abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:46:35 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77902741
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
En er was vandaag ook een storing tussen Hengelo en Zuthpen..

Maar wat ik lees op internet komt het door defecte kabels in de grond..
Duw er nieuwe kabels in door middel van gestuurd boren/persen, en het probleem is opgelost. Je hoeft niet eens de grond open te halen met de kraan.

Edit: O, kut. Dat gestuurd boren gaat misschien niet lukken ivm bevroren grond verteld me pa (die dit werk zelf doet) net.
Dat, en het feit dat gestuurd boren door een bestaand kabelbed niet echt een goed idee is natuurlijk. Ik weet niet wat er gebeurd is. Misschien is er een kabel gaan spetteren waardoor het hele bed naar de klote is (dat wil nog weleens gebeuren). Dan hebben ze inderdaad heel wat te vervangen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:53:31 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77903044
Als ze het rond 23.00 verholpen willen hebben mogen ze wel opschieten... nog 7 minuten
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:10:30 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77903882
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat, en het feit dat gestuurd boren door een bestaand kabelbed niet echt een goed idee is natuurlijk. Ik weet niet wat er gebeurd is. Misschien is er een kabel gaan spetteren waardoor het hele bed naar de klote is (dat wil nog weleens gebeuren). Dan hebben ze inderdaad heel wat te vervangen.
Door datzelfde kabelbed boren is natuurlijk enorm dom Daarvoor boor je ook niet
Een slimme keus had kunnen zijn, aldus me vader (die dit vaker moet doen), een nieuwe boring maken, daar nieuwe kabels in te leggen. Desnoods vervang je het oude kabelbed, en ben je gelijk van meerdere problemen af.
Om dan gelijk voor later kosten te besparen, alle of een groot deel, afhankelijk van de soorten en aantallen kabels, vervangen.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:11:54 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77903947
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:53 schreef James1988 het volgende:
Als ze het rond 23.00 verholpen willen hebben mogen ze wel opschieten... nog 7 minuten
quote:
De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
11 minuten later inmiddels Zal morgen wel worden ofzo of als de V250jes rijden
  Redactie Sport donderdag 11 februari 2010 @ 23:21:21 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77904328
Sein- en overwegstoring Roosendaal - Dordrecht
De beperkingen als gevolg van de sein- en overwegstoring tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe wordt zeer geleidelijk hervat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77904361
Roosendaal-Dordrecht
Donderdag 11 Februari 21:38
Oorzaak Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Roosendaal en Dordrecht/Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Breda.
pi_77904415
We gaan toch niet elke minuut alle verstoringen hier melden he? Daar is Somda voor...
dag
pi_77904485
Waar je dan weer niks over hoort, is dat de spoorbomen langs het hele traject de hele dag gesloten zijn geweest en automobilisten na kilometerslange rijen over de overweg moesten zigzaggen..
  Redactie Sport donderdag 11 februari 2010 @ 23:27:42 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77904596
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:23 schreef Peter het volgende:
We gaan toch niet elke minuut alle verstoringen hier melden he? Daar is Somda voor...
Dat doe ik ook niet, ik reageer alleen op greavy. Overigens wordt op somda de eerste trein daar al weer gemeldt, dus NS loopt gewoon achter (dat doen ze anders nooooooooit.....)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:34:40 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77904900
De verstoring is voorbij. Eindelijk.

En @Ireyon, daar hoor je niks van, maar dat was wel het geval ja, las ik bn de stem ofzo.
Dát word weer niet in het nieuws gebracht..
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:48:52 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77905406
"Het treinverkeer wordt geleidelijk hervat", rijden er op dit tijdstip nog treinen dan?

@greavy: In je sig staat een fout waar ik me al weken aan erger... "me website", het is "mijn", of afgekort "m'n". "me" gebruik je als je het over jezelf als persoon hebt.
pi_77906008
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:48 schreef James1988 het volgende:
"Het treinverkeer wordt geleidelijk hervat", rijden er op dit tijdstip nog treinen dan?

@greavy: In je sig staat een fout waar ik me al weken aan erger... "me website", het is "mijn", of afgekort "m'n". "me" gebruik je als je het over jezelf als persoon hebt.
Mijn idee.

Ik weet er een biertje op dat we deze morgen weer terug zien
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:39:42 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77906809
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Door datzelfde kabelbed boren is natuurlijk enorm dom Daarvoor boor je ook niet
Een slimme keus had kunnen zijn, aldus me vader (die dit vaker moet doen), een nieuwe boring maken, daar nieuwe kabels in te leggen. Desnoods vervang je het oude kabelbed, en ben je gelijk van meerdere problemen af.
Om dan gelijk voor later kosten te besparen, alle of een groot deel, afhankelijk van de soorten en aantallen kabels, vervangen.
Ik denk dat je de hoeveelheid kabels langs het spoor onderschat. Sowieso worden dat soort kabels (seinwezen e.d.) normaliter niet geboord. Alleen bij vervelende hindernissen als water wil er nog wel een persing gemaakt worden (bij een beweegbare brug). Een gestuurde boring is onwijs prijzig (vraag je pa), en als je een compleet kabelbed vervangt betekent dat ook dat je alle kabels 100% moet testen, niet alleen dat ze elektrisch in orde zijn, maar ook dat je seinwezencircuits 100% functioneren... Maar goed, misschien is dat hier ook wel gebeurd en heeft het daarom zo lang geduurd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 februari 2010 @ 08:37:53 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77909367
Dat het enorm duur is, is bekend. Me vader verdiend niet voor niets 70 euro netto per uur.
Bij een boring van 100 meter zitten ze vaak al boven de ¤5000,-.

Mijn pa werkt regelmatig langs het spoor. Prorail (of Strukton ??) heeft daarvoor in het noorden een overeenkomst gesloten voor het gestuurd boren met de Gebroeders Pol Leeuwarden. Meestal moeten ze dat in de nacht doen, om minder hinder voor het treinverkeer te krijgen, maar bij storingen kan het zijn dat ze er ook door de dag werken.
Het testen is inderdaad zeer veel werk, en daardoor worden vaak eerst de oude kabelbedden niet verwijderd, maar eerst de nieuwen erin gelegd en getest tot hoeverre het mogelijk is met meetapparatuur.

Maar het valt te betwijfelen of er nu gestuurd geboord is, want de grond is hard. Om hier doorheen te komen heb je al gauw een 15 tonner machine nodig, en dan zijn de kosten wél erg hoog. Maar die keuze ligt natuurlijk bij Strukton/Prorail.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:01:24 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77909651
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:37 schreef greavy het volgende:
Het testen is inderdaad zeer veel werk, en daardoor worden vaak eerst de oude kabelbedden niet verwijderd, maar eerst de nieuwen erin gelegd en getest tot hoeverre het mogelijk is met meetapparatuur.
Bij een kabelbed dat net in rook is opgegaan heeft dat weinig nut natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:16:57 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77909907
Daar heb je gelijk in. Het hangt natuurlijk ook af van de situatie.
Als het oude kabelbed vervangen moet worden, maar nog wel werkt, word eerst het nieuwe kabelbed aangelegd en getest alvorens de oude te verwijderen. Dat dat hier niet mogelijk zou zijn, omdat het 'in rook is opgegaan' of dergelijke, is dan ook weer logisch.
Strukton/Prorail probeert op deze manier minder overlast te veroorzaken, wat nogal logisch is.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:26:44 #292
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_77910062
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:06 schreef Yreal het volgende:

Ik weet er een biertje op dat we deze morgen weer terug zien
Op dit moment lijken de treinen van/naar Roosendaal zowaar weer normaal te rijden.
Nu nog hopen dat dat morgen ook zo is .
pi_77911171
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mijn idee.

Ik weet er een biertje op dat we deze morgen weer terug zien
Gaan we taalfoutenneuken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 12 februari 2010 @ 10:38:28 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77911856
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaan we taalfoutenneuken?
Mja, als je niet meer mag mierenneuken moet je een andere hobby zoeken he
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77920026
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:23 schreef Peter het volgende:
We gaan toch niet elke minuut alle verstoringen hier melden he? Daar is Somda voor...
Dit dus, NOS TT 751 erbij. Al die storingsberichten iedere dag.
pi_77920227
Ik zag gisteren een ICK op den haag cs staan voor de rit naar Venlo. Ze zijn weer in dienst dus :-)
Ik dacht dat ze waren afgeschreven.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:51:46 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77920500
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef rsmits het volgende:
Ik zag gisteren een ICK op den haag cs staan voor de rit naar Venlo. Ze zijn weer in dienst dus :-)
Ik dacht dat ze waren afgeschreven.
Was het geen ICL?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:33:52 #298
164283 Luco
Buongiorno!
pi_77935349
Wat was er aan de hand tussen Groningen en Assen vandaag?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 12 februari 2010 @ 22:49:49 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77938849
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef rsmits het volgende:
Ik zag gisteren een ICK op den haag cs staan voor de rit naar Venlo. Ze zijn weer in dienst dus :-)
Ik dacht dat ze waren afgeschreven.
Je bedoelt ICL
ICK is al een hele tijd buiten dienst, en nog steeds niet terug in dienst. ICL echter wél.
Volgens mij rijd ICL vooral in de 3500, en ICRm in de 1900, maar ICL rijdt ook wel eens in de 1900.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 22:59:48 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77939177
Rijtuig samenstelling Alpen Expres(of 'De Ski Trein') 13211 Ut - Ht - Vl met doorgaande rijtuigen naar Zell am See:

D-BTEX 5680 50-80 847-1 BCM
D-BTEX 5680 50-71 213-8 Bvcmz
D-BTEX 5680 21-80 080-6 BOM
D-BTEX 5680 50-80 827-4 BCM
D-BTEX 5680 50-80 811-8 BCM
D-BTEX 5680 50-80 814-2 BCM
D-BTEX 5680 50-80 821-7 BCM
NL EETC 6184 09-70 020-9 (reed als Discorijtuig mee)
D-BTEX 5680 50-80 817-5 BCM
5184 05-70 011-4 BCM
5184 05-70 017-1 BCM
NL EETC 6184 05-70 126-8 Bcvmh
NL EETC 6184 05-70 123-5 Bcvmh
NL EETC 6184 06-70 417-0

Dit is wat ik heb kunnen registreren van deze rijtuigen te Utrecht Centraal.
Weet iemand waar ze opgesteld staan / schoon gemaakt worden, als ze zondag terug komen in Nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')