Wel hoor. Je betaalt voor korte ritjes relatief meer dan lange ritten.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een onzin. Daar wordt voor treinreizigers ook geen rekening mee gehouden.
Toch is het wel waar wat hier staat. In de Randstad veroorzaak je meer overlast met je auto en heb je een goed alternatief. Iets wat in het noorden des lands veel minder van toepassing is.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Hmm, wat moeten we hier nu weer van denken?quote:Aanrijding-met persoon Apeldoorn-Amerfoort
Tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Deventer en Amersfoort kunnen omreizen via Zwolle.
* Doorgaande reizigers tussen Enschede en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
* Doorgaande reizigers tussen Hengelo en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Arnhem.
Prognose:
* einde tussen 22.00 en 23.00 uur.
Ik gok Ut - Ah - Dv - Esquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hmm, wat moeten we hier nu weer van denken?
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leukerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:40 schreef greavy het volgende:
Oja, morgen ga ik naar Maastricht. 8.50 uit Zwijndrecht vertrek, verwachtte thuiskomst niet bekend. Neem vanzelf een keer de trein naar huis.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker![]()
Veel meer te zien ook
![]()
Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel
Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
Euregioticket geldig in de ICE en Thalys? Sinds wanneerquote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker![]()
Veel meer te zien ook
![]()
Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel
Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
ZIEN zei ik tochquote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Euregioticket geldig in de ICE en Thalys? Sinds wanneer?
Een mens mag hopen..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ZIEN zei ik toch![]()
Geen dingen lezen die er niet staan
Daar zit een grote Colruyt waar je Belgische lekkernijen voor thuis kunt halen ja. Verder heb je daar dus geen donder te zoekenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:12 schreef Ireyon het volgende:
Eupen is ook wel de moeite waard, als je er toch in de buurt bent
Ik ook... in een V250quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:20 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik zou ook eens een cabineritje moeten maken met een Full HD professioneel camera ding.
Dat zou zonde zijn!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ik ook... in een V250![]()
terwijl die op een vrachtwagen botst en in brand vliegt
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat zou zonde zijn!
(van de camera)
en van de vrachtwagenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat zou zonde zijn!
(van de camera)
Nouja , de neus is groot genoeg....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:07 schreef James1988 het volgende:
Ik zou toch niet in de cabine die V250 willen zitten op dat moment hoor...
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja , de neus is groot genoeg....
Jep. Moest naar kennis toe, die in Maastricht wonen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel meer te zien ook
![]()
Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klasquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...
Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!
Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klas
Nee dat is idd wel heel erg overdreven. Met de ICE krijg je het zo zout niet, al zou je willenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen.
Wij hebben geboekt voor ¤78 per persoon, dus ¤156,00 totaalquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost.
Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
Het is volkomen debiel.
Voor dat bedrag koop je twee tanks benzine, waar je met vier personen 1600km mee kunt rijden.
Dat had ik ook als eerste opgeschreven, maar weer weggeëdit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halen
allemaal zakenmannetjes waarvan de baas betaaltquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
Zeker nietquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
Klopt. Heb het verbeterd.quote:
Aha, bedankt! Weet ik weer wat meer!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
En de sluiting v oor de deuren van de MS73 zit in een kastje op 1 van de stangen bij de uitstap waarschijnlijk (er zijn nogal wat verschillende modellen van die klassiekjes gebouwd in de loop der eeuwen).
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Cabineritten-nieuws
Hier vond ik nog een gieg of 8 van Duitse IC's en ICE's (en één RE). Alles downloadbaar, 640 x 480 @ 25fps.
Hamburg - Kassel en terug
Frankfurt - Kassel en terug
Nürnberg - München
Nürnberg - Stuttgart
EN een ritje ICE dwars door Hamburg, van Harburg naar Altona.
Enjoy
De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:34 schreef Duvel het volgende:
Die rij loccen, staan die nou buiten dienst? De 1857 heb ik half december nog in Leidschendam zien staan...
Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo?quote:Op zondag 24 januari 2010 00:18 schreef greavy het volgende:
[..]
De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los).
De 1700 locs staan echter allemaal gekoppeld.
Er is weinig informatie over te vinden.
Er staan tussen het zootje (terijde) ICRm in Maastricht nog wel een aantal E-locs, maar hiervan weer ik ook niet of deze terzijde staan, omdat ik geen nummers van de locs heb kunnen lezen, door die massale ICRm.
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.quote:Op zondag 24 januari 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |