abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76450893
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:38 schreef Fixers het volgende:
Zojuist de fyra gespot op Den Bosch, in 't echie is dat ding net zo lelijk als op de foto's. Slechte afwerking zeg, een enorme kier waar ze de bodykit op de voorkant hebben gepopnageld. Worden de uiteindelijk versies ook verlaagd met booskijkers, spinners, spoiler, tribal achterop en een herrie uitlaat?
Dat vond ik niet eens het ergste.
Hij is gewoon zo lomp EN kan maar 250km/u terwijl een normale hogesnelheidslijn gewoon 300 hoort te kunnen, zweden daargelaten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:55:24 #102
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76451672
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:40 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat vond ik niet eens het ergste.
Hij is gewoon zo lomp EN kan maar 250km/u terwijl een normale hogesnelheidslijn gewoon 300 hoort te kunnen, zweden daargelaten.
Noorwegen en Finland ook. Al zijn de snelste treinen van Noorwegen onbetrouwbaar (want: AnsaldoBreda).
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:58:18 #103
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76451833
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:13 schreef DenS het volgende:
Ik kan gewoon in & uitchecken op de stations met me OV Studentenchipkaart?
Als je je product ophaalt, ja.

Ik heb de mijne vandaag opgehaald op mijn 'thuisbasis'.
pi_76452084
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Noorwegen en Finland ook. Al zijn de snelste treinen van Noorwegen onbetrouwbaar (want: AnsaldoBreda).
Volgens wiki gaan ze tot 210km/u
Het zijn ook tilt treinen, die gaan altijd langzamer toch?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:03:55 #105
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76452196
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Volgens wiki gaan ze tot 210km/u
Het zijn ook tilt treinen, die gaan altijd langzamer toch?
Finland heeft Pendolino's, Noorwegen niet.
pi_76452561
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef Nightshadow het volgende:
In Enschede stonden ruim 10 ICM en in Hengelo nog eens 4. Toch reed de intercity Enschede-Hengelo met een enkel DM'90. Waren die dan allemaal kapot? Of wat is het nut daarvan?
Hmm een DM`90 als IC ?

Dat lijkt me niet...

of er moet stroomuitval zijn geweest tussen Almelo en Enschede...

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2010 20:10:01 ]
  Redactie Sport dinsdag 5 januari 2010 @ 20:09:59 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76452602
Komt wel vaker voor hoor, de trein Enschede-Hengelo die aansluit op de internationale trein is ook een intercity
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76452639
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:09 schreef dennistd het volgende:
Komt wel vaker voor hoor, de trein Enschede-Hengelo die aansluit op de internationale trein is ook een intercity
Jah oke, dat is dan 3x per dag ofzo. Maar dan word hij ook altijd met ICM gereden..
pi_76454275
Ik ben het trouwens eens met dat de ov-chip voor een klerenherrie zorgt met dat gebliep de hele tijd als ik op de trein sta te wachten .

Vandaag lekker eerste klas overgang gekocht om in stijl naar school vervoerd te worden Onderweg zag ook ik de v250 voorbij Abcoude rijden, opvallend gezien reed hij langs de perrons richting utrecht en niet op het IC spoor
pi_76454982
geenstijl is eindelijk ook eens achter de trajectvideo's gekomen Hebben ze alleen wel het verkeerde channel gepakt maar goed.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:09:25 #111
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76456017
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En?
Eerlijk is eerlijk er was er eentje die er bijzonder aantrekkelijk uit zag.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 januari 2010 @ 21:16:09 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76456409
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76457092
quote:
Taxichauffeur dood bij botsing met trein

Bij een treinbotsing in het Brabantse Boxtel is zojuist een taxichauffeur omgekomen. Twee inzittenden van de auto hebben het ongeluk overleefd. Over de toestand van de trein(passagiers) is niets bekend.

De passagierstrein van Tilburg naar Eindhoven klapte om kwart voor zeven tegen de taxi. De NS hebben het volledige treinverkeer tussen Boxtel en Oisterwijk stilgelegd. Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van een halfuur.

Sneeuw

Het Brabants Dagblad vermoedt dat de taxi vast was komen te zitten op de rails in de sneeuw. De twee inzittenden probeerden het voertuig nog weg te duwen, maar de voorbijrazende trein kon niet meer ontweken worden.
maar dan zetten ze er zo'n tof plaatje bij dat klop ook niet helemaal

pi_76457550
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe spoorkaart: http://www.treinreiziger.nl/userfiles/spoorkaart2010.pdf
wat hebben die 1, 2 en 3 in? nvm staat onderaan
pi_76459785
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Finland heeft Pendolino's, Noorwegen niet.
Trein die daar tegen gebotst wordt meestal gebruikt voor de regio Helsinki. Pendolino's en getrokken materiaal is allemaal voor lange afstanden. VIRM kennen ze niet, ze doen even een loc-omloop. Maar vergeet niet dat treindienst niet heel erg intensief is met ongeveer 10~15 treinen per dag tussen de belangrijkste grote steden.
pi_76460816
Goed bezig NS, waarom zou je de trein naar Roosendaal één minuut laten wachten als je klanten graag 29 minuten in de kou staan.. Kutbedrijf..
  Redactie Sport dinsdag 5 januari 2010 @ 22:32:46 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76461001
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:28 schreef Ireyon het volgende:
Goed bezig NS, waarom zou je de trein naar Roosendaal één minuut laten wachten als je klanten graag 29 minuten in de kou staan.. Kutbedrijf..
In Deventer?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76461846
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hmm een DM`90 als IC ?

Dat lijkt me niet...

of er moet stroomuitval zijn geweest tussen Almelo en Enschede...
Het was toch echt zo.. IC 10146 van 14:56. En stroomuitval lijkt mij ook sterk als dat nergens aangegeven stond
pi_76462119
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

In Deventer?
Den Bosch.. Reizigers voor Tilburg en Breda kunnen nog z'n allen met de Plan V mee, naar Etten-Leur en Rsd wordt je genaaid. Omdat ze niet willen dat hun ic een minuut vertraging oploopt, heb ik alle begrip voor natuurlijk. Vooral ook omdat er tussen Tilburg en Rsd niet heel makkelijk tot 10 minuten vertraging ingehaald kan worden.
pi_76462351
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:49 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Het was toch echt zo.. IC 10146 van 14:56. En stroomuitval lijkt mij ook sterk als dat nergens aangegeven stond
Oke apart, dan zal het vast een mcn zijn geweest die geen kennis heeft van een ICM
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:11:30 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76462907
quote:
21:55 + 85 min. Brussel-Zuid/Midi 6 Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen-Centr Intercity

Die trein, de ICBrussel, heeft nog lekker wat vertraging voor een laat tijdstip..
Oja, is de AV van Rotterdam C.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:22:26 #122
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_76463473
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Den Bosch.. Reizigers voor Tilburg en Breda kunnen nog z'n allen met de Plan V mee, naar Etten-Leur en Rsd wordt je genaaid. Omdat ze niet willen dat hun ic een minuut vertraging oploopt, heb ik alle begrip voor natuurlijk. Vooral ook omdat er tussen Tilburg en Rsd niet heel makkelijk tot 10 minuten vertraging ingehaald kan worden.
Klinkt bekend.

In de andere richting de afgelopen maanden bij diverse verstoringen ook kunnen zien hoe de 800 naar het zuiden zich in beweging zet net als ik uitstap.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_76466260
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:55 schreef Duvel het volgende:
Wat jij zegt ben ik de laatste maanden van 2009 ook vaak tegengekomen... Goederentreinen die nog even moeten roestrijden voor de intercity uit, stoptreinen die doodleuk voor intercity's uit hobbelen, twee minuten voor vertrek van een ic nog een zware kolentrein de baan op sturen, het was echt schering en inslag... Blijkbaar is er nog geen verbetering voor 2010.

Volgens mij staat er bij ProRail nog wel een vacature open voor teamleider o.i.d. van de treindienstleiders. Iedereen die het beter weet: veel succes!
Inderdaad vreselijk, ik blijf dit ook zien. Bijv. de Noord-Oost, een van de weinige overgebleven 'echte' IC's was de afgelopen dagen regelmatig redelijk vertraagd (+10 tot 30). Maar in plaats van een +10 in te kunnen lopen, komt er nog eens +10 bij doordat ie op de veluwe achter de stopper wordt gezet. En dat gebeurd dan trein, na trein, na trein. Dag na dag. Sorry hoor
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:40 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat vond ik niet eens het ergste.
Hij is gewoon zo lomp EN kan maar 250km/u terwijl een normale hogesnelheidslijn gewoon 300 hoort te kunnen, zweden daargelaten.
Dat de V250 er vreselijk uitziet, zo gammel is als een Trabant en waarschijnlijk pas in dienst komt als er in de rest van Nederland al magneetzweeftreinen rijden, ben ik helemaal met je eens.

Maar 250km/h vs 300km/h maakt op 'Nederlandse afstanden' echt héél weinig uit. Op A'dam Rotterdam nog geen 1 minuut. Op A'dam-Brussel met geluk 4 minuten. Nu zul je zeggen "das toch mooi weer 4 minuten"; maar als je vervolgens ziet dat Thalys tot op de dag van vandaag 50% van de tijd met 20, 30 of zelfs >>60 minuten vertraging binnenloopt (en de andere 50% met +2~+5), dan maakt die 4 minuten niet zoveel uit: laten ze eerst maar eens zorgen dat de internationale treinen voorrang krijgen bij de trdl en dat de HSL-beveiliging/grensovergangen e.d. in orde zijn, zodat de treinen altijd (vrijwel) op tijd rijden. Dat je met de V250 dan 4 minuten later aankomt dan met Thalys, zal mij een worst wezen. (Niet dat je überhaupt ooit kan aankomen met een V250, tenzij ze in de komende decennia uitvinden hoe de mens 300 jaar oud kan worden. )
Killing as few patients as possible.
pi_76466508
Ff een vraagje ik wil volgende week dinsdag vanaf vliegveld Weeze (Duitsland) met de trein terug naar Almelo. Kan ik dat met een NRW-ticket? Wat is nog meer een oplossing, volgens mij is via Weeze -> Dusseldorf -> Münster -> Enschede -> Almelo... Ik kom er via bahn.de niet helemaal uit,als iemand ook prijzen heeft is het helemaal super..

Of zou het makkelijker/goedkoper zijn om met de taxi/bus naar Nederland te gaan en daar verder te reizen?
pi_76466672
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Oke apart, dan zal het vast een mcn zijn geweest die geen kennis heeft van een ICM
Dat hoeft echt niet de reden te zijn, in dienstregeling 2007 werd dit standaard door 2x DM'90 gereden. Of misschien was deze DM'90 wel makkelijker voor handen als ICM (ook al stond er daar genoeg van).. En volgens mij moeten alle Machinisten in Twente overweg kunnen met ICM.
pi_76466873
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:29 schreef davidov2009 het volgende:
1. Wél in bus/tram/metro (die OV chip hebben): in de niet-vrij reizenperiode reis je op saldo, tarief ongeveer gelijk aan 'roze strippenkaart'.
Nou ... Ik heb het voor hier (Enschede) eens bekeken, vanaf Centraal kom je in alle busrichtingen een halte of 4 ver, daarna ben je duurder uit (en mijn 2 strippenlocatie kost me al meer dan 3 als ik op saldo reis).
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:36 schreef thats-me het volgende:
Ff een vraagje ik wil volgende week dinsdag vanaf vliegveld Weeze (Duitsland) met de trein terug naar Almelo. Kan ik dat met een NRW-ticket? Wat is nog meer een oplossing, volgens mij is via Weeze -> Dusseldorf -> Münster -> Enschede -> Almelo... Ik kom er via bahn.de niet helemaal uit,als iemand ook prijzen heeft is het helemaal super..
Hier staat o.a. het lijnennet waar het geldig is (Weeze staat erop) en hoe duur het is (35 euro). En op bahn.de gewoon zoeken op "Nur Nahverkehr", of "Buurtverkeer" (ligt natuurlijk aan je gekozen taal ), die mag je pakken vziw.
quote:
Of zou het makkelijker/goedkoper zijn om met de taxi/bus naar Nederland te gaan en daar verder te reizen?
Ik heb wel eens begrepen dat er standaard taxibusjes naar Nijmegen reden, maar de prijzen daarvan, geen idee.
pi_76468340
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:42 schreef thats-me het volgende:

[..]

Dat hoeft echt niet de reden te zijn, in dienstregeling 2007 werd dit standaard door 2x DM'90 gereden. Of misschien was deze DM'90 wel makkelijker voor handen als ICM (ook al stond er daar genoeg van).. En volgens mij moeten alle Machinisten in Twente overweg kunnen met ICM.
wist ik niet, weer wat geleerd.

Jij komt ook toevallig uit (omg.) Almelo?
  woensdag 6 januari 2010 @ 07:32:53 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76469082
quote:
Dordrecht-Roosendaal
Woensdag 6 Januari 06:52Oorzaak Tussen Roosendaal en Oudenbosch rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 8:30 uur verholpen.
Reisadvies
Weer iemand voor de trein.. Was gisteravond ook al raak. Word dit de nieuwe mode ofzo
pi_76469180
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 07:32 schreef greavy het volgende:

[..]

Weer iemand voor de trein.. Was gisteravond ook al raak. Word dit de nieuwe mode ofzo
Ah vandaar. Op Breda stond zojuist een Benelux, volgens de actuele vertrektijden wachtend op vertrek naar Brussel.
pi_76470835
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 07:32 schreef greavy het volgende:
Weer iemand voor de trein.. Was gisteravond ook al raak. Word dit de nieuwe mode ofzo
Eens in de zoveel tijd zie je het heel vaak voorbij komen idd.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 10:06:45 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76471426
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Oke apart, dan zal het vast een mcn zijn geweest die geen kennis heeft van een ICM
Volgens mij heeft elke NS-mcn wel kennis van ICM
Ik denk dat het er meer aan ligt dat er een aantal stellen ICM defect aan de kant staan, en DM'90 nogal over is (er zijn iets van 9 stellen op reserve, en nu zijn er ook nog een aantal stellen die terzijde zouden gaan in dienst gebleven).
De stoptrein Groningen-Zwolle rijdt ook weer met DM'90, en gisteren hebben zelfs een aantal IC's Leeuwarden-Zwolle met DM'90 gereden om zo ICM uit te sparen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 11:01:17 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76473344
quote:
Twaalf ICK's naar Eurobahn (Venlo-Hamm)

Vanaf 1 februari zullen tussen Venlo en Hamm (D) drie stammen van vier ICK's gaan rijden. De FLIRT's van de Eurobahn zijn nog steeds niet toegelaten.


De drie stammen zullen als volgt gaan rijden:
- BR185 (Dispo) + 4 Bm (NL/NS) + Wittenberger Kopf (Abellio)
- BR185 (Dispo) + 4 Bm (NL/NS) + Wittenberger Kopf (Abellio)
- BR146 (Connex) + 4 Bm (NL/NS) + Wittenberger Kopf (Abellio)

De 'WIttenberger Kopf' zijn stuurstandrijtuigen, waardoor de stammen in trek/duw-formatie kunnen rijden. Deze drie stammen zullen de doorgaande ritten Venlo-Hamm voor hun rekening nemen. De overige omlopen worden gereden door BR182 (Dispo) en BR146 (Connex).

Bron: trein.dennistd.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76474089
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:01 schreef dennistd het volgende:

[..]


In NS kleuren?
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:23:51 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76474202
ICK weer terug ja? geweldig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76474330
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:01 schreef dennistd het volgende:
Weet je zeker dat het ICK is? Die zijn namelijk gekocht door de NS en worden/zijn volgensmij gesloopt.
ICL is op dit moment weer op weg terug naar Dld, dus lijkt me meer voor de hand liggen dat deze rijtuigen worden ingezet (en die hebben ook nog een Duits interieur)
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 11:33:23 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76474553
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:27 schreef Cothen het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het ICK is? Die zijn namelijk gekocht door de NS en worden/zijn volgensmij gesloopt.
ICL is op dit moment weer op weg terug naar Dld, dus lijkt me meer voor de hand liggen dat deze rijtuigen worden ingezet (en die hebben ook nog een Duits interieur)
Er wordt gesproken over Bm. ICK bestaat uit Bm235. ICL bestaat uit Aimz261, Bimz264 en Bimdz268. Dan lijkt het mij dus echt ICK te zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76474686
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef dennistd het volgende:
Er wordt gesproken over Bm. ICK bestaat uit Bm235. ICL bestaat uit Aimz261, Bimz264 en Bimdz268. Dan lijkt het mij dus echt ICK te zijn.
Ik zie het nu ook bij de bron staan inderdaad.
Overigens zijn de stuurstanden ook van NS. Je zou haast gaan denken dat een "slimmerik" bij de aanschaf van ICK ook 3 stuurstanden erbij gekocht heeft, maar dat hij/zij niet gerealiseerd heeft dat een Duitse stuurstand niet samen werkt met een Nederlandse 1700/1800.

Of men had het idee om ICK met TRAXX te laten rijden: TRAXX - 9x ICK - stuurstand 482.1
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 11:39:13 #138
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76474774
Nouja, die dingen zijn van NS Financial Services, en elke vervoerder kan daar natuurlijk materieel aan verkopen en vervolgens terugleasen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76474800
Ook wel opvallend dat NS Financial Services 1600-en te koop heeft die van DBSRN zijn..
bron: http://nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199&S=&NID=133
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 11:42:50 #140
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76474922
Heeft die ze ook niet toevallig verkocht aan NSFS en teruggeleast? Ik kan me namelijk een geval herinneren waarbij Railion Duitsland BR189's verkocht had aan leasemaatschappij MRCE om ze terug te leasen, maar waarbij MRCE na een tijdje besloot ze te verhuren aan een andere maatschappij (die schijnbaar meer wou betalen)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:09:43 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76476259
In NRC:
quote:
Op station Rotterdam Alexander moesten sommige reizigers naar Amsterdam gisteren noodgedwongen via de machinisteningang de trein in: de trein was zo vol dat het niet meer mogelijk was via de gewone ingang naar binnen te gaan. „Dat kan inderdaad”, zegt Krijgsman.

Dat reizigers met een tweedeklaskaartje de drukte gebruiken om in de eerste klas te gaan zitten, noemt hij vervelend. „Het is een mentaliteitskwestie.”
Vooral die laatste opmerking hè... Als er nou één bedrijfstak de laatste tijd heeft laten zien te kampen te hebben met een mentaliteitskwestie dan is het godverdegodver die van de spoorwegen wel! Die kerel leeft echt in een eigen wereld volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:26:49 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76477002
door de machinisteningang schorsen die vent

en troouwens, hoe is gebleken dat er 2eklaskaartjes in de 1e zaten? Blijkbaar kon de HC dus gewoon zijn controleronde LOPEN door de trein. Niks drukte leugens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:42:32 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76477643
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
door de machinisteningang schorsen die vent

en troouwens, hoe is gebleken dat er 2eklaskaartjes in de 1e zaten? Blijkbaar kon de HC dus gewoon zijn controleronde LOPEN door de trein. Niks drukte leugens
Toen die eerste bende ontstond (de donderdag voor de kerstvakantie) moest ik met de trein van Gouda naar Rotterdam. Toen er na drie kwartier wachten een boemel aan kwam zetten en de 1e klas deur voor mijn neus stond, ben ik niet verder gelopen. Sorry hoor, ik was verkleumd, de trein was kort en ik vond het wel best allemaal. Geen controle gehad, dus bewijzen kunnen ze het niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:48:49 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76477893
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:39 schreef dennistd het volgende:
Nouja, die dingen zijn van NS Financial Services, en elke vervoerder kan daar natuurlijk materieel aan verkopen en vervolgens terugleasen.
http://www.nsfinancialser(...)cab_new_34168470.pdf
De datasheet van de stuurstanden.

Van de zelfde site:
quote:
Sale of second hand rolling stock
19 Aug

In June 2009, NSFSC sold all of its Locomotives type 6400 and LGNS freight cars.

In April 2009, NSFSC sold the entire Mat’64 fleet.
!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:52:21 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76478038
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:42 schreef Duvel het volgende:
Toen er na drie kwartier wachten een boemel aan kwam zetten en de 1e klas deur voor mijn neus stond, ben ik niet verder gelopen.
Jonge, jij bent gewoon zelf één grote mentaliteitskwestie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:01:41 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76478412
Ja. Zonder meer.

Wat ik me trouwens afvraag bij die verkoop van de NS vloot aan NSFS destijds: in 1998 heeft ACTS de 1200'en over kunnen nemen met een beroep op de mededingingswet. Deze stelt dat een partij met aanmerkelijk marktbelang geen misbruik mag maken van die macht. Destijds verkocht NS haar 1200'en aan de sloper, daarmee andere marktpartijen duperend. Ik vraag me af of de verkoop van materieel aan NSFS hier ook onder valt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 13:20:29 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76479241
Een aanrijding met een boot
quote:
keesje op somda
Trein 12759 had overigens een aanrijding met een boot (!). Het vooroplopende stel 4070 raakte een boegspriet van een boot die te Akm te dicht voor de brug lag te wachten. Het achterop lopende stel 4224 raakte niet beschadigd. Trein liep +/- 25 minuten vertraging op.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 6 januari 2010 @ 13:30:52 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76479667
Twee diesel-GTW's zullen tijdelijk van de Maaslijn naar de Heuvellandlijn verhuizen om het daar ontstane materieeltekort op te vangen.


Dit tekort is ontstaan naar de aanrijding op 8 december waarbij stel 7651 total-loss raakte. Stel 7203 staat op dit moment al in Heerlen om machinisten instructie te geven op de dieselstellen.

Om genoeg stellen op de Maaslijn te houden komen er waarschijnlijk twee DM'90's te rijden. Het eerder plan om een Plan V voor de Heuvellandlijn te huren is niet doorgegaan omdat NS deze door de gestopte instroom van SLT en de hoge defectenstand niet wil verhuren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:39:19 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76480030
Waar haal jij die info toch vandaan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:42:50 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76480154
BR185, waarmee Venlo - Hamm gedaan zal worden, is toch Traxx?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')