Dat, en het feit dat gestuurd boren door een bestaand kabelbed niet echt een goed idee is natuurlijk. Ik weet niet wat er gebeurd is. Misschien is er een kabel gaan spetteren waardoor het hele bed naar de klote is (dat wil nog weleens gebeuren). Dan hebben ze inderdaad heel wat te vervangen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
En er was vandaag ook een storing tussen Hengelo en Zuthpen..
Maar wat ik lees op internet komt het door defecte kabels in de grond..
Duw er nieuwe kabels in door middel van gestuurd boren/persen, en het probleem is opgelost. Je hoeft niet eens de grond open te halen met de kraan.
Edit: O, kut. Dat gestuurd boren gaat misschien niet lukken ivm bevroren grond verteld me pa (die dit werk zelf doet) net.
Door datzelfde kabelbed boren is natuurlijk enorm domquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat, en het feit dat gestuurd boren door een bestaand kabelbed niet echt een goed idee is natuurlijk. Ik weet niet wat er gebeurd is. Misschien is er een kabel gaan spetteren waardoor het hele bed naar de klote is (dat wil nog weleens gebeuren). Dan hebben ze inderdaad heel wat te vervangen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:53 schreef James1988 het volgende:
Als ze het rond 23.00 verholpen willen hebben mogen ze wel opschieten... nog 7 minuten
11 minuten later inmiddelsquote:De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
Dat doe ik ook niet, ik reageer alleen op greavy. Overigens wordt op somda de eerste trein daar al weer gemeldt, dus NS loopt gewoon achter (dat doen ze anders nooooooooit.....)quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:23 schreef Peter het volgende:
We gaan toch niet elke minuut alle verstoringen hier melden he?Daar is Somda voor...
Mijn idee.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:48 schreef James1988 het volgende:
"Het treinverkeer wordt geleidelijk hervat", rijden er op dit tijdstip nog treinen dan?
@greavy: In je sig staat een fout waar ik me al weken aan erger... "me website", het is "mijn", of afgekort "m'n". "me" gebruik je als je het over jezelf als persoon hebt.
Ik denk dat je de hoeveelheid kabels langs het spoor onderschat. Sowieso worden dat soort kabels (seinwezen e.d.) normaliter niet geboord. Alleen bij vervelende hindernissen als water wil er nog wel een persing gemaakt worden (bij een beweegbare brug). Een gestuurde boring is onwijs prijzig (vraag je pa), en als je een compleet kabelbed vervangt betekent dat ook dat je alle kabels 100% moet testen, niet alleen dat ze elektrisch in orde zijn, maar ook dat je seinwezencircuits 100% functioneren... Maar goed, misschien is dat hier ook wel gebeurd en heeft het daarom zo lang geduurd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Door datzelfde kabelbed boren is natuurlijk enorm domDaarvoor boor je ook niet
![]()
Een slimme keus had kunnen zijn, aldus me vader (die dit vaker moet doen), een nieuwe boring maken, daar nieuwe kabels in te leggen. Desnoods vervang je het oude kabelbed, en ben je gelijk van meerdere problemen af.
Om dan gelijk voor later kosten te besparen, alle of een groot deel, afhankelijk van de soorten en aantallen kabels, vervangen.
Bij een kabelbed dat net in rook is opgegaan heeft dat weinig nut natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:37 schreef greavy het volgende:
Het testen is inderdaad zeer veel werk, en daardoor worden vaak eerst de oude kabelbedden niet verwijderd, maar eerst de nieuwen erin gelegd en getest tot hoeverre het mogelijk is met meetapparatuur.
Op dit moment lijken de treinen van/naar Roosendaal zowaar weer normaal te rijden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:06 schreef Yreal het volgende:
Ik weet er een biertje op dat we deze morgen weer terug zien
Gaan we taalfoutenneuken?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn idee.
Ik weet er een biertje op dat we deze morgen weer terug zien
Mja, als je niet meer mag mierenneuken moet je een andere hobby zoeken hequote:
Dit dus, NOS TT 751 erbij. Al die storingsberichten iedere dag.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:23 schreef Peter het volgende:
We gaan toch niet elke minuut alle verstoringen hier melden he?Daar is Somda voor...
Was het geen ICL?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef rsmits het volgende:
Ik zag gisteren een ICK op den haag cs staan voor de rit naar Venlo. Ze zijn weer in dienst dus :-)
Ik dacht dat ze waren afgeschreven.
Je bedoelt ICLquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef rsmits het volgende:
Ik zag gisteren een ICK op den haag cs staan voor de rit naar Venlo. Ze zijn weer in dienst dus :-)
Ik dacht dat ze waren afgeschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |