Maar rotterdam is nu eenmaal het grote station van Rotterdam.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:09 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De route via Haarlem is wel sneller. De extra stops zorgen voor de extra reistijd. De lijn is volgens mij 8 kilometer langer, maar er kan harder gereden worden.
Dat Heemstede geen IC station verdiend ben ik met je eens, maar Blaak en Schiedam wel. Blaak ligt veel dichterbij het centrum van Rotterdam dan het centraal station en beide bieden een goede overstap op de Callandlijn. Ik denk dat als de trein op die 2 stations zal stoppen, centraal minder druk zal worden omdat op de metro stappen in Schiedam of Blaak vaak sneller is dan om via centraal te reizen.
Ik bedoelde dat de extra stops van de toekomstige intercity zorgen voor de extra reistijd. Amsterdam - Leiden via Haarlem zijn 2 lange rechte stukken, waar harder kan worden gereden, daarom is die route sneller.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar rotterdam is nu eenmaal het grote station van Rotterdam.
En waarom zij n er meer stops op de schiphollijn? Of Schiphol, of haarlem en heemstede. Dan is schiphol toch sneller lijkt mij.
Wat versta jij overigens onder grote stations? Voor de grote station Dordrecht Delft Den haag HS en Den haag Centraal, zijn de veranderingen alleen maar nadelig. Blaak en Schiedam staan niet in verhouding tot die stations.
Tevens worden mensen op deze manier gedwongen meer te betalen om niet aan reistijd te hoeven inboeten. Een belachelijk iets natuurlijk.
Maar dan moet Delft ook beter toegankelijk worden voor mindervalide passagiers.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:52 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> schiphol -> amsterdam CS = 37
Leiden -> haarlem -> amsterdam CS = 33
Just putting it out there![]()
Verder verdient delft zijn IC stop wel, en Laan V NOI en Schiedam... Ach.. Dat kost nog 3 minuten..
its not THAT bad
Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat de extra stops van de toekomstige intercity zorgen voor de extra reistijd. Amsterdam - Leiden via Haarlem zijn 2 lange rechte stukken, waar harder kan worden gereden, daarom is die route sneller.
Waar haal je die stations opeens vandaan? Voor Dordrecht en Den Haag HS is het inderdaad nadelig (als jij naar Amsterdam of Rotterdam moet tenminste, als je bijvoorbeeld naar Rotterdam Blaak zou moeten komen ook zij er beter vanaf). Delft gaat er juist op vooruit, want de huidige intercity stopt daar niet en Den Haag Centraal heeft er niks mee te maken.
quote:Op de trajecten Utrecht-Rotterdam en Utrecht-Den Haag rijden deze week nog steeds minder intercity's dan normaal. Dat heeft te maken met een achterstand in het onderhoud van treinen. De NS kiest ervoor iedere keer slechts een paar treinen onder handen te nemen, om de andere op lengte te houden en daarmee de capaciteit te waarborgen.
Dat zei een woordvoerder van de NS maandag. Mogelijk kunnen er volgende week meer intercity's worden ingezet op de trajecten. Of dat lukt, hangt mede van het weer af.
De andere treinen rijden maandag weer volgens de dienstregeling. De NS reed in verband met de verwachte sneeuwoverlast het hele weekeinde volgens een aangepaste dienstregeling. In verband met het winterse weer mogen ook treinreizigers zonder voordeelurenkaart nog tot en met woensdag buiten de spits met 40 procent korting reizen. Het 'zoutkaartje', dat werd ingevoerd om mensen in verband met het dreigende tekort aan strooizout uit de auto te krijgen, is geldig van 09.00 tot 16.00 uur en na 19.00 uur.
Mijn traject gvd. Het is al vanaf 17/12 een puinzooi. Ik overweeg serieus een brief te schrijven om de helft van de maandelijke periode van de jaartrajectkaart terug te vragen. Lijkt me eigenlijk niet meer dan fair. De overige 'tegemoetkomingen' heb ik geen fuck aan.quote:
En wat verwacht je met die brief te bereiken, net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mijn traject gvd. Het is al vanaf 17/12 een puinzooi. Ik overweeg serieus een brief te schrijven om de helft van de maandelijke periode van de jaartrajectkaart terug te vragen. Lijkt me eigenlijk niet meer dan fair. De overige 'tegemoetkomingen' heb ik geen fuck aan.
Falers.
Doet Infrabel überhaupt aan onderhoud?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:46 schreef trainfreak het volgende:
Het gaat weer goed in België.
Nadat er vorige week bovenleidingsproblemen waren op L50a, zijn er deze avond bovenleidingsproblemen op L50, de lijn waarop de omleidingen voor L50a verlopen...
De treinen rijden met een 'vermoedelijke vertraging van 30-45 minuten'
Ja...quote:Op maandag 11 januari 2010 19:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doet Infrabel überhaupt aan onderhoud?
Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"quote:Op maandag 11 januari 2010 19:36 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
En wat verwacht je met die brief te bereiken, net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.
Er rijden toch wel treinen maar gewoon minder. Om nou te spreken over een dienst die niet geleverd wordt.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"
"Ach wat zeur je, je auto rijdt op drie wielen ook wel hoor"quote:Op maandag 11 januari 2010 20:22 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Er rijden toch wel treinen maar gewoon minder. Om nou te spreken over een dienst die niet geleverd wordt.
heb geen auto hoor.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Ach wat zeur je, je auto rijdt op drie wielen ook wel hoor"
Toen Blaak nog bovengronds was, stopten de IC's naar Vlisingen en Venlo er altijd....die nam ik regelmatig nl. Of zou dat alleen in de spits geweest zijn...quote:Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.
En Den haag Centraal, ik neem aan dat als schiedam en blaak IC stations worden, want de IC den haag-venlo er ook overal stopt. En blaak is er beter vanaf. Maar Blaak staat niet in verhouding tot de andere stations die er door beinvloed worden.
Dat waren nogeens tijdenquote:
Die IC gaat 4 keer per uur rijden, dus heeft Delft er voordeel aan dat er 2 treinen per uur bij komen. De IC Den Haag - Venlo blijft op dezelfde stations (niet) stoppen als nu.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.
En Den haag Centraal, ik neem aan dat als schiedam en blaak IC stations worden, want de IC den haag-venlo er ook overal stopt. En blaak is er beter vanaf. Maar Blaak staat niet in verhouding tot de andere stations die er door beinvloed worden.
En leg mij dan is uit hoe je aan de klant wil verantwoorden dat om niet een half uur langer te doen over Amsterdam Centraal- vlissingen, je een dure toeslag moet betalen.
Er reedt vanmiddag om 13:45 inderdaad eentje hierlangs (Roosendaal) richting België.. Je mag 'm houdenquote:Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef trainfreak het volgende:
Ik las net dat er vandaag weer een V250 naar België is gekomen.
Het staat nu in Ath (), of het zou daar toch moeten staan.
Toen je nog bovengronds dwars door Rotterdam heen ging.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat waren nogeens tijdenIedere 2 uur een directe IC van Den Haag naar Köln Hbf
Ik vind het ook knap mislukt en zat me dat ook af te vragen.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:14 schreef Ascendancy het volgende:
Even iets heel anders:
Wat is dat nu voor mislukkig dat het gewoon letterlijk direct de elektronica insneeuwt
En waarom gebeurt dit eigenlijk niet met regen?
Niemand is toch gebaat bij een V250? Meteen in de hens steken.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er reedt vanmiddag om 13:45 inderdaad eentje hierlangs (Roosendaal) richting België.. Je mag 'm houden
Regen waait niet omhoog...en het is niet bevrorenquote:Op maandag 11 januari 2010 17:14 schreef Ascendancy het volgende:
Even iets heel anders:
Wat is dat nu voor mislukkig dat het gewoon letterlijk direct de elektronica insneeuwt
En waarom gebeurt dit eigenlijk niet met regen?
Dat is dus precies andersom...quote:Op maandag 11 januari 2010 15:52 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> schiphol -> amsterdam CS = 37
Leiden -> haarlem -> amsterdam CS = 33
Just putting it out there![]()
Gecondoleerd.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef trainfreak het volgende:
Ik las net dat er vandaag weer een V250 naar België is gekomen.
Het staat nu in Ath (), of het zou daar toch moeten staan.
Normaal wordt dit de tweede testronde ja.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gecondoleerd.
Even zonder gekheid: dit gaat dan de tweede poging worden voor testrondjes in België, nadat de eerste mislukte i.v.m. vierkante wielen? Ben benieuwd wanneer ze weer vierkant zijn
Wat heeft ie daar nou weer te zoeken?quote:Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef trainfreak het volgende:
Ik las net dat er vandaag weer een V250 naar België is gekomen.
Het staat nu in Ath (), of het zou daar toch moeten staan.
Dat vraag ik mij ook al de hele tijd af.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heeft ie daar nou weer te zoeken?
Ga eens foto's maken, buurtbewonerquote:Op maandag 11 januari 2010 22:12 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook al de hele tijd af.
Van testfaciliteiten heb ik geen weet (zoals James zei).
Ik zat ook al te zoekenquote:Op maandag 11 januari 2010 22:25 schreef Crientj het volgende:
Oke. Noobmodus, want ik kan het niet vinden.
Wat is de volledige naam van Ath? o.O
Ath is een stadje in België. Begin in Gent en kijk zuidwaarts > Zottegem > Geraardsbergen > Athquote:Op maandag 11 januari 2010 22:25 schreef Crientj het volgende:
Oke. Noobmodus, want ik kan het niet vinden.
Wat is de volledige naam van Ath? o.O
Ah mooi, ben ik niet de enige. ;Pquote:Op maandag 11 januari 2010 22:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zat ook al te zoeken![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ath
Eigenlijk is het erg jaquote:Op maandag 11 januari 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga eens foto's maken, buurtbewoner
Dat, en ik heb niets te maken met alle overige partijenquote:Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"
Hoi, je bent hiermee alvast genomineerd voor de domste post van 2010. En ik hoef niet eens uit te leggen waarom, toch?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:36 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
...net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.
Dat lukt je niet met droge ogen. Het is gewoon klantje pesten, aan alle kanten. "Wilt u niet met uw koffers zeulen van Rotterdam naar Schiphol? Dan is uw enige mogelijkheid een teringduur kaartje te kopen via de HSL."quote:Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En leg mij dan is uit hoe je aan de klant wil verantwoorden dat om niet een half uur langer te doen over Amsterdam Centraal- vlissingen, je een dure toeslag moet betalen.
En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64quote:*hoog stemmetje*
Dames en heren,
ICE International rijdt vandaag met andere treinen. Herhaling: ICE International rijdt vandaag met andere treinen.
Ladies and gentlemen, ICE International services will be fulfilled with different trains today.
Meine Dammen und Herren,
ICE International fahrt heute mit anderen Zügen. Wiederholung: ICE International fahrt heute mit anderen Zügen.
Mesdames, messieurs:
ICE International conduire aujourd'hui avec d'autres trains. Répétition: ICE International conduire aujourd'hui avec d'autres trains.
Gisteravond nog Asd - Gd binnendoor gedaan met alleen stel 911. Werkt perfect. Het slaapt goed dankzij de oren aan de stoelen, het klinkt mooi dankzij onvervalste gelijkstroommotoren en het haalt, net als de ICE, moeiteloos 140. Wat is het probleem?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:45 schreef Duvel het volgende:
Gisteravond nog Asd - Gd binnendoor gedaan met alleen stel 911. Werkt perfect.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]911
[ afbeelding ]
Toch lijkt ook Plan U me wel wat als vervangend mat op de ICE-dienst. Daar zit tenminste een buffet + keukentje in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |