abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76483878
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:30 schreef dennistd het volgende:
Twee diesel-GTW's zullen tijdelijk van de Maaslijn naar de Heuvellandlijn verhuizen om het daar ontstane materieeltekort op te vangen.


Dit tekort is ontstaan naar de aanrijding op 8 december waarbij stel 7651 total-loss raakte. Stel 7203 staat op dit moment al in Heerlen om machinisten instructie te geven op de dieselstellen.

Om genoeg stellen op de Maaslijn te houden komen er waarschijnlijk twee DM'90's te rijden. Het eerder plan om een Plan V voor de Heuvellandlijn te huren is niet doorgegaan omdat NS deze door de gestopte instroom van SLT en de hoge defectenstand niet wil verhuren.
Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
"Dat is een artikeltje 5"
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 15:19:41 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76484140
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:04:13 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76485920
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
De startmotor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 16:26:45 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76487041
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

De startmotor.
Idd
En verder zit er wel een knopje in om de stroomafnemer te bedienen maar die doet zo weinig
Wat ook nog een reden kan zijn is dat de sneltrein op de Heuvellandlijn gekoppeld zit aan de stoptreinen. Dan is het handiger dat je materieel hebt dat samen kan rijden. De spitstreinen op de Maaslijn zitten wel los van de gewone treinen dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76487750
Hallo kenners,

Ik heb wat chipkaartvraagjes en kan de antwoorden (uiteraard) nergens vinden.
Jullie kunnen me vast helpen.

1. Wat gebeurt er als ik in Arnhem inbliep, met de Syntus de Achterhoek in ga en er volgens achterkom dat ik niet uit kan bliepen? En als ik dan ook nog een conducteur tegenkom, wat kost me zo'n geintje dan wel niet?

2. Kan ik gewoon 's ochtends inbliepen en dan de hele dag rondreizen zonder uit te bliepen? (soort tienertoeren dus).

3. Is er ook zoiets als een weekendretour of bestaat dat met de chipkaart niet meer?

4. Moet ik serieus als ik reis van Arnhem naar Utrecht in Veenendaal uitstappen om te bliepen? (heb een jaartrajectkaart tot Veenendaal). Of kan ik al in Arnhem bliepen en kost me dat niets extra?

5. Hoe ziet zo'n bliepding nou of ik eerste of tweede klas wil reizen?

6. Is er toevallig een site waar ik dit soort antwoorden wel kan vinden? En waar ik kan vinden wanneer er wel bliepdingesen in de Achterhoek zijn?

BVD!
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:42:37 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76487806
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:40 schreef Brembo het volgende:
Wist niet dat de intercity naar Nijmegen naar het buitenland ging . De trein wordt in Utrecht Centraal omgeroepen in het Nederlands, Engels en Duits. Vooral het Engels . Ladies and Gentlemen, the intercity service to Nijmegen will depart from platform 14 and is ready for boarding. I repeat ...

Leukste is de trein staat er nog helemaal niet .
Wiseguy dat is de intersittie zeurvis from skippol Erport doen ze wel vaker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:45:33 #160
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76487937
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:20 schreef dennistd het volgende:
Een aanrijding met een boot
[..]


Zoiets is een jaar of zes geleden ook al eens gebeurd bij Bedum, meen ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 16:52:16 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76488234
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hallo kenners,

Ik heb wat chipkaartvraagjes en kan de antwoorden (uiteraard) nergens vinden.
Jullie kunnen me vast helpen.

1. Wat gebeurt er als ik in Arnhem inbliep, met de Syntus de Achterhoek in ga en er volgens achterkom dat ik niet uit kan bliepen? En als ik dan ook nog een conducteur tegenkom, wat kost me zo'n geintje dan wel niet?
Die van Syntus kunnen het niet uitlezen, dus ik denk dat ze een boete uit gaan schrijven omdat je geen papieren kaartje hebt. Daarnaast ben je het stationstarief van Arnhem kwijt als je daar weer uitbliept. Anders ben je 20 euro extra kwijt als je het vergeet.
quote:
2. Kan ik gewoon 's ochtends inbliepen en dan de hele dag rondreizen zonder uit te bliepen? (soort tienertoeren dus).
Dat kan, alleen ik denk dat de conducteur als je op de terugweg bent wel vreemd op zal kijken.
quote:
3. Is er ook zoiets als een weekendretour of bestaat dat met de chipkaart niet meer?
Dat komt met de chipkaart te vervallen. Gelukkig zijn er nu nog de papieren kaartjes
quote:
4. Moet ik serieus als ik reis van Arnhem naar Utrecht in Veenendaal uitstappen om te bliepen? (heb een jaartrajectkaart tot Veenendaal). Of kan ik al in Arnhem bliepen en kost me dat niets extra?
Ik heb geen idee, maar Veenendaal Centrum ligt niet echt op de route Arnhem - Utrecht. Tenzij je een kaart tot De Klomp hebt.
quote:
5. Hoe ziet zo'n bliepding nou of ik eerste of tweede klas wil reizen?
Niet, dus je moet er dan denk ik een overgangsbewijs bij hebben wil je eerste klas kunnen zitten.
quote:
6. Is er toevallig een site waar ik dit soort antwoorden wel kan vinden? En waar ik kan vinden wanneer er wel bliepdingesen in de Achterhoek zijn?

BVD!
Houdt de site van Syntus of anders deze: http://www.ov-chipkaart.nl/ in de gaten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76488396
Bedankt Peterselieman!

Die chipkaart is vooralsnog niet echt handiger voor mij zeg maar...

Ik bedoel natuurlijk Veenendaal - de Klomp.
pi_76488640
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hallo kenners,

Ik heb wat chipkaartvraagjes en kan de antwoorden (uiteraard) nergens vinden.
Jullie kunnen me vast helpen.

1. Wat gebeurt er als ik in Arnhem inbliep, met de Syntus de Achterhoek in ga en er volgens achterkom dat ik niet uit kan bliepen? En als ik dan ook nog een conducteur tegenkom, wat kost me zo'n geintje dan wel niet?

2. Kan ik gewoon 's ochtends inbliepen en dan de hele dag rondreizen zonder uit te bliepen? (soort tienertoeren dus).

3. Is er ook zoiets als een weekendretour of bestaat dat met de chipkaart niet meer?

4. Moet ik serieus als ik reis van Arnhem naar Utrecht in Veenendaal uitstappen om te bliepen? (heb een jaartrajectkaart tot Veenendaal). Of kan ik al in Arnhem bliepen en kost me dat niets extra?

5. Hoe ziet zo'n bliepding nou of ik eerste of tweede klas wil reizen?

6. Is er toevallig een site waar ik dit soort antwoorden wel kan vinden? En waar ik kan vinden wanneer er wel bliepdingesen in de Achterhoek zijn?

BVD!
1. De conducteur zal waarschijnlijk een uitstel van betaling schrijven incl. boete. Plus dat er inderdaad een flink bedrag van je OV chip wordt afgeschreven omdat je niet uitcheckt (20 euri buiten de voordeeluren). Met wat geluk is men coulant; maar let er wel op.

2.Officieel mag dat niet: je mag namelijk niet tegen de reisrichting in reizen. Dus als je in A'dam incheckt mag je richting Utrecht reizen, maar niet daar de stoptrein terugnemen naar Breukelen (dat is richting A'dam, je incheckpunt dus) zonder uit en dan weer in te checken in Utrecht. Als je zo dwars door het land wil reizen, moet je gewoon een dagkaart kopen; die zijn er nog steeds. De papieren kaartjes blijven ook nog wel even hoor, op z'n minst tot 2013. Tegen die tijd kan je dan ook een reisproduct als "dagkaart" op je chipkaart laden bij een automaat. Tienertoer is trouwens heel wat anders, want dan reis je MEERDERE dagen door op hetzelfde kaartje (is allang afgeschaft overigens).

3. Retour bestaat sowieso niet meer met OV-chip, dus ook geen weekendretour Om hiervoor te compenseren wordt er bij treinreizen met OV chip een lager km-tarief gerekend dan bij reizen per kaartje. Dit verschil is te zien in de NS reisplanner bij uitgebreide prijsinfo (verschil tussen "enkele reis" en "NS reizen op saldo"). Je maakt dus altijd enkele reizen, die per saldo wel wat goedkoper zijn dan ze nu altijd waren. Hiervoor heeft de NS de retourtjes het afgelopen jaar steeds duurder gemaakt, en de enkeltjes steeds goedkoper. Binnenkort is er geen verschil meer tussen twee enkeltjes en een retour (met OV chip dus).

4. Nee, dat hoeft uiteraard niet. Je hebt gewoon "vrij reizen" tot Veenendaal en je betaalt alleen het traject Veenendaal-Utrecht (of ander station). Dit gaat automatisch.

5. Op jouw chipkaart staat of je standaard eerste of tweedeklas reist: je kan dus een "eersteklas" OV chipkaart kopen (of dit op jouw chipkaart (laten) zetten): vanaf dan reis je standaard eersteklas. Normaliter zijn alle chipkaarten namelijk standaard 2de klas (behalve als je bijv een eersteklas jaar-OV-abo hebt). Als je met je tweedeklas-chipkaart eens eersteklas wil reizen, moet je voorlopig nog een simpele toeslag 2e->1ste klas kopen aan de automaat (kaartje dus) of loket. Maar het moet over een tijdje mogelijk zijn deze toeslag op je chipkaart te laden bij de automaat, zodat je alleen voor dat traject gerechtigd bent (eenmalig) eersteklas te reizen.

6. Het meeste van je vragen staat wel op sites als www.ov-chipkaart.nl en sites van de vervoerders, ihb www.ns.nl, maar soms zijn mensen niet helemaal zeker of het wel op hun specifieke situatie van toepassing is, dan kan je de mensen van ov-chip bellen. Geen idee wanneer /waar OV chip wordt uitgerolt: dat weet de organisatie zelf namelijk nauwelijks. In ieder geval moet het eind 2010 mogelijk zijn overal in Nederland je OV chip te gebruiken, ongeacht het vervoer.
Killing as few patients as possible.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 17:11:05 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76489135
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:20 schreef dennistd het volgende:
Een aanrijding met een boot
[..]
De trein richting Groningen liep vandaag ook vertraging op. Er werden even buiten Leeuwarden wat geiten geschept.

http://www.leeuwardercour(...)geschept-door-trein-

Dat bootongeval was niet in Akkrum maar in Leeuwarden zelf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76489683
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:11 schreef Peterselieman het volgende:
De trein richting Groningen liep vandaag ook vertraging op. Er werden even buiten Leeuwarden wat geiten geschept.
Men probeerde een nieuwe methode uit om Q-koorts geiten te ruimen?
So we just called him Fred too
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:35:17 #166
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76490231
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:23 schreef Cothen het volgende:

[..]

Men probeerde een nieuwe methode uit om Q-koorts geiten te ruimen?
Ik zat toen naast de trdl voor Lwd. Best spannend om zoiets vanaf de post mee te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:15:04 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76491885
Welke post zat je dan? Zl?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:20:44 #168
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76492134
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:15 schreef Duvel het volgende:
Welke post zat je dan? Zl?
Ik zit in Gn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_76492236
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:59 schreef davidov2009 het volgende:
4. Nee, dat hoeft uiteraard niet. Je hebt gewoon "vrij reizen" tot Veenendaal en je betaalt alleen het traject Veenendaal-Utrecht (of ander station). Dit gaat automatisch.
Dank je voor de uitgebreide uitleg!

Ik had pas een discussie met een conducteur.
Ik zat in de trein van Utrecht naar Arnhem die niet in Veenendaal-de K stopte maar had een kaartje Utrecht - Veenendaal de K gekocht.
Volgens hem had ik een kaartje Utrecht - Ede-Wageningen moeten kopen omdat een kaartje alleen geldig kan zijn vanaf een station waar de trein ook daadwerkelijk stopt. Maar hij wist het niet helemaal zeker en gaf geen boete.
Gezien het met de chipkaart dus automatisch gaat zou hij ongelijk hebben misschien?
Maar hoe zit het dan met reizen met korting, gaat dat ook automatisch in vanaf precies 9:00 uur? Of met instappen vanaf 09:00 uur en moet je dus in- en uitbliepen voor de korting?
Vragen, vragen, vragen.
pi_76492933


Whehehe
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:43:46 #171
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_76493082
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dank je voor de uitgebreide uitleg!

Ik had pas een discussie met een conducteur.
Ik zat in de trein van Utrecht naar Arnhem die niet in Veenendaal-de K stopte maar had een kaartje Utrecht - Veenendaal de K gekocht.
Volgens hem had ik een kaartje Utrecht - Ede-Wageningen moeten kopen omdat een kaartje alleen geldig kan zijn vanaf een station waar de trein ook daadwerkelijk stopt. Maar hij wist het niet helemaal zeker en gaf geen boete.
Gezien het met de chipkaart dus automatisch gaat zou hij ongelijk hebben misschien?
Maar hoe zit het dan met reizen met korting, gaat dat ook automatisch in vanaf precies 9:00 uur? Of met instappen vanaf 09:00 uur en moet je dus in- en uitbliepen voor de korting?
Vragen, vragen, vragen.
Volgens mij mag het wel, als het tarief maar juist is.

Wat bijvoorbeeld niet mag is met de trein van 8.59 die van A naar C rijdt zonder te stoppen in B de reis opknippen in twee delen en vanaf B met 40% korting reizen. Dan geld inderdaad wel dat je tot C vol tarief moet betalen.

Een bron heb ik echter niet.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_76493537
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:40 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Whehehe
Hehe
Die sneltrein naar breda gaan inmiddels ook niet meer
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76494202
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:43 schreef Eix het volgende:

[..]

Volgens mij mag het wel, als het tarief maar juist is.

Wat bijvoorbeeld niet mag is met de trein van 8.59 die van A naar C rijdt zonder te stoppen in B de reis opknippen in twee delen en vanaf B met 40% korting reizen. Dan geld inderdaad wel dat je tot C vol tarief moet betalen.

Een bron heb ik echter niet.
Dank!
Dat je je reis niet mag opdelen voor de korting wist ik, maar ook alleen maar omdat het regelmatig omgeroepen wordt in de trein. Ik kan het ook nergens vinden op ns.nl of in de voorwaarden.

Oh wacht, nog even beter gekeken in de voorwaarden en:
quote:
In gevallen waarin verschillende
Producten alleen in combinatie met
elkaar een geldig Vervoerbewijs
vormen, moeten deze Producten zich
bij gebruik van de OV-chipkaart op
dezelfde kaart bevinden.
Nu weet ik het nog niet, lijkt erop dat je met de chipkaart wel langs het tussenstation of 9:00 mag rijden mits je losse "kaartjes" hebt.


Op station Arnhem werd vanochtend trouwens omgeroepen dat de treinen vandaag maar tot acht uur rijden ivm oudjaarsnacht.
pi_76494425
Afgelopen zaterdag was de mcn van zwolle naar utrecht/dhg/rtd ook lekker bezig. Op moment dat de trein naar schiphol op amersfoort stilstaat gaan daar de deuren dicht en komt 10 sec. later de trein in beweging.
Gelukkig had ik een toffe HC in de trein (vanuit deventer ri. schiphol) die de andere trein waarschuwde en na 10 meter stopte de vertrekkende trein weer en konden we toch overstappen ( met 150+ man )

Soms kan het wel!

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 06-01-2010 20:05:27 ]
dag
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:21:17 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76494949
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik zit in Gn.
Ik had niet goed gelezen, logisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 19:21:28 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76494958
De NS gaat 50 miljoen in de winterbestrijding investeren waarvan 10 miljoen euro nu. De uitgeklede dienstregeling wordt verder uitgekleed en vanaf morgen mag ook iedereen zonder kortingskaart vanaf 9:00 met korting reizen. Dit om mensen te bewegen niet in de spits te gaan reizen. Er zijn namelijk te veel treinstellen stuk.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iten-spitsuren.dhtml
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76494983
Als ik het goed begrijp, mag dit dus niet?

Je moet van Zutphen naar Nijmegen. Je vertrekt op woensdag met de Intercity van 8:57 richting Dieren (aankomst 9:07). Koopt dus een kaartje vol tarief Zutphen-Dieren en een kaartje korting Dieren-Nijmegen.
Dit mag dus niet?

En met de chipkaart mag je wel uitchecken op dieren en daarna weer inchecken? Of ziet hij dat zelf?
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:22:55 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76495028
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
De NS gaat 50 miljoen in de winterbestrijding investeren waarvan 10 miljoen euro nu. De uitgeklede dienstregeling wordt verder uitgekleed en vanaf morgen mag ook iedereen zonder kortingskaart vanaf 9:00 met korting reizen. Dit om mensen te bewegen niet in de spits te gaan reizen. Er zijn namelijk te veel treinstellen stuk.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iten-spitsuren.dhtml
IK HEB EEN JAARTRAJECTKAART STELLETJE POKKEJOSTIES!!!



Ik ben dat gefaal echt zo ontzettend tyfusteringbeu!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:24:11 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76495081
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef Nightshadow het volgende:
Dit mag dus niet?
Dit mag dus wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76495132
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit mag dus wel.
Ah oke, dankje, blijkbaar is begrijpend lezen nog moeilijk voor mij
pi_76495133
Nu op last van de brandweer geen treinen tussen Nijmegen en Den Bosch. Wat zou dat zijn? Spoorlopers zijn toch altijd last van de politie. Of zou iemand het te koud hebben gehad?
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:27:31 #182
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_76495243
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:11 schreef Peter het volgende:
Afgelopen zaterdag was de mcn van zwolle naar utrecht/dhg/rtd ook lekker bezig. Oop moment dat de trein naar schiphol op amersfoort stilstaat gaan daar de deuren dicht en komt 10 sec. later de trein in beweging.
Gelukkig had ik een toffe HC ind e trein (vanuit deventer ri. schiphol) die de andere trein waarschuwde en na 10 meter stopte de vertrekkende trein weer en konden we toch overstappen ( met 150+ man )

Soms kan het wel!
Dat soort dingen heb ik alleen met interrail in Hongarije meegemaakt. Mijn ervaring met NS is doorgaans een mooie achterlichtaansluiting in dit soort gevallen.

Hoe dan ook goed gedaan door het rijdend personeel!
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:29:24 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76495331
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Ah oke, dankje, blijkbaar is begrijpend lezen nog moeilijk voor mij
Het verschil is de stop. Omdat jouw trein in Dieren stopt, mag het. Je mag bijvoorbeeld geen kaartje vanaf Brummen kopen, omdat jouw trein daar niet stopt.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee waar dit officieel is vastgelegd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76495716
Op Dordrecht wacht de IC naar Den Haag wel altijd netjes op de arriva-trein, omdat die constant te laat is in de spits
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76497096
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef Nightshadow het volgende:

En met de chipkaart mag je wel uitchecken op dieren en daarna weer inchecken? Of ziet hij dat zelf?
Kan dat? Moet daar geen 5 min. tussen zitten of inchecken bij een andere paal?
dag
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:08:50 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76497238
3 minuten tussen een check-in en check-out bij NS, inderdaad.
pi_76497248
Nou ik kon vanochtend weer eens met de bus Gelukkig kwam er na 20 minuten wel een bus. En het was nog wel een gelede bus. Wel jammer dat het er nog steeds mensen moesten achterblijven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 20:15:26 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76497580
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:08 schreef James1988 het volgende:
3 minuten tussen een check-in en check-out bij NS, inderdaad.
Dan moet je 2 kaarten hebben dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 20:15:50 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76497600
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:37 schreef Ascendancy het volgende:
Op Dordrecht wacht de IC naar Den Haag wel altijd netjes op de arriva-trein, omdat die constant te laat is in de spits
Wat wil je ook als iedereen door dezelfde deur naar binnen wil
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:02:23 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76499979
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2010 @ 21:48:28 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76502239
de bekende overweg in Buitenpost is ook weer eens in het nieuws. Zat zostraks een auto vast. Bestuurder was er gelukkig al uit, maar kreeg daarna nog wel een hartaanval.

http://waldnet.nl/wn/nieu(...)_bij_Buitenpost.html

Op het een na laatste plaatje zie je dat de koppeling van de trein serieus al bijna tegen het voorraam van de auto aan zit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76502839
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
En dan te bedenken dat dit land een slordige 200+ rijtuigen heeft die niks staan te doen...
En enkele 10-tallen locs die net zo weinig hebben te doen.

Je zou dan toch denken dat ze bij NS ook kunnen rekenen...
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 22:02:55 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76502986
Het ICK-verhaal van vanmorgen blijkt een geintje te zijn van iemand met weinig humor op een Duits forum....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76503025
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:50 schreef Yreal het volgende:
Gratis warme dranken

http://ns.nl/cs/Satellite(...)ieel?p=1195827729947


Morgen maar weer eens naar school dan.
pi_76503109
quote:
van dezelfde pagina:
quote:
De vertrektijden en reisadviezen worden iedere nacht aangepast voor de daaropvolgende dag.
Dus een reiziger moet smorgens voor vertrek eerst maar de computer aanzetten om te kijken of zijn trein wel rijdt
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 22:08:31 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76503298
Morgen zullen er nog minder treinen rijden dan de afgelopen dagen. Wel mag iedereen buiten de spits met 40% korting reizen.


De goedkopere kaartjes, zoutkaartjes genoemd, mogen door iedereen gebruikt worden tussen 9u en 16u en na 19u. De kaartjes, die vooralsnog alleen donderdag en vrijdag geldig zijn, kunnen uit de automaat gehaald worden als normale kaartjes met korting.

Alle geschrapte treinen betreffen het traject Rotterdam/Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Deventer. Het gaat om de volgende treinseries:
- 500 / 1700: rijden in hun geheel naar Den Heeg en koppelen niet
- 2800: opegeheven Utrecht-Amersfoort(-Deventer), rijdt wel Rotterdam-Utrecht
- 10500 / 10700: pendelen Leeuwarden-Zwolle en koppelen niet met 500 / 700
- 12500 / 12700: rijden niet tussen Zwolle en Rotterdam
- 20800: pendelt Heerlen-Sittard en koppelt niet met 800
- 20500 / 21700: opgeheven
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76503335
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:05 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dus een reiziger moet smorgens voor vertrek eerst maar de computer aanzetten om te kijken of zijn trein wel rijdt
Daar heb je dus mobiel internet voor. Kan ik het doen als ik de wakker net gegaan is en ik wakker ligt te worden.
pi_76503625
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar heb je dus mobiel internet voor.
De gemiddelde forens heeft dat nog niet ontdekt.
So we just called him Fred too
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:16:06 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76503718
Als je altijd de zelfde trein neemt, is dat ook onzinnig.

Al heb ik het wel, maar goed. Dan nog: elke morgen voor je mobieltje een kruisje slaan of je trein wel of niet rijdt is van de zotten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:47:47 #201
136283 knars
Teethgrinder
pi_76505334
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
Dit dus
En het ook nog presteren het volgeprakte virmpje tussen Gouda en Utrecht minstens +10 te laten oplopen, of ineens een extra stop in Utrecht Terwijde in te lassen. En (jawel, er rijden 50% treinen minder!) geen vrij perronspoor op Utrecht. Fantastisch! Hopelijk mag ik hier morgen in de ochtendspits (ja, de collega's met wie ik overleg komen niet uit Gouda / Den Haag / Rotterdam en worden het ook wel eens zat rekening met mijn reistijd te houden) van genieten onder begeleiding van een gratis bakkie pleur.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:48:28 #202
136283 knars
Teethgrinder
pi_76505368
Oh ja, en weg met die kortings nonsens! Daar stimuleer je een student of een forens niet mee
pi_76506726
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Als je altijd de zelfde trein neemt, is dat ook onzinnig.

Al heb ik het wel, maar goed. Dan nog: elke morgen voor je mobieltje een kruisje slaan of je trein wel of niet rijdt is van de zotten.


Al trein ik niet altijd op tijd, want dan zie ik in die app weer dat de trein later komt.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:26:47 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76507016
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.

Somda is btw erg gewillig, zit ik ook vaak..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')