Het spoor waar het staat is normaal wel voor terzijde gesteld materieel geloof ik, staan daar ook niet nog een paar vale 1600'en?quote:Op zondag 24 januari 2010 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staanquote:Op zondag 24 januari 2010 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
Regulier onderhoud is ook iets anders dan reparaties uitvoeren.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
Er staan ook veel losse bakken daar.
Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan![]()
Onderhoudsstammetjes. Het kan best zijn dat je de meuk die je er deze week ziet staan de volgende week in stammetjes weer vrolijk over de baan rijdt. Er valt geen pijl op te trekken.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staan![]()
Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.![]()
Er staan ook veel losse bakken daar.
Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan![]()
Of dat de NS ze nog moet ophalen..Dat hadden ze allang gedaan lijkt mij, wegens het materieel tekort.
Dank, ik was daar inderdaad niet alleen. Stonden daar met 5 manquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
Dat komt omdat er meer stuurstanden zijn dan er op dit moment nodig zijn, Dit komt omdat de Benelux en de Fyra nog met ICRm rijden (wat PRIO wordt genoemd), en die rijtuigen wanneer de V250 rijdt weer de normale NS-dienst ingaan. Dan kun je die stuurstanden wel gebruiken.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben.![]()
ICRm zit in vaste stammetjes van drie rijtuigen, namelijk een B-A-B (stamnummer 5600) of Bf-B-Bf (stamnummer 5800). De enige losse rijtuigen zijn nog de stuurstanden, die stamnummers in de 5200-serie hebben.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:01 schreef Cothen het volgende:
ICRm heeft trouwens ook stammetjes (net zoals ICK/ICL), maar die stammetjes kunnen slechts 1 rijtuig groot zijn (B, Bf, BD en BDs).
In de nieuwe OdR (2010-1) staat ook nog een vrijwel identieke foto, al zou het daar om de 110 457 gaan op 24 november 2009. Lekker fantasierijk volk, die treinenspottersquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/
Bron: RTV Rijnmond.quote:'HSL overschrijdt geluidsnormen'
De hogesnelheidslijn overschrijdt wel degelijk de Europese geluidsnormen. Dat zegt VVD-Europarlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert.
Het VVD-Europarlementslid heeft de Europese Commissie schriftelijke vragen gesteld over wat er aan de geluidsoverlast gedaan wordt.
In de regio Rijnmond komen vooral klachten uit Lansingerland. De gemeente wilde in november dat de DCMR milieudienst Rijnmond opnieuw metingen ging doen naar het geluid dat de hogesnelheidstrein produceert.
Een TNO-onderzoek wees onlangs uit dat de HSL eind vorig jaar te veel herrie maakte. Maar dat onderzoek was volgens de Nederlandse overheid niet representatief omdat gereden werd met oude treinenstellen. Het ministerie van VROM zag daarom geen reden iets te doen aan de geluidsoverlast. Hennis-Plasschaert vindt dat de Europese geluidsnormen ook gelden voor de oude treinstellen.
Sinds de opening in september leidt de hogesnelheidslijn tot grote ergernis in plaatsen als Lansingerland en Kaag en Braassem.
In elk van die drie gehuchten woont 1 Nimby. NEXT!quote:Sinds de opening in september leidt de hogesnelheidslijn tot grote ergernis in plaatsen als Lansingerland en Kaag en Braassem.
Mooie plaatquote:Op zondag 24 januari 2010 12:04 schreef greavy het volgende:
Nice pic Zug!
Was jij daar alleen, of met nog iemand?
Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen:
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/
Ik kwam daarvan ook nog een foto tegen, die een mooi effect heeft..
[ afbeelding ]
De rook komt van de remmen af.
Inderdaad. Zelf al zit je in de treinen kan je niet eens rustig zittenquote:Op zondag 24 januari 2010 14:14 schreef Ireyon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die ICRm rijtuigen maken gewoon een onacceptabele hoeveelheid herrie. Zowel binnen als buiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 24 januari 2010 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ze komen misschien in novemberDat is wel erg optimistisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Een trein met daarin ongeveer 150 AZ-voetbalsupporters is zondag in Zaandijk op een sneeuwschuiver gebotst. De sneeuwschuiver was vast komen te zitten op een spoorwegovergang.
Nou vooruit, kon het niet latenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kleurplaat van een stoomtrein.
[ afbeelding ]
Veel plezier ermee.
quote:Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef Duvel het volgende:
Hé, kom, we bouwen een complete woonwijk om een hogesnelheidslijn heen.
Hé, kom, ik koop een huis in een woonwijk naast een hogesnelheidslijn.
Hè wat wonen we lekker!
[...vertraging HSL...]
Hè wat wonen we lekker!
[...nog meer vertraging...]
[...HSL gaat rijden!...]
Hela! Wat een herrie, er rijden ineens treinen en ze maken lawaai! Huuu!
Wie is hier nou gek?
Gelukkig kan je (ook op zaterdag) actietarieven boeken voor 25,= p.p. enkele reis, dus totaal 100 euri. Nog steeds 2x zo duurquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...
Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!
Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staanquote:Op zondag 24 januari 2010 15:24 schreef greavy het volgende:
Informatie over de SLT'tjes
Vanaf Maandag worden er meer SLT'tjes ingezet.
Ze zullen rijden in de 9700 (Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle), 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) en de 19800 (Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle).
Hiermee komt het aantal diensten op 8 , wat tot op heden 6 was.![]()
Dat heeft alles te maken met de nieuwe slogan van NS Zakelijk), na verbod op Wie op tijd wil zijn (...):quote:Op zondag 24 januari 2010 16:31 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staan
SLTquote:Op zondag 24 januari 2010 15:24 schreef greavy het volgende:
Informatie over de SLT'tjes
Vanaf Maandag worden er meer SLT'tjes ingezet.
Ze zullen rijden in de 9700 (Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle), 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) en de 19800 (Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle).
Hiermee komt het aantal diensten op 8 , wat tot op heden 6 was.![]()
mooi gedaan hoorquote:Op zondag 24 januari 2010 15:13 schreef davidov2009 het volgende:
van pagina 1:
[..]
Nou vooruit, kon het niet laten
[ afbeelding ]
Jaja, er zitten wat foutjes in, in 2 minuten gedaan oke.![]()
Grappig dat het je gelukt is om 'm 3x te hebben! Erg mooie foto's van die Dispolok-lokquote:Op zondag 24 januari 2010 18:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vooruit, nog eentje, Zaterdag 23 januari 2010:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
klopt. woon hier naast de spoorlijn bij Amsterdam Lelylaan, en dat is toch verreweg de luidruchtigste trein.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:14 schreef Ireyon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die ICRm rijtuigen maken gewoon een onacceptabele hoeveelheid herrie. Zowel binnen als buiten.
ICRm op gewoon spoor vind ik juist vrij stil, maar op de HSL met die betonnen bak is het echt prut...quote:Op zondag 24 januari 2010 20:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
klopt. woon hier naast de spoorlijn bij Amsterdam Lelylaan, en dat is toch verreweg de luidruchtigste trein.
Niet dat ik ermee zit hoor, wist dondersgoed dat ik naast een spoorbaan ging wonen
hier op 'gewoon' spoor vind ik het toch echt een stuk luidruchtiger dan bv de Thalys die net zo hard voorbij komt.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
ICRm op gewoon spoor vind ik juist vrij stil, maar op de HSL met die betonnen bak is het echt prut...
Ben het helemaal met je eens. Als ik hier in de zomer het raam open heb staan, dan rammel ik ook uit mijn bed vanwege de herrie die de goederentreinen maken op de spoorbrug tussen Dordt en Zwijndrecht die er al meer dan 100 jaar ligt. Klaagt helemaal niemand over...quote:Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef Duvel het volgende:
Hé, kom, we bouwen een complete woonwijk om een hogesnelheidslijn heen.
Hé, kom, ik koop een huis in een woonwijk naast een hogesnelheidslijn.
Hè wat wonen we lekker!
[...vertraging HSL...]
Hè wat wonen we lekker!
[...nog meer vertraging...]
[...HSL gaat rijden!...]
Hela! Wat een herrie, er rijden ineens treinen en ze maken lawaai! Huuu!
Wie is hier nou gek?
't is inderdaad comfortabeler dan SGMm, maar daar heb je ook niet heel veel voor nodig (alhoewel Veolia wel weer weet te bewijzen dat het nóg krapper kan). Maar wat betreft comfort (in mijn geval zachtheid van de banken en beenruimte) blijft Mat '64 toch favoriet op korte trajecten.quote:
Ik heb ook in Dordrecht naast het spoor gewoond, vlak bij de Brug over de Oude Maas gewoond. Eerst last van de treinen gehad, later hoorden we niks meerquote:Op zondag 24 januari 2010 21:14 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Als ik hier in de zomer het raam open heb staan, dan rammel ik ook uit mijn bed vanwege de herrie die de goederentreinen maken op de spoorbrug tussen Dordt en Zwijndrecht die er al meer dan 100 jaar ligt. Klaagt helemaal niemand over...
quote:752 Teletekst ma 25 jan
******************************** 2/2
S P O O R W E G E N internationaal
25 januari
INT 446 Warszawa
Wschodnia-Amsterdamnu: +80
was: nu:
Arnhem 09:24 10:44
Utrecht 09:59 11:19
Amsterdam 10:29 11:49
Fail.quote:NSHispeed Fyra 1022 (09.26 Asd) zal NIET rijden. Reizigers kunnen met IC mee van 09.29. Daarom zal 1021 vanuit Rtd ook niet rijden (10.30). Excuus.
Wat is daarquote:Op maandag 25 januari 2010 08:02 schreef greavy het volgende:
De Internationale Trein 446 (Warschau - Amsterdam Centraal) rijdt momenteel met + 80 richting Nederland
[..]
De ICRm-stammen vervangen VIRM/ICM met defecten.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:13 schreef Ireyon het volgende:
Waar slaat dat trouwens op.. De NS laat ICL rijden ter vervanging van defect materieel, maar sinds wanneer zijn ook de ICRm-stammen defect?
Zo kan ICL dus makkelijk in de 1900 worden ingezet, want op Gvc en Vl is ruimte om om te lopen, wat bijvoorbeeld niet goed gaat in de 3600. Dus kan ICRm uit de 1900 worden doorgeschoven de 3600 in, waar een tekort aan VIRM heerst.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:31 schreef Cothen het volgende:
[..]
De ICRm-stammen vervangen VIRM/ICM met defecten.
De diensten die ICRm dan niet doet worden door ICL overgenomen.
Indirect rijdt ICL dan ter vervaning van defect mat.
ICL kan alleen worden ingezet op verbindingen waarbij omgelopen kan worden (of er moet extra loc meerijden achterop de trein). ICRm kan in trek/duw formatierijden en zo makkelijker de dienst van een treinstel overnemen.
Haha, AZ krijgt nog steeds klappen.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gaan we weer hoor. Treinuitval door sneeuwoverlast
Hij kwam hier vanmorgen toch echt voorbij.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik kan nog niets vinden. Dan heeft de omleiding van de IC B veel weg van een spookomleiding.
En waar is hier dan?quote:Op maandag 25 januari 2010 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij kwam hier vanmorgen toch echt voorbij.
Oh ja. Utrecht.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:28 schreef greavy het volgende:
[..]
En waar is hier dan?
Kan overal zijn..
quote:Een enkele keer gebeurt het dat deze site korte tijd niet bereikbaar is. Dit probleem ligt bij mijn provider en is daar bekend. Achtergrond is de "load" die deze intensief bezochte site genereert. Uit voorzorg gaat de site dan voor maximaal twee minuten uit de lucht. Een hinderlijk probleem, dat binnenkort dankzij een eigen server zal zijn opgelost.
Een van de grootverbruikers van mijn site is IP-adres 213.236.112.126, met zo'n 1000 hits per dag. Achter dat adres schuilt NS Railinfrabeheer in Utrecht, het tegenwoordige ProRail. U bent van harte welkom, maar wordt er ook nog wel een beetje gewerkt daar...?
Grappig, er wordt ineens een heleboel duidelijk.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Whehehe Nico Spilt heeft aandacht van de FC FingerPaint
[..]
Ik wil er weleens een ritje mee maken, gewoon om het eens gedaan te hebben. En een zwikkie foto's ervan maken. Ik zit er bepaald niet op te wachten om daar dagdagelijks mee op en neer naar mn werk te pendelenquote:Op maandag 25 januari 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen)
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Edequote:Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
Daar rijden toch geen IC's?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Ede
Tussen Utrecht en Ede? Vier keer per uur.quote:
Omdat het drukke deel Rotterdam - Dordt - Breda is, en daar rijden minstens twee sneltreinen/ic's per uur. De 1900 wordt dus aangevuld met 2100, 2200, 2400 (bestaat die nog?), benelux.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
sorry, ik bedoelde juist wel IC's
Waarom rijdt de 1900 eigenlijk niet 4x per uur? Die zit in de spits echt vol en daarbuiten ook voller dan IC's richting Utrecht.
Ik vind het mooie treinen, zolang ik er niet tussen Rotterdam en Leeuwarden ofzo mee moet reizen..quote:Op maandag 25 januari 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen)
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
Zoiets vermoedde ik al.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
de 2400 bestaat al niet meer. Volgens mij is die opgegaan in de 2100
Met de auto.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste?
Inderdaad, van de 10x in de week dat ik er in zit, is het hooguit 3x VIRMquote:Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef James1988 het volgende:
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef James1988 het volgende:
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
De GTW? Er zijn volgens mij tientallen interieur varianten van de GTW, zelfs in Slowakije ben ik er nog een tegen gekomen:quote:Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
Ik zie ze niet vaak. Ik reis sowieso iedere ochten spits, maar het is vaker ICR dan VIRM.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend?
Hm, dan moet ik dat artikel ook maar eens ergens opsnorren. Krijgen we dat gekut weer....?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen".
Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staanHet is WEER treintjes rijden AND NOT reizigers vervoeren
De elektrische GTW rijdt ook in twee varianten:quote:Op maandag 25 januari 2010 23:13 schreef Ascendancy het volgende:
@Eix.
De SLT is in Nederland het best vergelijkbaar met de elektrische GTW. En die reist toch echt beter.
Ook niet continu van die verhoogde stoelen.
Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen op geld beluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:16 schreef Eix het volgende:
[..]
De elektrische GTW rijdt ook in twee varianten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Interieur_Velios.JPG
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Arriva_Spurt_interieur.jpg
Arriva heeft best een prettige trein en stoelindeling. Ook de zit is nog redelijk comfortabel. Veolia rijdt in 3+2 opstelling met houten-plank-onder-je-reet interieur.
Maar je zit in elk geval niet knie aan knie een uur en een kwartier met zes man op een bank geperst. Dat is al heel wat...quote:Op maandag 25 januari 2010 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen geldbeluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.
Met een auto met chauffeur.quote:
Er wordt onder andere "uitgegaan van een dalende vervoersvraag" in (dacht ik toch) total disregard van de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Daarnaast wordt er op een bepaalde afdeling vanuit gegaan dat van de zesbaks VIRMstellen de 1e klas bovenverdiepingen worden omgebouwd of gedeklasseerd naar 2e klas, terwijl een andere afdeling in hetzelfde gebouw absoluut niet van plan is om dat te gaan doen. Gevolg: de capaciteit van een Virmpje-6 is 486 zitplaatsen. Of 468. Net aan wie je het vraagtquote:Op maandag 25 januari 2010 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm, dan moet ik dat artikel ook maar eens ergens opsnorren. Krijgen we dat gekut weer....?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dan is de trein vast goedkoper.quote:
Met een 30" beeldscherm, nee bedankt.quote:
Ik kan zeilen maar dan grote kans dat m'n beeldscherm dan waterschade heeft.quote:
dat wel, maar je hebt er weinig aan als je er niet op verdacht bent en de deur open staatquote:Op maandag 25 januari 2010 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch attent van ze dat ze een sticker doen om je te waarschuwen?
quote:Op maandag 25 januari 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Over GTW's gesproken. Wat doe je als Arriva zijnde als de uitschuiftrede defect is?Sowieso ArrivaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar ze zien er wel lekker fluffy uit, vooral in de 1ste klas. De eerste keer in zo'n geval heb ik me laten verleiden om me lekker in die stoel te laten ploffen. Heb ik nog net geen gebroken bilbot ofzo aan over gehouden.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen op geld beluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.
quote:Enkhuizen-Alkmaar/Amsterdam Centraal/Schiphol
Dinsdag 26 Januari 08:02
Oorzaak Tussen Enkhuizen en Hoorn rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 8:30 uur verholpen.
Reisadvies
Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel
Dinsdag 26 Januari 07:58
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch rijden minder treinen door een stroomstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam Centraal/Utrecht Centraal kunnen omreizen via Rotterdam Centraal.
Zwolle-Utrecht Centraal
Dinsdag 26 Januari 07:22
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Zwolle rijden minder treinen door logistieke problemen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ja, het ziet er mooi uit, zeker de 1e klas, met leer en zo. Alleen dat zitten hè... Je kunt beter gaan staan en er naar kijken, dan heb je er meer plezier van.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 07:50 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Maar ze zien er wel lekker fluffy uit, vooral in de 1ste klas. De eerste keer in zo'n geval heb ik me laten verleiden om me lekker in die stoel te laten ploffen. Heb ik nog net geen gebroken bilbot ofzo aan over gehouden.
Je kunt dat artikel zeker niet even scannen.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen".
Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staanHet is WEER treintjes rijden AND NOT reizigers vervoeren
Fijn dat ze zulks ook even op die handige matrix borden zetten op de stations. Dan had ik vanaf breda om kunnen reizen via Rotterdam. Was ik maar 5 minuten te laat op mijn werk in plaats van 40.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:05 schreef greavy het volgende:
Het gaat qua storingen weer lekker bij de NS..
[..]
![]()
![]()
En die Duitsers maar beweren dat wij Nederlanders ons aanstelde in december met de sneeuw...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:43 schreef greavy het volgende:
oja, de ICE rijd tussen amsterdam en emmerich met vervangend materieel, in pendeldienst wegens een tekort aan ICE treinen door het winterweer.
Die ICE's die die route doen zijn van Hispeed, DB heeft er geen stellen op rijden.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:54 schreef Cothen het volgende:
[..]
En die Duitsers maar beweren dat wij Nederlanders ons aanstelde in december met de sneeuw...
Je kan ook in Rotterdam een kaartje kopen voor België natuurlijk.. Tenzij je met een StudentenOV in je kortingsperiode rijdt, je kan in de automaat alleen kiezen tussenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste?
Ik las iets over een kaartje op Roosendaal kopen voor België oid
Nee hoor, er is een gezamenlijke poule waarbinnen geen onderscheid wordt gemaakt tussen NS- en DB-stellen (waardoor je dus ook NShispeed-ICE's in België tegen kan komen). Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:28 schreef bork het volgende:
[..]
Die ICE's die die route doen zijn van Hispeed, DB heeft er geen stellen op rijden.
nee. Ze gaan wel rijden op za/zo als de nieuwe treinen er zijn. Dan ben je echter ook een halfuur langer onderweg met de normale 'IC'. De Fyra gaat dan vaker rijden. Dit duurt nog wel ff, want de levering loopt vertraging opquote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Rijdt de Fyra niet op zaterdag?
Onzin, je kan ook kiezen uit NS-traject met korting. Ook in Rotterdam. Ook in Koudum-Molkwerum. Ook of je met of zonder RailPlus-kaart reist. Je hoeft echt niet specifiek in Roosendaal een kaartje te halen. Oefenen doe je HIERquote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:11 schreef Ireyon het volgende:
Je kan ook in Rotterdam een kaartje kopen voor België natuurlijk.. Tenzij je met een StudentenOV in je kortingsperiode rijdt, je kan in de automaat alleen kiezen tussen
- Geen korting
- 65+
- NS-traject gratis
In dat geval koop je een kaartje naar Roosendaal met korting en haal je in Roosendaal een weekendretour voor ¤10.60. En zorg dat je dan, vanuit Rotterdam, de intercity naar Vlissingen van een kwartiertje eerder neemt, zodat je in Rsd nog genoeg tijd hebt om een kaartje te kopen en, mits de Beneluxtrein van spoor 4a vertrekt, helemaal naar het uiteinde van dat perron te lopen.
Gaar. Er is een materieelspecifiek probleem van voorbijgaande aard, en de hele serie materieel heeft er last van?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:20 schreef ReisT het volgende:
Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin, je kan ook kiezen uit NS-traject met korting. Ook in Rotterdam. Ook in Koudum-Molkwerum. Ook of je met of zonder RailPlus-kaart reist. Je hoeft echt niet specifiek in Roosendaal een kaartje te halen. Oefenen doe je HIEREn ja, je kunt ook het vertrekstation aanpassen
![]()
Lijkt me sterk, aangezien de ICE 3M's voor elk spanningstype een eigen stroomafnemer hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:20 schreef ReisT het volgende:
Nee hoor, er is een gezamenlijke poule waarbinnen geen onderscheid wordt gemaakt tussen NS- en DB-stellen (waardoor je dus ook NShispeed-ICE's in België tegen kan komen). Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.
Oh zo, ja dat zou kunnenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar wil je voor Korting kiezen dan? NS-Traject met Korting kan alleen bij een gewone Retour, maar dan ben je in het weekend nog altijd meer kwijt dan voor een Superdag- of Weekendretour..
Aldus Luccus op Tweakers.quote:Niet schrikken: vanavond komt er weer een V250 aan in Nederland.
En de uitholling gaat doorquote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:43 schreef James1988 het volgende:
Overigens: die 2maandsretourtjes zijn per 1/1 nog maar 1 maand geldig.
En vanaf wanneer is dat dan ongeveer?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:54 schreef greavy het volgende:
[..]
nee. Ze gaan wel rijden op za/zo als de nieuwe treinen er zijn. Dan ben je echter ook een halfuur langer onderweg met de normale 'IC'. De Fyra gaat dan vaker rijden. Dit duurt nog wel ff, want de levering loopt vertraging op
thnx zit nu te kijkenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
NU op 2: Rail Away. Noorwegen, voor de liefhebber
Die ga ik zeker terugkijken.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
NU op 2: Rail Away. Noorwegen, voor de liefhebber
http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/ en kijk wat een weekendretour Rotterdam - Roosendaal kost. Dat + ¤10,60 en je hebt je bedrag. Maar volgens mij is een euro of 30 dan alsnog niet heel gek..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Waarom geeft NS.nl geen prijs voor Rotterdam Centraal <-> Antwerpen?
Ik wil geen High-Flex (vol tarief) 2e klas retour voor ¤36,40, het was toch veel goedkoper? Dat is 18,20 per uur waarin je vaak nog staat ook!
Oh zaterdags is het gelukkig goedkoper, maar waarom? Het is godverdomme geen vliegtuig.![]()
Aan de balie in Utrecht Centraal kun je dat zo regelen hoor, geen enkel probleemquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap er ook niets van.
De automaat weet het dan weer wel
Maar een reis naar sczcezin is nog een beter geheim.
NS hispeed kent het niet, de automaten van NS ook niet.
Maar de reisplanner wel. Maar zonder prijs. Daarvoor wordt je naar hispeed verwezen
of een door de DB erkende reiswinkel, de treinreiswinkel bijvoorbeeld, nette mensen, hebben me tot nu toe altijd uitstekend geholpen en goedkoper dan nsquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap er ook niets van.
De automaat weet het dan weer wel
Maar een reis naar sczcezin is nog een beter geheim.
NS hispeed kent het niet, de automaten van NS ook niet.
Maar de reisplanner wel. Maar zonder prijs. Daarvoor wordt je naar hispeed verwezen
Daarom personaliseerde ik mijn antwoord Fles, let op de nuances!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Inderdaad, duidelijker kan haast nietquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
ik personaliseerde mijn antwoord toch ook![]()
Misschien dat het idd beter gaat als je er zelf naartoe gaat ja. Maar goed, dan ga ik net zo lief in Utrecht zelf even naar de internationale balie. En wat ik daar niet voorelkaar krijg regel ik ter plekke wel, da's ook altijd lachen
Mag ik vragen waarom niet? 'k Was van plan om daar een leuk reisje voor komende zomer te zoeken, die reizen zien er best aantrekkelijk uit?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Treinreiswinkel? Wat is dat?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalysquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had het via Internetgeregeld met ze. Dacht ik. Maar je krijgt de tickets dan ongeveer 4 of 5 dagen voor vertrek thuisgestuurd, en dan deugt er links en rechts van alles niet aan (persoonsgebonden tickets die op naam staan van Mr R Treinreiswinkel, een nachttrein Luxemburg - Marseille waarbij ik zelf nog een kaartje Luxemburg - Metz bleek te moeten bijkopen, dat soort geouwehoer) en dan is het natuurlijk veel te kort dag om dat allemaal nog gewijzigd te krijgen, dus zit je met de gebakken peren. Nee, ik ben er wel klaar meeHeb mijn leergeld betaald
Maar misschien gaat het zoals gezegd beter als je in persoon naar die winkel toe gaat. Maar ja, wie gaat er vanuit Utrecht naar Leiden voor die winkel terwijl hij een NS Internationaal balie op de stoep heeft?
Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:15 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalys![]()
Treinreiswinkel
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:47 schreef Palmboom313 het volgende:
hmm zou ik morgen even gaan treinen of niet.
hmm laat maar zitten danquote:Wisselstoring Zevenaar-Doetinchem
Tussen Zevenaar en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een wisselstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem minder treinen.
Prognose:
De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg?
1. Het is Coesfeld, niet Coessveldquote:Beperkingen in het buitenland Coessveld
Tussen Enschede en Gronau moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door beperkingen in het buitenland rijden er tussen Enschede en Gronau geen treinen.
Prognose:
* Einde: onbekend
De mijne begon al te zuchten bij het zien van de rode omslag met de witte gestileerde treinraampjesquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:45 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door.
Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaftquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
1. Het is Coesfeld, niet Coessveld
2. De Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft rijdt wel gewoon tussen Enschede en Gronau. Coesfeld ligt namelijk aan de lijn naar Münster dus alleen DB Regio heeft er problemen mee...
Op het moment van posten reed de PEG juist wel tussen Enschede en Gronau en DB Regio niet. Ook vreemd dat bahn.de aangeeft "Stellwerksstörung /-ausfall: Zwischen Münster(Westf)Hbf und Enschede kommt es derzeit zu Verspätungen und Zugausfällen."quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft
Het gaat niet om de lengte van de documenten, het probleem zit hem in de vindbaarheid (pdf's alleen te zoeken op bestandsnaam, veelal via gare projectnamen, werkgroepen of op papier) en de snelheid daarvan. Dan is Google, hoe stom ook, sneller en daarmee kom je snel op de site van Nico.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt er op dat men voor de verkorte uitleg van zaken graag naar de site van Nico gaat ipv in het eigen systeem lange documenten door te nemen.
tenminste, zo komt het op mij over.
Klopt, gaat al heel lang zo. Niks ongebruikelijks aanquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
En nee, volgens het management is er niks aan de hand...
Megaboete NS voor te late treinen (lees hier meer).quote:Megaboete NS voor te late treinen
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - De NS hangt een miljoenenboete boven het hoofd. De spoorwegen haalden bij lange na niet de eisen die het bedrijf met het ministerie van Verkeer heeft afgesproken. Zo reden er te weinig treinen en arriveerden te veel treinen te laat.
NS komt afspraken niet na (Lees hier meer, bron)quote:NS komt afspraken niet na
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben het afgelopen jaar niet genoeg treinen laten rijden en te veel treinen kwamen te laat om te voldoen aan de afspraken die daarover zijn gemaakt met het ministerie van Verkeer.
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.quote:Volgens de NS was in het laatste kwartaal nog 83,2 procent van de treinen op tijd. Maar dit cijfer ligt ver onder de 50 procent als ook de uitgevallen treinen worden meegerekend.
Uitgevallen treinen rekenen ze bij de telegraaf vast als oneindige vertagingquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.
Nu.nl zegt het ook in hun artikel, die 2% en maximaal 1,5 % mag zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |