abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2010 @ 15:48:54 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77251751
Ja, daar heb je gelijk in.
Ik snap niet waarom dat ding vanaf Roosendaal word omgeleid..
Er is niks over te vinden
  maandag 25 januari 2010 @ 15:53:33 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77251926
Whehehe Nico Spilt heeft aandacht van de FC FingerPaint
quote:
Een enkele keer gebeurt het dat deze site korte tijd niet bereikbaar is. Dit probleem ligt bij mijn provider en is daar bekend. Achtergrond is de "load" die deze intensief bezochte site genereert. Uit voorzorg gaat de site dan voor maximaal twee minuten uit de lucht. Een hinderlijk probleem, dat binnenkort dankzij een eigen server zal zijn opgelost.

Een van de grootverbruikers van mijn site is IP-adres 213.236.112.126, met zo'n 1000 hits per dag. Achter dat adres schuilt NS Railinfrabeheer in Utrecht, het tegenwoordige ProRail. U bent van harte welkom, maar wordt er ook nog wel een beetje gewerkt daar...?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2010 @ 15:56:19 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77252057
Het lijkt er op dat men voor de verkorte uitleg van zaken graag naar de site van Nico gaat ipv in het eigen systeem lange documenten door te nemen.

tenminste, zo komt het op mij over.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77252231
Vroeger had men nog de spoorwegschool. Werd alles van het vak goed geleerd. Had men nooit af moeten schaffen.
pi_77258724
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen )
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 25 januari 2010 @ 18:46:46 #204
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_77258926
@Lemjur Hij reed wel, maar via Breukelen. Er waren problemen met een tunnel bij Rtd.

Thalysuitleg op de twittert van NSHispeed.
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 25 januari 2010 @ 18:51:59 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77259121
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Whehehe Nico Spilt heeft aandacht van de FC FingerPaint
[..]

Grappig, er wordt ineens een heleboel duidelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 januari 2010 @ 20:48:47 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77265615
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen )
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
Ik wil er weleens een ritje mee maken, gewoon om het eens gedaan te hebben. En een zwikkie foto's ervan maken. Ik zit er bepaald niet op te wachten om daar dagdagelijks mee op en neer naar mn werk te pendelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77265698
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 25 januari 2010 @ 20:53:40 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77265893
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Ede
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77266776
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Ede
Daar rijden toch geen IC's?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 25 januari 2010 @ 21:12:41 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77266883
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Daar rijden toch geen IC's?
Tussen Utrecht en Ede? Vier keer per uur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77268739
sorry, ik bedoelde juist wel IC's
Waarom rijdt de 1900 eigenlijk niet 4x per uur? Die zit in de spits echt vol en daarbuiten ook voller dan IC's richting Utrecht.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 25 januari 2010 @ 21:53:06 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77269081
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
sorry, ik bedoelde juist wel IC's
Waarom rijdt de 1900 eigenlijk niet 4x per uur? Die zit in de spits echt vol en daarbuiten ook voller dan IC's richting Utrecht.
Omdat het drukke deel Rotterdam - Dordt - Breda is, en daar rijden minstens twee sneltreinen/ic's per uur. De 1900 wordt dus aangevuld met 2100, 2200, 2400 (bestaat die nog?), benelux.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2010 @ 21:54:10 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77269143
de 2400 bestaat al niet meer. Volgens mij is die opgegaan in de 2100
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 januari 2010 @ 22:56:35 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77272478
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen )
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
Ik vind het mooie treinen, zolang ik er niet tussen Rotterdam en Leeuwarden ofzo mee moet reizen..
Maar de korte afstanden zijn ze mooi, ideaal en beter als die oude T/V'tjes..
Alleen wat ik wel irritant vind, is steeds dat gepiep van die deuren, die dan bijna dichtgaan
pi_77272550
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste?

Ik las iets over een kaartje op Roosendaal kopen voor België oid
  maandag 25 januari 2010 @ 22:58:47 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77272583
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
  maandag 25 januari 2010 @ 23:03:10 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77272825
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
de 2400 bestaat al niet meer. Volgens mij is die opgegaan in de 2100
Zoiets vermoedde ik al.

Ik vind SLT trouwens niet beter dan T/V. T/V heeft veel meer charme. En betere banken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 januari 2010 @ 23:03:25 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77272842
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste?
Met de auto.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77272939
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef James1988 het volgende:
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
Inderdaad, van de 10x in de week dat ik er in zit, is het hooguit 3x VIRM
En de 1900 heeft betere aansluitingen dan de 2100.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 25 januari 2010 @ 23:06:28 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77272996
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef James1988 het volgende:
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 januari 2010 @ 23:08:29 #221
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77273104
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
De GTW? Er zijn volgens mij tientallen interieur varianten van de GTW, zelfs in Slowakije ben ik er nog een tegen gekomen:


Eigen foto. Copyright etc. Interrail 2008.

Arriva heeft een veel aangenamer interieur dan Veolia. En slechter dan Veolia zal die SLT toch niet zijn. Anders loop ik voortaan.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 25 januari 2010 @ 23:11:21 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77273241
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen".

Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staan Het is WEER treintjes rijden AND NOT reizigers vervoeren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77273352
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend?
Ik zie ze niet vaak. Ik reis sowieso iedere ochten spits, maar het is vaker ICR dan VIRM.

@Eix.
De SLT is in Nederland het best vergelijkbaar met de elektrische GTW. En die reist toch echt beter.
Ook niet continu van die verhoogde stoelen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 25 januari 2010 @ 23:15:36 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77273428
EN in een beetje GTW zit nog gewoon een toilet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 januari 2010 @ 23:16:23 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77273459
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen".

Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staan Het is WEER treintjes rijden AND NOT reizigers vervoeren
Hm, dan moet ik dat artikel ook maar eens ergens opsnorren. Krijgen we dat gekut weer....?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 januari 2010 @ 23:16:23 #226
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77273460
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:13 schreef Ascendancy het volgende:

@Eix.
De SLT is in Nederland het best vergelijkbaar met de elektrische GTW. En die reist toch echt beter.
Ook niet continu van die verhoogde stoelen.
De elektrische GTW rijdt ook in twee varianten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Interieur_Velios.JPG
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Arriva_Spurt_interieur.jpg

Arriva heeft best een prettige trein en stoelindeling. Ook de zit is nog redelijk comfortabel. Veolia rijdt in 3+2 opstelling met houten-plank-onder-je-reet interieur.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 25 januari 2010 @ 23:20:04 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77273634
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:16 schreef Eix het volgende:

[..]

De elektrische GTW rijdt ook in twee varianten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Interieur_Velios.JPG
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Arriva_Spurt_interieur.jpg

Arriva heeft best een prettige trein en stoelindeling. Ook de zit is nog redelijk comfortabel. Veolia rijdt in 3+2 opstelling met houten-plank-onder-je-reet interieur.
Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen op geld beluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 januari 2010 @ 23:22:13 #228
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77273735
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen geldbeluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.
Maar je zit in elk geval niet knie aan knie een uur en een kwartier met zes man op een bank geperst. Dat is al heel wat...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77273981
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met de auto.
Ik ben minderjarig
  maandag 25 januari 2010 @ 23:30:18 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77274121
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Ik ben minderjarig
Met een auto met chauffeur.

Of met de fiets.

Boot kan ook nog, is wel om.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 januari 2010 @ 23:31:32 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77274167
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hm, dan moet ik dat artikel ook maar eens ergens opsnorren. Krijgen we dat gekut weer....?
Er wordt onder andere "uitgegaan van een dalende vervoersvraag" in (dacht ik toch) total disregard van de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Daarnaast wordt er op een bepaalde afdeling vanuit gegaan dat van de zesbaks VIRMstellen de 1e klas bovenverdiepingen worden omgebouwd of gedeklasseerd naar 2e klas, terwijl een andere afdeling in hetzelfde gebouw absoluut niet van plan is om dat te gaan doen. Gevolg: de capaciteit van een Virmpje-6 is 486 zitplaatsen. Of 468. Net aan wie je het vraagt

Dat soort gekut idd. Zoek maar even op ja, leerzaam stuk wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 januari 2010 @ 23:35:21 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77274336
OK, eens even op het werk de leeshoek in duiken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2010 @ 23:38:42 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77274480
Over GTW's gesproken. Wat doe je als Arriva zijnde als de uitschuiftrede defect is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 januari 2010 @ 23:44:05 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77274667
Ja. Boeiend? Beter dan maar om ieder dom kuttig wissewasje treinen aan de kant te zetten en diensten te laten uitvallen hmm?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2010 @ 23:45:47 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77274715
Zat een gapend gat tussen trein en perron
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 januari 2010 @ 23:55:47 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77275120
Toch attent van ze dat ze een sticker doen om je te waarschuwen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77275133
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met een auto met chauffeur.
Dan is de trein vast goedkoper.
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:30 schreef Duvel het volgende:
Of met de fiets.
Met een 30" beeldscherm, nee bedankt.
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:30 schreef Duvel het volgende:
Boot kan ook nog, is wel om.
Ik kan zeilen maar dan grote kans dat m'n beeldscherm dan waterschade heeft.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2010 @ 23:58:42 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77275242
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch attent van ze dat ze een sticker doen om je te waarschuwen?
dat wel, maar je hebt er weinig aan als je er niet op verdacht bent en de deur open staat

Niet dat mij dat is overkomen trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77275370
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Over GTW's gesproken. Wat doe je als Arriva zijnde als de uitschuiftrede defect is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso Arriva
pi_77279446
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen op geld beluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.
Maar ze zien er wel lekker fluffy uit, vooral in de 1ste klas. De eerste keer in zo'n geval heb ik me laten verleiden om me lekker in die stoel te laten ploffen. Heb ik nog net geen gebroken bilbot ofzo aan over gehouden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:05:47 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77279561
Het gaat qua storingen weer lekker bij de NS..
quote:
Enkhuizen-Alkmaar/Amsterdam Centraal/Schiphol
Dinsdag 26 Januari 08:02
Oorzaak Tussen Enkhuizen en Hoorn rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 8:30 uur verholpen.
Reisadvies

Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel
Dinsdag 26 Januari 07:58
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch rijden minder treinen door een stroomstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam Centraal/Utrecht Centraal kunnen omreizen via Rotterdam Centraal.

Zwolle-Utrecht Centraal
Dinsdag 26 Januari 07:22
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Zwolle rijden minder treinen door logistieke problemen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reisadvies
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:33:29 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77279801
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 07:50 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Maar ze zien er wel lekker fluffy uit, vooral in de 1ste klas. De eerste keer in zo'n geval heb ik me laten verleiden om me lekker in die stoel te laten ploffen. Heb ik nog net geen gebroken bilbot ofzo aan over gehouden.
Ja, het ziet er mooi uit, zeker de 1e klas, met leer en zo. Alleen dat zitten hè... Je kunt beter gaan staan en er naar kijken, dan heb je er meer plezier van.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:34:39 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77279808
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen".

Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staan Het is WEER treintjes rijden AND NOT reizigers vervoeren
Je kunt dat artikel zeker niet even scannen.

Ik kan 'm hier niet vinden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77280510
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:05 schreef greavy het volgende:
Het gaat qua storingen weer lekker bij de NS..
[..]


Fijn dat ze zulks ook even op die handige matrix borden zetten op de stations. Dan had ik vanaf breda om kunnen reizen via Rotterdam. Was ik maar 5 minuten te laat op mijn werk in plaats van 40.

Wie bestuurt die dingen? Profail?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 09:43:54 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77280962
oja, de ICE rijd tussen amsterdam en emmerich met vervangend materieel, in pendeldienst wegens een tekort aan ICE treinen door het winterweer.

Daaarnaast rijd thalys met veel vertaging, 1tje met meer dan 70minuten. Icbrussel is ook vertraagd
  dinsdag 26 januari 2010 @ 09:49:48 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77281084
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77281204
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 09:43 schreef greavy het volgende:
oja, de ICE rijd tussen amsterdam en emmerich met vervangend materieel, in pendeldienst wegens een tekort aan ICE treinen door het winterweer.
En die Duitsers maar beweren dat wij Nederlanders ons aanstelde in december met de sneeuw...
So we just called him Fred too
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:28:28 #248
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77282102
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 09:54 schreef Cothen het volgende:

[..]

En die Duitsers maar beweren dat wij Nederlanders ons aanstelde in december met de sneeuw...
Die ICE's die die route doen zijn van Hispeed, DB heeft er geen stellen op rijden.
Ik zat er vorige week in en tot mijn verbazing stapte ik op de heen- en terugreis in Emmerich over van de ene ICE Hispeed in de andere ICE Hispeed, geen DB logo gezien!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77283174
Rijdt de Fyra niet op zaterdag?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_77283233
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste?

Ik las iets over een kaartje op Roosendaal kopen voor België oid
Je kan ook in Rotterdam een kaartje kopen voor België natuurlijk.. Tenzij je met een StudentenOV in je kortingsperiode rijdt, je kan in de automaat alleen kiezen tussen
- Geen korting
- 65+
- NS-traject gratis

In dat geval koop je een kaartje naar Roosendaal met korting en haal je in Roosendaal een weekendretour voor ¤10.60. En zorg dat je dan, vanuit Rotterdam, de intercity naar Vlissingen van een kwartiertje eerder neemt, zodat je in Rsd nog genoeg tijd hebt om een kaartje te kopen en, mits de Beneluxtrein van spoor 4a vertrekt, helemaal naar het uiteinde van dat perron te lopen .
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:20:12 #251
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77283500
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:28 schreef bork het volgende:

[..]

Die ICE's die die route doen zijn van Hispeed, DB heeft er geen stellen op rijden.
Nee hoor, er is een gezamenlijke poule waarbinnen geen onderscheid wordt gemaakt tussen NS- en DB-stellen (waardoor je dus ook NShispeed-ICE's in België tegen kan komen). Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:54:13 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77284646
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Rijdt de Fyra niet op zaterdag?
nee. Ze gaan wel rijden op za/zo als de nieuwe treinen er zijn. Dan ben je echter ook een halfuur langer onderweg met de normale 'IC'. De Fyra gaat dan vaker rijden. Dit duurt nog wel ff, want de levering loopt vertraging op
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:15:00 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77285394
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:11 schreef Ireyon het volgende:
Je kan ook in Rotterdam een kaartje kopen voor België natuurlijk.. Tenzij je met een StudentenOV in je kortingsperiode rijdt, je kan in de automaat alleen kiezen tussen
- Geen korting
- 65+
- NS-traject gratis

In dat geval koop je een kaartje naar Roosendaal met korting en haal je in Roosendaal een weekendretour voor ¤10.60. En zorg dat je dan, vanuit Rotterdam, de intercity naar Vlissingen van een kwartiertje eerder neemt, zodat je in Rsd nog genoeg tijd hebt om een kaartje te kopen en, mits de Beneluxtrein van spoor 4a vertrekt, helemaal naar het uiteinde van dat perron te lopen .
Onzin, je kan ook kiezen uit NS-traject met korting. Ook in Rotterdam. Ook in Koudum-Molkwerum. Ook of je met of zonder RailPlus-kaart reist. Je hoeft echt niet specifiek in Roosendaal een kaartje te halen. Oefenen doe je HIER En ja, je kunt ook het vertrekstation aanpassen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:16:52 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77285444
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:20 schreef ReisT het volgende:
Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.
Gaar. Er is een materieelspecifiek probleem van voorbijgaande aard, en de hele serie materieel heeft er last van? Massaal een brakke firmware update uitgerold of zo? Of hoe moet ik dit zien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77285635
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onzin, je kan ook kiezen uit NS-traject met korting. Ook in Rotterdam. Ook in Koudum-Molkwerum. Ook of je met of zonder RailPlus-kaart reist. Je hoeft echt niet specifiek in Roosendaal een kaartje te halen. Oefenen doe je HIER En ja, je kunt ook het vertrekstation aanpassen


Waar wil je voor Korting kiezen dan? NS-Traject met Korting kan alleen bij een gewone Retour, maar dan ben je in het weekend nog altijd meer kwijt dan voor een Superdag- of Weekendretour..
pi_77285779
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:20 schreef ReisT het volgende:
Nee hoor, er is een gezamenlijke poule waarbinnen geen onderscheid wordt gemaakt tussen NS- en DB-stellen (waardoor je dus ook NShispeed-ICE's in België tegen kan komen). Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.
Lijkt me sterk, aangezien de ICE 3M's voor elk spanningstype een eigen stroomafnemer hebben.

Denk eerder dat de DB de ICE3 en ICE3M pool gecombineerd hebben, zodat er nu ook ICE3 stellen op de verbindingen van en naar Nederland rijden en die kunnen Nederland niet in.
So we just called him Fred too
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:32:16 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77285956
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waar wil je voor Korting kiezen dan? NS-Traject met Korting kan alleen bij een gewone Retour, maar dan ben je in het weekend nog altijd meer kwijt dan voor een Superdag- of Weekendretour..
Oh zo, ja dat zou kunnen Ik neem altijd gewoon een tweemaands retour, aangezien je een procentje of 70 kans maakt dat je niet gecheckt wordt, en dan heb je 2 maanden de tijd om nogeens te gaan. En nogeens. En nogeens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:43:32 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77286431
quote:
Niet schrikken: vanavond komt er weer een V250 aan in Nederland.
Aldus Luccus op Tweakers.

Overigens: die 2maandsretourtjes zijn per 1/1 nog maar 1 maand geldig.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:47:08 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77286582
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:43 schreef James1988 het volgende:
Overigens: die 2maandsretourtjes zijn per 1/1 nog maar 1 maand geldig.
En de uitholling gaat door
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:08:11 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77287383
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77287720
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:54 schreef greavy het volgende:

[..]

nee. Ze gaan wel rijden op za/zo als de nieuwe treinen er zijn. Dan ben je echter ook een halfuur langer onderweg met de normale 'IC'. De Fyra gaat dan vaker rijden. Dit duurt nog wel ff, want de levering loopt vertraging op
En vanaf wanneer is dat dan ongeveer?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:00:18 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77291825
2030?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:56:03 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77304959
NU op 2: Rail Away. Noorwegen, voor de liefhebber
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:03:18 #264
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_77305345
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
NU op 2: Rail Away. Noorwegen, voor de liefhebber
thnx zit nu te kijken
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_77305787
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
NU op 2: Rail Away. Noorwegen, voor de liefhebber
Die ga ik zeker terugkijken.
Ik ben gestopt met mijn studie. En ik wil eigenlijk wel gaan reizen. Vliegtuig is te duur, dus wordt het interrail. En noorwegen lijkt me ERG vet
Als ik ga zal ik een fotoreportage maken uiteraard.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77308258
Waarom geeft NS.nl geen prijs voor Rotterdam Centraal <-> Antwerpen?

Ik wil geen High-Flex (vol tarief) 2e klas retour voor ¤36,40, het was toch veel goedkoper? Dat is 18,20 per uur waarin je vaak nog staat ook!

Oh zaterdags is het gelukkig goedkoper, maar waarom? Het is godverdomme geen vliegtuig.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:01:37 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77308422
Internationale treintarieven zijn het best bewaarde geheim ter wereld. Ze vinden Osama bin Laden nog eerder dan een prijs van een internationaal treinkaartje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77309649
Ik snap er ook niets van.
De automaat weet het dan weer wel

Maar een reis naar sczcezin is nog een beter geheim.
NS hispeed kent het niet, de automaten van NS ook niet.
Maar de reisplanner wel. Maar zonder prijs. Daarvoor wordt je naar hispeed verwezen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77309926
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Waarom geeft NS.nl geen prijs voor Rotterdam Centraal <-> Antwerpen?

Ik wil geen High-Flex (vol tarief) 2e klas retour voor ¤36,40, het was toch veel goedkoper? Dat is 18,20 per uur waarin je vaak nog staat ook!

Oh zaterdags is het gelukkig goedkoper, maar waarom? Het is godverdomme geen vliegtuig.
http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/ en kijk wat een weekendretour Rotterdam - Roosendaal kost. Dat + ¤10,60 en je hebt je bedrag. Maar volgens mij is een euro of 30 dan alsnog niet heel gek..
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:33:59 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77310241
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap er ook niets van.
De automaat weet het dan weer wel

Maar een reis naar sczcezin is nog een beter geheim.
NS hispeed kent het niet, de automaten van NS ook niet.
Maar de reisplanner wel. Maar zonder prijs. Daarvoor wordt je naar hispeed verwezen
Aan de balie in Utrecht Centraal kun je dat zo regelen hoor, geen enkel probleem Dat zal een paar keer per jaar ongeveer het enige zijn wat ik in Dv ga missen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:35:23 #271
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77310309
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap er ook niets van.
De automaat weet het dan weer wel

Maar een reis naar sczcezin is nog een beter geheim.
NS hispeed kent het niet, de automaten van NS ook niet.
Maar de reisplanner wel. Maar zonder prijs. Daarvoor wordt je naar hispeed verwezen
of een door de DB erkende reiswinkel, de treinreiswinkel bijvoorbeeld, nette mensen, hebben me tot nu toe altijd uitstekend geholpen en goedkoper dan ns .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:46:38 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77310861
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:48:37 #273
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77310985
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Daarom personaliseerde ik mijn antwoord Fles, let op de nuances!
Ik ga er overigens wel zelf naar toe, niet per mail of telefoon, dat is bij dit soort complexe dingen wel zo handig!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:53:01 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77311252
ik personaliseerde mijn antwoord toch ook

Misschien dat het idd beter gaat als je er zelf naartoe gaat ja. Maar goed, dan ga ik net zo lief in Utrecht zelf even naar de internationale balie. En wat ik daar niet voorelkaar krijg regel ik ter plekke wel, da's ook altijd lachen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:57:39 #275
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77311547
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
ik personaliseerde mijn antwoord toch ook

Misschien dat het idd beter gaat als je er zelf naartoe gaat ja. Maar goed, dan ga ik net zo lief in Utrecht zelf even naar de internationale balie. En wat ik daar niet voorelkaar krijg regel ik ter plekke wel, da's ook altijd lachen
Inderdaad, duidelijker kan haast niet , ben ik ook wel gewend van je. Verdorie vergeten te vragen of je HAFAS al had omdat ik vorige week in Duitsland zat
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:59:28 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77311660
Nog niet nee, maar met wat mazzel gaat Zug-Chef dat voor me regelen als het lukt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77312007
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Mag ik vragen waarom niet? 'k Was van plan om daar een leuk reisje voor komende zomer te zoeken, die reizen zien er best aantrekkelijk uit?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:07:49 #278
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77312122
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Treinreiswinkel? Wat is dat?
pi_77312160
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Treinreiswinkel? Wat is dat?
http://www.treinreiswinkel.nl/ ?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:11:24 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77312329
Ik had het via Internetgeregeld met ze. Dacht ik. Maar je krijgt de tickets dan ongeveer 4 of 5 dagen voor vertrek thuisgestuurd, en dan deugt er links en rechts van alles niet aan (persoonsgebonden tickets die op naam staan van Mr R Treinreiswinkel, een nachttrein Luxemburg - Marseille waarbij ik zelf nog een kaartje Luxemburg - Metz bleek te moeten bijkopen, dat soort geouwehoer) en dan is het natuurlijk veel te kort dag om dat allemaal nog gewijzigd te krijgen, dus zit je met de gebakken peren. Nee, ik ben er wel klaar mee Heb mijn leergeld betaald Maar misschien gaat het zoals gezegd beter als je in persoon naar die winkel toe gaat. Maar ja, wie gaat er vanuit Utrecht naar Leiden voor die winkel terwijl hij een NS Internationaal balie op de stoep heeft?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77312543
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had het via Internetgeregeld met ze. Dacht ik. Maar je krijgt de tickets dan ongeveer 4 of 5 dagen voor vertrek thuisgestuurd, en dan deugt er links en rechts van alles niet aan (persoonsgebonden tickets die op naam staan van Mr R Treinreiswinkel, een nachttrein Luxemburg - Marseille waarbij ik zelf nog een kaartje Luxemburg - Metz bleek te moeten bijkopen, dat soort geouwehoer) en dan is het natuurlijk veel te kort dag om dat allemaal nog gewijzigd te krijgen, dus zit je met de gebakken peren. Nee, ik ben er wel klaar mee Heb mijn leergeld betaald Maar misschien gaat het zoals gezegd beter als je in persoon naar die winkel toe gaat. Maar ja, wie gaat er vanuit Utrecht naar Leiden voor die winkel terwijl hij een NS Internationaal balie op de stoep heeft?
Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalys
Treinreiswinkel
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:27:10 #282
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77313097
Ik ga vanuit Utrecht naar Amsterdam, noem mij eens een toko die alle kaartjes tegen Sparpreis kan krijgen, (ook wanneer ze nog niet verkrijgbaar zijn) met een simpel bezoekje dan ga ik naar die toe, tot dan blijft de treinreiswinkel top voor ons .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:28:16 #283
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77313146
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:15 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalys
Treinreiswinkel
Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77317475
hmm zou ik morgen even gaan treinen of niet.
  woensdag 27 januari 2010 @ 07:25:39 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77321550
Ik vind die compensatieregeling van NS HiSpeed een beetje brak


Klik hier voor de compensatieregeling

Over wanneer je compensatie krijgt, en dan nog eens de compensatie bij Thalys
Je bent beter uit als je tegoedbonnen gebruikt, die zijn in dat geval meer waard als geld vanaf 60 minuten
pi_77321995
En het had alllemaal zo simpel kunnen zijn, als ze die OV-chipkaart goed hadden aangepakt (op Europeesch niveau):
Gewoon inchecken op een willekeurig station in Nederland en uitstappen in een willekeurig station in (bijv) Duitsland. De computer rekent vervolgens de prijs uit op basis van de gemiddelde snelheid van je reis.
Neem je een snelle ICE, is je gemiddelde snelheid hoger, neem je de regionale boemel, is je reis goedkoper.
En bij vertraging betaald te klant automatisch minder en heb je dus geen compensatie regelingen nodig.

moet er alleen iets verzonnen worden om te voorkomen dat reizigers inchecken en vervolgens pas een paar uur later de trein nemen.

Helaas denkt een gemiddelde manager bij de spoorwegen dat je ICT alleen kan gebruiken om teksten om een scherm weer te geven, dus zal het er wel nooit van komen dat er een effectief betaalsysteem komt.
So we just called him Fred too
pi_77322180
Het is nu 4 weken geleden sinds ik 20 euro kwijt ben geraakt aan uitcheck-fail bij de NS, nog geen reactie van de klantenservice
pi_77322937
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:47 schreef Palmboom313 het volgende:
hmm zou ik morgen even gaan treinen of niet.
quote:
Wisselstoring Zevenaar-Doetinchem
Tussen Zevenaar en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een wisselstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem minder treinen.
Prognose:
hmm laat maar zitten dan
pi_77323680
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:28 schreef Eix het volgende:

[..]

Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg?
De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door.
  Redactie Sport woensdag 27 januari 2010 @ 11:22:57 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77326696
quote:
Beperkingen in het buitenland Coessveld
Tussen Enschede en Gronau moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door beperkingen in het buitenland rijden er tussen Enschede en Gronau geen treinen.
Prognose:
* Einde: onbekend
1. Het is Coesfeld, niet Coessveld
2. De Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft rijdt wel gewoon tussen Enschede en Gronau. Coesfeld ligt namelijk aan de lijn naar Münster dus alleen DB Regio heeft er problemen mee...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77327416
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:45 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door.
De mijne begon al te zuchten bij het zien van de rode omslag met de witte gestileerde treinraampjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77327608
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

1. Het is Coesfeld, niet Coessveld
2. De Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft rijdt wel gewoon tussen Enschede en Gronau. Coesfeld ligt namelijk aan de lijn naar Münster dus alleen DB Regio heeft er problemen mee...
Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft
  Redactie Sport woensdag 27 januari 2010 @ 12:38:10 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77329894
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:46 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft
Op het moment van posten reed de PEG juist wel tussen Enschede en Gronau en DB Regio niet. Ook vreemd dat bahn.de aangeeft "Stellwerksstörung /-ausfall: Zwischen Münster(Westf)Hbf und Enschede kommt es derzeit zu Verspätungen und Zugausfällen."
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77332091
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt er op dat men voor de verkorte uitleg van zaken graag naar de site van Nico gaat ipv in het eigen systeem lange documenten door te nemen.

tenminste, zo komt het op mij over.
Het gaat niet om de lengte van de documenten, het probleem zit hem in de vindbaarheid (pdf's alleen te zoeken op bestandsnaam, veelal via gare projectnamen, werkgroepen of op papier) en de snelheid daarvan. Dan is Google, hoe stom ook, sneller en daarmee kom je snel op de site van Nico.

En nee, volgens het management is er niks aan de hand...
pi_77334579
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
En nee, volgens het management is er niks aan de hand...
Klopt, gaat al heel lang zo. Niks ongebruikelijks aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:30:03 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77337053
quote:
Megaboete NS voor te late treinen
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - De NS hangt een miljoenenboete boven het hoofd. De spoorwegen haalden bij lange na niet de eisen die het bedrijf met het ministerie van Verkeer heeft afgesproken. Zo reden er te weinig treinen en arriveerden te veel treinen te laat.
Megaboete NS voor te late treinen (lees hier meer).
quote:
NS komt afspraken niet na
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben het afgelopen jaar niet genoeg treinen laten rijden en te veel treinen kwamen te laat om te voldoen aan de afspraken die daarover zijn gemaakt met het ministerie van Verkeer.
NS komt afspraken niet na (Lees hier meer, bron)

Dát was te verwachten, met al die vertraagde treinen
pi_77337249
quote:
Volgens de NS was in het laatste kwartaal nog 83,2 procent van de treinen op tijd. Maar dit cijfer ligt ver onder de 50 procent als ook de uitgevallen treinen worden meegerekend.
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')