dennistd | maandag 1 februari 2010 @ 22:07 |
Welkom in alweer deel 210 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== ![]() In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== ![]() In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. ![]() Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. ![]() Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. ![]() Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. ![]() Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. ![]() Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== ![]() Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen ![]() Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 ![]() Er zijn een aantal (vaste) omlopen van verschillend mat. Van een aantal is er een lijst gemaakt. Hieronder links erheen. Plan T - Informatie (Omlopen, treinstellen e.d. Last update: 24-1-09) ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 01-02-2010 23:23:01 ] | |
#ANONIEM | maandag 1 februari 2010 @ 22:07 |
tvp | |
KapiteinT | maandag 1 februari 2010 @ 22:08 |
quote:Ja weet ik, want ik had die planning hier ooit neer gegooid en toen zei je dat je die voor je site ging gebruiken. ![]() | |
Duvel | maandag 1 februari 2010 @ 22:10 |
![]() ![]() | |
Peter | maandag 1 februari 2010 @ 22:11 |
Het is maar goed dat Glowmouse een tvp-functie aan het inbouwen is ![]() | |
Socios | maandag 1 februari 2010 @ 22:12 |
Hoezo? Die is er toch al in de vorm van Bookmarks. | |
dennistd | maandag 1 februari 2010 @ 22:13 |
quote:Mja, daar kijk ik dus echt nooooit in ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 februari 2010 @ 22:18 |
Oh die anti TVP waarschuwing is weg met die nieuwe hippe OP ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 februari 2010 @ 22:25 |
quote:Juist ![]() | |
Socios | maandag 1 februari 2010 @ 22:25 |
Er staan na al die jaren ineens helemaal geen treintjes meer in de OP. ![]() | |
Duvel | maandag 1 februari 2010 @ 22:26 |
quote:Sinds wanneer heb jij dat stomme Twitter? Je bent trouwens wel de eerste waarbij het interessant is om te lezen wat je te melden hebt. ![]() | |
Duvel | maandag 1 februari 2010 @ 22:27 |
quote:Oei, gevaar. Dat moet ik meemaken! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 februari 2010 @ 22:29 |
quote:Sinds ik geen zin heb om iedere ontwikkeling tachtig keer tegen jan en alleman te moeten gaan vertellen ![]() Verder is twitter natuurlijk totaal kut. | |
Duvel | maandag 1 februari 2010 @ 22:30 |
quote:Ja, dat is toevallig wel handig idd. quote:Mooi dat we dat gezamenlijk hebben vastgesteld. Ik las dat je een half uur kunt zitten. Dan kun je dus ook weer bieren zonder rietje. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 februari 2010 @ 22:35 |
quote:Zitten in een trein behoort ineens ook tot de opties ![]() ![]() SPOILER | |
Eix | maandag 1 februari 2010 @ 22:36 |
En die twitter is waar precies te volgen? Als ik op Dr_Flash zoek krijg ik een gast uit Berlijn. ![]() Dan blijf ik ook up to date. ![]() | |
Duvel | maandag 1 februari 2010 @ 22:36 |
quote: SPOILER | |
Duvel | maandag 1 februari 2010 @ 22:37 |
quote:N00b! Zie de blauwe "t". | |
Dr_Flash | maandag 1 februari 2010 @ 22:39 |
quote:Staat ook in mn MSN nick trouwens. ![]() | |
Ascendancy | maandag 1 februari 2010 @ 22:45 |
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)erlandsespoorart.pdf Dus eigenlijk is het Nederlandse spoor niet bijzonder druk, maar hebben we gewoon het minste spoor van Europa per persoon. En dan kan er nog geen eens een verbinding tussen Breda en Utrecht vanaf, die veel nuttiger is dan de HSL-zuid. | |
greavy | maandag 1 februari 2010 @ 22:53 |
Vandaag wou me zus wederom, voor de zoveelste keer, haar SOV-chip opladen, wat wederom problemen gaf ![]() In Leeuwarden werkte de apparatuur niet goed, waardoor het daar niet wou lukken.. Ze moest toen naar Groningen voor haar college(universiteit), en heeft daar na 5x opnieuw proberen een geslaagde poging gehad ![]() De uiterste termijn van ophalen van je product enzovoorts is tevens uitgesteld tot nader order.. quote:Bron en meer | |
Duvel | maandag 1 februari 2010 @ 22:57 |
quote:Jij leest wel heel selectief! ![]() Er is natuurlijk wel een logische verklaring. Om in Frankrijk 1000 mensen met elkaar te verbinden, heb je meer kilometers spoor nodig dan in Nederland. Immers: Frankrijk is grotendeels leeg, en Nederland (in elk geval het westen) is aardig vol. Een parameter als "kilometers spoor per inwoner" is alleen zinvol als je daarbij de bevolkingsdichtheid meeneemt. | |
Dr_Flash | maandag 1 februari 2010 @ 23:06 |
Ik vond het wel aardig gevonden eigenlijk. Zo kun je ook stellen dat er bijvoorbeeld 32 km waterwegen per km spoornet is in NL en op basis daarvan gaan brullen dat veerpontjes het fileprobleem veel beter kunnen oplossen etc ![]() Of complottheorieën bij elkaar knutselen met behulp van de stationsdichtheid per 100 km2 in katholieke vs gereformeerde gebieden van het land ![]() ![]() | |
Eix | maandag 1 februari 2010 @ 23:08 |
quote:Ik gebruik nog altijd het foksilver template en daar staat ie niet bij. ![]() ![]() | |
ReisT | maandag 1 februari 2010 @ 23:51 |
nog ff over http://www.spoornieuws.nl/?page=treinseriesquote:waar haal je die vandaan? 2700 is Roosendaal-Antwerpen, 2500 is Antwerpen-Puurs en komt dus niet in rsd | |
dennistd | dinsdag 2 februari 2010 @ 00:03 |
quote:Uit de prorail treinnummerlijst, en aangezien ik daar in het zuiden niet zo bekend ben was ik er vanuit gegaan dat dit klopte.... slechte keus dus, maar hij is nu weg | |
Yreal | dinsdag 2 februari 2010 @ 00:28 |
Uit dat vorige topic, in de 4000 rijdt ook 1 VIRM mee. om de zoveel tijd zie ik hem, nooit de moeite genomen om te kijken of het dezelfde is ![]() | |
bork | dinsdag 2 februari 2010 @ 01:36 |
quote:O, de 6 trappisten uit Tilburg staan te verstoffen?, moet ik ze komen nuttigen of zo? Geen enkel probleem hoor ![]() | |
Crientj | dinsdag 2 februari 2010 @ 08:03 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 2 februari 2010 @ 08:24 |
Flash, wat is je Twitter? In foksilver (en zeker niet mobile) zit geen Twitter-knop en ik weiger de baggerlayout te gebruiken. | |
Duvel | dinsdag 2 februari 2010 @ 08:35 |
quote:Hi, you lose. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 09:30 |
quote:Fles112 | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 09:30 |
Wat een mooie OP ![]() Alleen het kruidvatkaartje bij Buitenland? ![]() ![]() | |
Ireyon | dinsdag 2 februari 2010 @ 10:34 |
Dit is dus niet relaxt op m'n mobiel hè ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 februari 2010 @ 10:59 |
Ook niet op een gewone pc. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 11:47 |
OV-student moet er ook uit trouwens. | |
bork | dinsdag 2 februari 2010 @ 11:50 |
Misschien moet ik nog maar eens een verhaaltje produceren, ik heb trouwens nooit antwoord gekregen op dit plaatje, met de vraag wat er bijzonder cq speciaal aan is?![]() | |
trainfreak | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:08 |
quote:Die niet-inklapbare spiegeltjes voor een goederenloc ![]() | |
Ireyon | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:14 |
quote:Waarom? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:20 |
quote:Omdat gen enkele andere reizigersgroep erin staat misschien? ![]() | |
Ireyon | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:46 |
quote:Dan voeg je die toch juist toe? ![]() | |
greavy | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:47 |
quote:Ik zeg: Doen! | |
greavy | dinsdag 2 februari 2010 @ 13:59 |
Hierbij de goeie foto's van de blunder met de Alpen Expres 13213: Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen. Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten: Afbeelding 1 Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12. Afbeelding 2 Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r Afbeelding 3 Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel Afbeelding 4 En zo zag het er uit, met de trein ![]() Afbeelding 5 Die andere links werken niet goed meer ![]() | |
Hr-Flip | dinsdag 2 februari 2010 @ 14:47 |
quote:Verbouwde loks, waren vroeger van zulke dingen ![]() En o ja, het is breedspoor, speciaal voor dat eene lijntje naar Rusland, ofzo... [ Bericht 5% gewijzigd door Hr-Flip op 02-02-2010 14:52:12 ] | |
bork | dinsdag 2 februari 2010 @ 14:57 |
quote: ![]() ![]() Juist ja, het meest westelijke stuk breedspoor ![]() Er staat zelfs een nederlands stukje op wikepedia erover http://nl.wikipedia.org/wiki/Linia_Hutnicza_Szerokotorowa site: http://www.lhs.pl/ (met mooie fotoos) [ Bericht 5% gewijzigd door bork op 02-02-2010 15:03:05 ] | |
James1988 | dinsdag 2 februari 2010 @ 15:17 |
Degene die de headerplaatjes heeft gemaakt mag wel eens naar het contrast kijken... "Afkortingen" en "Verhalen" vind ik erg lastig te lezen. Ook spel je "HSL-Zuid" met een hoofdletter Z. En die ================================ als scheidingslijn vind ik ook niet echt mooi ![]() | |
dennistd | dinsdag 2 februari 2010 @ 15:27 |
quote:Ik heb gisteravond even snel wat headerplaatjes gemaakt omdat ik de OP zo verschrikkelijk leeg vond. Ik heb alleen de kopjes vervangen door afbeeldingen, meer niet ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 februari 2010 @ 15:52 |
Als je wil lachen, klik hier. Als je wil huilen, klik hier. Wat een baggerproduct, dat Fyra. Het gaat nú al zo slecht, dat veel klanten straks niet meer terugkomen, gok ik. Dit is allemaal proven technology (ICRm rijdt al zo'n 30 jaar rond en de Traxx-locs bestaan ook al sinds 1996), die AnsaldoBagger is gloednieuw en daar gaat geheid nog een hoop mee mis ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 februari 2010 @ 15:53 |
Traxx in combinatie met ERTMS Level 1 is wel redelijk nieuw, toch? | |
James1988 | dinsdag 2 februari 2010 @ 15:58 |
In principe wel, maar Bombardier heeft ook elders ter wereld ERTMS-implementaties gedaan, waar het allemaal wél goed gaat. De Traxx'en die wij hebben rijden stammen trouwens uit 2006. | |
Palmboom313 | dinsdag 2 februari 2010 @ 16:15 |
GVD kon ik weer met de bus totaal 1 uur vertraging. Kut ProRail ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 februari 2010 @ 16:33 |
quote:En de ERTMS op de HSL is van Siemens, dat gaat nooit werken. ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 2 februari 2010 @ 16:46 |
http://www.spitsnieuws.nl(...)hogesnelheidstr.html ![]() Leuk plaatje erbij ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 2 februari 2010 @ 17:33 |
quote:Nee want op de havenspoorlijn werkt alleen maar op ermts level 1 | |
sander89 | dinsdag 2 februari 2010 @ 17:37 |
quote: quote: In Turkije rijdt er al een HST, zal NL iets van kunnen leren ![]() Edit: Turkije is geen Arabische land ![]() | |
Ireyon | dinsdag 2 februari 2010 @ 17:51 |
quote:Die staan er al een deeltje of 10 hoor ![]() quote: quote: quote: quote: quote:Wat een pareltjes staan ertussen ![]() [ Bericht 56% gewijzigd door Ireyon op 02-02-2010 17:58:13 ] | |
Duvel | dinsdag 2 februari 2010 @ 17:57 |
quote:Ja, pas sinds december. | |
greavy | dinsdag 2 februari 2010 @ 18:32 |
quote:Bron en meer Toen ik die titel las, dacht ik even, klopt dat wel.. iemand op het perron aangereden ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 februari 2010 @ 18:40 |
quote:Als ik het zo lees, denk ik: "Wat een debiel". Maar misschien is dat wel te snel geoordeeld. | |
greavy | dinsdag 2 februari 2010 @ 18:43 |
Het is zeker een debiel. Welke gek steekt nou zomaar het spoor over.. ALS je dat zou doen, dan kan je het beste de seinen bekijken.. Dan weet je vaak al of er een rijweg is ingesteld of niet.. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 18:50 |
Homies, aandacht::quote:Veel plezier straks ![]() | |
dennistd | dinsdag 2 februari 2010 @ 18:52 |
quote:Over het algemeen weet je dat niet bij stoppende treinen, omdat de rijweg pas na aankomst wordt ingesteld. En het sein in de richting waar de trein weg komt staat sowieso altijd op rood. | |
Duvel | dinsdag 2 februari 2010 @ 19:01 |
quote:Vervolgens word je doodgereden door een machinist die door rood rijdt. M.a.w.: je moet gewoon uit het spoor blijven. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 19:06 |
quote:Jij hebt er ook echt kijk op he ![]() ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 2 februari 2010 @ 19:22 |
Doet mij denken aan toen ik een keer in Italië was. Daar is het de normaalste zaak van de wereld om het spoor over te steken. Zelfs op een baanvak waar minstens 160km/h werd gereden, daar stak iemand op hoge hakken en een fiets gewoon het spoor over. ![]() | |
Geerd | dinsdag 2 februari 2010 @ 19:44 |
tvp | |
Geerd | dinsdag 2 februari 2010 @ 19:54 |
Flash, werk je zelf bij het spoor, of indirect? | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:13 |
quote:Nee. | |
ROG | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:13 |
Wat is dat fietsbelgeluid uit de cabine bij treinen? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:16 |
quote:De ATB. http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbe%C3%AFnvloeding een ting geeft een snelheidsverandering aan een langdurige bel dat de trein boven de maximum aangegeven snelheid rijdt en dat er afgeremd dient te worden drie korte belletjes achter elkaar is dat de trein de toegestane maximumsnelheid vrijwel bereikt heeft en dat de remmen gelost kunnen worden. [ Bericht 8% gewijzigd door Peterselieman op 02-02-2010 20:22:07 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:16 |
quote:Dat geeft aan dat de toeelaten maximumsnelheid bereikt is. Tenminste, als het er drie zijn ![]() ![]() | |
Geerd | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:16 |
quote:Weet ik ook weer genoeg. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:38 |
quote:Typerende reactie. | |
Socios | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:46 |
quote:Was altijd zo mooi te horen in de Wadloper. ![]() | |
Geerd | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:50 |
quote:In de omgebouwde icm(3 bakken) ook altijd ![]() | |
Pheno | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:52 |
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5: ![]() Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:53 |
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleens ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:53 |
quote:Lijkt me wel. Bij een GTW hoor je het in ieder geval wel ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:54 |
quote:Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk? ![]() | |
Ireyon | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:56 |
quote:Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staan ![]() ![]() | |
Pheno | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:56 |
quote:Ik weet niet eens wat het zijn. | |
Pheno | dinsdag 2 februari 2010 @ 20:59 |
quote:Het verschil zal zijn dat ze in hun catalogus staan, terwijl deze krengen ook daadwerkelijk rijden, meteen volle treindienst ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:02 |
quote:Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar? Flinke verbouwing geweest ook trouwens, niet alleen de neus maar de hele bovenkant is vernieuwd. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:03 |
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobsdraaistel | |
James1988 | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:16 |
quote:En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat van ![]() | |
bork | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:16 |
quote:Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeria maken ook dit soort spul ![]() | |
Geerd | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:21 |
quote:Jup als je alle treinverbindingen weet ben je hc. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:25 |
quote:Lekker lelijk ook weer ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:25 |
Alpen Express![]() In het winterseizoen rijdt EETC enkele Alpenexpress-treinen vanuit Nederland naar diverse skigebieden in Oostenrijk. Op vrijdagavond 29 januari 2010 is NSR 1737 met trein 13213 in Venlo aangekomen en zal de lok afgekoppeld worden om plaats te maken voor een Duitse lok. ![]() Zo'n 10 minuten later is de DB 101 120 voor de Alpen Express gezet. Na een remproef en de nodige grensformaliteiten zal de trein vertrekken. In Kufstein zal vervolgens weer van lok worden gewisseld. De trein heeft als eindbestemmingen Landeck en Zell am See. | |
Pheno | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:26 |
quote:Ik kan niet wachten om aan bood te gaan in 2011 ![]() ![]() | |
Crientj | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:26 |
quote: ![]() | |
ROG | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:27 |
quote:Thanks! Vanmiddag stond ik toevallig tegen de cabine aan en hoorde het, had het weleens eerder gehoord maar na inderdaad wat gebel ging de trein redelijk rap in de ho-ijzers (waarschijnlijk voor de vertraagde stoptrein voor 'm). ![]() | |
dennistd | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:27 |
quote:Geen idee eigenlijk, hoewel ik vorig jaar een cabinerit in een SLT heb gehad ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:36 |
quote:Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf? | |
Ascendancy | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:38 |
quote:Heeft met veiligheid te maken. Door de hogere snelheid heb je ook meer bescherming nodig. Zelfde geldt voor de V250. | |
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:39 |
Een leuke post over de ov-chipkaart op Somda: http://www.somda.nl/forum/1538/p252958/Veolia/ Dit bewijst hoe goed de kaart is | |
Pheno | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:39 |
quote:Alles om op te vallen. Nog even en ze staan vooraan in de polonaise! Nee, valt wel mee, de laatst gemaakte 800 series was een braaf normaal treintje. De 700 vond ik ook wel meevallen qua lengte, maar ja, die neus was toen ook wel onderwerp van gesprek ![]() 800 ![]() N700 ![]() Vreemd genoeg heb ik de bizarre bezigheid om in elk van die krengen te gaan zitten. De N700 is tricky, daar mag je niet in met een JR railPass. Gelukkig had ik die die niet nodig voor mijn laatste reis en kon ik zonder "kut ik heb al 400+ euro betaald voor 3 weken de JR pass" rustig 100 euro uitgeven voor een reisje Tokyo - Osaka. | |
ReisT | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:46 |
quote:Nee, dit bewijst alleen hoe inhalig de vervoersbedrijven zijn. | |
Socios | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:47 |
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche. ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:49 |
quote:De 500 is erg mooi. Maar de ICE3 is inderdaad prachtig ![]() TGV niet speciaal, vooral de blokkerige. | |
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:49 |
quote:Dat ook, maar het is gewoon zo dat het hele systeem niet deugt. quote:Uitzonderingen daargelaten | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:50 |
quote:Hoe laks ook. Het systeem is maar half af, maar ach, we zadelen de reiziger gewoon met de rest op, klaar ![]() | |
Pheno | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:56 |
quote:Daar zijn de meningen gelukkig over verdeeld ![]() De 500 is wel mijn favoriet overigens, dat ding schreeuwt gewoon geilheid uit. | |
greavy | dinsdag 2 februari 2010 @ 21:56 |
quote:In de DD-AR stammen hoor je ze ook, als je in de stuurstand rijtuig, bij de deuren ( bij de cabine) staat. Alhoewel natuurlijk die DD-AR niet altijd dmv de stuurstand word bestuurd, maar ook wel met een loc. Edit: Ow kut. Waren al 2 pagina's verder. Even bijlezen ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:02 |
De Thalys PBKA vind ik mooi:![]() De Velaro ook: ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:04 |
![]() [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2010 22:04:39 ] | |
Ascendancy | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:06 |
quote: ![]() Het is toch gewoon een trieste vertoning ![]() | |
Pheno | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:07 |
quote:De Velaro vind ik ook wel mooi. van de Japanse zijn de eerste reeks verschrikkelijk stomp, maar goed. de 400 500 en 800 vind ik echt mooi, de (N)700 vind ik vooral apart. De E5 en E6 vind ik ook erg tof er uit zien. De lelijkste moet de E4 zijn: | |
Duvel | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:07 |
quote:Zou best wettelijk vastgesteld kunnen zijn: "codewisseling is 'ping'", toch? | |
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:08 |
quote: ![]() | |
mrSPLIFFY | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:13 |
quote:Ik was er vandaag bij op Dordrecht, als S&V medewerker, was ook redelijk snel op perron 2... en het was dus toch een poging tot zelfmoord... Hij dacht waarschijnlijk voor de IC te springen maar dat bleek een stopper te zijn... Toen twijfelde hij, uitgegleden en door de klap het perron op geslingerd... werk sinds sept bij het spoor en dit was mn eerste aanrijding met persoon zeg maar... | |
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:14 |
de Shin 500 is wel zo'n beetje de mooiste trein ooit ja. Alhoewel deze VT 18.16 Bauart Görlitz er ook wel mag zijn hoor ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:31 |
quote:Da's klote joh... Last van? | |
mrSPLIFFY | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:35 |
Nee volgens mij niet echt... Was wel ff shokking.. Been helemaal verfrommeld, bloed op zn gezicht enzo, kotsende reizigers... Maar ik ga nu naar bed, kijken of de film wel of niet gaat komen vannacht.. Voor mn collega's was t wat heftiger, die waren 3 minuten eerder dan ik ter plaatse en hebben em eerste hulp verleend em nek vastgehouden en de machinist op gevangen... ik heb geprobeert de reizigers weg te houden, maar die liepen gewoon om... en ook 3 ouwe mensen zaten echt te zeuren dat ze die trein in wilden want ze "moesten toch naar vlissingen!! " ja mensen doen raar op zo'n moment..... maar bij ons was echt de opvang zeer goed geregeld.. echt complimenten voor de ns | |
Duvel | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:38 |
Fijn dat de opvang goed geregeld was, dat hebben ze geleerd in de loop der jaren. Goede nachtrust dan maar...! | |
Ascendancy | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:44 |
quote:Wow dat is allemaal best heftig. Maar goed geregeld ![]() Als het een stopper was, waar klaagden die oude mensen dan over naar vlissingen? Die IC kan toch omgeleidt worden naar spoor 2 ofzo? | |
mrSPLIFFY | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:48 |
Eeh sorry ik bedoelde dat hij stopte ipv door reed.. Mijn fout het was dus de ic naar vlissingen... En die mensen wilde er al in toen die knul daar nog lag... En omleiden is geen optie verder he, ze leggen alles stil op dat moment voor de zekerheid... Thnx all voor de suport ![]() | |
Boschkabouter | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:51 |
quote:Dat het gevaarlijk kan zijn, weet ik wel. Maar is dit eigenlijk bij wet verboden? En hoe spreekt de wet over sporen die niet of nog niet bereden worden? | |
mrSPLIFFY | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:55 |
Ja 250 € geloof ik staat erop op spoorbetreden | |
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:57 |
En terecht, hoeveel reizigers er hier van de dupe kunnen worden. | |
Ascendancy | dinsdag 2 februari 2010 @ 23:00 |
quote:Dat verklaart. Wat denken die mensen nou. Dat die trein er even overheen rijdt? ![]() Leggen ze dan ook al het verkeer vanaf andere sporen stil? Het lijkt me juist dat je zoveel mogelijk mensen van het station weg wilt. Ik hoop dat je er niet te vaak aan gaat denken ![]() | |
mrSPLIFFY | dinsdag 2 februari 2010 @ 23:11 |
Alle treonen staan stil tot duidelijk is wat er aan de hand is... Das ook goed geregeld.. Alleen de omstanders reageren nogal bizar ikke, ikke, ikke... Dan heb ik t niet over getraumatiseerde mensen hoor... Maar hier komt t wel goed thnx.. Ga nu echt pitten ( damn die iphone is verslavend fokken in bed WTF !! | |
Hr-Flip | dinsdag 2 februari 2010 @ 23:21 |
quote:Probeer er met iemand over te praten, helpt wel hoor. Deed ik ook de eerste keer dat ik met een zelfdoding te maken heb gehad. Heb 9 jaar bij de NS gewerkt als stmt en als mcn, en heb 4x bij een trein mogen komen waar een aanrijding mee was geweest, en die nog een extra controle nodig hadden. Nou dan kom je nog genoeg tegen hoor. Dat gaat je echt niet in de kouwe kleren zitten. Ben blij dat ik er goed met de vrouw over kan praten. Is ook wel vaak nodig geweest want naast dat ook zelf bijna een aanrijding gehad, scheelde denk ik 20 meter (reed zelf 110km/h door Baarn) 1x vechtpartij, 3x Bedreiging met een wapen. Nu geen last meer van, ben weg bij de NS met hun criminelen van bazen... | |
Geerd | dinsdag 2 februari 2010 @ 23:50 |
quote:Idd wachtdienst is goed geregeld. ![]() ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | dinsdag 2 februari 2010 @ 23:52 |
Iemand interesse in ICM stoelen? URL | |
Yreal | woensdag 3 februari 2010 @ 00:36 |
![]() | |
RubenK | woensdag 3 februari 2010 @ 08:28 |
Is niet duur voor 30 stoelen ![]() | |
STTSJT | woensdag 3 februari 2010 @ 11:53 |
quote:Waar wil je ze neer zetten dan? ![]() Zou die stoelen nou niet echt mooi vinden om in de woonkamer ofzo te plaatsen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 februari 2010 @ 12:02 |
quote:In het clubhuis van PTA FairytaleRail natuurlijk ![]() | |
greavy | woensdag 3 februari 2010 @ 12:02 |
quote:Ik zou ze niet hebben willen.. Ze zitten wel verneukt, liever de ICMm ![]() | |
trainfreak | woensdag 3 februari 2010 @ 12:38 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 3 februari 2010 @ 12:40 |
quote:Aldus Somda. Ik mag toch hopen van niet... een roze trein ![]() | |
Brembo | woensdag 3 februari 2010 @ 12:44 |
quote:Vind zowiezo dat treinen wel vaker reclame/promotie mogen rijden ziet er veel leuker uit ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | woensdag 3 februari 2010 @ 12:58 |
quote:Sowieso! ![]() quote:Prijs kan nog oplopen, het is een veiling, maar als er voldoende animo voor is wil ik best 1 bankje! ![]() | |
Crientj | woensdag 3 februari 2010 @ 13:01 |
quote:Rozee ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 februari 2010 @ 13:04 |
quote:I rest my case ![]() ![]() | |
STTSJT | woensdag 3 februari 2010 @ 13:38 |
quote:Kunnen ze die trein misschien inzetten voor verover naar de gaypride toe. Nu maar hopen dat het alleen bij de buiten kant blijft. | |
Eix | woensdag 3 februari 2010 @ 13:40 |
quote:Opzich zou één bankje nog best grappig zijn om te hebben. ![]() ![]() Ik kan m natuurlijk altijd met de trein meeslepen, gratis met studenten-OV... ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | woensdag 3 februari 2010 @ 13:43 |
quote:Geweldig om zo'n bank mee te nemen in de trein, bij voorkeur in een ICM viertje. ![]() Ik ben benieuwd hoe ze op het perron opkijken als je met zo'n bank de trein uit komt zetten.. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 03-02-2010 14:19:18 ] | |
Hr-Flip | woensdag 3 februari 2010 @ 14:22 |
quote:Nou joepie hoor de Belgen hebben het ook al eens geprobeerd een roze treinstel ![]() ziet er niet uit | |
thats-me | woensdag 3 februari 2010 @ 14:22 |
quote:Of de conducteur als je op het balkon op jou eigen bank zit ![]() | |
Ireyon | woensdag 3 februari 2010 @ 14:42 |
quote:Ja, de binnenkant is voor het grootste deel al roze.. | |
RealZeus | woensdag 3 februari 2010 @ 14:51 |
quote:Die hebben we toch al. Die zuurstok is toch ook gedeeltelijk roze. | |
Geerd | woensdag 3 februari 2010 @ 14:52 |
quote: ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 3 februari 2010 @ 14:57 |
quote:Dat las ik ook op Somda. De VIRM stellen zullen het zijn. En dan nog wel een jaar lang.. Hoe erg kunnen ze het bedenken ![]() | |
Yreal | woensdag 3 februari 2010 @ 15:23 |
Ach.. Virm ![]() Ik zat trouwens net in de sneltrein den haag -> hoorn die gereden werd door een SGM 3 ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 februari 2010 @ 15:27 |
quote:Ja, dan kan je " ![]() | |
RubenK | woensdag 3 februari 2010 @ 15:37 |
Nog geen nieuwe biedingen... | |
thats-me | woensdag 3 februari 2010 @ 15:44 |
Dus grijp je kan! ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 3 februari 2010 @ 15:48 |
Hopelijk wordt het niet | |
greavy | woensdag 3 februari 2010 @ 15:52 |
quote:Ik heb op 9292ov.nl gelezen dat het een aanvaring betreft (boot tegen de spoorbrug aan) quote:Wat een achterlijke kut site is dat btw | |
thats-me | woensdag 3 februari 2010 @ 16:30 |
![]() SGMm 2940 als trein 7040 hier op weg naar Rijssen. ![]() Traxx 2817 hier onderweg met de Volvo-trein terug richting Duitsland te Wierden ![]() 189 049 onderweg met de lege Pon-trein te Wierden ![]() ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem. Meer foto's hier [ Bericht 0% gewijzigd door thats-me op 03-02-2010 23:15:29 ] | |
#ANONIEM | woensdag 3 februari 2010 @ 16:31 |
Mooie foto's! ![]() | |
James1988 | woensdag 3 februari 2010 @ 16:31 |
Die Opeltrein is een bijzonderheid. Over een tijd rijdt die niet meer, als Opel Antwerpen dichtgaat. Leuke verliespost ook weer voor B-Cargo. | |
Kankerkachelsverkopert | woensdag 3 februari 2010 @ 17:24 |
quote:Ja precies en dan wil je hem meenemen en komt die gozer mijn bank wat doe je.. ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 3 februari 2010 @ 18:09 |
quote:Oh! Ik dacht altijd dat dat de Volvo-trein was! quote:De 1733 dus in de mottenballen? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 februari 2010 @ 18:31 |
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden ![]() | |
Geerd | woensdag 3 februari 2010 @ 18:45 |
quote:Dat zou idd niet verkeerd zijn wat een graf lelijke dingen zijn dat. | |
Peterselieman | woensdag 3 februari 2010 @ 18:47 |
quote:Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strand | |
Yreal | woensdag 3 februari 2010 @ 18:53 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 3 februari 2010 @ 18:55 |
quote:Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ik | |
James1988 | woensdag 3 februari 2010 @ 19:41 |
OV-chipkaart hebben voor 1 cent? Klik. | |
RubenK | woensdag 3 februari 2010 @ 20:02 |
Jongeren spelen 'levensgevaarlijk' spel op spoor Ja, heel handig ook om dat station naast een VMBO te bouwen ![]() | |
Ascendancy | woensdag 3 februari 2010 @ 20:29 |
quote:Natuurlijke selectie ![]() | |
greavy | woensdag 3 februari 2010 @ 22:36 |
E-loc 1826 en 1852 zijn vandaag afgevoerd naar de Sloper. Daarnaast schijnt het dat er ook VIRM met VanAnaarBeter tekst gaan rijden. Zijn dus weer 2 locs minder waarvan ik die namen / logo dinges kan fotograferen ![]() | |
mrSPLIFFY | woensdag 3 februari 2010 @ 22:40 |
Vandaag op Rdam![]() | |
KapiteinT | woensdag 3 februari 2010 @ 23:04 |
quote:Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest. | |
thats-me | woensdag 3 februari 2010 @ 23:14 |
quote:Dit ICMm stel werd pas vanaf Deventer ingezet, daarvoor heeft niets gereden. quote:Ja klopt, dit is inderdaad de Volvo trein, en niet de opeltrein zoals ik eerst zei. | |
bork | woensdag 3 februari 2010 @ 23:52 |
Wel, Mooie fotoos thats-me! ehm mrSPLIFFY wat is er te zien?? ![]() | |
TeringHenkie | donderdag 4 februari 2010 @ 03:57 |
![]() | |
Yreal | donderdag 4 februari 2010 @ 08:19 |
quote: ![]() en die dude kijken van; Wat gaan we hier nou weer aan doen ![]() | |
De_Hertog | donderdag 4 februari 2010 @ 09:09 |
quote:Een grote donkere wolk. | |
mrSPLIFFY | donderdag 4 februari 2010 @ 09:39 |
quote:inderdaad, met zonnestralen erlangs... zag er bizar uit toen ik daar stond ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 februari 2010 @ 10:15 |
Gaat nog steeds lekker met het ICM en het volgende week weer volledig laten rijden van de Noord-Oost. Een quote van Somda:quote: | |
#ANONIEM | donderdag 4 februari 2010 @ 10:29 |
waarom zet de ns nieuwe virms in om supporters te vervoeren? Ongeloflijk. | |
#ANONIEM | donderdag 4 februari 2010 @ 10:50 |
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim? Van een icm gaat alles in een plan v naar bad bentheim. Wel heel erg krap. [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 10:57:33 ] | |
dennistd | donderdag 4 februari 2010 @ 10:57 |
quote:ICMm mag niet naar Duitsland omdat ie geen gesloten toiletsysteem heeft | |
#ANONIEM | donderdag 4 februari 2010 @ 10:58 |
je bent serieus? | |
greavy | donderdag 4 februari 2010 @ 10:58 |
quote:ICM(m) mag Duitsland niet in omdat het geen gesloten toiletsysteem heeft. tevens een quote van somda: quote:~~kut, dennis was me voor ![]() Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan. | |
Dr_Flash | donderdag 4 februari 2010 @ 11:05 |
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem? ![]() | |
Duvel | donderdag 4 februari 2010 @ 11:06 |
quote:Huh, whut? | |
Duvel | donderdag 4 februari 2010 @ 11:07 |
quote:Plan V valt niet onder "gemoderniseerd materieel". Ze zouden dus wel een niet-omgebouwde ICM-IV kunnen sturen (in theorie). | |
#ANONIEM | donderdag 4 februari 2010 @ 11:10 |
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 11:10:54 ] | |
Duvel | donderdag 4 februari 2010 @ 11:11 |
quote:Bedankt voor de samenvatting! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 februari 2010 @ 11:16 |
Rare jongens, die duitsers ![]() | |
dennistd | donderdag 4 februari 2010 @ 11:18 |
quote:Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden? ![]() De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC | |
greavy | donderdag 4 februari 2010 @ 11:21 |
quote:Ik las het alleen maar op Somda hoor.. ![]() Plan V hoort niet onder het gemoderniriseerd materieel, en ICMm valt hier weer wel onder. En zoals hier weer werd gezegd, zou ICM, het niet gemoderiseerd materieel, weer wél naar Duitsland mogen. | |
De_Hertog | donderdag 4 februari 2010 @ 11:26 |
quote:Ach, het is eigenlijk toch best logisch? Nieuwe denkwijzen over hygiene en milieu zorgen voor de eis voor een gesloten toiletsysteem, maar het zou een beetje idioot zijn om te eisen dat al het materieel direct verbouwd gaat worden met zo'n systeem. Logischer is om de eis op te nemen als matrieel toch al gerenoveerd wordt. Dat hierdoor nu een tijdelijke overgangssituatie ontstaat waarin oud materieel wel toegelaten wordt en sommige gereviseerde stellen niet lijkt dan wat vreemd, maar aan de andere kant, waarom niet meteen bij de revisie zo'n systeem inbouwen? | |
Duvel | donderdag 4 februari 2010 @ 11:38 |
quote:Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar. | |
dennistd | donderdag 4 februari 2010 @ 11:46 |
quote:Ik bedoelde ook het perronspoor ![]() (ik typte het alleen wat onduidelijk) | |
bork | donderdag 4 februari 2010 @ 12:30 |
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd! (was 89 euro retourtje btw ![]() | |
RubenK | donderdag 4 februari 2010 @ 12:47 |
quote:Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnel ![]() | |
greavy | donderdag 4 februari 2010 @ 13:09 |
Wie denkt dat er volgende week weer ICM in het noorden rijd? Dit in verband met het 'weer normaal rijden van de dienstregeling' vanaf maandag aanstaande. Ik verwacht zelf dat het DM'90 nog wel een tijdje in het Noorden blijft vertoeven.. Daarnaast blijft de ICL ook nog wel even in zijn omloop rijden enzovoorts. Weet iemand tevens of alle omlopen Zwolle - Leeuwarden met DM'90 gereden worden, of maar een paar? Morgen moet ik Zwijndrecht - Rotterdam(overstap) - Gouda(overstap) - Zwolle(overstap) - Leeuwarden, en mag van mij tussen Zwolle en Leeuwarden wel DM'90 rijden. | |
Duvel | donderdag 4 februari 2010 @ 13:17 |
Als het weer normaal rijdt, dan kan er toch nooit DM'90 blijven rijden tussen Zwolle en Leeuwarden? | |
Peterselieman | donderdag 4 februari 2010 @ 13:27 |
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit. | |
greavy | donderdag 4 februari 2010 @ 14:03 |
quote:Mijn fout ![]() Ik dacht dat het tussen Zwolle en Leeuwarden reed, maar het is dus tussen. Wolvega en Leeuwarden. Zie het nu ook op somda staan ![]() | |
greavy | donderdag 4 februari 2010 @ 14:18 |
quote:Aldus de Twitter van NSHiSpeed FYRA is daarnaast weer 1 of 2 keer uitgevallen, en rond datzelfde uur reed de ICBrussel ook al niet. [ Bericht 39% gewijzigd door greavy op 04-02-2010 14:30:54 ] | |
Peterselieman | donderdag 4 februari 2010 @ 14:28 |
de redenen voor de vertraging worden steeds leuker ![]() | |
greavy | donderdag 4 februari 2010 @ 14:31 |
Ja, dat lijkt er wel op. De ICBrussel rijd momenteel met ongeveer +25... En we hebben een nieuwe verstoring, welke vanochtend er óók al was: quote:Was 'verholpen' en nu is ie er weer ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 februari 2010 @ 16:27 |
De NS zet groots in met de SLeT nu. Volgens een bericht van Broek53 op Somda zullen er vanaf volgende week 4!! stellen per week overgenomen gaan worden. Mijn schatting is dat er in Duitsland tussen de 40 en 50 nieuwe treinstellen stilstaan | |
James1988 | donderdag 4 februari 2010 @ 16:31 |
Als de problemen dan ook maar verholpen zijn, niet dat NS.nl volgende week vol staat met "In verband met een defecte trein rijden er minder treinen tussen <plaats A> en <plaats B>." | |
Dr_Flash | donderdag 4 februari 2010 @ 16:35 |
inderdaad zeg. Straks kunnen de functionele treinen niet meer rijden omdat alle opstelterreinen vol staan met defect spul ![]() | |
Ireyon | donderdag 4 februari 2010 @ 16:37 |
Wat heeft het trouwens voor nut om continu die schermen aan te laten staan? Er staat nu al een week een SLT'tje in Roosendaal en zowel 's ochtends vroeg, als overdag, als middernacht staan die schermen aan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 februari 2010 @ 16:37 |
quote:dat staan ze al, dus what else is new | |
Dr_Flash | donderdag 4 februari 2010 @ 16:42 |
quote:Dat er nog meer nieuw defect spul bijkomt dan he ![]() | |
RealZeus | donderdag 4 februari 2010 @ 16:44 |
Waarom kon ik geen ongedateerde dagkaart uit de automaat halen? ![]() Welke klapjosti heeft bedacht dat het wel handig was om die optie uit te schakelen, nou moest ik heel erg 1990 naar het loket, voor 50 cent extra. ![]() | |
James1988 | donderdag 4 februari 2010 @ 17:15 |
Op de webdemo kan ik dat gewoon kiezen ![]() | |
RealZeus | donderdag 4 februari 2010 @ 17:17 |
quote:De kaartautomaten in Haren en Groningen lieten anders weinig te kiezen. ![]() | |
bork | donderdag 4 februari 2010 @ 18:19 |
quote:Eerst maar eens op tijd in Brussel/Zuid te komen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 4 februari 2010 @ 18:53 |
quote:Vernomen en nog steeds bezig. Ook andere treinen ondervinden overlast van die wisselstoring. | |
Duvel | donderdag 4 februari 2010 @ 20:49 |
quote:Kut. Daar gaat Plan T/V. ![]() Ik haat dit. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 februari 2010 @ 21:03 |
Mijn schatting ( ![]() ![]() | |
Palmboom313 | donderdag 4 februari 2010 @ 21:12 |
quote: ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 4 februari 2010 @ 21:36 |
quote:Ik reis de komende tijd zo veel mogelijk met Plan V... Maar alleen als ik het toevallig tegenkom. ![]() | |
greavy | donderdag 4 februari 2010 @ 22:18 |
quote:Het inzetbare materieel van het Ma't'64 zal zeker nog niet gelijk weggezet worden. Dit blijft voorlopig nog rijden. En het SLT zal niet in een zeer hoog tempo overal worden ingevoerd, maar geleidelijk aan. Daarnaast is het immers te duur om een stel waarbij een erg dure onderhoudsbeurt is uitgevoerd (zie maar naar enkele T'tjes, die in de verlengingstermijn zitten) gelijk aan de kant te gooien. Ik verwacht dat de T'tjes einde van het jaar nog wel halen. Ik verwacht, als ze niet meer ingezet worden, nog wel even als reserve blijven, want de SLT heeft nogal veel kuren (gehad). Dan is zo'n stel sneller op de baan dan het terzijde komt en dergelijke. [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 04-02-2010 22:23:50 ] | |
Duvel | donderdag 4 februari 2010 @ 22:45 |
Verwacht, verwacht... Wie ben je, Erwin Kroll? Met iedere twee stel SLT(4) die in dienst gesteld worden, kunnen drie V'tjes aan de kant... Dus zes V's per maand. Dan gaat het hard hoor. (Nog niet eens over SLT(6) gehad..., die per treinstel één T overbodig maken.) | |
RealZeus | vrijdag 5 februari 2010 @ 04:31 |
Zo, vandaag even het spoor onveilig maken. ![]() En omdat ik om 3 uur nog naar de wekker lag te loeren ben ik er maar uit gegaan en pak ik straks de eerste trein en dan zien we wel waar we langs tuffen en waar we in zitten. ![]() | |
Socios | vrijdag 5 februari 2010 @ 04:36 |
Lol, goede reis. ![]() | |
Yreal | vrijdag 5 februari 2010 @ 07:02 |
Zat gisteren in een v'tje naar amsterdam toe vanaf gouda.. Dat is toch echt een stuk beter zitten dan slet. Sowieso ruimere 4 zits en een wat donkerderre inrichting is prettig aan de ogen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2010 @ 10:34 |
quote:Ga het maar eens VEILIG maken, hebben we meer an ![]() | |
dennistd | vrijdag 5 februari 2010 @ 10:35 |
Een aflevering van het Duitse programma Eisenbahn-romantik over spoormusea in NL: http://www.swr.de/eisenba(...)6/1rasli8/index.html | |
Duvel | vrijdag 5 februari 2010 @ 10:36 |
Hé, lollig! ![]() | |
greavy | vrijdag 5 februari 2010 @ 10:53 |
quote:Bron: RTV Oost Dit vond ik zojuist op het internet. Het was ook wel duidelijk dat er bij Prorail/Strukton iets fout gedaan was [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 05-02-2010 11:06:16 ] | |
Pheno | vrijdag 5 februari 2010 @ 10:56 |
quote:Alsjeblieft zeg me dat dit bewust gedaan was als "garpje". Doe het voor mij. | |
De_Hertog | vrijdag 5 februari 2010 @ 11:03 |
quote:Oeh, Eisenbahn-romantik, dat keek ik vroeger ook altijd. Maar volgens mij hebben we inmiddels geen SWR meer hier. | |
greavy | vrijdag 5 februari 2010 @ 11:05 |
quote:Zat niet echt op te letten wat ik typte ![]() Heb het aangepast. editje: qua spelling bedoel ik het dus ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 05-02-2010 11:11:07 ] | |
De_Hertog | vrijdag 5 februari 2010 @ 11:27 |
quote:Had nou gewoon gezegd dat het een foutje was, was iedereen tevreden ![]() | |
Duvel | vrijdag 5 februari 2010 @ 11:56 |
quote:Rapport ff snel gelezen. Ik durf niet meer met de trein. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2010 @ 12:16 |
quote:Verhaal rammelt aan ale kanten. Er staat nog geen rapport op ivw.nl. Dat wil ik eerst lezen. | |
dennistd | vrijdag 5 februari 2010 @ 12:26 |
quote:http://www.ivw.nl/onderwe(...)zoeksrapporten/2009/ Vreemd vind ik dat het IVW een kaartje van sporenplan.nl gebruikt.... zou ProRail zelf geen kaartjes meer hebben? (zie pag 11) | |
Ascendancy | vrijdag 5 februari 2010 @ 12:49 |
quote:De conclusies in het rapport zijn anders best duidelijk. Hebben treinen geen apparatuur die de snelheid weergeven tegen de tijd? Dat lijkt me toch vrij nuttig. | |
Peterselieman | vrijdag 5 februari 2010 @ 12:50 |
quote:Dat hebben ze, alleen zoals je in het rapport hebt kunnen lezen konden de gegevens door een fout niet meer uitgelezen worden. | |
Ascendancy | vrijdag 5 februari 2010 @ 12:57 |
quote:Sorry, ik had het alleen doorgebladerd en heb vooral de conclusies bekeken. Wel een grove fout die ze met dat meetblok hebben gemaakt ![]() | |
Crientj | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:31 |
Oeps: http://twitpic.com/11heez | |
Duvel | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:32 |
quote:Tja, onbekendheid met de apparatuur. Amateuristisch. | |
thats-me | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:33 |
Lekker handig ![]() | |
Duvel | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:33 |
quote:Whahahaha! Dat gevaarsein ook op die trein. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:39 |
quote:Altijd leuk dat station Hilversum Noord ![]() | |
Duvel | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:41 |
quote: ![]() | |
dennistd | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:45 |
quote:Die trein heeft ook nog maar net op tijd kunnen stoppen... (of zou de mcn met een lage snelheid zo ver mogelijk doorgereden zijn?) | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:55 |
quote: ![]() ![]() | |
Omentuva | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:55 |
Truth be told, dat is me toch wel een idiote reden om vertraging te krijgen. Ik zie het gesprek al voor me. "Waarom was jij later?" "Omdat er een kaartautomaat op het spoor lag. ![]() | |
Ascendancy | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:56 |
quote:Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang? Wat een kinderachtige kutgrap overigens ![]() | |
Ireyon | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:57 |
quote:Waarom heeft men ruim 2 uur de tijd nodig om een kaartautomaat van 't spoor af te halen ![]() | |
dennistd | vrijdag 5 februari 2010 @ 13:58 |
quote:er zal wel onderzoek gedaan moeten worden naar hoe dat ding op het spoor beland is ![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 5 februari 2010 @ 14:01 |
quote:aan die houten paletten te zien waren ze dat ding aan het plaatsen/verplaatsen. Misschien gewoon een suffe actie? Edit: op telegraaf site staat dat man het bewust op het spoor heeft gegooid Er zal wel iets van een hijskraan moeten komen om dat ding van het spoor te krijgen, van de arbo mag je dat vast niet het perron optillen ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 05-02-2010 14:17:32 ] | |
Ascendancy | vrijdag 5 februari 2010 @ 14:19 |
quote:Dat kan toch ook terwijl er treinen zijn. Daarvoor hoef je namelijk niet op het spoor te zijn. | |
Eix | vrijdag 5 februari 2010 @ 14:26 |
quote:Dat zal wel meevallen... Anders kunnen bouwbedrijven en een aantal logistieke bedrijven wel meteen opdoeken.. Wat zou zo'n ding wegen? | |
James1988 | vrijdag 5 februari 2010 @ 14:31 |
Er zal wel een behoorlijk gewicht onderin zitten om te voorkomen dat hij zomaar omvalt / om wordt geduwd. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2010 @ 14:39 |
quote:Men is nog op zoek naar de nabestaanden, DUH ![]() | |
Duvel | vrijdag 5 februari 2010 @ 15:02 |
quote:Staat normaal op een stevig verankerde voet... | |
Crientj | vrijdag 5 februari 2010 @ 15:03 |
Spoor is weer vrij: http://www.mobypicture.com/user/elger/view/5968879 | |
James1988 | vrijdag 5 februari 2010 @ 15:03 |
Naar de huilende kleine kaartautomaatjes? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2010 @ 15:06 |
quote:Weet jij veel? ![]() | |
Brembo | vrijdag 5 februari 2010 @ 15:09 |
quote:Omdat je wel een kraan nodig hebt wil je zo'n automaat van het spoor afkrijgen ![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 5 februari 2010 @ 15:33 |
quote:Update Telegraaf: Het ongeluk gebeurde toen de kaartjesautomaat op het station werd vervangen door een nieuwe. "Het oude apparaat werd op een pompwagen gezet. Die viel om toen de automaat werd afgevoerd", aldus een woordvoerster van de NS. Het duurde even voor de treinen weer konden rijden, omdat er een kraanwagen aan te pas moest komen om het apparaat van het spoor te krijgen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2010 @ 16:06 |
Wel goed gedaan dat ze die ouwe verneukt hebben en die nieuwe gewoon volgens plan geplaatst kon worden ![]() | |
dennistd | vrijdag 5 februari 2010 @ 17:58 |
Syntus-fail:quote: | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2010 @ 18:35 |
Ja, zo win je nooit meer een concessie natuurlijk ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 5 februari 2010 @ 19:28 |
quote:Comedy Capers ![]() | |
RealZeus | vrijdag 5 februari 2010 @ 19:41 |
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417 | |
Ofyles2 | vrijdag 5 februari 2010 @ 19:57 |
quote:Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit. | |
Ireyon | vrijdag 5 februari 2010 @ 20:00 |
quote:Heb je gezien hoe laat-ie is vertrokken ![]() | |
RealZeus | vrijdag 5 februari 2010 @ 20:04 |
quote:Ben begonnen om 5.11u en kan om 23.45u weer terug zijn,maar alles sluit zo strak aan dat ik niet aan eten toe kom,dat ga ik op Schiphol dus even doen. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2010 @ 20:16 |
Hoe zit het met de kilometers RZ? ![]() | |
RealZeus | vrijdag 5 februari 2010 @ 20:21 |
quote:Ik heb geen idee. ![]() De conducteur bij het zien van mijn bestempelde kaartje:'Nee,jij krijgt niet meer.' ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2010 @ 20:37 |
quote:Haren - Zwolle 100 km Zwolle - Nijmegen 95 km Nijmegen - Roermond 84 km Roermond - Heerlen 44 km Heerlen - Aachen 32 km Aachen - bus Maastricht 0 km (want geen spoor) Maastricht - Heerlen 24 km Heerlen - Eindhoven 96 km Eindhoven - Breda 58 km Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes 0 km (want geen spoor) Goes - Schiphol 175 km Schiphol - Haren 221 km Samen 929 km. Best netjes, je verprutst ook nog een hoop met die bussen. Had zeker een 1000+ dag ingezeten ![]() | |
RealZeus | zaterdag 6 februari 2010 @ 10:55 |
quote:Qua totaal aantal kilometers zit ik dus over de 1000. ![]() Mja, ik had niet voor niets een OV-dagkaart, hè? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 11:29 |
Mja okee, dan wel >1000 km inderdaad. EN drie landen, pffff. In België heb je geen voet aan de grond gezet man ![]() | |
RealZeus | zaterdag 6 februari 2010 @ 11:35 |
quote:Nee, dat niet, maar ik ben er wel door heen gereden. ![]() Bovendien heb ik daar de afgelopen twee jaar al heel veel voeten aan de grond gezet voor mijn werk. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 12:55 |
quote:Ik meer voor de lol juist ![]() Maar heb je nog een beetje foto's gemaakt van je monsterrit gisteren? ![]() | |
RealZeus | zaterdag 6 februari 2010 @ 13:07 |
quote:Nee. ![]() Heb wel gedeeltelijk in mijn hoofd waarmee ik gereisd heb. 4213 Veolia 360 Veolia 501 Plan V 423 ik heb plan T 528 nog zien rijden een hoop VIRM en als laatste de 4044 | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 13:09 |
Geen foto's? ![]() ![]() | |
RealZeus | zaterdag 6 februari 2010 @ 13:13 |
quote:Voor de lol, net als vroeger. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 13:16 |
Zelfs vroeger maakte ik soms nog wel wat foto's hoor ![]() ![]() Al is er maar bitter weinig van overgebleven okee ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 6 februari 2010 @ 14:28 |
quote:Ik heb nog foto's vanaf '94 volgens mij. Ik heb ze allemaal nog, maar geen van allen ingescand. Maar ach, zelfs de digitale foto's verwerken duurt bij mij altijd lang. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 14:51 |
de oudste van mijn foto's zijn ook uit 1992-1994 (die slechte). ZIjn met een afdankertje van mn pa geschoten. Naja, t is tenslotte IETS niewaar ![]() | |
Duvel | zaterdag 6 februari 2010 @ 15:05 |
Mijn oudste treinenfoto's zijn denk ik van Treinen door de Tijd, 1989. | |
James1988 | zaterdag 6 februari 2010 @ 15:11 |
Meer dan 1000 km op een dag, flinke rit, petje af. | |
Socios | zaterdag 6 februari 2010 @ 15:12 |
Dat was toen ook een ICE-1 treinstel uit Duitsland naar Utrecht CS kwam voor een kennismaking met het publiek? Grote rijen stonden er op het perron om even naar binnen te kunnen om een kijkje te nemen. | |
James1988 | zaterdag 6 februari 2010 @ 15:16 |
Ahh awesome. Dat stel zal wel niet op eigen kracht hierheen zijn gekomen zeker? Beetje lastig met 1500 volt waar dat ding 15 kV lust. ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 6 februari 2010 @ 15:23 |
quote:Oeh, daar ben ik ook nog geweest, alleen toen maakte ik nog geen foto's ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 15:25 |
quote:Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezeten ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 6 februari 2010 @ 15:26 |
Breng daar dan eens verandering in, je kunt al vanaf Brussel Zuid in een TGV zitten ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 6 februari 2010 @ 15:29 |
quote:Ik kan me herinneren dat er ook een stoomshow was met onder andere een grote blauwe stoomloc. Ik vond dat die er erg vreemd uitzag, tot ik door had dat hij achteruit reed. Volgens mij wist ik tot die tijd niet eens dat die dingen ook achteruit konden. En er kwam enorm veel roet uit een van die machines, ik zat helemaal onder. En voor je me daarover uitlacht, in '89 was ik 6 dus ik vind het al heel wat dat ik dit allemaal nog weet ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 15:30 |
Ik lach niemand uit hoor ![]() | |
Duvel | zaterdag 6 februari 2010 @ 16:32 |
quote:Ik heb pas in 1994 of zo in een TGV gezeten, toen de 325 (toen de houder van het wereldsnelheidsrecord op 515,3 km/h) heen en weer reed tussen Amsterdam en Rotterdam. | |
De_Hertog | zaterdag 6 februari 2010 @ 16:34 |
Ik heb nog steeds niet in een TGV gezeten, bedenk ik me nu... | |
Socios | zaterdag 6 februari 2010 @ 16:42 |
Keertje tussen Luxembourg Gare en Paris Est. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 16:42 |
er moet hoognodig een PTA - TGV meet komen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 16:56 |
ZOu niet eens zo'n gek idee zin trouwens, met een paar man zaterdagmorgen naar Paris, hele dag in de buurt met de RER en de RATP rondkwallen, daar in een cheap ass hoteletje overnachten en zondag terug. Lekker vet van tevoren boeken, dan is het nog enigszins betaalbaar, en knallen maar ![]() | |
Eix | zaterdag 6 februari 2010 @ 16:58 |
Telt Thalys mee als TGV? ![]() Twee jaar geleden een keertje Aachen - Köln met Thalys gedaan... | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 16:59 |
Mja dat is nog best een eind met de RE. Wat kost dat eigenlijk met de THA? | |
Eix | zaterdag 6 februari 2010 @ 17:07 |
quote:Ongeveer een tientje duurder dan de RE. Met de RE betaal je 14,80 en doe je er 52 minuten over. Thalys kost je 24 euro incl reservering en dan doe je er 36 minuten over. Düren - Köln gaat dan met 250 km/u. Maar toen ik het ritje maakte had ik nog een dag over van mijn interrail, waardoor ik gratis mee kon zonder toeslag/reservering in rijtuig 28. Vervolgens doorgereden met een ICE naar Frankfurt a/m, wat rondgekeken en vervolgens weer fijn terug met een doorgaande ICE naar Aachen. Aardig goed voor de kilometers. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 17:09 |
vgs mij hoef je helemaal niet te reserveren als je de THA pakt van AC naar K. Kan je gewoon met een voor de ICE geldig kaartje in bijv de bar gaan zitten. Of was dat een tijdelijke regeling of zo? ![]() | |
TeringHenkie | zaterdag 6 februari 2010 @ 17:18 |
- onzin - | |
Eix | zaterdag 6 februari 2010 @ 17:24 |
quote:Hoeft inderdaad niet, voor binnenlands treinverkeer (Duitsland dus) kun je in rijtuig 28 (2e klasse) zo mee met een ice ticket of gelijkwaardig. Maar kijk je op bahn.de dan is de reservering al inbegrepen bij die 24 euro. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2010 @ 17:45 |
stationsweb.nl is weer eens onacceptabel traag.... ![]() | |
goldfinger1963 | zaterdag 6 februari 2010 @ 18:01 |
hoi ![]() | |
goldfinger1963 | zaterdag 6 februari 2010 @ 18:04 |
voor vragen over treinen moest ik hier zijn zei Flash ![]() | |
James1988 | zaterdag 6 februari 2010 @ 18:06 |
Klopt. Topic vol, hier verder: Treinentopic #211: Kilometervreten met ICE en Thalys |