quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64
Betaal je een klein vermogen om met ICE naar Duitsland te gaan, moet je tot aan Emmerich in zo'n Nederlands barrel zitten
Dat zal wel een Wadloper wordenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:37 schreef bork het volgende:
mmm, Ik zie de bui al hangen, moet a.s. dinsdag naar Oberhausen met de ICE had ik vorig jaar gepland en geboekt.
Ach beter dan bij de NS de zinspreuk komt : ' De NS zet bussen in, de bussen kunt u vinden aan ....kant van het station.'quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64
Betaal je een klein vermogen om met ICE naar Duitsland te gaan, moet je tot aan Emmerich in zo'n Nederlands barrel zitten
En op de terugwel kom je ICL tegenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:42 schreef Cothen het volgende:
[..]
Die kunnen dan gelijk door naar Polen
Als goedmaker kwam de ns met een SLeT voorrijden. Zonder info op de lcd schermen, dat kan denk ook niet tegen sneeuw.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:31 schreef Cothen het volgende:
blijven rare jongens bij de NS, zojuist een reis geboekt met mijn NS businesscard. Ik wil hem voor vandaag boeken, het is al ruim na 9.00 uur en dan nog] vraagt de computer of een deel van mijn reis vóór 9.00u plaats vindt.
Je bedoelt Stavoeren of het aantal?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het aanpassen van een site kan lastig zijn: http://www.stadlerrail.com/en/references/arriva-dmu-niederlande/
En op de terugweg ook. Wagen 2602, trein 19851.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als goedmaker kwam de ns met een SLeT voorrijden. Zonder info op de lcd schermen, dat kan denk ook niet tegen sneeuw.
Nee. Of is het Frans voor Zottegem of zo? Het klinkt als een scheldwoordquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:16 schreef trainfreak het volgende:
Ik ben ondertussen te weten gekomen waarom die V250 naar Ath is.
De komende dagen gaan er testen plaatsvinden tussen Ath en Le Coucou (ken je dat ook Fles?)
Ja heerlijk inderdaad, als je voor 't eerst op station X staat en geen idee hebt waar het noorden isquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach beter dan bij de NS de zinspreuk komt : ' De NS zet bussen in, de bussen kunt u vinden aan ....kant van het station.'
Dat is echt niet waar; de snelste verbinding nú is immers ook gewoon de IC of Benelux via Schiphol. Om daar uberhaupt in te komen moet je ook naar A'dam CS, Schiphol of Rotterdam CS komen met je bus/tram/metro/whatever.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:27 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat klinkt mooi, maar dan moet je wel eerst op het station zien te komen en na aankomst van de trein moet je ook nog naar je eind bestemming. Dat kost je ook al gauw twee keer 20 minuten extra (zeker als de bus/tram/trein/metro niet helemaal aansluit). Dan ben je dus langer onderweg, voor meer geld.
Iemand die vanuit Rotterdam West naar Amsterdam West wil is zelfs sneller met een trein over de oude lijn.
Alleen reizigers die vanuit de directe omgeving van Rotterdam Centraal naar de directe omgeving van Amsterdam Centraal reizen hebben voordeel van de Fyra.
Dan kijk je ff om je heen en daar waar heel veel reizigers op een busperon staan, moet je ook zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:53 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja heerlijk inderdaad, als je voor 't eerst op station X staat en geen idee hebt waar het noorden is
Het vervelende is nou juist dat die bussen vaak op hele exotische plaatsen komen te staan (o.a. meegemaakt op Sloterdijk en Amersfoort), en als je ín een niet overzichtelijk (ofwel: groot) station staat, zie je niet echt waar de NS-bussen staanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:57 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan kijk je ff om je heen en daar waar heel veel reizigers op een busperon staan, moet je ook zijn.
Whahahaha! Ja, natuurlijk: product x is 10 euro, product y 9 euro. Om vervolgens product y aantrekkelijker te maken, verhoog ik de prijs van x tot 15 euro.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:53 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Met Fyra wordt A'dam Vlissingen een half uur sneller, eht alternatief wordt een half uur trager. Uiteindelijk bespaar je een uur. Dat rendeerd dus wel degelijk.
Je vergelijking gaat maar ten dele op: product X is 10 euro, product Y is 5 euro. Om Y (de HSL) aantrekkelijker te maken wordt X verhoogd naar 15 euro. Maar Y wás al 5 euro goedkoper.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Whahahaha! Ja, natuurlijk: product x is 10 euro, product y 9 euro. Om vervolgens product y aantrekkelijker te maken, verhoog ik de prijs van x tot 15 euro.
En dan vervolgens hosanna roepen dat na de prijsherziening product y maarliefst 6 euro voordeel biedt ten opzicht van product x!
Sorry hoor, ik heb geen medelijden/banden of wat dan ook met NS HiSpeed, maar het doel van NSH is echt niet de reiziger uitpersen om zoveel mogelijk winst te maken op de HSL.quote:Het is de kluit belazeren, de klant oplichten met tot doel winstmaximalisatie van de boevenbende die NSHispeed heet. Bedenk je wel: NS is qua prijsstelling op de HSL veel vrijer dan op het hoofdrailnet. NS als "NS Groep" heeft dus een duidelijk financieel belang in het de HST's in jagen van zijn reizigers, en heeft daarvoor, doordat ze ook op het hoofdnet rijden met "concurrerende" treinen een beslissend machtinstrument in handen. Iets wat de NMa eigenlijk niet zou mogen toestaan.
De sneltrein is er op de Oude Lijn helemaal niet uitgegooid en dat wordt-ie ook niet. Dat de 2100-IC wordt vertraagd is niet om een nieuwe verbinding te maken maar om de frequentie op een bestaande verbinding te verhogen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:09 schreef davidov2009 het volgende:
Dom dat ze de sneltrein er uberhuapt uit hebben gegooid,
Onzin, NS heeft veel te veel geld voor die concessie geboden omdat ze bang waren dat een buitenlandse vervoerder ermee vandoor zou gaan. DB en Arriva hadden ook interesse maar niet tegen zo'n buitensporige prijs.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:09 schreef davidov2009 het volgende:
Er is maar één reden waarom de kaartjes zo duur zijn: NS heeft veel te veel moeten betalen voor de concessie om op de HSL te mogen rijden.
quote:228 Teletekst di 12 jan
**************************************
*******************************NED.2
**************************************
19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie documentaires over bijzondere
spoorlijnen.Aflevering:Thailand (2).
In Azië is de trein vaak het meest
geschikte vervoermiddel.Wie zich wil
laten verwennen,neemt de luxe Eastern
Orient Express.
We reizen van noord naar zuid over het
Maleisisch schiereiland.Tussen Chiang
Mai en Singapore genieten we van de
prachtige omgeving.
Zottegem heet gewoon Zottegem in het Frans.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Of is het Frans voor Zottegem of zo? Het klinkt als een scheldwoord
In Dusseldorf heb je die ookquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Thailandkom ik net vandaan. Ben alleen in Bangkok gebleven, maar daar heb je de Skytrain, ook leuk
Ow laat ook maar. Mn pa moet journaal kijkenquote:
Bevalt het, weer terug op het nest?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ow laat ook maar. Mn pa moet journaal kijken
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoi, je bent hiermee alvast genomineerd voor de domste post van 2010. En ik hoef niet eens uit te leggen waarom, toch?
Beter mat'64 dan een bus, en helemaal beter dan niks...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
Maar even serieus ICE vervangen door Mat '64
VIRM, ICM, ICR?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Beter mat'64 dan een bus, en helemaal beter dan niks...
Stuk, stuk, ingezet in belangrijker diensten.quote:
DD-AR oh wachtquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stuk, stuk, ingezet in belangrijker diensten.
Dat kan op de betuweroute ook hoor. Maar goed doordat het MTC bij Valburg geschrapt is heeft het geen zin.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:24 schreef KapiteinT het volgende:
Er was een tijdje geleden in Australië een trein van 8km lang volgens mij. Maar 2 containers op elkaar? Dat had ik ook nog nooit gezien... Wel efficiënt!
Is dat überhaupt mogelijk met de vele bochten daar?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:17 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
iets voor de betuweroute?
http://www.dumpert.nl/med(...)n_overweg_topic.html
Dat is nog eens een treinquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:17 schreef Palmboom313 het volgende:
iets voor de betuweroute?
http://www.dumpert.nl/med(...)n_overweg_topic.html
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ow laat ook maar. Mn pa moet journaal kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gelukzak dat die dingen daar bij jullie allemaal opkomen, hier moet je het doen met programma's die me geen *** interesseren. Moet je dan ook nog eens extra betalen voor zo'n uitzending? 1 à 2 euro ofzo?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ja uitzendinggemist maar eens proberen. Al zal het wel morgen worden voordat ie dan beschikbaar is zeker?
Ik bedoel natuurlijk het 3-treinenconcept bij de gehele NS, en NIET het verdwijnen van een sneltrein op de Oude Lijn. Op een zeer spaarzaam aantal plaatsen in Nederland rijdt nog een 'echte' (dwz zo genoemde) sneltrein, maar ze worden uiteindelijk allemaal ver-IC-ed. En ondertussen worden veel IC teruggebracht naar sneltreinniveau. De 2100 moet onder andere de 3400, die maar tot Haarlem gaat rijden, opvangen. En dat is (was, want wordt ook IC) een sneltrein met stops in oa Aerdenhout, absoluut niet IC waardig natuurlijk, maar ja, de 2100 gaat er wel stoppen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
De sneltrein is er op de Oude Lijn helemaal niet uitgegooid en dat wordt-ie ook niet. Dat de 2100-IC wordt vertraagd is niet om een nieuwe verbinding te maken maar om de frequentie op een bestaande verbinding te verhogen.
[..]
.
Zo'n "cruciale denkfout" is dat helemaal niet; het gaat er om dat ze teveel betaald hebben, terwijl hier eerst gedaan werd alsof men de hoge tarieven had ingevoerd om maar flink winst te maken en de reiziger uit te kleden: ze hebben de tarieven nodig om nog enige acceptabele terugverdientijd te hebben (tenminste, als de bezetting ooit eens gaat stijgen).quote:Onzin, NS heeft veel te veel geld voor die concessie geboden omdat ze bang waren dat een buitenlandse vervoerder ermee vandoor zou gaan. DB en Arriva hadden ook interesse maar niet tegen zo'n buitensporige prijs
In NL kun je alles gratis terugkijken (op wat spul bij de commerciëlen na volgens mij)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:49 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gelukzak dat die dingen daar bij jullie allemaal opkomen, hier moet je het doen met programma's die me geen *** interesseren. Moet je dan ook nog eens extra betalen voor zo'n uitzending? 1 à 2 euro ofzo?
(Sorry voor het off-topic)
De reiziger wordt dan toch utigekleed omdat HSA een kutcontract heeft afgesloten? Lees voor "winst", "minder verlies": het maakt niet uit, de reiziger is de lul.quote:Zo'n "cruciale denkfout" is dat helemaal niet; het gaat er om dat ze teveel betaald hebben, terwijl hier eerst gedaan werd alsof men de hoge tarieven had ingevoerd om maar flink winst te maken en de reiziger uit te kleden: ze hebben de tarieven nodig om nog enige acceptabele terugverdientijd te hebben (tenminste, als de bezetting ooit eens gaat stijgen).
Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)ghspeed_gedaald.htmlquote:Omzet NS Highspeed gedaald
NS Hispeed heeft vorig jaar een paar procent minder omzet gehaald dan in 2008. De exploitant van de hogesnelheidslijnen Fyra, ICE TGV, Eurostar en Thalys had vooral te lijden van een daling van het aantal zakelijke reizigers. Dat zei directeur Jan-Willem Siebers dinsdag op een bijeenkomst voorafgaand aan de Vakantiebeurs in Utrecht.
Een verdubbeling van het aantal internetboekingen in twee jaar tijd en de in september begonnen hogesnelheidstrein Fyra op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam konden de terugloop niet indammen. De kaartjesverkoop via internet bestaat voor 85 procent uit e-tickets, biljetten die mensen zelf thuis printen.
Bemoedigend
NS Hispeed noemt de eerste resultaten met de Fyra "bemoedigend''. De eerste vier maanden kende de hogesnelheidsverbinding tussen Amsterdam en Rotterdam een bezettingsgraad van 19 procent. De trein rijdt nu nog maar een keer per uur, maar het is de bedoeling de frequentie verder op te voeren. Siebers verwacht dat de bezettingsgraad dan ook omhooggaat. NS Hispeed kan dat pas doen als het nieuwe beveiligingssysteem voor de hogesnelheidslijn optimaal werkt. Momenteel kampt het systeem nog met beperkingen.
Siebers wees verder op de grote klanttevredenheid van 90 procent voor de Fyra-lijn. "Passagiers waarderen kennelijk het comfort, de snelle verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam en ook het loungebezoek is duidelijk gestegen.'' De Fyra gaat dit jaar ook in de weekeinden rijden. Voor dit jaar staat ook nog een verdere uitbouw van de HSL-Zuid op stapel. Verder gaat de Thalys naar Parijs tien keer per dag rijden, in plaats van de huidige frequentie van zeven keer per dag.
2e klas: 13,50 + 7,40 = 20.90quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:
Is het eigenlijk goedkoper om een regulier eerste klas kaartje te kopen dan om tweede klas met de HSL te gaan?
Dat ze voor het traject schiphol-amsterdam uberhaupt toeslag durven te vragenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zijn tarieven om met Traxx en prio's te rijden dus.
Wat een belachelijke cijfers. Voor 1/5de bezet? Dan moet het in de spits wel enorm druk zijn aangezien er overdag hooguit 20 mensen in zitten. 90% tevreden? Tevreden met een enorm aantal vertragingen, uitval, geluidsoverlast in de trein, ondraaglijke herrie in de tunnels, geen mobiel ontvangst. "Reizigers waarderen het comfort".. doe toch normaal. 'k Geloof er helemaal niks vanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Voer voor de discussie:
[..]
Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)ghspeed_gedaald.html
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour enkeltje Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour enkeltje Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
Neenee, ik zit nu op de site van NS Hispeed en daar staat nu duidelijk 21,00 euro als totaal prijs voor een retour Amsterdam - Rotterdam en 10,50 voor de losse ritten.quote:
Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km. Zag vandaag in Ah dat er zelfs ICRm (zonder loc), mat'64, VIRM aan de kant stond. Volgens mij zijn er echt wel wat problemen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat ze voor het traject schiphol-amsterdam uberhaupt toeslag durven te vragen_!
Maar dan moet je wel verplicht boeken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
Edit: Ascendancy was mij voor.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:00 schreef Cothen het volgende:
[..]
Neenee, ik zit nu op de site van NS Hispeed en daar staat nu duidelijk 21,00 euro als totaal prijs voor een retour Amsterdam - Rotterdam en 10,50 voor de losse ritten.
Het ging me er om dat de fyra op de huidige manier, met traxx, niet meer is dan de beneluxtrein, maar wel duurder.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km. Zag vandaag in Ah dat er zelfs ICRm (zonder loc), mat'64, VIRM aan de kant stond. Volgens mij zijn er echt wel wat problemen.
VIRM lijkt mij trouwens Duitsland niet in mogen vanwege het profiel, ICRM is te lang en ICM is niet zo voorraadig in Ah.
Nou, nee, want de Fyra stammen rijden ook elk uur als Beneluxtrein op dat trajectquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km.
Nou, daar geloof ik geen zier van. Misschien dat ze het in de spits de 10 %(50 reizigers) met moeite halen, maar 19 % (95 reizigers) halen in een FYRA trein waar 500 passagiers kunnen, is een beetje ernstig overdreven. Als het een Binnenlandse IC was, had het nog hoger gelegen.quote:De eerste vier maanden kende de hogesnelheidsverbinding tussen Amsterdam en Rotterdam een bezettingsgraad van 19 procent.
Dit lijkt me sterk, want gemiddeld vallen er 3 treinen uit in beide richtingen. Wanneer dit gebeurd, komt het meestal door een vertraging, en om die in de statistieken weg te werken, laten ze de trein vervallen, omdat er niet veel reizigers mee reizen. Je hebt de mogelijkheid dan om met de Binnenlandse IC naar Amsterdam te gaan, ook al heb je een dure toeslag.quote:Siebers wees verder op de grote klanttevredenheid van 90 procent voor de Fyra-lijn.
Ik heb een keer een rit gehad dat de verlichting in het rijtuig uitviel net na vertrek uit Amsterdam. Was wel leuk in de tunnels.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef greavy het volgende:
Daarnaast werkt de verlichting niet altijd zoals het hoort, want de laatste keer dat ik met FYRA reed, vielen de verlichting 18 seconden uit in beide tunnels![]()
Valt ook helemaal niet op.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef Cothen het volgende:
Kan dus ook met een laptop met umts dongle en een printer in de stationshal gaan staan en kaarten verkopen.
Statistiek, het is maar net hoe je onderzoekt en presenteert. Voor wie maakt je het, wat wil je laten zien? Als er namelijk 5 % gemiddelde bezetting in het nieuws kwam was er natuurlijk niemand blijquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou, daar geloof ik geen zier van. Misschien dat ze het in de spits de 10 %(50 reizigers) met moeite halen, maar 19 % (95 reizigers) halen in een FYRA trein waar 500 passagiers kunnen, is een beetje ernstig overdreven. Als het een Binnenlandse IC was, had het nog hoger gelegen.
Laatst ging ik met FYRA van Amsterdam naar Rotterdam, waarbij ik het grootste deel van de rit met de Train Manager heb staan praten, welke veel op de FYRA zit.
Ik liep toen samen de trein door, en we kwamen op een bezetting van 23 reizigers, oftewel 4,6 %.
De beste meneer kon mij zelf vertellen dat er soms ritten zijn dat de FYRA amper 5 mensen trekt, want hij had al regelmatig meegemaakt dat er 2 of 3 reizigers in die trein zaten.
Wat de Train Manager mij nog kon vertellen, was dat wanneer iemand géén toeslag had, hij/zij het nog kon kopen in de trein als 'kennismaking'. Ze delen daar momenteel geen boetes voor uit.
Daarnaast word er door die catering in de FYRA nog een asociaal hoog bedrag gevraagd, waar je bij de andere treinen goedkoper bent.
[..]
Dit lijkt me sterk, want gemiddeld vallen er 3 treinen uit in beide richtingen. Wanneer dit gebeurd, komt het meestal door een vertraging, en om die in de statistieken weg te werken, laten ze de trein vervallen, omdat er niet veel reizigers mee reizen. Je hebt de mogelijkheid dan om met de Binnenlandse IC naar Amsterdam te gaan, ook al heb je een dure toeslag.
Daarnaast zie ik er geen comfort in deze treinen, want je hebt zeer slecht ontvangst met je mobiele telefoon, je hebt veel last van herrie (bijvoorbeeld de tunnels) en je rijd een groot aantal minuten in het donker.
Daarnaast werkt de verlichting niet altijd zoals het hoort, want de laatste keer dat ik met FYRA reed, vielen de verlichting 18 seconden uit in beide tunnels![]()
Je vergelijkt nu een NS kaartje met alle vrijheid met een zeer beperkt FYRA kaartje (beperkt verkrijgbaar, reserveren verplicht, niet annuleerbaar). M.a.w.: als je maanden van tevoren zeker weet dat je trein x neemt, ben je goedkoper uit.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
Zeker niet tussen Asd en Rtd nee. Als ik daar al reis is het voor m'n werk. Die willen misschien dan wel die toeslag betalen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:31 schreef Fixers het volgende:
Hoe vaak weet jij maanden van te voren, dat je om x. uur met die en die trein wil? Voor de lange afstand is dat vaak nog wel te doen. Vakanties en dergelijke dat is te plannen. Maar een middagje shoppen staat bij mij niet 6 maanden van te voren in de agenda.
De ICE is een trein die qua comfort iets extra te bieden heeft, zodoende mag daar best een toeslag voor gevraagd worden. Als het comfort van de V250 niet boven dat van een gemiddelde IC uit zou komen (wat ik niet verwacht, aangezien comfort het enige punt is waardoor het nog een fatsoenlijke trein zou kunnen worden), is een toeslag volkomen geschiftquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
@ Over mij ICE vergelijking stel je voor als de V250 er wel reed. Hij deed er even lang over en de kwaliteit is amper beter dan gewone IC over een stuk van 15 Km. Zou je bij de ICE wel de toeslag betalen van 2 euro voor 15 Km?
Ik heb de V250 nu x langs zien komen. En afgezien van de veel lompere treinstellen, lijken ze erg op de huidige fyra treinstellen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De ICE is een trein die qua comfort iets extra te bieden heeft, zodoende mag daar best een toeslag voor gevraagd worden. Als het comfort van de V250 niet boven dat van een gemiddelde IC uit zou komen (wat ik niet verwacht, aangezien comfort het enige punt is waardoor het nog een fatsoenlijke trein zou kunnen worden), is een toeslag volkomen geschift.
Sterker nog: we hadden in Groningen één sectiestorinkje in een wissel, waardoor bijna de hele rangeerschijf onbereikbaar was en we bijna niets konden voorbrengen. Tel daar een wisselstoring in Hoogkerk-Vierverlaten bij op en je zit zonder materieel. De eerste trein naar Delfzijl reed volgens mij pas om half acht ofzo.quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva was vanochtend lekker bezig op Groningen -Delfzijl/Roodeschool. Een aantal treinen heeft niet gereden, omdat treinstellen vanwege bevroren wissels niet van het emplacement in Groningen konden komen.![]()
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=88209
En de PCA lag nog te pitten?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sterker nog: we hadden in Groningen één sectiestorinkje in een wissel, waardoor bijna de hele rangeerschijf onbereikbaar was en we bijna niets konden voorbrengen. Tel daar een wisselstoring in Hoogkerk-Vierverlaten bij op en je zit zonder materieel. De eerste trein naar Delfzijl reed volgens mij pas om half acht ofzo.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sterker nog: we hadden in Groningen één sectiestorinkje in een wissel, waardoor bijna de hele rangeerschijf onbereikbaar was en we bijna niets konden voorbrengen. Tel daar een wisselstoring in Hoogkerk-Vierverlaten bij op en je zit zonder materieel. De eerste trein naar Delfzijl reed volgens mij pas om half acht ofzo.
Die term ken ik nog niet als nieuweling. Of bedoel gewoon de mensen met gele hesjes?quote:
ProcesContractAannemer, de aannemer die van ProRail opdracht heeft gekregen om het regulier onderhoud te doen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die term ken ik nog niet als nieuweling. Of bedoel gewoon de mensen met gele hesjes?
Ook gezienquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:22 schreef RubenK het volgende:
Net ICRm voorbij zien komen als intercity schagen - maastricht
Bronquote:Zoutkaartje verlengd tot en met 15 januari
woensdag 13 januari 2010
Sinds donderdag 7 januari heeft NS een tijdelijk extra voordelig kaartje: het zoutkaartje. Alle reizigers kunnen buiten de spits met veertig procent korting reizen. De actie is nu voor de tweede keer verlengd.
Aanvankelijk zou de actie alleen geldig zijn op donderdag 7 en vrijdag 8 januari. Wegens het succes en het tekort aan treinen werd de actie eveneens geldig van 11 t/m 13 januari. Gisteren besloot NS opnieuw de actie te verlengen. Ook op 14 januari en 15 januari blijft het tarief geldig.
Door het Zoutkaarje mijden meer reizigers de spits. En dat was precies de bedoeling van de actie. De Nederlandse Spoorwegen kampen door het winterweer met een groot aantal defecte treinen. Juist in de spits ontstaan er daardoor problemen. Door de actie gaan reizigers zich meer spreiden. Door het materieeltekort vallen er tussen Den Haag / Rotterdam en Utrecht en tussen Utrecht en Amersfoort treinen uit.
Actievoorwaarden
Van 11 t/m 15 januari kan iedereen tussen 9.00 uur en 16.00 uur, en na 19.00 uur reizen met 40% korting.
Actie is ook geldig bij Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion.
Voor de ICE en Fyra moet wel de normale toeslag worden betaald. (ICE rijdt echter momenteel niet in Nederland.)
Actie is niet te gebruiken met een OV-chipkaart. OV-chipkaart reizigers kunnen een kaartje kopen.
Wie achteraf van de actie hoort, komt niet in aanmerking om alsnog 40% korting te krijgen.
Volgens mij klopt dit niet helemaalquote:Aanbesteden zinvol
Dat aanbesteden zinvol is leren de ervaringen elders in het land. Het vervoer werd beter, er kwam meer vervoer voor de beschikbare middelen of het vervoer werd goedkoper (hetzelfde vervoer voor minder geld). Ook uit metingen blijkt dat reizigers tevredener zijn over het vervoer in de gebieden waar het openbaar vervoer is aanbesteed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |