Grappig, er wordt ineens een heleboel duidelijk.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Whehehe Nico Spilt heeft aandacht van de FC FingerPaint
[..]
Ik wil er weleens een ritje mee maken, gewoon om het eens gedaan te hebben. En een zwikkie foto's ervan maken. Ik zit er bepaald niet op te wachten om daar dagdagelijks mee op en neer naar mn werk te pendelenquote:Op maandag 25 januari 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen)
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Edequote:Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
Daar rijden toch geen IC's?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Ede
Tussen Utrecht en Ede? Vier keer per uur.quote:
Omdat het drukke deel Rotterdam - Dordt - Breda is, en daar rijden minstens twee sneltreinen/ic's per uur. De 1900 wordt dus aangevuld met 2100, 2200, 2400 (bestaat die nog?), benelux.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
sorry, ik bedoelde juist wel IC's
Waarom rijdt de 1900 eigenlijk niet 4x per uur? Die zit in de spits echt vol en daarbuiten ook voller dan IC's richting Utrecht.
Ik vind het mooie treinen, zolang ik er niet tussen Rotterdam en Leeuwarden ofzo mee moet reizen..quote:Op maandag 25 januari 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen)
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
Zoiets vermoedde ik al.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
de 2400 bestaat al niet meer. Volgens mij is die opgegaan in de 2100
Met de auto.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste?
Inderdaad, van de 10x in de week dat ik er in zit, is het hooguit 3x VIRMquote:Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef James1988 het volgende:
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef James1988 het volgende:
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
De GTW? Er zijn volgens mij tientallen interieur varianten van de GTW, zelfs in Slowakije ben ik er nog een tegen gekomen:quote:Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
Ik zie ze niet vaak. Ik reis sowieso iedere ochten spits, maar het is vaker ICR dan VIRM.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend?
Hm, dan moet ik dat artikel ook maar eens ergens opsnorren. Krijgen we dat gekut weer....?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen".
Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staanHet is WEER treintjes rijden AND NOT reizigers vervoeren
De elektrische GTW rijdt ook in twee varianten:quote:Op maandag 25 januari 2010 23:13 schreef Ascendancy het volgende:
@Eix.
De SLT is in Nederland het best vergelijkbaar met de elektrische GTW. En die reist toch echt beter.
Ook niet continu van die verhoogde stoelen.
Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen op geld beluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:16 schreef Eix het volgende:
[..]
De elektrische GTW rijdt ook in twee varianten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Interieur_Velios.JPG
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Arriva_Spurt_interieur.jpg
Arriva heeft best een prettige trein en stoelindeling. Ook de zit is nog redelijk comfortabel. Veolia rijdt in 3+2 opstelling met houten-plank-onder-je-reet interieur.
Maar je zit in elk geval niet knie aan knie een uur en een kwartier met zes man op een bank geperst. Dat is al heel wat...quote:Op maandag 25 januari 2010 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen geldbeluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.
Met een auto met chauffeur.quote:
Er wordt onder andere "uitgegaan van een dalende vervoersvraag" in (dacht ik toch) total disregard van de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Daarnaast wordt er op een bepaalde afdeling vanuit gegaan dat van de zesbaks VIRMstellen de 1e klas bovenverdiepingen worden omgebouwd of gedeklasseerd naar 2e klas, terwijl een andere afdeling in hetzelfde gebouw absoluut niet van plan is om dat te gaan doen. Gevolg: de capaciteit van een Virmpje-6 is 486 zitplaatsen. Of 468. Net aan wie je het vraagtquote:Op maandag 25 januari 2010 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm, dan moet ik dat artikel ook maar eens ergens opsnorren. Krijgen we dat gekut weer....?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dan is de trein vast goedkoper.quote:
Met een 30" beeldscherm, nee bedankt.quote:
Ik kan zeilen maar dan grote kans dat m'n beeldscherm dan waterschade heeft.quote:
dat wel, maar je hebt er weinig aan als je er niet op verdacht bent en de deur open staatquote:Op maandag 25 januari 2010 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch attent van ze dat ze een sticker doen om je te waarschuwen?
quote:Op maandag 25 januari 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Over GTW's gesproken. Wat doe je als Arriva zijnde als de uitschuiftrede defect is?Sowieso ArrivaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar ze zien er wel lekker fluffy uit, vooral in de 1ste klas. De eerste keer in zo'n geval heb ik me laten verleiden om me lekker in die stoel te laten ploffen. Heb ik nog net geen gebroken bilbot ofzo aan over gehouden.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen op geld beluste fysiotherapeuten vrolijk van worden.
quote:Enkhuizen-Alkmaar/Amsterdam Centraal/Schiphol
Dinsdag 26 Januari 08:02
Oorzaak Tussen Enkhuizen en Hoorn rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 8:30 uur verholpen.
Reisadvies
Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel
Dinsdag 26 Januari 07:58
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch rijden minder treinen door een stroomstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam Centraal/Utrecht Centraal kunnen omreizen via Rotterdam Centraal.
Zwolle-Utrecht Centraal
Dinsdag 26 Januari 07:22
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Zwolle rijden minder treinen door logistieke problemen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ja, het ziet er mooi uit, zeker de 1e klas, met leer en zo. Alleen dat zitten hè... Je kunt beter gaan staan en er naar kijken, dan heb je er meer plezier van.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 07:50 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Maar ze zien er wel lekker fluffy uit, vooral in de 1ste klas. De eerste keer in zo'n geval heb ik me laten verleiden om me lekker in die stoel te laten ploffen. Heb ik nog net geen gebroken bilbot ofzo aan over gehouden.
Je kunt dat artikel zeker niet even scannen.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen".
Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staanHet is WEER treintjes rijden AND NOT reizigers vervoeren
Fijn dat ze zulks ook even op die handige matrix borden zetten op de stations. Dan had ik vanaf breda om kunnen reizen via Rotterdam. Was ik maar 5 minuten te laat op mijn werk in plaats van 40.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:05 schreef greavy het volgende:
Het gaat qua storingen weer lekker bij de NS..
[..]
![]()
![]()
En die Duitsers maar beweren dat wij Nederlanders ons aanstelde in december met de sneeuw...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:43 schreef greavy het volgende:
oja, de ICE rijd tussen amsterdam en emmerich met vervangend materieel, in pendeldienst wegens een tekort aan ICE treinen door het winterweer.
Die ICE's die die route doen zijn van Hispeed, DB heeft er geen stellen op rijden.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:54 schreef Cothen het volgende:
[..]
En die Duitsers maar beweren dat wij Nederlanders ons aanstelde in december met de sneeuw...
Je kan ook in Rotterdam een kaartje kopen voor België natuurlijk.. Tenzij je met een StudentenOV in je kortingsperiode rijdt, je kan in de automaat alleen kiezen tussenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste?
Ik las iets over een kaartje op Roosendaal kopen voor België oid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |