Stelletje mislukte mensen daarquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:08 schreef Ascendancy het volgende:
Het was vanochtend een lekkere bende op Dordrecht
Er stonden op gegeven moment 2 IC's klaar voor vertrek die helemaal vol zaten tot in de gangpaden, wordt er omgeroepen. Dames en heren, op spoor 2 komt zo de sneltrein richting Amsterdam centraal aan. Dit is momenteel de enige trein die richting Rotterdam zal vertrekken.
Als je een station vol met boze mensen hebt die al minstens 45 minuten staan te wachten, dan ga je toch niet in plaats van 10 bakken VIRM een DD-AR rijden
Van mij hadden ze de V250 mogen houden in België
Gister(3 berichten':quote:* Het ICL weer in 3526, met de 1770 voorop.
*Een check van het ICL en de LM ICRm.
Check daarvan te Ut, de 1763 loopt achterop mee.
quote:Het ICL gaat het weer proberen in 3526, met de 1770 voorop.
trein 3559 met ICL met 1763 voorop (ik meen 9 bakken) en de ICM 4097 in trein 1657-M --> te Asdz
oranjebank: De vertraagde 3559 heeft vandaag met ICL gereden!!!!
Heb er niet zoveel moeite mee, ik lees toch alleen maar "Trein..." en dat weet ik waar ik moet klikken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:17 schreef Duvel het volgende:
Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen?
Ik vind het prima. Maar goed, ik ben maandag dan ook direct op ICL getrakteerd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:17 schreef Duvel het volgende:
Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen?
Maakt je dag gelijk weer goedquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik vind het prima. Maar goed, ik ben maandag dan ook direct op ICL getrakteerd.![]()
Lees nou eens even wat verder dan je neus lang is.quote:
ICL tussen Eindhoven - Schiphol? Naissquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
ICL wordt wel degelijk ingezet
Opvallende Dingen topic van 21-1 op Somda(3 berichten):
[..]
Gister(3 berichten':
[..]
Kleurplaat van een stoomtreinquote:
Zoiets blijkt pas als ze er in België mee gaan rijden of zo??quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:45 schreef James1988 het volgende:
Maar dat de V250 is teruggestuurd wegens de boogstraal die niet juist is...
Nja, Duvel schreef het. Waar hij het vandaanheeft weet ik dan weer nietquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets blijkt pas als ze er in België mee gaan rijden of zo??Ik geloof er niks van
Klopt. Denk niet dat dat verder gevolgen heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:
Hij bedoelde volgens mij dat daardoor de aansluiting tussen de bakken er zo walgelijk uit ziet.
Dat laten we afhangen van aanstaande maandag.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:53 schreef Socios het volgende:
Leuk, een nieuwe serie.![]()
Keertje geen Klaagbaaktopic van maken?
Jammer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt. Denk niet dat dat verder gevolgen heeft.
Inderdaad, hoe langer die trein niet rijdt, hoe beterquote:
Dan weten we of ze de dienstregeling weer normaal uitvoeren. En of we hier dus lekker verder klagen of niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
@duvel, wat is er maandag zo bijzonder dan?
quote:Seinstoring Doetinchem - Zevenaar
De beperkingen als gevolg van de seinstoring tussen Arnhem en Winterswijk zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Arnhem en Winterswijk is volledig hervat.
Misschien de ene week een deel van het park, de andere week het andere deel? Het kan er niet allemaal tegelijk staan natuurlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam?
Ze staan er bijna wekelijks.
En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak.
Dan nog kunnen ze niet allemaal tegelijk. Er moet ook nog gereden worden tussen Dordt en Geldermalsen.quote:
Hoeveel staan er wekelijks?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam?
Ze staan er bijna wekelijks.
En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak.
Het zal zeker meer zijn, anders zou je echt niet meer naar buiten kunnen kijken. Valt het jullie ook op dat er onwijs veel materieel rondrijdt met grafitti?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Cothen het volgende:
[..]
Hoeveel staan er wekelijks?
Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen.
Er stonden vandaag 2 stellen, en dat zie ik miniamaal 1x per week.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Cothen het volgende:
[..]
Hoeveel staan er wekelijks?
Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen.
Dat is opzettelijk. Niet-dringend onderhoud is opgeschort om zsm zo veel mogelijk wieltjes weer draaiende te krijgenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het zal zeker meer zijn, anders zou je echt niet meer naar buiten kunnen kijken. Valt het jullie ook op dat er onwijs veel materieel rondrijdt met grafitti?
Bij vorst kan er niet gewassen worden, er zal dus wel wat achterstand zijn...quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
@duvel. Inderdaad.
Ik zat vandaag in een treinstel waar je door sommige ramen niet eens heen kan kijken.
Wat bezielt die mensen
Ik snap het wel, maar het lijkt alsof die grafitti-hufters ineens de kans schoon zien. Is dit de normale grafitti productie? Dan zou ik echt gewapende troepen inzetten om die mannetjes met spuitbussen uit te roeien.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is opzettelijk. Niet-dringend onderhoud is opgeschort om zsm zo veel mogelijk wieltjes weer draaiende te krijgenDus verfboenen is er even niet bij
Uit Dordrecht komen er wekelijks sowieso 2 stellen naar Rotterdam, en later terug.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er stonden vandaag 2 stellen, en dat zie ik miniamaal 1x per week.
Maar ik zie er bijna net zo vaak een GTW trein als een NS trein doorheen gaan, en dat vond ik apart.
Bron: Treinreizigerquote:ICE weer volgens dienstregeling
donderdag 21 januari 2010
De ICE Amsterdam - Frankfurt (- Basel SBB) rijdt weer via de normale dienstregeling. Anderhalve week geleden werd de dienstregeling van de ICE ingekort tot Emmerich - Frankfurt. Tussen Amsterdam en Emmerich werden vervangende treinen ingezet. Aan deze situatie is nu een einde gekomen.
De problemen met de ICE hielden verband met het winterweer. Niet alleen de ICE naar Nederland werd aangepast, ook de ICE naar België. De ICE naar Brussel verviel tussen Aken en Brussel. Deze ICE rijdt echter alweer een paar dagen via de normale dienstregeling.
Binnen Duitsland zijn er nog wel enkele problemen. Door een tekort aan ICE treinstellen zijn een aantal treinen ingekort.
Reizigers naar Keulen en Frankfurt moesten de afgelopen anderhalve week rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:08 schreef greavy het volgende:
Uit Dordrecht komen er wekelijks sowieso 2 stellen naar Rotterdam, en later terug.
Ze zullen nooit alleen rijden, omdat dit volgens mij een reden heeft.
Het zal wel een detectieverhaaltje zijn, net als met DM'90quote:
Dat denk ik ook. Maar hebben ze daar geen last van op hun gewone lijntje dan?quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het zal wel een detectieverhaaltje zijn, net als met DM'90
K vraag me af waarom. Toch eens een keer vragen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:23 schreef greavy het volgende:
Een Arriva machinist had mij dat laatst verteld, dat de GTW'tjes niet los mogen rijden op de hoofdbaan, maar waarom, weet ik zo niet meer..
Om het nu maar even duidelijker voor Flash te verwoorden![]()
Die hebben assentellers toch?quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar hebben ze daar geen last van op hun gewone lijntje dan?
Ik heb het even opgezocht, detectielussen zitten er in het noorden...quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:
Oh, ik dacht gewoon spoorstroomlopen? Die heb je sowieso nodig voor de ATB: er zit daar geen ATB-NG of zo.
Ik had 9 januari nog een Plan T van Sittard naar Heerlen...quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:20 schreef greavy het volgende:
Wat me op is gevallen aan de omlopen van Plan T, is dat ze niet meer standaard in Limburg rijden, waar ze grotendeels zouden worden ingezet. Dit kan natuurlijk ook door het materieel tekort komen![]()
ICK rijtuigen zijn volledig gevuld met 6-persoons coupés met blauwe stoelen, ICL rijtuigen bevatten zowel 5-persoons coupés en 2 grotere ruimtes wat grote tafels en vage groen/paarse stoelen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:49 schreef SpeedyRich het volgende:
wat is nou het opvallende verschil tussen een ICL en ICK(uit. het eigendom)
Klopt, daar rijden nog wel T'tjes rond, maar minder dan daar zou rijden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had 9 januari nog een Plan T van Sittard naar Heerlen...
Ligt eraan hoe groot het coupe is. Mijn ervaring met de rijtuigen in Duitsland waar dat kan is dat mensen denken:quote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:34 schreef sander89 het volgende:
Dat je zelf de verlichting en de temperatuur kan regelen is ook fijn.
Dat is wel lekker knus met zessen... gezellig lepeltje lepeltjequote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:34 schreef sander89 het volgende:
IC trein van ÖBB is trouwens super, kan je tenminste nog echt slapen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat je zelf de verlichting en de temperatuur kan regelen is ook fijn.
verkapte tvp![]()
met een dikke hongaarquote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:54 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is wel lekker knus met zessen... gezellig lepeltje lepeltje
Zo geel ook niet meerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:45 schreef Nightshadow het volgende:
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee![]()
Syntus heeft er voor dat traject een paar tijdelijk gehuurd van de NSquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:45 schreef Nightshadow het volgende:
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee![]()
Ik zag net één ex-NS DM'90 rijden in de 31236, weet iemand waar ze worden in gezet? Of dit toeval is of dat ze/eentje in Zp-Odz worden ingezet? Zou überchill zijn!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:45 schreef Nightshadow het volgende:
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee![]()
Ik zag net één ex-NS DM'90 rijden in de 31236, weet iemand waar ze worden in gezet? Of dit toeval is of dat ze/eentje in Zp-Odz worden ingezet? Zou überchill zijn!
quote:KAMPEN/ZWOLLE - Het treinverkeer tussen Zwolle en Kampen ligt stil na een aanrijding met twee losgebroken paarden. Dat gebeurde vlak nadat de trein was vertrokken vanaf station Kampen, rond het middaguur. Een paard raakte bij de botsing gewond en moest worden afgemaakt.
Het andere paard werd vol door de trein geraakt en was op slag dood. Omdat dit dier nog vastzit onder de trein kan deze voorlopig niet rijden. De ongeveer zestig passagiers konden overstappen op een tegemoetkomende trein vanuit Zwolle. De NS heeft bussen ingezet. Het ritje van normaal tien minuten loopt hierdoor een vertraging op van ongeveer een half uur tot drie kwartier.
Wat een onzin zeg.quote:Belfeldse Demokraten pleiten voor nieuwe stations
vrijdag 22 januari 2010, 14:30
De Belfeldse Demokraten hebben een brief gestuurd aan de provincie met een pleidooi voor een station in Belfeld. Ook willen ze een station in Venlo-Zuid ter hoogte van de rotonde Hagerhofweg.
De Belfeldse Demokraten zijn een voorstander van een station in Belfeld aan het Koninginneplein. Volgens de partij zou die locatie voor een goede uitstraling van het plein zorgen. Ook zou dan eindelijk het noodviaduct veiliger gemaakt kunnen worden.
De provincie liet vorig jaar nog een quickscan uitvoeren, daaruit bleek dat Venlo-Zuid het grootste reizigerspotentieel zou hebben. De gemeente Venlo heeft echter geen verder onderzoek gedaan. De Belfeldse democraten noemen dat een gemiste kans.
www.l1.nl
Ik vind het frappant dat de ICE sinds zijn introductie altijd met storingen kampt, terwijl de Shinkansen altijd foutloos rijdt.quote:
Ik geef station Belfeld wel een kans, maar dan moet de aansluiting tussen de IC Den Haag-Venlo en de stopper Nijmegen-Roermond wel verbeteren.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:57 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.Belfed is een boerengat op dichte afstand van Tegelen en Reuver. Laat staan over station Venlo-Zuid. Die zogenaamde locatie is 100 meter voorbij het rangeerterrein en ligt 1,7 km van station Venlo en 2,3 km van station Tegelen.
Nog nooit iemand horen klagen dat het station te ver weg is.
Wat doet een SGM in Groningen? En staat ie er nog?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
Zo tref je ze niet meer aan:
[ afbeelding ]
tevens tvp
Hij stond er voor instructie denk ik, en nee, een gele SGM is er niet meer dus staat ie er ook niet meerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Wat doet een SGM in Groningen? En staat ie er nog?
Dat is niet weinig.. Ze trekken het nog wel aardig op één motor gelukkig.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:07 schreef dennistd het volgende:
Over de NS-DM90's bij Syntus trouwens: er zijn acht Lintjes kapot en er rijden er nog eens acht op één motor (aldus een Syntus-mcn vanmiddag)
Ah, ik was even in de waan dat het een recente foto (van vandaag) was. Het weerplaatje past wel redelijk namelijkquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij stond er voor instructie denk ik, en nee, een gele SGM is er niet meer dus staat ie er ook niet meer
De EXIF-data geeft 13 november 2007 aan. Een leuke afwijking aan deze SGM is trouwens het ontbreken van treeplanken bij de middelste deuren: deze zijn eraf gehaald om ze het perron in een boog niet te laten rammenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:24 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ah, ik was even in de waan dat het een recente foto (van vandaag) was. Het weerplaatje past wel redelijk namelijk
De verbouwde stellen hebben die treeplanken ook niet meer trouwens, ook de 3tjes niet... Klantvriendelijk!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
De EXIF-data geeft 13 november 2007 aan. Een leuke afwijking aan deze SGM is trouwens het ontbreken van treeplanken bij de middelste deuren: deze zijn eraf gehaald om ze het perron in een boog niet te laten rammen
Aah daarom staat Blerick vol met Lintjes.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:07 schreef dennistd het volgende:
Over de NS-DM90's bij Syntus trouwens: er zijn acht Lintjes kapot en er rijden er nog eens acht op één motor (aldus een Syntus-mcn vanmiddag)
De bovenste treeplank zit er wel gewoon aan hoor bij SGMm. De onderste treeplank mist inderdaad bij de middelste deuren van de kopbakken, en bij alle deuren van de tussenbak.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
De verbouwde stellen hebben die treeplanken ook niet meer trouwens, ook de 3tjes niet... Klantvriendelijk!
Het was idd in 2007 dat stel 2034 in Groningen stond voor instructie.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
De EXIF-data geeft 13 november 2007 aan. Een leuke afwijking aan deze SGM is trouwens het ontbreken van treeplanken bij de middelste deuren: deze zijn eraf gehaald om ze het perron in een boog niet te laten rammen
Helaas heb je hier gelijk in... maar dat is al decennialang zo. All hail koning auto...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En probeer je nu eens hetzelfde artikel voor te stellen met als kop "Geen OV-Chipkaart bij 'nee' Rover"Het is wel duidelijk waar de prioriteiten liggen in dit land
En zo heel gek is dat ook niet want de auto wordt veel meer gebruikt dan het OV. En ook al maken ze het OV nog zo aantrekkelijk dan zouden nog steeds het merendeel de auto blijven gebruiken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helaas heb je hier gelijk in... maar dat is al decennialang zo. All hail koning auto...
Gelukkig is de ANWB een geheel objectieve organisatie.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En probeer je nu eens hetzelfde artikel voor te stellen met als kop "Geen OV-Chipkaart bij 'nee' Rover"Het is wel duidelijk waar de prioriteiten liggen in dit land
Heeft dat de overheid ooit van een project weerhouden dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
En de miljarden die dat project zou kosten... kunnen beter worden besteed.
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:
Ik ben wel voor eigenlijk. Sowieso voor mij niet ongunstig: rijden wordt belast, bezit niet. Ik zeg: doen.
Een gemiddelde reis heeft inderdaad meer kilometers, maar die worden wel met hogere gemiddelde snelheid afgelegd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Daar kun je allemaal leuk mee spelen ja.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Wat een onzin. Daar wordt voor treinreizigers ook geen rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Het verbaast me niet meer. Eurlings is niets meer dan een dronken corpsbal die louter oneliners blaat om alle partijen te vriend te blijven.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelukkig is de ANWB een geheel objectieve organisatie.
Pleur toch op. Eurlings is echt getikt.
Wel hoor. Je betaalt voor korte ritjes relatief meer dan lange ritten.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een onzin. Daar wordt voor treinreizigers ook geen rekening mee gehouden.
Toch is het wel waar wat hier staat. In de Randstad veroorzaak je meer overlast met je auto en heb je een goed alternatief. Iets wat in het noorden des lands veel minder van toepassing is.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Hmm, wat moeten we hier nu weer van denken?quote:Aanrijding-met persoon Apeldoorn-Amerfoort
Tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Deventer en Amersfoort kunnen omreizen via Zwolle.
* Doorgaande reizigers tussen Enschede en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
* Doorgaande reizigers tussen Hengelo en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Arnhem.
Prognose:
* einde tussen 22.00 en 23.00 uur.
Ik gok Ut - Ah - Dv - Esquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hmm, wat moeten we hier nu weer van denken?
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leukerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:40 schreef greavy het volgende:
Oja, morgen ga ik naar Maastricht. 8.50 uit Zwijndrecht vertrek, verwachtte thuiskomst niet bekend. Neem vanzelf een keer de trein naar huis.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker![]()
Veel meer te zien ook
![]()
Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel
Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
Euregioticket geldig in de ICE en Thalys? Sinds wanneerquote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker![]()
Veel meer te zien ook
![]()
Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel
Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
ZIEN zei ik tochquote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Euregioticket geldig in de ICE en Thalys? Sinds wanneer?
Een mens mag hopen..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ZIEN zei ik toch![]()
Geen dingen lezen die er niet staan
Daar zit een grote Colruyt waar je Belgische lekkernijen voor thuis kunt halen ja. Verder heb je daar dus geen donder te zoekenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:12 schreef Ireyon het volgende:
Eupen is ook wel de moeite waard, als je er toch in de buurt bent
Ik ook... in een V250quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:20 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik zou ook eens een cabineritje moeten maken met een Full HD professioneel camera ding.
Dat zou zonde zijn!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ik ook... in een V250![]()
terwijl die op een vrachtwagen botst en in brand vliegt
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat zou zonde zijn!
(van de camera)
en van de vrachtwagenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat zou zonde zijn!
(van de camera)
Nouja , de neus is groot genoeg....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:07 schreef James1988 het volgende:
Ik zou toch niet in de cabine die V250 willen zitten op dat moment hoor...
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja , de neus is groot genoeg....
Jep. Moest naar kennis toe, die in Maastricht wonen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker![]()
Veel meer te zien ook
![]()
Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel
Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klasquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...
Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!
Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klas
Nee dat is idd wel heel erg overdreven. Met de ICE krijg je het zo zout niet, al zou je willenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen.
Wij hebben geboekt voor ¤78 per persoon, dus ¤156,00 totaalquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost.
Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
Het is volkomen debiel.
Voor dat bedrag koop je twee tanks benzine, waar je met vier personen 1600km mee kunt rijden.
Dat had ik ook als eerste opgeschreven, maar weer weggeëdit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halen
allemaal zakenmannetjes waarvan de baas betaaltquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
Zeker nietquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
Klopt. Heb het verbeterd.quote:
Aha, bedankt! Weet ik weer wat meer!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
En de sluiting v oor de deuren van de MS73 zit in een kastje op 1 van de stangen bij de uitstap waarschijnlijk (er zijn nogal wat verschillende modellen van die klassiekjes gebouwd in de loop der eeuwen).
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Cabineritten-nieuws
Hier vond ik nog een gieg of 8 van Duitse IC's en ICE's (en één RE). Alles downloadbaar, 640 x 480 @ 25fps.
Hamburg - Kassel en terug
Frankfurt - Kassel en terug
Nürnberg - München
Nürnberg - Stuttgart
EN een ritje ICE dwars door Hamburg, van Harburg naar Altona.
Enjoy
De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:34 schreef Duvel het volgende:
Die rij loccen, staan die nou buiten dienst? De 1857 heb ik half december nog in Leidschendam zien staan...
Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo?quote:Op zondag 24 januari 2010 00:18 schreef greavy het volgende:
[..]
De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los).
De 1700 locs staan echter allemaal gekoppeld.
Er is weinig informatie over te vinden.
Er staan tussen het zootje (terijde) ICRm in Maastricht nog wel een aantal E-locs, maar hiervan weer ik ook niet of deze terzijde staan, omdat ik geen nummers van de locs heb kunnen lezen, door die massale ICRm.
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.quote:Op zondag 24 januari 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo?
Het spoor waar het staat is normaal wel voor terzijde gesteld materieel geloof ik, staan daar ook niet nog een paar vale 1600'en?quote:Op zondag 24 januari 2010 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staanquote:Op zondag 24 januari 2010 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
Regulier onderhoud is ook iets anders dan reparaties uitvoeren.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
Er staan ook veel losse bakken daar.
Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan![]()
Onderhoudsstammetjes. Het kan best zijn dat je de meuk die je er deze week ziet staan de volgende week in stammetjes weer vrolijk over de baan rijdt. Er valt geen pijl op te trekken.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staan![]()
Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.![]()
Er staan ook veel losse bakken daar.
Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan![]()
Of dat de NS ze nog moet ophalen..Dat hadden ze allang gedaan lijkt mij, wegens het materieel tekort.
Dank, ik was daar inderdaad niet alleen. Stonden daar met 5 manquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
Dat komt omdat er meer stuurstanden zijn dan er op dit moment nodig zijn, Dit komt omdat de Benelux en de Fyra nog met ICRm rijden (wat PRIO wordt genoemd), en die rijtuigen wanneer de V250 rijdt weer de normale NS-dienst ingaan. Dan kun je die stuurstanden wel gebruiken.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.![]()
ICRm zit in vaste stammetjes van drie rijtuigen, namelijk een B-A-B (stamnummer 5600) of Bf-B-Bf (stamnummer 5800). De enige losse rijtuigen zijn nog de stuurstanden, die stamnummers in de 5200-serie hebben.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:01 schreef Cothen het volgende:
ICRm heeft trouwens ook stammetjes (net zoals ICK/ICL), maar die stammetjes kunnen slechts 1 rijtuig groot zijn (B, Bf, BD en BDs).
In de nieuwe OdR (2010-1) staat ook nog een vrijwel identieke foto, al zou het daar om de 110 457 gaan op 24 november 2009. Lekker fantasierijk volk, die treinenspottersquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/
Bron: RTV Rijnmond.quote:'HSL overschrijdt geluidsnormen'
De hogesnelheidslijn overschrijdt wel degelijk de Europese geluidsnormen. Dat zegt VVD-Europarlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert.
Het VVD-Europarlementslid heeft de Europese Commissie schriftelijke vragen gesteld over wat er aan de geluidsoverlast gedaan wordt.
In de regio Rijnmond komen vooral klachten uit Lansingerland. De gemeente wilde in november dat de DCMR milieudienst Rijnmond opnieuw metingen ging doen naar het geluid dat de hogesnelheidstrein produceert.
Een TNO-onderzoek wees onlangs uit dat de HSL eind vorig jaar te veel herrie maakte. Maar dat onderzoek was volgens de Nederlandse overheid niet representatief omdat gereden werd met oude treinenstellen. Het ministerie van VROM zag daarom geen reden iets te doen aan de geluidsoverlast. Hennis-Plasschaert vindt dat de Europese geluidsnormen ook gelden voor de oude treinstellen.
Sinds de opening in september leidt de hogesnelheidslijn tot grote ergernis in plaatsen als Lansingerland en Kaag en Braassem.
In elk van die drie gehuchten woont 1 Nimby. NEXT!quote:Sinds de opening in september leidt de hogesnelheidslijn tot grote ergernis in plaatsen als Lansingerland en Kaag en Braassem.
Mooie plaatquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/
Ik kwam daarvan ook nog een foto tegen, die een mooi effect heeft..
[ afbeelding ]
De rook komt van de remmen af.
Inderdaad. Zelf al zit je in de treinen kan je niet eens rustig zittenquote:Op zondag 24 januari 2010 14:14 schreef Ireyon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die ICRm rijtuigen maken gewoon een onacceptabele hoeveelheid herrie. Zowel binnen als buiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 24 januari 2010 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ze komen misschien in novemberDat is wel erg optimistisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Een trein met daarin ongeveer 150 AZ-voetbalsupporters is zondag in Zaandijk op een sneeuwschuiver gebotst. De sneeuwschuiver was vast komen te zitten op een spoorwegovergang.
Nou vooruit, kon het niet latenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kleurplaat van een stoomtrein.
[ afbeelding ]
Veel plezier ermee.
quote:Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef Duvel het volgende:
Hé, kom, we bouwen een complete woonwijk om een hogesnelheidslijn heen.
Hé, kom, ik koop een huis in een woonwijk naast een hogesnelheidslijn.
Hè wat wonen we lekker!
[...vertraging HSL...]
Hè wat wonen we lekker!
[...nog meer vertraging...]
[...HSL gaat rijden!...]
Hela! Wat een herrie, er rijden ineens treinen en ze maken lawaai! Huuu!
Wie is hier nou gek?
Gelukkig kan je (ook op zaterdag) actietarieven boeken voor 25,= p.p. enkele reis, dus totaal 100 euri. Nog steeds 2x zo duurquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...
Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!
Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staanquote:Op zondag 24 januari 2010 15:24 schreef greavy het volgende:
Informatie over de SLT'tjes
Vanaf Maandag worden er meer SLT'tjes ingezet.
Ze zullen rijden in de 9700 (Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle), 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) en de 19800 (Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle).
Hiermee komt het aantal diensten op 8 , wat tot op heden 6 was.![]()
Dat heeft alles te maken met de nieuwe slogan van NS Zakelijk), na verbod op Wie op tijd wil zijn (...):quote:Op zondag 24 januari 2010 16:31 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staan
SLTquote:Op zondag 24 januari 2010 15:24 schreef greavy het volgende:
Informatie over de SLT'tjes
Vanaf Maandag worden er meer SLT'tjes ingezet.
Ze zullen rijden in de 9700 (Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle), 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) en de 19800 (Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle).
Hiermee komt het aantal diensten op 8 , wat tot op heden 6 was.![]()
mooi gedaan hoorquote:Op zondag 24 januari 2010 15:13 schreef davidov2009 het volgende:
van pagina 1:
[..]
Nou vooruit, kon het niet laten
[ afbeelding ]
Jaja, er zitten wat foutjes in, in 2 minuten gedaan oke.![]()
Grappig dat het je gelukt is om 'm 3x te hebben! Erg mooie foto's van die Dispolok-lokquote:Op zondag 24 januari 2010 18:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vooruit, nog eentje, Zaterdag 23 januari 2010:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
klopt. woon hier naast de spoorlijn bij Amsterdam Lelylaan, en dat is toch verreweg de luidruchtigste trein.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:14 schreef Ireyon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die ICRm rijtuigen maken gewoon een onacceptabele hoeveelheid herrie. Zowel binnen als buiten.
ICRm op gewoon spoor vind ik juist vrij stil, maar op de HSL met die betonnen bak is het echt prut...quote:Op zondag 24 januari 2010 20:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
klopt. woon hier naast de spoorlijn bij Amsterdam Lelylaan, en dat is toch verreweg de luidruchtigste trein.
Niet dat ik ermee zit hoor, wist dondersgoed dat ik naast een spoorbaan ging wonen
hier op 'gewoon' spoor vind ik het toch echt een stuk luidruchtiger dan bv de Thalys die net zo hard voorbij komt.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm op gewoon spoor vind ik juist vrij stil, maar op de HSL met die betonnen bak is het echt prut...
Ben het helemaal met je eens. Als ik hier in de zomer het raam open heb staan, dan rammel ik ook uit mijn bed vanwege de herrie die de goederentreinen maken op de spoorbrug tussen Dordt en Zwijndrecht die er al meer dan 100 jaar ligt. Klaagt helemaal niemand over...quote:Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef Duvel het volgende:
Hé, kom, we bouwen een complete woonwijk om een hogesnelheidslijn heen.
Hé, kom, ik koop een huis in een woonwijk naast een hogesnelheidslijn.
Hè wat wonen we lekker!
[...vertraging HSL...]
Hè wat wonen we lekker!
[...nog meer vertraging...]
[...HSL gaat rijden!...]
Hela! Wat een herrie, er rijden ineens treinen en ze maken lawaai! Huuu!
Wie is hier nou gek?
't is inderdaad comfortabeler dan SGMm, maar daar heb je ook niet heel veel voor nodig (alhoewel Veolia wel weer weet te bewijzen dat het nóg krapper kan). Maar wat betreft comfort (in mijn geval zachtheid van de banken en beenruimte) blijft Mat '64 toch favoriet op korte trajecten.quote:
Ik heb ook in Dordrecht naast het spoor gewoond, vlak bij de Brug over de Oude Maas gewoond. Eerst last van de treinen gehad, later hoorden we niks meerquote:Op zondag 24 januari 2010 21:14 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Als ik hier in de zomer het raam open heb staan, dan rammel ik ook uit mijn bed vanwege de herrie die de goederentreinen maken op de spoorbrug tussen Dordt en Zwijndrecht die er al meer dan 100 jaar ligt. Klaagt helemaal niemand over...
quote:752 Teletekst ma 25 jan
******************************** 2/2
S P O O R W E G E N internationaal
25 januari
INT 446 Warszawa
Wschodnia-Amsterdamnu: +80
was: nu:
Arnhem 09:24 10:44
Utrecht 09:59 11:19
Amsterdam 10:29 11:49
Fail.quote:NSHispeed Fyra 1022 (09.26 Asd) zal NIET rijden. Reizigers kunnen met IC mee van 09.29. Daarom zal 1021 vanuit Rtd ook niet rijden (10.30). Excuus.
Wat is daarquote:Op maandag 25 januari 2010 08:02 schreef greavy het volgende:
De Internationale Trein 446 (Warschau - Amsterdam Centraal) rijdt momenteel met + 80 richting Nederland
[..]
De ICRm-stammen vervangen VIRM/ICM met defecten.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:13 schreef Ireyon het volgende:
Waar slaat dat trouwens op.. De NS laat ICL rijden ter vervanging van defect materieel, maar sinds wanneer zijn ook de ICRm-stammen defect?
Zo kan ICL dus makkelijk in de 1900 worden ingezet, want op Gvc en Vl is ruimte om om te lopen, wat bijvoorbeeld niet goed gaat in de 3600. Dus kan ICRm uit de 1900 worden doorgeschoven de 3600 in, waar een tekort aan VIRM heerst.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:31 schreef Cothen het volgende:
[..]
De ICRm-stammen vervangen VIRM/ICM met defecten.
De diensten die ICRm dan niet doet worden door ICL overgenomen.
Indirect rijdt ICL dan ter vervaning van defect mat.
ICL kan alleen worden ingezet op verbindingen waarbij omgelopen kan worden (of er moet extra loc meerijden achterop de trein). ICRm kan in trek/duw formatierijden en zo makkelijker de dienst van een treinstel overnemen.
Haha, AZ krijgt nog steeds klappen.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gaan we weer hoor. Treinuitval door sneeuwoverlast
Hij kwam hier vanmorgen toch echt voorbij.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik kan nog niets vinden. Dan heeft de omleiding van de IC B veel weg van een spookomleiding.
En waar is hier dan?quote:Op maandag 25 januari 2010 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij kwam hier vanmorgen toch echt voorbij.
Oh ja. Utrecht.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:28 schreef greavy het volgende:
[..]
En waar is hier dan?
Kan overal zijn..
quote:Een enkele keer gebeurt het dat deze site korte tijd niet bereikbaar is. Dit probleem ligt bij mijn provider en is daar bekend. Achtergrond is de "load" die deze intensief bezochte site genereert. Uit voorzorg gaat de site dan voor maximaal twee minuten uit de lucht. Een hinderlijk probleem, dat binnenkort dankzij een eigen server zal zijn opgelost.
Een van de grootverbruikers van mijn site is IP-adres 213.236.112.126, met zo'n 1000 hits per dag. Achter dat adres schuilt NS Railinfrabeheer in Utrecht, het tegenwoordige ProRail. U bent van harte welkom, maar wordt er ook nog wel een beetje gewerkt daar...?
Grappig, er wordt ineens een heleboel duidelijk.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Whehehe Nico Spilt heeft aandacht van de FC FingerPaint
[..]
Ik wil er weleens een ritje mee maken, gewoon om het eens gedaan te hebben. En een zwikkie foto's ervan maken. Ik zit er bepaald niet op te wachten om daar dagdagelijks mee op en neer naar mn werk te pendelenquote:Op maandag 25 januari 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen)
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Edequote:Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
Daar rijden toch geen IC's?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Ede
Tussen Utrecht en Ede? Vier keer per uur.quote:
Omdat het drukke deel Rotterdam - Dordt - Breda is, en daar rijden minstens twee sneltreinen/ic's per uur. De 1900 wordt dus aangevuld met 2100, 2200, 2400 (bestaat die nog?), benelux.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
sorry, ik bedoelde juist wel IC's
Waarom rijdt de 1900 eigenlijk niet 4x per uur? Die zit in de spits echt vol en daarbuiten ook voller dan IC's richting Utrecht.
Ik vind het mooie treinen, zolang ik er niet tussen Rotterdam en Leeuwarden ofzo mee moet reizen..quote:Op maandag 25 januari 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen)
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
Zoiets vermoedde ik al.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
de 2400 bestaat al niet meer. Volgens mij is die opgegaan in de 2100
Met de auto.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste?
Inderdaad, van de 10x in de week dat ik er in zit, is het hooguit 3x VIRMquote:Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef James1988 het volgende:
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef James1988 het volgende:
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
De GTW? Er zijn volgens mij tientallen interieur varianten van de GTW, zelfs in Slowakije ben ik er nog een tegen gekomen:quote:Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
Ik zie ze niet vaak. Ik reis sowieso iedere ochten spits, maar het is vaker ICR dan VIRM.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend?
Hm, dan moet ik dat artikel ook maar eens ergens opsnorren. Krijgen we dat gekut weer....?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen".
Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staanHet is WEER treintjes rijden AND NOT reizigers vervoeren
De elektrische GTW rijdt ook in twee varianten:quote:Op maandag 25 januari 2010 23:13 schreef Ascendancy het volgende:
@Eix.
De SLT is in Nederland het best vergelijkbaar met de elektrische GTW. En die reist toch echt beter.
Ook niet continu van die verhoogde stoelen.
Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen op geld beluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:16 schreef Eix het volgende:
[..]
De elektrische GTW rijdt ook in twee varianten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Interieur_Velios.JPG
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Arriva_Spurt_interieur.jpg
Arriva heeft best een prettige trein en stoelindeling. Ook de zit is nog redelijk comfortabel. Veolia rijdt in 3+2 opstelling met houten-plank-onder-je-reet interieur.
Maar je zit in elk geval niet knie aan knie een uur en een kwartier met zes man op een bank geperst. Dat is al heel wat...quote:Op maandag 25 januari 2010 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen geldbeluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.
Met een auto met chauffeur.quote:
Er wordt onder andere "uitgegaan van een dalende vervoersvraag" in (dacht ik toch) total disregard van de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Daarnaast wordt er op een bepaalde afdeling vanuit gegaan dat van de zesbaks VIRMstellen de 1e klas bovenverdiepingen worden omgebouwd of gedeklasseerd naar 2e klas, terwijl een andere afdeling in hetzelfde gebouw absoluut niet van plan is om dat te gaan doen. Gevolg: de capaciteit van een Virmpje-6 is 486 zitplaatsen. Of 468. Net aan wie je het vraagtquote:Op maandag 25 januari 2010 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm, dan moet ik dat artikel ook maar eens ergens opsnorren. Krijgen we dat gekut weer....?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dan is de trein vast goedkoper.quote:
Met een 30" beeldscherm, nee bedankt.quote:
Ik kan zeilen maar dan grote kans dat m'n beeldscherm dan waterschade heeft.quote:
dat wel, maar je hebt er weinig aan als je er niet op verdacht bent en de deur open staatquote:Op maandag 25 januari 2010 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch attent van ze dat ze een sticker doen om je te waarschuwen?
quote:Op maandag 25 januari 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Over GTW's gesproken. Wat doe je als Arriva zijnde als de uitschuiftrede defect is?Sowieso ArrivaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar ze zien er wel lekker fluffy uit, vooral in de 1ste klas. De eerste keer in zo'n geval heb ik me laten verleiden om me lekker in die stoel te laten ploffen. Heb ik nog net geen gebroken bilbot ofzo aan over gehouden.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen op geld beluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.
quote:Enkhuizen-Alkmaar/Amsterdam Centraal/Schiphol
Dinsdag 26 Januari 08:02
Oorzaak Tussen Enkhuizen en Hoorn rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 8:30 uur verholpen.
Reisadvies
Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel
Dinsdag 26 Januari 07:58
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch rijden minder treinen door een stroomstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam Centraal/Utrecht Centraal kunnen omreizen via Rotterdam Centraal.
Zwolle-Utrecht Centraal
Dinsdag 26 Januari 07:22
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Zwolle rijden minder treinen door logistieke problemen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ja, het ziet er mooi uit, zeker de 1e klas, met leer en zo. Alleen dat zitten hè... Je kunt beter gaan staan en er naar kijken, dan heb je er meer plezier van.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 07:50 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Maar ze zien er wel lekker fluffy uit, vooral in de 1ste klas. De eerste keer in zo'n geval heb ik me laten verleiden om me lekker in die stoel te laten ploffen. Heb ik nog net geen gebroken bilbot ofzo aan over gehouden.
Je kunt dat artikel zeker niet even scannen.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen".
Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staanHet is WEER treintjes rijden AND NOT reizigers vervoeren
Fijn dat ze zulks ook even op die handige matrix borden zetten op de stations. Dan had ik vanaf breda om kunnen reizen via Rotterdam. Was ik maar 5 minuten te laat op mijn werk in plaats van 40.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:05 schreef greavy het volgende:
Het gaat qua storingen weer lekker bij de NS..
[..]
![]()
![]()
En die Duitsers maar beweren dat wij Nederlanders ons aanstelde in december met de sneeuw...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:43 schreef greavy het volgende:
oja, de ICE rijd tussen amsterdam en emmerich met vervangend materieel, in pendeldienst wegens een tekort aan ICE treinen door het winterweer.
Die ICE's die die route doen zijn van Hispeed, DB heeft er geen stellen op rijden.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:54 schreef Cothen het volgende:
[..]
En die Duitsers maar beweren dat wij Nederlanders ons aanstelde in december met de sneeuw...
Je kan ook in Rotterdam een kaartje kopen voor België natuurlijk.. Tenzij je met een StudentenOV in je kortingsperiode rijdt, je kan in de automaat alleen kiezen tussenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste?
Ik las iets over een kaartje op Roosendaal kopen voor België oid
Nee hoor, er is een gezamenlijke poule waarbinnen geen onderscheid wordt gemaakt tussen NS- en DB-stellen (waardoor je dus ook NShispeed-ICE's in België tegen kan komen). Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:28 schreef bork het volgende:
[..]
Die ICE's die die route doen zijn van Hispeed, DB heeft er geen stellen op rijden.
nee. Ze gaan wel rijden op za/zo als de nieuwe treinen er zijn. Dan ben je echter ook een halfuur langer onderweg met de normale 'IC'. De Fyra gaat dan vaker rijden. Dit duurt nog wel ff, want de levering loopt vertraging opquote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Rijdt de Fyra niet op zaterdag?
Onzin, je kan ook kiezen uit NS-traject met korting. Ook in Rotterdam. Ook in Koudum-Molkwerum. Ook of je met of zonder RailPlus-kaart reist. Je hoeft echt niet specifiek in Roosendaal een kaartje te halen. Oefenen doe je HIERquote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:11 schreef Ireyon het volgende:
Je kan ook in Rotterdam een kaartje kopen voor België natuurlijk.. Tenzij je met een StudentenOV in je kortingsperiode rijdt, je kan in de automaat alleen kiezen tussen
- Geen korting
- 65+
- NS-traject gratis
In dat geval koop je een kaartje naar Roosendaal met korting en haal je in Roosendaal een weekendretour voor ¤10.60. En zorg dat je dan, vanuit Rotterdam, de intercity naar Vlissingen van een kwartiertje eerder neemt, zodat je in Rsd nog genoeg tijd hebt om een kaartje te kopen en, mits de Beneluxtrein van spoor 4a vertrekt, helemaal naar het uiteinde van dat perron te lopen.
Gaar. Er is een materieelspecifiek probleem van voorbijgaande aard, en de hele serie materieel heeft er last van?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:20 schreef ReisT het volgende:
Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin, je kan ook kiezen uit NS-traject met korting. Ook in Rotterdam. Ook in Koudum-Molkwerum. Ook of je met of zonder RailPlus-kaart reist. Je hoeft echt niet specifiek in Roosendaal een kaartje te halen. Oefenen doe je HIEREn ja, je kunt ook het vertrekstation aanpassen
![]()
Lijkt me sterk, aangezien de ICE 3M's voor elk spanningstype een eigen stroomafnemer hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:20 schreef ReisT het volgende:
Nee hoor, er is een gezamenlijke poule waarbinnen geen onderscheid wordt gemaakt tussen NS- en DB-stellen (waardoor je dus ook NShispeed-ICE's in België tegen kan komen). Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.
Oh zo, ja dat zou kunnenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar wil je voor Korting kiezen dan? NS-Traject met Korting kan alleen bij een gewone Retour, maar dan ben je in het weekend nog altijd meer kwijt dan voor een Superdag- of Weekendretour..
Aldus Luccus op Tweakers.quote:Niet schrikken: vanavond komt er weer een V250 aan in Nederland.
En de uitholling gaat doorquote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:43 schreef James1988 het volgende:
Overigens: die 2maandsretourtjes zijn per 1/1 nog maar 1 maand geldig.
En vanaf wanneer is dat dan ongeveer?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:54 schreef greavy het volgende:
[..]
nee. Ze gaan wel rijden op za/zo als de nieuwe treinen er zijn. Dan ben je echter ook een halfuur langer onderweg met de normale 'IC'. De Fyra gaat dan vaker rijden. Dit duurt nog wel ff, want de levering loopt vertraging op
thnx zit nu te kijkenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
NU op 2: Rail Away. Noorwegen, voor de liefhebber
Die ga ik zeker terugkijken.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
NU op 2: Rail Away. Noorwegen, voor de liefhebber
http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/ en kijk wat een weekendretour Rotterdam - Roosendaal kost. Dat + ¤10,60 en je hebt je bedrag. Maar volgens mij is een euro of 30 dan alsnog niet heel gek..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Waarom geeft NS.nl geen prijs voor Rotterdam Centraal <-> Antwerpen?
Ik wil geen High-Flex (vol tarief) 2e klas retour voor ¤36,40, het was toch veel goedkoper? Dat is 18,20 per uur waarin je vaak nog staat ook!
Oh zaterdags is het gelukkig goedkoper, maar waarom? Het is godverdomme geen vliegtuig.![]()
Aan de balie in Utrecht Centraal kun je dat zo regelen hoor, geen enkel probleemquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap er ook niets van.
De automaat weet het dan weer wel
Maar een reis naar sczcezin is nog een beter geheim.
NS hispeed kent het niet, de automaten van NS ook niet.
Maar de reisplanner wel. Maar zonder prijs. Daarvoor wordt je naar hispeed verwezen
of een door de DB erkende reiswinkel, de treinreiswinkel bijvoorbeeld, nette mensen, hebben me tot nu toe altijd uitstekend geholpen en goedkoper dan nsquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap er ook niets van.
De automaat weet het dan weer wel
Maar een reis naar sczcezin is nog een beter geheim.
NS hispeed kent het niet, de automaten van NS ook niet.
Maar de reisplanner wel. Maar zonder prijs. Daarvoor wordt je naar hispeed verwezen
Daarom personaliseerde ik mijn antwoord Fles, let op de nuances!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Inderdaad, duidelijker kan haast nietquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
ik personaliseerde mijn antwoord toch ook![]()
Misschien dat het idd beter gaat als je er zelf naartoe gaat ja. Maar goed, dan ga ik net zo lief in Utrecht zelf even naar de internationale balie. En wat ik daar niet voorelkaar krijg regel ik ter plekke wel, da's ook altijd lachen
Mag ik vragen waarom niet? 'k Was van plan om daar een leuk reisje voor komende zomer te zoeken, die reizen zien er best aantrekkelijk uit?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Treinreiswinkel? Wat is dat?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalysquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had het via Internetgeregeld met ze. Dacht ik. Maar je krijgt de tickets dan ongeveer 4 of 5 dagen voor vertrek thuisgestuurd, en dan deugt er links en rechts van alles niet aan (persoonsgebonden tickets die op naam staan van Mr R Treinreiswinkel, een nachttrein Luxemburg - Marseille waarbij ik zelf nog een kaartje Luxemburg - Metz bleek te moeten bijkopen, dat soort geouwehoer) en dan is het natuurlijk veel te kort dag om dat allemaal nog gewijzigd te krijgen, dus zit je met de gebakken peren. Nee, ik ben er wel klaar meeHeb mijn leergeld betaald
Maar misschien gaat het zoals gezegd beter als je in persoon naar die winkel toe gaat. Maar ja, wie gaat er vanuit Utrecht naar Leiden voor die winkel terwijl hij een NS Internationaal balie op de stoep heeft?
Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:15 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalys![]()
Treinreiswinkel
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:47 schreef Palmboom313 het volgende:
hmm zou ik morgen even gaan treinen of niet.
hmm laat maar zitten danquote:Wisselstoring Zevenaar-Doetinchem
Tussen Zevenaar en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een wisselstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem minder treinen.
Prognose:
De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg?
1. Het is Coesfeld, niet Coessveldquote:Beperkingen in het buitenland Coessveld
Tussen Enschede en Gronau moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door beperkingen in het buitenland rijden er tussen Enschede en Gronau geen treinen.
Prognose:
* Einde: onbekend
De mijne begon al te zuchten bij het zien van de rode omslag met de witte gestileerde treinraampjesquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:45 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door.
Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaftquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
1. Het is Coesfeld, niet Coessveld
2. De Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft rijdt wel gewoon tussen Enschede en Gronau. Coesfeld ligt namelijk aan de lijn naar Münster dus alleen DB Regio heeft er problemen mee...
Op het moment van posten reed de PEG juist wel tussen Enschede en Gronau en DB Regio niet. Ook vreemd dat bahn.de aangeeft "Stellwerksstörung /-ausfall: Zwischen Münster(Westf)Hbf und Enschede kommt es derzeit zu Verspätungen und Zugausfällen."quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft
Het gaat niet om de lengte van de documenten, het probleem zit hem in de vindbaarheid (pdf's alleen te zoeken op bestandsnaam, veelal via gare projectnamen, werkgroepen of op papier) en de snelheid daarvan. Dan is Google, hoe stom ook, sneller en daarmee kom je snel op de site van Nico.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt er op dat men voor de verkorte uitleg van zaken graag naar de site van Nico gaat ipv in het eigen systeem lange documenten door te nemen.
tenminste, zo komt het op mij over.
Klopt, gaat al heel lang zo. Niks ongebruikelijks aanquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
En nee, volgens het management is er niks aan de hand...
Megaboete NS voor te late treinen (lees hier meer).quote:Megaboete NS voor te late treinen
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - De NS hangt een miljoenenboete boven het hoofd. De spoorwegen haalden bij lange na niet de eisen die het bedrijf met het ministerie van Verkeer heeft afgesproken. Zo reden er te weinig treinen en arriveerden te veel treinen te laat.
NS komt afspraken niet na (Lees hier meer, bron)quote:NS komt afspraken niet na
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben het afgelopen jaar niet genoeg treinen laten rijden en te veel treinen kwamen te laat om te voldoen aan de afspraken die daarover zijn gemaakt met het ministerie van Verkeer.
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.quote:Volgens de NS was in het laatste kwartaal nog 83,2 procent van de treinen op tijd. Maar dit cijfer ligt ver onder de 50 procent als ook de uitgevallen treinen worden meegerekend.
Uitgevallen treinen rekenen ze bij de telegraaf vast als oneindige vertagingquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.
Nu.nl zegt het ook in hun artikel, die 2% en maximaal 1,5 % mag zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |