De paaltjes kunnen er wel mee overweg, maar de software die er achter hangt is gewoon waardeloos.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef jappas het volgende:Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.
Voor de Chipkaart is het bij de conducteur gewoon een kwestie van ervoor houden + *ping*quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:45 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als dat net zo goed gaat als met mijn NS-businesscard dan wordt het de komende maanden gratis reizen met de OV-chip in de trein. Voor de Ns-businesscard moet de conducteur zijn palmtop erbij pakken om het nummer in te kloppen en daar hebben ze geen zin in als de trein vol zit.
kost ook te veel tijd om in een volle trein per persoon een nummer over te moeten gaan nemen.
Mensen die nu een HSL verbinding willen kunnen toch ook de thalys al pakken?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...quote:De enquête die afgelopen week door lokale SP-afdelingen werd gehouden, wijst uit dat zelfs wanneer de HSL geen cent duurder wordt dan de Beneluxtrein, een meerderheid van de reizigers voor de huidige trein kiest.
'k Denk niet dat mensen uit Hoofddorp, Laan van NOI of Delft voor de intercity kiezen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
[..]
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
[..]
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
Ja dat is inderdaad waar, maar volgens mij krijgen ze allemaal wel een goed alternatief. Vanuit Den Haag kan je overstappen in Rotterdam en in Roosendaal komt de intercity naar Charloi. Als ik vanuit zou Den Haag zou komen zou ik het wel weten hoor, ik stap liever even over om met 300km/h in 1 keer naar Antwerpen te scheuren.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.
Was het maar waar dat de sneltrein in Hoofddorp kwam.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Denk niet dat mensen uit Hoofddorp, Laan van NOI of Delft voor de intercity kiezen.
Het systeem werkt ook, maar men heeft er voor gekozen om alle informatie op de chipcard op te slaan ipv in een centrale computer. Het voordeel is dat er geen datalijn naar elk station hoeft worden aangelegd (was overigens toch niet nodig, aangezien elk station over een telefoonlijn beschikt) en dat er geen rekening hoeft te worden gehouden met de strenge wetgeving rond de opslag van persoonsgegevens (er wordt immers niks centraal opgeslagen).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef jappas het volgende:
@ Cothen, ik bedoelde dan uiteraard ook de achterliggende software. Dat paaltje zal inderdaad niet meer registreren als of er iemand in of uitstapt. Maar het blijft een schande dat er niet fatsoenlijk over nagedacht is en er niet gewoon vooraf al een compleet systeem is ontworpen dat ook werkt.
'k Zag ook net dat die via Haarlem rijdt..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad waar, maar volgens mij krijgen ze allemaal wel een goed alternatief. Vanuit Den Haag kan je overstappen in Rotterdam en in Roosendaal komt de intercity naar Charloi. Als ik vanuit zou Den Haag zou komen zou ik het wel weten hoor, ik stap liever even over om met 300km/h in 1 keer naar Antwerpen te scheuren.
[..]
Was het maar waar dat de sneltrein in Hoofddorp kwam.
Beetje verwarring waar je wel en niet op saldo kan reizen:quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef jappas het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.
Overigens kan de kaart wel in steeds meer bussen gebruikt worden, daar zou je hem dus gewoon kunnen gebruiken om op saldo te rijden.
Dat is niet zo vreemd. Vroeger hadden we de staat als monopolist, nu hebben we een commercieel bedrijf als monopolist. (aangezien er toch geen enkele politicus is die het aandurft om de NS een echte concurent te gunnen).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef Ascendancy het volgende:
Het is wel triest dat de NS winstbelang boven klantvriendelijkheid stelt.
ik stiefel 2-3 keer per dag met de rollator over de gang een stukje ja. onder begeleiding, en met een corset om. dolletjes hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Arme Flash....kan je/mag je al lopen?
Maar de staat is de enige aandeelhouder. Dus dat zijn gewoon dubbele belangen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:50 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd. Vroeger hadden we de staat als monopolist, nu hebben we een commercieel bedrijf als monopolist. (aangezien er toch geen enkele politicus is die het aandurft om de NS een echte concurent te gunnen).
En bedrijven met een monopolie kennen geen klantvriendelijkheid. Sterker nog, ze laten liever reizigers in de kou staan dan dat spoorwegpersoneel met creative klantvriendelijke oplossingen komt.
Goedemiddag, u bevindt zich op ProRail-terrein. Voldoet u aan de regels die hiervoor gelden? Mag ik van u een geldig Bewijs van Toegang, heeft u een WBI, draagt u de voorgeschreven schoenen en kleding? Bent u ploeglid (waar is uw VHM?) of alleenwerkende en kunt u aantonen de internetcursus "Veiligheid langs het spoor" met goed gevolg te hebben afgelegd?quote:
Kerel met bril geloof ik, wel een toffe kerel. Maar ja, kerel hè.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
Het is waar je van houdt, maar als ik in een ziekenhuis moet revalideren, dan heb ik liever een sexy zusterquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kerel met bril geloof ik, wel een toffe kerel. Maar ja, kerel hè.
Niet allemaal natuurlijk, maar er loopt genoeg sappigs rond hier hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
Dat delft geen volwaardig Intercity station is verbaasd mij nog meer dan zoetermeer. Maar volgens mij heeft het simpelweg met het feit te maken dat er geen ruimte voor is in de huidige dienstregeling.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.
Ik vind het nog altijd apart dat bijvoorbeeld Dordrecht veel meer ic's heeft(3 pu), maar Delft een drukker station is
Dat kan, die rijden al een tijdje rondquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:02 schreef italiaan1987 het volgende:
Ik zag een benelux trein met belgische IC rijtuigen...kan dat?
Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:01 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Dat delft geen volwaardig Intercity station is verbaasd mij nog meer dan zoetermeer. Maar volgens mij heeft het simpelweg met het feit te maken dat er geen ruimte voor is in de huidige dienstregeling.
Ik weet nog wel dat ik vroeger op vakantie met de trein als kleine jongen en familie, en dat je rechtstreeks naar Keulen kon vanaf Delft en ook de benelux trein stopte er enkele malen per dag.
Gelukkig word Delft weer een volwaardige intercity station, alhoewel, voor zover je het nog intercities kan noemen.
kom zo ff checkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet allemaal natuurlijk, maar er loopt genoeg sappigs rond hier hoor![]()
Daarom zei ik ook voor zover het nog een intercity is:pquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.
En dat intercity is een farce. Ik bedoel, blaak en DH LOI worden het ook
Je vergeet het wereldstation Heemstede-Aerdenhout.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.
En dat intercity is een farce. Ik bedoel, blaak en DH LOI worden het ook
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:25 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je vergeet het wereldstation Heemstede-Aerdenhout.
Je bedoeld zonder tussenstops van Arnhem naar Nijmegen? Zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:03 schreef Brembo het volgende:
Vandaag reed de 36xx van als sneltrein tussen Ah - Nm om de vertraging in te halen, hij stopt niet op alle tussen gelegen stations.
Ja klopt maar mooi om te zien dat het dan gedegradeert wordt tot een Sneltrein die niet stopt op de tussengelegen stations. Anders heb je een Intercity die stopt op alle tussen gelegen stations.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je bedoeld zonder tussenstops van Arnhem naar Nijmegen? Zo hoort het ook.
In hetzelfde artikel hebben ze ook over 200 rijtuigen. Ik gok dat die dus bij die 300 zijn gerekend. Dan valt het weer wat mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html
"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar
driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?![]()
Man, de 2800 wordt al opgeheven als er iemand een scheet laat. Dus dat verbaast me niets.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html
"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar
driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?![]()
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html
"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar
driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?![]()
Dus doordat er minder materieel is rijden er minder, maar langere treinenquote:Het aantal treinen dat rijdt van Rotterdam via Gouda en Utrecht naar Amersfoort, is gehalveerd. ''Daar zijn veel alternatieven beschikbaar. En daar proberen we nu juist langere treinen in te zetten.''
Dat vond ik niet eens het ergste.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:38 schreef Fixers het volgende:
Zojuist de fyra gespot op Den Bosch, in 't echie is dat ding net zo lelijk als op de foto's. Slechte afwerking zeg, een enorme kier waar ze de bodykit op de voorkant hebben gepopnageld. Worden de uiteindelijk versies ook verlaagd met booskijkers, spinners, spoiler, tribal achterop en een herrie uitlaat?
Noorwegen en Finland ook. Al zijn de snelste treinen van Noorwegen onbetrouwbaar (want: AnsaldoBreda).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat vond ik niet eens het ergste.
Hij is gewoon zo lompEN kan maar 250km/u terwijl een normale hogesnelheidslijn gewoon 300 hoort te kunnen, zweden daargelaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |