abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:59:16 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79549283
Wel als je elke keer bij de grens een noodremming voor je kiezen krijgt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79549311
ik inmiddels al meer dan 200 keer...alles went hoor...

Ik heb ook de eerste officieuze 300kmph rit meegemaakt, de dag voordat de dienstregeling inging. Was wel kickuh...
Mu!
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:00:25 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79549362
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog nooit met de Thalys gereden
Nix gemist. Krap, oud. Goed dat ze gerenoveerd worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:04:24 #55
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79549569
tvp, ik doe de laatste tijd ook veel aan trainspotting
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:06:04 #56
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:26:23 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79550740
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79550914
daar staan weer die oude naamborden op het perron he. Ooit moet het vrij plotseling omgezet zijn naar de nieuwe stijl, tussen 1997 en 2002. Maar wanneer precies? En waarom? Niets over te vinden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79551021
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:34:35 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79551164
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
daar staan weer die oude naamborden op het perron he. Ooit moet het vrij plotseling omgezet zijn naar de nieuwe stijl, tussen 1997 en 2002. Maar wanneer precies? En waarom? Niets over te vinden
Is begonnen met Amersfoort, dat is ergens begin 21e eeuw verbouwd en dat heeft zich over heel Nederland verspreid. Toen is het onderscheid tussen kleine stations en de grote knooppunten (met die borden zoals Amsterdam) ook zoekgeraakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79551223
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?

[ afbeelding ]
Kan die foto nog groter o.O
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:37:46 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79551328
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?

[ afbeelding ]
Ziek.

Ziek groot.

Zieke positie.

En zieke persoon die daar weer een foto van maakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 22:44:53 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79551738
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is begonnen met Amersfoort, dat is ergens begin 21e eeuw verbouwd en dat heeft zich over heel Nederland verspreid. Toen is het onderscheid tussen kleine stations en de grote knooppunten (met die borden zoals Amsterdam) ook zoekgeraakt.
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79551919
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:35 schreef Crientj het volgende:

[..]

Kan die foto nog groter o.O
stond op wikipedia, sorry
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79551964
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Al een tijdje niet meer hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 24 maart 2010 @ 22:50:03 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79552028
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Hangt die er nog? Ik meen dat ie weg is inmiddels.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79552031
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Die is ondertussen al een jaartje geleden vervangen voor een normale bord..
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:50:57 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79552077
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 22:51:08 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79552089
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Al een tijdje niet meer hoor
Jammer. Welke klapjosti heeft dat nu weer gedaan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79552120
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer. Welke klapjosti heeft dat nu weer gedaan?
Ik heb m hier thuis hangen
pi_79552187
Hoezo heeft daar eigenlijk nog zo land een oud bordje gehangen? Vergeten?
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:58:55 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79552477
Vroeger was alles toch toffer:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:11:18 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79552970
Zeker Duvel! Dat was het zeker!


Tevens ben ik nu voor een eindopdracht voor school een soort werkstuk aan het maken, waarbij de keus van het onderwerp aan jezelf lag.
De eisen waren in principe simpel: * Informatie en foto's van vroeger terug te vinden (foto's mogen ingescand worden), foto's van het huidige Station Zwijndrecht met omgeving (Zelf maken !!), Nette lay-out, titelblad en al die andere dingen die van belang zijn..

Hierbij heb ik Station Zwijndrecht gekozen. Kom ik er achter dat Station Zwijndrecht vroeger op een andere plek heeft gelegen (bij Kijfhoek aansluiting Zuid, Oude Stationsweg).
Waar het huidige station ligt, 300 meter verder naar de brug, heeft het 2e station van Zwijndrecht gelegen, nadat het oude station gesloopt was, wegens de slechte ligging. Toen het eerste station aanwezig was, was er ook Zwijndrecht Halte, die net over de Brug over de Oude Maas las.
Ook de oude onderdoorgangen en dergelijke zijn nog slecht (zeg maar helemaal niet) aanwezig. Jammer.

Binnenkort zal ik het hier ook wel uitgebreider gaan posten. Vrijdag of Zondag even een aantal foto's maken, om dit af te kunnen maken.
pi_79553445
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?

[ afbeelding ]
Wachten op de tegentrein...
pi_79553485
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Treindienstleider.
Ah
Weinig kans dat je mijn kaartjes komt controleren dus
pi_79553738
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze staan er bij
Denk dan ook aan de koninklijke wachtkamers, anders lijken ze zich zo vol te eten met wachten (en voor de wiki moet ik me aanmelden als ik het zou willen verbeteren? das te veel moeite )
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:46:25 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79554155
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:32 schreef Wimpeh het volgende:

[..]

Denk dan ook aan de koninklijke wachtkamers, anders lijken ze zich zo vol te eten met wachten (en voor de wiki moet ik me aanmelden als ik het zou willen verbeteren? das te veel moeite )
Heb het aangepast, en ja, je hebt er een account voor nodig (en kennis van wiki)
  donderdag 25 maart 2010 @ 06:19:52 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79557113
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:24 schreef Light het volgende:

[..]

Ah
Weinig kans dat je mijn kaartjes komt controleren dus
Die kans is zo'n beetje nul.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_79557562
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nix gemist. Krap, oud. Goed dat ze gerenoveerd worden.
zoals het grootste deel van die ouwe meuk die hier langs komt

Reden er maar overal ICE3's...
Mu!
pi_79557569
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik werk bij de bus- en treinvervoermaatschappij Connexxion, op kantoor.
Lachen, wat doe je daar voor werk?
pi_79558603
ik denk weleens na over mijn werk als ik heen en weer forens..
Trein is voor mij overigens sneller in de spits dan de auto
pi_79560458
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:07 schreef Stefanovic83 het volgende:
ik denk weleens na
Als het pijn doet moet je ophouden hoor!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79560687
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 08:02 schreef Socios het volgende:

[..]

Lachen, wat doe je daar voor werk?
Vervoersarchitect/Vervoerkundige. Ben verantwoordelijk voor de dienstregeling en lijnennet voor Friesland daar waar Connexxion rijdt.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:26:56 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79561155
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vervoersarchitect/Vervoerkundige. Ben verantwoordelijk voor de dienstregeling en lijnennet voor Friesland daar waar Connexxion rijdt.
Laat dan in ieder geval een bus naar station Dronrijp rijden Scheelt me zus dan weer 20 minuten fietsen
Naja, ze fietst nu ook wel goed, vind ik
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 maart 2010 @ 10:31:09 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79561314
Reed vroeger lijn 91 daar niet langs?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79561437
Boeiend. Er rijdt nu een TREIN. En daar gaat het hier over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79561557
quote:
Meer intercitytreinen tussen Dordrecht en Roosendaal
24 maart 2010

Tussen Dordrecht en Roosendaal gaat elk uur een extra intercity rijden. Minister Eurlings heeft dat aangekondigd in de Tweede Kamer tijdens een debat over het treinvervoer.

Er zijn al een tijd klachten over de dienstregeling vanuit Dordrecht. Volgens de minister wordt de kwaliteit van de lijn straks beter.

Eurlings blijft zich zorgen maken over de Beneluxtrein vanuit Rotterdam. Het overleg met de Belgen over de verbinding tussen Amsterdam en Brussel gaat nog altijd moeizaam, zegt Eurlings.

De minister wil dat de Beneluxtrein blijft rijden als alternatief voor reizigers die het duurdere kaartje van de HSL niet kunnen betalen.
Bron
pi_79561648
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Laat dan in ieder geval een bus naar station Dronrijp rijden Scheelt me zus dan weer 20 minuten fietsen
Naja, ze fietst nu ook wel goed, vind ik
Mag niet van de provincie vanwege concurrentie met Arriva trein. En fietsen is gezond!
pi_79562293
De reden dat ik altijd met de thalys ga is dat de beneluxtrein echt onredelijk slecht rijdt. Hij valt vaak uit of heeftbizrre vertragingen, 2 uur ofzi. Ik heb er ook heel dwaze ervaringen mee, dat je bijv.op Brussel-Midi in de trein stapt, een uur zit te wachten tot je vertrekt, dan de trein weer uit moet om te wachten op een volgende, die vervolgens niet verder gaat dan Brussel-Centraal, zodat je daar eerst met trein naar toe moet, om dan weer te constateren dat die trein uitgevallen is...
Mu!
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:16:27 #90
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_79565253
Nou, de Thalys is nou ook niet echt betrouwbaar. Moest vorige week vanuit Belgie naar Rotterdam, stond te wachten op het station en krijg ik 3 minuten voor vertrek te horen dat de trein 1 uur vertraging heeft.

Krijgen we te horen, 'wij danken u voor uw begrip'.

lulkoek.
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:25:13 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_79565563
Ehm... stomme vraag, wat betekend onttakeld precies in het planT bestandje (overigens dank voor het bijhouden daarvan )
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:38:32 #92
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79565966
220 alweer, TVP

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:42:15 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79566061
Ik denk "ontdaan van allerlei bruikbare onderdelen".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:11:16 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79566964
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ehm... stomme vraag, wat betekend onttakeld precies in het planT bestandje (overigens dank voor het bijhouden daarvan )
wanneer een trein onttakeld is / word, worden er bruikbare onderdelen verwijderd, en opgeslagen in een magazijn van NedTrain (doet onderhoud aan NS materieel).
Wat ze verwijderen is wisselend, zolang het bruikbaar is.
pi_79567066
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:16 schreef Yaku het volgende:
Nou, de Thalys is nou ook niet echt betrouwbaar. Moest vorige week vanuit Belgie naar Rotterdam, stond te wachten op het station en krijg ik 3 minuten voor vertrek te horen dat de trein 1 uur vertraging heeft.

Krijgen we te horen, 'wij danken u voor uw begrip'.

lulkoek.
...maar iig minder erg dan de benelux-trein.
Mu!
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:19:20 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79567260
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiend. Er rijdt nu een TREIN. En daar gaat het hier over
de mogelijkheid om er met OV te komen is kut. Er ligt een treinstation zonder enige andere OV mogelijkheden. Naar het dichtbijzijnste dorp Dronrijp is plusminus 2 km.

@Zug-chef: dus als je met OV naar Dronrijp wilt, moet je dus met de bus van Leeuwarden naar Dronrijp, of vanaf het station een pokke eind lopen.. Arriva mag der zeker met de bus niet rijden?
En oja, de Opstapper heb je der wel, maar geen halte bij het station..
pi_79568083
een taxi mss?
Mu!
pi_79568596
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:19 schreef greavy het volgende:

[..]

de mogelijkheid om er met OV te komen is kut. Er ligt een treinstation zonder enige andere OV mogelijkheden. Naar het dichtbijzijnste dorp Dronrijp is plusminus 2 km.

@Zug-chef: dus als je met OV naar Dronrijp wilt, moet je dus met de bus van Leeuwarden naar Dronrijp, of vanaf het station een pokke eind lopen.. Arriva mag der zeker met de bus niet rijden?
En oja, de Opstapper heb je der wel, maar geen halte bij het station..
Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...
Killing as few patients as possible.
pi_79568660
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:57 schreef SingleCoil het volgende:
De reden dat ik altijd met de thalys ga is dat de beneluxtrein echt onredelijk slecht rijdt. Hij valt vaak uit of heeftbizrre vertragingen, 2 uur ofzi. Ik heb er ook heel dwaze ervaringen mee, dat je bijv.op Brussel-Midi in de trein stapt, een uur zit te wachten tot je vertrekt, dan de trein weer uit moet om te wachten op een volgende, die vervolgens niet verder gaat dan Brussel-Centraal, zodat je daar eerst met trein naar toe moet, om dan weer te constateren dat die trein uitgevallen is...
Herken ik. Het is bijna altijd raak. Zowel de beneluxtrein als de boemeltjes. Je kunt er niet betrouwbaar mee naar Brussel reizen, ik heb in Antwerpen geregeld de aansluiting gemist door vertraging.

Ik fiets veel icm. de trein. Met fiets in de trein de grens passeren is een burocratisch drama. Het kost 10/12 euro per enkele reis. Daarom fiets ik de grens over. Alleen de treinen Duitsland in vanuit Venlo en Nieuweschans hebben betaalbare fietskaartjes omdat daar een eigen systeem wordt gehanteerd (Venlo Zusatzticket en Nieuweschans roze strippenkaart).
pi_79568712
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:47 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...
Het systeem waarbij de bus klaar staat als de trein binnenkomt. Diezelfde bus heeft de instappers van de trein gebracht. Het systeem zoals Syntus hanteert, en dat werkt goed. Helaas zijn in Friesland bus en trein in verschillende handen. Zou m.i. geen belemmering moeten zijn.
pi_79569919
...maar dan door de achterruit
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')