Dat vond ik niet eens het ergste.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:38 schreef Fixers het volgende:
Zojuist de fyra gespot op Den Bosch, in 't echie is dat ding net zo lelijk als op de foto's. Slechte afwerking zeg, een enorme kier waar ze de bodykit op de voorkant hebben gepopnageld. Worden de uiteindelijk versies ook verlaagd met booskijkers, spinners, spoiler, tribal achterop en een herrie uitlaat?
Noorwegen en Finland ook. Al zijn de snelste treinen van Noorwegen onbetrouwbaar (want: AnsaldoBreda).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat vond ik niet eens het ergste.
Hij is gewoon zo lompEN kan maar 250km/u terwijl een normale hogesnelheidslijn gewoon 300 hoort te kunnen, zweden daargelaten.
Als je je product ophaalt, ja.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:13 schreef DenS het volgende:
Ik kan gewoon in & uitchecken op de stations met me OV Studentenchipkaart?
Volgens wiki gaan ze tot 210km/uquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Noorwegen en Finland ook. Al zijn de snelste treinen van Noorwegen onbetrouwbaar (want: AnsaldoBreda).
Finland heeft Pendolino's, Noorwegen niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgens wiki gaan ze tot 210km/u
Het zijn ook tilt treinen, die gaan altijd langzamer toch?
Hmm een DM`90 als IC ?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:15 schreef Nightshadow het volgende:
In Enschede stonden ruim 10 ICM en in Hengelo nog eens 4. Toch reed de intercity Enschede-Hengelo met een enkel DM'90. Waren die dan allemaal kapot? Of wat is het nut daarvan?
Jah oke, dat is dan 3x per dag ofzo. Maar dan word hij ook altijd met ICM gereden..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:09 schreef dennistd het volgende:
Komt wel vaker voor hoor, de trein Enschede-Hengelo die aansluit op de internationale trein is ook een intercity
Eerlijk is eerlijk er was er eentje die er bijzonder aantrekkelijk uit zag.quote:
quote:Taxichauffeur dood bij botsing met trein
Bij een treinbotsing in het Brabantse Boxtel is zojuist een taxichauffeur omgekomen. Twee inzittenden van de auto hebben het ongeluk overleefd. Over de toestand van de trein(passagiers) is niets bekend.
De passagierstrein van Tilburg naar Eindhoven klapte om kwart voor zeven tegen de taxi. De NS hebben het volledige treinverkeer tussen Boxtel en Oisterwijk stilgelegd. Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van een halfuur.
Sneeuw
Het Brabants Dagblad vermoedt dat de taxi vast was komen te zitten op de rails in de sneeuw. De twee inzittenden probeerden het voertuig nog weg te duwen, maar de voorbijrazende trein kon niet meer ontweken worden.
wat hebben die 1, 2 en 3 in? nvm staat onderaanquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe spoorkaart: http://www.treinreiziger.nl/userfiles/spoorkaart2010.pdf
Trein die daar tegen gebotst wordt meestal gebruikt voor de regio Helsinki. Pendolino's en getrokken materiaal is allemaal voor lange afstanden. VIRM kennen ze niet, ze doen even een loc-omloop. Maar vergeet niet dat treindienst niet heel erg intensief is met ongeveer 10~15 treinen per dag tussen de belangrijkste grote steden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Finland heeft Pendolino's, Noorwegen niet.
In Deventer?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:28 schreef Ireyon het volgende:
Goed bezig NS, waarom zou je de trein naar Roosendaal één minuut laten wachten als je klanten graag 29 minuten in de kou staan.. Kutbedrijf..
Het was toch echt zo.. IC 10146 van 14:56. En stroomuitval lijkt mij ook sterk als dat nergens aangegeven stondquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hmm een DM`90 als IC ?
Dat lijkt me niet...![]()
of er moet stroomuitval zijn geweest tussen Almelo en Enschede...
Den Bosch.. Reizigers voor Tilburg en Breda kunnen nog z'n allen met de Plan V mee, naar Etten-Leur en Rsd wordt je genaaid. Omdat ze niet willen dat hun ic een minuut vertraging oploopt, heb ik alle begrip voor natuurlijk. Vooral ook omdat er tussen Tilburg en Rsd niet heel makkelijk tot 10 minuten vertraging ingehaald kan worden.quote:
Oke apart, dan zal het vast een mcn zijn geweest die geen kennis heeft van een ICMquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:49 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Het was toch echt zo.. IC 10146 van 14:56. En stroomuitval lijkt mij ook sterk als dat nergens aangegeven stond
quote:21:55 + 85 min. Brussel-Zuid/Midi 6 Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen-Centr Intercity
Klinkt bekend.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Den Bosch.. Reizigers voor Tilburg en Breda kunnen nog z'n allen met de Plan V mee, naar Etten-Leur en Rsd wordt je genaaid. Omdat ze niet willen dat hun ic een minuut vertraging oploopt, heb ik alle begrip voor natuurlijk. Vooral ook omdat er tussen Tilburg en Rsd niet heel makkelijk tot 10 minuten vertraging ingehaald kan worden.
Inderdaad vreselijk, ik blijf dit ook zien. Bijv. de Noord-Oost, een van de weinige overgebleven 'echte' IC's was de afgelopen dagen regelmatig redelijk vertraagd (+10 tot 30). Maar in plaats van een +10 in te kunnen lopen, komt er nog eens +10 bij doordat ie op de veluwe achter de stopper wordt gezet. En dat gebeurd dan trein, na trein, na trein. Dag na dag. Sorry hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:55 schreef Duvel het volgende:
Wat jij zegt ben ik de laatste maanden van 2009 ook vaak tegengekomen... Goederentreinen die nog even moeten roestrijden voor de intercity uit, stoptreinen die doodleuk voor intercity's uit hobbelen, twee minuten voor vertrek van een ic nog een zware kolentrein de baan op sturen, het was echt schering en inslag... Blijkbaar is er nog geen verbetering voor 2010.
Volgens mij staat er bij ProRail nog wel een vacature open voor teamleider o.i.d. van de treindienstleiders. Iedereen die het beter weet: veel succes!
Dat de V250 er vreselijk uitziet, zo gammel is als een Trabant en waarschijnlijk pas in dienst komt als er in de rest van Nederland al magneetzweeftreinen rijden, ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat vond ik niet eens het ergste.
Hij is gewoon zo lompEN kan maar 250km/u terwijl een normale hogesnelheidslijn gewoon 300 hoort te kunnen, zweden daargelaten.
Dat hoeft echt niet de reden te zijn, in dienstregeling 2007 werd dit standaard door 2x DM'90 gereden. Of misschien was deze DM'90 wel makkelijker voor handen als ICM (ook al stond er daar genoeg van).. En volgens mij moeten alle Machinisten in Twente overweg kunnen met ICM.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Oke apart, dan zal het vast een mcn zijn geweest die geen kennis heeft van een ICM
Nouquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:29 schreef davidov2009 het volgende:
1. Wél in bus/tram/metro (die OV chip hebben): in de niet-vrij reizenperiode reis je op saldo, tarief ongeveer gelijk aan 'roze strippenkaart'.
Hier staat o.a. het lijnennet waar het geldig is (Weeze staat erop) en hoe duur het is (35 euro). En op bahn.de gewoon zoeken op "Nur Nahverkehr", of "Buurtverkeer" (ligt natuurlijk aan je gekozen taalquote:Op woensdag 6 januari 2010 00:36 schreef thats-me het volgende:
Ff een vraagje ik wil volgende week dinsdag vanaf vliegveld Weeze (Duitsland) met de trein terug naar Almelo. Kan ik dat met een NRW-ticket? Wat is nog meer een oplossing, volgens mij is via Weeze -> Dusseldorf -> Münster -> Enschede -> Almelo... Ik kom er via bahn.de niet helemaal uit,als iemand ook prijzen heeft is het helemaal super..
Ik heb wel eens begrepen dat er standaard taxibusjes naar Nijmegen reden, maar de prijzen daarvan, geen idee.quote:Of zou het makkelijker/goedkoper zijn om met de taxi/bus naar Nederland te gaan en daar verder te reizen?
wist ik niet, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:42 schreef thats-me het volgende:
[..]
Dat hoeft echt niet de reden te zijn, in dienstregeling 2007 werd dit standaard door 2x DM'90 gereden. Of misschien was deze DM'90 wel makkelijker voor handen als ICM (ook al stond er daar genoeg van).. En volgens mij moeten alle Machinisten in Twente overweg kunnen met ICM.
Weer iemand voor de trein.. Was gisteravond ook al raak. Word dit de nieuwe mode ofzoquote:Dordrecht-Roosendaal
Woensdag 6 Januari 06:52Oorzaak Tussen Roosendaal en Oudenbosch rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 8:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ah vandaar. Op Breda stond zojuist een Benelux, volgens de actuele vertrektijden wachtend op vertrek naar Brussel.quote:Op woensdag 6 januari 2010 07:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Weer iemand voor de trein.. Was gisteravond ook al raak. Word dit de nieuwe mode ofzo
Eens in de zoveel tijd zie je het heel vaak voorbij komen idd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 07:32 schreef greavy het volgende:
Weer iemand voor de trein.. Was gisteravond ook al raak. Word dit de nieuwe mode ofzo
Volgens mij heeft elke NS-mcn wel kennis van ICMquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Oke apart, dan zal het vast een mcn zijn geweest die geen kennis heeft van een ICM
quote:Twaalf ICK's naar Eurobahn (Venlo-Hamm)
Vanaf 1 februari zullen tussen Venlo en Hamm (D) drie stammen van vier ICK's gaan rijden. De FLIRT's van de Eurobahn zijn nog steeds niet toegelaten.
De drie stammen zullen als volgt gaan rijden:
- BR185 (Dispo) + 4 Bm (NL/NS) + Wittenberger Kopf (Abellio)
- BR185 (Dispo) + 4 Bm (NL/NS) + Wittenberger Kopf (Abellio)
- BR146 (Connex) + 4 Bm (NL/NS) + Wittenberger Kopf (Abellio)
De 'WIttenberger Kopf' zijn stuurstandrijtuigen, waardoor de stammen in trek/duw-formatie kunnen rijden. Deze drie stammen zullen de doorgaande ritten Venlo-Hamm voor hun rekening nemen. De overige omlopen worden gereden door BR182 (Dispo) en BR146 (Connex).
Bron: trein.dennistd.nl
Weet je zeker dat het ICK is? Die zijn namelijk gekocht door de NS en worden/zijn volgensmij gesloopt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:01 schreef dennistd het volgende:
Er wordt gesproken over Bm. ICK bestaat uit Bm235. ICL bestaat uit Aimz261, Bimz264 en Bimdz268. Dan lijkt het mij dus echt ICK te zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:27 schreef Cothen het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het ICK is? Die zijn namelijk gekocht door de NS en worden/zijn volgensmij gesloopt.
ICL is op dit moment weer op weg terug naar Dld, dus lijkt me meer voor de hand liggen dat deze rijtuigen worden ingezet (en die hebben ook nog een Duits interieur)
Ik zie het nu ook bij de bron staan inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef dennistd het volgende:
Er wordt gesproken over Bm. ICK bestaat uit Bm235. ICL bestaat uit Aimz261, Bimz264 en Bimdz268. Dan lijkt het mij dus echt ICK te zijn.
Vooral die laatste opmerking hè... Als er nou één bedrijfstak de laatste tijd heeft laten zien te kampen te hebben met een mentaliteitskwestie dan is het godverdegodver die van de spoorwegen wel! Die kerel leeft echt in een eigen wereld volgens mij.quote:Op station Rotterdam Alexander moesten sommige reizigers naar Amsterdam gisteren noodgedwongen via de machinisteningang de trein in: de trein was zo vol dat het niet meer mogelijk was via de gewone ingang naar binnen te gaan. „Dat kan inderdaad”, zegt Krijgsman.
Dat reizigers met een tweedeklaskaartje de drukte gebruiken om in de eerste klas te gaan zitten, noemt hij vervelend. „Het is een mentaliteitskwestie.”
Toen die eerste bende ontstond (de donderdag voor de kerstvakantie) moest ik met de trein van Gouda naar Rotterdam. Toen er na drie kwartier wachten een boemel aan kwam zetten en de 1e klas deur voor mijn neus stond, ben ik niet verder gelopen. Sorry hoor, ik was verkleumd, de trein was kort en ik vond het wel best allemaal. Geen controle gehad, dus bewijzen kunnen ze het niet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
door de machinisteningangschorsen die vent
en troouwens, hoe is gebleken dat er 2eklaskaartjes in de 1e zaten? Blijkbaar kon de HC dus gewoon zijn controleronde LOPEN door de trein. Niks drukteleugens
http://www.nsfinancialser(...)cab_new_34168470.pdfquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:39 schreef dennistd het volgende:
Nouja, die dingen zijn van NS Financial Services, en elke vervoerder kan daar natuurlijk materieel aan verkopen en vervolgens terugleasen.
!!quote:Sale of second hand rolling stock
19 Aug
In June 2009, NSFSC sold all of its Locomotives type 6400 and LGNS freight cars.
In April 2009, NSFSC sold the entire Mat’64 fleet.
Jonge, jij bent gewoon zelf één grote mentaliteitskwestiequote:Op woensdag 6 januari 2010 12:42 schreef Duvel het volgende:
Toen er na drie kwartier wachten een boemel aan kwam zetten en de 1e klas deur voor mijn neus stond, ben ik niet verder gelopen.
quote:keesje op somda
Trein 12759 had overigens een aanrijding met een boot (!). Het vooroplopende stel 4070 raakte een boegspriet van een boot die te Akm te dicht voor de brug lag te wachten. Het achterop lopende stel 4224 raakte niet beschadigd. Trein liep +/- 25 minuten vertraging op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |