abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77835549
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een nieuw hoofdstuk in je sprookjesboek?
drome mag best, zuurpruim
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:01:37 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77836913
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

drome mag best, zuurpruim
Dat doe je maar in TRU.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77838047
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat doe je maar in TRU.
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:04:41 #204
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_77838526
http://www.b-rail.be/nat/(...)journalist/index.php

Journalisten reizen gratis . Waarom in NL niet.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_77838823
ICE-2 & Ersatz-ICE in Wuppertal


ICE2-treinstel 402 023 uit Berlin Ostbahnhof vertrekt hier uit Wuppertal naar Keulen en Bonn. De treinstellen van het type ICE-2 zijn korter als de ICE-1 stellen en kunnen gekoppeld rijden. Zo wordt een groot deel van het Ruhrgebiet door 2 treinen bediend. In Hamm(Westf) wordt de trein gecombineerd dan wel gesplitst.


Door technische problemen aan de ICE2- treinstellen, rijdt de Deutsche Bahn met vervangend materieel tussen Bonn Hbf en Hamm(Westfalen). Dit vervangende materieel bestaande uit een MRCE Taurus, 5 IC rijtuigen en achterop nog een MRCE Taurus. De trein doorkruist een groot deel van het Ruhrgebied, gelegen in de Duitse deelstaat Nordrhein Westfalen. De ES-64-U2-017, kortweg 182 517 heeft IC, 2862 aan de haak en vertrekt hier uit Wuppertal en rijdt via Köln Hbf naar eindbestemming Bonn Hbf.


De 182 501 (ES 64-U2-001) heeft Ersatz-ICE 2863 vanuit Bonn Hbf aan de haak en bereikt over enkele minuten Wuppertal Hauptbahnhof, hier ter hoogte van de wijk Steinbeck. De omgeving is hier heuvelachtig, met nog flink wat sneeuw aldaar.

Bonusfoto

De Deutsche Bahn heeft al jaren een tiental lokomotieven van de serie BR 101 beplakt met diverse reclameuitingen. De 101 070 werft voor Die Adler Mannheim, een IJshockeyteam uit de tweede grootste stad van Baden-Württemberg. Met IC 336 uit Norddeich Mole is de lok zojuist uit Köln Hauptbahnhof vertrokken op weg naar Koblenz. Daar vindt een lokwissel plaats naar een BR 181, een meersysteemlok. De trein heeft als eindbestemming Luxembourg.
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:19:30 #206
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77838989
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar vindt een lokwissel plaats naar een BR 181, een meersysteemlok.
Rijden die nog steeds? Ik dacht dat die al een tijdje geleden vervangen waren door Eurosprinters of de zusterserie daarvan.. Of is dit een oudere foto?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77839356
quote:
Journalisten reizen gratis . Waarom in NL niet.
Goed plan, ik ben freelance journalist
pi_77839774
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:21 schreef Duvel het volgende:
Een nieuw hoofdstuk in je sprookjesboek?
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:18:11 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77842654
pi_77843133
mooie pics weer zug

Taurus
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:13:12 #211
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77848940
Mooie pics Zug!
Helpt dat veel, fotoos in bepaalde gevallen bewerken? Ik kom niet verder dan wat rode oogjes wegklikken .

Voor de liefhebber, in mijn brtievenbus zat een flyer voor: Toffe Treinen: 25 jaar ModelSpoorClub Deventer
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77850704
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:33 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Goed plan, ik ben freelance journalist
Ik braak ook weleens wat woordjes op Twitter
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77850751
@ Zug Bonuspik: Vertel anders nog even wat over het bagageperron op de voorgrond, waarin nog de overblijfselen te zien zijn van de waterkolom waarmee tot in de jaren '70 van de vorige eeuw de stoomlocs bijgevuld werden Da's ook interessant
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77850842
Sinds wanneer heeft de NS snuffelstages of iets dergelijks? Zag vandaag een knul van 15 met een geel reflecterend hesje meelopen met een conducteur. Liet ook deuren sluiten etc.
pi_77850870
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:19 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Rijden die nog steeds? Ik dacht dat die al een tijdje geleden vervangen waren door Eurosprinters of de zusterserie daarvan.. Of is dit een oudere foto?
Rijden nog steeds inderdaad Als ik ze tegenkom (meestal is dat in Luxemburg) zet ik ze altijd op de foto, je weet nooit wanneer het de laatste kan zijn..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77855583
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:04 schreef Mathijz het volgende:
Sinds wanneer heeft de NS snuffelstages of iets dergelijks? Zag vandaag een knul van 15 met een geel reflecterend hesje meelopen met een conducteur. Liet ook deuren sluiten etc.
Is dat niet de zelfde knul die een conducteur vorig jaar in elkaar geslagen heeft .
pi_77859528
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:19 schreef Brembo het volgende:

[..]

Is dat niet de zelfde knul die een conducteur vorig jaar in elkaar geslagen heeft .
Ik mag het niet hopen. Als dat het geval zou zijn, wordt het ineens wel erg aantrekkelijk om eens een machinist in elkaar te slaan
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:55:51 #218
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77859713
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rijden nog steeds inderdaad Als ik ze tegenkom (meestal is dat in Luxemburg) zet ik ze altijd op de foto, je weet nooit wanneer het de laatste kan zijn..
Ik heb die ergens in '99 of zo op de foto gezet, langs de Moezel. Ik had er toen speciaal op gewacht omdat me toen verteld werd dat het de een van de laatste jaren zou zijn..

Verder prima dat ze nog rijden hoor, misschien nog een keer vastleggen dan, omdat het kan
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77865482
Dordrecht -> roosendaal duurt al een dag
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:48:02 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77865857
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:41 schreef Yreal het volgende:
Dordrecht -> roosendaal duurt al een dag
De wat duurt al een dag?
Het reizen met de trein, de vertraging of wat
pi_77866076
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:48 schreef greavy het volgende:

[..]

De wat duurt al een dag?
Het reizen met de trein, de vertraging of wat
die verstoring daarzo

Oudebosch en zevenaar... stopt daar nou serieus 1 trein per uur?
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:54:23 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77866180
quote:
Tijd Naar Spoor Via Reisdetails
21:02 +108 min. Schiphol 4 Intercity
Te Amsterdam Zuid.. Volgens mij gaat daar iets niet helemaal goed
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:57:47 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77866359
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

die verstoring daarzo

Oudebosch en zevenaar... stopt daar nou serieus 1 trein per uur?
Ja
De 5100 komt daar(Roosendaal - Den Haag Centraal)
Normaal zou er 's ochtends en 's middags twee treinen moeten rijden. 's avonds en weekends standaard 1.
pi_77866362
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef greavy het volgende:

[..]

Te Amsterdam Zuid.. Volgens mij gaat daar iets niet helemaal goed
Das denk ik de int. trein uit berlijn, die had in apeldoorn ook +89 eerder..
dag
pi_77867101
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja
De 5100 komt daar(Roosendaal - Den Haag Centraal)
Normaal zou er 's ochtends en 's middags twee treinen moeten rijden. 's avonds en weekends standaard 1.
bizar Dat moet dan toch wel de minst bediende stations zijn van nl
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:15:27 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77867282
Breda-Prinsenbeek en Lage Zwaluwe buiten de spits ook maar 1 trein per uur per richting.
pi_77867432
En alles tussen Sittard en Heerlen en Groningen en Roodeschool. Tussen Sneek en Stavoren rijdt altijd maar 1 trien per uur, ook in de spits.
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:18:32 #228
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77867465
En zo zijn er wel meer stations. De stoptrein Sittard - Heerlen rijdt buiten de spits bijvoorbeeld ook maar 1x per uur...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 februari 2010 @ 23:18:47 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77867480
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:15 schreef James1988 het volgende:
Breda-Prinsenbeek en Lage Zwaluwe buiten de spits ook maar 1 trein per uur per richting.
Lage Zwaluwe buiten de spits toch 2 naar Dordrecht en 1 naar Roosendaal en 1 naar Breda?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77867551
Roodeschool en Baflo ook. .

De minste bediende stations van NL zijn natuurlijk andere

Leeuwarden Achter de Hoven bijvoorbeeld, Of Rotterdam Stadion. Of, nog minder bediend: Almere Strand. Of Liempde. Of, nōg minder bediend: OLV ter Nood. Of Jorwerd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 februari 2010 @ 23:20:46 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77867576
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:17 schreef KapiteinT het volgende:
En alles tussen Sittard en Heerlen en Groningen en Roodeschool.
Wolvega, Akkrum en Grou-Jirnsum hebben buiten de spits ook 1 trein per uur per richting.
quote:
Tussen Sneek en Stavoren rijdt altijd maar 1 trien per uur, ook in de spits.
In de ochtendspits rijdt er nog wel een extra trein op dat traject
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 februari 2010 @ 23:21:37 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77867629
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Roodeschool en Baflo ook. .

De minste bediende stations van NL zijn natuurlijk andere

Leeuwarden Achter de Hoven bijvoorbeeld, Of Rotterdam Stadion. Of, nog minder bediend: Almere Strand. Of Liempde. Of, nōg minder bediend: OLV ter Nood. Of Jorwerd.
Jorwert tellen we niet mee, omdat daar helemaal niets van een perron te zien is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77867670
Oja, ook nog de kleine stations aan de Zeeuwselijn. Eén trein per uur is dus niet zo heel bijzonder.

Oja, vergeet onze geweldige Fyra niet!
pi_77868017
hokay hokay...

Pruts berichtje . Ik blijf erbij dat het vrij bizar is om 1 trein per uur te hebben op die trajecten. dan wint het OV het helemaal niet van welk ander vervoer dan ook
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:03:19 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77869465
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:29 schreef Yreal het volgende:
hokay hokay...

Pruts berichtje . Ik blijf erbij dat het vrij bizar is om 1 trein per uur te hebben op die trajecten. dan wint het OV het helemaal niet van welk ander vervoer dan ook
Ik denk ook dat die dienstregelingswijziging effect zal hebben op het busnetwerk in Zeeland.

Ik zit dan te denken aan een visgraatmodel, waarin de buslijnen aansluiten op de trein naar de Randstad en pas enkele minuten vertrekken na het vertrek van de trein uit de tegenrichting.

In ieder geval wordt Zeeland weer eens erbij gelapt.
pi_77872327
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

die verstoring daarzo

Oudebosch en zevenaar... stopt daar nou serieus 1 trein per uur?
Oudenbosch en Zevenbergen

En ja, de dienstregeling is daar inderdaad belachelijk, maar dat krijg je dan ook als de NS in de provincies wilt rijden. Ten westen van Breda worden alle stoptreinstationnetjes 1x per uur bediend, met uitzondering van Etten-Leur.

De kinderen op de middelbare school hier naast het station vinden het wel prima zo, die krijgen chronisch 10 minuten eerder vrij omdat ze anders 50 minuten moeten wachten.

Zeeland verdient overigens gewoon 2 intercities + 2 stoptreinen per uur, 't is er druk genoeg voor.
  Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 08:14:52 #237
155227 crew  Guppy
dus
pi_77872475
Dat weet ik nog wel ja. De trein-mensen uit mijn klas mochten allemaal eerder weg, en wij die met de fiets moesten, konden de lessen uitzitten. Ik ging ook in oudenbosch naar school
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 11 februari 2010 @ 08:27:07 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77872581


Traxx 2802 staat op het punt om met een sleep ICRm Prio-rijtuigen vanaf station Breda te vertrekken in de richting Roosendaal, Antwerpen en Brussel. De trein is hierlangs omgeleid na aanhoudende problemen tussen Dordrecht en Roosendaal, de normale route van de intercity Amsterdam - Brussel. Deze trein heeft zojuist kop gemaakt te Breda, de 2802 werd eraangekoppeld toen ik aankwam op het station.

Treinen komende vanuit België worden eveneens omgeleid, en stoppen te Roosendaal, Breda, 's-Hertogenbosch, Utrecht en eindbestemming Amsterdam Centraal.

[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 11-02-2010 08:35:21 ]
pi_77873331
Heeerlijk. Sardientjes in een blikkie.
pi_77873951
stoptrein richting amersfoort? het was lekker druk op perron 2 in utrecht zag ik
pi_77873986
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:47 schreef Stefanovic83 het volgende:
stoptrein richting amersfoort? het was lekker druk op perron 2 in utrecht zag ik
Check, ik stond ertussen.
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:24:22 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77874829
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

bizar Dat moet dan toch wel de minst bediende stations zijn van nl
Volgens mij niet
Station Leeuwarden Achter de Hoven is dat volgens mij, tot hoeverre je het een 'Station' kunt noemen.
Je kunt er géén kaartjes kopen, en je kunt er ook géén kaartje heen kopen. Het station staat echter wel op de Haltevertrekstaat van de NS, en op de dienstregelingstabel van Arriva. Er staat echter ook ov-chipkaart apparatuur, en zijn er ribtegels aangelegd voor de blinden.
Het ligt gelegen bij de melkfabriek. Volgens mij nu de Friesche Vlag / Campina, maar voorheen de CCF.

Arriva op het traject Leeuwarden - Groningen stopt er in de middag twee keer, en Groningen - Leeuwarden in de ochtend een keer.

En Almere Strand is meer een steiger station gedoe
En word alleen bij evenementen gebruikt

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 11-02-2010 10:47:52 ]
pi_77874930


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 februari 2010 @ 10:33:18 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77875084
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:24 schreef greavy het volgende:
Arriva op het traject Leeuwarden - Groningen stopt er in de middag één keer, en Groningen - Leeuwarden in de ochtend twee keer.
Het is precies andersom
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:48:11 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77875455
Je hebt gelijk. Mijnn fout. Aangepast.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:13:02 #246
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_77878210
Is er iets zinnigs te zeggen over het oplossen van die storing bij Roosendaal?

Ik wil graag zaterdagochtend richting Brussel. Als die omleiding dan nog geldt, kan ik dan in Breda ook opstappen?
pi_77878804
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:13 schreef JDude het volgende:
Is er iets zinnigs te zeggen over het oplossen van die storing bij Roosendaal?

Ik wil graag zaterdagochtend richting Brussel. Als die omleiding dan nog geldt, kan ik dan in Breda ook opstappen?
Nee, heel flauw, maar volgens @NSHispeed niet.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_77879071
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:13 schreef JDude het volgende:
Is er iets zinnigs te zeggen over het oplossen van die storing bij Roosendaal?

Ik wil graag zaterdagochtend richting Brussel. Als die omleiding dan nog geldt, kan ik dan in Breda ook opstappen?
Ja, dat kan prima. Staat niet op CTA's, soms niet bij AV, maar je mag er gewoon in gaan zitten .
pi_77882726
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:30 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Nee, heel flauw, maar volgens @NSHispeed niet.
Da's niet zo zeer flauw, hij stopt daar gewoon niet in zo'n geval. Hij rijdt dan non-stop van Den Bosch naar Roosendaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77882769
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:38 schreef Ireyon het volgende:
Ja, dat kan prima. Staat niet op CTA's, soms niet bij AV, maar je mag er gewoon in gaan zitten .
Ik film het wel ff als jij dat probeert, goed?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77884463
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
pi_77885802
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik film het wel ff als jij dat probeert, goed?
Dat had je gisteren moeten doen, toen ben ik van Ehv-Rsd in Breda op de Benelux overgestapt.. Naar Amsterdam gaat via Den Bosch, naar Brussel gaat via Dordrecht en kopmaken in Breda
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:10:33 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77887146
Dat was vanochtend ook nog zo. Zie de foto die ik eerder postte... die trein had daar net kopgemaakt.
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:32:21 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77889954
Wat is er dan in 's hemelsnaam aan de hand dat al meer dan een dag duurt??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77891060
Twee dagen inmiddels toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77891141
Al twee dagen geen treinen door storing
ROOSENDAAL – Er rijden nog altijd geen treinen tussen Roosendaal en Dordrecht.

De oorzaak is volgens Pro Rail een complexe seinstoring tussen Oudenbosch en Zevenbergen die woensdagmorgen voor de ochtendspits begon.

Vanaf dat moment rijden er bussen tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Reizigers kunnen ook omreizen via Breda. Het internationale treinverkeer wordt al twee dagen omgeleid via Den Bosch en Utrecht.

ProRail hoopt dat het treinverkeer tegen de avond kan worden hervat, maar durft dat op dit moment nog niet te garanderen.

http://www.bndestem.nl/re(...)nen-door-storing.ece


Meer treinnieuws uit de regio;

Ontsnapt aan ramp
ROOSENDAAL - Terwijl de auto's op de gladde Zwaanhoefstraat in Roosendaal gisteravond voetje voor voetje richting spoorwegovergang reden, bleek een vrachtwagen op het spoor ineens niet meer voor- of achteruit te kunnen.

Toen ook de spoorbomen nog eens dichtgingen, leek een botsing onvermijdelijk. Mensen kwamen uit hun auto's om de vrachtwagenchauffeur te waarschuwen en anderen renden naar de trein om hem te laten stoppen. Dat lukte allebei.

http://www.bndestem.nl/re(...)ntsnapt-aan-ramp.ece
pi_77891336
quote:
Sein- en overwegstoring Roosendaal - Dordrecht
Tussen Roosendaal en Dordrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door een sein- en overwegstoring rijden er tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe geen treinen maar bussen.
oorgaande reizigers tussen Dordrecht en Roosendaal en tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal kunnen omreizen via Breda.
Prognose:
*einde tussen 19.00 en 21.00 uur.
Ze zeggen er alleen niet bij op welke dag dat einde tusen 19 en 21 uur zal zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 februari 2010 @ 18:20:21 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77891454
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze zeggen er alleen niet bij op welke dag dat einde tusen 19 en 21 uur zal zijn
Zou de stofzuiger dan eerder rijden dan de storing opgelost is?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77891533
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zou de stofzuiger dan eerder rijden dan de storing opgelost is?
Breng ze nou niet op ideeën..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 februari 2010 @ 18:23:34 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77891571
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Breng ze nou niet op ideeën..
Ach dat ding rijdt toch pas vanaf 2081, dus het valt mee
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:30:14 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77891798
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze zeggen er alleen niet bij op welke dag dat einde tusen 19 en 21 uur zal zijn
Dat tijdstip blijkt al de hele dag uit iemands duim gezogen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:38:20 #262
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_77892048
Je moet geluk hebben om naar Belgie te komen met deze storing. Vandaag:
.
1. Rotterdam - Breda. Trein van 11:17. Bij vertrek was er 15min vertraging en bij aankomst +-30min vertraging. Ik kwam om 12:15 aan in Breda.

2. Breda - Roosendaal. Vertrok om 12:20. Kwam om +-12:40 aan in Roosendaal.

3. Roosendaal - Antwerpen. Int. trein had 30min vertraging. De trein van 12:34 kwam pas om 13:05. Kon rustig lunch kopen.

4. Kwam na een hele snelle rit om 13:25 aan in Antwerpen.

We hadden geluk omdat wij volledig Belgisch materiaal hadden van Roosendaal naar Antwerpen-Brussel Midi.

Groene Traxx + l10 rijtuigen.

Wat zitten die LEKKER zeg. Als de HSL zuid eindelijk rijdt mogen ze van mij deze wel tussen Antwerpen en Roosendaal deze trein inzetten.
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:41:24 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77892145
Net stopte een rode Traxx met rijtuigen te Breda, richting Brussel.
pi_77892162
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:38 schreef Yaku het volgende:

Wat zitten die LEKKER zeg. Als de HSL zuid eindelijk rijdt mogen ze van mij deze wel tussen Antwerpen en Roosendaal deze trein inzetten.
Dat gaat 'm niet worden ben ik bang..
pi_77892235
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:41 schreef James1988 het volgende:
Net stopte een rode Traxx met rijtuigen te Breda, richting Brussel.
Toevallig rode Traxx + roodbruine stuurstand + 2 zuurstokrijtuigen + 2 blauwgele rijtuigen + 2 zuurstokrijtuigen? Die kleurenkermis had ik gisteren getroffen
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:46:29 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77892344
Geen idee, ik zag alleen de Traxx binnenkomen, ik moest richting uitgang. Toen ik buiten was zag ik net 2 sluitseinen van een zuurstokrijtuig.
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:13:03 #267
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77893377
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze zeggen er alleen niet bij op welke dag dat einde tusen 19 en 21 uur zal zijn
Gisteren was het ook raak op datzelfde traject.
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:20:35 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77893665
Nee, het is nog steeds dezelfde storing
pi_77896121
vanochtend planten ze op schiphol de trein naar den haag cs op spoor 1 ipv van 6. Schiphol is niet berekent op 200 mensen die die 3 trappetjes op rennen
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:31:55 #270
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77896287
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:27 schreef Yreal het volgende:
vanochtend planten ze op schiphol de trein naar den haag cs op spoor 1 ipv van 6. Schiphol is niet berekent op 200 mensen die die 3 trappetjes op rennen
Klopt. Schiphol werd vanochtend ook getroffen door een wisselstoring.
pi_77897731
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:31 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Klopt. Schiphol werd vanochtend ook getroffen door een wisselstoring.
Vertel mij wat. 1.5 uur over den haag -> rai Die kut trein stopte verdomme 2x 10 minuten in de fucking schiphol tunnel _! !!!
pi_77900368
Oorzaak Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.


Ik snap het echt niet.. Dergelijke prognoses blijken er altijd uren naast te zitten, maar ze blijven het er zo optimistisch bij zetten..
pi_77901034
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:31 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Klopt. Schiphol werd vanochtend ook getroffen door een wisselstoring.
Dat viel te merken. Ruim 50 minuten staan wachten op een trein naar Utrecht.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:29:34 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77901875
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:00 schreef Ireyon het volgende:
Oorzaak Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.


Ik snap het echt niet.. Dergelijke prognoses blijken er altijd uren naast te zitten, maar ze blijven het er zo optimistisch bij zetten..
Tja, iemand die buiten staat vraagt aan de aannemer: "Wat denk je?"
"Ehr, nog twee uurtjes."

En het wordt altijd meer, meer, meer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:35:37 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77902163
En er was vandaag ook een storing tussen Hengelo en Zuthpen..

Maar wat ik lees op internet komt het door defecte kabels in de grond..
Duw er nieuwe kabels in door middel van gestuurd boren/persen, en het probleem is opgelost. Je hoeft niet eens de grond open te halen met de kraan.

Edit: O, kut. Dat gestuurd boren gaat misschien niet lukken ivm bevroren grond verteld me pa (die dit werk zelf doet) net.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:46:35 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77902741
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
En er was vandaag ook een storing tussen Hengelo en Zuthpen..

Maar wat ik lees op internet komt het door defecte kabels in de grond..
Duw er nieuwe kabels in door middel van gestuurd boren/persen, en het probleem is opgelost. Je hoeft niet eens de grond open te halen met de kraan.

Edit: O, kut. Dat gestuurd boren gaat misschien niet lukken ivm bevroren grond verteld me pa (die dit werk zelf doet) net.
Dat, en het feit dat gestuurd boren door een bestaand kabelbed niet echt een goed idee is natuurlijk. Ik weet niet wat er gebeurd is. Misschien is er een kabel gaan spetteren waardoor het hele bed naar de klote is (dat wil nog weleens gebeuren). Dan hebben ze inderdaad heel wat te vervangen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:53:31 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77903044
Als ze het rond 23.00 verholpen willen hebben mogen ze wel opschieten... nog 7 minuten
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:10:30 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77903882
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat, en het feit dat gestuurd boren door een bestaand kabelbed niet echt een goed idee is natuurlijk. Ik weet niet wat er gebeurd is. Misschien is er een kabel gaan spetteren waardoor het hele bed naar de klote is (dat wil nog weleens gebeuren). Dan hebben ze inderdaad heel wat te vervangen.
Door datzelfde kabelbed boren is natuurlijk enorm dom Daarvoor boor je ook niet
Een slimme keus had kunnen zijn, aldus me vader (die dit vaker moet doen), een nieuwe boring maken, daar nieuwe kabels in te leggen. Desnoods vervang je het oude kabelbed, en ben je gelijk van meerdere problemen af.
Om dan gelijk voor later kosten te besparen, alle of een groot deel, afhankelijk van de soorten en aantallen kabels, vervangen.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:11:54 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77903947
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:53 schreef James1988 het volgende:
Als ze het rond 23.00 verholpen willen hebben mogen ze wel opschieten... nog 7 minuten
quote:
De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
11 minuten later inmiddels Zal morgen wel worden ofzo of als de V250jes rijden
  Redactie Sport donderdag 11 februari 2010 @ 23:21:21 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77904328
Sein- en overwegstoring Roosendaal - Dordrecht
De beperkingen als gevolg van de sein- en overwegstoring tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe wordt zeer geleidelijk hervat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77904361
Roosendaal-Dordrecht
Donderdag 11 Februari 21:38
Oorzaak Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Roosendaal en Dordrecht/Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Breda.
pi_77904415
We gaan toch niet elke minuut alle verstoringen hier melden he? Daar is Somda voor...
dag
pi_77904485
Waar je dan weer niks over hoort, is dat de spoorbomen langs het hele traject de hele dag gesloten zijn geweest en automobilisten na kilometerslange rijen over de overweg moesten zigzaggen..
  Redactie Sport donderdag 11 februari 2010 @ 23:27:42 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77904596
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:23 schreef Peter het volgende:
We gaan toch niet elke minuut alle verstoringen hier melden he? Daar is Somda voor...
Dat doe ik ook niet, ik reageer alleen op greavy. Overigens wordt op somda de eerste trein daar al weer gemeldt, dus NS loopt gewoon achter (dat doen ze anders nooooooooit.....)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:34:40 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77904900
De verstoring is voorbij. Eindelijk.

En @Ireyon, daar hoor je niks van, maar dat was wel het geval ja, las ik bn de stem ofzo.
Dát word weer niet in het nieuws gebracht..
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:48:52 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77905406
"Het treinverkeer wordt geleidelijk hervat", rijden er op dit tijdstip nog treinen dan?

@greavy: In je sig staat een fout waar ik me al weken aan erger... "me website", het is "mijn", of afgekort "m'n". "me" gebruik je als je het over jezelf als persoon hebt.
pi_77906008
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:48 schreef James1988 het volgende:
"Het treinverkeer wordt geleidelijk hervat", rijden er op dit tijdstip nog treinen dan?

@greavy: In je sig staat een fout waar ik me al weken aan erger... "me website", het is "mijn", of afgekort "m'n". "me" gebruik je als je het over jezelf als persoon hebt.
Mijn idee.

Ik weet er een biertje op dat we deze morgen weer terug zien
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:39:42 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77906809
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Door datzelfde kabelbed boren is natuurlijk enorm dom Daarvoor boor je ook niet
Een slimme keus had kunnen zijn, aldus me vader (die dit vaker moet doen), een nieuwe boring maken, daar nieuwe kabels in te leggen. Desnoods vervang je het oude kabelbed, en ben je gelijk van meerdere problemen af.
Om dan gelijk voor later kosten te besparen, alle of een groot deel, afhankelijk van de soorten en aantallen kabels, vervangen.
Ik denk dat je de hoeveelheid kabels langs het spoor onderschat. Sowieso worden dat soort kabels (seinwezen e.d.) normaliter niet geboord. Alleen bij vervelende hindernissen als water wil er nog wel een persing gemaakt worden (bij een beweegbare brug). Een gestuurde boring is onwijs prijzig (vraag je pa), en als je een compleet kabelbed vervangt betekent dat ook dat je alle kabels 100% moet testen, niet alleen dat ze elektrisch in orde zijn, maar ook dat je seinwezencircuits 100% functioneren... Maar goed, misschien is dat hier ook wel gebeurd en heeft het daarom zo lang geduurd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 februari 2010 @ 08:37:53 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77909367
Dat het enorm duur is, is bekend. Me vader verdiend niet voor niets 70 euro netto per uur.
Bij een boring van 100 meter zitten ze vaak al boven de ¤5000,-.

Mijn pa werkt regelmatig langs het spoor. Prorail (of Strukton ??) heeft daarvoor in het noorden een overeenkomst gesloten voor het gestuurd boren met de Gebroeders Pol Leeuwarden. Meestal moeten ze dat in de nacht doen, om minder hinder voor het treinverkeer te krijgen, maar bij storingen kan het zijn dat ze er ook door de dag werken.
Het testen is inderdaad zeer veel werk, en daardoor worden vaak eerst de oude kabelbedden niet verwijderd, maar eerst de nieuwen erin gelegd en getest tot hoeverre het mogelijk is met meetapparatuur.

Maar het valt te betwijfelen of er nu gestuurd geboord is, want de grond is hard. Om hier doorheen te komen heb je al gauw een 15 tonner machine nodig, en dan zijn de kosten wél erg hoog. Maar die keuze ligt natuurlijk bij Strukton/Prorail.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:01:24 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77909651
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:37 schreef greavy het volgende:
Het testen is inderdaad zeer veel werk, en daardoor worden vaak eerst de oude kabelbedden niet verwijderd, maar eerst de nieuwen erin gelegd en getest tot hoeverre het mogelijk is met meetapparatuur.
Bij een kabelbed dat net in rook is opgegaan heeft dat weinig nut natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:16:57 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77909907
Daar heb je gelijk in. Het hangt natuurlijk ook af van de situatie.
Als het oude kabelbed vervangen moet worden, maar nog wel werkt, word eerst het nieuwe kabelbed aangelegd en getest alvorens de oude te verwijderen. Dat dat hier niet mogelijk zou zijn, omdat het 'in rook is opgegaan' of dergelijke, is dan ook weer logisch.
Strukton/Prorail probeert op deze manier minder overlast te veroorzaken, wat nogal logisch is.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:26:44 #292
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_77910062
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:06 schreef Yreal het volgende:

Ik weet er een biertje op dat we deze morgen weer terug zien
Op dit moment lijken de treinen van/naar Roosendaal zowaar weer normaal te rijden.
Nu nog hopen dat dat morgen ook zo is .
pi_77911171
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mijn idee.

Ik weet er een biertje op dat we deze morgen weer terug zien
Gaan we taalfoutenneuken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 12 februari 2010 @ 10:38:28 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77911856
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaan we taalfoutenneuken?
Mja, als je niet meer mag mierenneuken moet je een andere hobby zoeken he
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77920026
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:23 schreef Peter het volgende:
We gaan toch niet elke minuut alle verstoringen hier melden he? Daar is Somda voor...
Dit dus, NOS TT 751 erbij. Al die storingsberichten iedere dag.
pi_77920227
Ik zag gisteren een ICK op den haag cs staan voor de rit naar Venlo. Ze zijn weer in dienst dus :-)
Ik dacht dat ze waren afgeschreven.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:51:46 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77920500
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef rsmits het volgende:
Ik zag gisteren een ICK op den haag cs staan voor de rit naar Venlo. Ze zijn weer in dienst dus :-)
Ik dacht dat ze waren afgeschreven.
Was het geen ICL?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:33:52 #298
164283 Luco
Buongiorno!
pi_77935349
Wat was er aan de hand tussen Groningen en Assen vandaag?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 12 februari 2010 @ 22:49:49 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77938849
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef rsmits het volgende:
Ik zag gisteren een ICK op den haag cs staan voor de rit naar Venlo. Ze zijn weer in dienst dus :-)
Ik dacht dat ze waren afgeschreven.
Je bedoelt ICL
ICK is al een hele tijd buiten dienst, en nog steeds niet terug in dienst. ICL echter wél.
Volgens mij rijd ICL vooral in de 3500, en ICRm in de 1900, maar ICL rijdt ook wel eens in de 1900.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 22:59:48 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77939177
Rijtuig samenstelling Alpen Expres(of 'De Ski Trein') 13211 Ut - Ht - Vl met doorgaande rijtuigen naar Zell am See:

D-BTEX 5680 50-80 847-1 BCM
D-BTEX 5680 50-71 213-8 Bvcmz
D-BTEX 5680 21-80 080-6 BOM
D-BTEX 5680 50-80 827-4 BCM
D-BTEX 5680 50-80 811-8 BCM
D-BTEX 5680 50-80 814-2 BCM
D-BTEX 5680 50-80 821-7 BCM
NL EETC 6184 09-70 020-9 (reed als Discorijtuig mee)
D-BTEX 5680 50-80 817-5 BCM
5184 05-70 011-4 BCM
5184 05-70 017-1 BCM
NL EETC 6184 05-70 126-8 Bcvmh
NL EETC 6184 05-70 123-5 Bcvmh
NL EETC 6184 06-70 417-0

Dit is wat ik heb kunnen registreren van deze rijtuigen te Utrecht Centraal.
Weet iemand waar ze opgesteld staan / schoon gemaakt worden, als ze zondag terug komen in Nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')