Het spoor waar het staat is normaal wel voor terzijde gesteld materieel geloof ik, staan daar ook niet nog een paar vale 1600'en?quote:Op zondag 24 januari 2010 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staanquote:Op zondag 24 januari 2010 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
Regulier onderhoud is ook iets anders dan reparaties uitvoeren.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
Er staan ook veel losse bakken daar.
Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan![]()
Onderhoudsstammetjes. Het kan best zijn dat je de meuk die je er deze week ziet staan de volgende week in stammetjes weer vrolijk over de baan rijdt. Er valt geen pijl op te trekken.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staan![]()
Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.![]()
Er staan ook veel losse bakken daar.
Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan![]()
Of dat de NS ze nog moet ophalen..Dat hadden ze allang gedaan lijkt mij, wegens het materieel tekort.
Dank, ik was daar inderdaad niet alleen. Stonden daar met 5 manquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
Dat komt omdat er meer stuurstanden zijn dan er op dit moment nodig zijn, Dit komt omdat de Benelux en de Fyra nog met ICRm rijden (wat PRIO wordt genoemd), en die rijtuigen wanneer de V250 rijdt weer de normale NS-dienst ingaan. Dan kun je die stuurstanden wel gebruiken.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.![]()
ICRm zit in vaste stammetjes van drie rijtuigen, namelijk een B-A-B (stamnummer 5600) of Bf-B-Bf (stamnummer 5800). De enige losse rijtuigen zijn nog de stuurstanden, die stamnummers in de 5200-serie hebben.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:01 schreef Cothen het volgende:
ICRm heeft trouwens ook stammetjes (net zoals ICK/ICL), maar die stammetjes kunnen slechts 1 rijtuig groot zijn (B, Bf, BD en BDs).
In de nieuwe OdR (2010-1) staat ook nog een vrijwel identieke foto, al zou het daar om de 110 457 gaan op 24 november 2009. Lekker fantasierijk volk, die treinenspottersquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/
Bron: RTV Rijnmond.quote:'HSL overschrijdt geluidsnormen'
De hogesnelheidslijn overschrijdt wel degelijk de Europese geluidsnormen. Dat zegt VVD-Europarlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert.
Het VVD-Europarlementslid heeft de Europese Commissie schriftelijke vragen gesteld over wat er aan de geluidsoverlast gedaan wordt.
In de regio Rijnmond komen vooral klachten uit Lansingerland. De gemeente wilde in november dat de DCMR milieudienst Rijnmond opnieuw metingen ging doen naar het geluid dat de hogesnelheidstrein produceert.
Een TNO-onderzoek wees onlangs uit dat de HSL eind vorig jaar te veel herrie maakte. Maar dat onderzoek was volgens de Nederlandse overheid niet representatief omdat gereden werd met oude treinenstellen. Het ministerie van VROM zag daarom geen reden iets te doen aan de geluidsoverlast. Hennis-Plasschaert vindt dat de Europese geluidsnormen ook gelden voor de oude treinstellen.
Sinds de opening in september leidt de hogesnelheidslijn tot grote ergernis in plaatsen als Lansingerland en Kaag en Braassem.
In elk van die drie gehuchten woont 1 Nimby. NEXT!quote:Sinds de opening in september leidt de hogesnelheidslijn tot grote ergernis in plaatsen als Lansingerland en Kaag en Braassem.
Mooie plaatquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/
Ik kwam daarvan ook nog een foto tegen, die een mooi effect heeft..
[ afbeelding ]
De rook komt van de remmen af.
Inderdaad. Zelf al zit je in de treinen kan je niet eens rustig zittenquote:Op zondag 24 januari 2010 14:14 schreef Ireyon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die ICRm rijtuigen maken gewoon een onacceptabele hoeveelheid herrie. Zowel binnen als buiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 24 januari 2010 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ze komen misschien in novemberDat is wel erg optimistisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Een trein met daarin ongeveer 150 AZ-voetbalsupporters is zondag in Zaandijk op een sneeuwschuiver gebotst. De sneeuwschuiver was vast komen te zitten op een spoorwegovergang.
Nou vooruit, kon het niet latenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kleurplaat van een stoomtrein.
[ afbeelding ]
Veel plezier ermee.
quote:Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef Duvel het volgende:
Hé, kom, we bouwen een complete woonwijk om een hogesnelheidslijn heen.
Hé, kom, ik koop een huis in een woonwijk naast een hogesnelheidslijn.
Hè wat wonen we lekker!
[...vertraging HSL...]
Hè wat wonen we lekker!
[...nog meer vertraging...]
[...HSL gaat rijden!...]
Hela! Wat een herrie, er rijden ineens treinen en ze maken lawaai! Huuu!
Wie is hier nou gek?
Gelukkig kan je (ook op zaterdag) actietarieven boeken voor 25,= p.p. enkele reis, dus totaal 100 euri. Nog steeds 2x zo duurquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...
Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!
Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staanquote:Op zondag 24 januari 2010 15:24 schreef greavy het volgende:
Informatie over de SLT'tjes
Vanaf Maandag worden er meer SLT'tjes ingezet.
Ze zullen rijden in de 9700 (Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle), 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) en de 19800 (Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle).
Hiermee komt het aantal diensten op 8 , wat tot op heden 6 was.![]()
Dat heeft alles te maken met de nieuwe slogan van NS Zakelijk), na verbod op Wie op tijd wil zijn (...):quote:Op zondag 24 januari 2010 16:31 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |