Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:30 schreef dennistd het volgende:
Twee diesel-GTW's zullen tijdelijk van de Maaslijn naar de Heuvellandlijn verhuizen om het daar ontstane materieeltekort op te vangen.
Dit tekort is ontstaan naar de aanrijding op 8 december waarbij stel 7651 total-loss raakte. Stel 7203 staat op dit moment al in Heerlen om machinisten instructie te geven op de dieselstellen.
Om genoeg stellen op de Maaslijn te houden komen er waarschijnlijk twee DM'90's te rijden. Het eerder plan om een Plan V voor de Heuvellandlijn te huren is niet doorgegaan omdat NS deze door de gestopte instroom van SLT en de hoge defectenstand niet wil verhuren.
Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
De startmotor.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
Iddquote:
Wiseguyquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:40 schreef Brembo het volgende:
Wist niet dat de intercity naar Nijmegen naar het buitenland ging. De trein wordt in Utrecht Centraal omgeroepen in het Nederlands, Engels en Duits. Vooral het Engels
. Ladies and Gentlemen, the intercity service to Nijmegen will depart from platform 14 and is ready for boarding. I repeat ...
Leukste is de trein staat er nog helemaal niet.
Zoiets is een jaar of zes geleden ook al eens gebeurd bij Bedum, meen ik.quote:
Die van Syntus kunnen het niet uitlezen, dus ik denk dat ze een boete uit gaan schrijven omdat je geen papieren kaartje hebt. Daarnaast ben je het stationstarief van Arnhem kwijt als je daar weer uitbliept. Anders ben je 20 euro extra kwijt als je het vergeet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hallo kenners,![]()
Ik heb wat chipkaartvraagjes en kan de antwoorden (uiteraard) nergens vinden.
Jullie kunnen me vast helpen.
1. Wat gebeurt er als ik in Arnhem inbliep, met de Syntus de Achterhoek in ga en er volgens achterkom dat ik niet uit kan bliepen? En als ik dan ook nog een conducteur tegenkom, wat kost me zo'n geintje dan wel niet?
Dat kan, alleen ik denk dat de conducteur als je op de terugweg bent wel vreemd op zal kijken.quote:2. Kan ik gewoon 's ochtends inbliepen en dan de hele dag rondreizen zonder uit te bliepen? (soort tienertoeren dus).
Dat komt met de chipkaart te vervallen. Gelukkig zijn er nu nog de papieren kaartjesquote:3. Is er ook zoiets als een weekendretour of bestaat dat met de chipkaart niet meer?
Ik heb geen idee, maar Veenendaal Centrum ligt niet echt op de route Arnhem - Utrecht. Tenzij je een kaart tot De Klomp hebt.quote:4. Moet ik serieus als ik reis van Arnhem naar Utrecht in Veenendaal uitstappen om te bliepen? (heb een jaartrajectkaart tot Veenendaal). Of kan ik al in Arnhem bliepen en kost me dat niets extra?
Niet, dus je moet er dan denk ik een overgangsbewijs bij hebben wil je eerste klas kunnen zitten.quote:5. Hoe ziet zo'n bliepding nou of ik eerste of tweede klas wil reizen?
Houdt de site van Syntus of anders deze: http://www.ov-chipkaart.nl/ in de gatenquote:6. Is er toevallig een site waar ik dit soort antwoorden wel kan vinden? En waar ik kan vinden wanneer er wel bliepdingesen in de Achterhoek zijn?
BVD!
1. De conducteur zal waarschijnlijk een uitstel van betaling schrijven incl. boete. Plus dat er inderdaad een flink bedrag van je OV chip wordt afgeschreven omdat je niet uitcheckt (20 euri buiten de voordeeluren). Met wat geluk is men coulant; maar let er wel op.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hallo kenners,![]()
Ik heb wat chipkaartvraagjes en kan de antwoorden (uiteraard) nergens vinden.
Jullie kunnen me vast helpen.
1. Wat gebeurt er als ik in Arnhem inbliep, met de Syntus de Achterhoek in ga en er volgens achterkom dat ik niet uit kan bliepen? En als ik dan ook nog een conducteur tegenkom, wat kost me zo'n geintje dan wel niet?
2. Kan ik gewoon 's ochtends inbliepen en dan de hele dag rondreizen zonder uit te bliepen? (soort tienertoeren dus).
3. Is er ook zoiets als een weekendretour of bestaat dat met de chipkaart niet meer?
4. Moet ik serieus als ik reis van Arnhem naar Utrecht in Veenendaal uitstappen om te bliepen? (heb een jaartrajectkaart tot Veenendaal). Of kan ik al in Arnhem bliepen en kost me dat niets extra?
5. Hoe ziet zo'n bliepding nou of ik eerste of tweede klas wil reizen?
6. Is er toevallig een site waar ik dit soort antwoorden wel kan vinden? En waar ik kan vinden wanneer er wel bliepdingesen in de Achterhoek zijn?
BVD!
De trein richting Groningen liep vandaag ook vertraging op. Er werden even buiten Leeuwarden wat geiten geschept.quote:
Men probeerde een nieuwe methode uit om Q-koorts geiten te ruimen?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:11 schreef Peterselieman het volgende:
De trein richting Groningen liep vandaag ook vertraging op. Er werden even buiten Leeuwarden wat geiten geschept.
Ik zat toen naast de trdl voor Lwd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:23 schreef Cothen het volgende:
[..]
Men probeerde een nieuwe methode uit om Q-koorts geiten te ruimen?
Ik zit in Gn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:15 schreef Duvel het volgende:
Welke post zat je dan? Zl?
Dank je voor de uitgebreide uitleg!quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:59 schreef davidov2009 het volgende:
4. Nee, dat hoeft uiteraard niet. Je hebt gewoon "vrij reizen" tot Veenendaal en je betaalt alleen het traject Veenendaal-Utrecht (of ander station). Dit gaat automatisch.
Volgens mij mag het wel, als het tarief maar juist is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dank je voor de uitgebreide uitleg!![]()
Ik had pas een discussie met een conducteur.
Ik zat in de trein van Utrecht naar Arnhem die niet in Veenendaal-de K stopte maar had een kaartje Utrecht - Veenendaal de K gekocht.
Volgens hem had ik een kaartje Utrecht - Ede-Wageningen moeten kopen omdat een kaartje alleen geldig kan zijn vanaf een station waar de trein ook daadwerkelijk stopt. Maar hij wist het niet helemaal zeker en gaf geen boete.
Gezien het met de chipkaart dus automatisch gaat zou hij ongelijk hebben misschien?
Maar hoe zit het dan met reizen met korting, gaat dat ook automatisch in vanaf precies 9:00 uur? Of met instappen vanaf 09:00 uur en moet je dus in- en uitbliepen voor de korting?
Vragen, vragen, vragen.
Hehequote:
Dank!quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:43 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij mag het wel, als het tarief maar juist is.
Wat bijvoorbeeld niet mag is met de trein van 8.59 die van A naar C rijdt zonder te stoppen in B de reis opknippen in twee delen en vanaf B met 40% korting reizen. Dan geld inderdaad wel dat je tot C vol tarief moet betalen.
Een bron heb ik echter niet.
Nu weet ik het nog niet, lijkt erop dat je met de chipkaart wel langs het tussenstation of 9:00 mag rijden mits je losse "kaartjes" hebt.quote:In gevallen waarin verschillende
Producten alleen in combinatie met
elkaar een geldig Vervoerbewijs
vormen, moeten deze Producten zich
bij gebruik van de OV-chipkaart op
dezelfde kaart bevinden.
Ik had niet goed gelezen, logisch.quote:
IK HEB EEN JAARTRAJECTKAART STELLETJE POKKEJOSTIES!!!quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
De NS gaat 50 miljoen in de winterbestrijding investeren waarvan 10 miljoen euro nu. De uitgeklede dienstregeling wordt verder uitgekleed en vanaf morgen mag ook iedereen zonder kortingskaart vanaf 9:00 met korting reizen. Dit om mensen te bewegen niet in de spits te gaan reizen. Er zijn namelijk te veel treinstellen stuk.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iten-spitsuren.dhtml
Dat soort dingen heb ik alleen met interrail in Hongarije meegemaakt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:11 schreef Peter het volgende:
Afgelopen zaterdag was de mcn van zwolle naar utrecht/dhg/rtd ook lekker bezig. Oop moment dat de trein naar schiphol op amersfoort stilstaat gaan daar de deuren dicht en komt 10 sec. later de trein in beweging.
Gelukkig had ik een toffe HC ind e trein (vanuit deventer ri. schiphol) die de andere trein waarschuwde en na 10 meter stopte de vertrekkende trein weer en konden we toch overstappen ( met 150+ man )
Soms kan het wel!
Het verschil is de stop. Omdat jouw trein in Dieren stopt, mag het. Je mag bijvoorbeeld geen kaartje vanaf Brummen kopen, omdat jouw trein daar niet stopt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ah oke, dankje, blijkbaar is begrijpend lezen nog moeilijk voor mij
Kan dat? Moet daar geen 5 min. tussen zitten of inchecken bij een andere paal?quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef Nightshadow het volgende:
En met de chipkaart mag je wel uitchecken op dieren en daarna weer inchecken? Of ziet hij dat zelf?
Dan moet je 2 kaarten hebben dusquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:08 schreef James1988 het volgende:
3 minuten tussen een check-in en check-out bij NS, inderdaad.
Wat wil je ook als iedereen door dezelfde deur naar binnen wilquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:37 schreef Ascendancy het volgende:
Op Dordrecht wacht de IC naar Den Haag wel altijd netjes op de arriva-trein, omdat die constant te laat is in de spits
En dan te bedenken dat dit land een slordige 200+ rijtuigen heeft die niks staan te doen...quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:50 schreef Yreal het volgende:
Gratis warme dranken![]()
http://ns.nl/cs/Satellite(...)ieel?p=1195827729947
van dezelfde pagina:quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:50 schreef Yreal het volgende:
http://ns.nl/cs/Satellite(...)ieel?p=1195827729947
Dus een reiziger moet smorgens voor vertrek eerst maar de computer aanzetten om te kijken of zijn trein wel rijdtquote:De vertrektijden en reisadviezen worden iedere nacht aangepast voor de daaropvolgende dag.
Daar heb je dus mobiel internet voor. Kan ik het doen als ik de wakker net gegaan is en ik wakker ligt te worden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:05 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dus een reiziger moet smorgens voor vertrek eerst maar de computer aanzetten om te kijken of zijn trein wel rijdt
De gemiddelde forens heeft dat nog niet ontdekt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar heb je dus mobiel internet voor.
Dit dusquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Als je altijd de zelfde trein neemt, is dat ook onzinnig.
Al heb ik het wel, maar goed.Dan nog: elke morgen voor je mobieltje een kruisje slaan of je trein wel of niet rijdt is van de zotten.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |