abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 19:21:28 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76494958
De NS gaat 50 miljoen in de winterbestrijding investeren waarvan 10 miljoen euro nu. De uitgeklede dienstregeling wordt verder uitgekleed en vanaf morgen mag ook iedereen zonder kortingskaart vanaf 9:00 met korting reizen. Dit om mensen te bewegen niet in de spits te gaan reizen. Er zijn namelijk te veel treinstellen stuk.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iten-spitsuren.dhtml
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76494983
Als ik het goed begrijp, mag dit dus niet?

Je moet van Zutphen naar Nijmegen. Je vertrekt op woensdag met de Intercity van 8:57 richting Dieren (aankomst 9:07). Koopt dus een kaartje vol tarief Zutphen-Dieren en een kaartje korting Dieren-Nijmegen.
Dit mag dus niet?

En met de chipkaart mag je wel uitchecken op dieren en daarna weer inchecken? Of ziet hij dat zelf?
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:22:55 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76495028
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
De NS gaat 50 miljoen in de winterbestrijding investeren waarvan 10 miljoen euro nu. De uitgeklede dienstregeling wordt verder uitgekleed en vanaf morgen mag ook iedereen zonder kortingskaart vanaf 9:00 met korting reizen. Dit om mensen te bewegen niet in de spits te gaan reizen. Er zijn namelijk te veel treinstellen stuk.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iten-spitsuren.dhtml
IK HEB EEN JAARTRAJECTKAART STELLETJE POKKEJOSTIES!!!



Ik ben dat gefaal echt zo ontzettend tyfusteringbeu!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:24:11 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76495081
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef Nightshadow het volgende:
Dit mag dus niet?
Dit mag dus wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76495132
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit mag dus wel.
Ah oke, dankje, blijkbaar is begrijpend lezen nog moeilijk voor mij
pi_76495133
Nu op last van de brandweer geen treinen tussen Nijmegen en Den Bosch. Wat zou dat zijn? Spoorlopers zijn toch altijd last van de politie. Of zou iemand het te koud hebben gehad?
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:27:31 #182
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_76495243
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:11 schreef Peter het volgende:
Afgelopen zaterdag was de mcn van zwolle naar utrecht/dhg/rtd ook lekker bezig. Oop moment dat de trein naar schiphol op amersfoort stilstaat gaan daar de deuren dicht en komt 10 sec. later de trein in beweging.
Gelukkig had ik een toffe HC ind e trein (vanuit deventer ri. schiphol) die de andere trein waarschuwde en na 10 meter stopte de vertrekkende trein weer en konden we toch overstappen ( met 150+ man )

Soms kan het wel!
Dat soort dingen heb ik alleen met interrail in Hongarije meegemaakt. Mijn ervaring met NS is doorgaans een mooie achterlichtaansluiting in dit soort gevallen.

Hoe dan ook goed gedaan door het rijdend personeel!
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:29:24 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76495331
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Ah oke, dankje, blijkbaar is begrijpend lezen nog moeilijk voor mij
Het verschil is de stop. Omdat jouw trein in Dieren stopt, mag het. Je mag bijvoorbeeld geen kaartje vanaf Brummen kopen, omdat jouw trein daar niet stopt.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee waar dit officieel is vastgelegd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76495716
Op Dordrecht wacht de IC naar Den Haag wel altijd netjes op de arriva-trein, omdat die constant te laat is in de spits
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76497096
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef Nightshadow het volgende:

En met de chipkaart mag je wel uitchecken op dieren en daarna weer inchecken? Of ziet hij dat zelf?
Kan dat? Moet daar geen 5 min. tussen zitten of inchecken bij een andere paal?
dag
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:08:50 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76497238
3 minuten tussen een check-in en check-out bij NS, inderdaad.
pi_76497248
Nou ik kon vanochtend weer eens met de bus Gelukkig kwam er na 20 minuten wel een bus. En het was nog wel een gelede bus. Wel jammer dat het er nog steeds mensen moesten achterblijven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 20:15:26 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76497580
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:08 schreef James1988 het volgende:
3 minuten tussen een check-in en check-out bij NS, inderdaad.
Dan moet je 2 kaarten hebben dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 20:15:50 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76497600
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:37 schreef Ascendancy het volgende:
Op Dordrecht wacht de IC naar Den Haag wel altijd netjes op de arriva-trein, omdat die constant te laat is in de spits
Wat wil je ook als iedereen door dezelfde deur naar binnen wil
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:02:23 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76499979
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 21:48:28 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76502239
de bekende overweg in Buitenpost is ook weer eens in het nieuws. Zat zostraks een auto vast. Bestuurder was er gelukkig al uit, maar kreeg daarna nog wel een hartaanval.

http://waldnet.nl/wn/nieu(...)_bij_Buitenpost.html

Op het een na laatste plaatje zie je dat de koppeling van de trein serieus al bijna tegen het voorraam van de auto aan zit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76502839
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
En dan te bedenken dat dit land een slordige 200+ rijtuigen heeft die niks staan te doen...
En enkele 10-tallen locs die net zo weinig hebben te doen.

Je zou dan toch denken dat ze bij NS ook kunnen rekenen...
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 22:02:55 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76502986
Het ICK-verhaal van vanmorgen blijkt een geintje te zijn van iemand met weinig humor op een Duits forum....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76503025
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:50 schreef Yreal het volgende:
Gratis warme dranken

http://ns.nl/cs/Satellite(...)ieel?p=1195827729947


Morgen maar weer eens naar school dan.
pi_76503109
quote:
van dezelfde pagina:
quote:
De vertrektijden en reisadviezen worden iedere nacht aangepast voor de daaropvolgende dag.
Dus een reiziger moet smorgens voor vertrek eerst maar de computer aanzetten om te kijken of zijn trein wel rijdt
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 22:08:31 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76503298
Morgen zullen er nog minder treinen rijden dan de afgelopen dagen. Wel mag iedereen buiten de spits met 40% korting reizen.


De goedkopere kaartjes, zoutkaartjes genoemd, mogen door iedereen gebruikt worden tussen 9u en 16u en na 19u. De kaartjes, die vooralsnog alleen donderdag en vrijdag geldig zijn, kunnen uit de automaat gehaald worden als normale kaartjes met korting.

Alle geschrapte treinen betreffen het traject Rotterdam/Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Deventer. Het gaat om de volgende treinseries:
- 500 / 1700: rijden in hun geheel naar Den Heeg en koppelen niet
- 2800: opegeheven Utrecht-Amersfoort(-Deventer), rijdt wel Rotterdam-Utrecht
- 10500 / 10700: pendelen Leeuwarden-Zwolle en koppelen niet met 500 / 700
- 12500 / 12700: rijden niet tussen Zwolle en Rotterdam
- 20800: pendelt Heerlen-Sittard en koppelt niet met 800
- 20500 / 21700: opgeheven
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76503335
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:05 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dus een reiziger moet smorgens voor vertrek eerst maar de computer aanzetten om te kijken of zijn trein wel rijdt
Daar heb je dus mobiel internet voor. Kan ik het doen als ik de wakker net gegaan is en ik wakker ligt te worden.
pi_76503625
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar heb je dus mobiel internet voor.
De gemiddelde forens heeft dat nog niet ontdekt.
So we just called him Fred too
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:16:06 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76503718
Als je altijd de zelfde trein neemt, is dat ook onzinnig.

Al heb ik het wel, maar goed. Dan nog: elke morgen voor je mobieltje een kruisje slaan of je trein wel of niet rijdt is van de zotten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')