abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 14:06:38 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76481111
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:39 schreef Duvel het volgende:
Waar haal jij die info toch vandaan!
gewoon, een topic op somda in dit geval
daar staat alleen zoveel dat het voor de meeste mensen teveel werk is om alles door te lezen, dus doe ik het en zet ik het interessante op mijn site

[ Bericht 4% gewijzigd door dennistd op 06-01-2010 14:11:50 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76482550
Wist niet dat de intercity naar Nijmegen naar het buitenland ging . De trein wordt in Utrecht Centraal omgeroepen in het Nederlands, Engels en Duits. Vooral het Engels . Ladies and Gentlemen, the intercity service to Nijmegen will depart from platform 14 and is ready for boarding. I repeat ...

Leukste is de trein staat er nog helemaal niet .
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:02:52 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76483466
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:40 schreef Brembo het volgende:
Wist niet dat de intercity naar Nijmegen naar het buitenland ging . De trein wordt in Utrecht Centraal omgeroepen in het Nederlands, Engels en Duits. Vooral het Engels . Ladies and Gentlemen, the intercity service to Nijmegen will depart from platform 14 and is ready for boarding. I repeat ...

De slurf wordt zo aangesloten, gaat u alvast gereed staan voor de sekjoeretie tsjek?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76483878
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:30 schreef dennistd het volgende:
Twee diesel-GTW's zullen tijdelijk van de Maaslijn naar de Heuvellandlijn verhuizen om het daar ontstane materieeltekort op te vangen.

Dit tekort is ontstaan naar de aanrijding op 8 december waarbij stel 7651 total-loss raakte. Stel 7203 staat op dit moment al in Heerlen om machinisten instructie te geven op de dieselstellen.

Om genoeg stellen op de Maaslijn te houden komen er waarschijnlijk twee DM'90's te rijden. Het eerder plan om een Plan V voor de Heuvellandlijn te huren is niet doorgegaan omdat NS deze door de gestopte instroom van SLT en de hoge defectenstand niet wil verhuren.
Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
"Dat is een artikeltje 5"
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 15:19:41 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76484140
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:04:13 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76485920
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
De startmotor.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 16:26:45 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76487041
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

De startmotor.
Idd
En verder zit er wel een knopje in om de stroomafnemer te bedienen maar die doet zo weinig
Wat ook nog een reden kan zijn is dat de sneltrein op de Heuvellandlijn gekoppeld zit aan de stoptreinen. Dan is het handiger dat je materieel hebt dat samen kan rijden. De spitstreinen op de Maaslijn zitten wel los van de gewone treinen dacht ik.
PM mij!
pi_76487750
Hallo kenners,

Ik heb wat chipkaartvraagjes en kan de antwoorden (uiteraard) nergens vinden.
Jullie kunnen me vast helpen.

1. Wat gebeurt er als ik in Arnhem inbliep, met de Syntus de Achterhoek in ga en er volgens achterkom dat ik niet uit kan bliepen? En als ik dan ook nog een conducteur tegenkom, wat kost me zo'n geintje dan wel niet?

2. Kan ik gewoon 's ochtends inbliepen en dan de hele dag rondreizen zonder uit te bliepen? (soort tienertoeren dus).

3. Is er ook zoiets als een weekendretour of bestaat dat met de chipkaart niet meer?

4. Moet ik serieus als ik reis van Arnhem naar Utrecht in Veenendaal uitstappen om te bliepen? (heb een jaartrajectkaart tot Veenendaal). Of kan ik al in Arnhem bliepen en kost me dat niets extra?

5. Hoe ziet zo'n bliepding nou of ik eerste of tweede klas wil reizen?

6. Is er toevallig een site waar ik dit soort antwoorden wel kan vinden? En waar ik kan vinden wanneer er wel bliepdingesen in de Achterhoek zijn?

BVD!
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:42:37 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76487806
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:40 schreef Brembo het volgende:

Wiseguy dat is de intersittie zeurvis from skippol Erport doen ze wel vaker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:45:33 #160
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76487937
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:20 schreef dennistd het volgende:
Een aanrijding met een boot
[..]

Zoiets is een jaar of zes geleden ook al eens gebeurd bij Bedum, meen ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 16:52:16 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76488234
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hallo kenners,

1. Wat gebeurt er als ik in Arnhem inbliep, met de Syntus de Achterhoek in ga en er volgens achterkom dat ik niet uit kan bliepen? En als ik dan ook nog een conducteur tegenkom, wat kost me zo'n geintje dan wel niet?
Die van Syntus kunnen het niet uitlezen, dus ik denk dat ze een boete uit gaan schrijven omdat je geen papieren kaartje hebt. Daarnaast ben je het stationstarief van Arnhem kwijt als je daar weer uitbliept. Anders ben je 20 euro extra kwijt als je het vergeet.
quote:
2. Kan ik gewoon 's ochtends inbliepen en dan de hele dag rondreizen zonder uit te bliepen? (soort tienertoeren dus).
Dat kan, alleen ik denk dat de conducteur als je op de terugweg bent wel vreemd op zal kijken.
quote:
3. Is er ook zoiets als een weekendretour of bestaat dat met de chipkaart niet meer?
Dat komt met de chipkaart te vervallen. Gelukkig zijn er nu nog de papieren kaartjes
quote:
4. Moet ik serieus als ik reis van Arnhem naar Utrecht in Veenendaal uitstappen om te bliepen? (heb een jaartrajectkaart tot Veenendaal). Of kan ik al in Arnhem bliepen en kost me dat niets extra?
Ik heb geen idee, maar Veenendaal Centrum ligt niet echt op de route Arnhem - Utrecht. Tenzij je een kaart tot De Klomp hebt.
quote:
Niet, dus je moet er dan denk ik een overgangsbewijs bij hebben wil je eerste klas kunnen zitten.
quote:
6. Is er toevallig een site waar ik dit soort antwoorden wel kan vinden? En waar ik kan vinden wanneer er wel bliepdingesen in de Achterhoek zijn?

BVD!
Houdt de site van Syntus of anders deze: http://www.ov-chipkaart.nl/ in de gaten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76488396
Bedankt Peterselieman!

Die chipkaart is vooralsnog niet echt handiger voor mij zeg maar...

Ik bedoel natuurlijk Veenendaal - de Klomp.
pi_76488640
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hallo kenners,

BVD!
1. De conducteur zal waarschijnlijk een uitstel van betaling schrijven incl. boete. Plus dat er inderdaad een flink bedrag van je OV chip wordt afgeschreven omdat je niet uitcheckt (20 euri buiten de voordeeluren). Met wat geluk is men coulant; maar let er wel op.

2.Officieel mag dat niet: je mag namelijk niet tegen de reisrichting in reizen. Dus als je in A'dam incheckt mag je richting Utrecht reizen, maar niet daar de stoptrein terugnemen naar Breukelen (dat is richting A'dam, je incheckpunt dus) zonder uit en dan weer in te checken in Utrecht. Als je zo dwars door het land wil reizen, moet je gewoon een dagkaart kopen; die zijn er nog steeds. De papieren kaartjes blijven ook nog wel even hoor, op z'n minst tot 2013. Tegen die tijd kan je dan ook een reisproduct als "dagkaart" op je chipkaart laden bij een automaat. Tienertoer is trouwens heel wat anders, want dan reis je MEERDERE dagen door op hetzelfde kaartje (is allang afgeschaft overigens).

3. Retour bestaat sowieso niet meer met OV-chip, dus ook geen weekendretour Om hiervoor te compenseren wordt er bij treinreizen met OV chip een lager km-tarief gerekend dan bij reizen per kaartje. Dit verschil is te zien in de NS reisplanner bij uitgebreide prijsinfo (verschil tussen "enkele reis" en "NS reizen op saldo"). Je maakt dus altijd enkele reizen, die per saldo wel wat goedkoper zijn dan ze nu altijd waren. Hiervoor heeft de NS de retourtjes het afgelopen jaar steeds duurder gemaakt, en de enkeltjes steeds goedkoper. Binnenkort is er geen verschil meer tussen twee enkeltjes en een retour (met OV chip dus).

4. Nee, dat hoeft uiteraard niet. Je hebt gewoon "vrij reizen" tot Veenendaal en je betaalt alleen het traject Veenendaal-Utrecht (of ander station). Dit gaat automatisch.

5. Op jouw chipkaart staat of je standaard eerste of tweedeklas reist: je kan dus een "eersteklas" OV chipkaart kopen (of dit op jouw chipkaart (laten) zetten): vanaf dan reis je standaard eersteklas. Normaliter zijn alle chipkaarten namelijk standaard 2de klas (behalve als je bijv een eersteklas jaar-OV-abo hebt). Als je met je tweedeklas-chipkaart eens eersteklas wil reizen, moet je voorlopig nog een simpele toeslag 2e->1ste klas kopen aan de automaat (kaartje dus) of loket. Maar het moet over een tijdje mogelijk zijn deze toeslag op je chipkaart te laden bij de automaat, zodat je alleen voor dat traject gerechtigd bent (eenmalig) eersteklas te reizen.

6. Het meeste van je vragen staat wel op sites als www.ov-chipkaart.nl en sites van de vervoerders, ihb www.ns.nl, maar soms zijn mensen niet helemaal zeker of het wel op hun specifieke situatie van toepassing is, dan kan je de mensen van ov-chip bellen. Geen idee wanneer /waar OV chip wordt uitgerolt: dat weet de organisatie zelf namelijk nauwelijks. In ieder geval moet het eind 2010 mogelijk zijn overal in Nederland je OV chip te gebruiken, ongeacht het vervoer.
Killing as few patients as possible.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 17:11:05 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76489135
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:20 schreef dennistd het volgende:
Een aanrijding met een boot
[..]
De trein richting Groningen liep vandaag ook vertraging op. Er werden even buiten Leeuwarden wat geiten geschept.

http://www.leeuwardercour(...)geschept-door-trein-

Dat bootongeval was niet in Akkrum maar in Leeuwarden zelf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76489683
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:11 schreef Peterselieman het volgende:
De trein richting Groningen liep vandaag ook vertraging op. Er werden even buiten Leeuwarden wat geiten geschept.
Men probeerde een nieuwe methode uit om Q-koorts geiten te ruimen?
So we just called him Fred too
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:35:17 #166
45532 ziggyziggyziggy
pi_76490231
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:23 schreef Cothen het volgende:

[..]

Men probeerde een nieuwe methode uit om Q-koorts geiten te ruimen?
Ik zat toen naast de trdl voor Lwd. Best spannend om zoiets vanaf de post mee te maken.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:15:04 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76491885
Welke post zat je dan? Zl?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:20:44 #168
45532 ziggyziggyziggy
pi_76492134
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:15 schreef Duvel het volgende:
Welke post zat je dan? Zl?
Ik zit in Gn.
pi_76492236
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:59 schreef davidov2009 het volgende:
4. Nee, dat hoeft uiteraard niet. Je hebt gewoon "vrij reizen" tot Veenendaal en je betaalt alleen het traject Veenendaal-Utrecht (of ander station). Dit gaat automatisch.
Dank je voor de uitgebreide uitleg!

Ik had pas een discussie met een conducteur.
Ik zat in de trein van Utrecht naar Arnhem die niet in Veenendaal-de K stopte maar had een kaartje Utrecht - Veenendaal de K gekocht.
Volgens hem had ik een kaartje Utrecht - Ede-Wageningen moeten kopen omdat een kaartje alleen geldig kan zijn vanaf een station waar de trein ook daadwerkelijk stopt. Maar hij wist het niet helemaal zeker en gaf geen boete.
Gezien het met de chipkaart dus automatisch gaat zou hij ongelijk hebben misschien?
Maar hoe zit het dan met reizen met korting, gaat dat ook automatisch in vanaf precies 9:00 uur? Of met instappen vanaf 09:00 uur en moet je dus in- en uitbliepen voor de korting?
Vragen, vragen, vragen.
pi_76492933

Whehehe
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:43:46 #171
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_76493082
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dank je voor de uitgebreide uitleg!

Ik had pas een discussie met een conducteur.
Ik zat in de trein van Utrecht naar Arnhem die niet in Veenendaal-de K stopte maar had een kaartje Utrecht - Veenendaal de K gekocht.
Volgens hem had ik een kaartje Utrecht - Ede-Wageningen moeten kopen omdat een kaartje alleen geldig kan zijn vanaf een station waar de trein ook daadwerkelijk stopt. Maar hij wist het niet helemaal zeker en gaf geen boete.
Gezien het met de chipkaart dus automatisch gaat zou hij ongelijk hebben misschien?
Maar hoe zit het dan met reizen met korting, gaat dat ook automatisch in vanaf precies 9:00 uur? Of met instappen vanaf 09:00 uur en moet je dus in- en uitbliepen voor de korting?
Vragen, vragen, vragen.
Volgens mij mag het wel, als het tarief maar juist is.

Wat bijvoorbeeld niet mag is met de trein van 8.59 die van A naar C rijdt zonder te stoppen in B de reis opknippen in twee delen en vanaf B met 40% korting reizen. Dan geld inderdaad wel dat je tot C vol tarief moet betalen.

Een bron heb ik echter niet.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_76493537
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:40 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Whehehe
Hehe
Die sneltrein naar breda gaan inmiddels ook niet meer
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76494202
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:43 schreef Eix het volgende:

[..]

Volgens mij mag het wel, als het tarief maar juist is.

Wat bijvoorbeeld niet mag is met de trein van 8.59 die van A naar C rijdt zonder te stoppen in B de reis opknippen in twee delen en vanaf B met 40% korting reizen. Dan geld inderdaad wel dat je tot C vol tarief moet betalen.

Een bron heb ik echter niet.
Dank!
Dat je je reis niet mag opdelen voor de korting wist ik, maar ook alleen maar omdat het regelmatig omgeroepen wordt in de trein. Ik kan het ook nergens vinden op ns.nl of in de voorwaarden.

Oh wacht, nog even beter gekeken in de voorwaarden en:
quote:
In gevallen waarin verschillende
Producten alleen in combinatie met
elkaar een geldig Vervoerbewijs
vormen, moeten deze Producten zich
bij gebruik van de OV-chipkaart op
dezelfde kaart bevinden.
Nu weet ik het nog niet, lijkt erop dat je met de chipkaart wel langs het tussenstation of 9:00 mag rijden mits je losse "kaartjes" hebt.

Op station Arnhem werd vanochtend trouwens omgeroepen dat de treinen vandaag maar tot acht uur rijden ivm oudjaarsnacht.
pi_76494425
Afgelopen zaterdag was de mcn van zwolle naar utrecht/dhg/rtd ook lekker bezig. Op moment dat de trein naar schiphol op amersfoort stilstaat gaan daar de deuren dicht en komt 10 sec. later de trein in beweging.
Gelukkig had ik een toffe HC in de trein (vanuit deventer ri. schiphol) die de andere trein waarschuwde en na 10 meter stopte de vertrekkende trein weer en konden we toch overstappen ( met 150+ man )

Soms kan het wel!

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 06-01-2010 20:05:27 ]
dag
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:21:17 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76494949
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik zit in Gn.
Ik had niet goed gelezen, logisch.