abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77722804
Rofl.
pi_77723835
op HGBTF is er al dagen een discussie aan de gang of het nou een menselijke fout was of niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 09:51:20 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77724013
Het wordt veel enger als dit een computerfout zou zijn geweest...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77724031
quote:
Op zondag 7 februari 2010 09:51 schreef Duvel het volgende:
Het wordt veel enger als dit een computerfout zou zijn geweest...
Precies. Maar dan zou het ook vaker gebeuren. Of minstens "ergens" door komen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 09:56:55 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77724059
Dat weet je niet, het kan een samenloop van omstandigheden zijn geweest: net een ander spoor bezet, wissel niet beschikbaar, waardoor de computer verzint dat je dan maar via dat dieselspoortje moet gaan.

Dus ik hoop gewoon op een niet al te snuggere treindienstleider. Die kun je tenminste nog fatsoenlijk de schuld geven.

Overigens is het in Nederland ook wel eens fout gegaan, ik dacht dat bij Apeldoorn wel eens een Hondekop het spoor naar Klarenbeek op is gestuurd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77724099
Het gebeurt volgens mij wel met enige regelmaat dat een trein een verkeerd spoor of zelfs een verkeerde lijn op gestuurd wordt. Alleen omdat we niet zo veel dieselbaanvakken hebben is het doorgaans redelijk snel en eenvoudig op te lossen. Maar in dit soort gevallen ben je dan gewoon zwaar de klos ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 10:09:53 #57
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77724168
quote:
Op zondag 7 februari 2010 09:56 schreef Duvel het volgende:
Dat weet je niet, het kan een samenloop van omstandigheden zijn geweest: net een ander spoor bezet, wissel niet beschikbaar, waardoor de computer verzint dat je dan maar via dat dieselspoortje moet gaan.
Ja, maar als dat het geval is het of toch een menselijke fout, omdat de trein verkeerd ingevoerd is, of uiteindelijk een structurele menselijke fout omdat blijkbaar een systeem is gebouwd dat het verschil niet kan zien tussen elektrisch en diesel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 7 februari 2010 @ 10:11:33 #58
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77724178
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gebeurt volgens mij wel met enige regelmaat dat een trein een verkeerd spoor of zelfs een verkeerde lijn op gestuurd wordt. Alleen omdat we niet zo veel dieselbaanvakken hebben is het doorgaans redelijk snel en eenvoudig op te lossen. Maar in dit soort gevallen ben je dan gewoon zwaar de klos ja
Ik ken de situatie niet, maar meestal wordt bij een station niet bepaald hard gereden. Had de machinist dan niet op tijd kunnen zien dat hij de verkeerde kant op gestuurd werd? Bij de meeste stations duurt het wel even voor je onder de draad uit bent.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77724202
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik ken de situatie niet, maar meestal wordt bij een station niet bepaald hard gereden. Had de machinist dan niet op tijd kunnen zien dat hij de verkeerde kant op gestuurd werd? Bij de meeste stations duurt het wel even voor je onder de draad uit bent.
Ik zou zeggen: Lees alles op HGBTF
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 10:21:19 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77724296
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, maar als dat het geval is het of toch een menselijke fout, omdat de trein verkeerd ingevoerd is, of uiteindelijk een structurele menselijke fout omdat blijkbaar een systeem is gebouwd dat het verschil niet kan zien tussen elektrisch en diesel.
Zo kun je alles uiteindelijk wel tot een menselijke fout herleiden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77724311
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo kun je alles uiteindelijk wel tot een menselijke fout herleiden.
Zo is alles uiteindelijk ook gewoon een natuurproduct
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 11:01:02 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77724754
Of de hand van een willekeurig opperwezen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 februari 2010 @ 13:50:00 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77728462
In Nederland gebeurt het idd ook wel regelmatig dat het fout gaat. Dan wordt bij Utrecht een goederentrein bijvoorbeeld rechtdoor naar Amsterdam gestuurd ipv linksaf naar Rotterdam
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 februari 2010 @ 14:02:53 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77728820
Bij Breukelen gaat het ook wel eens fout: rechtdoor naar Utrecht in plaats van rechtsaf naar Woerden. BLijkbaar een moeilijk punt, die driehoek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 februari 2010 @ 15:09:00 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77730477
Er is wel eens een Connexxiontrein op een spoor zonder waslijn gekomen, omdat de machinist een handbediend wissel over het hoofd had gezien, en ook de verkeersleiding kon dat wissel niet zien op hun schermen. Een koplopercombinatie heeft die trein toen weer terug op 't spoor getrokken.

Aldus iemand op OHIH.
pi_77730638
Waarom kan een koploper daar wel rijden en een protos niet ?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 februari 2010 @ 15:15:32 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77730685
De koploper zal wel op een spoor hebben gestaan met waslijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 februari 2010 @ 16:58:28 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77733811
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:09 schreef James1988 het volgende:
Er is wel eens een Connexxiontrein op een spoor zonder waslijn gekomen, omdat de machinist een handbediend wissel over het hoofd had gezien, en ook de verkeersleiding kon dat wissel niet zien op hun schermen. Een koplopercombinatie heeft die trein toen weer terug op 't spoor getrokken.

Aldus iemand op OHIH.
Lekker veilig dan. Ik kan me niet voorstellen dat dat in de normale dienst gebeurd is en dat er dan geen IVW-rapportage is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77734497
Rapportage´s, rapportage´s. Gewoon goed rijden!
  zondag 7 februari 2010 @ 17:21:36 #70
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77734690
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Gazet van Antwerpen

Fail.
Haha, wat een Belgenmop!
  zondag 7 februari 2010 @ 17:26:57 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77734888
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:16 schreef Socios het volgende:
Rapportage´s, rapportage´s. Gewoon goed rijden!
Stel dat ding was met 100 krom door een handwissel gegaan, hoe denk je dat dat er uit had gezien? Dat bedoel ik eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 februari 2010 @ 19:56:39 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77739742
Extra aanbod Blokker
quote:
2 NS-Dagkaarten voor slechts ¤ 30

Lekker met de trein erop uit. Een dagje shoppen, een dagje naar de dierentuin. Dat kan nu supervoordelig. U, als koper van een NS-Dagkaart via Blokker, kunt 1 NS-Dagkaart voor ¤ 17,50 of 2 NS-Dagkaarten voor ¤ 30 bestellen. De oplage is beperkt, dus reageer snel!
Met een NS-Dagkaart reist u doordeweek na 9.00 uur en in het weekend de hele dag door heel Nederland in de 2e klas. Nu betaalt u voor 2 NS-Dagkaarten geen ¤ 88 maar ¤ 30. Profiteer van dit speciale aanbod en bestel nu direct .
Voorwaarden:
quote:
Voor deze actie gelden de volgende spelregels:
Het is alleen mogelijk om 1 NS-Dagkaart of een setje van 2 NS-Dagkaarten te bestellen.
De NS-Dagkaarten zijn geldig in de periode van 1 maart tot en met 29 april 2010. Van maandag t/m vrijdag na 9 uur en in het weekend de hele dag.
NS-Dagkaart is geldig in de 2e klas voor één persoon.
Per persoon kunt u 1 of 2 NS-Dagkaarten bestellen onder vermelding van een actiecode. Deze actiecode heeft u ontvangen bij aankoop van een treinkaartje bij Blokker in de periode van 2 november t/m 24 december 2009.
Geldig in alle NS-treinen en ook in treinen van Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
Terugbetaling is niet mogelijk.
Op=op.
Klik hier voor meer informatie of om te bestellen

Indien je wilt bestellen, heb je een code nodig.Deze code is 2930
Normaal zou je die code bij Blokker krijgen, maar hierbij dus de code.


Inmiddels heb ik er 2 besteld
pi_77740362
quote:
Op zondag 7 februari 2010 19:56 schreef greavy het volgende:

Indien je wilt bestellen, heb je een code nodig.Deze code is 2930
Normaal zou je die code bij Blokker krijgen, maar hierbij dus de code.
Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht dan .
pi_77740728
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht dan .
Ze hebben het vast niet in de gaten en gaan die code echt niet blokkeren ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 20:23:02 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77740956
OK, dus straks zitten de treinen weer vol met van dat "oei spannend een dagje met de trein"-volk in het weekend.

Ff zeuren hoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77741268
Behalve voor grensstreekbewoners is het vaak wel een preiswerte manier om het land uit te komen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77741433
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:23 schreef Duvel het volgende:
OK, dus straks zitten de treinen weer vol met van dat "oei spannend een dagje met de trein"-volk in het weekend.

Ff zeuren hoor.
Oh prachtig is dat altijd.. die groepen huisvrouwen die minutenlang onder een CTA met daarop "Vlissingen" staan te twijfelen of die trein wel echt naar Vlissingen gaat, terwijl je zelf stoīcijns zonder op de borden te kijken dezelfde trein in stapt en merkt dat ze aarzelen om jou om duidelijkheid te vragen .

Dagjesmensen
  zondag 7 februari 2010 @ 20:45:17 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77742167
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:31 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Oh prachtig is dat altijd.. die groepen huisvrouwen die minutenlang onder een CTA met daarop "Vlissingen" staan te twijfelen of die trein wel echt naar Vlissingen gaat, terwijl je zelf stoīcijns zonder op de borden te kijken dezelfde trein in stapt en merkt dat ze aarzelen om jou om duidelijkheid te vragen .

Dagjesmensen
Met z'n tweeën Instappen in treinen die kopmaken op bijvoorbeeld Utrecht Centraal (zeg: de IC van Den Haag naar Groningen) en dan, terwijl ie "terugrijdt" gaan babbelen hoe veel zin je wel niet hebt in een dagje Amsterdam. Vervolgens bezorgde koppies tellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77742250
stelletje gemen0rds
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 21:02:15 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77743100
Geen idee of hij hier al eens gepost was, ik post 'm gewoon opnieuw omdat hij tof is: de 'cockpit' van een Velaro E als panorama.
pi_77743957
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:02 schreef James1988 het volgende:
Geen idee of hij hier al eens gepost was, ik post 'm gewoon opnieuw omdat hij tof is: de 'cockpit' van een Velaro E als panorama.
"We're sorry, but something went wrong!"
  zondag 7 februari 2010 @ 21:19:38 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77744055
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:18 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

"We're sorry, but something went wrong!"
-_- Net deed hij het nog
pi_77744157
Maar nu niet meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 21:49:24 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77746079
Nu weer wel.

Nu maar hopen dat dat zo blijft
pi_77746245
Leuk. Geen idee wat je er verder mee moet, maar wel leuk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77746294
Wat is eigenlijk het (zichtbare) verschil met de ICE? Behalve dan dat Vmax = 330km/h niet met een viltstift op de wand is geschreven ?
pi_77746476
de kleuren van de livrei? Het Spaanse breedspoor?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 februari 2010 @ 22:07:55 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77747456
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Geldt diezelfde code serieus voor iedereen? Lekker goed over nagedacht dan .
Ja, die geld voor iedereen.
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze hebben het vast niet in de gaten en gaan die code echt niet blokkeren ook
De codes worden in het algemeen van deze acties niet gewijzigd.
Zelf heb ik al eerder aan deze acties deel genomen, zoals de 2 dagkaarten voor ¤25,- actie.
Alles is 2e klas bij deze acties, dat weer wel.
Ze kunnen nooit een code veranderen in dit geval, omdat je er de werkelijke rechthebbenden ook mee dupeert.
Voor mensen is zo'n actie alleen maar ideaal.
De code kreeg je bij Blokker, toen je vorig jaar tussen 2 November en 24 December gebruik maakte van hun actie.
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:23 schreef Duvel het volgende:
OK, dus straks zitten de treinen weer vol met van dat "oei spannend een dagje met de trein"-volk in het weekend.

Ff zeuren hoor.
En ja, er zullen gegarandeerd extra mensen aan deze actie meedoen, en zul je dat volk zeker wel terug vinden.
pi_77747659
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
de kleuren van de livrei? Het Spaanse breedspoor?
De Spaanse HSL heeft toch normaalspoor? Maar 'k bedoel eigenlijk meer de cabine .. had het om een of andere reden wat meer 'high-tech' verwacht..
  zondag 7 februari 2010 @ 22:10:50 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77747698
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
de kleuren van de livrei? Het Spaanse breedspoor?
De Spaanse hogesnelheidslijnen zijn uitgevoerd volgens normaalspoor. De in aanleg zijnde HSL tussen Frankrijk en Spanje zal ook volledig zoals LGV's worden gebouwd, waardoor een TGV van Parijs naar Madrid niet ondenkbaar is.

Op de reeds bestaande lijnen ligt trouwens LZB, op de lijnen die in aanbouw zijn, of nog gebouwd gaan worden, zal wel ERTMS komen te liggen, lijkt me?
  zondag 7 februari 2010 @ 22:27:07 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77749010
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:

[..]
Op de reeds bestaande lijnen ligt trouwens LZB, op de lijnen die in aanbouw zijn, of nog gebouwd gaan worden, zal wel ERTMS komen te liggen, lijkt me?
Zo dom zullen ze niet zijn toch? Met een beetje verstand leggen ze TVM 430 aan.

Het Nederlandse ATB-EG is trouwens ook een vorm van LZB hč, dat zegt dus niet zo veel, "LZB".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 februari 2010 @ 22:46:20 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77750706
quote:
Verwarde man verplaatst trein station Den Bosch

DEN BOSCH - Een verwarde 55-jarige man uit Den Dolder heeft in de nacht van zaterdag op zondag op het station van Den Bosch een personentrein enkele tientallen meters verplaatst.
De man is volgens een woordvoerster van de spoorwegpolitie rond half zes in de wachtende trein gestapt en doorgelopen naar de cabine van de machinist. Daar heeft hij blijkbaar aan wat knoppen gezeten en heeft hij de trein al piepend en knarsend enkele tientallen meters verplaatst.

Veiligheidsmedewerkers van de NS zagen vanaf de passarelle over het spoor heen dat de personentrein van spoor 4a richting 4b reed. Beneden aangekomen troffen in de bestuurderscabine een man aan die een zeer verwarde indruk maakte.

Er waren verder geen passagiers in de trein. De man uit Den Dolder is inmiddels naar huis gebracht. Volgens de spoorwegpolitie heeft hij de deur naar de cabine van de machinist niet geforceerd. "Dus die was niet op slot", benadrukt de woordvoerder.
Bron
pi_77750955
Over open deuren gesproken.. is er nog geen recent nieuwsbericht dat bij ICL de deuren gewoon open kunnen bij 140km/h?
  zondag 7 februari 2010 @ 22:59:15 #94
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77751457
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:50 schreef Ireyon het volgende:
Over open deuren gesproken.. is er nog geen recent nieuwsbericht dat bij ICL de deuren gewoon open kunnen bij 140km/h?
Hoe kom je erbij dat dit kan?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 7 februari 2010 @ 23:04:16 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77751725
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo dom zullen ze niet zijn toch? Met een beetje verstand leggen ze TVM 430 aan.

Het Nederlandse ATB-EG is trouwens ook een vorm van LZB hč, dat zegt dus niet zo veel, "LZB".
Er ligt toch echt het Duitze LZB-systeem op de oudste lijn (Madrid - Sevilla). De nieuwere lijnen hebben wel ERTMS.

De lijn Madrid - Barcelona werd aanvankelijk geopend, met een maximumsnelheid van 200 km/h. Het beveiligingssysteem was het Spaanse ASFA (brakvertaalde uitleg hier). In 2006 is dit vervangen door ERTMS Level 1 en in stapjes is de snelheid opgehoogd tot 300 km/h.

De lijn Madrid - Valladolid is voorzien van zowel ASFA als ERTMS Level 2. Hier rijdt men maximaal 300 km/h, al is er ruimte tot 350 km/h.

[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 07-02-2010 23:09:31 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 23:08:39 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77751945
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er ligt toch echt het Duitze LZB-systeem op de oudste lijn (Madrid - Sevilla). De nieuwere lijnen krijgen wel ERTMS.
OK, LZB wordt naar ik weet ook wel gebruikt als algemenere term, waar ATB-EG dan ook onder valt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77758496
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:59 schreef Eix het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dit kan?
Eigen ervaring.. Door stom toeval ontdekt dat de deuren op 't station aan beide kanten open kunnen, wat later nog geprobeerd terwijl we reden en ook toen kwamen ze zonder moeite door de vergrendeling heen. Maar 'k ben niet zo suīcidaal dat ik gelijk die deur volledig open heb gegooid .
  maandag 8 februari 2010 @ 08:29:42 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77758777
Het schijnt te kunnen ja. Normaal moet de HC de deuren sluiten, inclusief zijn eigen deur, en moet de Machinist kijken of alles gesloten is, en mag dan in zijn cabine op de stoel gaan zitten, om te gaan rijden.
Tot 5km/h schijnt de vergrendeling sowieso niet altijd goed te werken. Normaal zou hij daarna wel vergrendeld moeten zijn.
NS Reizigers heeft bij het IVW een uitzondering gekregen, omdat de ICL qua dit systeem niet het veiligste materieel is.
  maandag 8 februari 2010 @ 08:44:15 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77758928
De deuren in de Hondekoppen konden ook gewoon open tijdens de rit, daar zat centrale deursluiting op, maar geen vergrendeling. Maar misschien is dat, 14 jaar na het buiten dienst gaan van die dingen, wel niet meer geaccepteerd, dat mensen eigen verantwoordelijkheid hebben om niet uit een rijdende trein te springen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 februari 2010 @ 08:46:07 #100
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_77758952
Ha trein enthousiasten, ik heb een vraagje dat ik misschien hier kan stellen.
Ik heb een rechtenvrij fotootje nodig van een Nederlandse perron of stationschef, aan het werk.
Als iemand me daar aan kan helpen zou ik er zeer blij mee zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')