Dit dusquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Als je altijd de zelfde trein neemt, is dat ook onzinnig.
Al heb ik het wel, maar goed.Dan nog: elke morgen voor je mobieltje een kruisje slaan of je trein wel of niet rijdt is van de zotten.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
Somda hoeft alleen niet altijd te kloppen, soms roept er iemand iets op een forum en wordt het even later als feit geprenteerd...quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:26 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.
Somda is btw erg gewillig, zit ik ook vaak..
Jammer.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:02 schreef dennistd het volgende:
Het ICK-verhaal van vanmorgen blijkt een geintje te zijn van iemand met weinig humor op een Duits forum....
Volgens mij zitten er in Zuid Limburg geen assentellers, dus niet los toegestaan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:59 schreef Eix het volgende:
[..]
Overigens vraag ik me ook af of een DM'90 op de heuvellandlijn wel solo mag rijden. Ik meen dat het op diverse trajecten niet mocht in verband met detectie, maar het fijne weet ik er niet van...
quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:23 schreef Duvel het volgende:
Ik lees net op NS.nl dat NS met man en macht werkt aan het inzetbaar maken van een deel van de reservevloot... Dus wie weet.
?? -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Maasbrug_bij_Gennepquote:Op donderdag 7 januari 2010 01:06 schreef knars het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Deutschland, Deutschland über Eisenbahn!
Toch wel mooi om te zien dat er nu in NS stations reclame hangt voor iets waar NS helemaal niet blij mee isquote:
Mag niet. Die meuk moet eerst onderhoud krijgen wil het weer ingezet kunnen wordenquote:Op donderdag 7 januari 2010 08:37 schreef Yreal het volgende:
Ik zat ook al te kijken vanochtend op het nieuws.. ICK en ICL dangooi dat het spoor op en je bent zo goed als klaar
![]()
quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mag niet. Die meuk moet eerst onderhoud krijgen wil het weer ingezet kunnen worden
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
ICK is nu misching een jaar of minder weg, en dan mag het al niet meer terug?
Ik snapquote:Op donderdag 7 januari 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
Maar dat geldt dan toch voor de volledige "reservevloot"? Ik denk dat ze eerst oplappen wat ze kunnen van de bestaande vloot, en dat deel waar ze geen reserveonderdelen voor hebben blijft aan de kant. De werkplaatscapaciteit die dat bespaart kunnen ze dan mooi inzetten om ICK o.i.d. een tussenrevisie te geven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
de stellen moeten eerst weer geresiveerd worden denk ik
IVW.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:43 schreef Cothen het volgende:
[..]
En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:43 schreef Cothen het volgende:
[..]
En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |