Het spoor waar het staat is normaal wel voor terzijde gesteld materieel geloof ik, staan daar ook niet nog een paar vale 1600'en?quote:Op zondag 24 januari 2010 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staanquote:Op zondag 24 januari 2010 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
Regulier onderhoud is ook iets anders dan reparaties uitvoeren.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
Er staan ook veel losse bakken daar.
Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan![]()
Onderhoudsstammetjes. Het kan best zijn dat je de meuk die je er deze week ziet staan de volgende week in stammetjes weer vrolijk over de baan rijdt. Er valt geen pijl op te trekken.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staan![]()
Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.![]()
Er staan ook veel losse bakken daar.
Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan![]()
Of dat de NS ze nog moet ophalen..Dat hadden ze allang gedaan lijkt mij, wegens het materieel tekort.
Dank, ik was daar inderdaad niet alleen. Stonden daar met 5 manquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
Dat komt omdat er meer stuurstanden zijn dan er op dit moment nodig zijn, Dit komt omdat de Benelux en de Fyra nog met ICRm rijden (wat PRIO wordt genoemd), en die rijtuigen wanneer de V250 rijdt weer de normale NS-dienst ingaan. Dan kun je die stuurstanden wel gebruiken.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.![]()
ICRm zit in vaste stammetjes van drie rijtuigen, namelijk een B-A-B (stamnummer 5600) of Bf-B-Bf (stamnummer 5800). De enige losse rijtuigen zijn nog de stuurstanden, die stamnummers in de 5200-serie hebben.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:01 schreef Cothen het volgende:
ICRm heeft trouwens ook stammetjes (net zoals ICK/ICL), maar die stammetjes kunnen slechts 1 rijtuig groot zijn (B, Bf, BD en BDs).
In de nieuwe OdR (2010-1) staat ook nog een vrijwel identieke foto, al zou het daar om de 110 457 gaan op 24 november 2009. Lekker fantasierijk volk, die treinenspottersquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/
Bron: RTV Rijnmond.quote:'HSL overschrijdt geluidsnormen'
De hogesnelheidslijn overschrijdt wel degelijk de Europese geluidsnormen. Dat zegt VVD-Europarlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert.
Het VVD-Europarlementslid heeft de Europese Commissie schriftelijke vragen gesteld over wat er aan de geluidsoverlast gedaan wordt.
In de regio Rijnmond komen vooral klachten uit Lansingerland. De gemeente wilde in november dat de DCMR milieudienst Rijnmond opnieuw metingen ging doen naar het geluid dat de hogesnelheidstrein produceert.
Een TNO-onderzoek wees onlangs uit dat de HSL eind vorig jaar te veel herrie maakte. Maar dat onderzoek was volgens de Nederlandse overheid niet representatief omdat gereden werd met oude treinenstellen. Het ministerie van VROM zag daarom geen reden iets te doen aan de geluidsoverlast. Hennis-Plasschaert vindt dat de Europese geluidsnormen ook gelden voor de oude treinstellen.
Sinds de opening in september leidt de hogesnelheidslijn tot grote ergernis in plaatsen als Lansingerland en Kaag en Braassem.
In elk van die drie gehuchten woont 1 Nimby. NEXT!quote:Sinds de opening in september leidt de hogesnelheidslijn tot grote ergernis in plaatsen als Lansingerland en Kaag en Braassem.
Mooie plaatquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/
Ik kwam daarvan ook nog een foto tegen, die een mooi effect heeft..
[ afbeelding ]
De rook komt van de remmen af.
Inderdaad. Zelf al zit je in de treinen kan je niet eens rustig zittenquote:Op zondag 24 januari 2010 14:14 schreef Ireyon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die ICRm rijtuigen maken gewoon een onacceptabele hoeveelheid herrie. Zowel binnen als buiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 24 januari 2010 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ze komen misschien in novemberDat is wel erg optimistisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Een trein met daarin ongeveer 150 AZ-voetbalsupporters is zondag in Zaandijk op een sneeuwschuiver gebotst. De sneeuwschuiver was vast komen te zitten op een spoorwegovergang.
Nou vooruit, kon het niet latenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kleurplaat van een stoomtrein.
[ afbeelding ]
Veel plezier ermee.
quote:Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef Duvel het volgende:
Hé, kom, we bouwen een complete woonwijk om een hogesnelheidslijn heen.
Hé, kom, ik koop een huis in een woonwijk naast een hogesnelheidslijn.
Hè wat wonen we lekker!
[...vertraging HSL...]
Hè wat wonen we lekker!
[...nog meer vertraging...]
[...HSL gaat rijden!...]
Hela! Wat een herrie, er rijden ineens treinen en ze maken lawaai! Huuu!
Wie is hier nou gek?
Gelukkig kan je (ook op zaterdag) actietarieven boeken voor 25,= p.p. enkele reis, dus totaal 100 euri. Nog steeds 2x zo duurquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...
Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!
Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staanquote:Op zondag 24 januari 2010 15:24 schreef greavy het volgende:
Informatie over de SLT'tjes
Vanaf Maandag worden er meer SLT'tjes ingezet.
Ze zullen rijden in de 9700 (Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle), 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) en de 19800 (Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle).
Hiermee komt het aantal diensten op 8 , wat tot op heden 6 was.![]()
Dat heeft alles te maken met de nieuwe slogan van NS Zakelijk), na verbod op Wie op tijd wil zijn (...):quote:Op zondag 24 januari 2010 16:31 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staan
SLTquote:Op zondag 24 januari 2010 15:24 schreef greavy het volgende:
Informatie over de SLT'tjes
Vanaf Maandag worden er meer SLT'tjes ingezet.
Ze zullen rijden in de 9700 (Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle), 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) en de 19800 (Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle).
Hiermee komt het aantal diensten op 8 , wat tot op heden 6 was.![]()
mooi gedaan hoorquote:Op zondag 24 januari 2010 15:13 schreef davidov2009 het volgende:
van pagina 1:
[..]
Nou vooruit, kon het niet laten
[ afbeelding ]
Jaja, er zitten wat foutjes in, in 2 minuten gedaan oke.![]()
Grappig dat het je gelukt is om 'm 3x te hebben! Erg mooie foto's van die Dispolok-lokquote:Op zondag 24 januari 2010 18:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vooruit, nog eentje, Zaterdag 23 januari 2010:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
klopt. woon hier naast de spoorlijn bij Amsterdam Lelylaan, en dat is toch verreweg de luidruchtigste trein.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:14 schreef Ireyon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die ICRm rijtuigen maken gewoon een onacceptabele hoeveelheid herrie. Zowel binnen als buiten.
ICRm op gewoon spoor vind ik juist vrij stil, maar op de HSL met die betonnen bak is het echt prut...quote:Op zondag 24 januari 2010 20:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
klopt. woon hier naast de spoorlijn bij Amsterdam Lelylaan, en dat is toch verreweg de luidruchtigste trein.
Niet dat ik ermee zit hoor, wist dondersgoed dat ik naast een spoorbaan ging wonen
hier op 'gewoon' spoor vind ik het toch echt een stuk luidruchtiger dan bv de Thalys die net zo hard voorbij komt.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm op gewoon spoor vind ik juist vrij stil, maar op de HSL met die betonnen bak is het echt prut...
Ben het helemaal met je eens. Als ik hier in de zomer het raam open heb staan, dan rammel ik ook uit mijn bed vanwege de herrie die de goederentreinen maken op de spoorbrug tussen Dordt en Zwijndrecht die er al meer dan 100 jaar ligt. Klaagt helemaal niemand over...quote:Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef Duvel het volgende:
Hé, kom, we bouwen een complete woonwijk om een hogesnelheidslijn heen.
Hé, kom, ik koop een huis in een woonwijk naast een hogesnelheidslijn.
Hè wat wonen we lekker!
[...vertraging HSL...]
Hè wat wonen we lekker!
[...nog meer vertraging...]
[...HSL gaat rijden!...]
Hela! Wat een herrie, er rijden ineens treinen en ze maken lawaai! Huuu!
Wie is hier nou gek?
't is inderdaad comfortabeler dan SGMm, maar daar heb je ook niet heel veel voor nodig (alhoewel Veolia wel weer weet te bewijzen dat het nóg krapper kan). Maar wat betreft comfort (in mijn geval zachtheid van de banken en beenruimte) blijft Mat '64 toch favoriet op korte trajecten.quote:
Ik heb ook in Dordrecht naast het spoor gewoond, vlak bij de Brug over de Oude Maas gewoond. Eerst last van de treinen gehad, later hoorden we niks meerquote:Op zondag 24 januari 2010 21:14 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Als ik hier in de zomer het raam open heb staan, dan rammel ik ook uit mijn bed vanwege de herrie die de goederentreinen maken op de spoorbrug tussen Dordt en Zwijndrecht die er al meer dan 100 jaar ligt. Klaagt helemaal niemand over...
quote:752 Teletekst ma 25 jan
******************************** 2/2
S P O O R W E G E N internationaal
25 januari
INT 446 Warszawa
Wschodnia-Amsterdamnu: +80
was: nu:
Arnhem 09:24 10:44
Utrecht 09:59 11:19
Amsterdam 10:29 11:49
Fail.quote:NSHispeed Fyra 1022 (09.26 Asd) zal NIET rijden. Reizigers kunnen met IC mee van 09.29. Daarom zal 1021 vanuit Rtd ook niet rijden (10.30). Excuus.
Wat is daarquote:Op maandag 25 januari 2010 08:02 schreef greavy het volgende:
De Internationale Trein 446 (Warschau - Amsterdam Centraal) rijdt momenteel met + 80 richting Nederland
[..]
De ICRm-stammen vervangen VIRM/ICM met defecten.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:13 schreef Ireyon het volgende:
Waar slaat dat trouwens op.. De NS laat ICL rijden ter vervanging van defect materieel, maar sinds wanneer zijn ook de ICRm-stammen defect?
Zo kan ICL dus makkelijk in de 1900 worden ingezet, want op Gvc en Vl is ruimte om om te lopen, wat bijvoorbeeld niet goed gaat in de 3600. Dus kan ICRm uit de 1900 worden doorgeschoven de 3600 in, waar een tekort aan VIRM heerst.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:31 schreef Cothen het volgende:
[..]
De ICRm-stammen vervangen VIRM/ICM met defecten.
De diensten die ICRm dan niet doet worden door ICL overgenomen.
Indirect rijdt ICL dan ter vervaning van defect mat.
ICL kan alleen worden ingezet op verbindingen waarbij omgelopen kan worden (of er moet extra loc meerijden achterop de trein). ICRm kan in trek/duw formatierijden en zo makkelijker de dienst van een treinstel overnemen.
Haha, AZ krijgt nog steeds klappen.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gaan we weer hoor. Treinuitval door sneeuwoverlast
Hij kwam hier vanmorgen toch echt voorbij.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik kan nog niets vinden. Dan heeft de omleiding van de IC B veel weg van een spookomleiding.
En waar is hier dan?quote:Op maandag 25 januari 2010 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij kwam hier vanmorgen toch echt voorbij.
Oh ja. Utrecht.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:28 schreef greavy het volgende:
[..]
En waar is hier dan?
Kan overal zijn..
quote:Een enkele keer gebeurt het dat deze site korte tijd niet bereikbaar is. Dit probleem ligt bij mijn provider en is daar bekend. Achtergrond is de "load" die deze intensief bezochte site genereert. Uit voorzorg gaat de site dan voor maximaal twee minuten uit de lucht. Een hinderlijk probleem, dat binnenkort dankzij een eigen server zal zijn opgelost.
Een van de grootverbruikers van mijn site is IP-adres 213.236.112.126, met zo'n 1000 hits per dag. Achter dat adres schuilt NS Railinfrabeheer in Utrecht, het tegenwoordige ProRail. U bent van harte welkom, maar wordt er ook nog wel een beetje gewerkt daar...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |