abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2010 @ 22:18:26 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76418380
Hoera! Nummer 204!


BR 204 641 im Bahnhof Lobenstein mit Güterzug in Richtung Blankenstein (Saale); Juli 2006
Lukas Altenburg
29.06.2007


Oh ja, OP!

Welkom in alweer deel 204 (zegge: tweehonderdvier) van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken (hihi).

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Streng man!

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Doe je voordeel met deze tip!

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. En terecht.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

Voor echte dagkaarten (jawel, die bestaan) hoeft dit niet op te gaan.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Omlopen
Er zijn een aantal (vaste) omlopen van verschillend mat. Van een aantal is er een lijst gemaakt. Hieronder links erheen.
Plan T Omlopen

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76418458
  maandag 4 januari 2010 @ 22:20:00 #3
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_76418475
tvp!
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 22:20:06 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76418480
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:59 schreef Ascendancy het volgende:
Op geen enkele aanbesteedde lijn staan geloof ik nog poortjes. Arriva heeft ze sowieso nog niet.
In het noorden staan enkele paaltjes. Gaat met veel in- en uitstappers tegelijk goed werken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76418536
Yaaay.
  Redactie Sport maandag 4 januari 2010 @ 22:22:32 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76418602
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Briljant, moet je in die toch al krappe overstap op Zutphen ook nog snel een kaartje bij de automaat halen..
Je kunt bij de touchscreen-automaten voor elk vertrekstation een kaartje halen, dus dat kun je ook voor je reis naar Zutphen al doen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76418861
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je kunt bij de touchscreen-automaten voor elk vertrekstation een kaartje halen, dus dat kun je ook voor je reis naar Zutphen al doen
Bestaan er ook nog niet-touchscreen automaten dan?
  maandag 4 januari 2010 @ 22:27:24 #8
136283 knars
Teethgrinder
pi_76418867
Bestaat er eigenlijk een tv zender met alleen maar cabineritten, Rail Away enz.?
pi_76418942
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Bestaan er ook nog niet-touchscreen automaten dan?
Ja! Er staat er eentje op Den Haag CS, maar oftie nog werkt weet ik niet.
Staat bij de loketten binnen. ;o
  Redactie Sport maandag 4 januari 2010 @ 22:29:15 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76418963
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Bestaan er ook nog niet-touchscreen automaten dan?
Inmiddels niet meer dacht ik, vorig jaar zijn de laatste code-automaten vervangen uit m'n hoofd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 4 januari 2010 @ 22:30:07 #11
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76419006
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Bestaan er ook nog niet-touchscreen automaten dan?
Volgens mij heeft Gnn er nog eentje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_76419024

Op 2 januari 2010 vertrokken de drie ACTS 1200'en uit 's Hertogenbosch naar de Watergraafsmeer. De 1252, 1254 en 1255 hebben hun diensttijd bij ACTS er op zitten en krijgen naar verluid binnenkort een derde leven. In de ochtenduren staan de drie lokken nog in de stilte op het opstelspoor bij het postperron in ´s Hertogenbosch. Rechts zijn de 1620 en 1618 opgesteld, welke ook ooit nog bij ACTS zouden moeten gaan komen.


Een line up, links de ACTS 1252 en 1255, in het midden de ACTS 1620 met daarachter de 1618 en rechts de ACTS 7106 welke de drie oude loks vandaag komt ophalen, om naar Amsterdam te vervoeren. De 1252, welke 's ochtends nog voorop stond, wordt gewisseld met de 1254. De ACTS 1254 hangt zodoende dan ook achter de 7106.


Terwijl de ACTS 7106 met de 1254 rangeert, passeren de nieuwste sprintertreinstellen SLT (de 2417 en de 2606) van NSR na proefritten tussen Venlo en Eindhoven op de weg terug naar Amersfoort.


ACTS 7106 trekt de ACTS 1254, 1252 en 1255 onder treinnummer 90085 over het riviertje de Dieze heen richting de Amsterdamse Watergraafsmeer.
  Redactie Sport maandag 4 januari 2010 @ 22:33:22 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76419144
Mooie foto's
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 4 januari 2010 @ 22:36:09 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76419276
Nice pics Zug!

Morgen ga ik me excel bestandje online zetten met de meerdere informaties over Plan T.
Heb op Somda 2000 berichten hiervoor doorgelezen
Vet veel werk =.= en ben nog niet helemaal klaar
pi_76419297
Duvel is flink creatief bezig geweest met die OP hoor

en Zug, gave foto's! Hoe weet je al die locaties te vinden, ben je bij die laatste gewoon een hoog gebouw binnen gelopen ofzo ?
pi_76419690
Weet iemand al waarom op NS-hispeed nergens de rit naar Warschau en dat onschrijfbare station staan?
Ik overweeg echt met de trein een keer naar estland te gaan

Met treinreport dan uiteraard.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76419729
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef knars het volgende:
Bestaat er eigenlijk een tv zender met alleen maar cabineritten, Rail Away enz.?
Het In Fahrt kanaal van Bahn TV!
pi_76419980
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:45 schreef Ascendancy het volgende:
Weet iemand al waarom op NS-hispeed nergens de rit naar Warschau en dat onschrijfbare station staan?
Szczecin Glówny? 'k Kan hem er ook niet vinden, in de Hafas planner staat-ie wel. Maar NSHispeed heeft dan ook gewoon een ongelofelijke kutsite.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 22:55:35 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76420232
Mooie foto's Zug
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 4 januari 2010 @ 22:57:38 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76420335
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Szczecin Glówny
Niet het streepje door de L vergeten he: Szczecin Główny
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76420418
Ik zag vandaag trouwen een slet staan op het opstelterein bij nijmegen
pi_76420525
Vandaag ook weer een sterk straaltje vingerverven meegemaakt

Sta ik daar op laan v. NOI word er omgeroepen "door logistieke problemen weten we niet waar de sneltrein richting leiden, alkmaar, hoorn is, en kunnen niet vertellen wanneer deze zal vertrekken"
Dat ding start verdomme 100 meter verder

Hoofdorp opstel dat compleet leegstond

En terug uit lelystad, ik wist het natuurlijk al van tevoren maar ik blijf het gewoon gay vinden. ipv de 4 ic's overdag, 4 doorgetrokken stoptreinen _ !

Nogal wel met de conducteur en machinst van de sprinter naar schiphol staan praten. Het zijn de oudere VIRMS die kapot zijn gegaan.
pi_76420830
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef knars het volgende:
Bestaat er eigenlijk een tv zender met alleen maar cabineritten, Rail Away enz.?
Waarom zou je dat willen? Ik kan je anders wel een zipje mailen met grofweg 2 weken aan kijkplezier kan je ergens 130 GB kwijt?

Trouwens: 2 naamtopics op rij in PTA
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 januari 2010 @ 23:18:17 #24
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_76421238
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
Vandaag ook weer een sterk straaltje vingerverven meegemaakt

Over vingerverven gesproken. NS heeft NedTrain-machinist geschorst omdat 'ie reizigers had vervoerd...

http://frontpage.fok.nl/c(...)-ns-is-geschift.html

Ben ík nou gek, of zijn zij dat???
pi_76421331
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Over vingerverven gesproken. NS heeft NedTrain-machinist geschorst omdat 'ie reizigers had vervoerd...

http://frontpage.fok.nl/c(...)-ns-is-geschift.html

Ben ík nou gek, of zijn zij dat???
Die hadden we vorig topic ook al

We waren tot de conclussie gekomen dat hij een aantekening moest krijgen en bij de volgende misstap eruit moest worden geflikkerd
pi_76421660
Vraagje aan de kenners hier:
Hoe zit dat nu met die OV-chipkaart? Ik moet 'm sowieso nog opladen als weekkaart, maar wat als ik nu in het weekend moet reizen en hij is daarvoor niet opgeladen? Dichtsbijzijnde oplaadpunt is overigens 3 kwartier met de bus... En hoe kan de conducteur in de trein zien dat ik ben ingecheckt?
  maandag 4 januari 2010 @ 23:29:00 #27
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76421699
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Over vingerverven gesproken. NS heeft NedTrain-machinist geschorst omdat 'ie reizigers had vervoerd...

http://frontpage.fok.nl/c(...)-ns-is-geschift.html

Ben ík nou gek, of zijn zij dat???
Inderdaad knettergek.

De NS klaagt het geweld tegen werknemers aan, maar deze stap is nauwelijks beter.
  maandag 4 januari 2010 @ 23:29:36 #28
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76421726
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:28 schreef Nashje het volgende:
Vraagje aan de kenners hier:
Hoe zit dat nu met die OV-chipkaart? Ik moet 'm sowieso nog opladen als weekkaart, maar wat als ik nu in het weekend moet reizen en hij is daarvoor niet opgeladen? Dichtsbijzijnde oplaadpunt is overigens 3 kwartier met de bus... En hoe kan de conducteur in de trein zien dat ik ben ingecheckt?
Deze maand hoef je nog niet in te checken.

Ik zou overigens wel saldo op mijn kaart zetten, want zonder saldo kun je in het weekeinde niet reizen.
pi_76421876
Nee oke, maar wat over een maand dan..
  maandag 4 januari 2010 @ 23:35:10 #30
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76421967
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:33 schreef Nashje het volgende:
Nee oke, maar wat over een maand dan..
Dan moet je het product opgeladen hebben.

Er staat nu een tijdelijk product op de studentenkaart.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 januari 2010 @ 23:35:31 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76421985
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:33 schreef Nashje het volgende:
Nee oke, maar wat over een maand dan..
Dan is het hopen dat je in kunt checken
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 januari 2010 @ 23:42:05 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76422272
Die topictitel: matig, bagger, bagger en super. Wat een combinatie
pi_76422350
Fotootje wat i vanmiddag heb gemaakt :

(Hier licht nog sneeuw en blijft t ook nog wel ff liggen als ik het weerbericht mag geloven )

Me.. me.. me.. Me too
pi_76422353
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/8f7b60d0.wmv belachelijk hoor van NedTrain om hem hiervoor te schorsen
  maandag 4 januari 2010 @ 23:49:24 #35
136283 knars
Teethgrinder
pi_76422590
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Ik kan je anders wel een zipje mailen met grofweg 2 weken aan kijkplezier kan je ergens 130 GB kwijt?

Trouwens: 2 naamtopics op rij in PTA
Even kijken hoeveel ruimtge ik nog bij dropbox heb... hmmm...

Ik heb sinds vandaag digitale tv, en de eerstkomende dagen nog het uitgebreide pakket en ik zit me te verwonderen over de meest bizarre themakanalen. Als ik alleen al 7 jezuskanalen heb, moet er toch minstens een cabineritzender zijn?
pi_76423288
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:43 schreef Palmboom313 het volgende:
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/8f7b60d0.wmv belachelijk hoor van NedTrain om hem hiervoor te schorsen
Is het ook, hij was alleen maar goed bezig.
Maar jah, die hogere heren vinden dat regels regels zijn en dat zelf dan geen uitzondering kan worden gemaakt
Me.. me.. me.. Me too
pi_76423338
Ik moet eens gaan regelen dat ik bij de ns marktonderzoek mag doen in de benelux.

De mensen vragen waarom ze de rit maken, hoeveel ze extra zouden willen betalen om hoeveel sneller op bestemming te komen danwel de rit met meer overstappen moeten maken met de HSL, of uberhaupt de hele rit nog wel maken.

Iets van gewoon omdat het kan, Voor school als oefening voor marketing en om de date te verkopen aan de NSHispeed of zelf te gebruiken..

kwam ik zo ineens net op, lijkt me wel leuk
  dinsdag 5 januari 2010 @ 00:10:22 #38
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76423415
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76424460
Spoorweg museum?
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 03:30:54 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_76426355
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoi Gupps nee, thuis nog lang niet. Vanaf woensdag ga ik voor n tijdje weer bij mń ouders wonen. Met thuishulp en al die kermis (gruww )
De horror... Maar toch wel beter dan in het ziekenhuis de hele dag? Ik kan er niet over meepraten, maar dat lijkt me echt verschrikkelijk.

OT, woensdag ben ik weer in NL, en nemen we de veels te krappe VIRM van Schiphol naar Arnhem weer (als alles rijdt tenminste, want ik hoor van iedereen dat het bitter koud is daar...)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_76426448
Waar ben je nu dan?
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 04:01:49 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_76426461
Bangkok, Thailand. Het is hier nu 11:00 AM, dus ik had niet verwacht dat er iemand online zou zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_76426591
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:42 schreef James1988 het volgende:
Die topictitel: matig, bagger, bagger en super. Wat een combinatie
eind goed, al goed?
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 03:30 schreef Guppyfriend het volgende:
De horror... Maar toch wel beter dan in het ziekenhuis de hele dag? Ik kan er niet over meepraten, maar dat lijkt me echt verschrikkelijk.
Och. Wakker liggen van de pijn en dan om 5 uur smorgens maar hier komen kijken, is ook niet alles
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 07:33:45 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76426866
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 05:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Och. Wakker liggen van de pijn en dan om 5 uur smorgens maar hier komen kijken, is ook niet alles
In iedergeval veel sterkte/beterschap, want dat is ook niet fijn.
pi_76427257
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 05:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Och. Wakker liggen van de pijn en dan om 5 uur smorgens maar hier komen kijken, is ook niet alles
Arme Flash....kan je/mag je al lopen?
pi_76428506
Die foto van Bork lijkt meer op Maarssen..
Hooray for beer.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:01:45 #47
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76428743
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:51 schreef Zyron het volgende:
Die foto van Bork lijkt meer op Maarssen..
Het is toch echt Maliebaan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76429095
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:28 schreef Nashje het volgende:
Vraagje aan de kenners hier:
Hoe zit dat nu met die OV-chipkaart? Ik moet 'm sowieso nog opladen als weekkaart, maar wat als ik nu in het weekend moet reizen en hij is daarvoor niet opgeladen? Dichtsbijzijnde oplaadpunt is overigens 3 kwartier met de bus... En hoe kan de conducteur in de trein zien dat ik ben ingecheckt?
StudentenOV-Chipkaart neem ik aan? Als je in 2009 een Weekkaart had, staat er op dit moment een tijdelijk abonnement op je OV-Chipkaart dat geldig is tot eind januari. Voor februari moet je je bestelling (een weekabonnement voor het jaar 2010 dus) op hebben gehaald bij een ophaalpunt. Als je je abonnement voor 2010 hebt, kun je in- en uitchecken maar dit hoeft bij de NS nog niet. Het enige wat de conducteur dan ziet, is of er op jouw OV-Chipkaart een Week- of Weekendabonnement staat.

Saldo op je OV-Chipkaart zetten heeft weinig zin, aangezien er bij in- of uitchecken met een StudentenOV nog geen geld kan worden afgeschreven. Voor reizen in het weekend of andere kortingsperiodes, moet je dus alsnog een los kaartje kopen. Ooit is het inderdaad de bedoeling dat dergelijke kaartjes van je OV-Chipkaart worden afgeschreven, maar (en ik quote) dat kan nog wel enkele maanden duren.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:31:18 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76429443
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 00:08 schreef Yreal het volgende:
Ik moet eens gaan regelen dat ik bij de ns marktonderzoek mag doen in de benelux.

De mensen vragen waarom ze de rit maken, hoeveel ze extra zouden willen betalen om hoeveel sneller op bestemming te komen danwel de rit met meer overstappen moeten maken met de HSL, of uberhaupt de hele rit nog wel maken.

Iets van gewoon omdat het kan, Voor school als oefening voor marketing en om de date te verkopen aan de NSHispeed of zelf te gebruiken..

kwam ik zo ineens net op, lijkt me wel leuk
Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
pi_76429765
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:17 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Saldo op je OV-Chipkaart zetten heeft weinig zin, aangezien er bij in- of uitchecken met een StudentenOV nog geen geld kan worden afgeschreven. Voor reizen in het weekend of andere kortingsperiodes, moet je dus alsnog een los kaartje kopen. Ooit is het inderdaad de bedoeling dat dergelijke kaartjes van je OV-Chipkaart worden afgeschreven, maar (en ik quote) dat kan nog wel enkele maanden duren.
Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.

Overigens kan de kaart wel in steeds meer bussen gebruikt worden, daar zou je hem dus gewoon kunnen gebruiken om op saldo te rijden.
pi_76429807
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:17 schreef Ireyon het volgende:
Het enige wat de conducteur dan ziet, is of er op jouw OV-Chipkaart een Week- of Weekendabonnement staat.
Als dat net zo goed gaat als met mijn NS-businesscard dan wordt het de komende maanden gratis reizen met de OV-chip in de trein. Voor de Ns-businesscard moet de conducteur zijn palmtop erbij pakken om het nummer in te kloppen en daar hebben ze geen zin in als de trein vol zit.
kost ook te veel tijd om in een volle trein per persoon een nummer over te moeten gaan nemen.
So we just called him Fred too
pi_76429851
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef jappas het volgende:Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.
De paaltjes kunnen er wel mee overweg, maar de software die er achter hangt is gewoon waardeloos.

Die paaltjes hoeven alleen maar te registeren wie waar wanneer in en uitstapt. Vervolgens zal een computer uit moeten rekenen wat de gemaakte kosten zijn en welke kortingen van toepassing zijn.
So we just called him Fred too
pi_76429857
tvp...
pi_76430065
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:45 schreef Cothen het volgende:

[..]

Als dat net zo goed gaat als met mijn NS-businesscard dan wordt het de komende maanden gratis reizen met de OV-chip in de trein. Voor de Ns-businesscard moet de conducteur zijn palmtop erbij pakken om het nummer in te kloppen en daar hebben ze geen zin in als de trein vol zit.
kost ook te veel tijd om in een volle trein per persoon een nummer over te moeten gaan nemen.
Voor de Chipkaart is het bij de conducteur gewoon een kwestie van ervoor houden + *ping* .

@jappas, dat zou ook best kunnen kloppen. Mijn versie kwam van een medewerker op 't perron maar die spreken elkaar inderdaad regelmatig tegen
pi_76430242
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
Mensen die nu een HSL verbinding willen kunnen toch ook de thalys al pakken?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76430313
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
quote:
De enquête die afgelopen week door lokale SP-afdelingen werd gehouden, wijst uit dat zelfs wanneer de HSL geen cent duurder wordt dan de Beneluxtrein, een meerderheid van de reizigers voor de huidige trein kiest.
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
pi_76430332
@ Cothen, ik bedoelde dan uiteraard ook de achterliggende software. Dat paaltje zal inderdaad niet meer registreren als of er iemand in of uitstapt. Maar het blijft een schande dat er niet fatsoenlijk over nagedacht is en er niet gewoon vooraf al een compleet systeem is ontworpen dat ook werkt.

@ Ireyon, Die van mij ook .
pi_76430454
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


[..]

Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
'k Denk niet dat mensen uit Hoofddorp, Laan van NOI of Delft voor de intercity kiezen.
pi_76430535
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


[..]

Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.

Ik vind het nog altijd apart dat bijvoorbeeld Dordrecht veel meer ic's heeft(3 pu), maar Delft een drukker station is
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76430770
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.
Ja dat is inderdaad waar, maar volgens mij krijgen ze allemaal wel een goed alternatief. Vanuit Den Haag kan je overstappen in Rotterdam en in Roosendaal komt de intercity naar Charloi. Als ik vanuit zou Den Haag zou komen zou ik het wel weten hoor, ik stap liever even over om met 300km/h in 1 keer naar Antwerpen te scheuren.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:09 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Denk niet dat mensen uit Hoofddorp, Laan van NOI of Delft voor de intercity kiezen.
Was het maar waar dat de sneltrein in Hoofddorp kwam.
pi_76430809
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef jappas het volgende:
@ Cothen, ik bedoelde dan uiteraard ook de achterliggende software. Dat paaltje zal inderdaad niet meer registreren als of er iemand in of uitstapt. Maar het blijft een schande dat er niet fatsoenlijk over nagedacht is en er niet gewoon vooraf al een compleet systeem is ontworpen dat ook werkt.
Het systeem werkt ook, maar men heeft er voor gekozen om alle informatie op de chipcard op te slaan ipv in een centrale computer. Het voordeel is dat er geen datalijn naar elk station hoeft worden aangelegd (was overigens toch niet nodig, aangezien elk station over een telefoonlijn beschikt) en dat er geen rekening hoeft te worden gehouden met de strenge wetgeving rond de opslag van persoonsgegevens (er wordt immers niks centraal opgeslagen).
Nadeel is wel dat het systeem heel erg simpel te kraken is (wat dus al gebeurd is) en dat je op elk punt alle kortingsinformatie beschikbaar moet hebben.
En probeer dan maar eens alle vervoerders op één lijn te houden, wat niet lukt, zodat je als reiziger geconfronteert wordt met een oerwoud van poortjes en paaltjes op stations als Amsterdam Bijlmer Arena en dat de reiziger steeds opnieuw het starttarief moet betalen als hij een poortje van een andere vervoerder doorgaat.

Overigens, ook in deze situatie ga je straks dubbel starttarief betalen:
van Den Haag naar Apeldoorn, met lange overstap in Utrecht.
Als je dan gaat winkelen in Hoog Catherijne dan betaal je dus voor de reis Den Haag - Utrecht en Utrecht - Apeldoorn. Terwijl dat nu gewoon één prijs is.
Sterker nog, je koopt nu één retourtje. Straks kan je in zo'n situatie opgescheept zitten met 4 enkeltjes.
So we just called him Fred too
pi_76430853
Is dat al bevestigd? Dat die verbinding van Roosendaal er komt? Ik dacht alleen een IC Roosendaal-Antwerpen.
Toch vind ik niet dat de HSL voor binnenlandse trajecten duurder dient te zijn. Dat was niet het idee. En zeker niet het doel.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76430931
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad waar, maar volgens mij krijgen ze allemaal wel een goed alternatief. Vanuit Den Haag kan je overstappen in Rotterdam en in Roosendaal komt de intercity naar Charloi. Als ik vanuit zou Den Haag zou komen zou ik het wel weten hoor, ik stap liever even over om met 300km/h in 1 keer naar Antwerpen te scheuren.
[..]

Was het maar waar dat de sneltrein in Hoofddorp kwam.
'k Zag ook net dat die via Haarlem rijdt.. Kun je nagaan hoe Roosendalers zich voelen met zo'n HSL via Breda . En hoe heel Zeeland zich straks voelt als ook de Intercity via Haarlem rijdt .

Verder is de intercity naar Charleroi geen goed maar een enigszins acceptabel alternatief. De reis wordt er altijd nog langer door en dat is nooit goed .
pi_76431176
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef jappas het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.

Overigens kan de kaart wel in steeds meer bussen gebruikt worden, daar zou je hem dus gewoon kunnen gebruiken om op saldo te rijden.
Beetje verwarring waar je wel en niet op saldo kan reizen:

1. Wél in bus/tram/metro (die OV chip hebben): in de niet-vrij reizenperiode reis je op saldo, tarief ongeveer gelijk aan 'roze strippenkaart'.

2. Níet in de trein: de NS ov-chippaal weigert op dit moment SOV-chipkaarten; tijdens vrij reizen kan en hoef je dus NIET in- en uit te checken en tijdens de kortingsperiode moet je een reductiekaartje kopen en dan je chipkaart laten aflezen door de conducteur. "Ooit" wordt het reizen op saldo met SOV wel mogelijk.

3. Daar waar OV chip nog niet is ingevoerd (vn. bus) toon je alleen je OV chipkaart; sommige chauffeurs hebben afleesapparaten waarmee ze kunnen zien of je week of weekendabo hebt, maar meestal zou je dus zwart kunnen rijden (doen we niet natuurlijk )
Killing as few patients as possible.
pi_76431535
Het is wel triest dat de NS winstbelang boven klantvriendelijkheid stelt. Die beneluxlijn moet alleen maar weg om iedereen de HSL op te dwingen. Dat de overheid dit toestaat
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76431961
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef Ascendancy het volgende:
Het is wel triest dat de NS winstbelang boven klantvriendelijkheid stelt.
Dat is niet zo vreemd. Vroeger hadden we de staat als monopolist, nu hebben we een commercieel bedrijf als monopolist. (aangezien er toch geen enkele politicus is die het aandurft om de NS een echte concurent te gunnen).

En bedrijven met een monopolie kennen geen klantvriendelijkheid. Sterker nog, ze laten liever reizigers in de kou staan dan dat spoorwegpersoneel met creative klantvriendelijke oplossingen komt.
So we just called him Fred too
pi_76432179
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 08:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Arme Flash....kan je/mag je al lopen?
ik stiefel 2-3 keer per dag met de rollator over de gang een stukje ja. onder begeleiding, en met een corset om. dolletjes hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76432452
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:50 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd. Vroeger hadden we de staat als monopolist, nu hebben we een commercieel bedrijf als monopolist. (aangezien er toch geen enkele politicus is die het aandurft om de NS een echte concurent te gunnen).

En bedrijven met een monopolie kennen geen klantvriendelijkheid. Sterker nog, ze laten liever reizigers in de kou staan dan dat spoorwegpersoneel met creative klantvriendelijke oplossingen komt.
Maar de staat is de enige aandeelhouder. Dus dat zijn gewoon dubbele belangen.
Ik ben niet voor de privatisering van het spoor. In Nederland is het er niet beter op geworden. Alle bedrijven hanteren dezelfde tarieven dus concurrentie op het spoor? Nee. Daarnaast is de NS de enige die het hoofdnet regelt. Als je dan gaat privatiseren, trek dan niet je overheidsbedrijfje voor.

Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:07:44 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76432569
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:30 schreef Zug-Chef het volgende:
<knip>
Goedemiddag, u bevindt zich op ProRail-terrein. Voldoet u aan de regels die hiervoor gelden? Mag ik van u een geldig Bewijs van Toegang, heeft u een WBI, draagt u de voorgeschreven schoenen en kleding? Bent u ploeglid (waar is uw VHM?) of alleenwerkende en kunt u aantonen de internetcursus "Veiligheid langs het spoor" met goed gevolg te hebben afgelegd?

Mocht u één van bovenstaande vragen negatief moeten beantwoorden dan bevindt u zich helaas illegaal op dit terrein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:08:24 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76432594
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
Kerel met bril geloof ik, wel een toffe kerel. Maar ja, kerel hè.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:13:09 #71
178444 DenS
Crientj <3
pi_76432764
Ik kan gewoon in & uitchecken op de stations met me OV Studentenchipkaart?
pi_76432941
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kerel met bril geloof ik, wel een toffe kerel. Maar ja, kerel hè.
Het is waar je van houdt, maar als ik in een ziekenhuis moet revalideren, dan heb ik liever een sexy zuster
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76433197
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
Niet allemaal natuurlijk, maar er loopt genoeg sappigs rond hier hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76433444
Dan gaat het revalideren ook veel sneller.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76433743
Vanavond de Burma-spoorlijn bij Rail Away. 1955-2025 NL2
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76434469
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.

Ik vind het nog altijd apart dat bijvoorbeeld Dordrecht veel meer ic's heeft(3 pu), maar Delft een drukker station is
Dat delft geen volwaardig Intercity station is verbaasd mij nog meer dan zoetermeer. Maar volgens mij heeft het simpelweg met het feit te maken dat er geen ruimte voor is in de huidige dienstregeling.

Ik weet nog wel dat ik vroeger op vakantie met de trein als kleine jongen en familie, en dat je rechtstreeks naar Keulen kon vanaf Delft en ook de benelux trein stopte er enkele malen per dag.

Gelukkig word Delft weer een volwaardige intercity station, alhoewel, voor zover je het nog intercities kan noemen.
bier
pi_76434526
Ik zag een benelux trein met belgische IC rijtuigen...kan dat?
bier
pi_76434612
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:02 schreef italiaan1987 het volgende:
Ik zag een benelux trein met belgische IC rijtuigen...kan dat?
Dat kan, die rijden al een tijdje rond



Heerlijke rijtuigen zijn dat
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:09:43 #79
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_76434787
Sjeezus Fles!

Bij het teruglezen zag ik wat jou is overkomen. Heel erg beroerd.

Veel sterkte, man!
pi_76434886
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:01 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Dat delft geen volwaardig Intercity station is verbaasd mij nog meer dan zoetermeer. Maar volgens mij heeft het simpelweg met het feit te maken dat er geen ruimte voor is in de huidige dienstregeling.

Ik weet nog wel dat ik vroeger op vakantie met de trein als kleine jongen en familie, en dat je rechtstreeks naar Keulen kon vanaf Delft en ook de benelux trein stopte er enkele malen per dag.

Gelukkig word Delft weer een volwaardige intercity station, alhoewel, voor zover je het nog intercities kan noemen.
Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.

En dat intercity is een farce. Ik bedoel, blaak en DH LOI worden het ook
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:22:02 #81
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76435152
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet allemaal natuurlijk, maar er loopt genoeg sappigs rond hier hoor
kom zo ff checken
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76435180
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.

En dat intercity is een farce. Ik bedoel, blaak en DH LOI worden het ook
Daarom zei ik ook voor zover het nog een intercity is:p

Maar die tunnel kan Delft ook niks aan doen, de overheid heeft dat zo bepaald dat die maar 2 sporig word. Maar die tunnelbak voor 2 extra sporen word wel al meteen aangelegd.
bier
pi_76435250
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.

En dat intercity is een farce. Ik bedoel, blaak en DH LOI worden het ook
Je vergeet het wereldstation Heemstede-Aerdenhout.
pi_76435543
De tunnel door Delft wordt vierpsorig.

Maar de twee extra sporen worden pas in gebruik genomen nadat het hele traject Rijswijk Aansluiting - Schiedam Centrum vier sporen heeft.
En dát gebeurd pas als de Hoeksche Lijn op het metronet van de RET is aangesloten (en spoor 1 en 2 vrij komen in Schiedam Centrum)
Maar dat gebeurd pas als de diverse partijen weten wat ze gaan doen met de spoorwegovergangen, stations en goederenvervoer op de Hoeksche lijn.
(en ondertussen blijft de NS vrolijk in opdracht van de RET doorrijden op de Hoeksche lijn, met als gevolg dat er een tekort blijft aan stoptreinmat, zodat mat 64 nog steeds niet met pensioen kan.)
So we just called him Fred too
pi_76435546
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:25 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Je vergeet het wereldstation Heemstede-Aerdenhout.


Ik verwijt de gemeente Delft ook niets, maar als ze daar toch bezig zijn in het gewoon goedkoper om alles in 1x te doen. Dus ook elektrificatie en spoorstaven en dergelijke.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76441668
Vandaag reed de 36xx van als sneltrein tussen Ah - Nm om de vertraging in te halen, hij stopt niet op alle tussen gelegen stations .
pi_76441726
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:03 schreef Brembo het volgende:
Vandaag reed de 36xx van als sneltrein tussen Ah - Nm om de vertraging in te halen, hij stopt niet op alle tussen gelegen stations .
Je bedoeld zonder tussenstops van Arnhem naar Nijmegen? Zo hoort het ook.
pi_76441838
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:22 schreef bork het volgende:
kom zo ff checken
En?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76442106
Ik vind die chipkaart maar kut

Bliep! wat een herrie BLIEP!
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_76442727
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je bedoeld zonder tussenstops van Arnhem naar Nijmegen? Zo hoort het ook.
Ja klopt maar mooi om te zien dat het dan gedegradeert wordt tot een Sneltrein die niet stopt op de tussengelegen stations. Anders heb je een Intercity die stopt op alle tussen gelegen stations.
pi_76445060
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html

"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar

driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:29:41 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76445344
Zojuist vernomen dat Plan T 526, welke rond de kerst defect is geraakt, weer in de dienst meerijdt.

Oja, voor ik het vergeet:
Plan T - Informatie Download (Excel)

Wat kan je hierin vinden:
- De rijdende Plan T's
- Omlopen waar sowieso Plan T rijdt.
- Terzijde gestelde Plan T's of gesloopte Plan T's

Hopelijk willen jullie 'm ff bekijken, en een respons geven
pi_76445920
Tvp's
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:53:56 #94
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76446285
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html

"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar

driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?
In hetzelfde artikel hebben ze ook over 200 rijtuigen. Ik gok dat die dus bij die 300 zijn gerekend. Dan valt het weer wat mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:07:51 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76446827
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html

"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar

driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?
Man, de 2800 wordt al opgeheven als er iemand een scheet laat. Dus dat verbaast me niets.

Jammer alleen voor iedereen tussen Amersfoort en Deventer dat ie daar nu in de spits als versterking rijdt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76446831
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html

"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar

driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?
quote:
Het aantal treinen dat rijdt van Rotterdam via Gouda en Utrecht naar Amersfoort, is gehalveerd. ''Daar zijn veel alternatieven beschikbaar. En daar proberen we nu juist langere treinen in te zetten.''
Dus doordat er minder materieel is rijden er minder, maar langere treinen
So we just called him Fred too
pi_76448610
Ach waarom zouden we uberhaupt nog intercities willen? Als ze niet planmatig worden gedegradeerd tot stoptrein, dan is het wel door vingervervende treindienstleiders. Vanmorgen de -tot dan toe- keurig op tijd rijdende ic die in breda wordt vastgehouden om er nog eventjes een cargo voor langs te laten sukkelen. En op utrecht nog net eventjes een een stoppertje een minuut eerder laten vertrekken dan een iets vertraagde ic.

Ik vraag me af wanneer we hier belgische toestanden krijgen. Met reistijden van drie kwartier over een traject van 40km.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:55:26 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76448718
Wat jij zegt ben ik de laatste maanden van 2009 ook vaak tegengekomen... Goederentreinen die nog even moeten roestrijden voor de intercity uit, stoptreinen die doodleuk voor intercity's uit hobbelen, twee minuten voor vertrek van een ic nog een zware kolentrein de baan op sturen, het was echt schering en inslag... Blijkbaar is er nog geen verbetering voor 2010.

Volgens mij staat er bij ProRail nog wel een vacature open voor teamleider o.i.d. van de treindienstleiders. Iedereen die het beter weet: veel succes!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76449600
In Enschede stonden ruim 10 ICM en in Hengelo nog eens 4. Toch reed de intercity Enschede-Hengelo met een enkel DM'90. Waren die dan allemaal kapot? Of wat is het nut daarvan?
pi_76450799
Zojuist de fyra gespot op Den Bosch, in 't echie is dat ding net zo lelijk als op de foto's. Slechte afwerking zeg, een enorme kier waar ze de bodykit op de voorkant hebben gepopnageld. Worden de uiteindelijk versies ook verlaagd met booskijkers, spinners, spoiler, tribal achterop en een herrie uitlaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')