quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:13 schreef dennistd het volgende:
De laatste ACTS 6700 die nog in dienst is (de 6702):
[ afbeelding ]
(foto is van vorige week zaterdag trouwens)
Ik mag het hopen, dan hebben we dat gezanik eindelijk achter de rug poeh poehquote:
Avmz rijtuigen, die gecombineerd met het gehuurde Duitse ICL spul rijden, zijn nog beter.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:25 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Lang leve je kop uit 't raam kunnen steken![]()
[ afbeelding ]
Lang leve ICL![]()
Alleen jammer dat ik het de hele week nog niet gezien heb
Mwah geen idee of het ook in de pimpel rijdt, wellicht een DB variant ervan.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is het spul wat in de Pimpel rijdt toch? Ik kom nooit verder dan de BordBistro in dat ding
Wist je dat mijn foto's van dezelfde trein zijn, als waar jij vorige week in zatquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:37 schreef Eix het volgende:
[..]
Avmz rijtuigen, die gecombineerd met het gehuurde Duitse ICL spul rijden, zijn nog beter.![]()
Alleen hebben die wel airco, dus de ramen kunnen niet zover open...
Van buiten inderdaad vrijwel onmogelijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee. Ik zou ze niet herkennen denk ik
Dat is m inderdaad.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wist je dat mijn foto's van dezelfde trein zijn, als waar jij vorige week in zat? 't Was in Schiphol gokken op helemaal voor- of achteraan, want eigenlijk was Avmz ook mijn target. Maar om er nou 10 bakken voor door te lopen, was iets te overdreven.. daarnaast al vaak genoeg in zo'n rijtuig gezeten en was 1ste klas ICL nieuw voor me
[ afbeelding ]
Foto is van ergens vorig jaar, toen het nog als IC tussen Amf - Asd reed.. Maar zulke rijtuigen zijn inderdaad tegenwoordig nog in de Pimpel te vinden en ze zitten inderdaad heerlijk
De slag waar ie inzat is de 3526/3559, deze rijdt normaal naar Maastricht en met ICRm. Dat wordt in Maastricht onderhouden dus heb je meteen een uitwissselingsslag vanaf Den Haag (tussen de 3526 en 3559 staat het materieel op de Binckhorst namelijk)quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
binnenkort weer gewoon VIRM in de 3500 neem ik aan?
Dat is nu ook het geval, maar er rijden twee spitstreinen (vertrek 15:44 resp. 16:14 uur uit Shl) direct door naar Maastricht en worden normaal met ICRm gereden. Die van 15:44 rijdt nu nog steeds met ICRm, maar de 3559 dus met ICLquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
binnenkort weer gewoon VIRM in de 3500 neem ik aan?
die heb ik toen ook gezien. Alleen had ie toen een deel van de goederentrein aan de haakquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:13 schreef dennistd het volgende:
De laatste ACTS 6700 die nog in dienst is (de 6702):
[ afbeelding ]
(foto is van vorige week zaterdag trouwens)
Nu in de rest van Nederland nog..quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:35 schreef James1988 het volgende:
Zozo, de NS heeft toch wel door dat intercity geen synoniem is voor 'niet-overal-stoppende-stoptrein'?
Hier hebben ze dat begrip nooit afgeschaft hoor..quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het begrip sneltrein moet gewoon weer toegepast gaan worden
"Jak sie masz" is enkelvoud, figuurquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:23 schreef IntercityAPT het volgende:
Jagshemash mensen!Alles goed hier?
Of wat dacht je van de Intercity Lelystad-Amsterdam Centraal-Hoofddorp?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het begrip sneltrein moet gewoon weer toegepast gaan worden
Hij slaat nog net Amsterdam De Vlugtlaan over?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Of wat dacht je van de Intercity Lelystad-Amsterdam Centraal-Hoofddorp?
Die rijdt vanaf Amsterdam Centraal als opgevoerde stoptrein.
Die asynchrone vertrektijden van die Intercity's vallen me dan ook op.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
Yes, de Intercity Groningen - Zwolle gaat station Hoogeveen vanaf eind dit jaar toch overslaan
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)e-trein-naar-Zwolle-
De dienstregeling 2007 is er ook deels om een argument te hebben tegen snelheidsverhoging: 'ja maar de treinen moeten zoveel stoppen'quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of wat dacht je van de Intercity Lelystad-Amsterdam Centraal-Hoofddorp?
Die rijdt vanaf Amsterdam Centraal als opgevoerde stoptrein.
Die is vlak na de opening van de Ringlijn (metro) gesloten.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij slaat nog net Amsterdam De Vlugtlaan over?![]()
Dan konden ze net zo goed de Intercity's afschaffen?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:24 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
De dienstregeling 2007 is er ook deels om een argument te hebben tegen snelheidsverhoging: 'ja maar de treinen moeten zoveel stoppen'
Je meent hetquote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:24 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die is vlak na de opening van de Ringlijn (metro) gesloten.
Vanaf Zutphen is het al een stoptreinquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hier hebben ze dat begrip nooit afgeschaft hoor..
"U bevindt zich in de sneltrein naar Etten-Leur, Breda, vervolgens zullen wij verder gaan als intercity naar Tilburg en 's-Hertogenbosch, daarna als sneltrein naar Oss, Nijmegen, daarna als stoptrein naar Arnhem, vervolgens als intercity naar Dieren, Zutphen, Deventer en tenslotte als stoptrein naar Zwolle."
Zo is het serieus een keer omgeroepen, I kid you not.
Wanneer gaan Eefde en Gorssel eens zaniken om een eigen station? Uit Bathmen komen er af en toe al zulke geluiden toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vanaf Zutphen is het al een stoptrein, maar het is idd typerend hoe ze het kunnen verpakken.
Wist je dat ze in Amsterdam een straatje hebben dat "Gebed zonder end" heet? Hebben ze dat idee in Dv overgenomen?quote:
ALs het nog lang duurt hebben ze daar een hele grote lege vlakte waar nog een naam voor bedacht moet worden. Net als in Enschede een paar jaar terug.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wist je dat ze in Amsterdam een straatje hebben dat "Gebed zonder end" heet? Hebben ze dat idee in Dv overgenomen?
Bron: Gazet van Antwerpenquote:Chaos door blunder NMBS
De NMBS heeft donderdagavond met grote letters een nieuwe pagina toegevoegd aan haar blunderboek. Medewerkers stuurden in Herentals de elektrische trein naar Turnhout op het spoor naar Mol. Alleen waren ze vergeten dat daar geen elektriciteit ligt.
De flater zorgde ervoor dat de verkeerschaos in Herentals in volle avondspits compleet was. Automobilisten die al de files van Antwerpen richting Hasselt hadden getrotseerd op de E313, reden zich vast op de toegangswegen naar de stad omdat de slagbomen daar overal dichtbleven.
De trein viel om 17.41u stil, maar tot laat op de avond schoven de auto’s richting Herentals aan, zeker vanuit Poederlee en Lille, waar een file van twaalf kilometer stond. Intussen werden de gestrande reizigers in het station van Herentals aan hun lot overgelaten. Velen belden familie of vrienden op, of namen de bus om thuis te geraken. Om 19u, na anderhalf uur, reden de treinen weer normaal.
Bij de NMBS gaven ze toe dat er een menselijke fout was gebeurd. “Een vergissing met de treinnummers in de computer in Berchem”, luidde het.
Precies. Maar dan zou het ook vaker gebeuren. Of minstens "ergens" door komen.quote:Op zondag 7 februari 2010 09:51 schreef Duvel het volgende:
Het wordt veel enger als dit een computerfout zou zijn geweest...
Ja, maar als dat het geval is het of toch een menselijke fout, omdat de trein verkeerd ingevoerd is, of uiteindelijk een structurele menselijke fout omdat blijkbaar een systeem is gebouwd dat het verschil niet kan zien tussen elektrisch en diesel.quote:Op zondag 7 februari 2010 09:56 schreef Duvel het volgende:
Dat weet je niet, het kan een samenloop van omstandigheden zijn geweest: net een ander spoor bezet, wissel niet beschikbaar, waardoor de computer verzint dat je dan maar via dat dieselspoortje moet gaan.
Ik ken de situatie niet, maar meestal wordt bij een station niet bepaald hard gereden. Had de machinist dan niet op tijd kunnen zien dat hij de verkeerde kant op gestuurd werd? Bij de meeste stations duurt het wel even voor je onder de draad uit bent.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gebeurt volgens mij wel met enige regelmaat dat een trein een verkeerd spoor of zelfs een verkeerde lijn op gestuurd wordt. Alleen omdat we niet zo veel dieselbaanvakken hebben is het doorgaans redelijk snel en eenvoudig op te lossen. Maar in dit soort gevallen ben je dan gewoon zwaar de klos ja
Ik zou zeggen: Lees alles op HGBTFquote:Op zondag 7 februari 2010 10:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ken de situatie niet, maar meestal wordt bij een station niet bepaald hard gereden. Had de machinist dan niet op tijd kunnen zien dat hij de verkeerde kant op gestuurd werd? Bij de meeste stations duurt het wel even voor je onder de draad uit bent.
Zo kun je alles uiteindelijk wel tot een menselijke fout herleiden.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, maar als dat het geval is het of toch een menselijke fout, omdat de trein verkeerd ingevoerd is, of uiteindelijk een structurele menselijke fout omdat blijkbaar een systeem is gebouwd dat het verschil niet kan zien tussen elektrisch en diesel.
Zo is alles uiteindelijk ook gewoon een natuurproductquote:Op zondag 7 februari 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo kun je alles uiteindelijk wel tot een menselijke fout herleiden.
Lekker veilig dan. Ik kan me niet voorstellen dat dat in de normale dienst gebeurd is en dat er dan geen IVW-rapportage is.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:09 schreef James1988 het volgende:
Er is wel eens een Connexxiontrein op een spoor zonder waslijn gekomen, omdat de machinist een handbediend wissel over het hoofd had gezien, en ook de verkeersleiding kon dat wissel niet zien op hun schermen. Een koplopercombinatie heeft die trein toen weer terug op 't spoor getrokken.
Aldus iemand op OHIH.
Stel dat ding was met 100 krom door een handwissel gegaan, hoe denk je dat dat er uit had gezien? Dat bedoel ik eigenlijk...quote:Op zondag 7 februari 2010 17:16 schreef Socios het volgende:
Rapportage´s, rapportage´s. Gewoon goed rijden!
Voorwaarden:quote:2 NS-Dagkaarten voor slechts ¤ 30
Lekker met de trein erop uit. Een dagje shoppen, een dagje naar de dierentuin. Dat kan nu supervoordelig. U, als koper van een NS-Dagkaart via Blokker, kunt 1 NS-Dagkaart voor ¤ 17,50 of 2 NS-Dagkaarten voor ¤ 30 bestellen. De oplage is beperkt, dus reageer snel!
Met een NS-Dagkaart reist u doordeweek na 9.00 uur en in het weekend de hele dag door heel Nederland in de 2e klas. Nu betaalt u voor 2 NS-Dagkaarten geen ¤ 88 maar ¤ 30. Profiteer van dit speciale aanbod en bestel nu direct .
Klik hier voor meer informatie of om te bestellenquote:Voor deze actie gelden de volgende spelregels:
Het is alleen mogelijk om 1 NS-Dagkaart of een setje van 2 NS-Dagkaarten te bestellen.
De NS-Dagkaarten zijn geldig in de periode van 1 maart tot en met 29 april 2010. Van maandag t/m vrijdag na 9 uur en in het weekend de hele dag.
NS-Dagkaart is geldig in de 2e klas voor één persoon.
Per persoon kunt u 1 of 2 NS-Dagkaarten bestellen onder vermelding van een actiecode. Deze actiecode heeft u ontvangen bij aankoop van een treinkaartje bij Blokker in de periode van 2 november t/m 24 december 2009.
Geldig in alle NS-treinen en ook in treinen van Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
Terugbetaling is niet mogelijk.
Op=op.
Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht danquote:Op zondag 7 februari 2010 19:56 schreef greavy het volgende:
Indien je wilt bestellen, heb je een code nodig.Deze code is 2930
Normaal zou je die code bij Blokker krijgen, maar hierbij dus de code.
Ze hebben het vast niet in de gaten en gaan die code echt niet blokkeren ookquote:Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht dan.
Oh prachtig is dat altijd.. die groepen huisvrouwen die minutenlang onder een CTA met daarop "Vlissingen" staan te twijfelen of die trein wel echt naar Vlissingen gaat, terwijl je zelf stoïcijns zonder op de borden te kijken dezelfde trein in stapt en merkt dat ze aarzelen om jou om duidelijkheid te vragenquote:Op zondag 7 februari 2010 20:23 schreef Duvel het volgende:
OK, dus straks zitten de treinen weer vol met van dat "oei spannend een dagje met de trein"-volk in het weekend.
Ff zeuren hoor.
Met z'n tweeën Instappen in treinen die kopmaken op bijvoorbeeld Utrecht Centraal (zeg: de IC van Den Haag naar Groningen) en dan, terwijl ie "terugrijdt" gaan babbelen hoe veel zin je wel niet hebt in een dagje Amsterdam.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh prachtig is dat altijd.. die groepen huisvrouwen die minutenlang onder een CTA met daarop "Vlissingen" staan te twijfelen of die trein wel echt naar Vlissingen gaat, terwijl je zelf stoïcijns zonder op de borden te kijken dezelfde trein in stapt en merkt dat ze aarzelen om jou om duidelijkheid te vragen.
Dagjesmensen
"We're sorry, but something went wrong!"quote:Op zondag 7 februari 2010 21:02 schreef James1988 het volgende:
Geen idee of hij hier al eens gepost was, ik post 'm gewoon opnieuw omdat hij tof is: de 'cockpit' van een Velaro E als panorama.
-_- Net deed hij het nogquote:Op zondag 7 februari 2010 21:18 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
"We're sorry, but something went wrong!"
Ja, die geld voor iedereen.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht dan.
De codes worden in het algemeen van deze acties niet gewijzigd.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze hebben het vast niet in de gaten en gaan die code echt niet blokkeren ook
En ja, er zullen gegarandeerd extra mensen aan deze actie meedoen, en zul je dat volk zeker wel terug vinden.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:23 schreef Duvel het volgende:
OK, dus straks zitten de treinen weer vol met van dat "oei spannend een dagje met de trein"-volk in het weekend.
Ff zeuren hoor.
De Spaanse HSL heeft toch normaalspoor? Maar 'k bedoel eigenlijk meer de cabinequote:Op zondag 7 februari 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
de kleuren van de livrei? Het Spaanse breedspoor?
De Spaanse hogesnelheidslijnen zijn uitgevoerd volgens normaalspoor. De in aanleg zijnde HSL tussen Frankrijk en Spanje zal ook volledig zoals LGV's worden gebouwd, waardoor een TGV van Parijs naar Madrid niet ondenkbaar is.quote:Op zondag 7 februari 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
de kleuren van de livrei? Het Spaanse breedspoor?
Zo dom zullen ze niet zijn toch? Met een beetje verstand leggen ze TVM 430 aan.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de reeds bestaande lijnen ligt trouwens LZB, op de lijnen die in aanbouw zijn, of nog gebouwd gaan worden, zal wel ERTMS komen te liggen, lijkt me?
Bronquote:Verwarde man verplaatst trein station Den Bosch
DEN BOSCH - Een verwarde 55-jarige man uit Den Dolder heeft in de nacht van zaterdag op zondag op het station van Den Bosch een personentrein enkele tientallen meters verplaatst.
De man is volgens een woordvoerster van de spoorwegpolitie rond half zes in de wachtende trein gestapt en doorgelopen naar de cabine van de machinist. Daar heeft hij blijkbaar aan wat knoppen gezeten en heeft hij de trein al piepend en knarsend enkele tientallen meters verplaatst.
Veiligheidsmedewerkers van de NS zagen vanaf de passarelle over het spoor heen dat de personentrein van spoor 4a richting 4b reed. Beneden aangekomen troffen in de bestuurderscabine een man aan die een zeer verwarde indruk maakte.
Er waren verder geen passagiers in de trein. De man uit Den Dolder is inmiddels naar huis gebracht. Volgens de spoorwegpolitie heeft hij de deur naar de cabine van de machinist niet geforceerd. "Dus die was niet op slot", benadrukt de woordvoerder.
Hoe kom je erbij dat dit kan?quote:Op zondag 7 februari 2010 22:50 schreef Ireyon het volgende:
Over open deuren gesproken.. is er nog geen recent nieuwsbericht dat bij ICL de deuren gewoon open kunnen bij 140km/h?
Er ligt toch echt het Duitze LZB-systeem op de oudste lijn (Madrid - Sevilla). De nieuwere lijnen hebben wel ERTMS.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo dom zullen ze niet zijn toch? Met een beetje verstand leggen ze TVM 430 aan.
Het Nederlandse ATB-EG is trouwens ook een vorm van LZB hè, dat zegt dus niet zo veel, "LZB".
OK, LZB wordt naar ik weet ook wel gebruikt als algemenere term, waar ATB-EG dan ook onder valt.quote:Op zondag 7 februari 2010 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er ligt toch echt het Duitze LZB-systeem op de oudste lijn (Madrid - Sevilla). De nieuwere lijnen krijgen wel ERTMS.
Eigen ervaring.. Door stom toeval ontdekt dat de deuren op 't station aan beide kanten open kunnen, wat later nog geprobeerd terwijl we reden en ook toen kwamen ze zonder moeite door de vergrendeling heen. Maar 'k ben niet zo suïcidaal dat ik gelijk die deur volledig open heb gegooidquote:
welk peron wil je hebben? zelf gemaakte foto's zijn in principe altijd rechten vrijquote:Op maandag 8 februari 2010 08:46 schreef DrDarwin het volgende:
Ha trein enthousiasten, ik heb een vraagje dat ik misschien hier kan stellen.
Ik heb een rechtenvrij fotootje nodig van een Nederlandse perron of stationschef, aan het werk.
Als iemand me daar aan kan helpen zou ik er zeer blij mee zijn.
perron- of stationschef....quote:Op maandag 8 februari 2010 08:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
welk peron wil je hebben? zelf gemaakte foto's zijn in principe altijd rechten vrij
Sorryquote:Op maandag 8 februari 2010 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
perron- of stationschef....
I stand corrected...
NS heeft daar vrij strenge regels voor:quote:Op maandag 8 februari 2010 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
perron- of stationschef....
I stand corrected...
quote:Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage.
Zegguh, ik ben geen ingewijde hoor.....quote:Op maandag 8 februari 2010 11:36 schreef Ireyon het volgende:
Probeer het bij een Fyra trainmanager.. Die zijn toch aandachtsgeil en er zit een lekkere blonde tussen..
Welk deel van "een lekkere blonde" gaat je boven de pet?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zegguh, ik ben geen ingewijde hoor.....
Ja, dan wordt het toch lastig... Heeft NS geen fotoverzameling voor educatieve doeleinden of zo?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zegguh, ik ben geen ingewijde hoor.....
Beide kanten kan bij al het materieel dat op de traditionele ' UIC' manier rijdt. Dit kan dus ook nog altijd bij de benelux, vroeger ook bij binnenlands ICRm.quote:Op maandag 8 februari 2010 07:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eigen ervaring.. Door stom toeval ontdekt dat de deuren op 't station aan beide kanten open kunnen, wat later nog geprobeerd terwijl we reden en ook toen kwamen ze zonder moeite door de vergrendeling heen. Maar 'k ben niet zo suïcidaal dat ik gelijk die deur volledig open heb gegooid.
linkquote:Op zondag 7 februari 2010 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
op HGBTF is er al dagen een discussie aan de gang of het nou een menselijke fout was of niet
You lost me @ ..Probeer het bij een Fyra trainmanager..quote:Op maandag 8 februari 2010 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk deel van "een lekkere blonde" gaat je boven de pet?
Niet dat ik weet.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:44 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Verder heeft de ICE ooit wel eens op de HSL zuid gereden ?
Verrader!quote:Op maandag 8 februari 2010 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog wel behoorlijk was aan geklierd zo te zien Zug, de originelen waren zeer matigNou zie ik ook eens hoe je dat doet
![]()
![]()
quote:# 40% korting op treinreizen met Fyra tussen Amsterdam en Rotterdam. Dit aanbod geldt tot 1 maart 2010. U krijgt geen korting op de toeslag.
Een 'FYRA trainmanager' is zeg maar de Hoofdconducteur. Alleen bij FYRA moeten ze weer een andere naam hebben.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:00 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
You lost me @ ..Probeer het bij een Fyra trainmanager..
Dat is normaal voor de FYRAquote:Op maandag 8 februari 2010 14:25 schreef Mathijz het volgende:
De fyra die zojuist amsterdam binnenkwam had nog geen 10 personen aan boord. Hoe dat ooit moet gaan lopen. Verder nog een verrassing dat de spitstrein vanuit hwd naar ut en verder voortaan 2 minuten later vertrekt.
Je hebt straks de keuze tussen Fyra -> Net zo snel of IC -> Half uur langer.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Wanneer de HSL-Zuid helemaal in gebruik is, en de directe verbindingen Vlissingen - Amsterdam en dergelijke komen te vervangen, zal er geadviseerd worden gebruik te maken met de FYRA, waar je toeslag plichtig bent, en een half uur snellernet zo snel als nu onderweg bent.
Ik dacht dat je met FYRA half uur sneller was als nu..quote:Op maandag 8 februari 2010 15:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je hebt straks de keuze tussen Fyra -> Net zo snel of IC -> Half uur langer.
Zit er denk ik niet snel in.. Ze hebben al een paar keer steun gehad van bijvoorbeeld de regering..quote:Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef James1988 het volgende:
Ik mag hopen dat NS Hispeed failliet gaat voor het zo ver is.
Zijn we meteen van de kruimeldieven verlost
Klopt, maar die steun blijkt nu mogelijk niet eens rechtsgeldig te zijn. De EU onderzoekt het afaik...quote:Op maandag 8 februari 2010 15:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Zit er denk ik niet snel in.. Ze hebben al een paar keer steun gehad van bijvoorbeeld de regering..
Die willen ook niet dat hun miljarden investering naar een fiasco loopt.
Je kan veel zeggen over Twitter, maar het is wel een handige tool voor zoiets. En leuk dat NSH ook reageert.quote:Klopt niet. De 40% korting op Fyra geldt ook na 1 maart 2010 voor jaartrajectkaarthouders en de rest.
Ja dat is verschillend, en het is niet eens idiotie. Alleen wat Dennis zegt is maar het begin van het verhaalquote:Op maandag 8 februari 2010 19:12 schreef Duvel het volgende:
Ja zou kunnen. Is dat verschillend? Wat een idiotie.
Amsterdam - Rotterdam met de sneltrein is nu 7 minuten langer dan met de huidige intercity. Ik kan mij dus niet voorstellen dat het dan vanaf Vlissingen opeens een halfuur extra is. De toekomstige intercity zal op de Zeelandlijn nog eens 4 extra stops maken, dus dat zal ongeveer 10 minuten extra kosten. Maakt samen dus 17 minuten langer van Vlissingen naar Amsterdam.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:10 schreef greavy het volgende:
Ik dacht dat je met FYRA half uur sneller was alsdan nu..
En de IC een half uur langer als nu.,
Waarschijnlijk dat FYRA dan meer klanten trekt![]()
De toeslag die ze vragen is tevens ook belachelijk hoog![]()
OK, het wordt duidelijk. Waar koop in je in NL een Rail Pass? Nergens zeker.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is verschillend, en het is niet eens idiotie. Alleen wat Dennis zegt is maar het begin van het verhaalHet verschil zit in de tariefvoorwaarden. ALs jij Gouda - Brugge boekt heb je tot aan Brugge tickets die een volle maand geldig zijn. In je tweede voorbeeld zijn je tickets Essen - Brugge v.v. gebonden aan een reisdatum.
Overigens ben je gek als je dergelijk schandalige bedragen betaalt. Pak dan een Rail Pass.
Wat ook goedkoper is trouwens: losse tickets voor alle etappes:
Gouda - Roosendaal
Roosendaal - Essen
Essen - Brugge
Weer om dezelfde reden.
In NL niet nee. Dat wordt een uurtje laten lopen aardige tussendoor-excursie in Essenquote:Op maandag 8 februari 2010 20:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, het wordt duidelijk. Waar koop in je in NL een Rail Pass? Nergens zeker.
OK. Ik boek wel gewoon via NSHiFail en NMBS.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In NL niet nee. Dat wordt een uurtje laten lopen aardige tussendoor-excursie in Essen![]()
Theoretisch zou je het kunnen proberen bij de Treinreiswinkel natuurlijk, maar je weet hoe ik daar over denk
Wat valt er in hemelsnaam in Essen te doenquote:Op maandag 8 februari 2010 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In NL niet nee. Dat wordt een uurtje laten lopen aardige tussendoor-excursie in Essen![]()
Een paar keer per jaar rijdt deze trein door Essen, normaliter gaat deze via Maastricht het land uit.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat valt er in hemelsnaam in Essen te doen?
Er wordt iemand 30.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Of mag je alleen mee met het schoenen kopen Duufje?
Op spoor 3 staat thans gereed de stoptrein naar Elst, Zetten-Andelst en Tiel, deze stopt niet op Arnhem-Zuidquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hier hebben ze dat begrip nooit afgeschaft hoor..
"U bevindt zich in de sneltrein naar Etten-Leur, Breda, vervolgens zullen wij verder gaan als intercity naar Tilburg en 's-Hertogenbosch, daarna als sneltrein naar Oss, Nijmegen, daarna als stoptrein naar Arnhem, vervolgens als intercity naar Dieren, Zutphen, Deventer en tenslotte als stoptrein naar Zwolle."
Zo is het serieus een keer omgeroepen, I kid you not.
Oh je moet de schoenen ook zelf betalen? En meezeulen natuurlijkquote:
Normaal zouden ze via de HSL-Zuid gaan.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:52 schreef SevenWonders het volgende:
Zag vanmiddag de Thalys (net als een paar maanden geleden elke dag) over de brug bij Dordrecht rijden. Die dingen gaan toch via de HSL-zuid tegenwoordig?
Dus van Arnhem-Zuid naar Zetten-Andelst moet je overstappen in Elstquote:Op maandag 8 februari 2010 22:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Op spoor 3 staat thans gereed de stoptrein naar Elst, Zetten-Andelst en Tiel, deze stopt niet op Arnhem-Zuid. Reizigers voor de richting Arnhem-Zuid, Nijmegen-Lent wordt geadiviseerd de Intercity te nemen naar Nijmegen, Oss en als eindbestemming Roosendaal
.
Niet. Hoaxquote:
Je fobo zegt iets anders (tel de hits, tel de hits!).quote:
Het werkt ook nog!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je fobo zegt iets anders (tel de hits, tel de hits!).
Iets op tegenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Fijn. Nóg meer treinennerds in m'n FoBo
Ik heb m'n handen al vol aan Duvelquote:
Wàt?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:29 schreef RubenK het volgende:
Nu ook echt explosieven in die trein bij den bosch
Een niet-katholiek, zo lijkt het. Of mag het zo ook al niet meer heten?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vast iemand met een téringhekel aan carnaval.
Heel Den Bosch is ontruimd door een trein vol met moslims en bommen en jij maakt je druk over een CTA in Bilthovenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:44 schreef Crientj het volgende:
Hebben sommige CTA's storing ofzo?
Die op spoor 1 (bhv) doet geen bal meer. ;o Handig dus, als de tijd 12:11 zegt en er tig mensen staan te dringen bij de vertrekstaat of binnen om te vragen wanneer de trein gaat.
Dat van Den Bosch volg ik lekker op twitter.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heel Den Bosch is ontruimd door een trein vol met moslims en bommen en jij maakt je druk over een CTA in Bilthoven
Prima timing tochquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:54 schreef Ireyon het volgende:
Ik ga ook eens een dagje niet met die trein, gelijk dit soort fratsen
Zie, het is allemaal jouw schuld! Pak de volgende keer de auto, dan ben ik tenminste op tijd op mijn werk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:54 schreef Ireyon het volgende:
Ik ga ook eens een dagje niet met die trein, gelijk dit soort fratsen
Kunnen die mensen geen vertrekstaten lezen ofzo?...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dat van Den Bosch volg ik lekker op twitter.
Die CTA irriteert mij alleen vanwege de lui die die tijden niet kent en dus onnodig overal gaat staan vragen/zeuren
Heel veel mensen kunnen geen vertrekstaten lezen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kunnen die mensen geen vertrekstaten lezen ofzo?...
"Tis heel simpel.. Deze kant van de lijn, daar rijden alle treinen naar A, aan de andere kant naar B, Aangezien je geen invloed hebt op wanneer er een trein komt, kun je simpelweg wachten tot er zo'n geel-blauw ding voor komt rijden. LAAT JE VERRASSEN!"quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dat van Den Bosch volg ik lekker op twitter.
Die CTA irriteert mij alleen vanwege de lui die die tijden niet kent en dus onnodig overal gaat staan vragen/zeuren
Das ook niet verplicht en wordt door een conducteur ook niet (voldoende) afgedwongen..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen geen vertrekstaten lezen.
Sowieso is het gehalte analfabeten enorm. Ga maar eens in een stiltecoupé zitten en constateer hoe veel mensen het woord "STILTE" niet begijpen.
In dat laatste geval kan ik me nog voorstellen dat ze het bewust niet willen lezen, maar zo'n vertrekstaat zou je juist wel willen lezen.... en zo ingewikkeld zijn die dingen nou ook weer niet...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen geen vertrekstaten lezen.
Sowieso is het gehalte analfabeten enorm. Ga maar eens in een stiltecoupé zitten en constateer hoe veel mensen het woord "STILTE" niet begijpen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Das ook niet verplicht en wordt door een conducteur ook niet (voldoende) afgedwongen..
quote:Huisregels in Stiltezone
In de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch 'gedwongen' met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden
quote:Overtreden huisregels
In het geval dat iemand zich niet aan de huisregels houdt, zal die reiziger door een NS-medewerker worden aangesproken op zijn of haar gedrag. In het uiterste geval kan dit ertoe leiden dat een proces verbaal wordt opgemaakt. Voor reizigers die weigeren mee te werken en daarmee ook andere reizigers een onaangename reis bezorgen, schakelt NS de Spoorwegpolitie in.
Nee, dat laten ze de reizigers die er last van hebben zelf uitzoeken. Ik wil een gericht EMP-device om op afstand mobiele telefoons definitief uit te schakelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:23 schreef Peter het volgende:
Als jij van de NS loskrijgt dat er al boetes zijn uitgeschreven voor lawaai maken in de stiltecoupé, dan vind ik dat knap
Een cell-blocker alleen al zou leuk zijnquote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, dat laten ze de reizigers die er last van hebben zelf uitzoeken. Ik wil een gericht EMP-device om op afstand mobiele telefoons definitief uit te schakelen.
Top, maar das dus geen bon?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb wel eens meegemaakt dat een lawaaimaker de trein uit is gezet. Was in Hoogeveen, die plaats die zo hamert op een IC-status.
Ik weet dat je een hekel hebt aan VIRM, maar ontploffen is ook weer zonde.quote:
relax...chillquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
kunnen ze niet eens ophouden met dat amechtige gezanik over bommen die er toch niet zijnHalve land weer een halve dag plat om zo'n kutmongool
Ben er goed klaar mee eigenlijk
Neuh, die gast moest een half uur op de volgende trein wachten.quote:
Het is ICRm volgens somdaquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet dat je een hekel hebt aan VIRM, maar ontploffen is ook weer zonde.
Als die plofkip nou in een van de V250's had gezeten zou het natuurlijk ineens een stuk interessanter zijn geworden ("doe het, doe het!").
Eigenlijk zou die pseudoterrorist door het Internationaal Strafhof vervolgd moeten worden. Verzwarende omstandigheden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
kunnen ze niet eens ophouden met dat amechtige gezanik over bommen die er toch niet zijnHalve land weer een halve dag plat om zo'n kutmongool
Ben er goed klaar mee eigenlijk
Eigenlijk zou de NMBS tijdelijk onder Europees toezicht geplaatst moeten worden wegens structureel wanbeleid.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:38 schreef James1988 het volgende:
+1 uur... dan ligt het waarschijnlijk óf aan defect materieel (Traxx die niet meer wilde in Brussel), of de verkeersleiding in België heeft er een soepzooi van gemaakt
Ik stel voor om B-Cargo aan Eurotunnel te verkopen (Europorte), Infrabel in DB Netz te laten opgaan en de passagiersdiensten door NS Reizigers of Abellio uit te laten voeren.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de NMBS tijdelijk onder Europees toezicht geplaatst moeten worden wegens structureel wanbeleid.
Een nieuw hoofdstuk in je sprookjesboek?quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik stel voor om B-Cargo aan Eurotunnel te verkopen (Europorte), Infrabel in DB Netz te laten opgaan en de passagiersdiensten door NS Reizigers of Abellio uit te laten voeren.
drome mag best, zuurpruimquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een nieuw hoofdstuk in je sprookjesboek?
Rijden die nog steeds? Ik dacht dat die al een tijdje geleden vervangen waren door Eurosprinters of de zusterserie daarvan.. Of is dit een oudere foto?quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar vindt een lokwissel plaats naar een BR 181, een meersysteemlok.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:21 schreef Duvel het volgende:
Een nieuw hoofdstuk in je sprookjesboek?
Ik braak ook weleens wat woordjes op Twitterquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:33 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Goed plan, ik ben freelance journalist
Rijden nog steeds inderdaadquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Rijden die nog steeds? Ik dacht dat die al een tijdje geleden vervangen waren door Eurosprinters of de zusterserie daarvan.. Of is dit een oudere foto?
Is dat niet de zelfde knul die een conducteur vorig jaar in elkaar geslagen heeftquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:04 schreef Mathijz het volgende:
Sinds wanneer heeft de NS snuffelstages of iets dergelijks? Zag vandaag een knul van 15 met een geel reflecterend hesje meelopen met een conducteur. Liet ook deuren sluiten etc.
Ik mag het niet hopen. Als dat het geval zou zijn, wordt het ineens wel erg aantrekkelijk om eens een machinist in elkaar te slaanquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is dat niet de zelfde knul die een conducteur vorig jaar in elkaar geslagen heeft.
Ik heb die ergens in '99 of zo op de foto gezet, langs de Moezel. Ik had er toen speciaal op gewacht omdat me toen verteld werd dat het de een van de laatste jaren zou zijn..quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rijden nog steeds inderdaadAls ik ze tegenkom (meestal is dat in Luxemburg) zet ik ze altijd op de foto, je weet nooit wanneer het de laatste kan zijn..
De wat duurt al een dag?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:41 schreef Yreal het volgende:
Dordrecht -> roosendaal duurt al een dag
die verstoring daarzoquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
[..]
De wat duurt al een dag?
Het reizen met de trein, de vertraging of wat
Te Amsterdam Zuid.. Volgens mij gaat daar iets niet helemaal goedquote:Tijd Naar Spoor Via Reisdetails
21:02 +108 min. Schiphol 4 Intercity
Jaquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
die verstoring daarzo
Oudebosch en zevenaar... stopt daar nou serieus 1 trein per uur?
Das denk ik de int. trein uit berlijn, die had in apeldoorn ook +89 eerder..quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Te Amsterdam Zuid.. Volgens mij gaat daar iets niet helemaal goed
bizarquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja![]()
De 5100 komt daar(Roosendaal - Den Haag Centraal)
Normaal zou er 's ochtends en 's middags twee treinen moeten rijden. 's avonds en weekends standaard 1.
Lage Zwaluwe buiten de spits toch 2 naar Dordrecht en 1 naar Roosendaal en 1 naar Breda?quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:15 schreef James1988 het volgende:
Breda-Prinsenbeek en Lage Zwaluwe buiten de spits ook maar 1 trein per uur per richting.
Wolvega, Akkrum en Grou-Jirnsum hebben buiten de spits ook 1 trein per uur per richting.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:17 schreef KapiteinT het volgende:
En alles tussen Sittard en Heerlen en Groningen en Roodeschool.
In de ochtendspits rijdt er nog wel een extra trein op dat trajectquote:Tussen Sneek en Stavoren rijdt altijd maar 1 trien per uur, ook in de spits.
Jorwert tellen we niet mee, omdat daar helemaal niets van een perron te zien isquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Roodeschool en Baflo ook..
De minste bediende stations van NL zijn natuurlijk andere
Leeuwarden Achter de Hoven bijvoorbeeld, Of Rotterdam Stadion. Of, nog minder bediend: Almere Strand. Of Liempde. Of, nòg minder bediend: OLV ter Nood. Of Jorwerd.
Ik denk ook dat die dienstregelingswijziging effect zal hebben op het busnetwerk in Zeeland.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:29 schreef Yreal het volgende:
hokay hokay...
Pruts berichtje. Ik blijf erbij dat het vrij bizar is om 1 trein per uur te hebben op die trajecten. dan wint het OV het helemaal niet van welk ander vervoer dan ook
Oudenbosch en Zevenbergenquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
die verstoring daarzo
Oudebosch en zevenaar... stopt daar nou serieus 1 trein per uur?
Check, ik stond ertussen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:47 schreef Stefanovic83 het volgende:
stoptrein richting amersfoort? het was lekker druk op perron 2 in utrecht zag ik
Volgens mij nietquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
bizarDat moet dan toch wel de minst bediende stations zijn van nl
Het is precies andersomquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:24 schreef greavy het volgende:
Arriva op het traject Leeuwarden - Groningen stopt er in de middag één keer, en Groningen - Leeuwarden in de ochtend twee keer.
Nee, heel flauw, maar volgens @NSHispeed niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:13 schreef JDude het volgende:
Is er iets zinnigs te zeggen over het oplossen van die storing bij Roosendaal?
Ik wil graag zaterdagochtend richting Brussel. Als die omleiding dan nog geldt, kan ik dan in Breda ook opstappen?
Ja, dat kan prima. Staat niet op CTA's, soms niet bij AV, maar je mag er gewoon in gaan zittenquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:13 schreef JDude het volgende:
Is er iets zinnigs te zeggen over het oplossen van die storing bij Roosendaal?
Ik wil graag zaterdagochtend richting Brussel. Als die omleiding dan nog geldt, kan ik dan in Breda ook opstappen?
Da's niet zo zeer flauw, hij stopt daar gewoon niet in zo'n geval. Hij rijdt dan non-stop van Den Bosch naar Roosendaal.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:30 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Nee, heel flauw, maar volgens @NSHispeed niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik film het wel ff als jij dat probeert, goed?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:38 schreef Ireyon het volgende:
Ja, dat kan prima. Staat niet op CTA's, soms niet bij AV, maar je mag er gewoon in gaan zitten.
Dat had je gisteren moeten doen, toen ben ik van Ehv-Rsd in Breda op de Benelux overgestapt.. Naar Amsterdam gaat via Den Bosch, naar Brussel gaat via Dordrecht en kopmaken in Bredaquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik film het wel ff als jij dat probeert, goed?
Ze zeggen er alleen niet bij op welke dag dat einde tusen 19 en 21 uur zal zijnquote:Sein- en overwegstoring Roosendaal - Dordrecht
Tussen Roosendaal en Dordrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door een sein- en overwegstoring rijden er tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe geen treinen maar bussen.oorgaande reizigers tussen Dordrecht en Roosendaal en tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal kunnen omreizen via Breda.
Prognose:
*einde tussen 19.00 en 21.00 uur.
Zou de stofzuiger dan eerder rijden dan de storing opgelost is?quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze zeggen er alleen niet bij op welke dag dat einde tusen 19 en 21 uur zal zijn
Breng ze nou niet op ideeën..quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou de stofzuiger dan eerder rijden dan de storing opgelost is?
Dat tijdstip blijkt al de hele dag uit iemands duim gezogen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze zeggen er alleen niet bij op welke dag dat einde tusen 19 en 21 uur zal zijn
Dat gaat 'm niet worden ben ik bang..quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:38 schreef Yaku het volgende:
Wat zitten die LEKKER zeg. Als de HSL zuid eindelijk rijdt mogen ze van mij deze wel tussen Antwerpen en Roosendaal deze trein inzetten.
Toevallig rode Traxx + roodbruine stuurstand + 2 zuurstokrijtuigen + 2 blauwgele rijtuigen + 2 zuurstokrijtuigen? Die kleurenkermis had ik gisteren getroffenquote:Op donderdag 11 februari 2010 18:41 schreef James1988 het volgende:
Net stopte een rode Traxx met rijtuigen te Breda, richting Brussel.
Gisteren was het ook raak op datzelfde traject.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze zeggen er alleen niet bij op welke dag dat einde tusen 19 en 21 uur zal zijn
Klopt. Schiphol werd vanochtend ook getroffen door een wisselstoring.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:27 schreef Yreal het volgende:
vanochtend planten ze op schiphol de trein naar den haag cs op spoor 1 ipv van 6. Schiphol is niet berekent op 200 mensen die die 3 trappetjes op rennen![]()
Vertel mij wat. 1.5 uur over den haag -> raiquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt. Schiphol werd vanochtend ook getroffen door een wisselstoring.
Dat viel te merken. Ruim 50 minuten staan wachten op een trein naar Utrecht.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt. Schiphol werd vanochtend ook getroffen door een wisselstoring.
Tja, iemand die buiten staat vraagt aan de aannemer: "Wat denk je?"quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:00 schreef Ireyon het volgende:
Oorzaak Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
Ik snap het echt niet.. Dergelijke prognoses blijken er altijd uren naast te zitten, maar ze blijven het er zo optimistisch bij zetten..
Dat, en het feit dat gestuurd boren door een bestaand kabelbed niet echt een goed idee is natuurlijk. Ik weet niet wat er gebeurd is. Misschien is er een kabel gaan spetteren waardoor het hele bed naar de klote is (dat wil nog weleens gebeuren). Dan hebben ze inderdaad heel wat te vervangen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
En er was vandaag ook een storing tussen Hengelo en Zuthpen..
Maar wat ik lees op internet komt het door defecte kabels in de grond..
Duw er nieuwe kabels in door middel van gestuurd boren/persen, en het probleem is opgelost. Je hoeft niet eens de grond open te halen met de kraan.
Edit: O, kut. Dat gestuurd boren gaat misschien niet lukken ivm bevroren grond verteld me pa (die dit werk zelf doet) net.
Door datzelfde kabelbed boren is natuurlijk enorm domquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat, en het feit dat gestuurd boren door een bestaand kabelbed niet echt een goed idee is natuurlijk. Ik weet niet wat er gebeurd is. Misschien is er een kabel gaan spetteren waardoor het hele bed naar de klote is (dat wil nog weleens gebeuren). Dan hebben ze inderdaad heel wat te vervangen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:53 schreef James1988 het volgende:
Als ze het rond 23.00 verholpen willen hebben mogen ze wel opschieten... nog 7 minuten
11 minuten later inmiddelsquote:De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
Dat doe ik ook niet, ik reageer alleen op greavy. Overigens wordt op somda de eerste trein daar al weer gemeldt, dus NS loopt gewoon achter (dat doen ze anders nooooooooit.....)quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:23 schreef Peter het volgende:
We gaan toch niet elke minuut alle verstoringen hier melden he?Daar is Somda voor...
Mijn idee.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:48 schreef James1988 het volgende:
"Het treinverkeer wordt geleidelijk hervat", rijden er op dit tijdstip nog treinen dan?
@greavy: In je sig staat een fout waar ik me al weken aan erger... "me website", het is "mijn", of afgekort "m'n". "me" gebruik je als je het over jezelf als persoon hebt.
Ik denk dat je de hoeveelheid kabels langs het spoor onderschat. Sowieso worden dat soort kabels (seinwezen e.d.) normaliter niet geboord. Alleen bij vervelende hindernissen als water wil er nog wel een persing gemaakt worden (bij een beweegbare brug). Een gestuurde boring is onwijs prijzig (vraag je pa), en als je een compleet kabelbed vervangt betekent dat ook dat je alle kabels 100% moet testen, niet alleen dat ze elektrisch in orde zijn, maar ook dat je seinwezencircuits 100% functioneren... Maar goed, misschien is dat hier ook wel gebeurd en heeft het daarom zo lang geduurd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Door datzelfde kabelbed boren is natuurlijk enorm domDaarvoor boor je ook niet
![]()
Een slimme keus had kunnen zijn, aldus me vader (die dit vaker moet doen), een nieuwe boring maken, daar nieuwe kabels in te leggen. Desnoods vervang je het oude kabelbed, en ben je gelijk van meerdere problemen af.
Om dan gelijk voor later kosten te besparen, alle of een groot deel, afhankelijk van de soorten en aantallen kabels, vervangen.
Bij een kabelbed dat net in rook is opgegaan heeft dat weinig nut natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:37 schreef greavy het volgende:
Het testen is inderdaad zeer veel werk, en daardoor worden vaak eerst de oude kabelbedden niet verwijderd, maar eerst de nieuwen erin gelegd en getest tot hoeverre het mogelijk is met meetapparatuur.
Op dit moment lijken de treinen van/naar Roosendaal zowaar weer normaal te rijden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:06 schreef Yreal het volgende:
Ik weet er een biertje op dat we deze morgen weer terug zien
Gaan we taalfoutenneuken?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn idee.
Ik weet er een biertje op dat we deze morgen weer terug zien
Mja, als je niet meer mag mierenneuken moet je een andere hobby zoeken hequote:
Dit dus, NOS TT 751 erbij. Al die storingsberichten iedere dag.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:23 schreef Peter het volgende:
We gaan toch niet elke minuut alle verstoringen hier melden he?Daar is Somda voor...
Was het geen ICL?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef rsmits het volgende:
Ik zag gisteren een ICK op den haag cs staan voor de rit naar Venlo. Ze zijn weer in dienst dus :-)
Ik dacht dat ze waren afgeschreven.
Je bedoelt ICLquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef rsmits het volgende:
Ik zag gisteren een ICK op den haag cs staan voor de rit naar Venlo. Ze zijn weer in dienst dus :-)
Ik dacht dat ze waren afgeschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |