Tjah vaak is het wel zo ga je een uur eerder is er niets aan de hand ga je net op tijd heb je vertraging.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nee, maar het komt hier vaak genoeg voor dat er een sein/wissel/overwegstoring is. Met gewoon college kan ik wel te laat komen, maar nu gewoon niet.
Juist, als ik de trein van rond 8 uur pak dan ben ik regelmatig net wat te laat doordat het bij de bussen ook stervensdruk is. Met de trein van een half uur eerder ben ik ruim een half uur te vroeg.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:43 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Tjah vaak is het wel zo ga je een uur eerder is er niets aan de hand ga je net op tijd heb je vertraging.
Ik hoef gelukkig alleen maar te werken... Succes!quote:Op zondag 10 januari 2010 17:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik van Putten naar Utrecht. Moet een tentamen maken, dus hoop dat het een beetje op tijd rijd. Neem expres al een trein eerder ( 7.30)
Op die manier. Hoop dan voor je dat je dan we; op tijd komt (Zul je net zien dat er dan iets gebeurt waar ze een paar uur voor nodig hebben om weer te kunnen rijdenquote:Op zondag 10 januari 2010 17:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nee, maar het komt hier vaak genoeg voor dat er een sein/wissel/overwegstoring is. Met gewoon college kan ik wel te laat komen, maar nu gewoon niet.
Ach overmacht is vast wel iets voor te regelen. Maar ik mis niet graag 15-30 minuten kostbare tentamentijd. Mijn pa heeft wel mazzel, de DM90 waar hij meestal aan werkt zijn aardig winterproof geloof ikquote:Op zondag 10 januari 2010 18:46 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Op die manier. Hoop dan voor je dat je dan we; op tijd komt (Zul je net zien dat er dan iets gebeurt waar ze een paar uur voor nodig hebben om weer te kunnen rijden
Dat lijkt mij ook, anders zou t wel heel lullig zijn.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach overmacht is vast wel iets voor te regelen. Maar ik mis niet graag 15-30 minuten kostbare tentamentijd. Mijn pa heeft wel mazzel, de DM90 waar hij meestal aan werkt zijn aardig winterproof geloof ik
Zeker 10x zo druk als normaal denk ikquote:
Bron: ad.nlquote:ROTTERDAM - Frequente treinreizigers kunnen bij de Nederlandse Spoorwegen een goedkopere autoverzekering afsluiten. De spoorwegen willen met de NS Autoverzekering meer vaste treinreizigers aan zich binden, weet het AD.
,,Omdat trouwe treinreizigers hun auto veel minder vaak gebruiken dan andere weggebruikers, hebben ze ook minder kans op schade,'' aldus Miranda Mens van de NS. Abonnementhouders kunnen een verzekering afsluiten voor de helft van de prijs.
Ook meteen de enige reden voor het afschaffen van de Beneluxtrein. Schaamteloos propaganderen kunnen ze wel bij de NS.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:49 schreef greavy het volgende:
En ja, de FYRA is drukker als normaal. Een kennis van me uit Asd is vandaag hier geweest (Zwd) en dus dat stuk met de FYRA afgelegd tot Rotterdam. Er werd op Asd ook omgeroepen dat de FYRA vandaag extra zou rijden, als vervangend vervoer voor de ICBrussel.
Is gelijk weer een promotie voor de FYRA
Zeker ze konden net zo goed toeslag vragen. Voor de toekomst van de Fyra doen ze er goed aan om de toeslag maximaal 7,50 euro op een retourtje amsterdam - rotterdam te maken.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:42 schreef James1988 het volgende:
Door werkzaamheden tussen Den Haag en Delft zou de IC Brussel sowieso beperkt worden. Ik vind het netjes dat Fyra dan zonder toeslag rijdt om mensen iig van Amsterdam naar Rotterdam te krijgen.
quote:Op maandag 11 januari 2010 01:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Zeker ze konden net zo goed toeslag vragen. Voor de toekomst van de Fyra doen ze er goed aan om de toeslag maximaal 7,503 euro en te verhogen als de trein vol zit op een retourtje amsterdam - rotterdam te maken.
Waarom werd de Benelux niet gewoon omgeleid via Gouda? Waarom kan de Benelux nog steeds niet over de HSL rijden terwijl het precies dezelfde locs zijn als die van de Fyra?quote:Op zondag 10 januari 2010 23:42 schreef James1988 het volgende:
Door werkzaamheden tussen Den Haag en Delft zou de IC Brussel sowieso beperkt worden.
De Bs-en mogen de HSL niet opquote:Op maandag 11 januari 2010 09:24 schreef ReisT het volgende:
Waarom werd de Benelux niet gewoon omgeleid via Gouda? Waarom kan de Benelux nog steeds niet over de HSL rijden terwijl het precies dezelfde locs zijn als die van de Fyra?
quote:NSHispeed Fyra reed vanochtend niet door materieelproblemen. Compensatieregeling staat op http://bit.ly/74Ax5f 8 minutes ago
Onzin. Het voordeel van de fyra is te nihiel om ook maar enig extra geld te vragen.quote:Op maandag 11 januari 2010 01:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Zeker ze konden net zo goed toeslag vragen. Voor de toekomst van de Fyra doen ze er goed aan om de toeslag maximaal 7,50 euro op een retourtje amsterdam - rotterdam te maken.
Nouja, door alle directe verbindingen met Schiphol af te schaffen, continu folders uitdelen in de Beneluxtrein, diezelfde trein zo vaak mogelijk niet laten rijden en elke week een dagje geen toeslag vragen ter kennismaking.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Onzin. Het voordeel van de fyra is te nihiel om ook maar enig extra geld te vragen.
Ik vraag me ook serieus af hoe ze(ook met de v250) ooit winst willen halen uit zo'n dure treindienst.
Sorry hoor, maar als de HSL met V250 geheel in dienst is, dan is de snelste verbinding Asd-Rtd ca. 1:05; de auto haalt dat alleen buiten de spits en Fyra doet er 0:33 over. Een half uur tijdwinst is heel wat waard; zelfs met een uurloon van 15 euro! (Een toeslag kost immers 7,40 per enkeltje). En een HSL wordt gemikt op de wat hogere inkomens, zoals accountants, consultants, ingenieurs etc. Zeg maar met een uurloon rond de 50 euro: dan is een halfuur je wel 25 euro waard, en is 7,40 dus gewoon een koopjequote:Op maandag 11 januari 2010 11:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Onzin. Het voordeel van de fyra is te nihiel om ook maar enig extra geld te vragen.
Ik vraag me ook serieus af hoe ze(ook met de v250) ooit winst willen halen uit zo'n dure treindienst.
Ja, die blijven er. Er vervallen treinen, en er rijden treinen via een andere route.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:56 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zeg misschien iets heel doms hoor, maar de HSL-zuid is geen onderdeel van het hoofdnet, dan moeten er toch alternatieven blijven.
Noord-Hollandquote:* De Intercity Amsterdam Centraal - Schiphol - Vlissingen, serie 2100, gaat rijden via Haarlem in plaats van via Schiphol. Deze serie zal extra gaan stoppen te Amsterdam Sloterdijk, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak. Hierdoor verschuiven de vertrektijden vanaf Rotterdam Centraal naar Vlissingen en vanaf Vlissingen tot Rotterdam met 6 tot 7 minuten.
* De sneltrein Amsterdam Centraal - Haarlem - Dordrecht (- Breda), serie 2200, wordt een Intercity. 's Avonds vanaf 22.00 uur zal deze starten/eindigen te Leiden Centraal in plaats van Amsterdam Centraal. Deze treinserie start/eindigt te Dordrecht en stopt niet meer te Rotterdam Lombardijen.
* De stoptrein Leiden - Dordrecht zal gaan rijden tussen Den Haag Centraal en Dordrecht en 1 maal per uur - tijdens de spits 2 maal per uur - doorrijden naar en van Breda. De tijden tussen Dordrecht en Breda worden aangepast, zodat er te Breda aansluiting ontstaat op de intercity naar en van Zwolle. Na ca. 20.00 uur, vanaf Dordrecht na 21.00 uur, wordt deze trein ingekort tot het traject Dordrecht - Breda. De laatste trein uit Breda blijft wel doorrijden naar Rotterdam. Tussen Den Haag Centraal en Dordrecht vormt deze trein samen met de treinen serie 5100 tot ca 20.00 uur een kwartierdienst.
* De Stoptrein (Amsterdam Centraal -) Haarlem - Den Haag Centraal, serie 6300, zal in de spits niet meer starten/eindigen te Amsterdam Centraal. Bovendien vervalt te Leiden Centraal de aansluiting op de serie 2100. Van maandag t/m vrijdag vormt deze trein samen met de stoptrein naar Amsterdam Centraal via Schiphol en verder richting Almere tussen Den Haag Centraal en Leiden een kwartierdienst.
* De doorgaande verbinding tussen Schiphol en Rotterdam via Den Haag HS vervalt. Voortaan rijdt er vier keer per uur een Intercity tussen Amsterdam, Haarlem, Den Haag HS en Rotterdam, en vier keer per uur een Intercity tussen Schiphol en Den Haag Centraal: 1 maal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Groningen/Leeuwarden (serie 700), 1 maal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Berlijn (serie 140/240) of Den Haag C - Schiphol - Enschede (serie 1600) en tweemaal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Amsterdam C (serie 2600). Het oorspronkelijke idee om de internationale treinserie 140/240 alvast in december 2009 (voorlopig zonder stop in Leiden) naar Den Haag door te trekken, heeft men laten varen. De serie 2600 rijdt net zoals nu door als stoptrein naar Amsterdam Centraal en zal extra stoppen te Hoofddorp. De Intercity's van/naar Rotterdam geven in Leiden Centraal aansluiting op de Intercity's naar/van Schiphol.
Flevo- en Gooilijnquote:* De Sneltrein Hoorn - Haarlem - Den Haag Centraal, serie 3400, zal starten/eindigen te Haarlem in plaats van Den Haag Centraal.
* De Intercity Amsterdam Centraal - Zandvoort aan Zee, serie 5400, zal omgezet worden in een stoptrein en gaat dus ook stoppen te Haarlem Spaarnwoude.
quote:* De Intercity Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Hoofddorp, serie 3900, zal starten/eindigen te Amsterdam Centraal in plaats van Hoofddorp.
* De Sprinter Almere Oostvaarders - Amsterdam Centraal (serie 4600), zal in Amsterdam worden gekoppeld aan de nieuwe stoptrein Amsterdam Centraal - Schiphol - Leiden (- Den Haag Centraal), serie 13900.
* De Stoptrein Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal, serie 5700, zal starten/eindigen te Hoofddorp in plaats van Leiden Centraal.
Dat zijn geen alternatieven, maar de natte dromen van Michiel van Roozendaalquote:Op maandag 11 januari 2010 12:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, die blijven er. Er vervallen treinen, en er rijden treinen via een andere route.
De normale, vertrouwde verbindingen komen door de HSL-Zuid te vervallen, en je bent dan langer onderweg tussen Amsterdam en Rotterdam.
Hieronder een lijstje met wijzigingen:
Oude lijn & Schiphol lijn
[..]
Noord-Holland
[..]
Flevo- en Gooilijn
[..]
Ja Schiphol gaat er inderdaad flink op achteruit. Naar Amsterdam krijg je de IC die overal stopt en een stoptrein. Je zou dan eventueel nog de Fyra kunnen nemen (dat is toch 2 euro toeslag ofzo?), maar die overstap in Leiden is inderdaad 3 keer niks.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel zo dat de reizigers tussen Schiphol en Amsterdam Centraal er in de nieuwe situatie flink op achteruit zullen gaan.
Voor reizigers van Schiphol richting Den Haag HS of Rotterdam Centraal zal er in Leiden een overstap van 7 of 8 minuten zijn.
Leg uit...quote:Op maandag 11 januari 2010 14:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zijn geen alternatieven, maar de natte dromen van Michiel van Roozendaal
Dat klinkt mooi, maar dan moet je wel eerst op het station zien te komen en na aankomst van de trein moet je ook nog naar je eind bestemming. Dat kost je ook al gauw twee keer 20 minuten extra (zeker als de bus/tram/trein/metro niet helemaal aansluit). Dan ben je dus langer onderweg, voor meer geld.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:59 schreef davidov2009 het volgende:Sorry hoor, maar als de HSL met V250 geheel in dienst is, dan is de snelste verbinding Asd-Rtd ca. 1:05; de auto haalt dat alleen buiten de spits en Fyra doet er 0:33 over. Een half uur tijdwinst is heel wat waard; zelfs met een uurloon van 15 euro!
Dat die wijzigingen op de Oude Lijn alleen maar tijdsverlies als gevolg heeft, wat slechts gunstig is voor één man met z'n bedrijf.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja Schiphol gaat er inderdaad flink op achteruit. Naar Amsterdam krijg je de IC die overal stopt en een stoptrein. Je zou dan eventueel nog de Fyra kunnen nemen (dat is toch 2 euro toeslag ofzo?), maar die overstap in Leiden is inderdaad 3 keer niks.
[..]
Leg uit...
waar willen ze die treinen gaan laten in Den Haag? Pas in 2012 zijn spoor 11 en 12 weer beschikbaar voor de NS.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, die blijven er. Er vervallen treinen, en er rijden treinen via een andere route.
De normale, vertrouwde verbindingen komen door de HSL-Zuid te vervallen, en je bent dan langer onderweg tussen Amsterdam en Rotterdam.
Hieronder een lijstje met wijzigingen:
Oude lijn & Schiphol lijn
* De stoptrein Leiden - Dordrecht zal gaan rijden tussen Den Haag Centraal en Dordrecht en 1 maal per uur - tijdens de spits 2 maal per uur - doorrijden naar en van Breda. De tijden tussen Dordrecht en Breda worden aangepast, zodat er te Breda aansluiting ontstaat op de intercity naar en van Zwolle. Na ca. 20.00 uur, vanaf Dordrecht na 21.00 uur, wordt deze trein ingekort tot het traject Dordrecht - Breda. De laatste trein uit Breda blijft wel doorrijden naar Rotterdam. Tussen Den Haag Centraal en Dordrecht vormt deze trein samen met de treinen serie 5100 tot ca 20.00 uur een kwartierdienst.
* De doorgaande verbinding tussen Schiphol en Rotterdam via Den Haag HS vervalt. Voortaan rijdt er vier keer per uur een Intercity tussen Amsterdam, Haarlem, Den Haag HS en Rotterdam, en vier keer per uur een Intercity tussen Schiphol en Den Haag Centraal: 1 maal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Groningen/Leeuwarden (serie 700), 1 maal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Berlijn (serie 140/240) of Den Haag C - Schiphol - Enschede (serie 1600) en tweemaal de Intercity Den Haag C - Schiphol - Amsterdam C (serie 2600). Het oorspronkelijke idee om de internationale treinserie 140/240 alvast in december 2009 (voorlopig zonder stop in Leiden) naar Den Haag door te trekken, heeft men laten varen. De serie 2600 rijdt net zoals nu door als stoptrein naar Amsterdam Centraal en zal extra stoppen te Hoofddorp. De Intercity's van/naar Rotterdam geven in Leiden Centraal aansluiting op de Intercity's naar/van Schiphol.
En voor iedereen die woont/werkt in Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam en Rotterdam Blaak. Dat zijn toch ook nog wel een aantal mensen...quote:Op maandag 11 januari 2010 14:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat die wijzigingen op de Oude Lijn alleen maar tijdsverlies als gevolg heeft, wat slechts gunstig is voor één man met z'n bedrijf.
Reizigers vanuit Vlissingen naar Schiphol zijn bijna een halfuur langer onderweg, dat is niet mijn idee van treinreizen aantrekkelijker maken. Verder zijn al die stations heel interessant hoor, maar zij kunnen niet verliezen wat ze in eerste instantie niet hadden. Ik gun ze best een betere, snellere verbinding, maar dat moet niet ten koste gaan van de aanzienlijk grotere hoeveelheid reizigers tussen de grote stations.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En voor iedereen die woont/werkt in Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam en Rotterdam Blaak. Dat zijn toch ook nog wel een aantal mensen...
Je bent dus slechts 8 minuten langer onderweg, terwijl je veel meer mensen van dienst kan zijn. En de mensen die sneller willen reizen kunnen met de Fyra.
De route via Haarlem is helemaal niet sneller dan de schiphollijn. Het stopt om meer stations, en is 2 rechte stukken ipv de schuine lijn van een driehoek.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:06 schreef KapiteinT het volgende:
De route via Haarlem is sneller, dus dat is het probleem niet. Daarnaast stopt hij extra in Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam en Blaak. Dat kost inderdaad tijd voor de doorgaande reizigers, maar de reizigers naar deze stations gaan er juist op vooruit. Bovendien is er voor de doorgaande reizigers een alternatief: de Fyra.
Je kan het dus zien als reizigers de Fyra in pesten, maar je kan het ook zien als een voordeel voor een heleboel mensen, zonder dat dat persé ten kosten moet gaan van de doorgaande reizigers.
En ja, je betaald dus wel voor die snellere route, maar als je niet wilt betalen heb je dus ook nog een aardig alternatief.
Oja, tot slot krijg je nu ook nog een goede kwartier dienst tussen Amsterdam en Dordrecht, daar is nu geen plek voor op de Oude Lijn. Sowieso wordt de dienstregeling op en rond de Oude Lijn een stuk duidelijker.
En voor die groep reizigers tussen de grotere stations is er straks de Fyra...quote:Op maandag 11 januari 2010 14:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reizigers vanuit Vlissingen naar Schiphol zijn bijna een halfuur langer onderweg, dat is niet mijn idee van treinreizen aantrekkelijker maken. Verder zijn al die stations heel interessant hoor, maar zij kunnen niet verliezen wat ze in eerste instantie niet hadden. Ik gun ze best een betere, snellere verbinding, maar dat moet niet ten koste gaan van de aanzienlijk grotere hoeveelheid reizigers tussen de grote stations.
De route via Haarlem is wel sneller. De extra stops zorgen voor de extra reistijd. De lijn is volgens mij 8 kilometer langer, maar er kan harder gereden worden.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De route via Haarlem is helemaal niet sneller dan de schiphollijn. Het stopt om meer stations, en is 2 rechte stukken ipv de schuine lijn van een driehoek.
Daarnaast is die fyra helemaal geen alternatief. Want er komen meer stations op het hoofdnet.
Ik moet bijvoorbeeld dagelijks van Dordrecht naar Delft. Dat gaat nu dus langer duren omdat er 2 stations extra bijkomen. En dat is over het gehele traject zo. Heemstede hoort toch geen IC station te zijn
Net als Blaak en Schiedam overigens. Schiedam en blaak liggen allebei op 3km afstand van Rotterdam centraal en hebben allebei ruime trein en metro verbindingen met Rotterdam centraal.
Nee. Gewoon nee. 't Is volkomen geschift dat fatsoenlijke, bestaande lijnen zo ernstig mogelijk worden verneukt zodat mensen worden gedwongen om meer te betalen voor een dienst die gewoon vanzelfsprekend hoort te zijn. Fyra ís geen alternatief en zal het nooit worden, mist de overstappen in Rotterdam of Schiphol hooguit 2 minuten zijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En voor die groep reizigers tussen de grotere stations is er straks de Fyra...
Dit kan je helemaal niet weten. Er wordt waarschijnlijk nog flink met tijden geschoven, dus of dit zo is weet je pas tegen de tijd dat de hele dienstregeling bekend is. Zo gaat de Fyra tegen die tijd bijvoorbeeld 4 keer per uur rijden.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. 't Is volkomen geschift dat fatsoenlijke, bestaande lijnen zo ernstig mogelijk worden verneukt zodat mensen worden gedwongen om meer te betalen voor een dienst die gewoon vanzelfsprekend hoort te zijn. Fyra ís geen alternatief en zal het nooit worden, mist de overstappen in Rotterdam of Schiphol hooguit 2 minuten zijn.
De vele tijdwinst die belooft wordt is een farce, als ik van Schiphol naar Roosendaal ga, kan ik;
1) Met Fyra naar Rotterdam, dan na een overstap van 5 minuten met de gewone intercity verder.
2) 10 minuten langer op Schiphol blijven, de Beneluxtrein nemen en een kwartier na de gewone intercity in Rsd arriveren.
Niemand met gezond verstand gaat meer betalen voor 5 minuten tijdwinst. Het enige wat daar straks aan verandert, is dat ik gedwongen wordt om met Fyra te reizen als de Beneluxtrein niet meer rijdt.
Daarnaast mogen reizigers uit Vlissingen straks meer betalen om note bene dezelfde reistijd te hebben als nu, om nog maar te zwijgen van alle ellende die een overstap met vliegreisbagage met zich meebrengt.
De idioot die de nieuwe dienstregeling over de Oude Lijn heeft bedacht, heeft het voor elkaar gekregen om de reistijd vanaf elk zuidelijk station langer te maken dan ruim 25 jaar geleden. Petje af voor die klootviool.
Helemaal mee eens, een trein maakt nu eenmaal tussenstops en als je er niet tegen kan dat dat er wat meer worden ga je maar lekker met de auto.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Dat gezeur over dat het wat langer duurt. Op mijn traject is Vathorst er bij gekomen en tussen Amersfoort en Utrecht is het een stopper ipv een IC. Ik ben allang blij dat ik vanaf hier met de trein kan.
Hij reed trouwens op tijd vanochtend en kon de volle tijd voor mijn tentamen benutten
En dan krijgt iedereen een boete... En dan?quote:Op maandag 11 januari 2010 15:38 schreef Cothen het volgende:
Zullen we een actie starten om massaal zonder toeslagkaart in de Fyra te reizen?
Erg kansloze uitspraak ditquote:Op maandag 11 januari 2010 15:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, een trein maakt nu eenmaal tussenstops en als je er niet tegen kan dat dat er wat meer worden ga je maar lekker met de auto.
Nou hij ging wat minderquote:Op maandag 11 januari 2010 15:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, een trein maakt nu eenmaal tussenstops en als je er niet tegen kan dat dat er wat meer worden ga je maar lekker met de auto.
Hopelijk ging je tentame ook nog goed.
Nee en dit is wel een zinvolle opmerking.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Erg kansloze uitspraak ditMail de NS even dat ze alleen nog maar stoptreinen moeten rijden. De rest gaat wel met de auto.
Maar rotterdam is nu eenmaal het grote station van Rotterdam.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:09 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De route via Haarlem is wel sneller. De extra stops zorgen voor de extra reistijd. De lijn is volgens mij 8 kilometer langer, maar er kan harder gereden worden.
Dat Heemstede geen IC station verdiend ben ik met je eens, maar Blaak en Schiedam wel. Blaak ligt veel dichterbij het centrum van Rotterdam dan het centraal station en beide bieden een goede overstap op de Callandlijn. Ik denk dat als de trein op die 2 stations zal stoppen, centraal minder druk zal worden omdat op de metro stappen in Schiedam of Blaak vaak sneller is dan om via centraal te reizen.
Ik bedoelde dat de extra stops van de toekomstige intercity zorgen voor de extra reistijd. Amsterdam - Leiden via Haarlem zijn 2 lange rechte stukken, waar harder kan worden gereden, daarom is die route sneller.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar rotterdam is nu eenmaal het grote station van Rotterdam.
En waarom zij n er meer stops op de schiphollijn? Of Schiphol, of haarlem en heemstede. Dan is schiphol toch sneller lijkt mij.
Wat versta jij overigens onder grote stations? Voor de grote station Dordrecht Delft Den haag HS en Den haag Centraal, zijn de veranderingen alleen maar nadelig. Blaak en Schiedam staan niet in verhouding tot die stations.
Tevens worden mensen op deze manier gedwongen meer te betalen om niet aan reistijd te hoeven inboeten. Een belachelijk iets natuurlijk.
Maar dan moet Delft ook beter toegankelijk worden voor mindervalide passagiers.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:52 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> schiphol -> amsterdam CS = 37
Leiden -> haarlem -> amsterdam CS = 33
Just putting it out there![]()
Verder verdient delft zijn IC stop wel, en Laan V NOI en Schiedam... Ach.. Dat kost nog 3 minuten..
its not THAT bad
Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat de extra stops van de toekomstige intercity zorgen voor de extra reistijd. Amsterdam - Leiden via Haarlem zijn 2 lange rechte stukken, waar harder kan worden gereden, daarom is die route sneller.
Waar haal je die stations opeens vandaan? Voor Dordrecht en Den Haag HS is het inderdaad nadelig (als jij naar Amsterdam of Rotterdam moet tenminste, als je bijvoorbeeld naar Rotterdam Blaak zou moeten komen ook zij er beter vanaf). Delft gaat er juist op vooruit, want de huidige intercity stopt daar niet en Den Haag Centraal heeft er niks mee te maken.
quote:Op de trajecten Utrecht-Rotterdam en Utrecht-Den Haag rijden deze week nog steeds minder intercity's dan normaal. Dat heeft te maken met een achterstand in het onderhoud van treinen. De NS kiest ervoor iedere keer slechts een paar treinen onder handen te nemen, om de andere op lengte te houden en daarmee de capaciteit te waarborgen.
Dat zei een woordvoerder van de NS maandag. Mogelijk kunnen er volgende week meer intercity's worden ingezet op de trajecten. Of dat lukt, hangt mede van het weer af.
De andere treinen rijden maandag weer volgens de dienstregeling. De NS reed in verband met de verwachte sneeuwoverlast het hele weekeinde volgens een aangepaste dienstregeling. In verband met het winterse weer mogen ook treinreizigers zonder voordeelurenkaart nog tot en met woensdag buiten de spits met 40 procent korting reizen. Het 'zoutkaartje', dat werd ingevoerd om mensen in verband met het dreigende tekort aan strooizout uit de auto te krijgen, is geldig van 09.00 tot 16.00 uur en na 19.00 uur.
Mijn traject gvd. Het is al vanaf 17/12 een puinzooi. Ik overweeg serieus een brief te schrijven om de helft van de maandelijke periode van de jaartrajectkaart terug te vragen. Lijkt me eigenlijk niet meer dan fair. De overige 'tegemoetkomingen' heb ik geen fuck aan.quote:
En wat verwacht je met die brief te bereiken, net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mijn traject gvd. Het is al vanaf 17/12 een puinzooi. Ik overweeg serieus een brief te schrijven om de helft van de maandelijke periode van de jaartrajectkaart terug te vragen. Lijkt me eigenlijk niet meer dan fair. De overige 'tegemoetkomingen' heb ik geen fuck aan.
Falers.
Doet Infrabel überhaupt aan onderhoud?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:46 schreef trainfreak het volgende:
Het gaat weer goed in België.
Nadat er vorige week bovenleidingsproblemen waren op L50a, zijn er deze avond bovenleidingsproblemen op L50, de lijn waarop de omleidingen voor L50a verlopen...
De treinen rijden met een 'vermoedelijke vertraging van 30-45 minuten'
Ja...quote:Op maandag 11 januari 2010 19:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doet Infrabel überhaupt aan onderhoud?
Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"quote:Op maandag 11 januari 2010 19:36 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
En wat verwacht je met die brief te bereiken, net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.
Er rijden toch wel treinen maar gewoon minder. Om nou te spreken over een dienst die niet geleverd wordt.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"
"Ach wat zeur je, je auto rijdt op drie wielen ook wel hoor"quote:Op maandag 11 januari 2010 20:22 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Er rijden toch wel treinen maar gewoon minder. Om nou te spreken over een dienst die niet geleverd wordt.
heb geen auto hoor.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Ach wat zeur je, je auto rijdt op drie wielen ook wel hoor"
Toen Blaak nog bovengronds was, stopten de IC's naar Vlisingen en Venlo er altijd....die nam ik regelmatig nl. Of zou dat alleen in de spits geweest zijn...quote:Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.
En Den haag Centraal, ik neem aan dat als schiedam en blaak IC stations worden, want de IC den haag-venlo er ook overal stopt. En blaak is er beter vanaf. Maar Blaak staat niet in verhouding tot de andere stations die er door beinvloed worden.
Dat waren nogeens tijdenquote:
Die IC gaat 4 keer per uur rijden, dus heeft Delft er voordeel aan dat er 2 treinen per uur bij komen. De IC Den Haag - Venlo blijft op dezelfde stations (niet) stoppen als nu.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.
En Den haag Centraal, ik neem aan dat als schiedam en blaak IC stations worden, want de IC den haag-venlo er ook overal stopt. En blaak is er beter vanaf. Maar Blaak staat niet in verhouding tot de andere stations die er door beinvloed worden.
En leg mij dan is uit hoe je aan de klant wil verantwoorden dat om niet een half uur langer te doen over Amsterdam Centraal- vlissingen, je een dure toeslag moet betalen.
Er reedt vanmiddag om 13:45 inderdaad eentje hierlangs (Roosendaal) richting België.. Je mag 'm houdenquote:Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef trainfreak het volgende:
Ik las net dat er vandaag weer een V250 naar België is gekomen.
Het staat nu in Ath (), of het zou daar toch moeten staan.
Toen je nog bovengronds dwars door Rotterdam heen ging.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat waren nogeens tijdenIedere 2 uur een directe IC van Den Haag naar Köln Hbf
Ik vind het ook knap mislukt en zat me dat ook af te vragen.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:14 schreef Ascendancy het volgende:
Even iets heel anders:
Wat is dat nu voor mislukkig dat het gewoon letterlijk direct de elektronica insneeuwt
En waarom gebeurt dit eigenlijk niet met regen?
Niemand is toch gebaat bij een V250? Meteen in de hens steken.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er reedt vanmiddag om 13:45 inderdaad eentje hierlangs (Roosendaal) richting België.. Je mag 'm houden
Regen waait niet omhoog...en het is niet bevrorenquote:Op maandag 11 januari 2010 17:14 schreef Ascendancy het volgende:
Even iets heel anders:
Wat is dat nu voor mislukkig dat het gewoon letterlijk direct de elektronica insneeuwt
En waarom gebeurt dit eigenlijk niet met regen?
Dat is dus precies andersom...quote:Op maandag 11 januari 2010 15:52 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> schiphol -> amsterdam CS = 37
Leiden -> haarlem -> amsterdam CS = 33
Just putting it out there![]()
Gecondoleerd.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef trainfreak het volgende:
Normaal wordt dit de tweede testronde ja.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gecondoleerd.
Even zonder gekheid: dit gaat dan de tweede poging worden voor testrondjes in België, nadat de eerste mislukte i.v.m. vierkante wielen? Ben benieuwd wanneer ze weer vierkant zijn
Wat heeft ie daar nou weer te zoeken?quote:Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef trainfreak het volgende:
Dat vraag ik mij ook al de hele tijd af.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heeft ie daar nou weer te zoeken?
Ga eens foto's maken, buurtbewonerquote:Op maandag 11 januari 2010 22:12 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook al de hele tijd af.
Van testfaciliteiten heb ik geen weet (zoals James zei).
Ik zat ook al te zoekenquote:Op maandag 11 januari 2010 22:25 schreef Crientj het volgende:
Oke. Noobmodus, want ik kan het niet vinden.
Wat is de volledige naam van Ath? o.O
Ath is een stadje in België. Begin in Gent en kijk zuidwaarts > Zottegem > Geraardsbergen > Athquote:Op maandag 11 januari 2010 22:25 schreef Crientj het volgende:
Oke. Noobmodus, want ik kan het niet vinden.
Wat is de volledige naam van Ath? o.O
Ah mooi, ben ik niet de enige. ;Pquote:Op maandag 11 januari 2010 22:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zat ook al te zoeken![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ath
Eigenlijk is het erg jaquote:Op maandag 11 januari 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga eens foto's maken, buurtbewoner
Dat, en ik heb niets te maken met alle overige partijenquote:Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"
Hoi, je bent hiermee alvast genomineerd voor de domste post van 2010. En ik hoef niet eens uit te leggen waarom, toch?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:36 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
...net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.
Dat lukt je niet met droge ogen. Het is gewoon klantje pesten, aan alle kanten. "Wilt u niet met uw koffers zeulen van Rotterdam naar Schiphol? Dan is uw enige mogelijkheid een teringduur kaartje te kopen via de HSL."quote:Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En leg mij dan is uit hoe je aan de klant wil verantwoorden dat om niet een half uur langer te doen over Amsterdam Centraal- vlissingen, je een dure toeslag moet betalen.
En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64quote:*hoog stemmetje*
Dames en heren,
ICE International rijdt vandaag met andere treinen. Herhaling: ICE International rijdt vandaag met andere treinen.
Ladies and gentlemen, ICE International services will be fulfilled with different trains today.
Meine Dammen und Herren,
ICE International fahrt heute mit anderen Zügen. Wiederholung: ICE International fahrt heute mit anderen Zügen.
Mesdames, messieurs:
ICE International conduire aujourd'hui avec d'autres trains. Répétition: ICE International conduire aujourd'hui avec d'autres trains.
Gisteravond nog Asd - Gd binnendoor gedaan met alleen stel 911. Werkt perfect. Het slaapt goed dankzij de oren aan de stoelen, het klinkt mooi dankzij onvervalste gelijkstroommotoren en het haalt, net als de ICE, moeiteloos 140. Wat is het probleem?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:45 schreef Duvel het volgende:
Gisteravond nog Asd - Gd binnendoor gedaan met alleen stel 911. Werkt perfect.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]911
[ afbeelding ]
Toch lijkt ook Plan U me wel wat als vervangend mat op de ICE-dienst. Daar zit tenminste een buffet + keukentje in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |