Oh prachtig is dat altijd.. die groepen huisvrouwen die minutenlang onder een CTA met daarop "Vlissingen" staan te twijfelen of die trein wel echt naar Vlissingen gaat, terwijl je zelf stoïcijns zonder op de borden te kijken dezelfde trein in stapt en merkt dat ze aarzelen om jou om duidelijkheid te vragenquote:Op zondag 7 februari 2010 20:23 schreef Duvel het volgende:
OK, dus straks zitten de treinen weer vol met van dat "oei spannend een dagje met de trein"-volk in het weekend.
Ff zeuren hoor.
Met z'n tweeën Instappen in treinen die kopmaken op bijvoorbeeld Utrecht Centraal (zeg: de IC van Den Haag naar Groningen) en dan, terwijl ie "terugrijdt" gaan babbelen hoe veel zin je wel niet hebt in een dagje Amsterdam.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh prachtig is dat altijd.. die groepen huisvrouwen die minutenlang onder een CTA met daarop "Vlissingen" staan te twijfelen of die trein wel echt naar Vlissingen gaat, terwijl je zelf stoïcijns zonder op de borden te kijken dezelfde trein in stapt en merkt dat ze aarzelen om jou om duidelijkheid te vragen.
Dagjesmensen
"We're sorry, but something went wrong!"quote:Op zondag 7 februari 2010 21:02 schreef James1988 het volgende:
Geen idee of hij hier al eens gepost was, ik post 'm gewoon opnieuw omdat hij tof is: de 'cockpit' van een Velaro E als panorama.
-_- Net deed hij het nogquote:Op zondag 7 februari 2010 21:18 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
"We're sorry, but something went wrong!"
Ja, die geld voor iedereen.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht dan.
De codes worden in het algemeen van deze acties niet gewijzigd.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze hebben het vast niet in de gaten en gaan die code echt niet blokkeren ook
En ja, er zullen gegarandeerd extra mensen aan deze actie meedoen, en zul je dat volk zeker wel terug vinden.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:23 schreef Duvel het volgende:
OK, dus straks zitten de treinen weer vol met van dat "oei spannend een dagje met de trein"-volk in het weekend.
Ff zeuren hoor.
De Spaanse HSL heeft toch normaalspoor? Maar 'k bedoel eigenlijk meer de cabinequote:Op zondag 7 februari 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
de kleuren van de livrei? Het Spaanse breedspoor?
De Spaanse hogesnelheidslijnen zijn uitgevoerd volgens normaalspoor. De in aanleg zijnde HSL tussen Frankrijk en Spanje zal ook volledig zoals LGV's worden gebouwd, waardoor een TGV van Parijs naar Madrid niet ondenkbaar is.quote:Op zondag 7 februari 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
de kleuren van de livrei? Het Spaanse breedspoor?
Zo dom zullen ze niet zijn toch? Met een beetje verstand leggen ze TVM 430 aan.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de reeds bestaande lijnen ligt trouwens LZB, op de lijnen die in aanbouw zijn, of nog gebouwd gaan worden, zal wel ERTMS komen te liggen, lijkt me?
Bronquote:Verwarde man verplaatst trein station Den Bosch
DEN BOSCH - Een verwarde 55-jarige man uit Den Dolder heeft in de nacht van zaterdag op zondag op het station van Den Bosch een personentrein enkele tientallen meters verplaatst.
De man is volgens een woordvoerster van de spoorwegpolitie rond half zes in de wachtende trein gestapt en doorgelopen naar de cabine van de machinist. Daar heeft hij blijkbaar aan wat knoppen gezeten en heeft hij de trein al piepend en knarsend enkele tientallen meters verplaatst.
Veiligheidsmedewerkers van de NS zagen vanaf de passarelle over het spoor heen dat de personentrein van spoor 4a richting 4b reed. Beneden aangekomen troffen in de bestuurderscabine een man aan die een zeer verwarde indruk maakte.
Er waren verder geen passagiers in de trein. De man uit Den Dolder is inmiddels naar huis gebracht. Volgens de spoorwegpolitie heeft hij de deur naar de cabine van de machinist niet geforceerd. "Dus die was niet op slot", benadrukt de woordvoerder.
Hoe kom je erbij dat dit kan?quote:Op zondag 7 februari 2010 22:50 schreef Ireyon het volgende:
Over open deuren gesproken.. is er nog geen recent nieuwsbericht dat bij ICL de deuren gewoon open kunnen bij 140km/h?
Er ligt toch echt het Duitze LZB-systeem op de oudste lijn (Madrid - Sevilla). De nieuwere lijnen hebben wel ERTMS.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo dom zullen ze niet zijn toch? Met een beetje verstand leggen ze TVM 430 aan.
Het Nederlandse ATB-EG is trouwens ook een vorm van LZB hè, dat zegt dus niet zo veel, "LZB".
OK, LZB wordt naar ik weet ook wel gebruikt als algemenere term, waar ATB-EG dan ook onder valt.quote:Op zondag 7 februari 2010 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er ligt toch echt het Duitze LZB-systeem op de oudste lijn (Madrid - Sevilla). De nieuwere lijnen krijgen wel ERTMS.
Eigen ervaring.. Door stom toeval ontdekt dat de deuren op 't station aan beide kanten open kunnen, wat later nog geprobeerd terwijl we reden en ook toen kwamen ze zonder moeite door de vergrendeling heen. Maar 'k ben niet zo suïcidaal dat ik gelijk die deur volledig open heb gegooidquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |