welk peron wil je hebben? zelf gemaakte foto's zijn in principe altijd rechten vrijquote:Op maandag 8 februari 2010 08:46 schreef DrDarwin het volgende:
Ha trein enthousiasten, ik heb een vraagje dat ik misschien hier kan stellen.
Ik heb een rechtenvrij fotootje nodig van een Nederlandse perron of stationschef, aan het werk.
Als iemand me daar aan kan helpen zou ik er zeer blij mee zijn.
perron- of stationschef....quote:Op maandag 8 februari 2010 08:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
welk peron wil je hebben? zelf gemaakte foto's zijn in principe altijd rechten vrij
Sorryquote:Op maandag 8 februari 2010 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
perron- of stationschef....
I stand corrected...
NS heeft daar vrij strenge regels voor:quote:Op maandag 8 februari 2010 09:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
perron- of stationschef....
I stand corrected...
quote:Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage.
Zegguh, ik ben geen ingewijde hoor.....quote:Op maandag 8 februari 2010 11:36 schreef Ireyon het volgende:
Probeer het bij een Fyra trainmanager.. Die zijn toch aandachtsgeil en er zit een lekkere blonde tussen..
Welk deel van "een lekkere blonde" gaat je boven de pet?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zegguh, ik ben geen ingewijde hoor.....
Ja, dan wordt het toch lastig... Heeft NS geen fotoverzameling voor educatieve doeleinden of zo?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zegguh, ik ben geen ingewijde hoor.....
Beide kanten kan bij al het materieel dat op de traditionele ' UIC' manier rijdt. Dit kan dus ook nog altijd bij de benelux, vroeger ook bij binnenlands ICRm.quote:Op maandag 8 februari 2010 07:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eigen ervaring.. Door stom toeval ontdekt dat de deuren op 't station aan beide kanten open kunnen, wat later nog geprobeerd terwijl we reden en ook toen kwamen ze zonder moeite door de vergrendeling heen. Maar 'k ben niet zo suīcidaal dat ik gelijk die deur volledig open heb gegooid.
linkquote:Op zondag 7 februari 2010 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
op HGBTF is er al dagen een discussie aan de gang of het nou een menselijke fout was of niet
You lost me @ ..Probeer het bij een Fyra trainmanager..quote:Op maandag 8 februari 2010 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk deel van "een lekkere blonde" gaat je boven de pet?
Niet dat ik weet.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:44 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Verder heeft de ICE ooit wel eens op de HSL zuid gereden ?
Verrader!quote:Op maandag 8 februari 2010 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog wel behoorlijk was aan geklierd zo te zien Zug, de originelen waren zeer matigNou zie ik ook eens hoe je dat doet
![]()
![]()
quote:# 40% korting op treinreizen met Fyra tussen Amsterdam en Rotterdam. Dit aanbod geldt tot 1 maart 2010. U krijgt geen korting op de toeslag.
Een 'FYRA trainmanager' is zeg maar de Hoofdconducteur. Alleen bij FYRA moeten ze weer een andere naam hebben.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:00 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
You lost me @ ..Probeer het bij een Fyra trainmanager..
Dat is normaal voor de FYRAquote:Op maandag 8 februari 2010 14:25 schreef Mathijz het volgende:
De fyra die zojuist amsterdam binnenkwam had nog geen 10 personen aan boord. Hoe dat ooit moet gaan lopen. Verder nog een verrassing dat de spitstrein vanuit hwd naar ut en verder voortaan 2 minuten later vertrekt.
Je hebt straks de keuze tussen Fyra -> Net zo snel of IC -> Half uur langer.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Wanneer de HSL-Zuid helemaal in gebruik is, en de directe verbindingen Vlissingen - Amsterdam en dergelijke komen te vervangen, zal er geadviseerd worden gebruik te maken met de FYRA, waar je toeslag plichtig bent, en een half uur snellernet zo snel als nu onderweg bent.
Ik dacht dat je met FYRA half uur sneller was als nu..quote:Op maandag 8 februari 2010 15:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je hebt straks de keuze tussen Fyra -> Net zo snel of IC -> Half uur langer.
Zit er denk ik niet snel in.. Ze hebben al een paar keer steun gehad van bijvoorbeeld de regering..quote:Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef James1988 het volgende:
Ik mag hopen dat NS Hispeed failliet gaat voor het zo ver is.
Zijn we meteen van de kruimeldieven verlost
Klopt, maar die steun blijkt nu mogelijk niet eens rechtsgeldig te zijn. De EU onderzoekt het afaik...quote:Op maandag 8 februari 2010 15:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Zit er denk ik niet snel in.. Ze hebben al een paar keer steun gehad van bijvoorbeeld de regering..
Die willen ook niet dat hun miljarden investering naar een fiasco loopt.
Je kan veel zeggen over Twitter, maar het is wel een handige tool voor zoiets. En leuk dat NSH ook reageert.quote:Klopt niet. De 40% korting op Fyra geldt ook na 1 maart 2010 voor jaartrajectkaarthouders en de rest.
Ja dat is verschillend, en het is niet eens idiotie. Alleen wat Dennis zegt is maar het begin van het verhaalquote:Op maandag 8 februari 2010 19:12 schreef Duvel het volgende:
Ja zou kunnen. Is dat verschillend? Wat een idiotie.
Amsterdam - Rotterdam met de sneltrein is nu 7 minuten langer dan met de huidige intercity. Ik kan mij dus niet voorstellen dat het dan vanaf Vlissingen opeens een halfuur extra is. De toekomstige intercity zal op de Zeelandlijn nog eens 4 extra stops maken, dus dat zal ongeveer 10 minuten extra kosten. Maakt samen dus 17 minuten langer van Vlissingen naar Amsterdam.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:10 schreef greavy het volgende:
Ik dacht dat je met FYRA half uur sneller was alsdan nu..
En de IC een half uur langer als nu.,
Waarschijnlijk dat FYRA dan meer klanten trekt![]()
De toeslag die ze vragen is tevens ook belachelijk hoog![]()
OK, het wordt duidelijk. Waar koop in je in NL een Rail Pass? Nergens zeker.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is verschillend, en het is niet eens idiotie. Alleen wat Dennis zegt is maar het begin van het verhaalHet verschil zit in de tariefvoorwaarden. ALs jij Gouda - Brugge boekt heb je tot aan Brugge tickets die een volle maand geldig zijn. In je tweede voorbeeld zijn je tickets Essen - Brugge v.v. gebonden aan een reisdatum.
Overigens ben je gek als je dergelijk schandalige bedragen betaalt. Pak dan een Rail Pass.
Wat ook goedkoper is trouwens: losse tickets voor alle etappes:
Gouda - Roosendaal
Roosendaal - Essen
Essen - Brugge
Weer om dezelfde reden.
In NL niet nee. Dat wordt een uurtje laten lopen aardige tussendoor-excursie in Essenquote:Op maandag 8 februari 2010 20:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, het wordt duidelijk. Waar koop in je in NL een Rail Pass? Nergens zeker.
OK. Ik boek wel gewoon via NSHiFail en NMBS.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In NL niet nee. Dat wordt een uurtje laten lopen aardige tussendoor-excursie in Essen![]()
Theoretisch zou je het kunnen proberen bij de Treinreiswinkel natuurlijk, maar je weet hoe ik daar over denk
Wat valt er in hemelsnaam in Essen te doenquote:Op maandag 8 februari 2010 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In NL niet nee. Dat wordt een uurtje laten lopen aardige tussendoor-excursie in Essen![]()
Een paar keer per jaar rijdt deze trein door Essen, normaliter gaat deze via Maastricht het land uit.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat valt er in hemelsnaam in Essen te doen?
Er wordt iemand 30.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Of mag je alleen mee met het schoenen kopen Duufje?
Op spoor 3 staat thans gereed de stoptrein naar Elst, Zetten-Andelst en Tiel, deze stopt niet op Arnhem-Zuidquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hier hebben ze dat begrip nooit afgeschaft hoor..
"U bevindt zich in de sneltrein naar Etten-Leur, Breda, vervolgens zullen wij verder gaan als intercity naar Tilburg en 's-Hertogenbosch, daarna als sneltrein naar Oss, Nijmegen, daarna als stoptrein naar Arnhem, vervolgens als intercity naar Dieren, Zutphen, Deventer en tenslotte als stoptrein naar Zwolle."
Zo is het serieus een keer omgeroepen, I kid you not.
Oh je moet de schoenen ook zelf betalen? En meezeulen natuurlijkquote:
Normaal zouden ze via de HSL-Zuid gaan.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:52 schreef SevenWonders het volgende:
Zag vanmiddag de Thalys (net als een paar maanden geleden elke dag) over de brug bij Dordrecht rijden. Die dingen gaan toch via de HSL-zuid tegenwoordig?
Dus van Arnhem-Zuid naar Zetten-Andelst moet je overstappen in Elstquote:Op maandag 8 februari 2010 22:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Op spoor 3 staat thans gereed de stoptrein naar Elst, Zetten-Andelst en Tiel, deze stopt niet op Arnhem-Zuid. Reizigers voor de richting Arnhem-Zuid, Nijmegen-Lent wordt geadiviseerd de Intercity te nemen naar Nijmegen, Oss en als eindbestemming Roosendaal
.
Niet. Hoaxquote:
Je fobo zegt iets anders (tel de hits, tel de hits!).quote:
Het werkt ook nog!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je fobo zegt iets anders (tel de hits, tel de hits!).
Iets op tegenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Fijn. Nķg meer treinennerds in m'n FoBo
Ik heb m'n handen al vol aan Duvelquote:
Wāt?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:29 schreef RubenK het volgende:
Nu ook echt explosieven in die trein bij den bosch
Een niet-katholiek, zo lijkt het. Of mag het zo ook al niet meer heten?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vast iemand met een téringhekel aan carnaval.
Heel Den Bosch is ontruimd door een trein vol met moslims en bommen en jij maakt je druk over een CTA in Bilthovenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:44 schreef Crientj het volgende:
Hebben sommige CTA's storing ofzo?
Die op spoor 1 (bhv) doet geen bal meer. ;o Handig dus, als de tijd 12:11 zegt en er tig mensen staan te dringen bij de vertrekstaat of binnen om te vragen wanneer de trein gaat.
Dat van Den Bosch volg ik lekker op twitter.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heel Den Bosch is ontruimd door een trein vol met moslims en bommen en jij maakt je druk over een CTA in Bilthoven
Prima timing tochquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:54 schreef Ireyon het volgende:
Ik ga ook eens een dagje niet met die trein, gelijk dit soort fratsen
Zie, het is allemaal jouw schuld! Pak de volgende keer de auto, dan ben ik tenminste op tijd op mijn werk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:54 schreef Ireyon het volgende:
Ik ga ook eens een dagje niet met die trein, gelijk dit soort fratsen
Kunnen die mensen geen vertrekstaten lezen ofzo?...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dat van Den Bosch volg ik lekker op twitter.
Die CTA irriteert mij alleen vanwege de lui die die tijden niet kent en dus onnodig overal gaat staan vragen/zeuren
Heel veel mensen kunnen geen vertrekstaten lezen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kunnen die mensen geen vertrekstaten lezen ofzo?...
"Tis heel simpel.. Deze kant van de lijn, daar rijden alle treinen naar A, aan de andere kant naar B, Aangezien je geen invloed hebt op wanneer er een trein komt, kun je simpelweg wachten tot er zo'n geel-blauw ding voor komt rijden. LAAT JE VERRASSEN!"quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dat van Den Bosch volg ik lekker op twitter.
Die CTA irriteert mij alleen vanwege de lui die die tijden niet kent en dus onnodig overal gaat staan vragen/zeuren
Das ook niet verplicht en wordt door een conducteur ook niet (voldoende) afgedwongen..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen geen vertrekstaten lezen.
Sowieso is het gehalte analfabeten enorm. Ga maar eens in een stiltecoupé zitten en constateer hoe veel mensen het woord "STILTE" niet begijpen.
In dat laatste geval kan ik me nog voorstellen dat ze het bewust niet willen lezen, maar zo'n vertrekstaat zou je juist wel willen lezen.... en zo ingewikkeld zijn die dingen nou ook weer niet...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen geen vertrekstaten lezen.
Sowieso is het gehalte analfabeten enorm. Ga maar eens in een stiltecoupé zitten en constateer hoe veel mensen het woord "STILTE" niet begijpen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Das ook niet verplicht en wordt door een conducteur ook niet (voldoende) afgedwongen..
quote:Huisregels in Stiltezone
In de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch 'gedwongen' met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden
quote:Overtreden huisregels
In het geval dat iemand zich niet aan de huisregels houdt, zal die reiziger door een NS-medewerker worden aangesproken op zijn of haar gedrag. In het uiterste geval kan dit ertoe leiden dat een proces verbaal wordt opgemaakt. Voor reizigers die weigeren mee te werken en daarmee ook andere reizigers een onaangename reis bezorgen, schakelt NS de Spoorwegpolitie in.
Nee, dat laten ze de reizigers die er last van hebben zelf uitzoeken. Ik wil een gericht EMP-device om op afstand mobiele telefoons definitief uit te schakelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:23 schreef Peter het volgende:
Als jij van de NS loskrijgt dat er al boetes zijn uitgeschreven voor lawaai maken in de stiltecoupé, dan vind ik dat knap
Een cell-blocker alleen al zou leuk zijnquote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, dat laten ze de reizigers die er last van hebben zelf uitzoeken. Ik wil een gericht EMP-device om op afstand mobiele telefoons definitief uit te schakelen.
Top, maar das dus geen bon?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb wel eens meegemaakt dat een lawaaimaker de trein uit is gezet. Was in Hoogeveen, die plaats die zo hamert op een IC-status.
Ik weet dat je een hekel hebt aan VIRM, maar ontploffen is ook weer zonde.quote:
relax...chillquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
kunnen ze niet eens ophouden met dat amechtige gezanik over bommen die er toch niet zijnHalve land weer een halve dag plat om zo'n kutmongool
Ben er goed klaar mee eigenlijk
Neuh, die gast moest een half uur op de volgende trein wachten.quote:
Het is ICRm volgens somdaquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet dat je een hekel hebt aan VIRM, maar ontploffen is ook weer zonde.
Als die plofkip nou in een van de V250's had gezeten zou het natuurlijk ineens een stuk interessanter zijn geworden ("doe het, doe het!").
Eigenlijk zou die pseudoterrorist door het Internationaal Strafhof vervolgd moeten worden. Verzwarende omstandigheden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
kunnen ze niet eens ophouden met dat amechtige gezanik over bommen die er toch niet zijnHalve land weer een halve dag plat om zo'n kutmongool
Ben er goed klaar mee eigenlijk
Eigenlijk zou de NMBS tijdelijk onder Europees toezicht geplaatst moeten worden wegens structureel wanbeleid.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:38 schreef James1988 het volgende:
+1 uur... dan ligt het waarschijnlijk ķf aan defect materieel (Traxx die niet meer wilde in Brussel), of de verkeersleiding in België heeft er een soepzooi van gemaakt
Ik stel voor om B-Cargo aan Eurotunnel te verkopen (Europorte), Infrabel in DB Netz te laten opgaan en de passagiersdiensten door NS Reizigers of Abellio uit te laten voeren.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de NMBS tijdelijk onder Europees toezicht geplaatst moeten worden wegens structureel wanbeleid.
Een nieuw hoofdstuk in je sprookjesboek?quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik stel voor om B-Cargo aan Eurotunnel te verkopen (Europorte), Infrabel in DB Netz te laten opgaan en de passagiersdiensten door NS Reizigers of Abellio uit te laten voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |