Bij mij was het nog stommer. Ik miste m'n trein vanaf Hoofddorp.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:49 schreef dennistd het volgende:
* dennistd wou ook weer eens een keer een afwijkende trein (ditmaal de internet-ICMm 4203) spotten...
prompt rijdt dat ding weer niet
dat heb ik nou altijd.....
Volgens de helppagina van de NS;quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:38 schreef Ynske het volgende:
Hi all! al op de hoogte van http://www.dampfspektakel.info/ ?
Ter gelegenheid van het 175 jarig bestaan van de Deutsche Bahn wordt onder andere een groots Stoomspektakel gehouden. Een onvergetelijke belevenis voor grote en kleine treinliefhebbers.
Treinen uit verschillende tijdperken rijden door een van de mooiste cultuurlandschappen van Europa rondom Eifel, Moezel en Saar.
Ik heb nog een vraagje.
vrijdag is t goede vrijdag, en maandag 2e paasdag. Ik wil een weekendretour kopen, kan ik daar dan vrijdag overdag en maandag de hele dag mee reizen?
dat had ik gevonden, maar hoe langer is langer geldigquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef Crientj het volgende:
[..]
Volgens de helppagina van de NS;
Een Weekendretour is geldig van vrijdagavond 19.00 uur tot maandagochtend 04.00 uur. Is de vrijdag of maandag een officiële feestdag, dan is het Weekendretour nog langer geldig.
Weet iemand trouwens waarom de 7402 eerste klas (?) stoelen in de tweede klas heeft?
Zie
[ afbeelding ]
;o
Ik denk een dag.. maar weet het niet zeker.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat had ik gevonden, maar hoe langer is langer geldig
als je dat zou willen, heel graagquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:03 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik denk een dag.. maar weet het niet zeker.
edit;
Ik ben vanmiddag/vanavond wel op Utrecht Centraal te vinden, kan het daar wel aan het loket vragen als je wilt?
Dat hebben wel meer DD-AR rijtuigen. Was vroeger gewoon 1e klas, maar is ooit gedeclasseerd naar 2e klas.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand trouwens waarom de 7402 eerste klas (?) stoelen in de tweede klas heeft?
Zie
[ afbeelding ]
;o
Anders kan ik het vanmiddag ook wel doenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
*Opschrijft. Hoop dat ik het alsnog niet vergeet
Hmm oke, ze zaten wel lekker.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat hebben wel meer DD-AR rijtuigen. Was vroeger gewoon 1e klas, maar is ooit gedeclasseerd naar 2e klas.
Ja kan ook, ik moet toch werken. Dus ben toch wel in de stationshal te vinden vanmiddag.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:36 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Anders kan ik het vanmiddag ook wel doen
FOK! treinentopic meet!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:41 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hmm oke, ze zaten wel lekker.
[..]
Ja kan ook, ik moet toch werken. Dus ben toch wel in de stationshal te vinden vanmiddag.
Heb het iig opgeschreven.
Wel gezellig met zijn 2tjes.quote:
Haha. Ik weet niet of Ynske het antwoord heeft. Ze wilde weten vanaf wanneer.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:18 schreef SHERMAN het volgende:
*ding dong*
Volgens de dame van de NS in het mobiele info punt zijn zowel "NS Weekend Retour" als "weekend ov" vrijdag en maandag geldig.
Wat heb ik nu gewonnen crienj? Want ik was sneller
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Crientj op 30-03-2010 13:21:17 (AFSLUITEN.) ]
Als ze handig zijn leggen ze op de plaats waar nu alle troep ligt nog een spoortje aan. Ruimte zat om daar een lok neer te zetten in afwachting van de inzet voor de internationale treinen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:23 schreef dennistd het volgende:
Nouja, nog maar wat telefoonplaatjes van vanavond dan:
In Hengelo heeft men op spoor 11 (zakspoor) de bakstenen perronwand vervangen door een betonnen exemplaar, waarschijnlijk alvast voor de trein naar Bentheim die hier vanaf december gaat vertrekken.
[ afbeelding ]
Mja, die loc kun je ook rustig op spoor 5 of 6 neerzetten, je moet dan alleen wat sporen oversteken naar het perron.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ze handig zijn leggen ze op de plaats waar nu alle troep ligt nog een spoortje aan. Ruimte zat om daar een lok neer te zetten in afwachting van de inzet voor de internationale treinen.
Je moet geen onnodige kruisingen gaan creëren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, die loc kun je ook rustig op spoor 5 of 6 neerzetten, je moet dan alleen wat sporen oversteken naar het perron.
NS erkent het als een officiële feestdag, en is dus al geldig. Maar of het de donderdagavond vanaf 19:00 geldig is, is niet te vinden.quote:tijdens de volgende feestdagen in 2010 de hele dag: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei)
Bron: Nu.nlquote:Ov-chipkaart gekraakt met cementlijm
AMSTERDAM - De ov-chipkaart is opnieuw gekraakt. Reizigersvereniging Rover kwam erachter dat als de kaart wordt ingesmeerd met cementlijm de poortjes van de metro wel opengaan maar geen geld wordt afgeschreven.
Al eerder was gebleken dat het mogelijk was om de kaart te kraken.
Rover weet niet hoe het kan dat door de lijm de poortjes wel openen, maar geen geld wordt afgeschreven.
Wel is het volgens de vereniging een nieuwe reden om de strippenkaart niet af te schaffen. "Dit maakt weer extra duidelijk dat de ov-chipkaart nog verre van perfect is."
Eerder wisten hackers en onderzoekers van de Radboud Universiteit in Nijmegen de kaart te kraken. In Amsterdam werd deze maand een aantal oplaadautomaten geskimd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |