abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:07:13 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77180760
Ik zou toch niet in de cabine die V250 willen zitten op dat moment hoor...
  Redactie Sport zaterdag 23 januari 2010 @ 17:31:40 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77181555
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:07 schreef James1988 het volgende:
Ik zou toch niet in de cabine die V250 willen zitten op dat moment hoor...
Nouja , de neus is groot genoeg....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77181838
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nouja , de neus is groot genoeg....


Waarschijnlijk scheurt hij gelijk door die achterlijke schroefgaten.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:27:22 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77183273
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker Veel meer te zien ook

Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel

Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
Jep. Moest naar kennis toe, die in Maastricht wonen.
Volgende week naar Antwerpen, waarbij ik ook niet een rondje kan doen, wat ik erg jammer vind
De reden hiervoor is simpel: Mams wil naar Antwerpen met Thalys, vraagt of ik meegaat, en ik: "Ja, als mams betaald", zij zo: "Ja is goed, maar ik wil wel de stad in "
Misschien toch ergens een stukje met een Belgische trein rijden, als ik haar over kan halen
Vertrek Rotterdam: 8.58, aankomst Antwerpen: 9:28
Vertrek Antwerpen: 17:31, aankomst Rotterdam: 18:01
Hebben daar dus genoeg tijd

Ik ga sowieso daar foto's nemen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:40:17 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77183640
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...

Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!

Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:49:15 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77183889
De bedenker van die prijsstelling is de SNCF... die vinden dat je TGV's best met vliegtuigen kunt vergelijken en daarom ook variabele prijzen enzo kunt hanteren. Vroeg boeken is goedkoop reizen, en naarmate je later boekt wordt het ook steeds duurder. En reisorganisaties krijgen ook maar een percentage van de beschikbare stoelen, enz enz

En een mens mag dromen, jammer dat het daarbij blijft:
pi_77184247
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...

Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!

Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:09:48 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77184434
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klas
Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77184707
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen.
Nee dat is idd wel heel erg overdreven. Met de ICE krijg je het zo zout niet, al zou je willen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:45:56 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77185530
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:


Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost.
Wij hebben geboekt voor ¤78 per persoon, dus ¤156,00 totaal

Maar je hebt wel gelijk, het is wel absurd hoog
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:14:15 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77186361
Het is volkomen debiel.

Voor dat bedrag koop je twee tanks benzine, waar je met vier personen 1600km mee kunt rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77186522
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
Het is volkomen debiel.

Voor dat bedrag koop je twee tanks benzine, waar je met vier personen 1600km mee kunt rijden.
Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:25:33 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77186768
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halen
Dat had ik ook als eerste opgeschreven, maar weer weggeëdit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77187200
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
pi_77188851
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
allemaal zakenmannetjes waarvan de baas betaalt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 21:23:31 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77188941
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
Zeker niet
Je kan zelf voor ¤96,- per persoon boeken naar Antwerpen (retour) wat dus een enkeltje is van ¤48,-
Laten we het dan nog niet over de 2e klas hebben
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:49:13 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77192357

De MS73 stel 168 van de NMBS als Stoptrein van Maastricht naar Luik (Liege-Guillemins).


Te Dordrecht: Een Sneltrein naar Brussel-Zuid.
Dit hoort echter de Internationale Trein te zijn.


7 E-locs staan te niksen in Maastricht. Dit zijn: 1857, 1764, 1729, 1744, 1732, 1751 en de 1847.


Te Maastricht staan veel ICRm rijtuigen aan de kant. Een groot aantal zijn hiervan incompleet.


En even een vraagje over die MS73, sluiten deze deuren niet automatisch, en moet dit met de hand gebeuren? Ik zag echter niks waarmee ze gesloten konden worden (Ja, met de hand)
Kon er niet iets duidelijks over vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 23-01-2010 23:16:24 ]
pi_77192493
laatste loc is 1857 zo te lezen

En de sluiting v oor de deuren van de MS73 zit in een kastje op 1 van de stangen bij de uitstap waarschijnlijk (er zijn nogal wat verschillende modellen van die klassiekjes gebouwd in de loop der eeuwen).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:17:13 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77193442
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
laatste loc is 1857 zo te lezen
Klopt. Heb het verbeterd.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
En de sluiting v oor de deuren van de MS73 zit in een kastje op 1 van de stangen bij de uitstap waarschijnlijk (er zijn nogal wat verschillende modellen van die klassiekjes gebouwd in de loop der eeuwen).
Aha, bedankt! Weet ik weer wat meer!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:34:23 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77194056
Die rij loccen, staan die nou buiten dienst? De 1857 heb ik half december nog in Leidschendam zien staan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77194871
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Cabineritten-nieuws

Hier vond ik nog een gieg of 8 van Duitse IC's en ICE's (en één RE). Alles downloadbaar, 640 x 480 @ 25fps.

Hamburg - Kassel en terug
Frankfurt - Kassel en terug
Nürnberg - München
Nürnberg - Stuttgart
EN een ritje ICE dwars door Hamburg, van Harburg naar Altona.

Enjoy
  zondag 24 januari 2010 @ 00:18:45 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77195596
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:34 schreef Duvel het volgende:
Die rij loccen, staan die nou buiten dienst? De 1857 heb ik half december nog in Leidschendam zien staan...
De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los).
De 1700 locs staan echter allemaal gekoppeld.
Er is weinig informatie over te vinden.

Er staan tussen het zootje (terijde/defecte ??) ICRm in Maastricht nog wel een aantal E-locs, maar hiervan weer ik ook niet of deze terzijde staan, omdat ik geen nummers van de locs heb kunnen lezen, door die massale ICRm.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 24-01-2010 10:25:04 ]
  zondag 24 januari 2010 @ 10:03:19 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77202161
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:18 schreef greavy het volgende:

[..]

De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los).
De 1700 locs staan echter allemaal gekoppeld.
Er is weinig informatie over te vinden.

Er staan tussen het zootje (terijde) ICRm in Maastricht nog wel een aantal E-locs, maar hiervan weer ik ook niet of deze terzijde staan, omdat ik geen nummers van de locs heb kunnen lezen, door die massale ICRm.
Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 januari 2010 @ 10:25:27 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77202404
Ja, je hebt gelijk. Het moest zijn: terzijde/defecte??
Heb t ff aangepast

[ Bericht 39% gewijzigd door greavy op 24-01-2010 10:39:42 ]
  Redactie Sport zondag 24 januari 2010 @ 10:45:02 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77202686
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo?
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')