abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77769295
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:54 schreef greavy het volgende:

[..]

Wanneer de HSL-Zuid helemaal in gebruik is, en de directe verbindingen Vlissingen - Amsterdam en dergelijke komen te vervangen, zal er geadviseerd worden gebruik te maken met de FYRA, waar je toeslag plichtig bent, en een half uur snellernet zo snel als nu onderweg bent.
Je hebt straks de keuze tussen Fyra -> Net zo snel of IC -> Half uur langer.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:02:33 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77769371
Ik mag hopen dat NS Hispeed failliet gaat voor het zo ver is.

Zijn we meteen van de kruimeldieven verlost
  maandag 8 februari 2010 @ 15:10:05 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77769612
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:00 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je hebt straks de keuze tussen Fyra -> Net zo snel of IC -> Half uur langer.
Ik dacht dat je met FYRA half uur sneller was als nu..
En de IC een half uur langer als nu.,
Waarschijnlijk dat FYRA dan meer klanten trekt
De toeslag die ze vragen is tevens ook belachelijk hoog
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef James1988 het volgende:
Ik mag hopen dat NS Hispeed failliet gaat voor het zo ver is.

Zijn we meteen van de kruimeldieven verlost
Zit er denk ik niet snel in.. Ze hebben al een paar keer steun gehad van bijvoorbeeld de regering..
Die willen ook niet dat hun miljarden investering naar een fiasco loopt.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:17:43 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77769827
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Zit er denk ik niet snel in.. Ze hebben al een paar keer steun gehad van bijvoorbeeld de regering..
Die willen ook niet dat hun miljarden investering naar een fiasco loopt.
Klopt, maar die steun blijkt nu mogelijk niet eens rechtsgeldig te zijn. De EU onderzoekt het afaik...

Edit: wat ik eerder zei, over de 40% korting op Fyra die op de tocht staat, dit klopt niet, aldus NS Hispeed:
quote:
Klopt niet. De 40% korting op Fyra geldt ook na 1 maart 2010 voor jaartrajectkaarthouders en de rest.
Je kan veel zeggen over Twitter, maar het is wel een handige tool voor zoiets. En leuk dat NSH ook reageert.

[ Bericht 31% gewijzigd door James1988 op 08-02-2010 15:34:15 ]
  maandag 8 februari 2010 @ 18:59:46 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77778894
OK, HiSpeed Fail, maar nu geen hypothetische reis.

Ik wil van Gouda naar Brugge, vrijdag 5-3 heen, maandag 8-3 terug. Twee volwassenen, voorzien van voordeelurenkaart.

Voer je dit in op die boutsite, krijg je de geweldige prijs van ¤ 124,40. Twee personen, heen en terug.

Boek ik echter separaat bij NSHiFail Gouda - Essen, kost me dat ¤ 46,80.
Vervolgens bij de NMBS Essen - Brugge ¤ 69,20.
Is totaal 116 euro.

Whøt the Føck??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 8 februari 2010 @ 19:06:14 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77779180
Heeft dat er misschien mee te maken dat je dan voor het hele Belgische deel het CIV-tarief betaalt en bij de tweede mogelijkheid heb je Essen-Brugge een binnenlands Belgisch tarief.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 8 februari 2010 @ 19:12:17 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77779468
Ja zou kunnen. Is dat verschillend? Wat een idiotie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 februari 2010 @ 19:53:49 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77781563
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:12 schreef Duvel het volgende:
Ja zou kunnen. Is dat verschillend? Wat een idiotie.
Ja dat is verschillend, en het is niet eens idiotie. Alleen wat Dennis zegt is maar het begin van het verhaal Het verschil zit in de tariefvoorwaarden. ALs jij Gouda - Brugge boekt heb je tot aan Brugge tickets die een volle maand geldig zijn. In je tweede voorbeeld zijn je tickets Essen - Brugge v.v. gebonden aan een reisdatum.

Overigens ben je gek als je dergelijk schandalige bedragen betaalt. Pak dan een Rail Pass.

Wat ook goedkoper is trouwens: losse tickets voor alle etappes:

Gouda - Roosendaal
Roosendaal - Essen
Essen - Brugge

Weer om dezelfde reden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77782371
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:10 schreef greavy het volgende:
Ik dacht dat je met FYRA half uur sneller was alsdan nu..
En de IC een half uur langer als nu.,
Waarschijnlijk dat FYRA dan meer klanten trekt
De toeslag die ze vragen is tevens ook belachelijk hoog
Amsterdam - Rotterdam met de sneltrein is nu 7 minuten langer dan met de huidige intercity. Ik kan mij dus niet voorstellen dat het dan vanaf Vlissingen opeens een halfuur extra is. De toekomstige intercity zal op de Zeelandlijn nog eens 4 extra stops maken, dus dat zal ongeveer 10 minuten extra kosten. Maakt samen dus 17 minuten langer van Vlissingen naar Amsterdam.

De Fyra gaat in de toekomst Amsterdam - Rotterdam 27 minuten sneller doen dan nu het geval is, maar vanaf Vlissingen is dat wel een extra overstap, wat natuurlijk ook tijd kost.

Dat laatste klopt wel helemaal.
  maandag 8 februari 2010 @ 20:39:57 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77783720
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat is verschillend, en het is niet eens idiotie. Alleen wat Dennis zegt is maar het begin van het verhaal Het verschil zit in de tariefvoorwaarden. ALs jij Gouda - Brugge boekt heb je tot aan Brugge tickets die een volle maand geldig zijn. In je tweede voorbeeld zijn je tickets Essen - Brugge v.v. gebonden aan een reisdatum.

Overigens ben je gek als je dergelijk schandalige bedragen betaalt. Pak dan een Rail Pass.

Wat ook goedkoper is trouwens: losse tickets voor alle etappes:

Gouda - Roosendaal
Roosendaal - Essen
Essen - Brugge

Weer om dezelfde reden.
OK, het wordt duidelijk. Waar koop in je in NL een Rail Pass? Nergens zeker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 februari 2010 @ 20:49:50 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77784177
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, het wordt duidelijk. Waar koop in je in NL een Rail Pass? Nergens zeker.
In NL niet nee. Dat wordt een uurtje laten lopen aardige tussendoor-excursie in Essen

Theoretisch zou je het kunnen proberen bij de Treinreiswinkel natuurlijk, maar je weet hoe ik daar over denk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 februari 2010 @ 20:51:38 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77784275
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In NL niet nee. Dat wordt een uurtje laten lopen aardige tussendoor-excursie in Essen

Theoretisch zou je het kunnen proberen bij de Treinreiswinkel natuurlijk, maar je weet hoe ik daar over denk
OK. Ik boek wel gewoon via NSHiFail en NMBS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77786429
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In NL niet nee. Dat wordt een uurtje laten lopen aardige tussendoor-excursie in Essen

Wat valt er in hemelsnaam in Essen te doen ? Ze hebben een geweldige ijssalon maar daar houdt 't ook mee op.
  maandag 8 februari 2010 @ 21:47:40 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77787278
Ironie, o Ireyon, ironie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77787407
Mja weet ik veel.. Misschien dat ik één of ander gaaf spoorwegmuseum over 't hoofd heb gezien tijdens die 10x per jaar dat ik er kom
  maandag 8 februari 2010 @ 21:52:11 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77787500
In België hebben ze geen spoorwegmuseum dat die naam mag dragen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77787501
Zag vanmiddag de Thalys (net als een paar maanden geleden elke dag) over de brug bij Dordrecht rijden. Die dingen gaan toch via de HSL-zuid tegenwoordig?
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 8 februari 2010 @ 22:07:43 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77788144
een goeie snackbar, een Rail Pass, een (duur) spoorboekje, een meer dan fotowaardig stationsgebouw... Je moet er wel een beetje zelf wat van maken hoor. Of mag je alleen mee met het schoenen kopen Duufje?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 8 februari 2010 @ 22:07:59 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77788157
Theoretisch wel ja, maar daarmee hebben ze nog wel eens problemen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77788169
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:31 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat valt er in hemelsnaam in Essen te doen ?
Een paar keer per jaar rijdt deze trein door Essen, normaliter gaat deze via Maastricht het land uit.
  maandag 8 februari 2010 @ 22:15:44 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77788538
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Of mag je alleen mee met het schoenen kopen Duufje?
Er wordt iemand 30.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77789361
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hier hebben ze dat begrip nooit afgeschaft hoor..

"U bevindt zich in de sneltrein naar Etten-Leur, Breda, vervolgens zullen wij verder gaan als intercity naar Tilburg en 's-Hertogenbosch, daarna als sneltrein naar Oss, Nijmegen, daarna als stoptrein naar Arnhem, vervolgens als intercity naar Dieren, Zutphen, Deventer en tenslotte als stoptrein naar Zwolle."

Zo is het serieus een keer omgeroepen, I kid you not.
Op spoor 3 staat thans gereed de stoptrein naar Elst, Zetten-Andelst en Tiel, deze stopt niet op Arnhem-Zuid . Reizigers voor de richting Arnhem-Zuid, Nijmegen-Lent wordt geadiviseerd de Intercity te nemen naar Nijmegen, Oss en als eindbestemming Roosendaal .
  maandag 8 februari 2010 @ 22:31:51 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77789379
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er wordt iemand 30.
Oh je moet de schoenen ook zelf betalen? En meezeulen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 februari 2010 @ 22:32:18 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77789403
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:52 schreef SevenWonders het volgende:
Zag vanmiddag de Thalys (net als een paar maanden geleden elke dag) over de brug bij Dordrecht rijden. Die dingen gaan toch via de HSL-zuid tegenwoordig?
Normaal zouden ze via de HSL-Zuid gaan.
Vandaag heb ik ook de Thalys mogen bewonderen te Zwijndrecht, en ik dacht eerst dat ik geesten zag Reed langs het spoor, waar je een deel kijk hebt op het spoor. Echter reed de Thalys wél over het oude spoor..
Er is niet iets concreets over terug te vinden.
  maandag 8 februari 2010 @ 22:33:54 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77789489
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Op spoor 3 staat thans gereed de stoptrein naar Elst, Zetten-Andelst en Tiel, deze stopt niet op Arnhem-Zuid . Reizigers voor de richting Arnhem-Zuid, Nijmegen-Lent wordt geadiviseerd de Intercity te nemen naar Nijmegen, Oss en als eindbestemming Roosendaal .
Dus van Arnhem-Zuid naar Zetten-Andelst moet je overstappen in Elst Kansloos land is het ook hier. Zo'n beetje de enige plek waar je echt marktwerking op het spoor had kunnen hebben: hoppa, meteen de Protectionisme-joker trekken Jaaaa dan heb je het echt goed begrepen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')