abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:03:02 #51
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76598138
De Reisbijlage van de Volkskrant bestaat uit alleen maar trein(reis)verhalen, zitten echt leuke bij o.a. in 48 uur van Utrecht naar Istanbul, hogesnelheidstrein in China, totaal 7 gevulde pagina's
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76598605
quote:
Konden die filmpjes nog groter?

Ziet er mooi uit trouwens, volgende week wel effe kijken
pi_76599578
quote:
Klik hier voor een filmpje van een passerende trein met legervoertuigen erop.
Beetje donker omdat er niet meer licht aanwezig was op dit uiteinde van het perron.
Mooi filmpje van die voertuigen. Zie ze soms ook wel eens in Almelo staan.
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:51:36 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76599720
Ik ga volgende week ook weer.
Ik denk dat ik dan 17.28 uit Zwd vertrek, en dan de eerste IC naar Ut neem, daar even ergens wat eten halen, en dan wat treinen erop zetten (en de Alpen Expres.)
Dit keer ook als hij binnen komt.

En ja, het filmpje is erg groot..
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:47 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Mooi filmpje van die voertuigen. Zie ze soms ook wel eens in Almelo staan.
Dat was echt toeval, dat ik ze erop zette.
Ik stond te wachten tot de Alpen Expres zou vertrekken, en dat duurde iets langer dan ik dacht, dus kon toen mooi die voorbij komende trein met legervoertuigen filmen.
pi_76599831
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:51 schreef greavy het volgende:

Dat was echt toeval, dat ik ze erop zette.
Ik stond te wachten tot de Alpen Expres zou vertrekken, en dat duurde iets langer dan ik dacht, dus kon toen mooi die voorbij komende trein met legervoertuigen filmen.
Als nog mooi gelukt. Ook mooi stabiel
Zou later de andere filmpjes eens kijken. Moet nu gaan
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:56:39 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76599879
Ja, ze zijn zo stabiel omdat ik met een statief werk.
Dat heeft, vind ik, vele malen voordelen bij zulke dingen, omdat je dan niet bewegende camera hebt, tenzij je hem zelf beweegt.
pi_76600080
zag trouwens gister een VIRM waar heel groot boven de cabineruit stond, met grafitie

ANGST
pi_76601888
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:58 schreef greavy het volgende:
Foto's 8-1-2010: Doel: Alpen Expres te Utrecht spotten.

Klik hier voor de foto's MET beschrijving.

"Emmen" is een de 1711 en kan alleen DDAR trekken.

wat opmerking over je album van 29-12:
"Dolfijn" is DDM-1.
De 1800 serie mag geen DD-AR trekken
en bij "DD-AR of DDM1 te Amsterdam Centraal" heb je een mDDM (met DD-AR) op de foto staan

Verder: toffe pics

[ Bericht 23% gewijzigd door Fred2 op 09-01-2010 16:11:23 ]
So we just called him Fred too
  Redactie Sport zaterdag 9 januari 2010 @ 16:28:31 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76602727
Ook maandag-woensdag nog een zoutkaartje:
quote:
Het Zoutkaartje

Het winterse weer laat in heel Europa overal z’n sporen na. Minder treinen in de spits en een tekort aan strooizout. Samen met de overheid nodigen we iedereen uit om het “Zoutkaartje” te gebruiken.

Met het “Zoutkaartje” kunt u op maandag 11, dinsdag 12 en woensdag 13 januari tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur met 40% korting reizen

Het “Zoutkaartje” is een enkele reis of retour met 40% korting. Normaal alleen te gebruiken op vertoon van een Voordeeluren- of Jaartrajectabonnement. Nu voor elke treinreiziger!

Dit treinkaartje met 40% korting is te koop in onze Webshop en in de NS-kaartautomaat op het station. U kiest dan voor enkele reis of dagretour met korting. Heeft u een OV-chipkaart met reizen op saldo? Koop dan een papieren kaartje.

http://ns.nl/cs/Satellite(...)e#het-zoutkaartje-id
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:32:03 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76602830
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:02 schreef Cothen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
"Emmen" is een de 1711 en kan alleen DDAR trekken.

wat opmerking over je album van 29-12:
"Dolfijn" is DDM-1.
De 1800 serie mag geen DD-AR trekken
en bij "DD-AR of DDM1 te Amsterdam Centraal" heb je een mDDM (met DD-AR) op de foto staan

Verder: toffe pics
Zal het vanavond gaan wijzigen
Bedankt voor de info!
pi_76603073
Daar zijn we weer, het spoor-jaaroverzicht van 2009 in 12 plaatjes Beetje laat vanwege ziekenhuis en zo.

1. Berlin-Lichtenberg (Duitsland), 2 januari 2009. Een afgerangeerde diesel-hogesnelheidstrein VT 18.16 Bauart "Görlitz" staat onder een dun laagje poedersneeuw te rusten in een heerlijk winters middagzonnetje.



2. Grevenbroich (Duitsland), 21 februari 2009. Dieseltreinstellen 928 673 en 928 502 kruisen elkaar als stoptrein naar respectievelijk Neuss Hbf en Köln Messe/Deutz. De treinstellen van de Baureihe 628/928 zitten in de nadagen van hun bestaan.



3. Amersfoort, 7 maart 2009. ACTS nam een week later afscheid van zijn laatste Engelse Class 58-dieselloc. Omdat fotogeniek uitkomen met de bovenleidingpalen te veel gevraagd bleek, hier een voor-lul-plaat van een geel hesje.



4. Spontin (België), 30 april 2009. Historische motorwagens 4605 en 4333 poseren voor het stationsgebouw van Spontin aan de Chemin de Fer du Bocq in het kader van de Koninginnedagrit van de NVBS.



5. Mook-Molenhoek, 6 mei 2009. De Maaslijn is vandaag een station rijker geworden. In de vroege avond zijn de feesttenten en de bitterballen alweer weg. Een diesel-Velios rijdt binnen als stoptrein naar Nijmegen.



6. Lens (Frankrijk), 27 juni 2009. De afdankertjes waarmee in Noord-Frankrijk de kleinere lijntjes bediend worden. De linker trein is alleen een rijtuigstam, waar nog een loc achter geplaatst moet worden.



7. Puurs (België), 31 juli 2009. Puurs is het eindpunt van kantoorurenlijn 52 Antwerpen-Puurs, die in het weekend niet bediend wordt. Gelukkig paste het nog net op een vrijdagavond na het werk. Treinstel 936 (een Sprinter of "Duikbril") is net binnengelopen op weg naar Mechelen.



8. Wels Hbf (Oostenrijk), 29 augustus 2009. Een spoorstaafslijptrein is bezig met nachtelijk onderhoud aan de rails. Onder de trein sproeien de vonken. Het spoor is uiteraard buiten dienst gesteld, aangegeven door het rode sein.



9. Amersfoort, 13 september 2009. Loc 1764 staat klaar om Pimpel-Expres NS-HiSpeed InterCity Berlijn 146 naar Schiphol te brengen.



10. Newcastle (Engeland), 8 oktober 2009. Tweebaks dieseltreinstel 142 091 staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar Carlisle.



11. Noorderkempen (België), 17 november 2009. Twee korte stammetjes M6-rijtuigen met in het midden loc 1359 verzorgen de pendeldienst tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen, met haltering in Luchtbal. De Belgen zijn maar vast begonnen met het in gebruik nemen van de HSL-Zuid. Dit was mijn debuut op die lijn.



12. Ede-Wageningen, 17 december 2009. Voor het eerst dit seizoen ondervindt het openbaar vervoer last van sneeuwval. Rond 9:40 loopt een treinstel V-IRM binnen vnuit Arnhem. Met deze trein keer ik terug naar Utrecht, aangezien ik onmogelijk mijn werkplek kan bereiken.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76604882
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:

4. Spontin (België), 30 april 2009. Historische motorwagens 4605 en 4333 poseren voor het stationsgebouw van Spontin aan de Chemin de Fer du Bocq in het kader van de Koninginnedagrit van de NVBS.

Het is de 4506 (de 4605 hebben ze ook, maar da's iets anders)
Verder foto's die zeker gezien mogen worden!
pi_76605206
ja, dat staat er op ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76606966
Tof overzicht Dr_Flash! Jammer dat je je jaar zo klote hebt moeten eindigen.

Wat ik me afvraag: wat is de logica achter die kameelstammen in belgie? Het lijkt mij dat een gewoon rijtuig goedkoper is dan een met stuurstand. Dan is het toch practischer om de loc aan het uiteinde van de trein te plaatsen ipv in het midden.
  Redactie Sport zaterdag 9 januari 2010 @ 18:51:51 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76607355
Er staat mij iets bij dat de ETCS van de locs niet goedgekeurd zijn en die van de stuurstanden wel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 9 januari 2010 @ 19:00:26 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76607689
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:51 schreef dennistd het volgende:
Er staat mij iets bij dat de ETCS van de locs niet goedgekeurd zijn en die van de stuurstanden wel
Ja, heeft idd met ERTMS te maken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76607979
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:51 schreef dennistd het volgende:
Er staat mij iets bij dat de ETCS van de locs niet goedgekeurd zijn en die van de stuurstanden wel
Voglens mij hebben die locs gewoon geen ETCS?
Maar dat boeit me ook niet eigenlijk
  zaterdag 9 januari 2010 @ 20:31:36 #68
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_76611070
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:07 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Voglens mij hebben die locs gewoon geen ETCS?
Dat klopt. Het zit ook net wat ingewikkelder: deze treinen hadden eigenlijk met de reeks 28 moeten gaan rijden. Omdat ETCS bij die locs niet goed werkt hebben ze de kamelentrein bedacht, en daarbij boeit het verder niet wat voor loc er tussen zit dus hebben ze maar een andere gebruikt.
pi_76611166
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
1. Berlin-Lichtenberg (Duitsland), 2 januari 2009. Een afgerangeerde diesel-hogesnelheidstrein VT 18.16 Bauart "Görlitz" staat onder een dun laagje poedersneeuw te rusten in een heerlijk winters middagzonnetje.

[ afbeelding ]
Dat ding ziet er echt zó vet uit
pi_76611448
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat klopt. Het zit ook net wat ingewikkelder: deze treinen hadden eigenlijk met de reeks 28 moeten gaan rijden. Omdat ETCS bij die locs niet goed werkt hebben ze de kamelentrein bedacht, en daarbij boeit het verder niet wat voor loc er tussen zit dus hebben ze maar een andere gebruikt.
Ow ja, nu je het zegt gaat er inderdaad een belletje rinkelen.
Ze wouden 2801-2803 gebruiken voor deze treinen. Daarom dat het nummer van die locs niet in het midden staat zoals bij de andere.
  Redactie Sport zaterdag 9 januari 2010 @ 23:06:56 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76616258
quote:
De NS rijdt vannacht in de Kop van Noord-Holland, Noord-Nederland en de driehoek Arnhem-Deventer-Enschede door met treinen zonder passagiers. Zo worden de wissels in beweging gehouden, om te voorkomen dat ze volwaaien met sneeuw.

Vandaag kende het treinverkeer weinig problemen. Wel is er het hele weekend een aangepaste dienstregeling.

In het noorden van Nederland hebben de bussen vanavond steeds meer last van het winterse weer. Vooral in Drenthe kampen bussen met forse vertragingen en vallen veel bussen uit. In het zuiden rijden de bussen wel, maar ook daar zijn door de gladheid vertragingen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:12:50 #72
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76616461
Idioot plan, maar als dat slaagt...
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:12:52 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76616462
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:41 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ze wouden 2801-2803 gebruiken voor deze treinen.
Een woud is een flinke verzameling bomen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:23:41 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76616784
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Idioot plan, maar als dat slaagt...
Wat een raar verhaal. Als het goed is, bewegen wissels alleen als er geen trein overheen rijdt, anders heb je een groot probleem. Ik denk dat ze bedoelen dat de sneeuw door de passerende treinen een beetje uit de wissels waait ofzo, want om wissels te bewegen kan je ze beter gewoon iedere minuut omleggen ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_76616882
De kameelstammen in België heeft men ongevoerd omdat er problemen zijn met de automatische koppelingen van de reeks 27 (2742-2760) door een lok in het midden te zetten met twee stuurstanden op kop is het toch mogelijk om een trein te creëren met zowel voor als achter een automatische koppeling zodat treinen eenvoudig samen gevoegd en geslitst kunnen worden.
De andere helft van de gebruikte stammen is samengevoegd tot een aantal grotere stammen met een loc reeks 27 achterop en voorop.
Bron: spoorwegjournaal 172, België
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')