Grappig, er wordt ineens een heleboel duidelijk.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Whehehe Nico Spilt heeft aandacht van de FC FingerPaint
[..]
Ik wil er weleens een ritje mee maken, gewoon om het eens gedaan te hebben. En een zwikkie foto's ervan maken. Ik zit er bepaald niet op te wachten om daar dagdagelijks mee op en neer naar mn werk te pendelenquote:Op maandag 25 januari 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen)
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Edequote:Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
Daar rijden toch geen IC's?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Ede
Tussen Utrecht en Ede? Vier keer per uur.quote:
Omdat het drukke deel Rotterdam - Dordt - Breda is, en daar rijden minstens twee sneltreinen/ic's per uur. De 1900 wordt dus aangevuld met 2100, 2200, 2400 (bestaat die nog?), benelux.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
sorry, ik bedoelde juist wel IC's
Waarom rijdt de 1900 eigenlijk niet 4x per uur? Die zit in de spits echt vol en daarbuiten ook voller dan IC's richting Utrecht.
Ik vind het mooie treinen, zolang ik er niet tussen Rotterdam en Leeuwarden ofzo mee moet reizen..quote:Op maandag 25 januari 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen)
Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp.
Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet.
Zoiets vermoedde ik al.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
de 2400 bestaat al niet meer. Volgens mij is die opgegaan in de 2100
Met de auto.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste?
Inderdaad, van de 10x in de week dat ik er in zit, is het hooguit 3x VIRMquote:Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef James1988 het volgende:
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef James1988 het volgende:
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen...
De GTW? Er zijn volgens mij tientallen interieur varianten van de GTW, zelfs in Slowakije ben ik er nog een tegen gekomen:quote:Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter
Ik zie ze niet vaak. Ik reis sowieso iedere ochten spits, maar het is vaker ICR dan VIRM.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend?
Hm, dan moet ik dat artikel ook maar eens ergens opsnorren. Krijgen we dat gekut weer....?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen".
Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staanHet is WEER treintjes rijden AND NOT reizigers vervoeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |