abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76503625
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar heb je dus mobiel internet voor.
De gemiddelde forens heeft dat nog niet ontdekt.
So we just called him Fred too
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:16:06 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76503718
Als je altijd de zelfde trein neemt, is dat ook onzinnig.

Al heb ik het wel, maar goed. Dan nog: elke morgen voor je mobieltje een kruisje slaan of je trein wel of niet rijdt is van de zotten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:47:47 #201
136283 knars
Teethgrinder
pi_76505334
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
Dit dus
En het ook nog presteren het volgeprakte virmpje tussen Gouda en Utrecht minstens +10 te laten oplopen, of ineens een extra stop in Utrecht Terwijde in te lassen. En (jawel, er rijden 50% treinen minder!) geen vrij perronspoor op Utrecht. Fantastisch! Hopelijk mag ik hier morgen in de ochtendspits (ja, de collega's met wie ik overleg komen niet uit Gouda / Den Haag / Rotterdam en worden het ook wel eens zat rekening met mijn reistijd te houden) van genieten onder begeleiding van een gratis bakkie pleur.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:48:28 #202
136283 knars
Teethgrinder
pi_76505368
Oh ja, en weg met die kortings nonsens! Daar stimuleer je een student of een forens niet mee
pi_76506726
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Als je altijd de zelfde trein neemt, is dat ook onzinnig.

Al heb ik het wel, maar goed. Dan nog: elke morgen voor je mobieltje een kruisje slaan of je trein wel of niet rijdt is van de zotten.

Al trein ik niet altijd op tijd, want dan zie ik in die app weer dat de trein later komt.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:26:47 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76507016
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.

Somda is btw erg gewillig, zit ik ook vaak..
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:38:27 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76507458
Las tevens zojuist dat NS een aantal rijvaardige terzijde gestelde treinstellen tijdelijk weer in gebruik gaat nemen.
Dit ligt tussen de 20 en 50 stellen, maar exact kon ik niet vinden welken..
Ze worden spoedig rijklaar gemaakt en ingezet in de dienstregeling.

YReal, heb je een PM gestuurt.

[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 06-01-2010 23:54:33 ]
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:59:28 #206
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_76508096
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:26 schreef greavy het volgende:

[..]

[..]

NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.

Somda is btw erg gewillig, zit ik ook vaak..
Somda hoeft alleen niet altijd te kloppen, soms roept er iemand iets op een forum en wordt het even later als feit geprenteerd...

Dat de buffels niet op de heuvellandlijn komen is vrij logisch, immers hebben ze al eerder gereden op de Maaslijn en zijn er daar dus een aantal machinisten bekend mee. Ook rijden ze waarschijnlijk net als eerder bij Veolia alleen spitsritten Nijmegen - Venray terwijl ze op de heuvellandlijn wellicht de gehele dag moeten worden ingezet in een omloop. En aangezien ze niet gelijkvloers zijn en dus eigenlijk niet aan de concessie-eisen voldoen van de Provincie Limburg kan men beter op de Maaslijn spitsritten rijden. Lijkt mij zo.

Overigens vraag ik me ook af of een DM'90 op de heuvellandlijn wel solo mag rijden. Ik meen dat het op diverse trajecten niet mocht in verband met detectie, maar het fijne weet ik er niet van...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_76508594
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:02 schreef dennistd het volgende:
Het ICK-verhaal van vanmorgen blijkt een geintje te zijn van iemand met weinig humor op een Duits forum....
Jammer. Dan maar ICK in Nederland inzetten ivm materiaal tekort.
"Dat is een artikeltje 5"
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:23:11 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76508771
Ik lees net op NS.nl dat NS met man en macht werkt aan het inzetbaar maken van een deel van de reservevloot... Dus wie weet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:24:03 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76508797
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:59 schreef Eix het volgende:

[..]

Overigens vraag ik me ook af of een DM'90 op de heuvellandlijn wel solo mag rijden. Ik meen dat het op diverse trajecten niet mocht in verband met detectie, maar het fijne weet ik er niet van...
Volgens mij zitten er in Zuid Limburg geen assentellers, dus niet los toegestaan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 01:06:42 #210
136283 knars
Teethgrinder
pi_76509680
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:23 schreef Duvel het volgende:
Ik lees net op NS.nl dat NS met man en macht werkt aan het inzetbaar maken van een deel van de reservevloot... Dus wie weet.

Deutschland, Deutschland über Eisenbahn!
  donderdag 7 januari 2010 @ 01:44:23 #211
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76510160
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 01:06 schreef knars het volgende:

[..]

Deutschland, Deutschland über Eisenbahn!
?? -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Maasbrug_bij_Gennep
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76511520
Nu in een overvolle 2-baks SGMm van R'dam Alexander naar Centraal.

Zag net wel een Plan T aan een Plan V richting Gouda en gister de 6002 en 6011.
pi_76511587
edit sorry verkeerde topic
pi_76511928
Ik zat ook al te kijken vanochtend op het nieuws.. ICK en ICL dan gooi dat het spoor op en je bent zo goed als klaar

[ Bericht 31% gewijzigd door Yreal op 07-01-2010 09:48:12 ]
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:53:17 #215
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76512140
Brrr, er is iets speciaals aan deze trein/spoor?

Autor: Seweryn Błasiak
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76513559
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:20 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel mooi om te zien dat er nu in NS stations reclame hangt voor iets waar NS helemaal niet blij mee is
http://www.telegraaf.nl/d(...)et_iPhone_App__.html
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:22:48 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76514088
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 08:37 schreef Yreal het volgende:
Ik zat ook al te kijken vanochtend op het nieuws.. ICK en ICL dan gooi dat het spoor op en je bent zo goed als klaar
Mag niet. Die meuk moet eerst onderhoud krijgen wil het weer ingezet kunnen worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76514259
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mag niet. Die meuk moet eerst onderhoud krijgen wil het weer ingezet kunnen worden
ICK is nu misching een jaar of minder weg, en dan mag het al niet meer terug?
pi_76514342
de stellen moeten eerst weer geresiveerd worden denk ik
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:37:19 #220
Maffe Fries
pi_76514508
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

ICK is nu misching een jaar of minder weg, en dan mag het al niet meer terug?
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
pi_76514585
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
Ik snap

pi_76514721
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:44:49 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514754
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
de stellen moeten eerst weer geresiveerd worden denk ik
Maar dat geldt dan toch voor de volledige "reservevloot"? Ik denk dat ze eerst oplappen wat ze kunnen van de bestaande vloot, en dat deel waar ze geen reserveonderdelen voor hebben blijft aan de kant. De werkplaatscapaciteit die dat bespaart kunnen ze dan mooi inzetten om ICK o.i.d. een tussenrevisie te geven.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:45:17 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514773
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:43 schreef Cothen het volgende:

[..]

En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
IVW.

Of?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:46:24 #225
Maffe Fries
pi_76514816
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:43 schreef Cothen het volgende:

[..]

Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.
pi_76514894
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.
wat overdreven.. melk word ook niet klokslag 12 uur zuur,

en treinen gaan ook niet ineens kapot als de termijn verloopt
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:49:18 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514924
Hm, waar las ik nou laatst dat revisietermijnen een afspraak zijn tussen Nedtrain en NS en geen wettelijke basis hebben? Ik denk dat ICK met een remcontrolebeurt en een wasbeurt op zich best wel weer in te zetten is. Alleen moet NSR dan wel het lef hebben in te staan voor de veiligheid...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:49:52 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514944
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

en treinen gaan ook niet ineens kapot als de termijn verloopt
Jij bent qua veiligheidsdenken duidelijk ongeschikt voor de spoorwereld.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:52:20 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76515035
ICL is sneller de baan op te krijgen dan ICK lijkt me zo, dat laatste staat al sinds 20 april aan de kant, ICL sinds de zomer dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:52:55 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76515050
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:49 schreef Duvel het volgende:
Hm, waar las ik nou laatst dat revisietermijnen een afspraak zijn tussen Nedtrain en NS en geen wettelijke basis hebben? Ik denk dat ICK met een remcontrolebeurt en een wasbeurt op zich best wel weer in te zetten is. Alleen moet NSR dan wel het lef hebben in te staan voor de veiligheid...
Dat verhaal komt mij ook bekend voor ja
Het enige dat ik me kan bedenken is dat hier niet vanaf geweken wordt omdat de verzekeraar van de NS dat niet toestaat (meer controle = meer veiligheid = minder kans op ongelukken = lagere premie)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76515181
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:52 schreef dennistd het volgende:
ICL is sneller de baan op te krijgen dan ICK lijkt me zo, dat laatste staat al sinds 20 april aan de kant, ICL sinds de zomer dacht ik.
een groot deel van ICL is alweer richting Duitsland gegaan. Helaas.
pi_76515204
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:49 schreef Duvel het volgende:
Op Somda staat daar dat in een topic over het in bedrijf houden van de plan T's zonder nieuwe revisie termijn.
pi_76515402
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
Veiligheid kan je nooit 100% garanderen...
De meeste spoorwegongevallen in Nederland zijn niet te verwijten aan slecht onderhoud, maar aan machinisten (die een sein negeren), vingerververs (die wissels verkeerd zetten), automobilisten, fietsers, dieren en suïcidale personen.
En zelfs dat revisietermijn is niet heilig, want zelfs gaan treinen stuk, vliegen ze in brand of laat de automatische koppeling los tijdens het rijden.
  Redactie Sport donderdag 7 januari 2010 @ 11:03:42 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76515429
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:56 schreef Cothen het volgende:

[..]

een groot deel van ICL is alweer richting Duitsland gegaan. Helaas.
er schijnen nog zo'n 60 rijtuigen op de watergraafsmeer te staan, er zijn er nog maar 40 terug ofzo
PM mij!
pi_76515464
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

er schijnen nog zo'n 60 rijtuigen op de watergraafsmeer te staan, er zijn er nog maar 40 terug ofzo
Als ze dat weer gewoon het spoor opgooien kunnen ze gouda -> utrecht normaal gaan rijden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 11:07:10 #236
Maffe Fries
pi_76515520
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:02 schreef Cothen het volgende:

[..]

Veiligheid kan je nooit 100% garanderen...
De meeste spoorwegongevallen in Nederland zijn niet te verwijten aan slecht onderhoud, maar aan machinisten (die een sein negeren), vingerververs (die wissels verkeerd zetten), automobilisten, fietsers, dieren en suïcidale personen.
En zelfs dat revisietermijn is niet heilig, want zelfs gaan treinen stuk, vliegen ze in brand of laat de automatische koppeling los tijdens het rijden.
Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.

En daar komt het imago van de spoorwegmaatschappij dus weer om de hoek kijken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:17:33 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76515844
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.

Waarschijnlijk heeft NS een kwaliteitssysteem waarin is vastgelegd hoe het onderhoud uitgevoerd wordt. Op basis van dat kwaliteitssysteem hebben ze toestemming om reizigers te vervoeren. Afwijken van dat kwaliteitssysteem brengt dus hun erkenning in gevaar.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76515872
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, zo had ik het inderdaad niet bekeken.
quote:
Ik weet niet wat slechter is voor het imago van NS:
  • treinen schrappen en korte treinen laten rijden, of:
  • mat zonder lopend revisietermijn op sturen dat mogelijk voor problemen kan zorgen als er daadwerkelijk een ongeval gebeurd wat te verwijten is aan het ontbreken van een revisietermijn.
  • So we just called him Fred too
    pi_76515955
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:18 schreef Cothen het volgende:

[..]

hmm, zo had ik het inderdaad niet bekeken.
    [..]

Ik weet niet wat slechter is voor het imago van NS:
  • treinen schrappen en korte treinen laten rijden, of:
  • mat zonder lopend revisietermijn op sturen dat mogelijk voor problemen kan zorgen als er daadwerkelijk een ongeval gebeurd wat te verwijten is aan het ontbreken van een revisietermijn.
  • Als er wat gebeurd bij 2, zijn ze zo oneindig veel harder de lul dan bij 1
    pi_76516162
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:20 schreef Yreal het volgende:
    Als er wat gebeurd bij 2, zijn ze zo oneindig veel harder de lul dan bij 1
    Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.
      donderdag 7 januari 2010 @ 11:29:47 #241
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_76516254
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:26 schreef Cothen het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.
    Ze zijn juridisch volkomen de lul, degene die bepaald heeft dat het mat in dienst mocht staat persoonlijk voor het hekje wegens dood door schuld, dat soort dingen. Je hebt het over een spoortechnische doodzonde. Niemand met een gezond verstand tekent voor die inzet.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_76516396
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:

[..]

Toch wel mooi om te zien dat er nu in NS stations reclame hangt voor iets waar NS helemaal niet blij mee is
    http://www.telegraaf.nl/d(...)et_iPhone_App__.html
    Is er eens iets waar NS klanten heel blij mee zijn gaat NS weer huillie..
    pi_76516427
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:26 schreef Cothen het volgende:

[..]

Wat duvel zegt. Er is meer aan "de lul" zijn dan je klanten verliezen aan de concurrent, die de ns dan niet heeft hier
      donderdag 7 januari 2010 @ 12:05:36 #244
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_76517519
    NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:
    quote:
    Trein Eurostar vast in Kanaaltunnel
    LONDEN - Een passagierstrein tussen Brussel en Londen van Eurostar zit donderdag al enkele uren vast in de Kanaaltunnel. Eurostar liet weten dat er technische problemen zijn.

In de trein zitten ongeveer 240 passagiers. Alle diensten met passagierstreinen tussen Parijs en Londen en tussen Brussel en Londen zijn uit voorzorg opgeschort.

Eind december bleef een aantal hogesnelheidstreinen door het winterse weer urenlang steken in de tunnel tussen Frankrijk en Groot-Brittannië.

Tweeduizend reizigers zaten liefst zestien uur vast in de tunnel. Zij moesten extreme temperaturen verduren en bleven verstoken van eten, drinken en elektriciteit.
    © ANP
    Bron: NU.nl
    pi_76517940
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 12:05 schreef James1988 het volgende:
    [..]

ik moet de 24ste

pi_76529681
    Bij zaandam hebben ze nog steeds last van een seinstoring
    pi_76529977
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze zijn juridisch volkomen de lul, degene die bepaald heeft dat het mat in dienst mocht staat persoonlijk voor het hekje wegens dood door schuld, dat soort dingen. Je hebt het over een spoortechnische doodzonde. Niemand met een gezond verstand tekent voor die inzet.
    Dus nu kun je nog niet met zekerheid zeggen dat de NS ze niet in gaan zetten ..
    pi_76530308
    De intercity naar den helder rijdt nu via haarlem
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 18:05:13 #249
    Maffe Fries
    pi_76530563
    De NS laat vandaag in de 9100 (Stoptrein Groningen - Zwolle) weer DM'90 rijden. Steeds meer stellen lijken weer gerepareerd te zijn, want vannacht zijn er minimaal 18 bakken ICM en 16 bakken VIRM vanuit Onnen naar Zwolle gebracht.
    pi_76532289
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
    De NS laat vandaag in de 9100 (Stoptrein Groningen - Zwolle) weer DM'90 rijden. Steeds meer stellen lijken weer gerepareerd te zijn, want vannacht zijn er minimaal 18 bakken ICM en 16 bakken VIRM vanuit Onnen naar Zwolle gebracht.
    Zag vandaag tussen Ut - Ah ICRM rijden, weet niet of het als IC ingezet werd of gewoon als materieelgesleep.

Al twee dagen achter elkaar dat de op spoor 14 de IC uit Den Helder en op 11 uit Schiphol klaar staat voor Nijmegen .
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 19:04:40 #251
    Maffe Fries
    pi_76532677
    Die ICRm is planmatig. Het zou best kunnen dat de spooropstelling in Utrecht dat ook wordt
    pi_76532798
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
    Die ICRm is planmatig. Het zou best kunnen dat de spooropstelling in Utrecht dat ook wordt
    Hoe laat rijdt die dan? 'k Dacht dat ICRm alleen op Rsd - Zwolle, Den Haag - Venlo en wat spitstreinen Schiphol - Maastricht reed?
      donderdag 7 januari 2010 @ 19:26:19 #253
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_76533468
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 12:05 schreef James1988 het volgende:
    [..]

Hoe kan dat nou? De Eurostartreinen zijn toch speciaal ontworpen dat de ene motorwagen de andere uit de brand helpt, mocht het misgaan?
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 19:27:59 #254
    Maffe Fries
    pi_76533541
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 19:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoe laat rijdt die dan? 'k Dacht dat ICRm alleen op Rsd - Zwolle, Den Haag - Venlo en wat spitstreinen Schiphol - Maastricht reed?
    Ik lees het verkeerd. Het is idd niet planmatig meer. Het heeft denk ik met doorschuiven van materieel te maken.
    pi_76533702
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
    Hoe kan dat nou? De Eurostartreinen zijn toch speciaal ontworpen dat de ene motorwagen de andere uit de brand helpt, mocht het misgaan?
    Dat was mijn reactie ook, maar daarna bedacht ik me dat ook de stroom uitgevallen kan zijn... en zonder stroom zal je toch echt moeten wachten totdat er een diesel komt om je eruit te slepen (als die al de tunnel in mogen)
      donderdag 7 januari 2010 @ 19:32:46 #256
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_76533764
    Vandaag een dienstwissel meegemaakt:

Sneltrein uit Ddr naar Amf, Intercity uit Enkhuizen naar Ddr. Dit gebeurde voor Amsterdam Centraal.
      donderdag 7 januari 2010 @ 19:39:03 #257
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_76534012
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als dit hetzelfde probleem is als een paar weken geleden, zit er sneeuw in de electronica bij de motorwagens. En dat smelt en veroorzaakt kortsluiting.

Je weet op zo'n moment ook niet hoe het in de andere motorwagen zit, of daar sneeuw voor kortsluiting kan zorgen. Het lijkt mij veiliger om dan niet te proberen met de andere loc te rijden, maar om hulp in te roepen.

De treinen zijn inderdaad voor calamiteiten ontworpen: bij bijvoorbeeld brand in één deel van de trein, wordt iedereen naar de andere kant geëvacueerd: rijtuigen 1 t/m 9 of 10 t/m 18. Daarna kan de HC de andere loc bedienen (die is volledig bevoegd machinist) en die rijtuigen de andere kant optrekken. De koppeling en kabels tussen rijtuig 9 en 10 zijn zo ontworpen dat ze eenvoudig breken.

Maar dit soort weer is een heel ander probleem waarbij dit gewoon geen oplossing is... en waarschijnlijk alleen méér problemen oplevert: i.p.v. 1 defecte trein heb je dan 2 delen die je moet wegslepen, en die trein moet je dan ook nog eens opnieuw samenstellen.
    pi_76534212
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 19:39 schreef James1988 het volgende:
    Als dit hetzelfde probleem is als een paar weken geleden, zit er sneeuw in de electronica bij de motorwagens. En dat smelt en veroorzaakt kortsluiting.
    De ontwerpers zijn er dus blijkbaar vanuit gegaan dat het door de opwarming van de aarde niet meer ging sneeuwen in noord Frankrijk en zuid Engeland
      donderdag 7 januari 2010 @ 19:58:56 #259
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_76535062
    Nouja, als zulke hevige omstandigheden nog niet eerder zijn voorgekomen is het lastiger je erop voor te bereiden. De vloot bestaat nu zo'n 15 jaar (gebouwd door Alstom, De Dietrich, Bombardier en nog eentje). Als je sneeuwvoorbereidingen al 14 jaar afdoende blijken te zijn verwacht je dat ook voor de 15e winter...
      donderdag 7 januari 2010 @ 20:32:47 #260
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_76536701
    Het probleem was toch niet zozeer sneeuw, maar condens als de trein de veel warmere tunnel inrijdt?
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
      donderdag 7 januari 2010 @ 20:40:38 #261
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_76537068
    Grote hoeveelheden stuifsneeuw die in de machinekamers komt, daar vastkleeft en gaat smelten in de warme tunnel.

Een beetje zoals het sneeuw-in-de-aircoprobleem van DD-IRM.
    pi_76544733
    Het sneeuwde vandaag in de DD-AR
    Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
    pi_76545263
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 19:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dacht ik ook , maar was rond 13:15 tussen Driebergen-Zeist en De Klomp .
    pi_76545788
    stap ik uit de intercity uit Amsterdam -die 20 minuten vertraging had- bleek ook nog eens mijn nieuwe fiets gestolen te zijn
    Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
    pi_76546657
    Dusch...

Ik heb reizen met saldo op gevraagd, geactiveerd en die meuk. Nu wil ik morgen van Bilthoven naar Nijverdal West. Volgens de NS Site kost dat 9,05 met de OVChip en 10 met een kaartje. [Dus evenveel als een weekendretour.] Maar hoe werkt het nou precies met de OV-Chip, kost het echt 9,05 of gaat er nog iets extra's af naast dat instaptarief wat je als een soort borg houdt?
      donderdag 7 januari 2010 @ 23:49:03 #266
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_76546666
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 23:05 schreef Lemjur het volgende:
    Het sneeuwde vandaag in de DD-AR
    Zoiets?
    http://englishrussia.com/?p=8282#more-8282
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_76549028
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 23:48 schreef Crientj het volgende:
    Dusch...

Ik heb reizen met saldo op gevraagd, geactiveerd en die meuk. Nu wil ik morgen van Bilthoven naar Nijverdal West. Volgens de NS Site kost dat 9,05 met de OVChip en 10 met een kaartje. [Dus evenveel als een weekendretour.] Maar hoe werkt het nou precies met de OV-Chip, kost het echt 9,05 of gaat er nog iets extra's af naast dat instaptarief wat je als een soort borg houdt?
    Kost jou gewoon 9.05 euro. Tenzij je vergeet uit te checken, dan ben jij jou 20.00euro borg kwijt.. (bij ns abonnees is dit 10.00 euro)

*thats-me zit over 6uurjes in het vliegtuig naar Gran Canaria
    pi_76549927
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 23:48 schreef Crientj het volgende:
    Dusch...

"Evenveel als een weekendretour"? Een weekendretour kost net zoveel als een normaal retourtje en dat is dus 18,10 met reductie. Je bedoeld natuurlijk 2x 9,05: en ja, dat was hier al genoemd, er is met OV chip geen verschil meer tussen een (dag of weekend)retour en een dubbel enkeltje.

@thats-me, mogelijk is Cirentj abonnementhouder (de prijzen die ze noemt zijn reductietarieven), tenzij ze bewust morgen met een "zoutkaartje" gaat reizen (iedereen mag buiten de spits met reductie reizen). Betwijfel of de OV chippalen het "zoutkaartje" begrijpen, dus mocht je daar gebruik van willen maken (ofwel: als je geen voordeeluren-abo of andere reductiekaart hebt), dan zou ik gewoon een papieren kaartje kopen. Zoals gezegd wordt er als abo-houder bij inchecken 10 euri afgeschreven en bij het uitchecken wordt er (in jouw geval) weer 0,95 teruggeboekt, vergeet je dat, dan blijft het bij 10,= (en ja, dat is gunstig als je Groningen-Vlissingen reist en dan expres niet uitcheckt).
    Killing as few patients as possible.
    pi_76551177
    Ik heb een voordeeluren kaart

Maar ik wil het toch eens proberen. Ben benieuwd dusch vanavond.
    pi_76551990
    Zie ik vanmorgen dat de prijs van een maandnetkaart met 22,50 is opgeschroeft. Da's 6,5%... moet ik bijn volgende contract rekening mee houden...
      vrijdag 8 januari 2010 @ 09:21:51 #271
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_76552615
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 07:31 schreef Crientj het volgende:
    Ik heb een voordeeluren kaart

Maar ik wil het toch eens proberen. Ben benieuwd dusch vanavond.
    Ik reis ook al even met de chip, het is alleen irritant als het erg druk is, als je in/uit moet checken.. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Het blijft dus idd. bij die 9,05 als je wel uitcheckt.
    De conducteur pakt dan zn palmtop, en scant je chipkaart, waardoor hij weet of je ingecheckt bent.
    pi_76552976
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 09:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik reis ook al even met de chip, het is alleen irritant als het erg druk is, als je in/uit moet checken.. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Het blijft dus idd. bij die 9,05 als je wel uitcheckt.
    De conducteur pakt dan zn palmtop, en scant je chipkaart, waardoor hij weet of je ingecheckt bent.
    Nou die conducteurs controleren dus gewoon geen studenten-chipkaarten
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
      vrijdag 8 januari 2010 @ 09:43:02 #273
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_76553161
    quote:
    Nijmegen-s-Hertogenbosch
    Vrijdag 8 Januari 09:23Oorzaak Tussen Ravenstein en Oss rijden geen treinen door de inzet van hulpdiensten.
    Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
    Reisadvies Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Arnhem reizen via Utrecht Centraal.
    Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
    Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Deventer reizen via Utrecht Centraal.
    Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Nijmegen reizen via Utrecht Centraal.
    Wat is er gebeurd
    pi_76553788
    Vast wel weer een aanrijding ofzo.
      Redactie Sport vrijdag 8 januari 2010 @ 10:41:35 #275
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_76554809
    Vanmorgen zijn er veertien ICL-rijtuigen naar Dortmund gebracht. Waarschijnlijk worden ze daar zo snel mogelijk klaargemaakt om weer in dienst te komen in NL.
    PM mij!
    pi_76555456
    Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.
      Redactie Sport vrijdag 8 januari 2010 @ 11:01:24 #277
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_76555542
    Mag ik vragen waar je op reageert?
    PM mij!
    pi_76555574
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 09:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd
    Betrof een uitslaande woningbrand aan de Zevenbergenweg te Berghem, een gat net ten oosten van Oss. Woning stond pal langs het spoor.
    Hooray for beer.
      Redactie Sport vrijdag 8 januari 2010 @ 11:19:19 #279
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_76556198
    Belgische trein maakt plasstop

Toen ik de titel las dacht ik eerder aan een mcn die nodig moest ofzo
    PM mij!
    pi_76558241
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 09:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nou die conducteurs controleren dus gewoon geen studenten-chipkaarten
    Ben in 2010 nu 3 keer gecontroleerd. Eén keer liep de conducteur inderdaad gewoon door toen hij zag dat ik een chipkaart had.
    pi_76559516

NS eat your heart out
    Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
    pi_76564429
    Het is weer eens zover hoor...

Killing as few patients as possible.
    pi_76564948
    klopt het dat als je dat abonnement op je ov-chipkaart zet dat je dan 2 abonnementen krijgt??
    pi_76565276
    Ja, een voor de kortingsperiode en een voor de gratis-periode.
    Hooray for beer.
    pi_76565765
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 15:12 schreef Zyron het volgende:
    Ja, een voor de kortingsperiode en een voor de gratis-periode.
    mooi zo tnx
      Redactie Sport vrijdag 8 januari 2010 @ 15:26:53 #286
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_76565912
    Nog een OV-chipkaartfaal:
    quote:
    In de Rotterdamse metro was het al vanaf 29 januari 2009 niet meer mogelijk om met de OV-chipkaart te reizen.
    https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/11febssr
    PM mij!
    pi_76567726
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 15:26 schreef dennistd het volgende:
    Nog een OV-chipkaartfaal:
    [..]

https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/11febssr

pi_76568688
    Vandaag is het precies 48 jaar geleden dat er 93 mensen omkwamen bij Harmelen, de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis

Toen lag er nog geen sneeuw, wat nou opwarming van de aarde!

Btw, wat voor type rijtuigen/mat waren dit?
    Edit: heb het, Loc 1131+Plan E en 700+297

[ Bericht 4% gewijzigd door Nightshadow op 08-01-2010 16:45:48 ]
      vrijdag 8 januari 2010 @ 16:44:10 #289
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_76569109
    Vanavond de gok wagen naar Utrecht CS en later terug.
    De Alpen Express vertrekt er vanavond 2x, spoor 9 om 20:10 en 20:40.
    En ik neem me camera mee, zodat ik wat pics kan maken
      vrijdag 8 januari 2010 @ 16:47:05 #290
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_76569222
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 16:32 schreef Nightshadow het volgende:
    Vandaag is het precies 48 jaar geleden dat er 93 mensen omkwamen bij Harmelen, de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis

[ afbeelding ]

Toen lag er nog geen sneeuw, wat nou opwarming van de aarde!

Btw, wat voor type rijtuigen/mat waren dit?
    Edit: heb het, Loc 1131+Plan E en 700+297
    Mat '46 dus in die tweede.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
      vrijdag 8 januari 2010 @ 17:56:46 #291
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_76571841
    zojuist in stoptrein 17:10 uit zwd ri Gvc een ernstige vechtpartij gezien tussen 2 conducteurs en 3 zwartrijders. In Rtd waren er 8 agenten die de zwartrijder arresteerde. Trein mocht ook niet eerder Rtd binnen hierdoor. 1 conducteur erg gewond met ambu afgevoerd. Andere conducteur ook gewond afgevoerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 08-01-2010 18:05:41 ]
    pi_76572455
    En de rest van de passagiers stond erbij, keek ernaar en vertelt vanavond tijdens het avondeten dat het steeds gevaarlijk in de trein wordt en dat niemand de conducteurs te hulp schoot

Wanneer komt er nou eens het bericht dat er een zwartrijder zwaar gewond wordt overgeleverd aan de politie omdat de conducteur bijval kreeg van de rest van de trein?
    pi_76572572
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 18:14 schreef Cothen het volgende:
    Wanneer komt er nou eens het bericht dat er een zwartrijder zwaar gewond wordt overgeleverd aan de politie omdat de conducteur bijval kreeg van de rest van de trein?
    Op de dag dat het voor die zwartrijder niet mogelijk is om vervolgens de rest van de trein succesvol aan te klagen wegens mishandeling.
      vrijdag 8 januari 2010 @ 19:09:39 #294
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_76574284
    quote:

Op de dag dat de rest van de trein zeker weet dat het klootzakje in kwestie geen slag-, stoot, steek- of vuurwapens in z'n zakken heeft.

Morgen Bd - Ledn retour proberen. I.i.g. niet met de auto
    pi_76574968
    quote:
    En de rest van de passagiers stond erbij, keek ernaar en vertelt vanavond tijdens het avondeten dat het steeds gevaarlijk in de trein wordt en dat niemand de conducteurs te hulp schoot

Oh in de Rotterdamse metro was laatst nog zoiets, een dronken man gooit een vrouw om, die man was zo in een hoekje gezet door de halve metro. Die soap heeft wel lang geduurd overigens, want hij stak z'n kop steeds tussen de deur, gevolg machinist (of hoe noem je dat bij een metro? ) wou niet rijden, dronken man (en z'n vrouw (ook dronken) ) krijgen ruzie met hem en wilde klappen uitdelen, maar omstanders grepen prima in, ik ook overigens hoor.

Na een tijdje kwam politie, maar de politie kreeg hem niet onder controle, iets wat een paar ongewapende jongeren en wat ouderen wel kregen ( ), uiteindelijk hebben ze hem wel onder controle gekregen nadat iedereen de metro weer in was die vertrok. Duurde zo'n 20 minuten, achter ons was inmidels een rij metro's gekomen, was op Capelsebrug. Ondertussen ook nog een opstootje tussen een opa die iets zei in de trant van "Die godverdomde tieves Afrikanen altijd" en een Afrikaan die hem daar (overigens op een normale toon) op aansprak, maar dat kwam dankzij omstanders ook goed.

Kortom het kan wel.
    pi_76575983
    Merkwaardige combi daarnet op Den Bosch. Leeg materieelritje zuidwaards: stam Icrm met achter de duwende 1700 nog een 1800 op sleep mee.
      vrijdag 8 januari 2010 @ 20:52:57 #297
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_76578568
    Ik had vandaag ook een merkwaardige ervaring, ik had het idee dat er daklozen in de trein zaten vanwege gratis koek en koffie, ik kan me vergissen maar een kleine investering en de dan de hele dag drinken en eten, of ben ik aan het fantaseren?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')