abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77835549
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een nieuw hoofdstuk in je sprookjesboek?
drome mag best, zuurpruim
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:01:37 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77836913
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

drome mag best, zuurpruim
Dat doe je maar in TRU.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77838047
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat doe je maar in TRU.
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:04:41 #204
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_77838526
http://www.b-rail.be/nat/(...)journalist/index.php

Journalisten reizen gratis . Waarom in NL niet.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_77838823
ICE-2 & Ersatz-ICE in Wuppertal


ICE2-treinstel 402 023 uit Berlin Ostbahnhof vertrekt hier uit Wuppertal naar Keulen en Bonn. De treinstellen van het type ICE-2 zijn korter als de ICE-1 stellen en kunnen gekoppeld rijden. Zo wordt een groot deel van het Ruhrgebiet door 2 treinen bediend. In Hamm(Westf) wordt de trein gecombineerd dan wel gesplitst.


Door technische problemen aan de ICE2- treinstellen, rijdt de Deutsche Bahn met vervangend materieel tussen Bonn Hbf en Hamm(Westfalen). Dit vervangende materieel bestaande uit een MRCE Taurus, 5 IC rijtuigen en achterop nog een MRCE Taurus. De trein doorkruist een groot deel van het Ruhrgebied, gelegen in de Duitse deelstaat Nordrhein Westfalen. De ES-64-U2-017, kortweg 182 517 heeft IC, 2862 aan de haak en vertrekt hier uit Wuppertal en rijdt via Köln Hbf naar eindbestemming Bonn Hbf.


De 182 501 (ES 64-U2-001) heeft Ersatz-ICE 2863 vanuit Bonn Hbf aan de haak en bereikt over enkele minuten Wuppertal Hauptbahnhof, hier ter hoogte van de wijk Steinbeck. De omgeving is hier heuvelachtig, met nog flink wat sneeuw aldaar.

Bonusfoto

De Deutsche Bahn heeft al jaren een tiental lokomotieven van de serie BR 101 beplakt met diverse reclameuitingen. De 101 070 werft voor Die Adler Mannheim, een IJshockeyteam uit de tweede grootste stad van Baden-Württemberg. Met IC 336 uit Norddeich Mole is de lok zojuist uit Köln Hauptbahnhof vertrokken op weg naar Koblenz. Daar vindt een lokwissel plaats naar een BR 181, een meersysteemlok. De trein heeft als eindbestemming Luxembourg.
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:19:30 #206
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77838989
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar vindt een lokwissel plaats naar een BR 181, een meersysteemlok.
Rijden die nog steeds? Ik dacht dat die al een tijdje geleden vervangen waren door Eurosprinters of de zusterserie daarvan.. Of is dit een oudere foto?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77839356
quote:
Journalisten reizen gratis . Waarom in NL niet.
Goed plan, ik ben freelance journalist
pi_77839774
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:21 schreef Duvel het volgende:
Een nieuw hoofdstuk in je sprookjesboek?
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:18:11 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77842654
pi_77843133
mooie pics weer zug

Taurus
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:13:12 #211
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77848940
Mooie pics Zug!
Helpt dat veel, fotoos in bepaalde gevallen bewerken? Ik kom niet verder dan wat rode oogjes wegklikken .

Voor de liefhebber, in mijn brtievenbus zat een flyer voor: Toffe Treinen: 25 jaar ModelSpoorClub Deventer
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77850704
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:33 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Goed plan, ik ben freelance journalist
Ik braak ook weleens wat woordjes op Twitter
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77850751
@ Zug Bonuspik: Vertel anders nog even wat over het bagageperron op de voorgrond, waarin nog de overblijfselen te zien zijn van de waterkolom waarmee tot in de jaren '70 van de vorige eeuw de stoomlocs bijgevuld werden Da's ook interessant
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77850842
Sinds wanneer heeft de NS snuffelstages of iets dergelijks? Zag vandaag een knul van 15 met een geel reflecterend hesje meelopen met een conducteur. Liet ook deuren sluiten etc.
pi_77850870
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:19 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Rijden die nog steeds? Ik dacht dat die al een tijdje geleden vervangen waren door Eurosprinters of de zusterserie daarvan.. Of is dit een oudere foto?
Rijden nog steeds inderdaad Als ik ze tegenkom (meestal is dat in Luxemburg) zet ik ze altijd op de foto, je weet nooit wanneer het de laatste kan zijn..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77855583
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:04 schreef Mathijz het volgende:
Sinds wanneer heeft de NS snuffelstages of iets dergelijks? Zag vandaag een knul van 15 met een geel reflecterend hesje meelopen met een conducteur. Liet ook deuren sluiten etc.
Is dat niet de zelfde knul die een conducteur vorig jaar in elkaar geslagen heeft .
pi_77859528
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:19 schreef Brembo het volgende:

[..]

Is dat niet de zelfde knul die een conducteur vorig jaar in elkaar geslagen heeft .
Ik mag het niet hopen. Als dat het geval zou zijn, wordt het ineens wel erg aantrekkelijk om eens een machinist in elkaar te slaan
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:55:51 #218
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77859713
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rijden nog steeds inderdaad Als ik ze tegenkom (meestal is dat in Luxemburg) zet ik ze altijd op de foto, je weet nooit wanneer het de laatste kan zijn..
Ik heb die ergens in '99 of zo op de foto gezet, langs de Moezel. Ik had er toen speciaal op gewacht omdat me toen verteld werd dat het de een van de laatste jaren zou zijn..

Verder prima dat ze nog rijden hoor, misschien nog een keer vastleggen dan, omdat het kan
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77865482
Dordrecht -> roosendaal duurt al een dag
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:48:02 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77865857
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:41 schreef Yreal het volgende:
Dordrecht -> roosendaal duurt al een dag
De wat duurt al een dag?
Het reizen met de trein, de vertraging of wat
pi_77866076
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:48 schreef greavy het volgende:

[..]

De wat duurt al een dag?
Het reizen met de trein, de vertraging of wat
die verstoring daarzo

Oudebosch en zevenaar... stopt daar nou serieus 1 trein per uur?
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:54:23 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77866180
quote:
Tijd Naar Spoor Via Reisdetails
21:02 +108 min. Schiphol 4 Intercity
Te Amsterdam Zuid.. Volgens mij gaat daar iets niet helemaal goed
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:57:47 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77866359
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

die verstoring daarzo

Oudebosch en zevenaar... stopt daar nou serieus 1 trein per uur?
Ja
De 5100 komt daar(Roosendaal - Den Haag Centraal)
Normaal zou er 's ochtends en 's middags twee treinen moeten rijden. 's avonds en weekends standaard 1.
pi_77866362
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef greavy het volgende:

[..]

Te Amsterdam Zuid.. Volgens mij gaat daar iets niet helemaal goed
Das denk ik de int. trein uit berlijn, die had in apeldoorn ook +89 eerder..
dag
pi_77867101
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja
De 5100 komt daar(Roosendaal - Den Haag Centraal)
Normaal zou er 's ochtends en 's middags twee treinen moeten rijden. 's avonds en weekends standaard 1.
bizar Dat moet dan toch wel de minst bediende stations zijn van nl
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:15:27 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77867282
Breda-Prinsenbeek en Lage Zwaluwe buiten de spits ook maar 1 trein per uur per richting.
pi_77867432
En alles tussen Sittard en Heerlen en Groningen en Roodeschool. Tussen Sneek en Stavoren rijdt altijd maar 1 trien per uur, ook in de spits.
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:18:32 #228
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77867465
En zo zijn er wel meer stations. De stoptrein Sittard - Heerlen rijdt buiten de spits bijvoorbeeld ook maar 1x per uur...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 februari 2010 @ 23:18:47 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77867480
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:15 schreef James1988 het volgende:
Breda-Prinsenbeek en Lage Zwaluwe buiten de spits ook maar 1 trein per uur per richting.
Lage Zwaluwe buiten de spits toch 2 naar Dordrecht en 1 naar Roosendaal en 1 naar Breda?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77867551
Roodeschool en Baflo ook. .

De minste bediende stations van NL zijn natuurlijk andere

Leeuwarden Achter de Hoven bijvoorbeeld, Of Rotterdam Stadion. Of, nog minder bediend: Almere Strand. Of Liempde. Of, nòg minder bediend: OLV ter Nood. Of Jorwerd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 februari 2010 @ 23:20:46 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77867576
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:17 schreef KapiteinT het volgende:
En alles tussen Sittard en Heerlen en Groningen en Roodeschool.
Wolvega, Akkrum en Grou-Jirnsum hebben buiten de spits ook 1 trein per uur per richting.
quote:
Tussen Sneek en Stavoren rijdt altijd maar 1 trien per uur, ook in de spits.
In de ochtendspits rijdt er nog wel een extra trein op dat traject
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 februari 2010 @ 23:21:37 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77867629
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Roodeschool en Baflo ook. .

De minste bediende stations van NL zijn natuurlijk andere

Leeuwarden Achter de Hoven bijvoorbeeld, Of Rotterdam Stadion. Of, nog minder bediend: Almere Strand. Of Liempde. Of, nòg minder bediend: OLV ter Nood. Of Jorwerd.
Jorwert tellen we niet mee, omdat daar helemaal niets van een perron te zien is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77867670
Oja, ook nog de kleine stations aan de Zeeuwselijn. Eén trein per uur is dus niet zo heel bijzonder.

Oja, vergeet onze geweldige Fyra niet!
pi_77868017
hokay hokay...

Pruts berichtje . Ik blijf erbij dat het vrij bizar is om 1 trein per uur te hebben op die trajecten. dan wint het OV het helemaal niet van welk ander vervoer dan ook
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:03:19 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77869465
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:29 schreef Yreal het volgende:
hokay hokay...

Pruts berichtje . Ik blijf erbij dat het vrij bizar is om 1 trein per uur te hebben op die trajecten. dan wint het OV het helemaal niet van welk ander vervoer dan ook
Ik denk ook dat die dienstregelingswijziging effect zal hebben op het busnetwerk in Zeeland.

Ik zit dan te denken aan een visgraatmodel, waarin de buslijnen aansluiten op de trein naar de Randstad en pas enkele minuten vertrekken na het vertrek van de trein uit de tegenrichting.

In ieder geval wordt Zeeland weer eens erbij gelapt.
pi_77872327
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

die verstoring daarzo

Oudebosch en zevenaar... stopt daar nou serieus 1 trein per uur?
Oudenbosch en Zevenbergen

En ja, de dienstregeling is daar inderdaad belachelijk, maar dat krijg je dan ook als de NS in de provincies wilt rijden. Ten westen van Breda worden alle stoptreinstationnetjes 1x per uur bediend, met uitzondering van Etten-Leur.

De kinderen op de middelbare school hier naast het station vinden het wel prima zo, die krijgen chronisch 10 minuten eerder vrij omdat ze anders 50 minuten moeten wachten.

Zeeland verdient overigens gewoon 2 intercities + 2 stoptreinen per uur, 't is er druk genoeg voor.
  Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 08:14:52 #237
155227 crew  Guppy
dus
pi_77872475
Dat weet ik nog wel ja. De trein-mensen uit mijn klas mochten allemaal eerder weg, en wij die met de fiets moesten, konden de lessen uitzitten. Ik ging ook in oudenbosch naar school
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 11 februari 2010 @ 08:27:07 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77872581


Traxx 2802 staat op het punt om met een sleep ICRm Prio-rijtuigen vanaf station Breda te vertrekken in de richting Roosendaal, Antwerpen en Brussel. De trein is hierlangs omgeleid na aanhoudende problemen tussen Dordrecht en Roosendaal, de normale route van de intercity Amsterdam - Brussel. Deze trein heeft zojuist kop gemaakt te Breda, de 2802 werd eraangekoppeld toen ik aankwam op het station.

Treinen komende vanuit België worden eveneens omgeleid, en stoppen te Roosendaal, Breda, 's-Hertogenbosch, Utrecht en eindbestemming Amsterdam Centraal.

[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 11-02-2010 08:35:21 ]
pi_77873331
Heeerlijk. Sardientjes in een blikkie.
pi_77873951
stoptrein richting amersfoort? het was lekker druk op perron 2 in utrecht zag ik
pi_77873986
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:47 schreef Stefanovic83 het volgende:
stoptrein richting amersfoort? het was lekker druk op perron 2 in utrecht zag ik
Check, ik stond ertussen.
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:24:22 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77874829
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

bizar Dat moet dan toch wel de minst bediende stations zijn van nl
Volgens mij niet
Station Leeuwarden Achter de Hoven is dat volgens mij, tot hoeverre je het een 'Station' kunt noemen.
Je kunt er géén kaartjes kopen, en je kunt er ook géén kaartje heen kopen. Het station staat echter wel op de Haltevertrekstaat van de NS, en op de dienstregelingstabel van Arriva. Er staat echter ook ov-chipkaart apparatuur, en zijn er ribtegels aangelegd voor de blinden.
Het ligt gelegen bij de melkfabriek. Volgens mij nu de Friesche Vlag / Campina, maar voorheen de CCF.

Arriva op het traject Leeuwarden - Groningen stopt er in de middag twee keer, en Groningen - Leeuwarden in de ochtend een keer.

En Almere Strand is meer een steiger station gedoe
En word alleen bij evenementen gebruikt

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 11-02-2010 10:47:52 ]
pi_77874930


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 februari 2010 @ 10:33:18 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77875084
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:24 schreef greavy het volgende:
Arriva op het traject Leeuwarden - Groningen stopt er in de middag één keer, en Groningen - Leeuwarden in de ochtend twee keer.
Het is precies andersom
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:48:11 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77875455
Je hebt gelijk. Mijnn fout. Aangepast.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:13:02 #246
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_77878210
Is er iets zinnigs te zeggen over het oplossen van die storing bij Roosendaal?

Ik wil graag zaterdagochtend richting Brussel. Als die omleiding dan nog geldt, kan ik dan in Breda ook opstappen?
pi_77878804
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:13 schreef JDude het volgende:
Is er iets zinnigs te zeggen over het oplossen van die storing bij Roosendaal?

Ik wil graag zaterdagochtend richting Brussel. Als die omleiding dan nog geldt, kan ik dan in Breda ook opstappen?
Nee, heel flauw, maar volgens @NSHispeed niet.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_77879071
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:13 schreef JDude het volgende:
Is er iets zinnigs te zeggen over het oplossen van die storing bij Roosendaal?

Ik wil graag zaterdagochtend richting Brussel. Als die omleiding dan nog geldt, kan ik dan in Breda ook opstappen?
Ja, dat kan prima. Staat niet op CTA's, soms niet bij AV, maar je mag er gewoon in gaan zitten .
pi_77882726
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:30 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Nee, heel flauw, maar volgens @NSHispeed niet.
Da's niet zo zeer flauw, hij stopt daar gewoon niet in zo'n geval. Hij rijdt dan non-stop van Den Bosch naar Roosendaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77882769
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:38 schreef Ireyon het volgende:
Ja, dat kan prima. Staat niet op CTA's, soms niet bij AV, maar je mag er gewoon in gaan zitten .
Ik film het wel ff als jij dat probeert, goed?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')