abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77722804
Rofl.
pi_77723835
op HGBTF is er al dagen een discussie aan de gang of het nou een menselijke fout was of niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 09:51:20 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77724013
Het wordt veel enger als dit een computerfout zou zijn geweest...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77724031
quote:
Op zondag 7 februari 2010 09:51 schreef Duvel het volgende:
Het wordt veel enger als dit een computerfout zou zijn geweest...
Precies. Maar dan zou het ook vaker gebeuren. Of minstens "ergens" door komen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 09:56:55 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77724059
Dat weet je niet, het kan een samenloop van omstandigheden zijn geweest: net een ander spoor bezet, wissel niet beschikbaar, waardoor de computer verzint dat je dan maar via dat dieselspoortje moet gaan.

Dus ik hoop gewoon op een niet al te snuggere treindienstleider. Die kun je tenminste nog fatsoenlijk de schuld geven.

Overigens is het in Nederland ook wel eens fout gegaan, ik dacht dat bij Apeldoorn wel eens een Hondekop het spoor naar Klarenbeek op is gestuurd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77724099
Het gebeurt volgens mij wel met enige regelmaat dat een trein een verkeerd spoor of zelfs een verkeerde lijn op gestuurd wordt. Alleen omdat we niet zo veel dieselbaanvakken hebben is het doorgaans redelijk snel en eenvoudig op te lossen. Maar in dit soort gevallen ben je dan gewoon zwaar de klos ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 10:09:53 #57
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77724168
quote:
Op zondag 7 februari 2010 09:56 schreef Duvel het volgende:
Dat weet je niet, het kan een samenloop van omstandigheden zijn geweest: net een ander spoor bezet, wissel niet beschikbaar, waardoor de computer verzint dat je dan maar via dat dieselspoortje moet gaan.
Ja, maar als dat het geval is het of toch een menselijke fout, omdat de trein verkeerd ingevoerd is, of uiteindelijk een structurele menselijke fout omdat blijkbaar een systeem is gebouwd dat het verschil niet kan zien tussen elektrisch en diesel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 7 februari 2010 @ 10:11:33 #58
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77724178
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gebeurt volgens mij wel met enige regelmaat dat een trein een verkeerd spoor of zelfs een verkeerde lijn op gestuurd wordt. Alleen omdat we niet zo veel dieselbaanvakken hebben is het doorgaans redelijk snel en eenvoudig op te lossen. Maar in dit soort gevallen ben je dan gewoon zwaar de klos ja
Ik ken de situatie niet, maar meestal wordt bij een station niet bepaald hard gereden. Had de machinist dan niet op tijd kunnen zien dat hij de verkeerde kant op gestuurd werd? Bij de meeste stations duurt het wel even voor je onder de draad uit bent.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77724202
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik ken de situatie niet, maar meestal wordt bij een station niet bepaald hard gereden. Had de machinist dan niet op tijd kunnen zien dat hij de verkeerde kant op gestuurd werd? Bij de meeste stations duurt het wel even voor je onder de draad uit bent.
Ik zou zeggen: Lees alles op HGBTF
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 10:21:19 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77724296
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, maar als dat het geval is het of toch een menselijke fout, omdat de trein verkeerd ingevoerd is, of uiteindelijk een structurele menselijke fout omdat blijkbaar een systeem is gebouwd dat het verschil niet kan zien tussen elektrisch en diesel.
Zo kun je alles uiteindelijk wel tot een menselijke fout herleiden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77724311
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo kun je alles uiteindelijk wel tot een menselijke fout herleiden.
Zo is alles uiteindelijk ook gewoon een natuurproduct
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 11:01:02 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77724754
Of de hand van een willekeurig opperwezen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 februari 2010 @ 13:50:00 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77728462
In Nederland gebeurt het idd ook wel regelmatig dat het fout gaat. Dan wordt bij Utrecht een goederentrein bijvoorbeeld rechtdoor naar Amsterdam gestuurd ipv linksaf naar Rotterdam
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 februari 2010 @ 14:02:53 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77728820
Bij Breukelen gaat het ook wel eens fout: rechtdoor naar Utrecht in plaats van rechtsaf naar Woerden. BLijkbaar een moeilijk punt, die driehoek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 februari 2010 @ 15:09:00 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77730477
Er is wel eens een Connexxiontrein op een spoor zonder waslijn gekomen, omdat de machinist een handbediend wissel over het hoofd had gezien, en ook de verkeersleiding kon dat wissel niet zien op hun schermen. Een koplopercombinatie heeft die trein toen weer terug op 't spoor getrokken.

Aldus iemand op OHIH.
pi_77730638
Waarom kan een koploper daar wel rijden en een protos niet ?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 februari 2010 @ 15:15:32 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77730685
De koploper zal wel op een spoor hebben gestaan met waslijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 februari 2010 @ 16:58:28 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77733811
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:09 schreef James1988 het volgende:
Er is wel eens een Connexxiontrein op een spoor zonder waslijn gekomen, omdat de machinist een handbediend wissel over het hoofd had gezien, en ook de verkeersleiding kon dat wissel niet zien op hun schermen. Een koplopercombinatie heeft die trein toen weer terug op 't spoor getrokken.

Aldus iemand op OHIH.
Lekker veilig dan. Ik kan me niet voorstellen dat dat in de normale dienst gebeurd is en dat er dan geen IVW-rapportage is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77734497
Rapportage´s, rapportage´s. Gewoon goed rijden!
  zondag 7 februari 2010 @ 17:21:36 #70
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77734690
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Gazet van Antwerpen

Fail.
Haha, wat een Belgenmop!
  zondag 7 februari 2010 @ 17:26:57 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77734888
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:16 schreef Socios het volgende:
Rapportage´s, rapportage´s. Gewoon goed rijden!
Stel dat ding was met 100 krom door een handwissel gegaan, hoe denk je dat dat er uit had gezien? Dat bedoel ik eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 februari 2010 @ 19:56:39 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77739742
Extra aanbod Blokker
quote:
2 NS-Dagkaarten voor slechts ¤ 30

Lekker met de trein erop uit. Een dagje shoppen, een dagje naar de dierentuin. Dat kan nu supervoordelig. U, als koper van een NS-Dagkaart via Blokker, kunt 1 NS-Dagkaart voor ¤ 17,50 of 2 NS-Dagkaarten voor ¤ 30 bestellen. De oplage is beperkt, dus reageer snel!
Met een NS-Dagkaart reist u doordeweek na 9.00 uur en in het weekend de hele dag door heel Nederland in de 2e klas. Nu betaalt u voor 2 NS-Dagkaarten geen ¤ 88 maar ¤ 30. Profiteer van dit speciale aanbod en bestel nu direct .
Voorwaarden:
quote:
Voor deze actie gelden de volgende spelregels:
Het is alleen mogelijk om 1 NS-Dagkaart of een setje van 2 NS-Dagkaarten te bestellen.
De NS-Dagkaarten zijn geldig in de periode van 1 maart tot en met 29 april 2010. Van maandag t/m vrijdag na 9 uur en in het weekend de hele dag.
NS-Dagkaart is geldig in de 2e klas voor één persoon.
Per persoon kunt u 1 of 2 NS-Dagkaarten bestellen onder vermelding van een actiecode. Deze actiecode heeft u ontvangen bij aankoop van een treinkaartje bij Blokker in de periode van 2 november t/m 24 december 2009.
Geldig in alle NS-treinen en ook in treinen van Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
Terugbetaling is niet mogelijk.
Op=op.
Klik hier voor meer informatie of om te bestellen

Indien je wilt bestellen, heb je een code nodig.Deze code is 2930
Normaal zou je die code bij Blokker krijgen, maar hierbij dus de code.


Inmiddels heb ik er 2 besteld
pi_77740362
quote:
Op zondag 7 februari 2010 19:56 schreef greavy het volgende:

Indien je wilt bestellen, heb je een code nodig.Deze code is 2930
Normaal zou je die code bij Blokker krijgen, maar hierbij dus de code.
Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht dan .
pi_77740728
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht dan .
Ze hebben het vast niet in de gaten en gaan die code echt niet blokkeren ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 20:23:02 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77740956
OK, dus straks zitten de treinen weer vol met van dat "oei spannend een dagje met de trein"-volk in het weekend.

Ff zeuren hoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')