abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76429851
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef jappas het volgende:Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.
De paaltjes kunnen er wel mee overweg, maar de software die er achter hangt is gewoon waardeloos.

Die paaltjes hoeven alleen maar te registeren wie waar wanneer in en uitstapt. Vervolgens zal een computer uit moeten rekenen wat de gemaakte kosten zijn en welke kortingen van toepassing zijn.
So we just called him Fred too
pi_76429857
tvp...
pi_76430065
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:45 schreef Cothen het volgende:

[..]

Als dat net zo goed gaat als met mijn NS-businesscard dan wordt het de komende maanden gratis reizen met de OV-chip in de trein. Voor de Ns-businesscard moet de conducteur zijn palmtop erbij pakken om het nummer in te kloppen en daar hebben ze geen zin in als de trein vol zit.
kost ook te veel tijd om in een volle trein per persoon een nummer over te moeten gaan nemen.
Voor de Chipkaart is het bij de conducteur gewoon een kwestie van ervoor houden + *ping* .

@jappas, dat zou ook best kunnen kloppen. Mijn versie kwam van een medewerker op 't perron maar die spreken elkaar inderdaad regelmatig tegen
pi_76430242
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
Mensen die nu een HSL verbinding willen kunnen toch ook de thalys al pakken?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76430313
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
quote:
De enquête die afgelopen week door lokale SP-afdelingen werd gehouden, wijst uit dat zelfs wanneer de HSL geen cent duurder wordt dan de Beneluxtrein, een meerderheid van de reizigers voor de huidige trein kiest.
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
pi_76430332
@ Cothen, ik bedoelde dan uiteraard ook de achterliggende software. Dat paaltje zal inderdaad niet meer registreren als of er iemand in of uitstapt. Maar het blijft een schande dat er niet fatsoenlijk over nagedacht is en er niet gewoon vooraf al een compleet systeem is ontworpen dat ook werkt.

@ Ireyon, Die van mij ook .
pi_76430454
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


[..]

Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
'k Denk niet dat mensen uit Hoofddorp, Laan van NOI of Delft voor de intercity kiezen.
pi_76430535
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


[..]

Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.

Ik vind het nog altijd apart dat bijvoorbeeld Dordrecht veel meer ic's heeft(3 pu), maar Delft een drukker station is
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76430770
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.
Ja dat is inderdaad waar, maar volgens mij krijgen ze allemaal wel een goed alternatief. Vanuit Den Haag kan je overstappen in Rotterdam en in Roosendaal komt de intercity naar Charloi. Als ik vanuit zou Den Haag zou komen zou ik het wel weten hoor, ik stap liever even over om met 300km/h in 1 keer naar Antwerpen te scheuren.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:09 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Denk niet dat mensen uit Hoofddorp, Laan van NOI of Delft voor de intercity kiezen.
Was het maar waar dat de sneltrein in Hoofddorp kwam.
pi_76430809
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef jappas het volgende:
@ Cothen, ik bedoelde dan uiteraard ook de achterliggende software. Dat paaltje zal inderdaad niet meer registreren als of er iemand in of uitstapt. Maar het blijft een schande dat er niet fatsoenlijk over nagedacht is en er niet gewoon vooraf al een compleet systeem is ontworpen dat ook werkt.
Het systeem werkt ook, maar men heeft er voor gekozen om alle informatie op de chipcard op te slaan ipv in een centrale computer. Het voordeel is dat er geen datalijn naar elk station hoeft worden aangelegd (was overigens toch niet nodig, aangezien elk station over een telefoonlijn beschikt) en dat er geen rekening hoeft te worden gehouden met de strenge wetgeving rond de opslag van persoonsgegevens (er wordt immers niks centraal opgeslagen).
Nadeel is wel dat het systeem heel erg simpel te kraken is (wat dus al gebeurd is) en dat je op elk punt alle kortingsinformatie beschikbaar moet hebben.
En probeer dan maar eens alle vervoerders op één lijn te houden, wat niet lukt, zodat je als reiziger geconfronteert wordt met een oerwoud van poortjes en paaltjes op stations als Amsterdam Bijlmer Arena en dat de reiziger steeds opnieuw het starttarief moet betalen als hij een poortje van een andere vervoerder doorgaat.

Overigens, ook in deze situatie ga je straks dubbel starttarief betalen:
van Den Haag naar Apeldoorn, met lange overstap in Utrecht.
Als je dan gaat winkelen in Hoog Catherijne dan betaal je dus voor de reis Den Haag - Utrecht en Utrecht - Apeldoorn. Terwijl dat nu gewoon één prijs is.
Sterker nog, je koopt nu één retourtje. Straks kan je in zo'n situatie opgescheept zitten met 4 enkeltjes.
So we just called him Fred too
pi_76430853
Is dat al bevestigd? Dat die verbinding van Roosendaal er komt? Ik dacht alleen een IC Roosendaal-Antwerpen.
Toch vind ik niet dat de HSL voor binnenlandse trajecten duurder dient te zijn. Dat was niet het idee. En zeker niet het doel.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76430931
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad waar, maar volgens mij krijgen ze allemaal wel een goed alternatief. Vanuit Den Haag kan je overstappen in Rotterdam en in Roosendaal komt de intercity naar Charloi. Als ik vanuit zou Den Haag zou komen zou ik het wel weten hoor, ik stap liever even over om met 300km/h in 1 keer naar Antwerpen te scheuren.
[..]

Was het maar waar dat de sneltrein in Hoofddorp kwam.
'k Zag ook net dat die via Haarlem rijdt.. Kun je nagaan hoe Roosendalers zich voelen met zo'n HSL via Breda . En hoe heel Zeeland zich straks voelt als ook de Intercity via Haarlem rijdt .

Verder is de intercity naar Charleroi geen goed maar een enigszins acceptabel alternatief. De reis wordt er altijd nog langer door en dat is nooit goed .
pi_76431176
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef jappas het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.

Overigens kan de kaart wel in steeds meer bussen gebruikt worden, daar zou je hem dus gewoon kunnen gebruiken om op saldo te rijden.
Beetje verwarring waar je wel en niet op saldo kan reizen:

1. Wél in bus/tram/metro (die OV chip hebben): in de niet-vrij reizenperiode reis je op saldo, tarief ongeveer gelijk aan 'roze strippenkaart'.

2. Níet in de trein: de NS ov-chippaal weigert op dit moment SOV-chipkaarten; tijdens vrij reizen kan en hoef je dus NIET in- en uit te checken en tijdens de kortingsperiode moet je een reductiekaartje kopen en dan je chipkaart laten aflezen door de conducteur. "Ooit" wordt het reizen op saldo met SOV wel mogelijk.

3. Daar waar OV chip nog niet is ingevoerd (vn. bus) toon je alleen je OV chipkaart; sommige chauffeurs hebben afleesapparaten waarmee ze kunnen zien of je week of weekendabo hebt, maar meestal zou je dus zwart kunnen rijden (doen we niet natuurlijk )
Killing as few patients as possible.
pi_76431535
Het is wel triest dat de NS winstbelang boven klantvriendelijkheid stelt. Die beneluxlijn moet alleen maar weg om iedereen de HSL op te dwingen. Dat de overheid dit toestaat
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76431961
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef Ascendancy het volgende:
Het is wel triest dat de NS winstbelang boven klantvriendelijkheid stelt.
Dat is niet zo vreemd. Vroeger hadden we de staat als monopolist, nu hebben we een commercieel bedrijf als monopolist. (aangezien er toch geen enkele politicus is die het aandurft om de NS een echte concurent te gunnen).

En bedrijven met een monopolie kennen geen klantvriendelijkheid. Sterker nog, ze laten liever reizigers in de kou staan dan dat spoorwegpersoneel met creative klantvriendelijke oplossingen komt.
So we just called him Fred too
pi_76432179
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 08:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Arme Flash....kan je/mag je al lopen?
ik stiefel 2-3 keer per dag met de rollator over de gang een stukje ja. onder begeleiding, en met een corset om. dolletjes hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76432452
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:50 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd. Vroeger hadden we de staat als monopolist, nu hebben we een commercieel bedrijf als monopolist. (aangezien er toch geen enkele politicus is die het aandurft om de NS een echte concurent te gunnen).

En bedrijven met een monopolie kennen geen klantvriendelijkheid. Sterker nog, ze laten liever reizigers in de kou staan dan dat spoorwegpersoneel met creative klantvriendelijke oplossingen komt.
Maar de staat is de enige aandeelhouder. Dus dat zijn gewoon dubbele belangen.
Ik ben niet voor de privatisering van het spoor. In Nederland is het er niet beter op geworden. Alle bedrijven hanteren dezelfde tarieven dus concurrentie op het spoor? Nee. Daarnaast is de NS de enige die het hoofdnet regelt. Als je dan gaat privatiseren, trek dan niet je overheidsbedrijfje voor.

Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:07:44 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76432569
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:30 schreef Zug-Chef het volgende:
<knip>
Goedemiddag, u bevindt zich op ProRail-terrein. Voldoet u aan de regels die hiervoor gelden? Mag ik van u een geldig Bewijs van Toegang, heeft u een WBI, draagt u de voorgeschreven schoenen en kleding? Bent u ploeglid (waar is uw VHM?) of alleenwerkende en kunt u aantonen de internetcursus "Veiligheid langs het spoor" met goed gevolg te hebben afgelegd?

Mocht u één van bovenstaande vragen negatief moeten beantwoorden dan bevindt u zich helaas illegaal op dit terrein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:08:24 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76432594
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
Kerel met bril geloof ik, wel een toffe kerel. Maar ja, kerel hè.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:13:09 #71
178444 DenS
Crientj <3
pi_76432764
Ik kan gewoon in & uitchecken op de stations met me OV Studentenchipkaart?
pi_76432941
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kerel met bril geloof ik, wel een toffe kerel. Maar ja, kerel hè.
Het is waar je van houdt, maar als ik in een ziekenhuis moet revalideren, dan heb ik liever een sexy zuster
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76433197
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
Niet allemaal natuurlijk, maar er loopt genoeg sappigs rond hier hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76433444
Dan gaat het revalideren ook veel sneller.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76433743
Vanavond de Burma-spoorlijn bij Rail Away. 1955-2025 NL2
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76434469
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.

Ik vind het nog altijd apart dat bijvoorbeeld Dordrecht veel meer ic's heeft(3 pu), maar Delft een drukker station is
Dat delft geen volwaardig Intercity station is verbaasd mij nog meer dan zoetermeer. Maar volgens mij heeft het simpelweg met het feit te maken dat er geen ruimte voor is in de huidige dienstregeling.

Ik weet nog wel dat ik vroeger op vakantie met de trein als kleine jongen en familie, en dat je rechtstreeks naar Keulen kon vanaf Delft en ook de benelux trein stopte er enkele malen per dag.

Gelukkig word Delft weer een volwaardige intercity station, alhoewel, voor zover je het nog intercities kan noemen.
bier
pi_76434526
Ik zag een benelux trein met belgische IC rijtuigen...kan dat?
bier
pi_76434612
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:02 schreef italiaan1987 het volgende:
Ik zag een benelux trein met belgische IC rijtuigen...kan dat?
Dat kan, die rijden al een tijdje rond



Heerlijke rijtuigen zijn dat
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:09:43 #79
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_76434787
Sjeezus Fles!

Bij het teruglezen zag ik wat jou is overkomen. Heel erg beroerd.

Veel sterkte, man!
pi_76434886
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:01 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Dat delft geen volwaardig Intercity station is verbaasd mij nog meer dan zoetermeer. Maar volgens mij heeft het simpelweg met het feit te maken dat er geen ruimte voor is in de huidige dienstregeling.

Ik weet nog wel dat ik vroeger op vakantie met de trein als kleine jongen en familie, en dat je rechtstreeks naar Keulen kon vanaf Delft en ook de benelux trein stopte er enkele malen per dag.

Gelukkig word Delft weer een volwaardige intercity station, alhoewel, voor zover je het nog intercities kan noemen.
Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.

En dat intercity is een farce. Ik bedoel, blaak en DH LOI worden het ook
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:22:02 #81
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76435152
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet allemaal natuurlijk, maar er loopt genoeg sappigs rond hier hoor
kom zo ff checken
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76435180
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.

En dat intercity is een farce. Ik bedoel, blaak en DH LOI worden het ook
Daarom zei ik ook voor zover het nog een intercity is:p

Maar die tunnel kan Delft ook niks aan doen, de overheid heeft dat zo bepaald dat die maar 2 sporig word. Maar die tunnelbak voor 2 extra sporen word wel al meteen aangelegd.
bier
pi_76435250
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat ze die spoortunnel niet direct viersporig uitvoeren is ook een rare keuze, zeker aangezien ze spoorboekloos willen gaan rijden op dat traject.

En dat intercity is een farce. Ik bedoel, blaak en DH LOI worden het ook
Je vergeet het wereldstation Heemstede-Aerdenhout.
pi_76435543
De tunnel door Delft wordt vierpsorig.

Maar de twee extra sporen worden pas in gebruik genomen nadat het hele traject Rijswijk Aansluiting - Schiedam Centrum vier sporen heeft.
En dát gebeurd pas als de Hoeksche Lijn op het metronet van de RET is aangesloten (en spoor 1 en 2 vrij komen in Schiedam Centrum)
Maar dat gebeurd pas als de diverse partijen weten wat ze gaan doen met de spoorwegovergangen, stations en goederenvervoer op de Hoeksche lijn.
(en ondertussen blijft de NS vrolijk in opdracht van de RET doorrijden op de Hoeksche lijn, met als gevolg dat er een tekort blijft aan stoptreinmat, zodat mat 64 nog steeds niet met pensioen kan.)
So we just called him Fred too
pi_76435546
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:25 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Je vergeet het wereldstation Heemstede-Aerdenhout.


Ik verwijt de gemeente Delft ook niets, maar als ze daar toch bezig zijn in het gewoon goedkoper om alles in 1x te doen. Dus ook elektrificatie en spoorstaven en dergelijke.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76441668
Vandaag reed de 36xx van als sneltrein tussen Ah - Nm om de vertraging in te halen, hij stopt niet op alle tussen gelegen stations .
pi_76441726
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:03 schreef Brembo het volgende:
Vandaag reed de 36xx van als sneltrein tussen Ah - Nm om de vertraging in te halen, hij stopt niet op alle tussen gelegen stations .
Je bedoeld zonder tussenstops van Arnhem naar Nijmegen? Zo hoort het ook.
pi_76441838
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:22 schreef bork het volgende:
kom zo ff checken
En?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76442106
Ik vind die chipkaart maar kut

Bliep! wat een herrie BLIEP!
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_76442727
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je bedoeld zonder tussenstops van Arnhem naar Nijmegen? Zo hoort het ook.
Ja klopt maar mooi om te zien dat het dan gedegradeert wordt tot een Sneltrein die niet stopt op de tussengelegen stations. Anders heb je een Intercity die stopt op alle tussen gelegen stations.
pi_76445060
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html

"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar

driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:29:41 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76445344
Zojuist vernomen dat Plan T 526, welke rond de kerst defect is geraakt, weer in de dienst meerijdt.

Oja, voor ik het vergeet:
Plan T - Informatie Download (Excel)

Wat kan je hierin vinden:
- De rijdende Plan T's
- Omlopen waar sowieso Plan T rijdt.
- Terzijde gestelde Plan T's of gesloopte Plan T's

Hopelijk willen jullie 'm ff bekijken, en een respons geven
pi_76445920
Tvp's
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:53:56 #94
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76446285
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html

"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar

driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?
In hetzelfde artikel hebben ze ook over 200 rijtuigen. Ik gok dat die dus bij die 300 zijn gerekend. Dan valt het weer wat mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:07:51 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76446827
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html

"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar

driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?
Man, de 2800 wordt al opgeheven als er iemand een scheet laat. Dus dat verbaast me niets.

Jammer alleen voor iedereen tussen Amersfoort en Deventer dat ie daar nu in de spits als versterking rijdt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76446831
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-onderhoud.html

"we proberen de pijn te verdelen". Dus we heffen de 2800 op. klaar

driehonderd treinen kapotgegaan door wat sneeuw?
quote:
Het aantal treinen dat rijdt van Rotterdam via Gouda en Utrecht naar Amersfoort, is gehalveerd. ''Daar zijn veel alternatieven beschikbaar. En daar proberen we nu juist langere treinen in te zetten.''
Dus doordat er minder materieel is rijden er minder, maar langere treinen
So we just called him Fred too
pi_76448610
Ach waarom zouden we uberhaupt nog intercities willen? Als ze niet planmatig worden gedegradeerd tot stoptrein, dan is het wel door vingervervende treindienstleiders. Vanmorgen de -tot dan toe- keurig op tijd rijdende ic die in breda wordt vastgehouden om er nog eventjes een cargo voor langs te laten sukkelen. En op utrecht nog net eventjes een een stoppertje een minuut eerder laten vertrekken dan een iets vertraagde ic.

Ik vraag me af wanneer we hier belgische toestanden krijgen. Met reistijden van drie kwartier over een traject van 40km.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:55:26 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76448718
Wat jij zegt ben ik de laatste maanden van 2009 ook vaak tegengekomen... Goederentreinen die nog even moeten roestrijden voor de intercity uit, stoptreinen die doodleuk voor intercity's uit hobbelen, twee minuten voor vertrek van een ic nog een zware kolentrein de baan op sturen, het was echt schering en inslag... Blijkbaar is er nog geen verbetering voor 2010.

Volgens mij staat er bij ProRail nog wel een vacature open voor teamleider o.i.d. van de treindienstleiders. Iedereen die het beter weet: veel succes!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76449600
In Enschede stonden ruim 10 ICM en in Hengelo nog eens 4. Toch reed de intercity Enschede-Hengelo met een enkel DM'90. Waren die dan allemaal kapot? Of wat is het nut daarvan?
pi_76450799
Zojuist de fyra gespot op Den Bosch, in 't echie is dat ding net zo lelijk als op de foto's. Slechte afwerking zeg, een enorme kier waar ze de bodykit op de voorkant hebben gepopnageld. Worden de uiteindelijk versies ook verlaagd met booskijkers, spinners, spoiler, tribal achterop en een herrie uitlaat?
pi_76450893
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:38 schreef Fixers het volgende:
Zojuist de fyra gespot op Den Bosch, in 't echie is dat ding net zo lelijk als op de foto's. Slechte afwerking zeg, een enorme kier waar ze de bodykit op de voorkant hebben gepopnageld. Worden de uiteindelijk versies ook verlaagd met booskijkers, spinners, spoiler, tribal achterop en een herrie uitlaat?
Dat vond ik niet eens het ergste.
Hij is gewoon zo lomp EN kan maar 250km/u terwijl een normale hogesnelheidslijn gewoon 300 hoort te kunnen, zweden daargelaten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:55:24 #102
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76451672
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:40 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat vond ik niet eens het ergste.
Hij is gewoon zo lomp EN kan maar 250km/u terwijl een normale hogesnelheidslijn gewoon 300 hoort te kunnen, zweden daargelaten.
Noorwegen en Finland ook. Al zijn de snelste treinen van Noorwegen onbetrouwbaar (want: AnsaldoBreda).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')