Hoe laat rijdt die dan? 'k Dacht dat ICRm alleen op Rsd - Zwolle, Den Haag - Venlo en wat spitstreinen Schiphol - Maastricht reed?quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Die ICRm is planmatig. Het zou best kunnen dat de spooropstelling in Utrecht dat ook wordt
Hoe kan dat nou? De Eurostartreinen zijn toch speciaal ontworpen dat de ene motorwagen de andere uit de brand helpt, mocht het misgaan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:05 schreef James1988 het volgende:
NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:
[..]
Bron: NU.nl
Ik lees het verkeerd. Het is idd niet planmatig meer. Het heeft denk ik met doorschuiven van materieel te maken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe laat rijdt die dan? 'k Dacht dat ICRm alleen op Rsd - Zwolle, Den Haag - Venlo en wat spitstreinen Schiphol - Maastricht reed?
Dat was mijn reactie ook, maar daarna bedacht ik me dat ook de stroom uitgevallen kan zijn... en zonder stroom zal je toch echt moeten wachten totdat er een diesel komt om je eruit te slepen (als die al de tunnel in mogen)quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoe kan dat nou? De Eurostartreinen zijn toch speciaal ontworpen dat de ene motorwagen de andere uit de brand helpt, mocht het misgaan?
Als dit hetzelfde probleem is als een paar weken geleden, zit er sneeuw in de electronica bij de motorwagens. En dat smelt en veroorzaakt kortsluiting.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? De Eurostartreinen zijn toch speciaal ontworpen dat de ene motorwagen de andere uit de brand helpt, mocht het misgaan?
De ontwerpers zijn er dus blijkbaar vanuit gegaan dat het door de opwarming van de aarde niet meer ging sneeuwen in noord Frankrijk en zuid Engelandquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:39 schreef James1988 het volgende:
Als dit hetzelfde probleem is als een paar weken geleden, zit er sneeuw in de electronica bij de motorwagens. En dat smelt en veroorzaakt kortsluiting.
Dacht ik ookquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe laat rijdt die dan? 'k Dacht dat ICRm alleen op Rsd - Zwolle, Den Haag - Venlo en wat spitstreinen Schiphol - Maastricht reed?
Kost jou gewoon 9.05 euro. Tenzij je vergeet uit te checken, dan ben jij jou 20.00euro borg kwijt.. (bij ns abonnees is dit 10.00 euro)quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:48 schreef Crientj het volgende:
Dusch...
Ik heb reizen met saldo op gevraagd, geactiveerd en die meuk. Nu wil ik morgen van Bilthoven naar Nijverdal West. Volgens de NS Site kost dat 9,05 met de OVChip en 10 met een kaartje. [Dus evenveel als een weekendretour.] Maar hoe werkt het nou precies met de OV-Chip, kost het echt 9,05 of gaat er nog iets extra's af naast dat instaptarief wat je als een soort borg houdt?
"Evenveel als een weekendretour"? Een weekendretour kost net zoveel als een normaal retourtje en dat is dus 18,10 met reductie. Je bedoeld natuurlijk 2x 9,05: en ja, dat was hier al genoemd, er is met OV chip geen verschil meer tussen een (dag of weekend)retour en een dubbel enkeltje.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:48 schreef Crientj het volgende:
Dusch...
Ik heb reizen met saldo op gevraagd, geactiveerd en die meuk. Nu wil ik morgen van Bilthoven naar Nijverdal West. Volgens de NS Site kost dat 9,05 met de OVChip en 10 met een kaartje. [Dus evenveel als een weekendretour.] Maar hoe werkt het nou precies met de OV-Chip, kost het echt 9,05 of gaat er nog iets extra's af naast dat instaptarief wat je als een soort borg houdt?
Ik reis ook al even met de chip, het is alleen irritant als het erg druk is, als je in/uit moet checken.. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Het blijft dus idd. bij die 9,05 als je wel uitcheckt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:31 schreef Crientj het volgende:
Ik heb een voordeeluren kaart
Maar ik wil het toch eens proberen. Ben benieuwd dusch vanavond.
Nou die conducteurs controleren dus gewoon geen studenten-chipkaartenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik reis ook al even met de chip, het is alleen irritant als het erg druk is, als je in/uit moet checken.. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Het blijft dus idd. bij die 9,05 als je wel uitcheckt.
De conducteur pakt dan zn palmtop, en scant je chipkaart, waardoor hij weet of je ingecheckt bent.
Wat is er gebeurdquote:Nijmegen-s-Hertogenbosch
Vrijdag 8 Januari 09:23Oorzaak Tussen Ravenstein en Oss rijden geen treinen door de inzet van hulpdiensten.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Arnhem reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Deventer reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Nijmegen reizen via Utrecht Centraal.
Betrof een uitslaande woningbrand aan de Zevenbergenweg te Berghem, een gat net ten oosten van Oss. Woning stond pal langs het spoor.quote:
Ben in 2010 nu 3 keer gecontroleerd. Eén keer liep de conducteur inderdaad gewoon door toen hij zag dat ik een chipkaart had.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou die conducteurs controleren dus gewoon geen studenten-chipkaarten
mooi zo tnxquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:12 schreef Zyron het volgende:
Ja, een voor de kortingsperiode en een voor de gratis-periode.
https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/11febssrquote:In de Rotterdamse metro was het al vanaf 29 januari 2009 niet meer mogelijk om met de OV-chipkaart te reizen.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een OV-chipkaartfaal:
[..]
https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/11febssr
Mat '46 dus in die tweede.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:32 schreef Nightshadow het volgende:
Vandaag is het precies 48 jaar geleden dat er 93 mensen omkwamen bij Harmelen, de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis![]()
[ afbeelding ]
Toen lag er nog geen sneeuw, wat nou opwarming van de aarde!
Btw, wat voor type rijtuigen/mat waren dit?
Edit: heb het, Loc 1131+Plan E en 700+297
Op de dag dat het voor die zwartrijder niet mogelijk is om vervolgens de rest van de trein succesvol aan te klagen wegens mishandeling.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:14 schreef Cothen het volgende:
Wanneer komt er nou eens het bericht dat er een zwartrijder zwaar gewond wordt overgeleverd aan de politie omdat de conducteur bijval kreeg van de rest van de trein?
Op de dag dat de rest van de trein zeker weet dat het klootzakje in kwestie geen slag-, stoot, steek- of vuurwapens in z'n zakken heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:14 schreef Cothen het volgende:
Wanneer komt er nou eens het bericht dat er een zwartrijder zwaar gewond wordt overgeleverd aan de politie omdat de conducteur bijval kreeg van de rest van de trein?
Oh in de Rotterdamse metro was laatst nog zoiets, een dronken man gooit een vrouw om, die man was zo in een hoekje gezet door de halve metro. Die soap heeft wel lang geduurd overigens, want hij stak z'n kop steeds tussen de deur, gevolg machinist (of hoe noem je dat bij een metro?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:14 schreef Cothen het volgende:
En de rest van de passagiers stond erbij, keek ernaar en vertelt vanavond tijdens het avondeten dat het steeds gevaarlijk in de trein wordt en dat niemand de conducteurs te hulp schoot![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |