abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:47:47 #201
136283 knars
Teethgrinder
pi_76505334
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
Dit dus
En het ook nog presteren het volgeprakte virmpje tussen Gouda en Utrecht minstens +10 te laten oplopen, of ineens een extra stop in Utrecht Terwijde in te lassen. En (jawel, er rijden 50% treinen minder!) geen vrij perronspoor op Utrecht. Fantastisch! Hopelijk mag ik hier morgen in de ochtendspits (ja, de collega's met wie ik overleg komen niet uit Gouda / Den Haag / Rotterdam en worden het ook wel eens zat rekening met mijn reistijd te houden) van genieten onder begeleiding van een gratis bakkie pleur.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:48:28 #202
136283 knars
Teethgrinder
pi_76505368
Oh ja, en weg met die kortings nonsens! Daar stimuleer je een student of een forens niet mee
pi_76506726
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Als je altijd de zelfde trein neemt, is dat ook onzinnig.

Al heb ik het wel, maar goed. Dan nog: elke morgen voor je mobieltje een kruisje slaan of je trein wel of niet rijdt is van de zotten.


Al trein ik niet altijd op tijd, want dan zie ik in die app weer dat de trein later komt.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:26:47 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76507016
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.

Somda is btw erg gewillig, zit ik ook vaak..
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:38:27 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76507458
Las tevens zojuist dat NS een aantal rijvaardige terzijde gestelde treinstellen tijdelijk weer in gebruik gaat nemen.
Dit ligt tussen de 20 en 50 stellen, maar exact kon ik niet vinden welken..
Ze worden spoedig rijklaar gemaakt en ingezet in de dienstregeling.

YReal, heb je een PM gestuurt.

[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 06-01-2010 23:54:33 ]
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:59:28 #206
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_76508096
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:26 schreef greavy het volgende:

[..]


[..]

NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.

Somda is btw erg gewillig, zit ik ook vaak..
Somda hoeft alleen niet altijd te kloppen, soms roept er iemand iets op een forum en wordt het even later als feit geprenteerd...

Dat de buffels niet op de heuvellandlijn komen is vrij logisch, immers hebben ze al eerder gereden op de Maaslijn en zijn er daar dus een aantal machinisten bekend mee. Ook rijden ze waarschijnlijk net als eerder bij Veolia alleen spitsritten Nijmegen - Venray terwijl ze op de heuvellandlijn wellicht de gehele dag moeten worden ingezet in een omloop. En aangezien ze niet gelijkvloers zijn en dus eigenlijk niet aan de concessie-eisen voldoen van de Provincie Limburg kan men beter op de Maaslijn spitsritten rijden. Lijkt mij zo.

Overigens vraag ik me ook af of een DM'90 op de heuvellandlijn wel solo mag rijden. Ik meen dat het op diverse trajecten niet mocht in verband met detectie, maar het fijne weet ik er niet van...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_76508594
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:02 schreef dennistd het volgende:
Het ICK-verhaal van vanmorgen blijkt een geintje te zijn van iemand met weinig humor op een Duits forum....
Jammer. Dan maar ICK in Nederland inzetten ivm materiaal tekort.
"Dat is een artikeltje 5"
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:23:11 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76508771
Ik lees net op NS.nl dat NS met man en macht werkt aan het inzetbaar maken van een deel van de reservevloot... Dus wie weet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:24:03 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76508797
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:59 schreef Eix het volgende:

[..]

Overigens vraag ik me ook af of een DM'90 op de heuvellandlijn wel solo mag rijden. Ik meen dat het op diverse trajecten niet mocht in verband met detectie, maar het fijne weet ik er niet van...
Volgens mij zitten er in Zuid Limburg geen assentellers, dus niet los toegestaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 01:06:42 #210
136283 knars
Teethgrinder
pi_76509680
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:23 schreef Duvel het volgende:
Ik lees net op NS.nl dat NS met man en macht werkt aan het inzetbaar maken van een deel van de reservevloot... Dus wie weet.

Deutschland, Deutschland über Eisenbahn!
  donderdag 7 januari 2010 @ 01:44:23 #211
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76510160
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 01:06 schreef knars het volgende:

[..]


Deutschland, Deutschland über Eisenbahn!
?? -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Maasbrug_bij_Gennep
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76511520
Nu in een overvolle 2-baks SGMm van R'dam Alexander naar Centraal.

Zag net wel een Plan T aan een Plan V richting Gouda en gister de 6002 en 6011.
pi_76511587
edit sorry verkeerde topic
pi_76511928
Ik zat ook al te kijken vanochtend op het nieuws.. ICK en ICL dan gooi dat het spoor op en je bent zo goed als klaar

[ Bericht 31% gewijzigd door Yreal op 07-01-2010 09:48:12 ]
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:53:17 #215
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76512140
Brrr, er is iets speciaals aan deze trein/spoor?


Autor: Seweryn Błasiak
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76513559
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:20 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel mooi om te zien dat er nu in NS stations reclame hangt voor iets waar NS helemaal niet blij mee is
http://www.telegraaf.nl/d(...)et_iPhone_App__.html
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:22:48 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76514088
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 08:37 schreef Yreal het volgende:
Ik zat ook al te kijken vanochtend op het nieuws.. ICK en ICL dan gooi dat het spoor op en je bent zo goed als klaar
Mag niet. Die meuk moet eerst onderhoud krijgen wil het weer ingezet kunnen worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76514259
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mag niet. Die meuk moet eerst onderhoud krijgen wil het weer ingezet kunnen worden
ICK is nu misching een jaar of minder weg, en dan mag het al niet meer terug?
pi_76514342
de stellen moeten eerst weer geresiveerd worden denk ik
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:37:19 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76514508
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

ICK is nu misching een jaar of minder weg, en dan mag het al niet meer terug?
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76514585
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
Ik snap

pi_76514721
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
So we just called him Fred too
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:44:49 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514754
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
de stellen moeten eerst weer geresiveerd worden denk ik
Maar dat geldt dan toch voor de volledige "reservevloot"? Ik denk dat ze eerst oplappen wat ze kunnen van de bestaande vloot, en dat deel waar ze geen reserveonderdelen voor hebben blijft aan de kant. De werkplaatscapaciteit die dat bespaart kunnen ze dan mooi inzetten om ICK o.i.d. een tussenrevisie te geven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:45:17 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76514773
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:43 schreef Cothen het volgende:

[..]

En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
IVW.

Of?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2010 @ 10:46:24 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76514816
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:43 schreef Cothen het volgende:

[..]

En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')