abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76712271
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64


Betaal je een klein vermogen om met ICE naar Duitsland te gaan, moet je tot aan Emmerich in zo'n Nederlands barrel zitten


Je zal maar een Japanse toerist zijn en uit nieuwsgierigheid naar de hogesnelheidstreinen in Nederland maar een dagje Duitsland in gedachten hebben.


* Mat 64 komt binnenlopen




Dan kun je toch ook nooit meer in een trein gaan zitten zonder de slappe lach te krijgen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:37:05 #202
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76712369
mmm, Ik zie de bui al hangen, moet a.s. dinsdag naar Oberhausen met de ICE had ik vorig jaar gepland en geboekt .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76712397
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:37 schreef bork het volgende:
mmm, Ik zie de bui al hangen, moet a.s. dinsdag naar Oberhausen met de ICE had ik vorig jaar gepland en geboekt .
Dat zal wel een Wadloper worden
pi_76712517
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:38 schreef RealZeus het volgende:
Dat zal wel een Wadloper worden
Die kunnen dan gelijk door naar Polen
So we just called him Fred too
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:10:17 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76713450
Dames en heren, station Berlijn. Eindpunt van deze trein.

Denkt u bij het verlaten van dit treinstel aan uw eigendommen, na uw vertrek zal deze trein rechtstreeks doorrijden naar Polen.
pi_76713614
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64


Betaal je een klein vermogen om met ICE naar Duitsland te gaan, moet je tot aan Emmerich in zo'n Nederlands barrel zitten
Ach beter dan bij de NS de zinspreuk komt : ' De NS zet bussen in, de bussen kunt u vinden aan ....kant van het station.'
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 11:18:21 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76713731
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:42 schreef Cothen het volgende:

[..]

Die kunnen dan gelijk door naar Polen
En op de terugwel kom je ICL tegen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76714185
blijven rare jongens bij de NS, zojuist een reis geboekt met mijn NS businesscard. Ik wil hem voor vandaag boeken, het is al ruim na 9.00 uur en dan nog] vraagt de computer of een deel van mijn reis vóór 9.00u plaats vindt.
So we just called him Fred too
pi_76714510
Wie was die kerel vanmorgen bij goedemorgen nederland met zn trein applicatie.
pi_76715578
Ik ben ondertussen te weten gekomen waarom die V250 naar Ath is.
De komende dagen gaan er testen plaatsvinden tussen Ath en Le Coucou (ken je dat ook Fles? )
pi_76715902
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:31 schreef Cothen het volgende:
blijven rare jongens bij de NS, zojuist een reis geboekt met mijn NS businesscard. Ik wil hem voor vandaag boeken, het is al ruim na 9.00 uur en dan nog] vraagt de computer of een deel van mijn reis vóór 9.00u plaats vindt.
Als goedmaker kwam de ns met een SLeT voorrijden. Zonder info op de lcd schermen, dat kan denk ook niet tegen sneeuw.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 12:45:12 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76716460
Stadler gaat nu ook dubbeldekkers bouwen: http://www.treinennieuws.(...)ekker-voor-duitsland
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76716982
De bakken van een GTW zijn toch veel te kort om er een fatsoenlijke dubbeldekker van te maken?
Alle ruimte die wint door de extra verdieping ben je weer kwijt door de trappen die nodig hebt.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 13:01:54 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76717016
Het lijkt er op dat de dubbeldekker gebaseerd is op een FLIRT

Edit: ze bouwen ook al voor de SBB de dubbeldekkers. Zie hier voor de facts: http://www.stadlerrail.co(...)eets/DOSTO_SBB_e.pdf

De stellen zullen uitgerust zijn met jacobsdraaistellen volgens het plaatje, dus dan zijn ze gebaseerd op de FLIRT.

[ Bericht 74% gewijzigd door Peterselieman op 12-01-2010 13:07:07 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 13:16:05 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76717456
Het aanpassen van een site kan lastig zijn: http://www.stadlerrail.com/en/references/arriva-dmu-niederlande/

Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 13:22:07 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76717660
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het aanpassen van een site kan lastig zijn: http://www.stadlerrail.com/en/references/arriva-dmu-niederlande/

Je bedoelt Stavoeren of het aantal?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 13:23:14 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76717703
beide
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76718742
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Als goedmaker kwam de ns met een SLeT voorrijden. Zonder info op de lcd schermen, dat kan denk ook niet tegen sneeuw.
En op de terugweg ook. Wagen 2602, trein 19851.
Met werkende informatie in de trein.
De beenruimte valt me wel tegen. Twee personen met lange benen zoals ik kunnen niet tegen over elkaar zitten.
En de prullenbak zit in de weg!
So we just called him Fred too
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:07:41 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76719548
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:16 schreef trainfreak het volgende:
Ik ben ondertussen te weten gekomen waarom die V250 naar Ath is.
De komende dagen gaan er testen plaatsvinden tussen Ath en Le Coucou (ken je dat ook Fles? )
Nee. Of is het Frans voor Zottegem of zo? Het klinkt als een scheldwoord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76721303
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:14 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach beter dan bij de NS de zinspreuk komt : ' De NS zet bussen in, de bussen kunt u vinden aan ....kant van het station.'
Ja heerlijk inderdaad, als je voor 't eerst op station X staat en geen idee hebt waar het noorden is
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:27 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat klinkt mooi, maar dan moet je wel eerst op het station zien te komen en na aankomst van de trein moet je ook nog naar je eind bestemming. Dat kost je ook al gauw twee keer 20 minuten extra (zeker als de bus/tram/trein/metro niet helemaal aansluit). Dan ben je dus langer onderweg, voor meer geld.
Iemand die vanuit Rotterdam West naar Amsterdam West wil is zelfs sneller met een trein over de oude lijn.

Alleen reizigers die vanuit de directe omgeving van Rotterdam Centraal naar de directe omgeving van Amsterdam Centraal reizen hebben voordeel van de Fyra.
Dat is echt niet waar; de snelste verbinding nú is immers ook gewoon de IC of Benelux via Schiphol. Om daar uberhaupt in te komen moet je ook naar A'dam CS, Schiphol of Rotterdam CS komen met je bus/tram/metro/whatever.

Met Fyra is dat niet anders. Stel je komt uit R'dam Blaak en wil naar een accountancy bureau in WTC: dan neem je de stopper naar CS en pakt daar de Fyra, stapt uit in Schiphol en neemt daar de IC of sprinter naar Zuid. Vanaf Schiphol ben je ook snel in Sloterdijk of Lelylaan (A'dam West), waar je direct aansluiting hebt op het stadsOV. Moet je bijv. van Blaak naar Leiden, dan moet je de stopper-IC 2100 A'dam-Vlissingen pakken. Er is geen enkele reden waarom aansluiting op Fyra slechter/beter zou zijn dan op de normale IC.

Met Fyra wordt A'dam Vlissingen een half uur sneller, eht alternatief wordt een half uur trager. Uiteindelijk bespaar je een uur. Dat rendeerd dus wel degelijk. En zoals gezegd rijdt Fyra in de toekomst vaker; 4x per uur en in de spits nog frequenter. Bovendien zijn er niet echt veel (dagelijkse) reizigers Vlissingen-A'dam (er zijn bijv. veel meer reizigers naar Brussel en Parijs, waarbij je dus van de Fyra en HSL profiteert), dus zo groot is het probleem voor die doorgaande reizigers niet.

[ Bericht 64% gewijzigd door davidov2009 op 12-01-2010 15:03:25 ]
Killing as few patients as possible.
pi_76721492
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:53 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Ja heerlijk inderdaad, als je voor 't eerst op station X staat en geen idee hebt waar het noorden is
Dan kijk je ff om je heen en daar waar heel veel reizigers op een busperon staan, moet je ook zijn.
So we just called him Fred too
pi_76721819
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:57 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dan kijk je ff om je heen en daar waar heel veel reizigers op een busperon staan, moet je ook zijn.
Het vervelende is nou juist dat die bussen vaak op hele exotische plaatsen komen te staan (o.a. meegemaakt op Sloterdijk en Amersfoort), en als je ín een niet overzichtelijk (ofwel: groot) station staat, zie je niet echt waar de NS-bussen staan Maar meegaan met de massa is in zo'n geval meestal wel handig.

Sta je op Kruininge-Yrseke of iets dergelijks, tja, op zo'n grote open vlakte kan je ze eigenlijk niet missen, die bussen
Killing as few patients as possible.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:14:05 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76722096
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:53 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Met Fyra wordt A'dam Vlissingen een half uur sneller, eht alternatief wordt een half uur trager. Uiteindelijk bespaar je een uur. Dat rendeerd dus wel degelijk.
Whahahaha! Ja, natuurlijk: product x is 10 euro, product y 9 euro. Om vervolgens product y aantrekkelijker te maken, verhoog ik de prijs van x tot 15 euro.

En dan vervolgens hosanna roepen dat na de prijsherziening product y maarliefst 6 euro voordeel biedt ten opzicht van product x!

Het is de kluit belazeren, de klant oplichten met tot doel winstmaximalisatie van de boevenbende die NSHispeed heet. Bedenk je wel: NS is qua prijsstelling op de HSL veel vrijer dan op het hoofdrailnet. NS als "NS Groep" heeft dus een duidelijk financieel belang in het de HST's in jagen van zijn reizigers, en heeft daarvoor, doordat ze ook op het hoofdnet rijden met "concurrerende" treinen een beslissend machtinstrument in handen. Iets wat de NMa eigenlijk niet zou mogen toestaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:36:20 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76722955
* James1988 is het eens met Duvel in deze

Jammergenoeg is er weinig wat NS danwel de overheid hieraan doet, aangezien een goede inkomstenstroom voor NS Hispeed voor de overheid van belang is om die 168 miljoen euro per jaar te ontvangen. Als NS Hispeed failliet gaat (wat niet ondenkelijk is) valt die inkomstenstroom natuurlijk ook weg.
pi_76724260
Weet iemand wat er rond half 12 bij Putten was? Alles kwam over spoor 2
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_76724461
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Whahahaha! Ja, natuurlijk: product x is 10 euro, product y 9 euro. Om vervolgens product y aantrekkelijker te maken, verhoog ik de prijs van x tot 15 euro.

En dan vervolgens hosanna roepen dat na de prijsherziening product y maarliefst 6 euro voordeel biedt ten opzicht van product x!

Je vergelijking gaat maar ten dele op: product X is 10 euro, product Y is 5 euro. Om Y (de HSL) aantrekkelijker te maken wordt X verhoogd naar 15 euro. Maar Y wás al 5 euro goedkoper.

Alleen gaat het hier niet om geld maar om reistijd: Y is al 30 min sneller dan X, en door X 30 min trager te maken, wordt Y 1 uur sneller. Jij maakt er 9 en 10 euro van, alsof vóór de verandering van X het verschil maar 1/10 zou zijn.

En let wel, X (de normale IC) wordt dan wel 30 minuten trager voor de doorgaande, maar voor de reizigers in Zuid-Holland levert het wél voordeel op: veel mensen wonen immers in buitenwijken/steden, en dan is een 'sneltreinverbinding' zo slecht nog niet. Het komt er eigenlijk op neer dat de 2100 een sneltrein wordt die de provincie sowieso nodig had, maar iets dergelijks niet past in het treinenmodel van NS, dus wordt er een intercity "vertraagd" om hetzelfde te berieken. Dom dat ze de sneltrein er uberhuapt uit hebben gegooid, maar dat is een ander verhaal. Bovendien rijden er nog steeds IC's over de nieuwe lijn tussen Den Haag en Schiphol/A'dam, dus die tijden veranderden niet.

Tevens, van die 30 minuten langere reistijd gaat over het HELE traject A'dam Vlissingen en komt ook een fors deel doordat alle IC's in Zeeland stoptreinen worden, omdat de het concept stoptrein + 1 IC niet rendeert / meer kost dan het nieuwe plan. Dat was sowieso wel gebeurd, HSL of geen HSL. Uithoeken zijn nou eenmaal niet renderend, en aangezien de NS niet een non-profit organisatie is (leve de privatisatie ) leiden dergelijke lijnen in het snijden van de OV voorzieningen.
quote:
Het is de kluit belazeren, de klant oplichten met tot doel winstmaximalisatie van de boevenbende die NSHispeed heet. Bedenk je wel: NS is qua prijsstelling op de HSL veel vrijer dan op het hoofdrailnet. NS als "NS Groep" heeft dus een duidelijk financieel belang in het de HST's in jagen van zijn reizigers, en heeft daarvoor, doordat ze ook op het hoofdnet rijden met "concurrerende" treinen een beslissend machtinstrument in handen. Iets wat de NMa eigenlijk niet zou mogen toestaan.
Sorry hoor, ik heb geen medelijden/banden of wat dan ook met NS HiSpeed, maar het doel van NSH is echt niet de reiziger uitpersen om zoveel mogelijk winst te maken op de HSL.

Er is maar één reden waarom de kaartjes zo duur zijn: NS heeft veel te veel moeten betalen voor de concessie om op de HSL te mogen rijden. Vervolgens hebben de technici, spoorbeheerders en bouwkundige ervoor gezorgd dat de exploitatie enorme vertraging opliep. NS is hierin slechts TEN DELE voor gecompenseerd door de overheid (we hebben het dan over honderden miljoenen), en dan hebben we het nog niet eens over de negatieve SFEER die het onder de bevolking heeft veroorzaakt door al die vertraging en oplopende kosten: dergelijke kostenverliezen zijn nooit te meten, dus worden sowieso niet vergoed. Desalniettemin is er daardoor minder animo voor de HSL gekomen terwijl de concessie al lang getekent en betaald was.

Om de HSL nog enigszins renderend te maken moet NS een jaar of 10 tegen dergelijke tarieven kaartjes verkopen. Het is zeg maar het exploiteren van een onrenderende buitenlijn zoals Hoorn-Alkmaar: er wordt verlies op gedraaid, maar dat geeft niet zo, want andere NS hoofdnetlijnen weten dat te compenseren, dus maakt NS als geheel nog winst. Maar de HSA, waar NS Hispeed onderdeel van is, is een zelfstandig bedrijf. En elk zelfstandig bedrijf moet winst maken, anders gaat het failliet. Het zou toch van de zotte zijn als NSH zou zeggen: nou ga maar lekker voor 10 euro in de Fyra, het verlies wat we er op draaien halen we wel uit de pot bij NS Reizigers (binnenland), met als gevolg dat de binnenlandse kaartjes duurder worden? Overigens is het ook verboden om zo je begroting sluitend te krijgen: geld halen uit geheel andere firma's van dezelfde holding (NS Groep).
Killing as few patients as possible.
pi_76725729
Maar davidov, dan heb je toch geen tijdswinst van een uur.
Je moet veel meer betalen en overstappen om niet langzamer uit te zijn.
Dat de vervanging dan sneller is doet er helemaal niet toe.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:37:27 #228
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_76725857
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:09 schreef davidov2009 het volgende:
Dom dat ze de sneltrein er uberhuapt uit hebben gegooid,
De sneltrein is er op de Oude Lijn helemaal niet uitgegooid en dat wordt-ie ook niet. Dat de 2100-IC wordt vertraagd is niet om een nieuwe verbinding te maken maar om de frequentie op een bestaande verbinding te verhogen.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:09 schreef davidov2009 het volgende:
Er is maar één reden waarom de kaartjes zo duur zijn: NS heeft veel te veel moeten betalen voor de concessie om op de HSL te mogen rijden.
Onzin, NS heeft veel te veel geld voor die concessie geboden omdat ze bang waren dat een buitenlandse vervoerder ermee vandoor zou gaan. DB en Arriva hadden ook interesse maar niet tegen zo'n buitensporige prijs.
pi_76728933
Een kennis van mij wil in het weekend van de 23ste met de ICE van Amsterdam CS naar Köln Hbf. Wordt het dan tot aan Emmerich Mat64 of gewoon ICE?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:49:13 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76728974
quote:
228 Teletekst di 12 jan
**************************************
*******************************NED.2
**************************************

19.55-20.25 uur RAIL AWAY

Serie documentaires over bijzondere
spoorlijnen.Aflevering:Thailand (2).

In Azië is de trein vaak het meest
geschikte vervoermiddel.Wie zich wil
laten verwennen,neemt de luxe Eastern
Orient Express.

We reizen van noord naar zuid over het
Maleisisch schiereiland.Tussen Chiang
Mai en Singapore genieten we van de
prachtige omgeving.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 17:54:22 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_76729190
Thailand kom ik net vandaan. Ben alleen in Bangkok gebleven, maar daar heb je de Skytrain, ook leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:00:12 #232
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76729453
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Of is het Frans voor Zottegem of zo? Het klinkt als een scheldwoord
Zottegem heet gewoon Zottegem in het Frans.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:02:27 #233
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76729532
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Thailand kom ik net vandaan. Ben alleen in Bangkok gebleven, maar daar heb je de Skytrain, ook leuk
In Dusseldorf heb je die ook
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76729583
Vandaag even een bezoekje gebracht aan het mooiste station van Nederland: Haarlem.


















Daarna ook nog even een bezoekje gebracht aan Amsterdam Sloterdijk Hemboog, een station dat ik ook erg mooi vind geworden.





[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 12-01-2010 18:12:53 ]
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:23:26 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76730212
hmm. is het eindelijk in gebruik genomen ja. dat Sloterdijk Hemboog gebeuren? Werd tijd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:38:56 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76730891
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ow laat ook maar. Mn pa moet journaal kijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:16:48 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76732654
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ow laat ook maar. Mn pa moet journaal kijken
Bevalt het, weer terug op het nest?

En @davidov:
Je maakt een aantal cruciale denkfouten. Zoals eerder al gemeld heeft HSA (met daar in dus NS) zelf geboden op de concessie voor de HSL. Dat dit nu een vreselijke overschatting van de opbrengst van de HSL inhoudt, is niet de schuld van de staat. Dat de HSL te laat is opgeleverd is wèl voor een deel de schuld van de staat. Overigens heeft HSA nog steeds geen fatsoenlijke treinen om over de HSL te rijden. Dat is ook niet de schuld van de staat.

NS Hispeed is een BV binnen de NS Groep en is in die zin een commercieel bedrijf. Een commercieel bedrijf kan niet bestaan zonder winst te draaien, immers: winst betekent ruimte voor investering, en zo zit ons economische model nu eenmaal in elkaar. Winst moet worden gehaald uit een rendabel bedrijfsmodel, voor NS Hispeed is het bedrijfsmodel het verkopen van vervoer, al dan niet over hogesnelheidslijnen. Met andere woorden: winst maken op de reiziger, al dan niet zakelijk, al dan niet door middel van dure koffie in de treinen. Hoe doen ook: over de rug van reiziger. Net zoals de supermarkt winst maakt over de rug van de klant.

Nu is winst maken niet erg. Voor niets gaat de zon op, en zoals gezegd is winst maken voor een onderneming broodnodig. Normaal gesproken maakt een bedrijf winst als het voldoende van zijn product verkoopt tegen een goede prijs. De verkoop is afhankelijk van de aantrekkelijkheid van het product voor de consument, die daarbij een aantal voor- en nadelen tegen elkaar afweegt. Prijs is daarbij een belangrijk criterium, naast kwaliteit van het geboden product.

Echter: het product over de HSL van NS Hispeed is:
a) niet concurrerend op prijs;
b) slechts beperkt concurrerend op kwaliteit.
Ad a): toeslag, toeslag, toeslag, vroegboekkorting rot op, onduidelijk prijsstructuur, et cetera.
Ad b): alleen mensen die de snelheid van de verbinding echt nodig hebben, zijn bereid er meer voor te betalen, en vertragingen, gedoe, bah.

In een normale markt zou NS Hispeed dus zijn gloeiende best moeten doen om een zo aantrekkelijk mogelijk product op de markt te zetten, om de klant zijn treinen in te lokken. In de falende spoormarkt in Nederland, waar HSA en NS geen concurrenten zijn, gaat dit mis, want NS verneukt zijn aanbod zodanig dat de belabberde kwaliteit van het HSA product ineens boven komt drijven. En dat is wat er wat mij betreft fundamenteel verkeerd gaat.

Met andere woorden: boventuig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76734623
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoi, je bent hiermee alvast genomineerd voor de domste post van 2010. En ik hoef niet eens uit te leggen waarom, toch?
vlag kan uit.
pi_76734933
Maar even serieus ICE vervangen door Mat '64
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 20:05:28 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76735151
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
Maar even serieus ICE vervangen door Mat '64
Beter mat'64 dan een bus, en helemaal beter dan niks...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76735360
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

Beter mat'64 dan een bus, en helemaal beter dan niks...
VIRM, ICM, ICR?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:11:06 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76735406
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:10 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

VIRM, ICM, ICR?
Stuk, stuk, ingezet in belangrijker diensten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76735752
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stuk, stuk, ingezet in belangrijker diensten.
DD-AR oh wacht

iets voor de betuweroute?
http://www.dumpert.nl/med(...)n_overweg_topic.html
pi_76736128
Er was een tijdje geleden in Australië een trein van 8km lang volgens mij. Maar 2 containers op elkaar? Dat had ik ook nog nooit gezien... Wel efficiënt!
pi_76736341
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:24 schreef KapiteinT het volgende:
Er was een tijdje geleden in Australië een trein van 8km lang volgens mij. Maar 2 containers op elkaar? Dat had ik ook nog nooit gezien... Wel efficiënt!
Dat kan op de betuweroute ook hoor. Maar goed doordat het MTC bij Valburg geschrapt is heeft het geen zin.
pi_76736388
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:17 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

iets voor de betuweroute?
http://www.dumpert.nl/med(...)n_overweg_topic.html
Is dat überhaupt mogelijk met de vele bochten daar?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 20:29:43 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76736424
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:17 schreef Palmboom313 het volgende:

iets voor de betuweroute?
http://www.dumpert.nl/med(...)n_overweg_topic.html
Dat is nog eens een trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:28:39 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76739435
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:41:58 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76740063
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ow laat ook maar. Mn pa moet journaal kijken
, usb tv-stickje voor je laptop dan maar? streaming, uitzending gemist?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:45:10 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76740224
ja uitzendinggemist maar eens proberen. Al zal het wel morgen worden voordat ie dan beschikbaar is zeker?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 21:49:15 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76740481
Volgens een melding op somda gaan de DM'90's 3443 en 3444 (ex-ZAP-stellen) naar Syntus.... wat die er nou weer mee moeten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76740507
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ja uitzendinggemist maar eens proberen. Al zal het wel morgen worden voordat ie dan beschikbaar is zeker?
Gelukzak dat die dingen daar bij jullie allemaal opkomen, hier moet je het doen met programma's die me geen *** interesseren. Moet je dan ook nog eens extra betalen voor zo'n uitzending? 1 à 2 euro ofzo?

(Sorry voor het off-topic)
pi_76741245
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

De sneltrein is er op de Oude Lijn helemaal niet uitgegooid en dat wordt-ie ook niet. Dat de 2100-IC wordt vertraagd is niet om een nieuwe verbinding te maken maar om de frequentie op een bestaande verbinding te verhogen.
[..]

.
Ik bedoel natuurlijk het 3-treinenconcept bij de gehele NS, en NIET het verdwijnen van een sneltrein op de Oude Lijn. Op een zeer spaarzaam aantal plaatsen in Nederland rijdt nog een 'echte' (dwz zo genoemde) sneltrein, maar ze worden uiteindelijk allemaal ver-IC-ed. En ondertussen worden veel IC teruggebracht naar sneltreinniveau. De 2100 moet onder andere de 3400, die maar tot Haarlem gaat rijden, opvangen. En dat is (was, want wordt ook IC) een sneltrein met stops in oa Aerdenhout, absoluut niet IC waardig natuurlijk, maar ja, de 2100 gaat er wel stoppen.
quote:
Onzin, NS heeft veel te veel geld voor die concessie geboden omdat ze bang waren dat een buitenlandse vervoerder ermee vandoor zou gaan. DB en Arriva hadden ook interesse maar niet tegen zo'n buitensporige prijs
Zo'n "cruciale denkfout" is dat helemaal niet; het gaat er om dat ze teveel betaald hebben, terwijl hier eerst gedaan werd alsof men de hoge tarieven had ingevoerd om maar flink winst te maken en de reiziger uit te kleden: ze hebben de tarieven nodig om nog enige acceptabele terugverdientijd te hebben (tenminste, als de bezetting ooit eens gaat stijgen).

Ik begrijp niet waarom Duvel nu opeens een betoog houdt dat NS Hispeed winst moet maken als zelfstandig bedrijf binnen de NS Groep want dat is PRECIES wat ik ook al zei (En dat ze dus niet, zoals op binnenlands spoor, de winst van rendabele lijnen gebruiken om de verliesgevende draaiende te houden).

Overigens, het rijk weet dat de NS nu veel te hoge tarieven moet rekenen om de dienst rendabel en aantrekkelijk te maken: als binnen een~anderhalf jaar de HSL niet goed operationeel is (dwz. zowel in treindienst al in bezetting), dan kan je er gif op innemen dat de concessie wordt ontbonden. Sterker nog, daar zijn in het verleden al Kamervragen over gesteld, en men zou het nog afwachten. De overheid heeft niet 7 miljard "van ons belastinggeld" gespendeerd aan een of ander rotlijntje met net zulke grote vertragingen als tarieven. Wellicht dat de HSA eerder failliet gaat dan dat dit 'afwachten' duurt, maar goed.

Vervolgens wordt een nieuwe vraag hoe geweldig het zal zijn met een nieuwe vervoerder: de beveiliging van de HSL is nog steeds een heet hangijzer en de treindienstleiding is zo handig met internationale treinen als een kind van 3 met een bord spinazie. Dat gaat echt niet veranderen als er opeens Valero's ipv V250's gaan rijden. Sterker nog, de Thalyssen blijven iig, en die staan om de haverklap stil. Eerst die problemen maar eens oplossen voor er aan een nieuwe concessie gedacht wordt.
Killing as few patients as possible.
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 22:07:08 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76741477
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:49 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Gelukzak dat die dingen daar bij jullie allemaal opkomen, hier moet je het doen met programma's die me geen *** interesseren. Moet je dan ook nog eens extra betalen voor zo'n uitzending? 1 à 2 euro ofzo?

(Sorry voor het off-topic)
In NL kun je alles gratis terugkijken (op wat spul bij de commerciëlen na volgens mij)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:13:36 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76741862
laatst beschikbare RailAway op uitzendinggemist is die van 15-12 Maar goed. Otopic maar weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:16:03 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76742016
quote:
Zo'n "cruciale denkfout" is dat helemaal niet; het gaat er om dat ze teveel betaald hebben, terwijl hier eerst gedaan werd alsof men de hoge tarieven had ingevoerd om maar flink winst te maken en de reiziger uit te kleden: ze hebben de tarieven nodig om nog enige acceptabele terugverdientijd te hebben (tenminste, als de bezetting ooit eens gaat stijgen).
De reiziger wordt dan toch utigekleed omdat HSA een kutcontract heeft afgesloten? Lees voor "winst", "minder verlies": het maakt niet uit, de reiziger is de lul.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 22:17:34 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76742114
Voer voor de discussie:
quote:
Omzet NS Highspeed gedaald

NS Hispeed heeft vorig jaar een paar procent minder omzet gehaald dan in 2008. De exploitant van de hogesnelheidslijnen Fyra, ICE TGV, Eurostar en Thalys had vooral te lijden van een daling van het aantal zakelijke reizigers. Dat zei directeur Jan-Willem Siebers dinsdag op een bijeenkomst voorafgaand aan de Vakantiebeurs in Utrecht.

Een verdubbeling van het aantal internetboekingen in twee jaar tijd en de in september begonnen hogesnelheidstrein Fyra op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam konden de terugloop niet indammen. De kaartjesverkoop via internet bestaat voor 85 procent uit e-tickets, biljetten die mensen zelf thuis printen.

Bemoedigend
NS Hispeed noemt de eerste resultaten met de Fyra "bemoedigend''. De eerste vier maanden kende de hogesnelheidsverbinding tussen Amsterdam en Rotterdam een bezettingsgraad van 19 procent. De trein rijdt nu nog maar een keer per uur, maar het is de bedoeling de frequentie verder op te voeren. Siebers verwacht dat de bezettingsgraad dan ook omhooggaat. NS Hispeed kan dat pas doen als het nieuwe beveiligingssysteem voor de hogesnelheidslijn optimaal werkt. Momenteel kampt het systeem nog met beperkingen.

Siebers wees verder op de grote klanttevredenheid van 90 procent voor de Fyra-lijn. "Passagiers waarderen kennelijk het comfort, de snelle verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam en ook het loungebezoek is duidelijk gestegen.'' De Fyra gaat dit jaar ook in de weekeinden rijden. Voor dit jaar staat ook nog een verdere uitbouw van de HSL-Zuid op stapel. Verder gaat de Thalys naar Parijs tien keer per dag rijden, in plaats van de huidige frequentie van zeven keer per dag.
Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)ghspeed_gedaald.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:18:55 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76742195
Het is de vraag in hoeverre de problemen met Thalys aan het baansysteem zijn te wijten, en in hoeverre aan het treinsysteem. Dát er iets moet gebeuren staat natuurlijk wel buiten kijf.
pi_76742296
Is het eigenlijk goedkoper om een regulier eerste klas kaartje te kopen dan om tweede klas met de HSL te gaan?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:24:50 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76742555
Nee, want je moet evenzogoed een toeslag kopen.
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 22:28:18 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76742773
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:
Is het eigenlijk goedkoper om een regulier eerste klas kaartje te kopen dan om tweede klas met de HSL te gaan?
2e klas: 13,50 + 7,40 = 20.90
1e klas: 23,00
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:38:18 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76743367
Prijzen Fyra:

  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:40:51 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76743523
Dat zijn tarieven om met Traxx en prio's te rijden dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76743683
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zijn tarieven om met Traxx en prio's te rijden dus.
Dat ze voor het traject schiphol-amsterdam uberhaupt toeslag durven te vragen _!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:54:38 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76744407
dat is gewoon om de reizigers op dat traject juist UIT de hst te jagen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76744499
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
So we just called him Fred too
pi_76744527
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Voer voor de discussie:
[..]

Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)ghspeed_gedaald.html
Wat een belachelijke cijfers. Voor 1/5de bezet? Dan moet het in de spits wel enorm druk zijn aangezien er overdag hooguit 20 mensen in zitten. 90% tevreden? Tevreden met een enorm aantal vertragingen, uitval, geluidsoverlast in de trein, ondraaglijke herrie in de tunnels, geen mobiel ontvangst. "Reizigers waarderen het comfort".. doe toch normaal. 'k Geloof er helemaal niks van .
pi_76744692
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour enkeltje Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour enkeltje Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
pi_76744790
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Neenee, ik zit nu op de site van NS Hispeed en daar staat nu duidelijk 21,00 euro als totaal prijs voor een retour Amsterdam - Rotterdam en 10,50 voor de losse ritten.
So we just called him Fred too
pi_76744883
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:43 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat ze voor het traject schiphol-amsterdam uberhaupt toeslag durven te vragen _!
Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km. Zag vandaag in Ah dat er zelfs ICRm (zonder loc), mat'64, VIRM aan de kant stond. Volgens mij zijn er echt wel wat problemen.

VIRM lijkt mij trouwens Duitsland niet in mogen vanwege het profiel, ICRM is te lang en ICM is niet zo voorraadig in Ah.
pi_76744944
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
Maar dan moet je wel verplicht boeken.

Wel grappig dat die discount zelfs voor morgen nog te halen is.
Maar mensen zitten niet te wachten op verplicht boeken. Net als met naar brussel reizen. Een kaartje gewoon aan de automaat kopen is veel praktischer.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76744973
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:00 schreef Cothen het volgende:

[..]

Neenee, ik zit nu op de site van NS Hispeed en daar staat nu duidelijk 21,00 euro als totaal prijs voor een retour Amsterdam - Rotterdam en 10,50 voor de losse ritten.
Edit: Ascendancy was mij voor.
pi_76745011
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km. Zag vandaag in Ah dat er zelfs ICRm (zonder loc), mat'64, VIRM aan de kant stond. Volgens mij zijn er echt wel wat problemen.

VIRM lijkt mij trouwens Duitsland niet in mogen vanwege het profiel, ICRM is te lang en ICM is niet zo voorraadig in Ah.
Het ging me er om dat de fyra op de huidige manier, met traxx, niet meer is dan de beneluxtrein, maar wel duurder.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76745058
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km.
Nou, nee, want de Fyra stammen rijden ook elk uur als Beneluxtrein op dat traject

Pff dit topic gaat wel erg snel voor dit tijdstip
pi_76745213
hmmm, ik ruik een leuke markt:

ik koop online een aantal super discount kaarten en verkoop die op Rotterdam en Amsterdam Centraal tegen het normale NS tarief. das 3 euro winst per kaartje.
En als een trein een keer niet rijdt, dan beroep ik mij op het consumentenrecht: als NS Hispeed niet kan leveren zullen of met een alternatief moeten komen of de koop ongedaan maken.
So we just called him Fred too
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:11:10 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76745334
quote:
De eerste vier maanden kende de hogesnelheidsverbinding tussen Amsterdam en Rotterdam een bezettingsgraad van 19 procent.
Nou, daar geloof ik geen zier van. Misschien dat ze het in de spits de 10 %(50 reizigers) met moeite halen, maar 19 % (95 reizigers) halen in een FYRA trein waar 500 passagiers kunnen, is een beetje ernstig overdreven. Als het een Binnenlandse IC was, had het nog hoger gelegen.

Laatst ging ik met FYRA van Amsterdam naar Rotterdam, waarbij ik het grootste deel van de rit met de Train Manager heb staan praten, welke veel op de FYRA zit.
Ik liep toen samen de trein door, en we kwamen op een bezetting van 23 reizigers, oftewel 4,6 %.
De beste meneer kon mij zelf vertellen dat er soms ritten zijn dat de FYRA amper 5 mensen trekt, want hij had al regelmatig meegemaakt dat er 2 of 3 reizigers in die trein zaten.
Wat de Train Manager mij nog kon vertellen, was dat wanneer iemand géén toeslag had, hij/zij het nog kon kopen in de trein als 'kennismaking'. Ze delen daar momenteel geen boetes voor uit.

Daarnaast word er door die catering in de FYRA nog een asociaal hoog bedrag gevraagd, waar je bij de andere treinen goedkoper bent.
quote:
Siebers wees verder op de grote klanttevredenheid van 90 procent voor de Fyra-lijn.
Dit lijkt me sterk, want gemiddeld vallen er 3 treinen uit in beide richtingen. Wanneer dit gebeurd, komt het meestal door een vertraging, en om die in de statistieken weg te werken, laten ze de trein vervallen, omdat er niet veel reizigers mee reizen. Je hebt de mogelijkheid dan om met de Binnenlandse IC naar Amsterdam te gaan, ook al heb je een dure toeslag.

Daarnaast zie ik er geen comfort in deze treinen, want je hebt zeer slecht ontvangst met je mobiele telefoon, je hebt veel last van herrie (bijvoorbeeld de tunnels) en je rijd een groot aantal minuten in het donker.
Daarnaast werkt de verlichting niet altijd zoals het hoort, want de laatste keer dat ik met FYRA reed, vielen de verlichting 18 seconden uit in beide tunnels
pi_76745361
Met de site van NS Hispeed is het zelfs mogelijk een om treinrit in het verleden te boeken
Kan dus ook met een laptop met umts dongle en een printer in de stationshal gaan staan en kaarten verkopen.
So we just called him Fred too
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:33:12 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76746405
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef greavy het volgende:
Daarnaast werkt de verlichting niet altijd zoals het hoort, want de laatste keer dat ik met FYRA reed, vielen de verlichting 18 seconden uit in beide tunnels
Ik heb een keer een rit gehad dat de verlichting in het rijtuig uitviel net na vertrek uit Amsterdam. Was wel leuk in de tunnels.
pi_76746804
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef Cothen het volgende:
Kan dus ook met een laptop met umts dongle en een printer in de stationshal gaan staan en kaarten verkopen.
Valt ook helemaal niet op.
pi_76747045
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Nou, daar geloof ik geen zier van. Misschien dat ze het in de spits de 10 %(50 reizigers) met moeite halen, maar 19 % (95 reizigers) halen in een FYRA trein waar 500 passagiers kunnen, is een beetje ernstig overdreven. Als het een Binnenlandse IC was, had het nog hoger gelegen.

Laatst ging ik met FYRA van Amsterdam naar Rotterdam, waarbij ik het grootste deel van de rit met de Train Manager heb staan praten, welke veel op de FYRA zit.
Ik liep toen samen de trein door, en we kwamen op een bezetting van 23 reizigers, oftewel 4,6 %.
De beste meneer kon mij zelf vertellen dat er soms ritten zijn dat de FYRA amper 5 mensen trekt, want hij had al regelmatig meegemaakt dat er 2 of 3 reizigers in die trein zaten.
Wat de Train Manager mij nog kon vertellen, was dat wanneer iemand géén toeslag had, hij/zij het nog kon kopen in de trein als 'kennismaking'. Ze delen daar momenteel geen boetes voor uit.

Daarnaast word er door die catering in de FYRA nog een asociaal hoog bedrag gevraagd, waar je bij de andere treinen goedkoper bent.
[..]

Dit lijkt me sterk, want gemiddeld vallen er 3 treinen uit in beide richtingen. Wanneer dit gebeurd, komt het meestal door een vertraging, en om die in de statistieken weg te werken, laten ze de trein vervallen, omdat er niet veel reizigers mee reizen. Je hebt de mogelijkheid dan om met de Binnenlandse IC naar Amsterdam te gaan, ook al heb je een dure toeslag.

Daarnaast zie ik er geen comfort in deze treinen, want je hebt zeer slecht ontvangst met je mobiele telefoon, je hebt veel last van herrie (bijvoorbeeld de tunnels) en je rijd een groot aantal minuten in het donker.
Daarnaast werkt de verlichting niet altijd zoals het hoort, want de laatste keer dat ik met FYRA reed, vielen de verlichting 18 seconden uit in beide tunnels
Statistiek, het is maar net hoe je onderzoekt en presenteert. Voor wie maakt je het, wat wil je laten zien? Als er namelijk 5 % gemiddelde bezetting in het nieuws kwam was er natuurlijk niemand blij .


@ Over mij ICE vergelijking stel je voor als de V250 er wel reed. Hij deed er even lang over en de kwaliteit is amper beter dan gewone IC over een stuk van 15 Km. Zou je bij de ICE wel de toeslag betalen van 2 euro voor 15 Km?
  woensdag 13 januari 2010 @ 08:09:41 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76750686
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
Je vergelijkt nu een NS kaartje met alle vrijheid met een zeer beperkt FYRA kaartje (beperkt verkrijgbaar, reserveren verplicht, niet annuleerbaar). M.a.w.: als je maanden van tevoren zeker weet dat je trein x neemt, ben je goedkoper uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76750889
Hoe vaak weet jij maanden van te voren, dat je om x. uur met die en die trein wil? Voor de lange afstand is dat vaak nog wel te doen. Vakanties en dergelijke dat is te plannen. Maar een middagje shoppen staat bij mij niet 6 maanden van te voren in de agenda.

Perrikelen bij NS Lowspeed, krijgen goederenvervoerders die de boel ontregelen met kapotte treinen ook boetes?
  woensdag 13 januari 2010 @ 08:54:53 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76751251
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 08:31 schreef Fixers het volgende:
Hoe vaak weet jij maanden van te voren, dat je om x. uur met die en die trein wil? Voor de lange afstand is dat vaak nog wel te doen. Vakanties en dergelijke dat is te plannen. Maar een middagje shoppen staat bij mij niet 6 maanden van te voren in de agenda.
Zeker niet tussen Asd en Rtd nee. Als ik daar al reis is het voor m'n werk. Die willen misschien dan wel die toeslag betalen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76756430
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:48 schreef Brembo het volgende:

[..]

@ Over mij ICE vergelijking stel je voor als de V250 er wel reed. Hij deed er even lang over en de kwaliteit is amper beter dan gewone IC over een stuk van 15 Km. Zou je bij de ICE wel de toeslag betalen van 2 euro voor 15 Km?
De ICE is een trein die qua comfort iets extra te bieden heeft, zodoende mag daar best een toeslag voor gevraagd worden. Als het comfort van de V250 niet boven dat van een gemiddelde IC uit zou komen (wat ik niet verwacht, aangezien comfort het enige punt is waardoor het nog een fatsoenlijke trein zou kunnen worden), is een toeslag volkomen geschift .
pi_76757000
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De ICE is een trein die qua comfort iets extra te bieden heeft, zodoende mag daar best een toeslag voor gevraagd worden. Als het comfort van de V250 niet boven dat van een gemiddelde IC uit zou komen (wat ik niet verwacht, aangezien comfort het enige punt is waardoor het nog een fatsoenlijke trein zou kunnen worden), is een toeslag volkomen geschift .
Ik heb de V250 nu x langs zien komen. En afgezien van de veel lompere treinstellen, lijken ze erg op de huidige fyra treinstellen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 januari 2010 @ 12:16:14 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76757221
Arriva was vanochtend lekker bezig op Groningen -Delfzijl/Roodeschool. Een aantal treinen heeft niet gereden, omdat treinstellen vanwege bevroren wissels niet van het emplacement in Groningen konden komen.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=88209
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:09:46 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76761085
zojuist een virm met vonken tegen bovnleiding voorbij zien komen in zwijndrecht richtin dordrecht.
pi_76761656
Zo hé!
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:59:46 #289
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76765839
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva was vanochtend lekker bezig op Groningen -Delfzijl/Roodeschool. Een aantal treinen heeft niet gereden, omdat treinstellen vanwege bevroren wissels niet van het emplacement in Groningen konden komen.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=88209
Sterker nog: we hadden in Groningen één sectiestorinkje in een wissel, waardoor bijna de hele rangeerschijf onbereikbaar was en we bijna niets konden voorbrengen. Tel daar een wisselstoring in Hoogkerk-Vierverlaten bij op en je zit zonder materieel. De eerste trein naar Delfzijl reed volgens mij pas om half acht ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:08:40 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76766212
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Sterker nog: we hadden in Groningen één sectiestorinkje in een wissel, waardoor bijna de hele rangeerschijf onbereikbaar was en we bijna niets konden voorbrengen. Tel daar een wisselstoring in Hoogkerk-Vierverlaten bij op en je zit zonder materieel. De eerste trein naar Delfzijl reed volgens mij pas om half acht ofzo.
En de PCA lag nog te pitten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 januari 2010 @ 16:20:57 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76766717
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Sterker nog: we hadden in Groningen één sectiestorinkje in een wissel, waardoor bijna de hele rangeerschijf onbereikbaar was en we bijna niets konden voorbrengen. Tel daar een wisselstoring in Hoogkerk-Vierverlaten bij op en je zit zonder materieel. De eerste trein naar Delfzijl reed volgens mij pas om half acht ofzo.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:24:13 #292
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76769868
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

En de PCA lag nog te pitten?
Die term ken ik nog niet als nieuweling. Of bedoel gewoon de mensen met gele hesjes?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_76771889
Net ICRm voorbij zien komen als intercity schagen - maastricht
pi_76772349
Nu zat ik me net, terwijl ik stond te wachten tot de deuren van een of andere DD-AR open wilden gaan in Geldermalsen (geen nummer, sorry), af te vragen wanneer de naweeën, als je het zo mag noemen, over zullen zijn. Het lijkt me niet dat de treinen die nu kapot zijn dan het opeens weer doen, lijkt mij, en dus zullen we ook nog wel even met die beperkte dienstregelingen zitten, los van alle vastgevroren wissels, goederentreinen die het niet doen enzovoort.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:58:47 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76775930
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Die term ken ik nog niet als nieuweling. Of bedoel gewoon de mensen met gele hesjes?
ProcesContractAannemer, de aannemer die van ProRail opdracht heeft gekregen om het regulier onderhoud te doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76776409
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:22 schreef RubenK het volgende:
Net ICRm voorbij zien komen als intercity schagen - maastricht
Ook gezien
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:22:19 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76783499
quote:
Zoutkaartje verlengd tot en met 15 januari
woensdag 13 januari 2010

Sinds donderdag 7 januari heeft NS een tijdelijk extra voordelig kaartje: het zoutkaartje. Alle reizigers kunnen buiten de spits met veertig procent korting reizen. De actie is nu voor de tweede keer verlengd.

Aanvankelijk zou de actie alleen geldig zijn op donderdag 7 en vrijdag 8 januari. Wegens het succes en het tekort aan treinen werd de actie eveneens geldig van 11 t/m 13 januari. Gisteren besloot NS opnieuw de actie te verlengen. Ook op 14 januari en 15 januari blijft het tarief geldig.

Door het Zoutkaarje mijden meer reizigers de spits. En dat was precies de bedoeling van de actie. De Nederlandse Spoorwegen kampen door het winterweer met een groot aantal defecte treinen. Juist in de spits ontstaan er daardoor problemen. Door de actie gaan reizigers zich meer spreiden. Door het materieeltekort vallen er tussen Den Haag / Rotterdam en Utrecht en tussen Utrecht en Amersfoort treinen uit.

Actievoorwaarden
Van 11 t/m 15 januari kan iedereen tussen 9.00 uur en 16.00 uur, en na 19.00 uur reizen met 40% korting.
Actie is ook geldig bij Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion.
Voor de ICE en Fyra moet wel de normale toeslag worden betaald. (ICE rijdt echter momenteel niet in Nederland.)
Actie is niet te gebruiken met een OV-chipkaart. OV-chipkaart reizigers kunnen een kaartje kopen.
Wie achteraf van de actie hoort, komt niet in aanmerking om alsnog 40% korting te krijgen.
Bron
En weer 2 dagen erbij.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 januari 2010 @ 22:26:08 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76783705
tsja, wat wil je ook als Zwolle rangeer nog vol staat met materieel dat naar de werkplaats in Onnen moet. In die werkplaats is het topdrukte. Het duurt gemiddeld een halve dag voordat een stel weer opgelapt is en de capaciteit is beperkt ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:26:24 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76783722
En de rest van het week een halvering van het aantal ic's op mijn traject.

Maar twee ic's per uur naar Rotterdam is trouwens ook kut.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76783902
http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/10/501.html
quote:
Aanbesteden zinvol
Dat aanbesteden zinvol is leren de ervaringen elders in het land. Het vervoer werd beter, er kwam meer vervoer voor de beschikbare middelen of het vervoer werd goedkoper (hetzelfde vervoer voor minder geld). Ook uit metingen blijkt dat reizigers tevredener zijn over het vervoer in de gebieden waar het openbaar vervoer is aanbesteed.
Volgens mij klopt dit niet helemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')