Precies. Maar dan zou het ook vaker gebeuren. Of minstens "ergens" door komen.quote:Op zondag 7 februari 2010 09:51 schreef Duvel het volgende:
Het wordt veel enger als dit een computerfout zou zijn geweest...
Ja, maar als dat het geval is het of toch een menselijke fout, omdat de trein verkeerd ingevoerd is, of uiteindelijk een structurele menselijke fout omdat blijkbaar een systeem is gebouwd dat het verschil niet kan zien tussen elektrisch en diesel.quote:Op zondag 7 februari 2010 09:56 schreef Duvel het volgende:
Dat weet je niet, het kan een samenloop van omstandigheden zijn geweest: net een ander spoor bezet, wissel niet beschikbaar, waardoor de computer verzint dat je dan maar via dat dieselspoortje moet gaan.
Ik ken de situatie niet, maar meestal wordt bij een station niet bepaald hard gereden. Had de machinist dan niet op tijd kunnen zien dat hij de verkeerde kant op gestuurd werd? Bij de meeste stations duurt het wel even voor je onder de draad uit bent.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gebeurt volgens mij wel met enige regelmaat dat een trein een verkeerd spoor of zelfs een verkeerde lijn op gestuurd wordt. Alleen omdat we niet zo veel dieselbaanvakken hebben is het doorgaans redelijk snel en eenvoudig op te lossen. Maar in dit soort gevallen ben je dan gewoon zwaar de klos ja
Ik zou zeggen: Lees alles op HGBTFquote:Op zondag 7 februari 2010 10:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ken de situatie niet, maar meestal wordt bij een station niet bepaald hard gereden. Had de machinist dan niet op tijd kunnen zien dat hij de verkeerde kant op gestuurd werd? Bij de meeste stations duurt het wel even voor je onder de draad uit bent.
Zo kun je alles uiteindelijk wel tot een menselijke fout herleiden.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, maar als dat het geval is het of toch een menselijke fout, omdat de trein verkeerd ingevoerd is, of uiteindelijk een structurele menselijke fout omdat blijkbaar een systeem is gebouwd dat het verschil niet kan zien tussen elektrisch en diesel.
Zo is alles uiteindelijk ook gewoon een natuurproductquote:Op zondag 7 februari 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo kun je alles uiteindelijk wel tot een menselijke fout herleiden.
Lekker veilig dan. Ik kan me niet voorstellen dat dat in de normale dienst gebeurd is en dat er dan geen IVW-rapportage is.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:09 schreef James1988 het volgende:
Er is wel eens een Connexxiontrein op een spoor zonder waslijn gekomen, omdat de machinist een handbediend wissel over het hoofd had gezien, en ook de verkeersleiding kon dat wissel niet zien op hun schermen. Een koplopercombinatie heeft die trein toen weer terug op 't spoor getrokken.
Aldus iemand op OHIH.
Stel dat ding was met 100 krom door een handwissel gegaan, hoe denk je dat dat er uit had gezien? Dat bedoel ik eigenlijk...quote:Op zondag 7 februari 2010 17:16 schreef Socios het volgende:
Rapportage´s, rapportage´s. Gewoon goed rijden!
Voorwaarden:quote:2 NS-Dagkaarten voor slechts ¤ 30
Lekker met de trein erop uit. Een dagje shoppen, een dagje naar de dierentuin. Dat kan nu supervoordelig. U, als koper van een NS-Dagkaart via Blokker, kunt 1 NS-Dagkaart voor ¤ 17,50 of 2 NS-Dagkaarten voor ¤ 30 bestellen. De oplage is beperkt, dus reageer snel!
Met een NS-Dagkaart reist u doordeweek na 9.00 uur en in het weekend de hele dag door heel Nederland in de 2e klas. Nu betaalt u voor 2 NS-Dagkaarten geen ¤ 88 maar ¤ 30. Profiteer van dit speciale aanbod en bestel nu direct .
Klik hier voor meer informatie of om te bestellenquote:Voor deze actie gelden de volgende spelregels:
Het is alleen mogelijk om 1 NS-Dagkaart of een setje van 2 NS-Dagkaarten te bestellen.
De NS-Dagkaarten zijn geldig in de periode van 1 maart tot en met 29 april 2010. Van maandag t/m vrijdag na 9 uur en in het weekend de hele dag.
NS-Dagkaart is geldig in de 2e klas voor één persoon.
Per persoon kunt u 1 of 2 NS-Dagkaarten bestellen onder vermelding van een actiecode. Deze actiecode heeft u ontvangen bij aankoop van een treinkaartje bij Blokker in de periode van 2 november t/m 24 december 2009.
Geldig in alle NS-treinen en ook in treinen van Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
Terugbetaling is niet mogelijk.
Op=op.
Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht danquote:Op zondag 7 februari 2010 19:56 schreef greavy het volgende:
Indien je wilt bestellen, heb je een code nodig.Deze code is 2930
Normaal zou je die code bij Blokker krijgen, maar hierbij dus de code.
Ze hebben het vast niet in de gaten en gaan die code echt niet blokkeren ookquote:Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht dan.
Oh prachtig is dat altijd.. die groepen huisvrouwen die minutenlang onder een CTA met daarop "Vlissingen" staan te twijfelen of die trein wel echt naar Vlissingen gaat, terwijl je zelf stoīcijns zonder op de borden te kijken dezelfde trein in stapt en merkt dat ze aarzelen om jou om duidelijkheid te vragenquote:Op zondag 7 februari 2010 20:23 schreef Duvel het volgende:
OK, dus straks zitten de treinen weer vol met van dat "oei spannend een dagje met de trein"-volk in het weekend.
Ff zeuren hoor.
Met z'n tweeën Instappen in treinen die kopmaken op bijvoorbeeld Utrecht Centraal (zeg: de IC van Den Haag naar Groningen) en dan, terwijl ie "terugrijdt" gaan babbelen hoe veel zin je wel niet hebt in een dagje Amsterdam.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh prachtig is dat altijd.. die groepen huisvrouwen die minutenlang onder een CTA met daarop "Vlissingen" staan te twijfelen of die trein wel echt naar Vlissingen gaat, terwijl je zelf stoīcijns zonder op de borden te kijken dezelfde trein in stapt en merkt dat ze aarzelen om jou om duidelijkheid te vragen.
Dagjesmensen
"We're sorry, but something went wrong!"quote:Op zondag 7 februari 2010 21:02 schreef James1988 het volgende:
Geen idee of hij hier al eens gepost was, ik post 'm gewoon opnieuw omdat hij tof is: de 'cockpit' van een Velaro E als panorama.
-_- Net deed hij het nogquote:Op zondag 7 februari 2010 21:18 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
"We're sorry, but something went wrong!"
Ja, die geld voor iedereen.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht dan.
De codes worden in het algemeen van deze acties niet gewijzigd.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze hebben het vast niet in de gaten en gaan die code echt niet blokkeren ook
En ja, er zullen gegarandeerd extra mensen aan deze actie meedoen, en zul je dat volk zeker wel terug vinden.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:23 schreef Duvel het volgende:
OK, dus straks zitten de treinen weer vol met van dat "oei spannend een dagje met de trein"-volk in het weekend.
Ff zeuren hoor.
De Spaanse HSL heeft toch normaalspoor? Maar 'k bedoel eigenlijk meer de cabinequote:Op zondag 7 februari 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
de kleuren van de livrei? Het Spaanse breedspoor?
De Spaanse hogesnelheidslijnen zijn uitgevoerd volgens normaalspoor. De in aanleg zijnde HSL tussen Frankrijk en Spanje zal ook volledig zoals LGV's worden gebouwd, waardoor een TGV van Parijs naar Madrid niet ondenkbaar is.quote:Op zondag 7 februari 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
de kleuren van de livrei? Het Spaanse breedspoor?
Zo dom zullen ze niet zijn toch? Met een beetje verstand leggen ze TVM 430 aan.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de reeds bestaande lijnen ligt trouwens LZB, op de lijnen die in aanbouw zijn, of nog gebouwd gaan worden, zal wel ERTMS komen te liggen, lijkt me?
Bronquote:Verwarde man verplaatst trein station Den Bosch
DEN BOSCH - Een verwarde 55-jarige man uit Den Dolder heeft in de nacht van zaterdag op zondag op het station van Den Bosch een personentrein enkele tientallen meters verplaatst.
De man is volgens een woordvoerster van de spoorwegpolitie rond half zes in de wachtende trein gestapt en doorgelopen naar de cabine van de machinist. Daar heeft hij blijkbaar aan wat knoppen gezeten en heeft hij de trein al piepend en knarsend enkele tientallen meters verplaatst.
Veiligheidsmedewerkers van de NS zagen vanaf de passarelle over het spoor heen dat de personentrein van spoor 4a richting 4b reed. Beneden aangekomen troffen in de bestuurderscabine een man aan die een zeer verwarde indruk maakte.
Er waren verder geen passagiers in de trein. De man uit Den Dolder is inmiddels naar huis gebracht. Volgens de spoorwegpolitie heeft hij de deur naar de cabine van de machinist niet geforceerd. "Dus die was niet op slot", benadrukt de woordvoerder.
Hoe kom je erbij dat dit kan?quote:Op zondag 7 februari 2010 22:50 schreef Ireyon het volgende:
Over open deuren gesproken.. is er nog geen recent nieuwsbericht dat bij ICL de deuren gewoon open kunnen bij 140km/h?
Er ligt toch echt het Duitze LZB-systeem op de oudste lijn (Madrid - Sevilla). De nieuwere lijnen hebben wel ERTMS.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo dom zullen ze niet zijn toch? Met een beetje verstand leggen ze TVM 430 aan.
Het Nederlandse ATB-EG is trouwens ook een vorm van LZB hč, dat zegt dus niet zo veel, "LZB".
OK, LZB wordt naar ik weet ook wel gebruikt als algemenere term, waar ATB-EG dan ook onder valt.quote:Op zondag 7 februari 2010 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er ligt toch echt het Duitze LZB-systeem op de oudste lijn (Madrid - Sevilla). De nieuwere lijnen krijgen wel ERTMS.
Eigen ervaring.. Door stom toeval ontdekt dat de deuren op 't station aan beide kanten open kunnen, wat later nog geprobeerd terwijl we reden en ook toen kwamen ze zonder moeite door de vergrendeling heen. Maar 'k ben niet zo suīcidaal dat ik gelijk die deur volledig open heb gegooidquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |