In het noorden staan enkele paaltjes. Gaat met veel in- en uitstappers tegelijk goed werkenquote:Op maandag 4 januari 2010 21:59 schreef Ascendancy het volgende:
Op geen enkele aanbesteedde lijn staan geloof ik nog poortjes. Arriva heeft ze sowieso nog niet.
Je kunt bij de touchscreen-automaten voor elk vertrekstation een kaartje halen, dus dat kun je ook voor je reis naar Zutphen al doenquote:Op maandag 4 januari 2010 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Briljant, moet je in die toch al krappe overstap op Zutphen ook nog snel een kaartje bij de automaat halen..
Bestaan er ook nog niet-touchscreen automaten dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 22:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt bij de touchscreen-automaten voor elk vertrekstation een kaartje halen, dus dat kun je ook voor je reis naar Zutphen al doen
Ja! Er staat er eentje op Den Haag CS, maar oftie nog werkt weet ik niet.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Bestaan er ook nog niet-touchscreen automaten dan?
Inmiddels niet meer dacht ik, vorig jaar zijn de laatste code-automaten vervangen uit m'n hoofdquote:Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Bestaan er ook nog niet-touchscreen automaten dan?
Volgens mij heeft Gnn er nog eentje.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Bestaan er ook nog niet-touchscreen automaten dan?
Het In Fahrt kanaal van Bahn TV!quote:Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef knars het volgende:
Bestaat er eigenlijk een tv zender met alleen maar cabineritten, Rail Away enz.?
Szczecin Glówny?quote:Op maandag 4 januari 2010 22:45 schreef Ascendancy het volgende:
Weet iemand al waarom op NS-hispeed nergens de rit naar Warschau en dat onschrijfbare station staan?
Niet het streepje door de L vergeten he: Szczecin Głównyquote:
Waarom zou je dat willen? Ik kan je anders wel een zipje mailen met grofweg 2 weken aan kijkplezierquote:Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef knars het volgende:
Bestaat er eigenlijk een tv zender met alleen maar cabineritten, Rail Away enz.?
Over vingerverven gesproken. NS heeft NedTrain-machinist geschorst omdat 'ie reizigers had vervoerd...quote:Op maandag 4 januari 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
Vandaag ook weer een sterk straaltje vingerverven meegemaakt![]()
Die hadden we vorig topic ook alquote:Op maandag 4 januari 2010 23:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Over vingerverven gesproken. NS heeft NedTrain-machinist geschorst omdat 'ie reizigers had vervoerd...
http://frontpage.fok.nl/c(...)-ns-is-geschift.html
Ben ík nou gek, of zijn zij dat???
Inderdaad knettergek.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Over vingerverven gesproken. NS heeft NedTrain-machinist geschorst omdat 'ie reizigers had vervoerd...
http://frontpage.fok.nl/c(...)-ns-is-geschift.html
Ben ík nou gek, of zijn zij dat???
Deze maand hoef je nog niet in te checken.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:28 schreef Nashje het volgende:
Vraagje aan de kenners hier:
Hoe zit dat nu met die OV-chipkaart? Ik moet 'm sowieso nog opladen als weekkaart, maar wat als ik nu in het weekend moet reizen en hij is daarvoor niet opgeladen? Dichtsbijzijnde oplaadpunt is overigens 3 kwartier met de bus... En hoe kan de conducteur in de trein zien dat ik ben ingecheckt?
Dan moet je het product opgeladen hebben.quote:
Even kijken hoeveel ruimtge ik nog bij dropbox heb... hmmm...quote:Op maandag 4 januari 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Ik kan je anders wel een zipje mailen met grofweg 2 weken aan kijkplezierkan je ergens 130 GB kwijt?
Trouwens: 2 naamtopics op rijin PTA
Is het ook, hij was alleen maar goed bezig.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:43 schreef Palmboom313 het volgende:
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/8f7b60d0.wmv belachelijk hoor van NedTrain om hem hiervoor te schorsen
De horror... Maar toch wel beter dan in het ziekenhuis de hele dag? Ik kan er niet over meepraten, maar dat lijkt me echt verschrikkelijk.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoi Guppsnee, thuis nog lang niet. Vanaf woensdag ga ik voor n tijdje weer bij mń ouders wonen. Met thuishulp en al die kermis (gruww
)
eind goed, al goed?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:42 schreef James1988 het volgende:
Die topictitel: matig, bagger, bagger en super. Wat een combinatie
Och. Wakker liggen van de pijn en dan om 5 uur smorgens maar hier komen kijken, is ook niet allesquote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:30 schreef Guppyfriend het volgende:
De horror... Maar toch wel beter dan in het ziekenhuis de hele dag? Ik kan er niet over meepraten, maar dat lijkt me echt verschrikkelijk.
In iedergeval veel sterkte/beterschap, want dat is ook niet fijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 05:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Och. Wakker liggen van de pijn en dan om 5 uur smorgens maar hier komen kijken, is ook niet alles
Arme Flash....kan je/mag je al lopen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 05:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Och. Wakker liggen van de pijn en dan om 5 uur smorgens maar hier komen kijken, is ook niet alles
Het is toch echt Maliebaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:51 schreef Zyron het volgende:
Die foto van Bork lijkt meer op Maarssen..
StudentenOV-Chipkaart neem ik aan? Als je in 2009 een Weekkaart had, staat er op dit moment een tijdelijk abonnement op je OV-Chipkaart dat geldig is tot eind januari. Voor februari moet je je bestelling (een weekabonnement voor het jaar 2010 dus) op hebben gehaald bij een ophaalpunt. Als je je abonnement voor 2010 hebt, kun je in- en uitchecken maar dit hoeft bij de NS nog niet. Het enige wat de conducteur dan ziet, is of er op jouw OV-Chipkaart een Week- of Weekendabonnement staat.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:28 schreef Nashje het volgende:
Vraagje aan de kenners hier:
Hoe zit dat nu met die OV-chipkaart? Ik moet 'm sowieso nog opladen als weekkaart, maar wat als ik nu in het weekend moet reizen en hij is daarvoor niet opgeladen? Dichtsbijzijnde oplaadpunt is overigens 3 kwartier met de bus... En hoe kan de conducteur in de trein zien dat ik ben ingecheckt?
Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.htmlquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:08 schreef Yreal het volgende:
Ik moet eens gaan regelen dat ik bij de ns marktonderzoek mag doen in de benelux.
De mensen vragen waarom ze de rit maken, hoeveel ze extra zouden willen betalen om hoeveel sneller op bestemming te komen danwel de rit met meer overstappen moeten maken met de HSL, of uberhaupt de hele rit nog wel maken.
Iets van gewoon omdat het kan, Voor school als oefening voor marketing en om de date te verkopen aan de NSHispeed of zelf te gebruiken..
kwam ik zo ineens net op, lijkt me wel leuk
Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Saldo op je OV-Chipkaart zetten heeft weinig zin, aangezien er bij in- of uitchecken met een StudentenOV nog geen geld kan worden afgeschreven. Voor reizen in het weekend of andere kortingsperiodes, moet je dus alsnog een los kaartje kopen. Ooit is het inderdaad de bedoeling dat dergelijke kaartjes van je OV-Chipkaart worden afgeschreven, maar (en ik quote) dat kan nog wel enkele maanden duren.
Als dat net zo goed gaat als met mijn NS-businesscard dan wordt het de komende maanden gratis reizen met de OV-chip in de trein. Voor de Ns-businesscard moet de conducteur zijn palmtop erbij pakken om het nummer in te kloppen en daar hebben ze geen zin in als de trein vol zit.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:17 schreef Ireyon het volgende:
Het enige wat de conducteur dan ziet, is of er op jouw OV-Chipkaart een Week- of Weekendabonnement staat.
De paaltjes kunnen er wel mee overweg, maar de software die er achter hangt is gewoon waardeloos.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef jappas het volgende:Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.
Voor de Chipkaart is het bij de conducteur gewoon een kwestie van ervoor houden + *ping*quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:45 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als dat net zo goed gaat als met mijn NS-businesscard dan wordt het de komende maanden gratis reizen met de OV-chip in de trein. Voor de Ns-businesscard moet de conducteur zijn palmtop erbij pakken om het nummer in te kloppen en daar hebben ze geen zin in als de trein vol zit.
kost ook te veel tijd om in een volle trein per persoon een nummer over te moeten gaan nemen.
Mensen die nu een HSL verbinding willen kunnen toch ook de thalys al pakken?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...quote:De enquête die afgelopen week door lokale SP-afdelingen werd gehouden, wijst uit dat zelfs wanneer de HSL geen cent duurder wordt dan de Beneluxtrein, een meerderheid van de reizigers voor de huidige trein kiest.
'k Denk niet dat mensen uit Hoofddorp, Laan van NOI of Delft voor de intercity kiezen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
[..]
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
[..]
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
Ja dat is inderdaad waar, maar volgens mij krijgen ze allemaal wel een goed alternatief. Vanuit Den Haag kan je overstappen in Rotterdam en in Roosendaal komt de intercity naar Charloi. Als ik vanuit zou Den Haag zou komen zou ik het wel weten hoor, ik stap liever even over om met 300km/h in 1 keer naar Antwerpen te scheuren.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.
Was het maar waar dat de sneltrein in Hoofddorp kwam.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Denk niet dat mensen uit Hoofddorp, Laan van NOI of Delft voor de intercity kiezen.
Het systeem werkt ook, maar men heeft er voor gekozen om alle informatie op de chipcard op te slaan ipv in een centrale computer. Het voordeel is dat er geen datalijn naar elk station hoeft worden aangelegd (was overigens toch niet nodig, aangezien elk station over een telefoonlijn beschikt) en dat er geen rekening hoeft te worden gehouden met de strenge wetgeving rond de opslag van persoonsgegevens (er wordt immers niks centraal opgeslagen).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef jappas het volgende:
@ Cothen, ik bedoelde dan uiteraard ook de achterliggende software. Dat paaltje zal inderdaad niet meer registreren als of er iemand in of uitstapt. Maar het blijft een schande dat er niet fatsoenlijk over nagedacht is en er niet gewoon vooraf al een compleet systeem is ontworpen dat ook werkt.
'k Zag ook net dat die via Haarlem rijdt..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad waar, maar volgens mij krijgen ze allemaal wel een goed alternatief. Vanuit Den Haag kan je overstappen in Rotterdam en in Roosendaal komt de intercity naar Charloi. Als ik vanuit zou Den Haag zou komen zou ik het wel weten hoor, ik stap liever even over om met 300km/h in 1 keer naar Antwerpen te scheuren.
[..]
Was het maar waar dat de sneltrein in Hoofddorp kwam.
Beetje verwarring waar je wel en niet op saldo kan reizen:quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef jappas het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.
Overigens kan de kaart wel in steeds meer bussen gebruikt worden, daar zou je hem dus gewoon kunnen gebruiken om op saldo te rijden.
Dat is niet zo vreemd. Vroeger hadden we de staat als monopolist, nu hebben we een commercieel bedrijf als monopolist. (aangezien er toch geen enkele politicus is die het aandurft om de NS een echte concurent te gunnen).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef Ascendancy het volgende:
Het is wel triest dat de NS winstbelang boven klantvriendelijkheid stelt.
ik stiefel 2-3 keer per dag met de rollator over de gang een stukje ja. onder begeleiding, en met een corset om. dolletjes hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Arme Flash....kan je/mag je al lopen?
Maar de staat is de enige aandeelhouder. Dus dat zijn gewoon dubbele belangen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:50 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd. Vroeger hadden we de staat als monopolist, nu hebben we een commercieel bedrijf als monopolist. (aangezien er toch geen enkele politicus is die het aandurft om de NS een echte concurent te gunnen).
En bedrijven met een monopolie kennen geen klantvriendelijkheid. Sterker nog, ze laten liever reizigers in de kou staan dan dat spoorwegpersoneel met creative klantvriendelijke oplossingen komt.
Goedemiddag, u bevindt zich op ProRail-terrein. Voldoet u aan de regels die hiervoor gelden? Mag ik van u een geldig Bewijs van Toegang, heeft u een WBI, draagt u de voorgeschreven schoenen en kleding? Bent u ploeglid (waar is uw VHM?) of alleenwerkende en kunt u aantonen de internetcursus "Veiligheid langs het spoor" met goed gevolg te hebben afgelegd?quote:
Kerel met bril geloof ik, wel een toffe kerel. Maar ja, kerel hè.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
Het is waar je van houdt, maar als ik in een ziekenhuis moet revalideren, dan heb ik liever een sexy zusterquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kerel met bril geloof ik, wel een toffe kerel. Maar ja, kerel hè.
Niet allemaal natuurlijk, maar er loopt genoeg sappigs rond hier hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
Dat delft geen volwaardig Intercity station is verbaasd mij nog meer dan zoetermeer. Maar volgens mij heeft het simpelweg met het feit te maken dat er geen ruimte voor is in de huidige dienstregeling.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.
Ik vind het nog altijd apart dat bijvoorbeeld Dordrecht veel meer ic's heeft(3 pu), maar Delft een drukker station is
Dat kan, die rijden al een tijdje rondquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:02 schreef italiaan1987 het volgende:
Ik zag een benelux trein met belgische IC rijtuigen...kan dat?
Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:01 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Dat delft geen volwaardig Intercity station is verbaasd mij nog meer dan zoetermeer. Maar volgens mij heeft het simpelweg met het feit te maken dat er geen ruimte voor is in de huidige dienstregeling.
Ik weet nog wel dat ik vroeger op vakantie met de trein als kleine jongen en familie, en dat je rechtstreeks naar Keulen kon vanaf Delft en ook de benelux trein stopte er enkele malen per dag.
Gelukkig word Delft weer een volwaardige intercity station, alhoewel, voor zover je het nog intercities kan noemen.
kom zo ff checkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet allemaal natuurlijk, maar er loopt genoeg sappigs rond hier hoor![]()
Daarom zei ik ook voor zover het nog een intercity is:pquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.
En dat intercity is een farce. Ik bedoel, blaak en DH LOI worden het ook
Je vergeet het wereldstation Heemstede-Aerdenhout.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.
En dat intercity is een farce. Ik bedoel, blaak en DH LOI worden het ook
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:25 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je vergeet het wereldstation Heemstede-Aerdenhout.
Je bedoeld zonder tussenstops van Arnhem naar Nijmegen? Zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:03 schreef Brembo het volgende:
Vandaag reed de 36xx van als sneltrein tussen Ah - Nm om de vertraging in te halen, hij stopt niet op alle tussen gelegen stations.
Ja klopt maar mooi om te zien dat het dan gedegradeert wordt tot een Sneltrein die niet stopt op de tussengelegen stations. Anders heb je een Intercity die stopt op alle tussen gelegen stations.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je bedoeld zonder tussenstops van Arnhem naar Nijmegen? Zo hoort het ook.
In hetzelfde artikel hebben ze ook over 200 rijtuigen. Ik gok dat die dus bij die 300 zijn gerekend. Dan valt het weer wat mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html
"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar
driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?![]()
Man, de 2800 wordt al opgeheven als er iemand een scheet laat. Dus dat verbaast me niets.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html
"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar
driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?![]()
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html
"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar
driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?![]()
Dus doordat er minder materieel is rijden er minder, maar langere treinenquote:Het aantal treinen dat rijdt van Rotterdam via Gouda en Utrecht naar Amersfoort, is gehalveerd. ''Daar zijn veel alternatieven beschikbaar. En daar proberen we nu juist langere treinen in te zetten.''
Dat vond ik niet eens het ergste.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:38 schreef Fixers het volgende:
Zojuist de fyra gespot op Den Bosch, in 't echie is dat ding net zo lelijk als op de foto's. Slechte afwerking zeg, een enorme kier waar ze de bodykit op de voorkant hebben gepopnageld. Worden de uiteindelijk versies ook verlaagd met booskijkers, spinners, spoiler, tribal achterop en een herrie uitlaat?
Noorwegen en Finland ook. Al zijn de snelste treinen van Noorwegen onbetrouwbaar (want: AnsaldoBreda).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat vond ik niet eens het ergste.
Hij is gewoon zo lompEN kan maar 250km/u terwijl een normale hogesnelheidslijn gewoon 300 hoort te kunnen, zweden daargelaten.
Als je je product ophaalt, ja.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:13 schreef DenS het volgende:
Ik kan gewoon in & uitchecken op de stations met me OV Studentenchipkaart?
Volgens wiki gaan ze tot 210km/uquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Noorwegen en Finland ook. Al zijn de snelste treinen van Noorwegen onbetrouwbaar (want: AnsaldoBreda).
Finland heeft Pendolino's, Noorwegen niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgens wiki gaan ze tot 210km/u
Het zijn ook tilt treinen, die gaan altijd langzamer toch?
Hmm een DM`90 als IC ?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef Nightshadow het volgende:
In Enschede stonden ruim 10 ICM en in Hengelo nog eens 4. Toch reed de intercity Enschede-Hengelo met een enkel DM'90. Waren die dan allemaal kapot? Of wat is het nut daarvan?
Jah oke, dat is dan 3x per dag ofzo. Maar dan word hij ook altijd met ICM gereden..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:09 schreef dennistd het volgende:
Komt wel vaker voor hoor, de trein Enschede-Hengelo die aansluit op de internationale trein is ook een intercity
Eerlijk is eerlijk er was er eentje die er bijzonder aantrekkelijk uit zag.quote:
quote:Taxichauffeur dood bij botsing met trein
Bij een treinbotsing in het Brabantse Boxtel is zojuist een taxichauffeur omgekomen. Twee inzittenden van de auto hebben het ongeluk overleefd. Over de toestand van de trein(passagiers) is niets bekend.
De passagierstrein van Tilburg naar Eindhoven klapte om kwart voor zeven tegen de taxi. De NS hebben het volledige treinverkeer tussen Boxtel en Oisterwijk stilgelegd. Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van een halfuur.
Sneeuw
Het Brabants Dagblad vermoedt dat de taxi vast was komen te zitten op de rails in de sneeuw. De twee inzittenden probeerden het voertuig nog weg te duwen, maar de voorbijrazende trein kon niet meer ontweken worden.
wat hebben die 1, 2 en 3 in? nvm staat onderaanquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe spoorkaart: http://www.treinreiziger.nl/userfiles/spoorkaart2010.pdf
Trein die daar tegen gebotst wordt meestal gebruikt voor de regio Helsinki. Pendolino's en getrokken materiaal is allemaal voor lange afstanden. VIRM kennen ze niet, ze doen even een loc-omloop. Maar vergeet niet dat treindienst niet heel erg intensief is met ongeveer 10~15 treinen per dag tussen de belangrijkste grote steden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Finland heeft Pendolino's, Noorwegen niet.
In Deventer?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:28 schreef Ireyon het volgende:
Goed bezig NS, waarom zou je de trein naar Roosendaal één minuut laten wachten als je klanten graag 29 minuten in de kou staan.. Kutbedrijf..
Het was toch echt zo.. IC 10146 van 14:56. En stroomuitval lijkt mij ook sterk als dat nergens aangegeven stondquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hmm een DM`90 als IC ?
Dat lijkt me niet...![]()
of er moet stroomuitval zijn geweest tussen Almelo en Enschede...
Den Bosch.. Reizigers voor Tilburg en Breda kunnen nog z'n allen met de Plan V mee, naar Etten-Leur en Rsd wordt je genaaid. Omdat ze niet willen dat hun ic een minuut vertraging oploopt, heb ik alle begrip voor natuurlijk. Vooral ook omdat er tussen Tilburg en Rsd niet heel makkelijk tot 10 minuten vertraging ingehaald kan worden.quote:
Oke apart, dan zal het vast een mcn zijn geweest die geen kennis heeft van een ICMquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:49 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Het was toch echt zo.. IC 10146 van 14:56. En stroomuitval lijkt mij ook sterk als dat nergens aangegeven stond
quote:21:55 + 85 min. Brussel-Zuid/Midi 6 Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen-Centr Intercity
Klinkt bekend.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Den Bosch.. Reizigers voor Tilburg en Breda kunnen nog z'n allen met de Plan V mee, naar Etten-Leur en Rsd wordt je genaaid. Omdat ze niet willen dat hun ic een minuut vertraging oploopt, heb ik alle begrip voor natuurlijk. Vooral ook omdat er tussen Tilburg en Rsd niet heel makkelijk tot 10 minuten vertraging ingehaald kan worden.
Inderdaad vreselijk, ik blijf dit ook zien. Bijv. de Noord-Oost, een van de weinige overgebleven 'echte' IC's was de afgelopen dagen regelmatig redelijk vertraagd (+10 tot 30). Maar in plaats van een +10 in te kunnen lopen, komt er nog eens +10 bij doordat ie op de veluwe achter de stopper wordt gezet. En dat gebeurd dan trein, na trein, na trein. Dag na dag. Sorry hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:55 schreef Duvel het volgende:
Wat jij zegt ben ik de laatste maanden van 2009 ook vaak tegengekomen... Goederentreinen die nog even moeten roestrijden voor de intercity uit, stoptreinen die doodleuk voor intercity's uit hobbelen, twee minuten voor vertrek van een ic nog een zware kolentrein de baan op sturen, het was echt schering en inslag... Blijkbaar is er nog geen verbetering voor 2010.
Volgens mij staat er bij ProRail nog wel een vacature open voor teamleider o.i.d. van de treindienstleiders. Iedereen die het beter weet: veel succes!
Dat de V250 er vreselijk uitziet, zo gammel is als een Trabant en waarschijnlijk pas in dienst komt als er in de rest van Nederland al magneetzweeftreinen rijden, ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat vond ik niet eens het ergste.
Hij is gewoon zo lompEN kan maar 250km/u terwijl een normale hogesnelheidslijn gewoon 300 hoort te kunnen, zweden daargelaten.
Dat hoeft echt niet de reden te zijn, in dienstregeling 2007 werd dit standaard door 2x DM'90 gereden. Of misschien was deze DM'90 wel makkelijker voor handen als ICM (ook al stond er daar genoeg van).. En volgens mij moeten alle Machinisten in Twente overweg kunnen met ICM.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Oke apart, dan zal het vast een mcn zijn geweest die geen kennis heeft van een ICM
Nouquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:29 schreef davidov2009 het volgende:
1. Wél in bus/tram/metro (die OV chip hebben): in de niet-vrij reizenperiode reis je op saldo, tarief ongeveer gelijk aan 'roze strippenkaart'.
Hier staat o.a. het lijnennet waar het geldig is (Weeze staat erop) en hoe duur het is (35 euro). En op bahn.de gewoon zoeken op "Nur Nahverkehr", of "Buurtverkeer" (ligt natuurlijk aan je gekozen taalquote:Op woensdag 6 januari 2010 00:36 schreef thats-me het volgende:
Ff een vraagje ik wil volgende week dinsdag vanaf vliegveld Weeze (Duitsland) met de trein terug naar Almelo. Kan ik dat met een NRW-ticket? Wat is nog meer een oplossing, volgens mij is via Weeze -> Dusseldorf -> Münster -> Enschede -> Almelo... Ik kom er via bahn.de niet helemaal uit,als iemand ook prijzen heeft is het helemaal super..
Ik heb wel eens begrepen dat er standaard taxibusjes naar Nijmegen reden, maar de prijzen daarvan, geen idee.quote:Of zou het makkelijker/goedkoper zijn om met de taxi/bus naar Nederland te gaan en daar verder te reizen?
wist ik niet, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:42 schreef thats-me het volgende:
[..]
Dat hoeft echt niet de reden te zijn, in dienstregeling 2007 werd dit standaard door 2x DM'90 gereden. Of misschien was deze DM'90 wel makkelijker voor handen als ICM (ook al stond er daar genoeg van).. En volgens mij moeten alle Machinisten in Twente overweg kunnen met ICM.
Weer iemand voor de trein.. Was gisteravond ook al raak. Word dit de nieuwe mode ofzoquote:Dordrecht-Roosendaal
Woensdag 6 Januari 06:52Oorzaak Tussen Roosendaal en Oudenbosch rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 8:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ah vandaar. Op Breda stond zojuist een Benelux, volgens de actuele vertrektijden wachtend op vertrek naar Brussel.quote:Op woensdag 6 januari 2010 07:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Weer iemand voor de trein.. Was gisteravond ook al raak. Word dit de nieuwe mode ofzo
Eens in de zoveel tijd zie je het heel vaak voorbij komen idd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 07:32 schreef greavy het volgende:
Weer iemand voor de trein.. Was gisteravond ook al raak. Word dit de nieuwe mode ofzo
Volgens mij heeft elke NS-mcn wel kennis van ICMquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Oke apart, dan zal het vast een mcn zijn geweest die geen kennis heeft van een ICM
quote:Twaalf ICK's naar Eurobahn (Venlo-Hamm)
Vanaf 1 februari zullen tussen Venlo en Hamm (D) drie stammen van vier ICK's gaan rijden. De FLIRT's van de Eurobahn zijn nog steeds niet toegelaten.
De drie stammen zullen als volgt gaan rijden:
- BR185 (Dispo) + 4 Bm (NL/NS) + Wittenberger Kopf (Abellio)
- BR185 (Dispo) + 4 Bm (NL/NS) + Wittenberger Kopf (Abellio)
- BR146 (Connex) + 4 Bm (NL/NS) + Wittenberger Kopf (Abellio)
De 'WIttenberger Kopf' zijn stuurstandrijtuigen, waardoor de stammen in trek/duw-formatie kunnen rijden. Deze drie stammen zullen de doorgaande ritten Venlo-Hamm voor hun rekening nemen. De overige omlopen worden gereden door BR182 (Dispo) en BR146 (Connex).
Bron: trein.dennistd.nl
Weet je zeker dat het ICK is? Die zijn namelijk gekocht door de NS en worden/zijn volgensmij gesloopt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:01 schreef dennistd het volgende:
Er wordt gesproken over Bm. ICK bestaat uit Bm235. ICL bestaat uit Aimz261, Bimz264 en Bimdz268. Dan lijkt het mij dus echt ICK te zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:27 schreef Cothen het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het ICK is? Die zijn namelijk gekocht door de NS en worden/zijn volgensmij gesloopt.
ICL is op dit moment weer op weg terug naar Dld, dus lijkt me meer voor de hand liggen dat deze rijtuigen worden ingezet (en die hebben ook nog een Duits interieur)
Ik zie het nu ook bij de bron staan inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef dennistd het volgende:
Er wordt gesproken over Bm. ICK bestaat uit Bm235. ICL bestaat uit Aimz261, Bimz264 en Bimdz268. Dan lijkt het mij dus echt ICK te zijn.
Vooral die laatste opmerking hè... Als er nou één bedrijfstak de laatste tijd heeft laten zien te kampen te hebben met een mentaliteitskwestie dan is het godverdegodver die van de spoorwegen wel! Die kerel leeft echt in een eigen wereld volgens mij.quote:Op station Rotterdam Alexander moesten sommige reizigers naar Amsterdam gisteren noodgedwongen via de machinisteningang de trein in: de trein was zo vol dat het niet meer mogelijk was via de gewone ingang naar binnen te gaan. „Dat kan inderdaad”, zegt Krijgsman.
Dat reizigers met een tweedeklaskaartje de drukte gebruiken om in de eerste klas te gaan zitten, noemt hij vervelend. „Het is een mentaliteitskwestie.”
Toen die eerste bende ontstond (de donderdag voor de kerstvakantie) moest ik met de trein van Gouda naar Rotterdam. Toen er na drie kwartier wachten een boemel aan kwam zetten en de 1e klas deur voor mijn neus stond, ben ik niet verder gelopen. Sorry hoor, ik was verkleumd, de trein was kort en ik vond het wel best allemaal. Geen controle gehad, dus bewijzen kunnen ze het niet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
door de machinisteningangschorsen die vent
en troouwens, hoe is gebleken dat er 2eklaskaartjes in de 1e zaten? Blijkbaar kon de HC dus gewoon zijn controleronde LOPEN door de trein. Niks drukteleugens
http://www.nsfinancialser(...)cab_new_34168470.pdfquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:39 schreef dennistd het volgende:
Nouja, die dingen zijn van NS Financial Services, en elke vervoerder kan daar natuurlijk materieel aan verkopen en vervolgens terugleasen.
!!quote:Sale of second hand rolling stock
19 Aug
In June 2009, NSFSC sold all of its Locomotives type 6400 and LGNS freight cars.
In April 2009, NSFSC sold the entire Mat’64 fleet.
Jonge, jij bent gewoon zelf één grote mentaliteitskwestiequote:Op woensdag 6 januari 2010 12:42 schreef Duvel het volgende:
Toen er na drie kwartier wachten een boemel aan kwam zetten en de 1e klas deur voor mijn neus stond, ben ik niet verder gelopen.
quote:keesje op somda
Trein 12759 had overigens een aanrijding met een boot (!). Het vooroplopende stel 4070 raakte een boegspriet van een boot die te Akm te dicht voor de brug lag te wachten. Het achterop lopende stel 4224 raakte niet beschadigd. Trein liep +/- 25 minuten vertraging op.
gewoon, een topic op somda in dit gevalquote:
De slurf wordt zo aangesloten, gaat u alvast gereed staan voor de sekjoeretie tsjek?quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:40 schreef Brembo het volgende:
Wist niet dat de intercity naar Nijmegen naar het buitenland ging. De trein wordt in Utrecht Centraal omgeroepen in het Nederlands, Engels en Duits. Vooral het Engels
. Ladies and Gentlemen, the intercity service to Nijmegen will depart from platform 14 and is ready for boarding. I repeat ...
Leukste is de trein staat er nog helemaal niet.
Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:30 schreef dennistd het volgende:
Twee diesel-GTW's zullen tijdelijk van de Maaslijn naar de Heuvellandlijn verhuizen om het daar ontstane materieeltekort op te vangen.
Dit tekort is ontstaan naar de aanrijding op 8 december waarbij stel 7651 total-loss raakte. Stel 7203 staat op dit moment al in Heerlen om machinisten instructie te geven op de dieselstellen.
Om genoeg stellen op de Maaslijn te houden komen er waarschijnlijk twee DM'90's te rijden. Het eerder plan om een Plan V voor de Heuvellandlijn te huren is niet doorgegaan omdat NS deze door de gestopte instroom van SLT en de hoge defectenstand niet wil verhuren.
Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
De startmotor.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
Iddquote:
Wiseguyquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:40 schreef Brembo het volgende:
Wist niet dat de intercity naar Nijmegen naar het buitenland ging. De trein wordt in Utrecht Centraal omgeroepen in het Nederlands, Engels en Duits. Vooral het Engels
. Ladies and Gentlemen, the intercity service to Nijmegen will depart from platform 14 and is ready for boarding. I repeat ...
Leukste is de trein staat er nog helemaal niet.
Zoiets is een jaar of zes geleden ook al eens gebeurd bij Bedum, meen ik.quote:
Die van Syntus kunnen het niet uitlezen, dus ik denk dat ze een boete uit gaan schrijven omdat je geen papieren kaartje hebt. Daarnaast ben je het stationstarief van Arnhem kwijt als je daar weer uitbliept. Anders ben je 20 euro extra kwijt als je het vergeet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hallo kenners,![]()
Ik heb wat chipkaartvraagjes en kan de antwoorden (uiteraard) nergens vinden.
Jullie kunnen me vast helpen.
1. Wat gebeurt er als ik in Arnhem inbliep, met de Syntus de Achterhoek in ga en er volgens achterkom dat ik niet uit kan bliepen? En als ik dan ook nog een conducteur tegenkom, wat kost me zo'n geintje dan wel niet?
Dat kan, alleen ik denk dat de conducteur als je op de terugweg bent wel vreemd op zal kijken.quote:2. Kan ik gewoon 's ochtends inbliepen en dan de hele dag rondreizen zonder uit te bliepen? (soort tienertoeren dus).
Dat komt met de chipkaart te vervallen. Gelukkig zijn er nu nog de papieren kaartjesquote:3. Is er ook zoiets als een weekendretour of bestaat dat met de chipkaart niet meer?
Ik heb geen idee, maar Veenendaal Centrum ligt niet echt op de route Arnhem - Utrecht. Tenzij je een kaart tot De Klomp hebt.quote:4. Moet ik serieus als ik reis van Arnhem naar Utrecht in Veenendaal uitstappen om te bliepen? (heb een jaartrajectkaart tot Veenendaal). Of kan ik al in Arnhem bliepen en kost me dat niets extra?
Niet, dus je moet er dan denk ik een overgangsbewijs bij hebben wil je eerste klas kunnen zitten.quote:5. Hoe ziet zo'n bliepding nou of ik eerste of tweede klas wil reizen?
Houdt de site van Syntus of anders deze: http://www.ov-chipkaart.nl/ in de gatenquote:6. Is er toevallig een site waar ik dit soort antwoorden wel kan vinden? En waar ik kan vinden wanneer er wel bliepdingesen in de Achterhoek zijn?
BVD!
1. De conducteur zal waarschijnlijk een uitstel van betaling schrijven incl. boete. Plus dat er inderdaad een flink bedrag van je OV chip wordt afgeschreven omdat je niet uitcheckt (20 euri buiten de voordeeluren). Met wat geluk is men coulant; maar let er wel op.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hallo kenners,![]()
Ik heb wat chipkaartvraagjes en kan de antwoorden (uiteraard) nergens vinden.
Jullie kunnen me vast helpen.
1. Wat gebeurt er als ik in Arnhem inbliep, met de Syntus de Achterhoek in ga en er volgens achterkom dat ik niet uit kan bliepen? En als ik dan ook nog een conducteur tegenkom, wat kost me zo'n geintje dan wel niet?
2. Kan ik gewoon 's ochtends inbliepen en dan de hele dag rondreizen zonder uit te bliepen? (soort tienertoeren dus).
3. Is er ook zoiets als een weekendretour of bestaat dat met de chipkaart niet meer?
4. Moet ik serieus als ik reis van Arnhem naar Utrecht in Veenendaal uitstappen om te bliepen? (heb een jaartrajectkaart tot Veenendaal). Of kan ik al in Arnhem bliepen en kost me dat niets extra?
5. Hoe ziet zo'n bliepding nou of ik eerste of tweede klas wil reizen?
6. Is er toevallig een site waar ik dit soort antwoorden wel kan vinden? En waar ik kan vinden wanneer er wel bliepdingesen in de Achterhoek zijn?
BVD!
De trein richting Groningen liep vandaag ook vertraging op. Er werden even buiten Leeuwarden wat geiten geschept.quote:
Men probeerde een nieuwe methode uit om Q-koorts geiten te ruimen?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:11 schreef Peterselieman het volgende:
De trein richting Groningen liep vandaag ook vertraging op. Er werden even buiten Leeuwarden wat geiten geschept.
Ik zat toen naast de trdl voor Lwd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:23 schreef Cothen het volgende:
[..]
Men probeerde een nieuwe methode uit om Q-koorts geiten te ruimen?
Ik zit in Gn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:15 schreef Duvel het volgende:
Welke post zat je dan? Zl?
Dank je voor de uitgebreide uitleg!quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:59 schreef davidov2009 het volgende:
4. Nee, dat hoeft uiteraard niet. Je hebt gewoon "vrij reizen" tot Veenendaal en je betaalt alleen het traject Veenendaal-Utrecht (of ander station). Dit gaat automatisch.
Volgens mij mag het wel, als het tarief maar juist is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dank je voor de uitgebreide uitleg!![]()
Ik had pas een discussie met een conducteur.
Ik zat in de trein van Utrecht naar Arnhem die niet in Veenendaal-de K stopte maar had een kaartje Utrecht - Veenendaal de K gekocht.
Volgens hem had ik een kaartje Utrecht - Ede-Wageningen moeten kopen omdat een kaartje alleen geldig kan zijn vanaf een station waar de trein ook daadwerkelijk stopt. Maar hij wist het niet helemaal zeker en gaf geen boete.
Gezien het met de chipkaart dus automatisch gaat zou hij ongelijk hebben misschien?
Maar hoe zit het dan met reizen met korting, gaat dat ook automatisch in vanaf precies 9:00 uur? Of met instappen vanaf 09:00 uur en moet je dus in- en uitbliepen voor de korting?
Vragen, vragen, vragen.
Hehequote:
Dank!quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:43 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij mag het wel, als het tarief maar juist is.
Wat bijvoorbeeld niet mag is met de trein van 8.59 die van A naar C rijdt zonder te stoppen in B de reis opknippen in twee delen en vanaf B met 40% korting reizen. Dan geld inderdaad wel dat je tot C vol tarief moet betalen.
Een bron heb ik echter niet.
Nu weet ik het nog niet, lijkt erop dat je met de chipkaart wel langs het tussenstation of 9:00 mag rijden mits je losse "kaartjes" hebt.quote:In gevallen waarin verschillende
Producten alleen in combinatie met
elkaar een geldig Vervoerbewijs
vormen, moeten deze Producten zich
bij gebruik van de OV-chipkaart op
dezelfde kaart bevinden.
Ik had niet goed gelezen, logisch.quote:
IK HEB EEN JAARTRAJECTKAART STELLETJE POKKEJOSTIES!!!quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
De NS gaat 50 miljoen in de winterbestrijding investeren waarvan 10 miljoen euro nu. De uitgeklede dienstregeling wordt verder uitgekleed en vanaf morgen mag ook iedereen zonder kortingskaart vanaf 9:00 met korting reizen. Dit om mensen te bewegen niet in de spits te gaan reizen. Er zijn namelijk te veel treinstellen stuk.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iten-spitsuren.dhtml
Dat soort dingen heb ik alleen met interrail in Hongarije meegemaakt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:11 schreef Peter het volgende:
Afgelopen zaterdag was de mcn van zwolle naar utrecht/dhg/rtd ook lekker bezig. Oop moment dat de trein naar schiphol op amersfoort stilstaat gaan daar de deuren dicht en komt 10 sec. later de trein in beweging.
Gelukkig had ik een toffe HC ind e trein (vanuit deventer ri. schiphol) die de andere trein waarschuwde en na 10 meter stopte de vertrekkende trein weer en konden we toch overstappen ( met 150+ man )
Soms kan het wel!
Het verschil is de stop. Omdat jouw trein in Dieren stopt, mag het. Je mag bijvoorbeeld geen kaartje vanaf Brummen kopen, omdat jouw trein daar niet stopt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ah oke, dankje, blijkbaar is begrijpend lezen nog moeilijk voor mij
Kan dat? Moet daar geen 5 min. tussen zitten of inchecken bij een andere paal?quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef Nightshadow het volgende:
En met de chipkaart mag je wel uitchecken op dieren en daarna weer inchecken? Of ziet hij dat zelf?
Dan moet je 2 kaarten hebben dusquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:08 schreef James1988 het volgende:
3 minuten tussen een check-in en check-out bij NS, inderdaad.
Wat wil je ook als iedereen door dezelfde deur naar binnen wilquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:37 schreef Ascendancy het volgende:
Op Dordrecht wacht de IC naar Den Haag wel altijd netjes op de arriva-trein, omdat die constant te laat is in de spits
En dan te bedenken dat dit land een slordige 200+ rijtuigen heeft die niks staan te doen...quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:50 schreef Yreal het volgende:
Gratis warme dranken![]()
http://ns.nl/cs/Satellite(...)ieel?p=1195827729947
van dezelfde pagina:quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:50 schreef Yreal het volgende:
http://ns.nl/cs/Satellite(...)ieel?p=1195827729947
Dus een reiziger moet smorgens voor vertrek eerst maar de computer aanzetten om te kijken of zijn trein wel rijdtquote:De vertrektijden en reisadviezen worden iedere nacht aangepast voor de daaropvolgende dag.
Daar heb je dus mobiel internet voor. Kan ik het doen als ik de wakker net gegaan is en ik wakker ligt te worden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:05 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dus een reiziger moet smorgens voor vertrek eerst maar de computer aanzetten om te kijken of zijn trein wel rijdt
De gemiddelde forens heeft dat nog niet ontdekt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar heb je dus mobiel internet voor.
Dit dusquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
Ik zit net even op de NS-site de berichten te lezen over de ingeperkte dienstregeling, maar ze maken het in deze hoek toch weer aardig bont: de helft van de ic's tussen Rtd en Ut er uit, en de helft van de IC's tussen Gvc en Ut ook. Gelukkig zijn de treinen overduidelijk verlengd (NOT), zodat het de komende tijd vast heel gezellig wordt. Serieus: eikels!
quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Als je altijd de zelfde trein neemt, is dat ook onzinnig.
Al heb ik het wel, maar goed.Dan nog: elke morgen voor je mobieltje een kruisje slaan of je trein wel of niet rijdt is van de zotten.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Waarom blijven de D-GTW dan niet rijden op de Maaslijn en de Buffels naar de Heuvellandlijn?
NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat de machinisten op de Maaslijn de Buffels nog kennen, en de D-GTW's maar op een paar punten verschillen van de E-GTW's volgens mij.
Somda hoeft alleen niet altijd te kloppen, soms roept er iemand iets op een forum en wordt het even later als feit geprenteerd...quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:26 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
NS (FS) wou ze geen Plan V'tjes verhuren, en buffels konden wel maar machinisten schenen niet genoeg kennis te hebben voor de buffeltjes, las ik op internet. Hierdoor werd er eerst getracht bij Arriva wat los te krijgen, maar die onderhandelingen zijn ook gestrand.
Somda is btw erg gewillig, zit ik ook vaak..
Jammer.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:02 schreef dennistd het volgende:
Het ICK-verhaal van vanmorgen blijkt een geintje te zijn van iemand met weinig humor op een Duits forum....
Volgens mij zitten er in Zuid Limburg geen assentellers, dus niet los toegestaan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:59 schreef Eix het volgende:
[..]
Overigens vraag ik me ook af of een DM'90 op de heuvellandlijn wel solo mag rijden. Ik meen dat het op diverse trajecten niet mocht in verband met detectie, maar het fijne weet ik er niet van...
quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:23 schreef Duvel het volgende:
Ik lees net op NS.nl dat NS met man en macht werkt aan het inzetbaar maken van een deel van de reservevloot... Dus wie weet.
?? -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Maasbrug_bij_Gennepquote:Op donderdag 7 januari 2010 01:06 schreef knars het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Deutschland, Deutschland über Eisenbahn!
Toch wel mooi om te zien dat er nu in NS stations reclame hangt voor iets waar NS helemaal niet blij mee isquote:
Mag niet. Die meuk moet eerst onderhoud krijgen wil het weer ingezet kunnen wordenquote:Op donderdag 7 januari 2010 08:37 schreef Yreal het volgende:
Ik zat ook al te kijken vanochtend op het nieuws.. ICK en ICL dangooi dat het spoor op en je bent zo goed als klaar
![]()
quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mag niet. Die meuk moet eerst onderhoud krijgen wil het weer ingezet kunnen worden
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
ICK is nu misching een jaar of minder weg, en dan mag het al niet meer terug?
Ik snapquote:Op donderdag 7 januari 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
Je zit met het verplichte onderhoud. En de bakken zijn aan de kant gezet zo ongeveer op het moment dat ze een revisie nodig hadden. Pas als die geweest is mogen ze de baan weer op.
Maar dat geldt dan toch voor de volledige "reservevloot"? Ik denk dat ze eerst oplappen wat ze kunnen van de bestaande vloot, en dat deel waar ze geen reserveonderdelen voor hebben blijft aan de kant. De werkplaatscapaciteit die dat bespaart kunnen ze dan mooi inzetten om ICK o.i.d. een tussenrevisie te geven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
de stellen moeten eerst weer geresiveerd worden denk ik
IVW.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:43 schreef Cothen het volgende:
[..]
En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:43 schreef Cothen het volgende:
[..]
En wie zegt dat locs/rijtuigen met een verlopen revisietermijn niet de baan op mogen?
wat overdreven.. melk word ook niet klokslag 12 uur zuur,quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.
Jij bent qua veiligheidsdenken duidelijk ongeschikt voor de spoorwereld.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
en treinen gaan ook niet ineens kapot als de termijn verloopt
Dat verhaal komt mij ook bekend voor jaquote:Op donderdag 7 januari 2010 10:49 schreef Duvel het volgende:
Hm, waar las ik nou laatst dat revisietermijnen een afspraak zijn tussen Nedtrain en NS en geen wettelijke basis hebben? Ik denk dat ICK met een remcontrolebeurt en een wasbeurt op zich best wel weer in te zetten is. Alleen moet NSR dan wel het lef hebben in te staan voor de veiligheid...
een groot deel van ICL is alweer richting Duitsland gegaan. Helaas.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:52 schreef dennistd het volgende:
ICL is sneller de baan op te krijgen dan ICK lijkt me zo, dat laatste staat al sinds 20 april aan de kant, ICL sinds de zomer dacht ik.
Op Somda staat daar dat in een topic over het in bedrijf houden van de plan T's zonder nieuwe revisie termijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:49 schreef Duvel het volgende:
Hm, waar las ik nou laatst dat revisietermijnen een afspraak zijn tussen Nedtrain en NS en geen wettelijke basis hebben? Ik denk dat ICK met een remcontrolebeurt en een wasbeurt op zich best wel weer in te zetten is. Alleen moet NSR dan wel het lef hebben in te staan voor de veiligheid...
Veiligheid kan je nooit 100% garanderen...quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ze mogen geen passagiers of vracht meer vervoeren, tenzij het IVW toestemming heeft gegeven. En zoals je weet doen ze dat niet erg snel. Dit omdat de veiligheid niet meer 100% gegarandeerd kan worden.
er schijnen nog zo'n 60 rijtuigen op de watergraafsmeer te staan, er zijn er nog maar 40 terug ofzoquote:Op donderdag 7 januari 2010 10:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
een groot deel van ICL is alweer richting Duitsland gegaan. Helaas.
Als ze dat weer gewoon het spoor opgooien kunnen ze gouda -> utrecht normaal gaan rijdenquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
er schijnen nog zo'n 60 rijtuigen op de watergraafsmeer te staan, er zijn er nog maar 40 terug ofzo
Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
Veiligheid kan je nooit 100% garanderen...
De meeste spoorwegongevallen in Nederland zijn niet te verwijten aan slecht onderhoud, maar aan machinisten (die een sein negeren), vingerververs (die wissels verkeerd zetten), automobilisten, fietsers, dieren en suïcidale personen.
En zelfs dat revisietermijn is niet heilig, want zelfs gaan treinen stuk, vliegen ze in brand of laat de automatische koppeling los tijdens het rijden.
Waarschijnlijk heeft NS een kwaliteitssysteem waarin is vastgelegd hoe het onderhoud uitgevoerd wordt. Op basis van dat kwaliteitssysteem hebben ze toestemming om reizigers te vervoeren. Afwijken van dat kwaliteitssysteem brengt dus hun erkenning in gevaar.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.
En daar komt het imago van de spoorwegmaatschappij dus weer om de hoek kijken.
hmm, zo had ik het inderdaad niet bekeken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt allemaal. Maar je ontkomt er niet aan om groot periodiek onderhoud te plegen. Het zou zoals dennistd zegt wel eens een verzekerings/aansprakelijkheidskwestie kunnen zijn tegenwoordig. Als je kunt bewijzen dat het onderhoud deugdelijk verlopen is dan mag je er min of meer vanuit gaan dat een ongeval door defect materieel een incident betreft en niet iets structureels is.
Ik weet niet wat slechter is voor het imago van NS:quote:En daar komt het imago van de spoorwegmaatschappij dus weer om de hoek kijken.
Als er wat gebeurd bij 2, zijn ze zo oneindig veel harder de lul dan bij 1quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:18 schreef Cothen het volgende:
[..]
hmm, zo had ik het inderdaad niet bekeken.
[..]
Ik weet niet wat slechter is voor het imago van NS:treinen schrappen en korte treinen laten rijden, of: mat zonder lopend revisietermijn op sturen dat mogelijk voor problemen kan zorgen als er daadwerkelijk een ongeval gebeurd wat te verwijten is aan het ontbreken van een revisietermijn.
Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:20 schreef Yreal het volgende:
Als er wat gebeurd bij 2, zijn ze zo oneindig veel harder de lul dan bij 1
Ze zijn juridisch volkomen de lul, degene die bepaald heeft dat het mat in dienst mocht staat persoonlijk voor het hekje wegens dood door schuld, dat soort dingen. Je hebt het over een spoortechnische doodzonde. Niemand met een gezond verstand tekent voor die inzet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:26 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.
Is er eens iets waar NS klanten heel blij mee zijn gaat NS weer huillie..quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
Toch wel mooi om te zien dat er nu in NS stations reclame hangt voor iets waar NS helemaal niet blij mee is
http://www.telegraaf.nl/d(...)et_iPhone_App__.html
Wat duvel zegt. Er is meer aan "de lul" zijn dan je klanten verliezen aan de concurrent, die de ns dan niet heeft hierquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:26 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. De reizigers kunnen toch niet naar een concurent en zelfs als door dat incident een andere vervoerder komt veranderd er niet veel, aangezien we in Nederland een afwijkend systeem hebben tov andere Europesche landen. De nieuwe vervoerder zal dan ook het mat en de mensen in dienst moeten houden.
Bron: NU.nlquote:Trein Eurostar vast in Kanaaltunnel
LONDEN - Een passagierstrein tussen Brussel en Londen van Eurostar zit donderdag al enkele uren vast in de Kanaaltunnel. Eurostar liet weten dat er technische problemen zijn.
In de trein zitten ongeveer 240 passagiers. Alle diensten met passagierstreinen tussen Parijs en Londen en tussen Brussel en Londen zijn uit voorzorg opgeschort.
Eind december bleef een aantal hogesnelheidstreinen door het winterse weer urenlang steken in de tunnel tussen Frankrijk en Groot-Brittannië.
Tweeduizend reizigers zaten liefst zestien uur vast in de tunnel. Zij moesten extreme temperaturen verduren en bleven verstoken van eten, drinken en elektriciteit.
© ANP
quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:05 schreef James1988 het volgende:
NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:
[..]
Bron: NU.nl
Dus nu kun je nog niet met zekerheid zeggen dat de NS ze niet in gaan zettenquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zijn juridisch volkomen de lul, degene die bepaald heeft dat het mat in dienst mocht staat persoonlijk voor het hekje wegens dood door schuld, dat soort dingen. Je hebt het over een spoortechnische doodzonde. Niemand met een gezond verstand tekent voor die inzet.
Zag vandaag tussen Ut - Ah ICRM rijden, weet niet of het als IC ingezet werd of gewoon als materieelgesleep.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
De NS laat vandaag in de 9100 (Stoptrein Groningen - Zwolle) weer DM'90 rijden. Steeds meer stellen lijken weer gerepareerd te zijn, want vannacht zijn er minimaal 18 bakken ICM en 16 bakken VIRM vanuit Onnen naar Zwolle gebracht.
Hoe laat rijdt die dan? 'k Dacht dat ICRm alleen op Rsd - Zwolle, Den Haag - Venlo en wat spitstreinen Schiphol - Maastricht reed?quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Die ICRm is planmatig. Het zou best kunnen dat de spooropstelling in Utrecht dat ook wordt
Hoe kan dat nou? De Eurostartreinen zijn toch speciaal ontworpen dat de ene motorwagen de andere uit de brand helpt, mocht het misgaan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:05 schreef James1988 het volgende:
NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:
[..]
Bron: NU.nl
Ik lees het verkeerd. Het is idd niet planmatig meer. Het heeft denk ik met doorschuiven van materieel te maken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe laat rijdt die dan? 'k Dacht dat ICRm alleen op Rsd - Zwolle, Den Haag - Venlo en wat spitstreinen Schiphol - Maastricht reed?
Dat was mijn reactie ook, maar daarna bedacht ik me dat ook de stroom uitgevallen kan zijn... en zonder stroom zal je toch echt moeten wachten totdat er een diesel komt om je eruit te slepen (als die al de tunnel in mogen)quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoe kan dat nou? De Eurostartreinen zijn toch speciaal ontworpen dat de ene motorwagen de andere uit de brand helpt, mocht het misgaan?
Als dit hetzelfde probleem is als een paar weken geleden, zit er sneeuw in de electronica bij de motorwagens. En dat smelt en veroorzaakt kortsluiting.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? De Eurostartreinen zijn toch speciaal ontworpen dat de ene motorwagen de andere uit de brand helpt, mocht het misgaan?
De ontwerpers zijn er dus blijkbaar vanuit gegaan dat het door de opwarming van de aarde niet meer ging sneeuwen in noord Frankrijk en zuid Engelandquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:39 schreef James1988 het volgende:
Als dit hetzelfde probleem is als een paar weken geleden, zit er sneeuw in de electronica bij de motorwagens. En dat smelt en veroorzaakt kortsluiting.
Dacht ik ookquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe laat rijdt die dan? 'k Dacht dat ICRm alleen op Rsd - Zwolle, Den Haag - Venlo en wat spitstreinen Schiphol - Maastricht reed?
Kost jou gewoon 9.05 euro. Tenzij je vergeet uit te checken, dan ben jij jou 20.00euro borg kwijt.. (bij ns abonnees is dit 10.00 euro)quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:48 schreef Crientj het volgende:
Dusch...
Ik heb reizen met saldo op gevraagd, geactiveerd en die meuk. Nu wil ik morgen van Bilthoven naar Nijverdal West. Volgens de NS Site kost dat 9,05 met de OVChip en 10 met een kaartje. [Dus evenveel als een weekendretour.] Maar hoe werkt het nou precies met de OV-Chip, kost het echt 9,05 of gaat er nog iets extra's af naast dat instaptarief wat je als een soort borg houdt?
"Evenveel als een weekendretour"? Een weekendretour kost net zoveel als een normaal retourtje en dat is dus 18,10 met reductie. Je bedoeld natuurlijk 2x 9,05: en ja, dat was hier al genoemd, er is met OV chip geen verschil meer tussen een (dag of weekend)retour en een dubbel enkeltje.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:48 schreef Crientj het volgende:
Dusch...
Ik heb reizen met saldo op gevraagd, geactiveerd en die meuk. Nu wil ik morgen van Bilthoven naar Nijverdal West. Volgens de NS Site kost dat 9,05 met de OVChip en 10 met een kaartje. [Dus evenveel als een weekendretour.] Maar hoe werkt het nou precies met de OV-Chip, kost het echt 9,05 of gaat er nog iets extra's af naast dat instaptarief wat je als een soort borg houdt?
Ik reis ook al even met de chip, het is alleen irritant als het erg druk is, als je in/uit moet checken.. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Het blijft dus idd. bij die 9,05 als je wel uitcheckt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:31 schreef Crientj het volgende:
Ik heb een voordeeluren kaart
Maar ik wil het toch eens proberen. Ben benieuwd dusch vanavond.
Nou die conducteurs controleren dus gewoon geen studenten-chipkaartenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik reis ook al even met de chip, het is alleen irritant als het erg druk is, als je in/uit moet checken.. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Het blijft dus idd. bij die 9,05 als je wel uitcheckt.
De conducteur pakt dan zn palmtop, en scant je chipkaart, waardoor hij weet of je ingecheckt bent.
Wat is er gebeurdquote:Nijmegen-s-Hertogenbosch
Vrijdag 8 Januari 09:23Oorzaak Tussen Ravenstein en Oss rijden geen treinen door de inzet van hulpdiensten.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Arnhem reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Deventer reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Nijmegen reizen via Utrecht Centraal.
Betrof een uitslaande woningbrand aan de Zevenbergenweg te Berghem, een gat net ten oosten van Oss. Woning stond pal langs het spoor.quote:
Ben in 2010 nu 3 keer gecontroleerd. Eén keer liep de conducteur inderdaad gewoon door toen hij zag dat ik een chipkaart had.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou die conducteurs controleren dus gewoon geen studenten-chipkaarten
mooi zo tnxquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:12 schreef Zyron het volgende:
Ja, een voor de kortingsperiode en een voor de gratis-periode.
https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/11febssrquote:In de Rotterdamse metro was het al vanaf 29 januari 2009 niet meer mogelijk om met de OV-chipkaart te reizen.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een OV-chipkaartfaal:
[..]
https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/11febssr
Mat '46 dus in die tweede.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:32 schreef Nightshadow het volgende:
Vandaag is het precies 48 jaar geleden dat er 93 mensen omkwamen bij Harmelen, de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis![]()
[ afbeelding ]
Toen lag er nog geen sneeuw, wat nou opwarming van de aarde!
Btw, wat voor type rijtuigen/mat waren dit?
Edit: heb het, Loc 1131+Plan E en 700+297
Op de dag dat het voor die zwartrijder niet mogelijk is om vervolgens de rest van de trein succesvol aan te klagen wegens mishandeling.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:14 schreef Cothen het volgende:
Wanneer komt er nou eens het bericht dat er een zwartrijder zwaar gewond wordt overgeleverd aan de politie omdat de conducteur bijval kreeg van de rest van de trein?
Op de dag dat de rest van de trein zeker weet dat het klootzakje in kwestie geen slag-, stoot, steek- of vuurwapens in z'n zakken heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:14 schreef Cothen het volgende:
Wanneer komt er nou eens het bericht dat er een zwartrijder zwaar gewond wordt overgeleverd aan de politie omdat de conducteur bijval kreeg van de rest van de trein?
Oh in de Rotterdamse metro was laatst nog zoiets, een dronken man gooit een vrouw om, die man was zo in een hoekje gezet door de halve metro. Die soap heeft wel lang geduurd overigens, want hij stak z'n kop steeds tussen de deur, gevolg machinist (of hoe noem je dat bij een metro?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:14 schreef Cothen het volgende:
En de rest van de passagiers stond erbij, keek ernaar en vertelt vanavond tijdens het avondeten dat het steeds gevaarlijk in de trein wordt en dat niemand de conducteurs te hulp schoot![]()
Wanneer komt er nou eens het bericht dat er een zwartrijder zwaar gewond wordt overgeleverd aan de politie omdat de conducteur bijval kreeg van de rest van de trein?
En jij stond erbij en keek ernaar?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:56 schreef greavy het volgende:
zojuist in stoptrein 17:10 uit zwd ri Gvc een ernstige vechtpartij gezien tussen 2 conducteurs en 3 zwartrijders. In Rtd waren er 8 agenten die de zwartrijder arresteerde. Trein mocht ook niet eerder Rtd binnen hierdoor. 1 conducteur erg gewond met ambu afgevoerd. Andere conducteur ook gewond afgevoerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |