 
		 
			 
			
			
			Nee hoor, er is een gezamenlijke poule waarbinnen geen onderscheid wordt gemaakt tussen NS- en DB-stellen (waardoor je dus ook NShispeed-ICE's in België tegen kan komen). Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:28 schreef bork het volgende:
[..]
Die ICE's die die route doen zijn van Hispeed, DB heeft er geen stellen op rijden.
 
			 
			
			
			nee. Ze gaan wel rijden op za/zo als de nieuwe treinen er zijn. Dan ben je echter ook een halfuur langer onderweg met de normale 'IC'. De Fyra gaat dan vaker rijden. Dit duurt nog wel ff, want de levering loopt vertraging opquote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Rijdt de Fyra niet op zaterdag?
 
			 
			
			
			Onzin, je kan ook kiezen uit NS-traject met korting. Ook in Rotterdam. Ook in Koudum-Molkwerum. Ook of je met of zonder RailPlus-kaart reist. Je hoeft echt niet specifiek in Roosendaal een kaartje te halen. Oefenen doe je HIERquote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:11 schreef Ireyon het volgende:
Je kan ook in Rotterdam een kaartje kopen voor België natuurlijk.. Tenzij je met een StudentenOV in je kortingsperiode rijdt, je kan in de automaat alleen kiezen tussen
- Geen korting
- 65+
- NS-traject gratis
In dat geval koop je een kaartje naar Roosendaal met korting en haal je in Roosendaal een weekendretour voor ¤10.60. En zorg dat je dan, vanuit Rotterdam, de intercity naar Vlissingen van een kwartiertje eerder neemt, zodat je in Rsd nog genoeg tijd hebt om een kaartje te kopen en, mits de Beneluxtrein van spoor 4a vertrekt, helemaal naar het uiteinde van dat perron te lopen.
 En ja, je kunt ook het vertrekstation aanpassen
 En ja, je kunt ook het vertrekstation aanpassen  
 
											 
			 
			
			
			Gaar. Er is een materieelspecifiek probleem van voorbijgaande aard, en de hele serie materieel heeft er last van?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:20 schreef ReisT het volgende:
Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.
 Massaal een brakke firmware update uitgerold of zo? Of hoe moet ik dit zien?
 Massaal een brakke firmware update uitgerold of zo? Of hoe moet ik dit zien?  
											 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin, je kan ook kiezen uit NS-traject met korting. Ook in Rotterdam. Ook in Koudum-Molkwerum. Ook of je met of zonder RailPlus-kaart reist. Je hoeft echt niet specifiek in Roosendaal een kaartje te halen. Oefenen doe je HIEREn ja, je kunt ook het vertrekstation aanpassen

 
			 
			
			
			Lijkt me sterk, aangezien de ICE 3M's voor elk spanningstype een eigen stroomafnemer hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:20 schreef ReisT het volgende:
Nee hoor, er is een gezamenlijke poule waarbinnen geen onderscheid wordt gemaakt tussen NS- en DB-stellen (waardoor je dus ook NShispeed-ICE's in België tegen kan komen). Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen.
 
			 
			
			
			Oh zo, ja dat zou kunnenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar wil je voor Korting kiezen dan? NS-Traject met Korting kan alleen bij een gewone Retour, maar dan ben je in het weekend nog altijd meer kwijt dan voor een Superdag- of Weekendretour..
 Ik neem altijd gewoon een tweemaands retour, aangezien je een procentje of 70 kans maakt dat je niet gecheckt wordt, en dan heb je 2 maanden de tijd om nogeens te gaan. En nogeens. En nogeens
 Ik neem altijd gewoon een tweemaands retour, aangezien je een procentje of 70 kans maakt dat je niet gecheckt wordt, en dan heb je 2 maanden de tijd om nogeens te gaan. En nogeens. En nogeens  
											 
			 
			
			
			Aldus Luccus op Tweakers.quote:Niet schrikken: vanavond komt er weer een V250 aan in Nederland.
 
			 
			
			
			En de uitholling gaat doorquote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:43 schreef James1988 het volgende:
Overigens: die 2maandsretourtjes zijn per 1/1 nog maar 1 maand geldig.
 
											 
			 
			
			
			En vanaf wanneer is dat dan ongeveer?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:54 schreef greavy het volgende:
[..]
nee. Ze gaan wel rijden op za/zo als de nieuwe treinen er zijn. Dan ben je echter ook een halfuur langer onderweg met de normale 'IC'. De Fyra gaat dan vaker rijden. Dit duurt nog wel ff, want de levering loopt vertraging op
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			thnx zit nu te kijkenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
NU op 2: Rail Away. Noorwegen, voor de liefhebber
 
			 
			
			
			Die ga ik zeker terugkijken.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
NU op 2: Rail Away. Noorwegen, voor de liefhebber

 
			 
			
			
			 
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/ en kijk wat een weekendretour Rotterdam - Roosendaal kost. Dat + ¤10,60 en je hebt je bedrag. Maar volgens mij is een euro of 30 dan alsnog niet heel gek..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Waarom geeft NS.nl geen prijs voor Rotterdam Centraal <-> Antwerpen?
Ik wil geen High-Flex (vol tarief) 2e klas retour voor ¤36,40, het was toch veel goedkoper? Dat is 18,20 per uur waarin je vaak nog staat ook!
Oh zaterdags is het gelukkig goedkoper, maar waarom? Het is godverdomme geen vliegtuig.
 
			 
			
			
			Aan de balie in Utrecht Centraal kun je dat zo regelen hoor, geen enkel probleemquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap er ook niets van.
De automaat weet het dan weer wel
Maar een reis naar sczcezin is nog een beter geheim.
NS hispeed kent het niet, de automaten van NS ook niet.
Maar de reisplanner wel. Maar zonder prijs. Daarvoor wordt je naar hispeed verwezen
 Dat zal een paar keer per jaar ongeveer het enige zijn wat ik in Dv ga missen...
 Dat zal een paar keer per jaar ongeveer het enige zijn wat ik in Dv ga missen...
											 
			 
			
			
			of een door de DB erkende reiswinkel, de treinreiswinkel bijvoorbeeld, nette mensen, hebben me tot nu toe altijd uitstekend geholpen en goedkoper dan nsquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap er ook niets van.
De automaat weet het dan weer wel
Maar een reis naar sczcezin is nog een beter geheim.
NS hispeed kent het niet, de automaten van NS ook niet.
Maar de reisplanner wel. Maar zonder prijs. Daarvoor wordt je naar hispeed verwezen
 .
.
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Daarom personaliseerde ik mijn antwoord Fles, let op de nuances!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			Inderdaad, duidelijker kan haast nietquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
ik personaliseerde mijn antwoord toch ook
Misschien dat het idd beter gaat als je er zelf naartoe gaat ja. Maar goed, dan ga ik net zo lief in Utrecht zelf even naar de internationale balie. En wat ik daar niet voorelkaar krijg regel ik ter plekke wel, da's ook altijd lachen
 , ben ik ook wel gewend van je. Verdorie vergeten te vragen of je HAFAS al had omdat ik vorige week in Duitsland zat
, ben ik ook wel gewend van je. Verdorie vergeten te vragen of je HAFAS al had omdat ik vorige week in Duitsland zat  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Mag ik vragen waarom niet? 'k Was van plan om daar een leuk reisje voor komende zomer te zoeken, die reizen zien er best aantrekkelijk uit?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
 
											 
			 
			
			
			Treinreiswinkel? Wat is dat?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
 
			 
			
			
			 Heb mijn leergeld betaald
 Heb mijn leergeld betaald  Maar misschien gaat het zoals gezegd beter als je in persoon naar die winkel toe gaat. Maar ja, wie gaat er vanuit Utrecht naar Leiden voor die winkel terwijl hij een NS Internationaal balie op de stoep heeft?
 Maar misschien gaat het zoals gezegd beter als je in persoon naar die winkel toe gaat. Maar ja, wie gaat er vanuit Utrecht naar Leiden voor die winkel terwijl hij een NS Internationaal balie op de stoep heeft?  
											 
			 
			
			
			Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalysquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had het via Internetgeregeld met ze. Dacht ik. Maar je krijgt de tickets dan ongeveer 4 of 5 dagen voor vertrek thuisgestuurd, en dan deugt er links en rechts van alles niet aan (persoonsgebonden tickets die op naam staan van Mr R Treinreiswinkel, een nachttrein Luxemburg - Marseille waarbij ik zelf nog een kaartje Luxemburg - Metz bleek te moeten bijkopen, dat soort geouwehoer) en dan is het natuurlijk veel te kort dag om dat allemaal nog gewijzigd te krijgen, dus zit je met de gebakken peren. Nee, ik ben er wel klaar meeHeb mijn leergeld betaald
Maar misschien gaat het zoals gezegd beter als je in persoon naar die winkel toe gaat. Maar ja, wie gaat er vanuit Utrecht naar Leiden voor die winkel terwijl hij een NS Internationaal balie op de stoep heeft?
 
  
											 
			 
			
			
			 .
.
											 
			 
			
			
			Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:15 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalys
Treinreiswinkel
 
			 
			
			
			 
  
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:47 schreef Palmboom313 het volgende:
hmm zou ik morgen even gaan treinen of niet.
hmm laat maar zitten danquote:Wisselstoring Zevenaar-Doetinchem
Tussen Zevenaar en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een wisselstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem minder treinen.
Prognose:
 
											 
			 
			
			
			De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg?
 
			 
			
			
			1. Het is Coesfeld, niet Coessveldquote:Beperkingen in het buitenland Coessveld
Tussen Enschede en Gronau moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door beperkingen in het buitenland rijden er tussen Enschede en Gronau geen treinen.
Prognose:
* Einde: onbekend
 
			 
			
			
			De mijne begon al te zuchten bij het zien van de rode omslag met de witte gestileerde treinraampjesquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:45 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door.
 
											 
			 
			
			
			Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaftquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
1. Het is Coesfeld, niet Coessveld
2. De Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft rijdt wel gewoon tussen Enschede en Gronau. Coesfeld ligt namelijk aan de lijn naar Münster dus alleen DB Regio heeft er problemen mee...
 
			 
			
			
			Op het moment van posten reed de PEG juist wel tussen Enschede en Gronau en DB Regio niet. Ook vreemd dat bahn.de aangeeft "Stellwerksstörung /-ausfall: Zwischen Münster(Westf)Hbf und Enschede kommt es derzeit zu Verspätungen und Zugausfällen."quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft
 
			 
			
			
			Het gaat niet om de lengte van de documenten, het probleem zit hem in de vindbaarheid (pdf's alleen te zoeken op bestandsnaam, veelal via gare projectnamen, werkgroepen of op papier) en de snelheid daarvan. Dan is Google, hoe stom ook, sneller en daarmee kom je snel op de site van Nico.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt er op dat men voor de verkorte uitleg van zaken graag naar de site van Nico gaat ipv in het eigen systeem lange documenten door te nemen.
tenminste, zo komt het op mij over.
 
			 
			
			
			Klopt, gaat al heel lang zo. Niks ongebruikelijks aanquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
En nee, volgens het management is er niks aan de hand...
 
											 
			 
			
			
			Megaboete NS voor te late treinen (lees hier meer).quote:Megaboete NS voor te late treinen
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - De NS hangt een miljoenenboete boven het hoofd. De spoorwegen haalden bij lange na niet de eisen die het bedrijf met het ministerie van Verkeer heeft afgesproken. Zo reden er te weinig treinen en arriveerden te veel treinen te laat.
NS komt afspraken niet na (Lees hier meer, bron)quote:NS komt afspraken niet na
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben het afgelopen jaar niet genoeg treinen laten rijden en te veel treinen kwamen te laat om te voldoen aan de afspraken die daarover zijn gemaakt met het ministerie van Verkeer.
 
 
											 
			 
			
			
			Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.quote:Volgens de NS was in het laatste kwartaal nog 83,2 procent van de treinen op tijd. Maar dit cijfer ligt ver onder de 50 procent als ook de uitgevallen treinen worden meegerekend.
 
			 
			
			
			Uitgevallen treinen rekenen ze bij de telegraaf vast als oneindige vertagingquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.
 
											 
			 
			
			
			Nu.nl zegt het ook in hun artikel, die 2% en maximaal 1,5 % mag zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.
 
  
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |