(tvp)quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:53 schreef James1988 het volgende:
I.v.m. werkzaamheden bij Delft rijdt IC Brussel zondag slecht tussen Rotterdam en Brussel. Reizigers kunnen van Amsterdam naar Rotterdam rijden per Fyra, die rijdt die dag extra, op de vertrektijden van IC Brussel. Een toeslag is die dag niet vereist.
Bron: http://www.twitter.com/nshispeed en www.nshispeed.nl
Inderdaad.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:51 schreef James1988 het volgende:
@trainfreak: die Maxima ziet er goed uit... jammer dat het een diesel is onder een bovenleiding. Daar hoort gewoon een stroomafnemer op.
Lunetten aansluiting, de sporen waar de mat'54 op staat en degene er links en rechts naast zijn al een tijdje opgebroken, waardoor de Maliebaan alleen maar meer vanaf Bunnik te bereiken is.quote:
Volgens wat ik hoor op youtube is het een tamelijk stille locquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:59 schreef James1988 het volgende:
En maakt die Maxima nog een beetje een mooi geluid of is het zo'n herriediesel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://ns.nl/cs/Satellite(...)ctie?p=1160724828566quote:Het winterse weer heeft gevolgen voor de dienstregeling. Daarom komen wij u tegemoet en wordt de geldigheidsperiode van het 'Kruidvatkaartje' * met drie weekenden verlengd. U kunt dus ook gebruik maken van dit kaartje op 16, 17, 23,24, 30 en 31 januari 2010.
Let op: In de treinen van Veolia is het kaartje niet op 16 en 17 januari geldig op de lijn Kerkrade-Heerlen-Maastricht i.v.m. werkzaamheden
Haha, met de nadruk op "niet vereist", maar als we medelijden hebben met NS Hispeed, het bijna falliet gaan van de HSA en hun veel te duur aangekochte HSL concessie, dan mógen we wel een toeslag kopenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:53 schreef James1988 het volgende:
I.v.m. werkzaamheden bij Delft rijdt IC Brussel zondag slecht tussen Rotterdam en Brussel. Reizigers kunnen van Amsterdam naar Rotterdam rijden per Fyra, die rijdt die dag extra, op de vertrektijden van IC Brussel. Een toeslag is die dag niet vereist.
Mensen die medelijden hebben met het falen van NS hispeed zijn gekquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:40 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Haha, met de nadruk op "niet vereist", maar als we medelijden hebben met NS Hispeed, het bijna falliet gaan van de HSA en hun veel te duur aangekochte HSL concessie, dan mógen we wel een toeslag kopenNatuurlijk
![]()
Ik denk dat het er eerder mee te maken heeft dat de wisseltongen heel lang zijn, en heel langzaam weglopen bij de aanslagspoorstaaf, zodat je een flink oppervlak moet verwarmen, wat lastiger is dan bij een 1:9 wisseltje.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:51 schreef Kleiduif het volgende:
het schijnt dat de wissels voor hogere snelheden 1:34 ,7 en 39 zeer slecht reageren op winterse omstandigheden zowel in NL als in het buitenland. er schijnt ook invloed te zijn van de uitzetting/krimpen doordat de spoorstaven aan elkaar gesmolten worden, thermietlassen.
Foei.quote:ik heb een civieltechnische achtergrond voornamelijk in de wegen en kunstwerken.
Jaquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:53 schreef Ascendancy het volgende:
De thalys had op Rotterdam al meer dan een uur vertaging, rond 6 uur. Toen riepen ze om dat mensen de beneluxtrein maar moesten pakken en dan overstappen in Brussel.
Dan betaal je voor een snelle trein en dan moet je met de beneluxtrein
Tip van de dag:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:53 schreef greavy het volgende:
Zat vandaag tevens vanaf Rtd naar Zwd in de 5183 (22.02 uit Rtd) in Plan T 522.. Wat een Klote treinen!
- Bijna geen beenruimte
- De automatische deuren klappen gelijk dicht na het openschuiven![]()
Verder zaten ze wel redelijk goed, alleen me benen zaten steeds knel![]()
![]()
[...]
Wel nice treinen, die Alpen Expres treinen
Als ze via venlo rijden, dat zit er vanaf Venlo een Duitse loc voor (iig een loc die over het Duitse net kan en mag)quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:48 schreef greavy het volgende:
Loc 1700 en 1800 zijn van de NS, dus de NS trok de Alpen Expres tot een grens station (Nederland of buitenland ??)
Zo'n vermoeden had ik al. In Den Bosch en Venlo zouden deze treinen ook instappers laten instappen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:06 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als ze via venlo rijden, dat zit er vanaf Venlo een Duitse loc voor (iig een loc die over het Duitse net kan en mag)
Ik zie hetquote:
Dat is mij ook al eens opgevallenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:25 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom wijzigt de NS het vertrekspoor van treinen die ze opheffen
Bron: BN De Stemquote:Trein staat twee uur stil in polder bij Zevenbergen
ZEVENBERGEN - Reizigers van de Highspeed-trein van Amsterdam naar Brussel hebben gisteren noodgedwongen erg lang van het besneeuwde winterlandschap kunnen genieten.
Tussen Zevenbergen en Oudenbosch stond hun trein plotseling stil vanwege een technisch defect aan de locomotief. Het duurde twee uur voor de NS de trein aan een andere locomotief hadden gekoppeld. De vertraging was extra zuur voor 21 spelers van voetbalvereniging Pelikaan uit Zwijndrecht. Zij waren op weg naar Brussel om met de Eurostar naar Londen te vertrekken om daar een voetbalwedstrijd te bekijken. Een locomotief sleepte de trein na twee uur het station van Roosendaal binnen. Daar stapten reizigers over op een ander voertuig compleet met gratis koffiebonnen.
Wat een bende van de NSquote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is mij ook al eens opgevallen![]()
Een beetje onlogisch lijkt mij dat wel..
Oja, ik vond deze vandaag ook nog:
[..]
Bron: BN De Stem
2 uur voor een nieuwe loc![]()
Ik weet niet WAT ze zaten te doen, maar niet wat er had moeten gebeuren lijkt mij
![]()
quote:Beste mevrouw Guppy,
Reist u de komende dagen met de trein? Kijk dan kort vóór vertrek op ns.nl. Door het winterse weer is de dienstregeling aangepast.
Kijk voor meer informatie op ns.nl
Mja, maar dan was die trein binnen 10 minuten weer verder gereden en was er niet zoveel aan de hand geweest. Nu denken al die inzittenden natuurlijk "Wat een kuttrein, 'k kan niet wachten totdat Fyra naar België rijdt" en dan heeft de NS z'n doel weer bereikt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wat een bende van de NS
Er staan toch genoeg locs op Roosendaal? En voor dat stukje trekken is nu niet echt een speciale loc vereist.
Ga jij nou eens die pics ergens anders uploaden, lutserquote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:01 schreef greavy het volgende:
Nette lijst Dennis!
Zal nog wel meer vervallen, omdat er nu veel stuifsneeuw in Nederland is.. Hier in Zwijndrecht is het al raak.
Konden die filmpjes nog groter?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:58 schreef greavy het volgende:
Foto's 8-1-2010: Doel: Alpen Expres te Utrecht spotten.
Klik hier voor de foto's MET beschrijving.
Klik hier voor het filmpje van de eerste vertrekkende Alpen Expres.
Klik hier voor het filmpje van de tweede vertrekkende Alpen Expres.
Klik hier voor een filmpje van een passerende trein met legervoertuigen erop.
Beetje donker omdat er niet meer licht aanwezig was op dit uiteinde van het perron.
Klik hier voor een filmpje van een wegrijdende Thalys in Rotterdam
Mooi filmpje van die voertuigen. Zie ze soms ook wel eens in Almelo staan.quote:Klik hier voor een filmpje van een passerende trein met legervoertuigen erop.
Beetje donker omdat er niet meer licht aanwezig was op dit uiteinde van het perron.
Dat was echt toeval, dat ik ze erop zette.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:47 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Mooi filmpje van die voertuigen. Zie ze soms ook wel eens in Almelo staan.
Als nog mooi gelukt. Ook mooi stabielquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:51 schreef greavy het volgende:
Dat was echt toeval, dat ik ze erop zette.
Ik stond te wachten tot de Alpen Expres zou vertrekken, en dat duurde iets langer dan ik dacht, dus kon toen mooi die voorbij komende trein met legervoertuigen filmen.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:58 schreef greavy het volgende:
Foto's 8-1-2010: Doel: Alpen Expres te Utrecht spotten.
Klik hier voor de foto's MET beschrijving.
quote:Het Zoutkaartje
Het winterse weer laat in heel Europa overal z’n sporen na. Minder treinen in de spits en een tekort aan strooizout. Samen met de overheid nodigen we iedereen uit om het “Zoutkaartje” te gebruiken.
Met het “Zoutkaartje” kunt u op maandag 11, dinsdag 12 en woensdag 13 januari tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur met 40% korting reizen
Het “Zoutkaartje” is een enkele reis of retour met 40% korting. Normaal alleen te gebruiken op vertoon van een Voordeeluren- of Jaartrajectabonnement. Nu voor elke treinreiziger!
Dit treinkaartje met 40% korting is te koop in onze Webshop en in de NS-kaartautomaat op het station. U kiest dan voor enkele reis of dagretour met korting. Heeft u een OV-chipkaart met reizen op saldo? Koop dan een papieren kaartje.
http://ns.nl/cs/Satellite(...)e#het-zoutkaartje-id
Zal het vanavond gaan wijzigenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Emmen" is een de 1711 en kan alleen DDAR trekken.
wat opmerking over je album van 29-12:
"Dolfijn" is DDM-1.
De 1800 serie mag geen DD-AR trekken
en bij "DD-AR of DDM1 te Amsterdam Centraal" heb je een mDDM (met DD-AR) op de foto staan
Verder: toffe pics
Het is de 4506quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
4. Spontin (België), 30 april 2009. Historische motorwagens 4605 en 4333 poseren voor het stationsgebouw van Spontin aan de Chemin de Fer du Bocq in het kader van de Koninginnedagrit van de NVBS.
Ja, heeft idd met ERTMS te maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:51 schreef dennistd het volgende:
Er staat mij iets bij dat de ETCS van de locs niet goedgekeurd zijn en die van de stuurstanden wel
Voglens mij hebben die locs gewoon geen ETCS?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:51 schreef dennistd het volgende:
Er staat mij iets bij dat de ETCS van de locs niet goedgekeurd zijn en die van de stuurstanden wel
Dat klopt. Het zit ook net wat ingewikkelder: deze treinen hadden eigenlijk met de reeks 28 moeten gaan rijden. Omdat ETCS bij die locs niet goed werkt hebben ze de kamelentrein bedacht, en daarbij boeit het verder niet wat voor loc er tussen zit dus hebben ze maar een andere gebruikt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Voglens mij hebben die locs gewoon geen ETCS?
Dat ding ziet er echt zó vet uitquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
1. Berlin-Lichtenberg (Duitsland), 2 januari 2009. Een afgerangeerde diesel-hogesnelheidstrein VT 18.16 Bauart "Görlitz" staat onder een dun laagje poedersneeuw te rusten in een heerlijk winters middagzonnetje.
[ afbeelding ]
Ow ja, nu je het zegt gaat er inderdaad een belletje rinkelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat klopt. Het zit ook net wat ingewikkelder: deze treinen hadden eigenlijk met de reeks 28 moeten gaan rijden. Omdat ETCS bij die locs niet goed werkt hebben ze de kamelentrein bedacht, en daarbij boeit het verder niet wat voor loc er tussen zit dus hebben ze maar een andere gebruikt.
quote:De NS rijdt vannacht in de Kop van Noord-Holland, Noord-Nederland en de driehoek Arnhem-Deventer-Enschede door met treinen zonder passagiers. Zo worden de wissels in beweging gehouden, om te voorkomen dat ze volwaaien met sneeuw.
Vandaag kende het treinverkeer weinig problemen. Wel is er het hele weekend een aangepaste dienstregeling.
In het noorden van Nederland hebben de bussen vanavond steeds meer last van het winterse weer. Vooral in Drenthe kampen bussen met forse vertragingen en vallen veel bussen uit. In het zuiden rijden de bussen wel, maar ook daar zijn door de gladheid vertragingen.
Een woud is een flinke verzameling bomen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:41 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ze wouden 2801-2803 gebruiken voor deze treinen.
Wat een raar verhaal. Als het goed is, bewegen wissels alleen als er geen trein overheen rijdt, anders heb je een groot probleem. Ik denk dat ze bedoelen dat de sneeuw door de passerende treinen een beetje uit de wissels waait ofzo, want om wissels te bewegen kan je ze beter gewoon iedere minuut omleggen ofzo.quote:
Duvel op pad, tis wat! Nice!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:34 schreef Duvel het volgende:
Vandaag mooi sneeuwweer, en het BP-kaartje van een vriend van me liep af. Dus op naar Luik, je weet wel, nieuw station, mooi en zo. Fotoreportage!
En verder terug met een e-Velios 501 via Heerlen, Plan T 519 naar Sittard en verder VIRM naar Utrecht en Gouda. Klaar!
Whoo! Eindelijk een (soort van) nachtnet buiten de zomer om hier in het oosten, nu er nog in kunnenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:06 schreef dennistd het volgende:
De NS rijdt vannacht in de Kop van Noord-Holland, Noord-Nederland en de driehoek Arnhem-Deventer-Enschede door met treinen zonder passagiers.
En helaas ook een door de Van Dale geaccepteerd werkwoordquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef Duvel het volgende:
Een woud is een flinke verzameling bomen.
Het geeft niet, hij komt uit Belgiëquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een woud is een flinke verzameling bomen.
En wilden zijn mensen die tot een primitief volk behoren.... http://www.vandale.nl/van(...)oek/?zoekwoord=wildequote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een woud is een flinke verzameling bomen.
quote:wil·len wilde of wou,
quote:Op zondag 10 januari 2010 13:18 schreef Duvel het volgende:
VIRM-IV + VIRM-VI = 10 bakken, dus tien keer in de AVT.
De NS kan zeggen dat ze juist niet rijden.. Het is echt een FAAL, want er rijden niet zoveel extra treinenquote:Op zondag 10 januari 2010 13:59 schreef STTSJT het volgende:
Kan de ns tenminste niet zeggen dat ze niet rijden
Zouden ze dan niet rijden in kader van hou de wissels schoon?quote:Op zondag 10 januari 2010 14:03 schreef greavy het volgende:
[..]
De NS kan zeggen dat ze juist niet rijden.. Het is echt een FAAL, want er rijden niet zoveel extra treinen![]()
![]()
Zojuist bij Den Haag de AV helemaal vol zien staan..Stond geen 1 andere trein meer tussen
Nopequote:Op zondag 10 januari 2010 14:07 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zouden ze dan niet rijden in kader van hou de wissels schoon?![]()
Maar uit Den Helder of Nijmegen vertrekken niet zoveel treinen. Gaan ze daar in rook op (zou je bijna denken)quote:Amsterdam Centraal - 15:52
Bekijk de voorzieningen op dit station Tijd Naar Spoor Via Reisdetails
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen 5B A'dam Amstel, Utrecht C, Veenendaal-De Kl Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
Alweer? Gaat weer eens lekker.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Duvel op pad, tis wat! Nice!
Leuke reportage Duvel
en verder, gisterenavond weigerden 3 van de 4 slagbomen bij (Bilthoven) 1 uur lang omlaag te gaan, hier zijn regelmatig aanrijdingen geweest in het verleden.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/226218
Tsja je weet maar nooit met de NSquote:Op zondag 10 januari 2010 15:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar uit Den Helder of Nijmegen vertrekken niet zoveel treinen. Gaan ze daar in rook op (zou je bijna denken)
als je dit letterlijk opvat, en denkt dat ze echt rijden (nu fictie dus)
Ik van Putten naar Utrecht. Moet een tentamen maken, dus hoop dat het een beetje op tijd rijd. Neem expres al een trein eerder ( 7.30quote:Op zondag 10 januari 2010 16:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen mag k weer van Arnhem nr Utrecht, spannend!
ligt daar dan zoveel sneeuw, dat de treinen er last van hebben?quote:Op zondag 10 januari 2010 17:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik van Putten naar Utrecht. Moet een tentamen maken, dus hoop dat het een beetje op tijd rijd. Neem expres al een trein eerder ( 7.30)
Nee, maar het komt hier vaak genoeg voor dat er een sein/wissel/overwegstoring is. Met gewoon college kan ik wel te laat komen, maar nu gewoon niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:24 schreef STTSJT het volgende:
[..]
ligt daar dan zoveel sneeuw, dat de treinen er last van hebben?
Tjah vaak is het wel zo ga je een uur eerder is er niets aan de hand ga je net op tijd heb je vertraging.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nee, maar het komt hier vaak genoeg voor dat er een sein/wissel/overwegstoring is. Met gewoon college kan ik wel te laat komen, maar nu gewoon niet.
Juist, als ik de trein van rond 8 uur pak dan ben ik regelmatig net wat te laat doordat het bij de bussen ook stervensdruk is. Met de trein van een half uur eerder ben ik ruim een half uur te vroeg.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:43 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Tjah vaak is het wel zo ga je een uur eerder is er niets aan de hand ga je net op tijd heb je vertraging.
Ik hoef gelukkig alleen maar te werken... Succes!quote:Op zondag 10 januari 2010 17:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik van Putten naar Utrecht. Moet een tentamen maken, dus hoop dat het een beetje op tijd rijd. Neem expres al een trein eerder ( 7.30)
Op die manier. Hoop dan voor je dat je dan we; op tijd komt (Zul je net zien dat er dan iets gebeurt waar ze een paar uur voor nodig hebben om weer te kunnen rijdenquote:Op zondag 10 januari 2010 17:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nee, maar het komt hier vaak genoeg voor dat er een sein/wissel/overwegstoring is. Met gewoon college kan ik wel te laat komen, maar nu gewoon niet.
Ach overmacht is vast wel iets voor te regelen. Maar ik mis niet graag 15-30 minuten kostbare tentamentijd. Mijn pa heeft wel mazzel, de DM90 waar hij meestal aan werkt zijn aardig winterproof geloof ikquote:Op zondag 10 januari 2010 18:46 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Op die manier. Hoop dan voor je dat je dan we; op tijd komt (Zul je net zien dat er dan iets gebeurt waar ze een paar uur voor nodig hebben om weer te kunnen rijden
Dat lijkt mij ook, anders zou t wel heel lullig zijn.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach overmacht is vast wel iets voor te regelen. Maar ik mis niet graag 15-30 minuten kostbare tentamentijd. Mijn pa heeft wel mazzel, de DM90 waar hij meestal aan werkt zijn aardig winterproof geloof ik
Zeker 10x zo druk als normaal denk ikquote:
Bron: ad.nlquote:ROTTERDAM - Frequente treinreizigers kunnen bij de Nederlandse Spoorwegen een goedkopere autoverzekering afsluiten. De spoorwegen willen met de NS Autoverzekering meer vaste treinreizigers aan zich binden, weet het AD.
,,Omdat trouwe treinreizigers hun auto veel minder vaak gebruiken dan andere weggebruikers, hebben ze ook minder kans op schade,'' aldus Miranda Mens van de NS. Abonnementhouders kunnen een verzekering afsluiten voor de helft van de prijs.
Ook meteen de enige reden voor het afschaffen van de Beneluxtrein. Schaamteloos propaganderen kunnen ze wel bij de NS.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:49 schreef greavy het volgende:
En ja, de FYRA is drukker als normaal. Een kennis van me uit Asd is vandaag hier geweest (Zwd) en dus dat stuk met de FYRA afgelegd tot Rotterdam. Er werd op Asd ook omgeroepen dat de FYRA vandaag extra zou rijden, als vervangend vervoer voor de ICBrussel.
Is gelijk weer een promotie voor de FYRA
Zeker ze konden net zo goed toeslag vragen. Voor de toekomst van de Fyra doen ze er goed aan om de toeslag maximaal 7,50 euro op een retourtje amsterdam - rotterdam te maken.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:42 schreef James1988 het volgende:
Door werkzaamheden tussen Den Haag en Delft zou de IC Brussel sowieso beperkt worden. Ik vind het netjes dat Fyra dan zonder toeslag rijdt om mensen iig van Amsterdam naar Rotterdam te krijgen.
quote:Op maandag 11 januari 2010 01:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Zeker ze konden net zo goed toeslag vragen. Voor de toekomst van de Fyra doen ze er goed aan om de toeslag maximaal 7,503 euro en te verhogen als de trein vol zit op een retourtje amsterdam - rotterdam te maken.
Waarom werd de Benelux niet gewoon omgeleid via Gouda? Waarom kan de Benelux nog steeds niet over de HSL rijden terwijl het precies dezelfde locs zijn als die van de Fyra?quote:Op zondag 10 januari 2010 23:42 schreef James1988 het volgende:
Door werkzaamheden tussen Den Haag en Delft zou de IC Brussel sowieso beperkt worden.
De Bs-en mogen de HSL niet opquote:Op maandag 11 januari 2010 09:24 schreef ReisT het volgende:
Waarom werd de Benelux niet gewoon omgeleid via Gouda? Waarom kan de Benelux nog steeds niet over de HSL rijden terwijl het precies dezelfde locs zijn als die van de Fyra?
quote:NSHispeed Fyra reed vanochtend niet door materieelproblemen. Compensatieregeling staat op http://bit.ly/74Ax5f 8 minutes ago
Onzin. Het voordeel van de fyra is te nihiel om ook maar enig extra geld te vragen.quote:Op maandag 11 januari 2010 01:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Zeker ze konden net zo goed toeslag vragen. Voor de toekomst van de Fyra doen ze er goed aan om de toeslag maximaal 7,50 euro op een retourtje amsterdam - rotterdam te maken.
Nouja, door alle directe verbindingen met Schiphol af te schaffen, continu folders uitdelen in de Beneluxtrein, diezelfde trein zo vaak mogelijk niet laten rijden en elke week een dagje geen toeslag vragen ter kennismaking.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Onzin. Het voordeel van de fyra is te nihiel om ook maar enig extra geld te vragen.
Ik vraag me ook serieus af hoe ze(ook met de v250) ooit winst willen halen uit zo'n dure treindienst.
Sorry hoor, maar als de HSL met V250 geheel in dienst is, dan is de snelste verbinding Asd-Rtd ca. 1:05; de auto haalt dat alleen buiten de spits en Fyra doet er 0:33 over. Een half uur tijdwinst is heel wat waard; zelfs met een uurloon van 15 euro! (Een toeslag kost immers 7,40 per enkeltje). En een HSL wordt gemikt op de wat hogere inkomens, zoals accountants, consultants, ingenieurs etc. Zeg maar met een uurloon rond de 50 euro: dan is een halfuur je wel 25 euro waard, en is 7,40 dus gewoon een koopjequote:Op maandag 11 januari 2010 11:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Onzin. Het voordeel van de fyra is te nihiel om ook maar enig extra geld te vragen.
Ik vraag me ook serieus af hoe ze(ook met de v250) ooit winst willen halen uit zo'n dure treindienst.
Ja, die blijven er. Er vervallen treinen, en er rijden treinen via een andere route.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:56 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zeg misschien iets heel doms hoor, maar de HSL-zuid is geen onderdeel van het hoofdnet, dan moeten er toch alternatieven blijven.
Noord-Hollandquote:* De Intercity Amsterdam Centraal - Schiphol - Vlissingen, serie 2100, gaat rijden via Haarlem in plaats van via Schiphol. Deze serie zal extra gaan stoppen te Amsterdam Sloterdijk, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak. Hierdoor verschuiven de vertrektijden vanaf Rotterdam Centraal naar Vlissingen en vanaf Vlissingen tot Rotterdam met 6 tot 7 minuten.
* De sneltrein Amsterdam Centraal - Haarlem - Dordrecht (- Breda), serie 2200, wordt een Intercity. 's Avonds vanaf 22.00 uur zal deze starten/eindigen te Leiden Centraal in plaats van Amsterdam Centraal. Deze treinserie start/eindigt te Dordrecht en stopt niet meer te Rotterdam Lombardijen.
* De stoptrein Leiden - Dordrecht zal gaan rijden tussen Den Haag Centraal en Dordrecht en 1 maal per uur - tijdens de spits 2 maal per uur - doorrijden naar en van Breda. De tijden tussen Dordrecht en Breda worden aangepast, zodat er te Breda aansluiting ontstaat op de intercity naar en van Zwolle. Na ca. 20.00 uur, vanaf Dordrecht na 21.00 uur, wordt deze trein ingekort tot het traject Dordrecht - Breda. De laatste trein uit Breda blijft wel doorrijden naar Rotterdam. Tussen Den Haag Centraal en Dordrecht vormt deze trein samen met de treinen serie 5100 tot ca 20.00 uur een kwartierdienst.
* De Stoptrein (Amsterdam Centraal -) Haarlem - Den Haag Centraal, serie 6300, zal in de spits niet meer starten/eindigen te Amsterdam Centraal. Bovendien vervalt te Leiden Centraal de aansluiting op de serie 2100. Van maandag t/m vrijdag vormt deze trein samen met de stoptrein naar Amsterdam Centraal via Schiphol en verder richting Almere tussen Den Haag Centraal en Leiden een kwartierdienst.
* De doorgaande verbinding tussen Schiphol en Rotterdam via Den Haag HS vervalt. Voortaan rijdt er vier keer per uur een Intercity tussen Amsterdam, Haarlem, Den Haag HS en Rotterdam, en vier keer per uur een Intercity tussen Schiphol en Den Haag Centraal: 1 maal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Groningen/Leeuwarden (serie 700), 1 maal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Berlijn (serie 140/240) of Den Haag C - Schiphol - Enschede (serie 1600) en tweemaal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Amsterdam C (serie 2600). Het oorspronkelijke idee om de internationale treinserie 140/240 alvast in december 2009 (voorlopig zonder stop in Leiden) naar Den Haag door te trekken, heeft men laten varen. De serie 2600 rijdt net zoals nu door als stoptrein naar Amsterdam Centraal en zal extra stoppen te Hoofddorp. De Intercity's van/naar Rotterdam geven in Leiden Centraal aansluiting op de Intercity's naar/van Schiphol.
Flevo- en Gooilijnquote:* De Sneltrein Hoorn - Haarlem - Den Haag Centraal, serie 3400, zal starten/eindigen te Haarlem in plaats van Den Haag Centraal.
* De Intercity Amsterdam Centraal - Zandvoort aan Zee, serie 5400, zal omgezet worden in een stoptrein en gaat dus ook stoppen te Haarlem Spaarnwoude.
quote:* De Intercity Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Hoofddorp, serie 3900, zal starten/eindigen te Amsterdam Centraal in plaats van Hoofddorp.
* De Sprinter Almere Oostvaarders - Amsterdam Centraal (serie 4600), zal in Amsterdam worden gekoppeld aan de nieuwe stoptrein Amsterdam Centraal - Schiphol - Leiden (- Den Haag Centraal), serie 13900.
* De Stoptrein Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal, serie 5700, zal starten/eindigen te Hoofddorp in plaats van Leiden Centraal.
Dat zijn geen alternatieven, maar de natte dromen van Michiel van Roozendaalquote:Op maandag 11 januari 2010 12:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, die blijven er. Er vervallen treinen, en er rijden treinen via een andere route.
De normale, vertrouwde verbindingen komen door de HSL-Zuid te vervallen, en je bent dan langer onderweg tussen Amsterdam en Rotterdam.
Hieronder een lijstje met wijzigingen:
Oude lijn & Schiphol lijn
[..]
Noord-Holland
[..]
Flevo- en Gooilijn
[..]
Ja Schiphol gaat er inderdaad flink op achteruit. Naar Amsterdam krijg je de IC die overal stopt en een stoptrein. Je zou dan eventueel nog de Fyra kunnen nemen (dat is toch 2 euro toeslag ofzo?), maar die overstap in Leiden is inderdaad 3 keer niks.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel zo dat de reizigers tussen Schiphol en Amsterdam Centraal er in de nieuwe situatie flink op achteruit zullen gaan.
Voor reizigers van Schiphol richting Den Haag HS of Rotterdam Centraal zal er in Leiden een overstap van 7 of 8 minuten zijn.
Leg uit...quote:Op maandag 11 januari 2010 14:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zijn geen alternatieven, maar de natte dromen van Michiel van Roozendaal
Dat klinkt mooi, maar dan moet je wel eerst op het station zien te komen en na aankomst van de trein moet je ook nog naar je eind bestemming. Dat kost je ook al gauw twee keer 20 minuten extra (zeker als de bus/tram/trein/metro niet helemaal aansluit). Dan ben je dus langer onderweg, voor meer geld.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:59 schreef davidov2009 het volgende:Sorry hoor, maar als de HSL met V250 geheel in dienst is, dan is de snelste verbinding Asd-Rtd ca. 1:05; de auto haalt dat alleen buiten de spits en Fyra doet er 0:33 over. Een half uur tijdwinst is heel wat waard; zelfs met een uurloon van 15 euro!
Dat die wijzigingen op de Oude Lijn alleen maar tijdsverlies als gevolg heeft, wat slechts gunstig is voor één man met z'n bedrijf.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja Schiphol gaat er inderdaad flink op achteruit. Naar Amsterdam krijg je de IC die overal stopt en een stoptrein. Je zou dan eventueel nog de Fyra kunnen nemen (dat is toch 2 euro toeslag ofzo?), maar die overstap in Leiden is inderdaad 3 keer niks.
[..]
Leg uit...
waar willen ze die treinen gaan laten in Den Haag? Pas in 2012 zijn spoor 11 en 12 weer beschikbaar voor de NS.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, die blijven er. Er vervallen treinen, en er rijden treinen via een andere route.
De normale, vertrouwde verbindingen komen door de HSL-Zuid te vervallen, en je bent dan langer onderweg tussen Amsterdam en Rotterdam.
Hieronder een lijstje met wijzigingen:
Oude lijn & Schiphol lijn
* De stoptrein Leiden - Dordrecht zal gaan rijden tussen Den Haag Centraal en Dordrecht en 1 maal per uur - tijdens de spits 2 maal per uur - doorrijden naar en van Breda. De tijden tussen Dordrecht en Breda worden aangepast, zodat er te Breda aansluiting ontstaat op de intercity naar en van Zwolle. Na ca. 20.00 uur, vanaf Dordrecht na 21.00 uur, wordt deze trein ingekort tot het traject Dordrecht - Breda. De laatste trein uit Breda blijft wel doorrijden naar Rotterdam. Tussen Den Haag Centraal en Dordrecht vormt deze trein samen met de treinen serie 5100 tot ca 20.00 uur een kwartierdienst.
* De doorgaande verbinding tussen Schiphol en Rotterdam via Den Haag HS vervalt. Voortaan rijdt er vier keer per uur een Intercity tussen Amsterdam, Haarlem, Den Haag HS en Rotterdam, en vier keer per uur een Intercity tussen Schiphol en Den Haag Centraal: 1 maal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Groningen/Leeuwarden (serie 700), 1 maal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Berlijn (serie 140/240) of Den Haag C - Schiphol - Enschede (serie 1600) en tweemaal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Amsterdam C (serie 2600). Het oorspronkelijke idee om de internationale treinserie 140/240 alvast in december 2009 (voorlopig zonder stop in Leiden) naar Den Haag door te trekken, heeft men laten varen. De serie 2600 rijdt net zoals nu door als stoptrein naar Amsterdam Centraal en zal extra stoppen te Hoofddorp. De Intercity's van/naar Rotterdam geven in Leiden Centraal aansluiting op de Intercity's naar/van Schiphol.
En voor iedereen die woont/werkt in Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam en Rotterdam Blaak. Dat zijn toch ook nog wel een aantal mensen...quote:Op maandag 11 januari 2010 14:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat die wijzigingen op de Oude Lijn alleen maar tijdsverlies als gevolg heeft, wat slechts gunstig is voor één man met z'n bedrijf.
Reizigers vanuit Vlissingen naar Schiphol zijn bijna een halfuur langer onderweg, dat is niet mijn idee van treinreizen aantrekkelijker maken. Verder zijn al die stations heel interessant hoor, maar zij kunnen niet verliezen wat ze in eerste instantie niet hadden. Ik gun ze best een betere, snellere verbinding, maar dat moet niet ten koste gaan van de aanzienlijk grotere hoeveelheid reizigers tussen de grote stations.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En voor iedereen die woont/werkt in Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam en Rotterdam Blaak. Dat zijn toch ook nog wel een aantal mensen...
Je bent dus slechts 8 minuten langer onderweg, terwijl je veel meer mensen van dienst kan zijn. En de mensen die sneller willen reizen kunnen met de Fyra.
De route via Haarlem is helemaal niet sneller dan de schiphollijn. Het stopt om meer stations, en is 2 rechte stukken ipv de schuine lijn van een driehoek.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:06 schreef KapiteinT het volgende:
De route via Haarlem is sneller, dus dat is het probleem niet. Daarnaast stopt hij extra in Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam en Blaak. Dat kost inderdaad tijd voor de doorgaande reizigers, maar de reizigers naar deze stations gaan er juist op vooruit. Bovendien is er voor de doorgaande reizigers een alternatief: de Fyra.
Je kan het dus zien als reizigers de Fyra in pesten, maar je kan het ook zien als een voordeel voor een heleboel mensen, zonder dat dat persé ten kosten moet gaan van de doorgaande reizigers.
En ja, je betaald dus wel voor die snellere route, maar als je niet wilt betalen heb je dus ook nog een aardig alternatief.
Oja, tot slot krijg je nu ook nog een goede kwartier dienst tussen Amsterdam en Dordrecht, daar is nu geen plek voor op de Oude Lijn. Sowieso wordt de dienstregeling op en rond de Oude Lijn een stuk duidelijker.
En voor die groep reizigers tussen de grotere stations is er straks de Fyra...quote:Op maandag 11 januari 2010 14:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reizigers vanuit Vlissingen naar Schiphol zijn bijna een halfuur langer onderweg, dat is niet mijn idee van treinreizen aantrekkelijker maken. Verder zijn al die stations heel interessant hoor, maar zij kunnen niet verliezen wat ze in eerste instantie niet hadden. Ik gun ze best een betere, snellere verbinding, maar dat moet niet ten koste gaan van de aanzienlijk grotere hoeveelheid reizigers tussen de grote stations.
De route via Haarlem is wel sneller. De extra stops zorgen voor de extra reistijd. De lijn is volgens mij 8 kilometer langer, maar er kan harder gereden worden.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De route via Haarlem is helemaal niet sneller dan de schiphollijn. Het stopt om meer stations, en is 2 rechte stukken ipv de schuine lijn van een driehoek.
Daarnaast is die fyra helemaal geen alternatief. Want er komen meer stations op het hoofdnet.
Ik moet bijvoorbeeld dagelijks van Dordrecht naar Delft. Dat gaat nu dus langer duren omdat er 2 stations extra bijkomen. En dat is over het gehele traject zo. Heemstede hoort toch geen IC station te zijn
Net als Blaak en Schiedam overigens. Schiedam en blaak liggen allebei op 3km afstand van Rotterdam centraal en hebben allebei ruime trein en metro verbindingen met Rotterdam centraal.
Nee. Gewoon nee. 't Is volkomen geschift dat fatsoenlijke, bestaande lijnen zo ernstig mogelijk worden verneukt zodat mensen worden gedwongen om meer te betalen voor een dienst die gewoon vanzelfsprekend hoort te zijn. Fyra ís geen alternatief en zal het nooit worden, mist de overstappen in Rotterdam of Schiphol hooguit 2 minuten zijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En voor die groep reizigers tussen de grotere stations is er straks de Fyra...
Dit kan je helemaal niet weten. Er wordt waarschijnlijk nog flink met tijden geschoven, dus of dit zo is weet je pas tegen de tijd dat de hele dienstregeling bekend is. Zo gaat de Fyra tegen die tijd bijvoorbeeld 4 keer per uur rijden.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. 't Is volkomen geschift dat fatsoenlijke, bestaande lijnen zo ernstig mogelijk worden verneukt zodat mensen worden gedwongen om meer te betalen voor een dienst die gewoon vanzelfsprekend hoort te zijn. Fyra ís geen alternatief en zal het nooit worden, mist de overstappen in Rotterdam of Schiphol hooguit 2 minuten zijn.
De vele tijdwinst die belooft wordt is een farce, als ik van Schiphol naar Roosendaal ga, kan ik;
1) Met Fyra naar Rotterdam, dan na een overstap van 5 minuten met de gewone intercity verder.
2) 10 minuten langer op Schiphol blijven, de Beneluxtrein nemen en een kwartier na de gewone intercity in Rsd arriveren.
Niemand met gezond verstand gaat meer betalen voor 5 minuten tijdwinst. Het enige wat daar straks aan verandert, is dat ik gedwongen wordt om met Fyra te reizen als de Beneluxtrein niet meer rijdt.
Daarnaast mogen reizigers uit Vlissingen straks meer betalen om note bene dezelfde reistijd te hebben als nu, om nog maar te zwijgen van alle ellende die een overstap met vliegreisbagage met zich meebrengt.
De idioot die de nieuwe dienstregeling over de Oude Lijn heeft bedacht, heeft het voor elkaar gekregen om de reistijd vanaf elk zuidelijk station langer te maken dan ruim 25 jaar geleden. Petje af voor die klootviool.
Helemaal mee eens, een trein maakt nu eenmaal tussenstops en als je er niet tegen kan dat dat er wat meer worden ga je maar lekker met de auto.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Dat gezeur over dat het wat langer duurt. Op mijn traject is Vathorst er bij gekomen en tussen Amersfoort en Utrecht is het een stopper ipv een IC. Ik ben allang blij dat ik vanaf hier met de trein kan.
Hij reed trouwens op tijd vanochtend en kon de volle tijd voor mijn tentamen benutten
En dan krijgt iedereen een boete... En dan?quote:Op maandag 11 januari 2010 15:38 schreef Cothen het volgende:
Zullen we een actie starten om massaal zonder toeslagkaart in de Fyra te reizen?
Erg kansloze uitspraak ditquote:Op maandag 11 januari 2010 15:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, een trein maakt nu eenmaal tussenstops en als je er niet tegen kan dat dat er wat meer worden ga je maar lekker met de auto.
Nou hij ging wat minderquote:Op maandag 11 januari 2010 15:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, een trein maakt nu eenmaal tussenstops en als je er niet tegen kan dat dat er wat meer worden ga je maar lekker met de auto.
Hopelijk ging je tentame ook nog goed.
Nee en dit is wel een zinvolle opmerking.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Erg kansloze uitspraak ditMail de NS even dat ze alleen nog maar stoptreinen moeten rijden. De rest gaat wel met de auto.
Maar rotterdam is nu eenmaal het grote station van Rotterdam.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:09 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De route via Haarlem is wel sneller. De extra stops zorgen voor de extra reistijd. De lijn is volgens mij 8 kilometer langer, maar er kan harder gereden worden.
Dat Heemstede geen IC station verdiend ben ik met je eens, maar Blaak en Schiedam wel. Blaak ligt veel dichterbij het centrum van Rotterdam dan het centraal station en beide bieden een goede overstap op de Callandlijn. Ik denk dat als de trein op die 2 stations zal stoppen, centraal minder druk zal worden omdat op de metro stappen in Schiedam of Blaak vaak sneller is dan om via centraal te reizen.
Ik bedoelde dat de extra stops van de toekomstige intercity zorgen voor de extra reistijd. Amsterdam - Leiden via Haarlem zijn 2 lange rechte stukken, waar harder kan worden gereden, daarom is die route sneller.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar rotterdam is nu eenmaal het grote station van Rotterdam.
En waarom zij n er meer stops op de schiphollijn? Of Schiphol, of haarlem en heemstede. Dan is schiphol toch sneller lijkt mij.
Wat versta jij overigens onder grote stations? Voor de grote station Dordrecht Delft Den haag HS en Den haag Centraal, zijn de veranderingen alleen maar nadelig. Blaak en Schiedam staan niet in verhouding tot die stations.
Tevens worden mensen op deze manier gedwongen meer te betalen om niet aan reistijd te hoeven inboeten. Een belachelijk iets natuurlijk.
Maar dan moet Delft ook beter toegankelijk worden voor mindervalide passagiers.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:52 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> schiphol -> amsterdam CS = 37
Leiden -> haarlem -> amsterdam CS = 33
Just putting it out there![]()
Verder verdient delft zijn IC stop wel, en Laan V NOI en Schiedam... Ach.. Dat kost nog 3 minuten..
its not THAT bad
Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat de extra stops van de toekomstige intercity zorgen voor de extra reistijd. Amsterdam - Leiden via Haarlem zijn 2 lange rechte stukken, waar harder kan worden gereden, daarom is die route sneller.
Waar haal je die stations opeens vandaan? Voor Dordrecht en Den Haag HS is het inderdaad nadelig (als jij naar Amsterdam of Rotterdam moet tenminste, als je bijvoorbeeld naar Rotterdam Blaak zou moeten komen ook zij er beter vanaf). Delft gaat er juist op vooruit, want de huidige intercity stopt daar niet en Den Haag Centraal heeft er niks mee te maken.
quote:Op de trajecten Utrecht-Rotterdam en Utrecht-Den Haag rijden deze week nog steeds minder intercity's dan normaal. Dat heeft te maken met een achterstand in het onderhoud van treinen. De NS kiest ervoor iedere keer slechts een paar treinen onder handen te nemen, om de andere op lengte te houden en daarmee de capaciteit te waarborgen.
Dat zei een woordvoerder van de NS maandag. Mogelijk kunnen er volgende week meer intercity's worden ingezet op de trajecten. Of dat lukt, hangt mede van het weer af.
De andere treinen rijden maandag weer volgens de dienstregeling. De NS reed in verband met de verwachte sneeuwoverlast het hele weekeinde volgens een aangepaste dienstregeling. In verband met het winterse weer mogen ook treinreizigers zonder voordeelurenkaart nog tot en met woensdag buiten de spits met 40 procent korting reizen. Het 'zoutkaartje', dat werd ingevoerd om mensen in verband met het dreigende tekort aan strooizout uit de auto te krijgen, is geldig van 09.00 tot 16.00 uur en na 19.00 uur.
Mijn traject gvd. Het is al vanaf 17/12 een puinzooi. Ik overweeg serieus een brief te schrijven om de helft van de maandelijke periode van de jaartrajectkaart terug te vragen. Lijkt me eigenlijk niet meer dan fair. De overige 'tegemoetkomingen' heb ik geen fuck aan.quote:
En wat verwacht je met die brief te bereiken, net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mijn traject gvd. Het is al vanaf 17/12 een puinzooi. Ik overweeg serieus een brief te schrijven om de helft van de maandelijke periode van de jaartrajectkaart terug te vragen. Lijkt me eigenlijk niet meer dan fair. De overige 'tegemoetkomingen' heb ik geen fuck aan.
Falers.
Doet Infrabel überhaupt aan onderhoud?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:46 schreef trainfreak het volgende:
Het gaat weer goed in België.
Nadat er vorige week bovenleidingsproblemen waren op L50a, zijn er deze avond bovenleidingsproblemen op L50, de lijn waarop de omleidingen voor L50a verlopen...
De treinen rijden met een 'vermoedelijke vertraging van 30-45 minuten'
Ja...quote:Op maandag 11 januari 2010 19:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doet Infrabel überhaupt aan onderhoud?
Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"quote:Op maandag 11 januari 2010 19:36 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
En wat verwacht je met die brief te bereiken, net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.
Er rijden toch wel treinen maar gewoon minder. Om nou te spreken over een dienst die niet geleverd wordt.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"
"Ach wat zeur je, je auto rijdt op drie wielen ook wel hoor"quote:Op maandag 11 januari 2010 20:22 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Er rijden toch wel treinen maar gewoon minder. Om nou te spreken over een dienst die niet geleverd wordt.
heb geen auto hoor.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Ach wat zeur je, je auto rijdt op drie wielen ook wel hoor"
Toen Blaak nog bovengronds was, stopten de IC's naar Vlisingen en Venlo er altijd....die nam ik regelmatig nl. Of zou dat alleen in de spits geweest zijn...quote:Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.
En Den haag Centraal, ik neem aan dat als schiedam en blaak IC stations worden, want de IC den haag-venlo er ook overal stopt. En blaak is er beter vanaf. Maar Blaak staat niet in verhouding tot de andere stations die er door beinvloed worden.
Dat waren nogeens tijdenquote:
Die IC gaat 4 keer per uur rijden, dus heeft Delft er voordeel aan dat er 2 treinen per uur bij komen. De IC Den Haag - Venlo blijft op dezelfde stations (niet) stoppen als nu.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.
En Den haag Centraal, ik neem aan dat als schiedam en blaak IC stations worden, want de IC den haag-venlo er ook overal stopt. En blaak is er beter vanaf. Maar Blaak staat niet in verhouding tot de andere stations die er door beinvloed worden.
En leg mij dan is uit hoe je aan de klant wil verantwoorden dat om niet een half uur langer te doen over Amsterdam Centraal- vlissingen, je een dure toeslag moet betalen.
Er reedt vanmiddag om 13:45 inderdaad eentje hierlangs (Roosendaal) richting België.. Je mag 'm houdenquote:Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef trainfreak het volgende:
Ik las net dat er vandaag weer een V250 naar België is gekomen.
Het staat nu in Ath (), of het zou daar toch moeten staan.
Toen je nog bovengronds dwars door Rotterdam heen ging.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat waren nogeens tijdenIedere 2 uur een directe IC van Den Haag naar Köln Hbf
Ik vind het ook knap mislukt en zat me dat ook af te vragen.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:14 schreef Ascendancy het volgende:
Even iets heel anders:
Wat is dat nu voor mislukkig dat het gewoon letterlijk direct de elektronica insneeuwt
En waarom gebeurt dit eigenlijk niet met regen?
Niemand is toch gebaat bij een V250? Meteen in de hens steken.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er reedt vanmiddag om 13:45 inderdaad eentje hierlangs (Roosendaal) richting België.. Je mag 'm houden
Regen waait niet omhoog...en het is niet bevrorenquote:Op maandag 11 januari 2010 17:14 schreef Ascendancy het volgende:
Even iets heel anders:
Wat is dat nu voor mislukkig dat het gewoon letterlijk direct de elektronica insneeuwt
En waarom gebeurt dit eigenlijk niet met regen?
Dat is dus precies andersom...quote:Op maandag 11 januari 2010 15:52 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> schiphol -> amsterdam CS = 37
Leiden -> haarlem -> amsterdam CS = 33
Just putting it out there![]()
Gecondoleerd.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef trainfreak het volgende:
Ik las net dat er vandaag weer een V250 naar België is gekomen.
Het staat nu in Ath (), of het zou daar toch moeten staan.
Normaal wordt dit de tweede testronde ja.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gecondoleerd.
Even zonder gekheid: dit gaat dan de tweede poging worden voor testrondjes in België, nadat de eerste mislukte i.v.m. vierkante wielen? Ben benieuwd wanneer ze weer vierkant zijn
Wat heeft ie daar nou weer te zoeken?quote:Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef trainfreak het volgende:
Ik las net dat er vandaag weer een V250 naar België is gekomen.
Het staat nu in Ath (), of het zou daar toch moeten staan.
Dat vraag ik mij ook al de hele tijd af.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heeft ie daar nou weer te zoeken?
Ga eens foto's maken, buurtbewonerquote:Op maandag 11 januari 2010 22:12 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook al de hele tijd af.
Van testfaciliteiten heb ik geen weet (zoals James zei).
Ik zat ook al te zoekenquote:Op maandag 11 januari 2010 22:25 schreef Crientj het volgende:
Oke. Noobmodus, want ik kan het niet vinden.
Wat is de volledige naam van Ath? o.O
Ath is een stadje in België. Begin in Gent en kijk zuidwaarts > Zottegem > Geraardsbergen > Athquote:Op maandag 11 januari 2010 22:25 schreef Crientj het volgende:
Oke. Noobmodus, want ik kan het niet vinden.
Wat is de volledige naam van Ath? o.O
Ah mooi, ben ik niet de enige. ;Pquote:Op maandag 11 januari 2010 22:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zat ook al te zoeken![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ath
Eigenlijk is het erg jaquote:Op maandag 11 januari 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga eens foto's maken, buurtbewoner
Dat, en ik heb niets te maken met alle overige partijenquote:Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"
Hoi, je bent hiermee alvast genomineerd voor de domste post van 2010. En ik hoef niet eens uit te leggen waarom, toch?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:36 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
...net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.
Dat lukt je niet met droge ogen. Het is gewoon klantje pesten, aan alle kanten. "Wilt u niet met uw koffers zeulen van Rotterdam naar Schiphol? Dan is uw enige mogelijkheid een teringduur kaartje te kopen via de HSL."quote:Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En leg mij dan is uit hoe je aan de klant wil verantwoorden dat om niet een half uur langer te doen over Amsterdam Centraal- vlissingen, je een dure toeslag moet betalen.
En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64quote:*hoog stemmetje*
Dames en heren,
ICE International rijdt vandaag met andere treinen. Herhaling: ICE International rijdt vandaag met andere treinen.
Ladies and gentlemen, ICE International services will be fulfilled with different trains today.
Meine Dammen und Herren,
ICE International fahrt heute mit anderen Zügen. Wiederholung: ICE International fahrt heute mit anderen Zügen.
Mesdames, messieurs:
ICE International conduire aujourd'hui avec d'autres trains. Répétition: ICE International conduire aujourd'hui avec d'autres trains.
Gisteravond nog Asd - Gd binnendoor gedaan met alleen stel 911. Werkt perfect. Het slaapt goed dankzij de oren aan de stoelen, het klinkt mooi dankzij onvervalste gelijkstroommotoren en het haalt, net als de ICE, moeiteloos 140. Wat is het probleem?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:45 schreef Duvel het volgende:
Gisteravond nog Asd - Gd binnendoor gedaan met alleen stel 911. Werkt perfect.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]911
[ afbeelding ]
Toch lijkt ook Plan U me wel wat als vervangend mat op de ICE-dienst. Daar zit tenminste een buffet + keukentje in
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64
Betaal je een klein vermogen om met ICE naar Duitsland te gaan, moet je tot aan Emmerich in zo'n Nederlands barrel zitten
Dat zal wel een Wadloper wordenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:37 schreef bork het volgende:
mmm, Ik zie de bui al hangen, moet a.s. dinsdag naar Oberhausen met de ICE had ik vorig jaar gepland en geboekt.
Ach beter dan bij de NS de zinspreuk komt : ' De NS zet bussen in, de bussen kunt u vinden aan ....kant van het station.'quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64
Betaal je een klein vermogen om met ICE naar Duitsland te gaan, moet je tot aan Emmerich in zo'n Nederlands barrel zitten
En op de terugwel kom je ICL tegenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:42 schreef Cothen het volgende:
[..]
Die kunnen dan gelijk door naar Polen
Als goedmaker kwam de ns met een SLeT voorrijden. Zonder info op de lcd schermen, dat kan denk ook niet tegen sneeuw.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:31 schreef Cothen het volgende:
blijven rare jongens bij de NS, zojuist een reis geboekt met mijn NS businesscard. Ik wil hem voor vandaag boeken, het is al ruim na 9.00 uur en dan nog] vraagt de computer of een deel van mijn reis vóór 9.00u plaats vindt.
Je bedoelt Stavoeren of het aantal?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het aanpassen van een site kan lastig zijn: http://www.stadlerrail.com/en/references/arriva-dmu-niederlande/
En op de terugweg ook. Wagen 2602, trein 19851.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als goedmaker kwam de ns met een SLeT voorrijden. Zonder info op de lcd schermen, dat kan denk ook niet tegen sneeuw.
Nee. Of is het Frans voor Zottegem of zo? Het klinkt als een scheldwoordquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:16 schreef trainfreak het volgende:
Ik ben ondertussen te weten gekomen waarom die V250 naar Ath is.
De komende dagen gaan er testen plaatsvinden tussen Ath en Le Coucou (ken je dat ook Fles?)
Ja heerlijk inderdaad, als je voor 't eerst op station X staat en geen idee hebt waar het noorden isquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach beter dan bij de NS de zinspreuk komt : ' De NS zet bussen in, de bussen kunt u vinden aan ....kant van het station.'
Dat is echt niet waar; de snelste verbinding nú is immers ook gewoon de IC of Benelux via Schiphol. Om daar uberhaupt in te komen moet je ook naar A'dam CS, Schiphol of Rotterdam CS komen met je bus/tram/metro/whatever.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:27 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat klinkt mooi, maar dan moet je wel eerst op het station zien te komen en na aankomst van de trein moet je ook nog naar je eind bestemming. Dat kost je ook al gauw twee keer 20 minuten extra (zeker als de bus/tram/trein/metro niet helemaal aansluit). Dan ben je dus langer onderweg, voor meer geld.
Iemand die vanuit Rotterdam West naar Amsterdam West wil is zelfs sneller met een trein over de oude lijn.
Alleen reizigers die vanuit de directe omgeving van Rotterdam Centraal naar de directe omgeving van Amsterdam Centraal reizen hebben voordeel van de Fyra.
Dan kijk je ff om je heen en daar waar heel veel reizigers op een busperon staan, moet je ook zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:53 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja heerlijk inderdaad, als je voor 't eerst op station X staat en geen idee hebt waar het noorden is
Het vervelende is nou juist dat die bussen vaak op hele exotische plaatsen komen te staan (o.a. meegemaakt op Sloterdijk en Amersfoort), en als je ín een niet overzichtelijk (ofwel: groot) station staat, zie je niet echt waar de NS-bussen staanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:57 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan kijk je ff om je heen en daar waar heel veel reizigers op een busperon staan, moet je ook zijn.
Whahahaha! Ja, natuurlijk: product x is 10 euro, product y 9 euro. Om vervolgens product y aantrekkelijker te maken, verhoog ik de prijs van x tot 15 euro.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:53 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Met Fyra wordt A'dam Vlissingen een half uur sneller, eht alternatief wordt een half uur trager. Uiteindelijk bespaar je een uur. Dat rendeerd dus wel degelijk.
Je vergelijking gaat maar ten dele op: product X is 10 euro, product Y is 5 euro. Om Y (de HSL) aantrekkelijker te maken wordt X verhoogd naar 15 euro. Maar Y wás al 5 euro goedkoper.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Whahahaha! Ja, natuurlijk: product x is 10 euro, product y 9 euro. Om vervolgens product y aantrekkelijker te maken, verhoog ik de prijs van x tot 15 euro.
En dan vervolgens hosanna roepen dat na de prijsherziening product y maarliefst 6 euro voordeel biedt ten opzicht van product x!
Sorry hoor, ik heb geen medelijden/banden of wat dan ook met NS HiSpeed, maar het doel van NSH is echt niet de reiziger uitpersen om zoveel mogelijk winst te maken op de HSL.quote:Het is de kluit belazeren, de klant oplichten met tot doel winstmaximalisatie van de boevenbende die NSHispeed heet. Bedenk je wel: NS is qua prijsstelling op de HSL veel vrijer dan op het hoofdrailnet. NS als "NS Groep" heeft dus een duidelijk financieel belang in het de HST's in jagen van zijn reizigers, en heeft daarvoor, doordat ze ook op het hoofdnet rijden met "concurrerende" treinen een beslissend machtinstrument in handen. Iets wat de NMa eigenlijk niet zou mogen toestaan.
De sneltrein is er op de Oude Lijn helemaal niet uitgegooid en dat wordt-ie ook niet. Dat de 2100-IC wordt vertraagd is niet om een nieuwe verbinding te maken maar om de frequentie op een bestaande verbinding te verhogen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:09 schreef davidov2009 het volgende:
Dom dat ze de sneltrein er uberhuapt uit hebben gegooid,
Onzin, NS heeft veel te veel geld voor die concessie geboden omdat ze bang waren dat een buitenlandse vervoerder ermee vandoor zou gaan. DB en Arriva hadden ook interesse maar niet tegen zo'n buitensporige prijs.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:09 schreef davidov2009 het volgende:
Er is maar één reden waarom de kaartjes zo duur zijn: NS heeft veel te veel moeten betalen voor de concessie om op de HSL te mogen rijden.
quote:228 Teletekst di 12 jan
**************************************
*******************************NED.2
**************************************
19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie documentaires over bijzondere
spoorlijnen.Aflevering:Thailand (2).
In Azië is de trein vaak het meest
geschikte vervoermiddel.Wie zich wil
laten verwennen,neemt de luxe Eastern
Orient Express.
We reizen van noord naar zuid over het
Maleisisch schiereiland.Tussen Chiang
Mai en Singapore genieten we van de
prachtige omgeving.
Zottegem heet gewoon Zottegem in het Frans.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Of is het Frans voor Zottegem of zo? Het klinkt als een scheldwoord
In Dusseldorf heb je die ookquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Thailandkom ik net vandaan. Ben alleen in Bangkok gebleven, maar daar heb je de Skytrain, ook leuk
Ow laat ook maar. Mn pa moet journaal kijkenquote:
Bevalt het, weer terug op het nest?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ow laat ook maar. Mn pa moet journaal kijken
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoi, je bent hiermee alvast genomineerd voor de domste post van 2010. En ik hoef niet eens uit te leggen waarom, toch?
Beter mat'64 dan een bus, en helemaal beter dan niks...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
Maar even serieus ICE vervangen door Mat '64
VIRM, ICM, ICR?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Beter mat'64 dan een bus, en helemaal beter dan niks...
Stuk, stuk, ingezet in belangrijker diensten.quote:
DD-AR oh wachtquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stuk, stuk, ingezet in belangrijker diensten.
Dat kan op de betuweroute ook hoor. Maar goed doordat het MTC bij Valburg geschrapt is heeft het geen zin.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:24 schreef KapiteinT het volgende:
Er was een tijdje geleden in Australië een trein van 8km lang volgens mij. Maar 2 containers op elkaar? Dat had ik ook nog nooit gezien... Wel efficiënt!
Is dat überhaupt mogelijk met de vele bochten daar?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:17 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
iets voor de betuweroute?
http://www.dumpert.nl/med(...)n_overweg_topic.html
Dat is nog eens een treinquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:17 schreef Palmboom313 het volgende:
iets voor de betuweroute?
http://www.dumpert.nl/med(...)n_overweg_topic.html
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ow laat ook maar. Mn pa moet journaal kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gelukzak dat die dingen daar bij jullie allemaal opkomen, hier moet je het doen met programma's die me geen *** interesseren. Moet je dan ook nog eens extra betalen voor zo'n uitzending? 1 à 2 euro ofzo?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ja uitzendinggemist maar eens proberen. Al zal het wel morgen worden voordat ie dan beschikbaar is zeker?
Ik bedoel natuurlijk het 3-treinenconcept bij de gehele NS, en NIET het verdwijnen van een sneltrein op de Oude Lijn. Op een zeer spaarzaam aantal plaatsen in Nederland rijdt nog een 'echte' (dwz zo genoemde) sneltrein, maar ze worden uiteindelijk allemaal ver-IC-ed. En ondertussen worden veel IC teruggebracht naar sneltreinniveau. De 2100 moet onder andere de 3400, die maar tot Haarlem gaat rijden, opvangen. En dat is (was, want wordt ook IC) een sneltrein met stops in oa Aerdenhout, absoluut niet IC waardig natuurlijk, maar ja, de 2100 gaat er wel stoppen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
De sneltrein is er op de Oude Lijn helemaal niet uitgegooid en dat wordt-ie ook niet. Dat de 2100-IC wordt vertraagd is niet om een nieuwe verbinding te maken maar om de frequentie op een bestaande verbinding te verhogen.
[..]
.
Zo'n "cruciale denkfout" is dat helemaal niet; het gaat er om dat ze teveel betaald hebben, terwijl hier eerst gedaan werd alsof men de hoge tarieven had ingevoerd om maar flink winst te maken en de reiziger uit te kleden: ze hebben de tarieven nodig om nog enige acceptabele terugverdientijd te hebben (tenminste, als de bezetting ooit eens gaat stijgen).quote:Onzin, NS heeft veel te veel geld voor die concessie geboden omdat ze bang waren dat een buitenlandse vervoerder ermee vandoor zou gaan. DB en Arriva hadden ook interesse maar niet tegen zo'n buitensporige prijs
In NL kun je alles gratis terugkijken (op wat spul bij de commerciëlen na volgens mij)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:49 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gelukzak dat die dingen daar bij jullie allemaal opkomen, hier moet je het doen met programma's die me geen *** interesseren. Moet je dan ook nog eens extra betalen voor zo'n uitzending? 1 à 2 euro ofzo?
(Sorry voor het off-topic)
De reiziger wordt dan toch utigekleed omdat HSA een kutcontract heeft afgesloten? Lees voor "winst", "minder verlies": het maakt niet uit, de reiziger is de lul.quote:Zo'n "cruciale denkfout" is dat helemaal niet; het gaat er om dat ze teveel betaald hebben, terwijl hier eerst gedaan werd alsof men de hoge tarieven had ingevoerd om maar flink winst te maken en de reiziger uit te kleden: ze hebben de tarieven nodig om nog enige acceptabele terugverdientijd te hebben (tenminste, als de bezetting ooit eens gaat stijgen).
Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)ghspeed_gedaald.htmlquote:Omzet NS Highspeed gedaald
NS Hispeed heeft vorig jaar een paar procent minder omzet gehaald dan in 2008. De exploitant van de hogesnelheidslijnen Fyra, ICE TGV, Eurostar en Thalys had vooral te lijden van een daling van het aantal zakelijke reizigers. Dat zei directeur Jan-Willem Siebers dinsdag op een bijeenkomst voorafgaand aan de Vakantiebeurs in Utrecht.
Een verdubbeling van het aantal internetboekingen in twee jaar tijd en de in september begonnen hogesnelheidstrein Fyra op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam konden de terugloop niet indammen. De kaartjesverkoop via internet bestaat voor 85 procent uit e-tickets, biljetten die mensen zelf thuis printen.
Bemoedigend
NS Hispeed noemt de eerste resultaten met de Fyra "bemoedigend''. De eerste vier maanden kende de hogesnelheidsverbinding tussen Amsterdam en Rotterdam een bezettingsgraad van 19 procent. De trein rijdt nu nog maar een keer per uur, maar het is de bedoeling de frequentie verder op te voeren. Siebers verwacht dat de bezettingsgraad dan ook omhooggaat. NS Hispeed kan dat pas doen als het nieuwe beveiligingssysteem voor de hogesnelheidslijn optimaal werkt. Momenteel kampt het systeem nog met beperkingen.
Siebers wees verder op de grote klanttevredenheid van 90 procent voor de Fyra-lijn. "Passagiers waarderen kennelijk het comfort, de snelle verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam en ook het loungebezoek is duidelijk gestegen.'' De Fyra gaat dit jaar ook in de weekeinden rijden. Voor dit jaar staat ook nog een verdere uitbouw van de HSL-Zuid op stapel. Verder gaat de Thalys naar Parijs tien keer per dag rijden, in plaats van de huidige frequentie van zeven keer per dag.
2e klas: 13,50 + 7,40 = 20.90quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:
Is het eigenlijk goedkoper om een regulier eerste klas kaartje te kopen dan om tweede klas met de HSL te gaan?
Dat ze voor het traject schiphol-amsterdam uberhaupt toeslag durven te vragenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zijn tarieven om met Traxx en prio's te rijden dus.
Wat een belachelijke cijfers. Voor 1/5de bezet? Dan moet het in de spits wel enorm druk zijn aangezien er overdag hooguit 20 mensen in zitten. 90% tevreden? Tevreden met een enorm aantal vertragingen, uitval, geluidsoverlast in de trein, ondraaglijke herrie in de tunnels, geen mobiel ontvangst. "Reizigers waarderen het comfort".. doe toch normaal. 'k Geloof er helemaal niks vanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Voer voor de discussie:
[..]
Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)ghspeed_gedaald.html
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour enkeltje Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour enkeltje Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
Neenee, ik zit nu op de site van NS Hispeed en daar staat nu duidelijk 21,00 euro als totaal prijs voor een retour Amsterdam - Rotterdam en 10,50 voor de losse ritten.quote:
Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km. Zag vandaag in Ah dat er zelfs ICRm (zonder loc), mat'64, VIRM aan de kant stond. Volgens mij zijn er echt wel wat problemen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat ze voor het traject schiphol-amsterdam uberhaupt toeslag durven te vragen_!
Maar dan moet je wel verplicht boeken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
Edit: Ascendancy was mij voor.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:00 schreef Cothen het volgende:
[..]
Neenee, ik zit nu op de site van NS Hispeed en daar staat nu duidelijk 21,00 euro als totaal prijs voor een retour Amsterdam - Rotterdam en 10,50 voor de losse ritten.
Het ging me er om dat de fyra op de huidige manier, met traxx, niet meer is dan de beneluxtrein, maar wel duurder.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km. Zag vandaag in Ah dat er zelfs ICRm (zonder loc), mat'64, VIRM aan de kant stond. Volgens mij zijn er echt wel wat problemen.
VIRM lijkt mij trouwens Duitsland niet in mogen vanwege het profiel, ICRM is te lang en ICM is niet zo voorraadig in Ah.
Nou, nee, want de Fyra stammen rijden ook elk uur als Beneluxtrein op dat trajectquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km.
Nou, daar geloof ik geen zier van. Misschien dat ze het in de spits de 10 %(50 reizigers) met moeite halen, maar 19 % (95 reizigers) halen in een FYRA trein waar 500 passagiers kunnen, is een beetje ernstig overdreven. Als het een Binnenlandse IC was, had het nog hoger gelegen.quote:De eerste vier maanden kende de hogesnelheidsverbinding tussen Amsterdam en Rotterdam een bezettingsgraad van 19 procent.
Dit lijkt me sterk, want gemiddeld vallen er 3 treinen uit in beide richtingen. Wanneer dit gebeurd, komt het meestal door een vertraging, en om die in de statistieken weg te werken, laten ze de trein vervallen, omdat er niet veel reizigers mee reizen. Je hebt de mogelijkheid dan om met de Binnenlandse IC naar Amsterdam te gaan, ook al heb je een dure toeslag.quote:Siebers wees verder op de grote klanttevredenheid van 90 procent voor de Fyra-lijn.
Ik heb een keer een rit gehad dat de verlichting in het rijtuig uitviel net na vertrek uit Amsterdam. Was wel leuk in de tunnels.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef greavy het volgende:
Daarnaast werkt de verlichting niet altijd zoals het hoort, want de laatste keer dat ik met FYRA reed, vielen de verlichting 18 seconden uit in beide tunnels![]()
Valt ook helemaal niet op.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef Cothen het volgende:
Kan dus ook met een laptop met umts dongle en een printer in de stationshal gaan staan en kaarten verkopen.
Statistiek, het is maar net hoe je onderzoekt en presenteert. Voor wie maakt je het, wat wil je laten zien? Als er namelijk 5 % gemiddelde bezetting in het nieuws kwam was er natuurlijk niemand blijquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou, daar geloof ik geen zier van. Misschien dat ze het in de spits de 10 %(50 reizigers) met moeite halen, maar 19 % (95 reizigers) halen in een FYRA trein waar 500 passagiers kunnen, is een beetje ernstig overdreven. Als het een Binnenlandse IC was, had het nog hoger gelegen.
Laatst ging ik met FYRA van Amsterdam naar Rotterdam, waarbij ik het grootste deel van de rit met de Train Manager heb staan praten, welke veel op de FYRA zit.
Ik liep toen samen de trein door, en we kwamen op een bezetting van 23 reizigers, oftewel 4,6 %.
De beste meneer kon mij zelf vertellen dat er soms ritten zijn dat de FYRA amper 5 mensen trekt, want hij had al regelmatig meegemaakt dat er 2 of 3 reizigers in die trein zaten.
Wat de Train Manager mij nog kon vertellen, was dat wanneer iemand géén toeslag had, hij/zij het nog kon kopen in de trein als 'kennismaking'. Ze delen daar momenteel geen boetes voor uit.
Daarnaast word er door die catering in de FYRA nog een asociaal hoog bedrag gevraagd, waar je bij de andere treinen goedkoper bent.
[..]
Dit lijkt me sterk, want gemiddeld vallen er 3 treinen uit in beide richtingen. Wanneer dit gebeurd, komt het meestal door een vertraging, en om die in de statistieken weg te werken, laten ze de trein vervallen, omdat er niet veel reizigers mee reizen. Je hebt de mogelijkheid dan om met de Binnenlandse IC naar Amsterdam te gaan, ook al heb je een dure toeslag.
Daarnaast zie ik er geen comfort in deze treinen, want je hebt zeer slecht ontvangst met je mobiele telefoon, je hebt veel last van herrie (bijvoorbeeld de tunnels) en je rijd een groot aantal minuten in het donker.
Daarnaast werkt de verlichting niet altijd zoals het hoort, want de laatste keer dat ik met FYRA reed, vielen de verlichting 18 seconden uit in beide tunnels![]()
Je vergelijkt nu een NS kaartje met alle vrijheid met een zeer beperkt FYRA kaartje (beperkt verkrijgbaar, reserveren verplicht, niet annuleerbaar). M.a.w.: als je maanden van tevoren zeker weet dat je trein x neemt, ben je goedkoper uit.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
Zeker niet tussen Asd en Rtd nee. Als ik daar al reis is het voor m'n werk. Die willen misschien dan wel die toeslag betalen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:31 schreef Fixers het volgende:
Hoe vaak weet jij maanden van te voren, dat je om x. uur met die en die trein wil? Voor de lange afstand is dat vaak nog wel te doen. Vakanties en dergelijke dat is te plannen. Maar een middagje shoppen staat bij mij niet 6 maanden van te voren in de agenda.
De ICE is een trein die qua comfort iets extra te bieden heeft, zodoende mag daar best een toeslag voor gevraagd worden. Als het comfort van de V250 niet boven dat van een gemiddelde IC uit zou komen (wat ik niet verwacht, aangezien comfort het enige punt is waardoor het nog een fatsoenlijke trein zou kunnen worden), is een toeslag volkomen geschiftquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
@ Over mij ICE vergelijking stel je voor als de V250 er wel reed. Hij deed er even lang over en de kwaliteit is amper beter dan gewone IC over een stuk van 15 Km. Zou je bij de ICE wel de toeslag betalen van 2 euro voor 15 Km?
Ik heb de V250 nu x langs zien komen. En afgezien van de veel lompere treinstellen, lijken ze erg op de huidige fyra treinstellen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De ICE is een trein die qua comfort iets extra te bieden heeft, zodoende mag daar best een toeslag voor gevraagd worden. Als het comfort van de V250 niet boven dat van een gemiddelde IC uit zou komen (wat ik niet verwacht, aangezien comfort het enige punt is waardoor het nog een fatsoenlijke trein zou kunnen worden), is een toeslag volkomen geschift.
Sterker nog: we hadden in Groningen één sectiestorinkje in een wissel, waardoor bijna de hele rangeerschijf onbereikbaar was en we bijna niets konden voorbrengen. Tel daar een wisselstoring in Hoogkerk-Vierverlaten bij op en je zit zonder materieel. De eerste trein naar Delfzijl reed volgens mij pas om half acht ofzo.quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva was vanochtend lekker bezig op Groningen -Delfzijl/Roodeschool. Een aantal treinen heeft niet gereden, omdat treinstellen vanwege bevroren wissels niet van het emplacement in Groningen konden komen.![]()
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=88209
En de PCA lag nog te pitten?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sterker nog: we hadden in Groningen één sectiestorinkje in een wissel, waardoor bijna de hele rangeerschijf onbereikbaar was en we bijna niets konden voorbrengen. Tel daar een wisselstoring in Hoogkerk-Vierverlaten bij op en je zit zonder materieel. De eerste trein naar Delfzijl reed volgens mij pas om half acht ofzo.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sterker nog: we hadden in Groningen één sectiestorinkje in een wissel, waardoor bijna de hele rangeerschijf onbereikbaar was en we bijna niets konden voorbrengen. Tel daar een wisselstoring in Hoogkerk-Vierverlaten bij op en je zit zonder materieel. De eerste trein naar Delfzijl reed volgens mij pas om half acht ofzo.
Die term ken ik nog niet als nieuweling. Of bedoel gewoon de mensen met gele hesjes?quote:
ProcesContractAannemer, de aannemer die van ProRail opdracht heeft gekregen om het regulier onderhoud te doen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die term ken ik nog niet als nieuweling. Of bedoel gewoon de mensen met gele hesjes?
Ook gezienquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:22 schreef RubenK het volgende:
Net ICRm voorbij zien komen als intercity schagen - maastricht
Bronquote:Zoutkaartje verlengd tot en met 15 januari
woensdag 13 januari 2010
Sinds donderdag 7 januari heeft NS een tijdelijk extra voordelig kaartje: het zoutkaartje. Alle reizigers kunnen buiten de spits met veertig procent korting reizen. De actie is nu voor de tweede keer verlengd.
Aanvankelijk zou de actie alleen geldig zijn op donderdag 7 en vrijdag 8 januari. Wegens het succes en het tekort aan treinen werd de actie eveneens geldig van 11 t/m 13 januari. Gisteren besloot NS opnieuw de actie te verlengen. Ook op 14 januari en 15 januari blijft het tarief geldig.
Door het Zoutkaarje mijden meer reizigers de spits. En dat was precies de bedoeling van de actie. De Nederlandse Spoorwegen kampen door het winterweer met een groot aantal defecte treinen. Juist in de spits ontstaan er daardoor problemen. Door de actie gaan reizigers zich meer spreiden. Door het materieeltekort vallen er tussen Den Haag / Rotterdam en Utrecht en tussen Utrecht en Amersfoort treinen uit.
Actievoorwaarden
Van 11 t/m 15 januari kan iedereen tussen 9.00 uur en 16.00 uur, en na 19.00 uur reizen met 40% korting.
Actie is ook geldig bij Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion.
Voor de ICE en Fyra moet wel de normale toeslag worden betaald. (ICE rijdt echter momenteel niet in Nederland.)
Actie is niet te gebruiken met een OV-chipkaart. OV-chipkaart reizigers kunnen een kaartje kopen.
Wie achteraf van de actie hoort, komt niet in aanmerking om alsnog 40% korting te krijgen.
Volgens mij klopt dit niet helemaalquote:Aanbesteden zinvol
Dat aanbesteden zinvol is leren de ervaringen elders in het land. Het vervoer werd beter, er kwam meer vervoer voor de beschikbare middelen of het vervoer werd goedkoper (hetzelfde vervoer voor minder geld). Ook uit metingen blijkt dat reizigers tevredener zijn over het vervoer in de gebieden waar het openbaar vervoer is aanbesteed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |