abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:47:47 #201
136283 knars
Teethgrinder
pi_76505334
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
Dit dus
En het ook nog presteren het volgeprakte virmpje tussen Gouda en Utrecht minstens +10 te laten oplopen, of ineens een extra stop in Utrecht Terwijde in te lassen. En (jawel, er rijden 50% treinen minder!) geen vrij perronspoor op Utrecht. Fantastisch! Hopelijk mag ik hier morgen in de ochtendspits (ja, de collega's met wie ik overleg komen niet uit Gouda / Den Haag / Rotterdam en worden het ook wel eens zat rekening met mijn reistijd te houden) van genieten onder begeleiding van een gratis bakkie pleur.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:48:28 #202
136283 knars
Teethgrinder
pi_76505368
Oh ja, en weg met die kortings nonsens! Daar stimuleer je een student of een forens niet mee
pi_76506726
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Als je altijd de zelfde trein neemt, is dat ook onzinnig.

Al heb ik het wel, maar goed. Dan nog: elke morgen voor je mobieltje een kruisje slaan of je trein wel of niet rijdt is van de zotten.


Al trein ik niet altijd op tijd, want dan zie ik in die app weer dat de trein later komt.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:26:47 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76507016
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.

Somda is btw erg gewillig, zit ik ook vaak..
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:38:27 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76507458
Las tevens zojuist dat NS een aantal rijvaardige terzijde gestelde treinstellen tijdelijk weer in gebruik gaat nemen.
Dit ligt tussen de 20 en 50 stellen, maar exact kon ik niet vinden welken..
Ze worden spoedig rijklaar gemaakt en ingezet in de dienstregeling.

YReal, heb je een PM gestuurt.

[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 06-01-2010 23:54:33 ]
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:59:28 #206
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_76508096
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:26 schreef greavy het volgende:

[..]


[..]

NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.

Somda is btw erg gewillig, zit ik ook vaak..
Somda hoeft alleen niet altijd te kloppen, soms roept er iemand iets op een forum en wordt het even later als feit geprenteerd...

Dat de buffels niet op de heuvellandlijn komen is vrij logisch, immers hebben ze al eerder gereden op de Maaslijn en zijn er daar dus een aantal machinisten bekend mee. Ook rijden ze waarschijnlijk net als eerder bij Veolia alleen spitsritten Nijmegen - Venray terwijl ze op de heuvellandlijn wellicht de gehele dag moeten worden ingezet in een omloop. En aangezien ze niet gelijkvloers zijn en dus eigenlijk niet aan de concessie-eisen voldoen van de Provincie Limburg kan men beter op de Maaslijn spitsritten rijden. Lijkt mij zo.

Overigens vraag ik me ook af of een DM'90 op de heuvellandlijn wel solo mag rijden. Ik meen dat het op diverse trajecten niet mocht in verband met detectie, maar het fijne weet ik er niet van...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_76508594
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:02 schreef dennistd het volgende:
Het ICK-verhaal van vanmorgen blijkt een geintje te zijn van iemand met weinig humor op een Duits forum....
Jammer. Dan maar ICK in Nederland inzetten ivm materiaal tekort.
"Dat is een artikeltje 5"
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:23:11 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76508771
Ik lees net op NS.nl dat NS met man en macht werkt aan het inzetbaar maken van een deel van de reservevloot... Dus wie weet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:24:03 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76508797
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:59 schreef Eix het volgende:

[..]

Overigens vraag ik me ook af of een DM'90 op de heuvellandlijn wel solo mag rijden. Ik meen dat het op diverse trajecten niet mocht in verband met detectie, maar het fijne weet ik er niet van...
Volgens mij zitten er in Zuid Limburg geen assentellers, dus niet los toegestaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 01:06:42 #210
136283 knars
Teethgrinder
pi_76509680
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:23 schreef Duvel het volgende:
Ik lees net op NS.nl dat NS met man en macht werkt aan het inzetbaar maken van een deel van de reservevloot... Dus wie weet.

Deutschland, Deutschland über Eisenbahn!
  donderdag 7 januari 2010 @ 01:44:23 #211
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76510160
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 01:06 schreef knars het volgende:

[..]


Deutschland, Deutschland über Eisenbahn!
?? -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Maasbrug_bij_Gennep
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76511520
Nu in een overvolle 2-baks SGMm van R'dam Alexander naar Centraal.

Zag net wel een Plan T aan een Plan V richting Gouda en gister de 6002 en 6011.
pi_76511587
edit sorry verkeerde topic
pi_76511928
Ik zat ook al te kijken vanochtend op het nieuws.. ICK en ICL dan gooi dat het spoor op en je bent zo goed als klaar

[ Bericht 31% gewijzigd door Yreal op 07-01-2010 09:48:12 ]
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:53:17 #215
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76512140
Brrr, er is iets speciaals aan deze trein/spoor?


Autor: Seweryn Błasiak
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76513559
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:20 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel mooi om te zien dat er nu in NS stations reclame hangt voor iets waar NS helemaal niet blij mee is
http://www.telegraaf.nl/d(...)et_iPhone_App__.html
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:22:48 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76514088
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 08:37 schreef Yreal het volgende:
Ik zat ook al te kijken vanochtend op het nieuws.. ICK en ICL dan gooi dat het spoor op en je bent zo goed als klaar
Mag niet. Die meuk moet eerst onderhoud krijgen wil het weer ingezet kunnen worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76514259
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mag niet. Die meuk moet eerst onderhoud krijgen wil het weer ingezet kunnen worden
ICK is nu misching een jaar of minder weg, en dan mag het al niet meer terug?
pi_76514342
de stellen moeten eerst weer geresiveerd worden denk ik
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:37:19 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76514508
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

ICK is nu misching een jaar of minder weg, en dan mag het al niet meer terug?
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76514585
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
Ik snap

pi_76514721
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
So we just called him Fred too
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:44:49 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514754
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
de stellen moeten eerst weer geresiveerd worden denk ik
Maar dat geldt dan toch voor de volledige "reservevloot"? Ik denk dat ze eerst oplappen wat ze kunnen van de bestaande vloot, en dat deel waar ze geen reserveonderdelen voor hebben blijft aan de kant. De werkplaatscapaciteit die dat bespaart kunnen ze dan mooi inzetten om ICK o.i.d. een tussenrevisie te geven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:45:17 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514773
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:43 schreef Cothen het volgende:

[..]

En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
IVW.

Of?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:46:24 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76514816
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:43 schreef Cothen het volgende:

[..]

En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76514894
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.
wat overdreven.. melk word ook niet klokslag 12 uur zuur,

en treinen gaan ook niet ineens kapot als de termijn verloopt
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:49:18 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514924
Hm, waar las ik nou laatst dat revisietermijnen een afspraak zijn tussen Nedtrain en NS en geen wettelijke basis hebben? Ik denk dat ICK met een remcontrolebeurt en een wasbeurt op zich best wel weer in te zetten is. Alleen moet NSR dan wel het lef hebben in te staan voor de veiligheid...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:49:52 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514944
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

en treinen gaan ook niet ineens kapot als de termijn verloopt
Jij bent qua veiligheidsdenken duidelijk ongeschikt voor de spoorwereld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:52:20 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76515035
ICL is sneller de baan op te krijgen dan ICK lijkt me zo, dat laatste staat al sinds 20 april aan de kant, ICL sinds de zomer dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:52:55 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76515050
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:49 schreef Duvel het volgende:
Hm, waar las ik nou laatst dat revisietermijnen een afspraak zijn tussen Nedtrain en NS en geen wettelijke basis hebben? Ik denk dat ICK met een remcontrolebeurt en een wasbeurt op zich best wel weer in te zetten is. Alleen moet NSR dan wel het lef hebben in te staan voor de veiligheid...
Dat verhaal komt mij ook bekend voor ja
Het enige dat ik me kan bedenken is dat hier niet vanaf geweken wordt omdat de verzekeraar van de NS dat niet toestaat (meer controle = meer veiligheid = minder kans op ongelukken = lagere premie)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76515181
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:52 schreef dennistd het volgende:
ICL is sneller de baan op te krijgen dan ICK lijkt me zo, dat laatste staat al sinds 20 april aan de kant, ICL sinds de zomer dacht ik.
een groot deel van ICL is alweer richting Duitsland gegaan. Helaas.
So we just called him Fred too
pi_76515204
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:49 schreef Duvel het volgende:
Hm, waar las ik nou laatst dat revisietermijnen een afspraak zijn tussen Nedtrain en NS en geen wettelijke basis hebben? Ik denk dat ICK met een remcontrolebeurt en een wasbeurt op zich best wel weer in te zetten is. Alleen moet NSR dan wel het lef hebben in te staan voor de veiligheid...
Op Somda staat daar dat in een topic over het in bedrijf houden van de plan T's zonder nieuwe revisie termijn.
So we just called him Fred too
pi_76515402
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.
Veiligheid kan je nooit 100% garanderen...
De meeste spoorwegongevallen in Nederland zijn niet te verwijten aan slecht onderhoud, maar aan machinisten (die een sein negeren), vingerververs (die wissels verkeerd zetten), automobilisten, fietsers, dieren en suïcidale personen.
En zelfs dat revisietermijn is niet heilig, want zelfs gaan treinen stuk, vliegen ze in brand of laat de automatische koppeling los tijdens het rijden.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport donderdag 7 januari 2010 @ 11:03:42 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76515429
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:56 schreef Cothen het volgende:

[..]

een groot deel van ICL is alweer richting Duitsland gegaan. Helaas.
er schijnen nog zo'n 60 rijtuigen op de watergraafsmeer te staan, er zijn er nog maar 40 terug ofzo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76515464
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

er schijnen nog zo'n 60 rijtuigen op de watergraafsmeer te staan, er zijn er nog maar 40 terug ofzo
Als ze dat weer gewoon het spoor opgooien kunnen ze gouda -> utrecht normaal gaan rijden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 11:07:10 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76515520
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:02 schreef Cothen het volgende:

[..]

Veiligheid kan je nooit 100% garanderen...
De meeste spoorwegongevallen in Nederland zijn niet te verwijten aan slecht onderhoud, maar aan machinisten (die een sein negeren), vingerververs (die wissels verkeerd zetten), automobilisten, fietsers, dieren en suïcidale personen.
En zelfs dat revisietermijn is niet heilig, want zelfs gaan treinen stuk, vliegen ze in brand of laat de automatische koppeling los tijdens het rijden.
Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.

En daar komt het imago van de spoorwegmaatschappij dus weer om de hoek kijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:17:33 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76515844
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.

En daar komt het imago van de spoorwegmaatschappij dus weer om de hoek kijken.
Waarschijnlijk heeft NS een kwaliteitssysteem waarin is vastgelegd hoe het onderhoud uitgevoerd wordt. Op basis van dat kwaliteitssysteem hebben ze toestemming om reizigers te vervoeren. Afwijken van dat kwaliteitssysteem brengt dus hun erkenning in gevaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76515872
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.
hmm, zo had ik het inderdaad niet bekeken.
quote:
En daar komt het imago van de spoorwegmaatschappij dus weer om de hoek kijken.
Ik weet niet wat slechter is voor het imago van NS:
  • treinen schrappen en korte treinen laten rijden, of:
  • mat zonder lopend revisietermijn op sturen dat mogelijk voor problemen kan zorgen als er daadwerkelijk een ongeval gebeurd wat te verwijten is aan het ontbreken van een revisietermijn.
  • So we just called him Fred too
    pi_76515955
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:18 schreef Cothen het volgende:

    [..]

    hmm, zo had ik het inderdaad niet bekeken.
    [..]

    Ik weet niet wat slechter is voor het imago van NS:
  • treinen schrappen en korte treinen laten rijden, of:
  • mat zonder lopend revisietermijn op sturen dat mogelijk voor problemen kan zorgen als er daadwerkelijk een ongeval gebeurd wat te verwijten is aan het ontbreken van een revisietermijn.
  • Als er wat gebeurd bij 2, zijn ze zo oneindig veel harder de lul dan bij 1
    pi_76516162
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:20 schreef Yreal het volgende:
    Als er wat gebeurd bij 2, zijn ze zo oneindig veel harder de lul dan bij 1
    Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.
    So we just called him Fred too
      donderdag 7 januari 2010 @ 11:29:47 #241
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_76516254
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:26 schreef Cothen het volgende:

    [..]

    Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.
    Ze zijn juridisch volkomen de lul, degene die bepaald heeft dat het mat in dienst mocht staat persoonlijk voor het hekje wegens dood door schuld, dat soort dingen. Je hebt het over een spoortechnische doodzonde. Niemand met een gezond verstand tekent voor die inzet.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_76516396
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:

    [..]

    Toch wel mooi om te zien dat er nu in NS stations reclame hangt voor iets waar NS helemaal niet blij mee is
    http://www.telegraaf.nl/d(...)et_iPhone_App__.html
    Is er eens iets waar NS klanten heel blij mee zijn gaat NS weer huillie..
    pi_76516427
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:26 schreef Cothen het volgende:

    [..]

    Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.
    Wat duvel zegt. Er is meer aan "de lul" zijn dan je klanten verliezen aan de concurrent, die de ns dan niet heeft hier
      donderdag 7 januari 2010 @ 12:05:36 #244
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_76517519
    NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:
    quote:
    Trein Eurostar vast in Kanaaltunnel
    LONDEN - Een passagierstrein tussen Brussel en Londen van Eurostar zit donderdag al enkele uren vast in de Kanaaltunnel. Eurostar liet weten dat er technische problemen zijn.

    In de trein zitten ongeveer 240 passagiers. Alle diensten met passagierstreinen tussen Parijs en Londen en tussen Brussel en Londen zijn uit voorzorg opgeschort.

    Eind december bleef een aantal hogesnelheidstreinen door het winterse weer urenlang steken in de tunnel tussen Frankrijk en Groot-Brittannië.

    Tweeduizend reizigers zaten liefst zestien uur vast in de tunnel. Zij moesten extreme temperaturen verduren en bleven verstoken van eten, drinken en elektriciteit.
    © ANP
    Bron: NU.nl
    pi_76517940
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 12:05 schreef James1988 het volgende:
    NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:
    [..]

    Bron: NU.nl


    ik moet de 24ste

    pi_76529681
    Bij zaandam hebben ze nog steeds last van een seinstoring
    pi_76529977
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Ze zijn juridisch volkomen de lul, degene die bepaald heeft dat het mat in dienst mocht staat persoonlijk voor het hekje wegens dood door schuld, dat soort dingen. Je hebt het over een spoortechnische doodzonde. Niemand met een gezond verstand tekent voor die inzet.
    Dus nu kun je nog niet met zekerheid zeggen dat de NS ze niet in gaan zetten ..
    pi_76530308
    De intercity naar den helder rijdt nu via haarlem
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 18:05:13 #249
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_76530563
    De NS laat vandaag in de 9100 (Stoptrein Groningen - Zwolle) weer DM'90 rijden. Steeds meer stellen lijken weer gerepareerd te zijn, want vannacht zijn er minimaal 18 bakken ICM en 16 bakken VIRM vanuit Onnen naar Zwolle gebracht.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_76532289
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
    De NS laat vandaag in de 9100 (Stoptrein Groningen - Zwolle) weer DM'90 rijden. Steeds meer stellen lijken weer gerepareerd te zijn, want vannacht zijn er minimaal 18 bakken ICM en 16 bakken VIRM vanuit Onnen naar Zwolle gebracht.
    Zag vandaag tussen Ut - Ah ICRM rijden, weet niet of het als IC ingezet werd of gewoon als materieelgesleep.

    Al twee dagen achter elkaar dat de op spoor 14 de IC uit Den Helder en op 11 uit Schiphol klaar staat voor Nijmegen .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')