abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79553738
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze staan er bij
Denk dan ook aan de koninklijke wachtkamers, anders lijken ze zich zo vol te eten met wachten (en voor de wiki moet ik me aanmelden als ik het zou willen verbeteren? das te veel moeite )
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:46:25 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79554155
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:32 schreef Wimpeh het volgende:

[..]

Denk dan ook aan de koninklijke wachtkamers, anders lijken ze zich zo vol te eten met wachten (en voor de wiki moet ik me aanmelden als ik het zou willen verbeteren? das te veel moeite )
Heb het aangepast, en ja, je hebt er een account voor nodig (en kennis van wiki)
  donderdag 25 maart 2010 @ 06:19:52 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79557113
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:24 schreef Light het volgende:

[..]

Ah
Weinig kans dat je mijn kaartjes komt controleren dus
Die kans is zo'n beetje nul.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_79557562
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nix gemist. Krap, oud. Goed dat ze gerenoveerd worden.
zoals het grootste deel van die ouwe meuk die hier langs komt

Reden er maar overal ICE3's...
Mu!
pi_79557569
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik werk bij de bus- en treinvervoermaatschappij Connexxion, op kantoor.
Lachen, wat doe je daar voor werk?
pi_79558603
ik denk weleens na over mijn werk als ik heen en weer forens..
Trein is voor mij overigens sneller in de spits dan de auto
pi_79560458
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:07 schreef Stefanovic83 het volgende:
ik denk weleens na
Als het pijn doet moet je ophouden hoor!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79560687
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 08:02 schreef Socios het volgende:

[..]

Lachen, wat doe je daar voor werk?
Vervoersarchitect/Vervoerkundige. Ben verantwoordelijk voor de dienstregeling en lijnennet voor Friesland daar waar Connexxion rijdt.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:26:56 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79561155
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vervoersarchitect/Vervoerkundige. Ben verantwoordelijk voor de dienstregeling en lijnennet voor Friesland daar waar Connexxion rijdt.
Laat dan in ieder geval een bus naar station Dronrijp rijden Scheelt me zus dan weer 20 minuten fietsen
Naja, ze fietst nu ook wel goed, vind ik
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 maart 2010 @ 10:31:09 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79561314
Reed vroeger lijn 91 daar niet langs?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79561437
Boeiend. Er rijdt nu een TREIN. En daar gaat het hier over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79561557
quote:
Meer intercitytreinen tussen Dordrecht en Roosendaal
24 maart 2010

Tussen Dordrecht en Roosendaal gaat elk uur een extra intercity rijden. Minister Eurlings heeft dat aangekondigd in de Tweede Kamer tijdens een debat over het treinvervoer.

Er zijn al een tijd klachten over de dienstregeling vanuit Dordrecht. Volgens de minister wordt de kwaliteit van de lijn straks beter.

Eurlings blijft zich zorgen maken over de Beneluxtrein vanuit Rotterdam. Het overleg met de Belgen over de verbinding tussen Amsterdam en Brussel gaat nog altijd moeizaam, zegt Eurlings.

De minister wil dat de Beneluxtrein blijft rijden als alternatief voor reizigers die het duurdere kaartje van de HSL niet kunnen betalen.
Bron
pi_79561648
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Laat dan in ieder geval een bus naar station Dronrijp rijden Scheelt me zus dan weer 20 minuten fietsen
Naja, ze fietst nu ook wel goed, vind ik
Mag niet van de provincie vanwege concurrentie met Arriva trein. En fietsen is gezond!
pi_79562293
De reden dat ik altijd met de thalys ga is dat de beneluxtrein echt onredelijk slecht rijdt. Hij valt vaak uit of heeftbizrre vertragingen, 2 uur ofzi. Ik heb er ook heel dwaze ervaringen mee, dat je bijv.op Brussel-Midi in de trein stapt, een uur zit te wachten tot je vertrekt, dan de trein weer uit moet om te wachten op een volgende, die vervolgens niet verder gaat dan Brussel-Centraal, zodat je daar eerst met trein naar toe moet, om dan weer te constateren dat die trein uitgevallen is...
Mu!
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:16:27 #90
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_79565253
Nou, de Thalys is nou ook niet echt betrouwbaar. Moest vorige week vanuit Belgie naar Rotterdam, stond te wachten op het station en krijg ik 3 minuten voor vertrek te horen dat de trein 1 uur vertraging heeft.

Krijgen we te horen, 'wij danken u voor uw begrip'.

lulkoek.
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:25:13 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_79565563
Ehm... stomme vraag, wat betekend onttakeld precies in het planT bestandje (overigens dank voor het bijhouden daarvan )
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:38:32 #92
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79565966
220 alweer, TVP

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:42:15 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79566061
Ik denk "ontdaan van allerlei bruikbare onderdelen".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:11:16 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79566964
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ehm... stomme vraag, wat betekend onttakeld precies in het planT bestandje (overigens dank voor het bijhouden daarvan )
wanneer een trein onttakeld is / word, worden er bruikbare onderdelen verwijderd, en opgeslagen in een magazijn van NedTrain (doet onderhoud aan NS materieel).
Wat ze verwijderen is wisselend, zolang het bruikbaar is.
pi_79567066
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:16 schreef Yaku het volgende:
Nou, de Thalys is nou ook niet echt betrouwbaar. Moest vorige week vanuit Belgie naar Rotterdam, stond te wachten op het station en krijg ik 3 minuten voor vertrek te horen dat de trein 1 uur vertraging heeft.

Krijgen we te horen, 'wij danken u voor uw begrip'.

lulkoek.
...maar iig minder erg dan de benelux-trein.
Mu!
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:19:20 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79567260
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiend. Er rijdt nu een TREIN. En daar gaat het hier over
de mogelijkheid om er met OV te komen is kut. Er ligt een treinstation zonder enige andere OV mogelijkheden. Naar het dichtbijzijnste dorp Dronrijp is plusminus 2 km.

@Zug-chef: dus als je met OV naar Dronrijp wilt, moet je dus met de bus van Leeuwarden naar Dronrijp, of vanaf het station een pokke eind lopen.. Arriva mag der zeker met de bus niet rijden?
En oja, de Opstapper heb je der wel, maar geen halte bij het station..
pi_79568083
een taxi mss?
Mu!
pi_79568596
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:19 schreef greavy het volgende:

[..]

de mogelijkheid om er met OV te komen is kut. Er ligt een treinstation zonder enige andere OV mogelijkheden. Naar het dichtbijzijnste dorp Dronrijp is plusminus 2 km.

@Zug-chef: dus als je met OV naar Dronrijp wilt, moet je dus met de bus van Leeuwarden naar Dronrijp, of vanaf het station een pokke eind lopen.. Arriva mag der zeker met de bus niet rijden?
En oja, de Opstapper heb je der wel, maar geen halte bij het station..
Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...
Killing as few patients as possible.
pi_79568660
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:57 schreef SingleCoil het volgende:
De reden dat ik altijd met de thalys ga is dat de beneluxtrein echt onredelijk slecht rijdt. Hij valt vaak uit of heeftbizrre vertragingen, 2 uur ofzi. Ik heb er ook heel dwaze ervaringen mee, dat je bijv.op Brussel-Midi in de trein stapt, een uur zit te wachten tot je vertrekt, dan de trein weer uit moet om te wachten op een volgende, die vervolgens niet verder gaat dan Brussel-Centraal, zodat je daar eerst met trein naar toe moet, om dan weer te constateren dat die trein uitgevallen is...
Herken ik. Het is bijna altijd raak. Zowel de beneluxtrein als de boemeltjes. Je kunt er niet betrouwbaar mee naar Brussel reizen, ik heb in Antwerpen geregeld de aansluiting gemist door vertraging.

Ik fiets veel icm. de trein. Met fiets in de trein de grens passeren is een burocratisch drama. Het kost 10/12 euro per enkele reis. Daarom fiets ik de grens over. Alleen de treinen Duitsland in vanuit Venlo en Nieuweschans hebben betaalbare fietskaartjes omdat daar een eigen systeem wordt gehanteerd (Venlo Zusatzticket en Nieuweschans roze strippenkaart).
pi_79568712
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:47 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...
Het systeem waarbij de bus klaar staat als de trein binnenkomt. Diezelfde bus heeft de instappers van de trein gebracht. Het systeem zoals Syntus hanteert, en dat werkt goed. Helaas zijn in Friesland bus en trein in verschillende handen. Zou m.i. geen belemmering moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')