abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 januari 2010 @ 10:52:01 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77202793
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
Het spoor waar het staat is normaal wel voor terzijde gesteld materieel geloof ik, staan daar ook niet nog een paar vale 1600'en?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 januari 2010 @ 11:38:42 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77203742
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staan
Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.
Er staan ook veel losse bakken daar.

Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan
Of dat de NS ze nog moet ophalen.. Dat hadden ze allang gedaan lijkt mij, wegens het materieel tekort.
pi_77204216

Door de winterse weersomstandigheden van de afgelopen maand kampt NSR met een tekort aan treinen. Hierdoor werd er volgens een nooddienstregeling gereden, wat neer kwam op het schrappen van enkele IC-diensten. Aangezien het tekort aan treinen nog even een tijdje zal aanhouden, is er besloten het in 2009 afgestelde ICL-materieel weer in dienst te stellen. Hierbij is het wel nodig de rijtuigen een opknapbeurt te geven, alvorens ze weer reizigers gaan vervoeren. Met de uitwisselingsslag tussen de Watergraafsmeer en de Deutsche Bahn, werden 14 ICL-rijtuigen getrokken door de 110 343 bij Venlo onder treinnummer 13023 de grens overgezet om in Dortmund een opknapbeurt te krijgen. Zaterdag 23 januari 2010.
pi_77204297
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
Er staan ook veel losse bakken daar.

Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan
Regulier onderhoud is ook iets anders dan reparaties uitvoeren.
ICRm heeft trouwens ook stammetjes (net zoals ICK/ICL), maar die stammetjes kunnen slechts 1 rijtuig groot zijn (B, Bf, BD en BDs). Aangezien er in de winter veel minder fietsen worden vervoerd dan in de zomer heb je m.i. een groot deel van de "losse" Bf's gezien.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 januari 2010 @ 12:03:22 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77204341
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staan
Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.
Er staan ook veel losse bakken daar.

Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan
Of dat de NS ze nog moet ophalen.. Dat hadden ze allang gedaan lijkt mij, wegens het materieel tekort.
Onderhoudsstammetjes. Het kan best zijn dat je de meuk die je er deze week ziet staan de volgende week in stammetjes weer vrolijk over de baan rijdt. Er valt geen pijl op te trekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 24 januari 2010 @ 12:04:59 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77204385
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/

Ik kwam daarvan ook nog een foto tegen, die een mooi effect heeft..

De rook komt van de remmen af.
pi_77204422
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
Dank, ik was daar inderdaad niet alleen. Stonden daar met 5 man
  Redactie Sport zondag 24 januari 2010 @ 12:17:13 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77204703
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.
Dat komt omdat er meer stuurstanden zijn dan er op dit moment nodig zijn, Dit komt omdat de Benelux en de Fyra nog met ICRm rijden (wat PRIO wordt genoemd), en die rijtuigen wanneer de V250 rijdt weer de normale NS-dienst ingaan. Dan kun je die stuurstanden wel gebruiken.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:01 schreef Cothen het volgende:
ICRm heeft trouwens ook stammetjes (net zoals ICK/ICL), maar die stammetjes kunnen slechts 1 rijtuig groot zijn (B, Bf, BD en BDs).
ICRm zit in vaste stammetjes van drie rijtuigen, namelijk een B-A-B (stamnummer 5600) of Bf-B-Bf (stamnummer 5800). De enige losse rijtuigen zijn nog de stuurstanden, die stamnummers in de 5200-serie hebben.

Normaal gesproken rijdt men op Den Haag-Venlo met 5200-5600-5600-5800-loc, en op Zwolle-Roosendaal met 5200-5600-5600-loc
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 24 januari 2010 @ 12:26:53 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77205043
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/
In de nieuwe OdR (2010-1) staat ook nog een vrijwel identieke foto, al zou het daar om de 110 457 gaan op 24 november 2009. Lekker fantasierijk volk, die treinenspotters
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 januari 2010 @ 13:45:19 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77207733
quote:
'HSL overschrijdt geluidsnormen'

De hogesnelheidslijn overschrijdt wel degelijk de Europese geluidsnormen. Dat zegt VVD-Europarlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert.

Het VVD-Europarlementslid heeft de Europese Commissie schriftelijke vragen gesteld over wat er aan de geluidsoverlast gedaan wordt.

In de regio Rijnmond komen vooral klachten uit Lansingerland. De gemeente wilde in november dat de DCMR milieudienst Rijnmond opnieuw metingen ging doen naar het geluid dat de hogesnelheidstrein produceert.

Een TNO-onderzoek wees onlangs uit dat de HSL eind vorig jaar te veel herrie maakte. Maar dat onderzoek was volgens de Nederlandse overheid niet representatief omdat gereden werd met oude treinenstellen. Het ministerie van VROM zag daarom geen reden iets te doen aan de geluidsoverlast. Hennis-Plasschaert vindt dat de Europese geluidsnormen ook gelden voor de oude treinstellen.

Sinds de opening in september leidt de hogesnelheidslijn tot grote ergernis in plaatsen als Lansingerland en Kaag en Braassem.
Bron: RTV Rijnmond.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:58:49 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77208349
Hé, kom, we bouwen een complete woonwijk om een hogesnelheidslijn heen.
Hé, kom, ik koop een huis in een woonwijk naast een hogesnelheidslijn.
Hè wat wonen we lekker!
[...vertraging HSL...]
Hè wat wonen we lekker!
[...nog meer vertraging...]
[...HSL gaat rijden!...]
Hela! Wat een herrie, er rijden ineens treinen en ze maken lawaai! Huuu!

Wie is hier nou gek?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 januari 2010 @ 13:59:59 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77208402
quote:
Sinds de opening in september leidt de hogesnelheidslijn tot grote ergernis in plaatsen als Lansingerland en Kaag en Braassem.
In elk van die drie gehuchten woont 1 Nimby. NEXT!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77208993
Eerlijk is eerlijk, die ICRm rijtuigen maken gewoon een onacceptabele hoeveelheid herrie. Zowel binnen als buiten.
pi_77209051
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/

Ik kwam daarvan ook nog een foto tegen, die een mooi effect heeft..
[ afbeelding ]
De rook komt van de remmen af.
Mooie plaat
  zondag 24 januari 2010 @ 14:16:24 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77209085
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:14 schreef Ireyon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die ICRm rijtuigen maken gewoon een onacceptabele hoeveelheid herrie. Zowel binnen als buiten.
Inderdaad. Zelf al zit je in de treinen kan je niet eens rustig zitten
Klote herrie van die treinen
Hopelijk is het beter met die V250jes.. ALS ze eindelijk komen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 januari 2010 @ 14:19:18 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77209210
Ze komen misschien in november
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77210061
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ze komen misschien in november
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel erg optimistisch.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:51:06 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77210449
quote:
Een trein met daarin ongeveer 150 AZ-voetbalsupporters is zondag in Zaandijk op een sneeuwschuiver gebotst. De sneeuwschuiver was vast komen te zitten op een spoorwegovergang.
Gaan we weer hoor. Treinuitval door sneeuwoverlast
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 januari 2010 @ 14:52:08 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77210492
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat is wel erg optimistisch.
Vind je?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77210744
Ik weet niet of dit het goede topic ervoor is maar heeft iemand hier ervaringen met de Siberië Express, ( Trans)Mongolië Express of andere treinreizen door Rusland, Mongolië en China. Ik zit te kijken of daar een leuke vakantie van te maken valt.
There are only 151 Pokémon.
pi_77211232
van pagina 1:
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kleurplaat van een stoomtrein .
[ afbeelding ]
Veel plezier ermee.
Nou vooruit, kon het niet laten



Jaja, er zitten wat foutjes in, in 2 minuten gedaan oke.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef Duvel het volgende:
Hé, kom, we bouwen een complete woonwijk om een hogesnelheidslijn heen.
Hé, kom, ik koop een huis in een woonwijk naast een hogesnelheidslijn.
Hè wat wonen we lekker!
[...vertraging HSL...]
Hè wat wonen we lekker!
[...nog meer vertraging...]
[...HSL gaat rijden!...]
Hela! Wat een herrie, er rijden ineens treinen en ze maken lawaai! Huuu!

Wie is hier nou gek?
Ambtenaren
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...

Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!

Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Gelukkig kan je (ook op zaterdag) actietarieven boeken voor 25,= p.p. enkele reis, dus totaal 100 euri. Nog steeds 2x zo duur . Go NS HiSpeed!
Killing as few patients as possible.
  zondag 24 januari 2010 @ 15:24:09 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77211582
Informatie over de SLT'tjes
Vanaf Maandag worden er meer SLT'tjes ingezet.
Ze zullen rijden in de 9700 (Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle), 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) en de 19800 (Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle).
Hiermee komt het aantal diensten op 8 , wat tot op heden 6 was.

Editje: Dit zijn dus enkel Sprinters, en niet de InterCity's!

[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 24-01-2010 23:01:18 ]
pi_77213732
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:24 schreef greavy het volgende:
Informatie over de SLT'tjes
Vanaf Maandag worden er meer SLT'tjes ingezet.
Ze zullen rijden in de 9700 (Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle), 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) en de 19800 (Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle).
Hiermee komt het aantal diensten op 8 , wat tot op heden 6 was.
Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staan
pi_77215253
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:31 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staan
Dat heeft alles te maken met de nieuwe slogan van NS Zakelijk), na verbod op Wie op tijd wil zijn (...):
"Wie wil zitten, gaat maar met de auto."

Wordt vast goedgekeurd door de reclamecodecommissie
Killing as few patients as possible.
pi_77217885
Vooruit, nog eentje, Zaterdag 23 januari 2010:


Nadat TX Logistik op donderdag 21 januari een lege papierpulptrein in de Zeeuwse Sloehaven heeft afgeleverd, vertrok de beladen tegentrein op zaterdagochtend weer terug naar het Italiaanse Rovereto. Deze papierpulptrein bestaat hier onder andere uit 4 assige schuifwandwagens en passeert met de 189 995 ter hoogte van industrieterrein Heierhoeve bij Blerick.


Nadat de TXL 189 995 rond 11:00 in Venlo was aangekomen, heeft het vertrek naar Duitsland vertraging opgelopen. Uiteindelijk mocht er dan toch vertrokken worden en passeert de trein in het bos tussen Venlo en Kaldenkirchen.


Na een snelle inhaalmanoeuvre over de Duitse Autobahn kon de TXL trein nogmaals worden vastgelegd ter hoogte van Dülken, met op de achtergrond de in de wijde omtrek herkenbare en opvallende watertoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')