abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:12:51 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77096318

Welkom in alweer deel 208 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Omlopen
Er zijn een aantal (vaste) omlopen van verschillend mat. Van een aantal is er een lijst gemaakt. Hieronder links erheen.
Plan T - Informatie (Omlopen, treinstellen e.d. Last update: 21-1-09)

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-01-2010 14:34:40 ]
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:13:27 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77096347
Last Post vorig deel: (Greavy)
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:08 schreef Ascendancy het volgende:
Het was vanochtend een lekkere bende op Dordrecht
Er stonden op gegeven moment 2 IC's klaar voor vertrek die helemaal vol zaten tot in de gangpaden, wordt er omgeroepen. Dames en heren, op spoor 2 komt zo de sneltrein richting Amsterdam centraal aan. Dit is momenteel de enige trein die richting Rotterdam zal vertrekken.

Als je een station vol met boze mensen hebt die al minstens 45 minuten staan te wachten, dan ga je toch niet in plaats van 10 bakken VIRM een DD-AR rijden

Van mij hadden ze de V250 mogen houden in België
Stelletje mislukte mensen daar
Probeerde toen die mensen - die al te volle trein - in 1x DD-AR te komen
Was er soms iets aan de hand, waardoor die IC niet doorreed?
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:17:14 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77096501
Nee hoor, ze lieten voor de lol twee ic's staan, gewoon, als sociaal experiment.

Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77096579
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:20:05 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77096589
ICL wordt wel degelijk ingezet

Opvallende Dingen topic van 21-1 op Somda(3 berichten):
quote:
* Het ICL weer in 3526, met de 1770 voorop.

*Een check van het ICL en de LM ICRm.

Check daarvan te Ut, de 1763 loopt achterop mee.
Gister(3 berichten':
quote:
Het ICL gaat het weer proberen in 3526, met de 1770 voorop.

trein 3559 met ICL met 1763 voorop (ik meen 9 bakken) en de ICM 4097 in trein 1657-M --> te Asdz

oranjebank: De vertraagde 3559 heeft vandaag met ICL gereden!!!!
pi_77096604
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:17 schreef Duvel het volgende:
Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen?
Heb er niet zoveel moeite mee, ik lees toch alleen maar "Trein..." en dat weet ik waar ik moet klikken.
So we just called him Fred too
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:20:21 #7
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77096608
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:17 schreef Duvel het volgende:

Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen?
Ik vind het prima. Maar goed, ik ben maandag dan ook direct op ICL getrakteerd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77096611
Er was iets gebeurt bij Barendrecht geloof ik.
Normaal staat altijd de IC Den haag klaar als ik aankom, dus ik heb niet gekeken waar ik instapte, maar na 10 minuten was ie nog niet weg.
Toen ben ik buiten gaan kijken, stond er op spoor 3 10 bakken VIRM helemaal vol en op spoor 1 4 bakken.
Ik heb geen omroep gehoord. Op de borden stond, verstoring tussen barendrecht en lombardijen voorbij, dienstregeling wordt geleidelijk hervat.
Toen duurde het nog 35 minuten voor de eerste trein vertrok.
Maar ook op Rotterdam was het een bende. Om de 1 of andere reden konden de treinen daar niet terug in dezelfde richting, want van vrienden hoorde ik dat de sneltrein naar Amsterdam de eerste trein tussen Den haag en Rotterdam was in een half uur.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:23:29 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77096773
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik vind het prima. Maar goed, ik ben maandag dan ook direct op ICL getrakteerd.
Maakt je dag gelijk weer goed
Ze worden steeds weer meer ingezet, en ze zijn weer rijvaardig gemaakt in Duitsland, om een aantal materieel tekorten in Nederland op te vangen.
  Redactie Sport donderdag 21 januari 2010 @ 14:23:32 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77096782
ICL
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:31:04 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77097109
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
ICL wordt wel degelijk ingezet
Lees nou eens even wat verder dan je neus lang is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77097163
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
ICL wordt wel degelijk ingezet

Opvallende Dingen topic van 21-1 op Somda(3 berichten):
[..]

Gister(3 berichten':
[..]


ICL tussen Eindhoven - Schiphol? Naiss
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:32:24 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77097177
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:23 schreef dennistd het volgende:
ICL
[ afbeelding ]
Kleurplaat van een stoomtrein .

Veel plezier ermee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:45:01 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77097731
Maar dat de V250 is teruggestuurd wegens de boogstraal die niet juist is... wat heeft dat voor gevolgen? Moet nu de hele trein omgebouwd worden waardoor hij nog eens 4 jaar later komt?
pi_77097981
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:45 schreef James1988 het volgende:
Maar dat de V250 is teruggestuurd wegens de boogstraal die niet juist is...
Zoiets blijkt pas als ze er in België mee gaan rijden of zo?? Ik geloof er niks van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:51:47 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77098026
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zoiets blijkt pas als ze er in België mee gaan rijden of zo?? Ik geloof er niks van
Nja, Duvel schreef het. Waar hij het vandaanheeft weet ik dan weer niet
pi_77098094
Hij bedoelde volgens mij dat daardoor de aansluiting tussen de bakken er zo walgelijk uit ziet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77098140
Leuk, een nieuwe serie.

Keertje geen Klaagbaaktopic van maken?
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:10:13 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77098833
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:
Hij bedoelde volgens mij dat daardoor de aansluiting tussen de bakken er zo walgelijk uit ziet.
Klopt. Denk niet dat dat verder gevolgen heeft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:10:32 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77098856
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:53 schreef Socios het volgende:
Leuk, een nieuwe serie.

Keertje geen Klaagbaaktopic van maken?
Dat laten we afhangen van aanstaande maandag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:14:50 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77099041
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt. Denk niet dat dat verder gevolgen heeft.
Jammer.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:33:00 #22
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77099897
Leuke route

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77101032
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jammer.
Inderdaad, hoe langer die trein niet rijdt, hoe beter

@duvel, wat is er maandag zo bijzonder dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:01:37 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77101246
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:57 schreef Ascendancy het volgende:

[..]
@duvel, wat is er maandag zo bijzonder dan?
Dan weten we of ze de dienstregeling weer normaal uitvoeren. En of we hier dus lekker verder klagen of niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77102641
quote:
Seinstoring Doetinchem - Zevenaar
De beperkingen als gevolg van de seinstoring tussen Arnhem en Winterswijk zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Arnhem en Winterswijk is volledig hervat.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:29:01 #26
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_77104890
Plan-T vp

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_77105121
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam?
Ze staan er bijna wekelijks.
En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77105234
tvp.
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:33:34 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77109690
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam?
Ze staan er bijna wekelijks.
En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak.
Misschien de ene week een deel van het park, de andere week het andere deel? Het kan er niet allemaal tegelijk staan natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77110068
Het zijn er maar 7
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:43:51 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77110168
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:41 schreef Ascendancy het volgende:
Het zijn er maar 7
Dan nog kunnen ze niet allemaal tegelijk. Er moet ook nog gereden worden tussen Dordt en Geldermalsen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77110409
Tussen 9 en half 4 ongeveer zijn er maar 4 treinstellen in bedrijf, dus dan kunnen er 3 tegelijk. Dan ben je binnen 3 dagen toch klaar. En ze hoeven toch niet elke week?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:50:32 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77110533
Nou, dat weet ik niet... Ik weet of niet of die dingen elke dag naar Rotterdam komen, of dat Nedtrain ze alleen op woensdag haalt of zo. Bel ze op en vraag het.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77111920
Hoi!

Trouwens, wie er niet volgende week, maar de week erna op woensdag of donderdagavond op Utrecht CS is, kom ajb eens gezellig hoi zeggen in de Ah to go jaarbeurs.

[ Bericht 51% gewijzigd door Crientj op 21-01-2010 21:24:18 ]
pi_77115849
Ga je daar werken ja? Voor hoe lang? Ik ben er voorlopig even niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77116142
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam?
Ze staan er bijna wekelijks.
En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak.
Hoeveel staan er wekelijks?
Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen.
So we just called him Fred too
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:34:02 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77116204
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Cothen het volgende:

[..]

Hoeveel staan er wekelijks?
Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen.
Het zal zeker meer zijn, anders zou je echt niet meer naar buiten kunnen kijken. Valt het jullie ook op dat er onwijs veel materieel rondrijdt met grafitti?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77116590
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Cothen het volgende:

[..]

Hoeveel staan er wekelijks?
Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen.
Er stonden vandaag 2 stellen, en dat zie ik miniamaal 1x per week.
Maar ik zie er bijna net zo vaak een GTW trein als een NS trein doorheen gaan, en dat vond ik apart.

@duvel. Inderdaad.
Ik zat vandaag in een treinstel waar je door sommige ramen niet eens heen kan kijken.
Wat bezielt die mensen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77117835
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het zal zeker meer zijn, anders zou je echt niet meer naar buiten kunnen kijken. Valt het jullie ook op dat er onwijs veel materieel rondrijdt met grafitti?
Dat is opzettelijk. Niet-dringend onderhoud is opgeschort om zsm zo veel mogelijk wieltjes weer draaiende te krijgen Dus verfboenen is er even niet bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:59:17 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77117849
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]
@duvel. Inderdaad.
Ik zat vandaag in een treinstel waar je door sommige ramen niet eens heen kan kijken.
Wat bezielt die mensen
Bij vorst kan er niet gewassen worden, er zal dus wel wat achterstand zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:00:07 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77117898
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is opzettelijk. Niet-dringend onderhoud is opgeschort om zsm zo veel mogelijk wieltjes weer draaiende te krijgen Dus verfboenen is er even niet bij
Ik snap het wel, maar het lijkt alsof die grafitti-hufters ineens de kans schoon zien. Is dit de normale grafitti productie? Dan zou ik echt gewapende troepen inzetten om die mannetjes met spuitbussen uit te roeien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77117908
Wat bezielt die gasten die die graffiti spuiten
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:08:09 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77118457
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Er stonden vandaag 2 stellen, en dat zie ik miniamaal 1x per week.
Maar ik zie er bijna net zo vaak een GTW trein als een NS trein doorheen gaan, en dat vond ik apart.
Uit Dordrecht komen er wekelijks sowieso 2 stellen naar Rotterdam, en later terug.
Ze zullen nooit alleen rijden, omdat dit volgens mij een reden heeft. Ik zie ze wekelijks langs Zwijndrecht tuffen in beide richtingen

En over dat Graffiti, dat is echt erg
Ik zag laatst ICMm 4026 in Utrecht staan, en deze had de achterste bak helemaal onder de graffiti. Je zag er niks geel of blauw meer doorheen

Die graffiti spuit gassies zouden, als ze gepakt worden, alle treinen in Nederland met de hand moeten schoonmaken waar graffiti op zit
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:11:03 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77118647
Daarnaast:
quote:
ICE weer volgens dienstregeling
donderdag 21 januari 2010

De ICE Amsterdam - Frankfurt (- Basel SBB) rijdt weer via de normale dienstregeling. Anderhalve week geleden werd de dienstregeling van de ICE ingekort tot Emmerich - Frankfurt. Tussen Amsterdam en Emmerich werden vervangende treinen ingezet. Aan deze situatie is nu een einde gekomen.

De problemen met de ICE hielden verband met het winterweer. Niet alleen de ICE naar Nederland werd aangepast, ook de ICE naar België. De ICE naar Brussel verviel tussen Aken en Brussel. Deze ICE rijdt echter alweer een paar dagen via de normale dienstregeling.
Binnen Duitsland zijn er nog wel enkele problemen. Door een tekort aan ICE treinstellen zijn een aantal treinen ingekort.

Reizigers naar Keulen en Frankfurt moesten de afgelopen anderhalve week rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Bron: Treinreiziger
pi_77118920
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:08 schreef greavy het volgende:

Uit Dordrecht komen er wekelijks sowieso 2 stellen naar Rotterdam, en later terug.
Ze zullen nooit alleen rijden, omdat dit volgens mij een reden heeft.
No shit sherlock
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:23:29 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77119414
Een Arriva machinist had mij dat laatst verteld, dat de GTW'tjes niet los mogen rijden op de hoofdbaan, maar waarom, weet ik zo niet meer..


Om het nu maar even duidelijker voor Flash te verwoorden
  Redactie Sport donderdag 21 januari 2010 @ 22:26:40 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77119610
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

No shit sherlock
Het zal wel een detectieverhaaltje zijn, net als met DM'90
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:27:29 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77119663
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het zal wel een detectieverhaaltje zijn, net als met DM'90
Dat denk ik ook. Maar hebben ze daar geen last van op hun gewone lijntje dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77119980
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:23 schreef greavy het volgende:
Een Arriva machinist had mij dat laatst verteld, dat de GTW'tjes niet los mogen rijden op de hoofdbaan, maar waarom, weet ik zo niet meer..


Om het nu maar even duidelijker voor Flash te verwoorden
K vraag me af waarom. Toch eens een keer vragen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77120249
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar hebben ze daar geen last van op hun gewone lijntje dan?
Die hebben assentellers toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')