bodylotion | donderdag 3 december 2009 @ 15:10 | |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '09 seizoen: 2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix 2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one 2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir Grand Prix van Spanje 2009 Formula1 Grand Prix de Monaco 2009 2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix 2009 Formula 1 Santander British Grand Prix 2009 Formula 1 Santander German Grand Prix 2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix 2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe 2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix 2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix 2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix 2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil 2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule 1 Race Report - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport Onze boyz: - Christijan Albers - Robert Doornbos - Giedo van der Garde Official F1 Sites: - Formula1 - FIA - Live Timing Teams: - McLaren - Ferrari - BMW Sauber - Renault - Toyota - Scuderia Toro Rosso - RedBull Racing - Williams - Brawn GP - Force India - Campos Grand Prix - Lotus F1 - Manor Grand Prix - USF1 Sporting Regulations [PDF] 2007 sporting regulations - F1 [PDF] 2008 sporting regulations - F1 [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site [PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations [PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 Technical Regulations 2009 [PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application [PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations Testschema ![]() ![]() McLaren 01. Jenson Button WDC 2009 02. Lewis Hamilton Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP 03. Nico Rosberg 04. TBA Red Bull Racing 05. Sebastian Vettel 06. Mark Webber Ferrari 07. Felipe Massa 08. Fernando Alonso Williams 09. Rubens Barrichello 10. Nico Hülkenberg Renault 11. Robert Kubica 12. TBA Force India 14. Adrian Sutil 15. Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso 16. Sébastien Buemi 17. TBA Lotus F1 Racing 18. TBA 19. TBA Campos Meta 1 20. TBA 21. Bruno Senna US F1 Team 22. TBA 23. TBA Virgin Racing 24. Timo Glock 25. TBA Sauber 26. TBA 27. TBA Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA. De kalender voor 2010 met 19 races ![]() Eindstanden 2009 Eindstanden F1-kampioenschap Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009 Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd. Artikel 1 Artikel 2 (in het Duits) Artikel 1 BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. ![]() FOK!sport F1-site De OP is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door bodylotion op 03-12-2009 18:36:13 ] | ||
bodylotion | donderdag 3 december 2009 @ 15:12 | |
m'n eerste OP ![]() | ||
Automatic_Rock | donderdag 3 december 2009 @ 15:13 | |
quote:Mooi hoor | ||
Sally | donderdag 3 december 2009 @ 15:14 | |
Oeh, jubileumeditie! ![]() | ||
WEST | donderdag 3 december 2009 @ 15:34 | |
tvp | ||
ArcticBlizzard | donderdag 3 december 2009 @ 15:37 | |
quote:Ik heb liever spectaculaire acties op de baan omdat coureurs aan elkaar gewaagd zijn, niet omdat ze een paydriver uit india/china/rusland/dubai proberen te ontwijken die elke 3 ronde op een lap zal worden gezet en waarvan zijn teamgenoot niet eens wegkwam van de startlijn omdat zijn accu niet was opgeladen..... | ||
kepler | donderdag 3 december 2009 @ 15:42 | |
Vroeger, toen Simtek nog elke kwalificatie buiten de 107% viel ![]() | ||
IkWilbert | donderdag 3 december 2009 @ 15:43 | |
quote:de goeie oude tijd ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 3 december 2009 @ 15:52 | |
De F1 bestaat 60 jaar en alleen de eerste en laatste 10 jaar zijn er meerdere fabrikanten als constructeur aanwezig. Die andere 40 jaar bestond de F1 voornamelijk uit privateers. Dus of er nu fabrikanten als constructeur aanwezig zijn of niet, maakt voor de F1 niet zoveel uit. De komst van de fabrikanten heeft wel de kosten in de F1 opgejaagd, waardoor ze nu in slechte tijden weer verdwijnen. En de meeste van de fabrieksteams zijn voortzettingen van privateers, waarbij er behalve meer budget (en dus meer apparatuur om te ontwikkelen) weinig is veranderd. Zoals BMW (was Sauber, wordt Sauber), Renault (was Toleman, Benetton), Mercedes (was Tyrrel, BAR, Honda, Brawn). Alleen Toyota was een echte nieuwe autofabrikant, maar veel succes heeft dat niet opgeleverd. Zolang de charme van de F1 maar blijft, dat ieder team zelf zijn auto moet bouwen, maakt het (imho) niet veel uit. | ||
bodylotion | donderdag 3 december 2009 @ 16:04 | |
quote:Toro Rosso mag ook zijn eigen auto gaan bouwen dit jaar als ik het goed begrepen heb ![]() | ||
Trystar | donderdag 3 december 2009 @ 17:45 | |
Tijden derde testdag Jerez
| ||
bodylotion | donderdag 3 december 2009 @ 17:49 | |
quote:heeft Tung de achteruit van de Renault getest ofzo ![]() | ||
Trystar | donderdag 3 december 2009 @ 18:06 | |
quote: | ||
bodylotion | donderdag 3 december 2009 @ 18:08 | |
quote:F1 wins ![]() | ||
Trystar | donderdag 3 december 2009 @ 18:10 | |
quote:Zeker. 26 auto's aan de start ![]() | ||
Big-Ern | donderdag 3 december 2009 @ 18:30 | |
Goed nieuws! Peter Sauber zal in staat blijken om een goed team neer te zetten. | ||
Big-Ern | donderdag 3 december 2009 @ 18:31 | |
quote: Ik denk dat ie weinig af zal wijken van de Red Bull. De huidige auto's zullen vast door worden ontwikkelt. | ||
ElmarO | donderdag 3 december 2009 @ 18:32 | |
quote:Yup. ![]() Zou je ook gelijk nog onzeker dat achter Sauber staat in de OP willen weghalen. Dan is die weer vrij aardig up to date. ![]() | ||
bodylotion | donderdag 3 december 2009 @ 18:37 | |
quote:done het is nu heel erg likely dat Heidfeld bij z'n oude team blijft | ||
ElmarO | donderdag 3 december 2009 @ 18:40 | |
quote:Lijkt mij ook. Ben wel benieuwd wie de tweede coureur gaat worden bij Sauber. Stiekem hoop ik dat het Kobayashi wordt. Wil die gozer toch wel eens een heel seizoen in de F1 aan de gang zien. En als extra bonus schijnt hij Panasonic mee te nemen als sponsor. | ||
bodylotion | donderdag 3 december 2009 @ 18:44 | |
quote: zien de teams hem ook als (super)talent eigenlijk? dat is wel nodig voor een team als Merc, en ik denk niet dat ze het geld van Panasonic zo hard nodig hebben. oh je hebt het over Sauber ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door bodylotion op 03-12-2009 18:53:44 ] | ||
ElmarO | donderdag 3 december 2009 @ 18:49 | |
quote:Mercedes niet. Maar andere kleinere teams wel. En dan zijn er, denk ik, slechtere opties denkbaar dan Kobayashi. Las zelfs dat Panasonic zo'n $30 miljoen kan meebrengen. En als dat waar is, is het een leuke bonus voor veel teams. ![]() | ||
ArcticBlizzard | donderdag 3 december 2009 @ 19:20 | |
Erg goed nieuws dat we volgend jaar Sauber weer te zien krijgen op de grid. Ik hoop nog steeds dat kobayashi een plaatsje weet te bemachtigen, hij heeft de sterren van de hemel gereden. | ||
vosss | donderdag 3 december 2009 @ 19:26 | |
TVP ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 3 december 2009 @ 19:52 | |
Sauber terug op de grid ![]() En wat dan nog cool is aan Petertje zelf dat de kerel er uit ziet als een ouwe sigaren paffende rentenier, maar er een ontzettend race-hart in de man zit ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 03-12-2009 22:06:21 ] | ||
Sinister-D- | donderdag 3 december 2009 @ 19:52 | |
gvd, waarom weer op quoten ipv de edit te drukken ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 3 december 2009 @ 21:12 | |
Sauber ![]() | ||
Big-Ern | donderdag 3 december 2009 @ 22:02 | |
![]() ![]() ![]() De eerste F1 auto's van Sauber [ Bericht 23% gewijzigd door Big-Ern op 04-12-2009 10:56:23 ] | ||
Waffle | donderdag 3 december 2009 @ 22:45 | |
Blijft toch wel heel erg mooi. ![]() | ||
Sally | donderdag 3 december 2009 @ 23:38 | |
Tof, van Sauber! ![]() | ||
ArcticBlizzard | vrijdag 4 december 2009 @ 09:27 | |
quote: | ||
sasquatsch | vrijdag 4 december 2009 @ 10:51 | |
quote:Ontworpen door wijlen Dr. Harvey Postlethwaite | ||
Big-Ern | vrijdag 4 december 2009 @ 10:59 | |
quote: Sauber is vanaf hun binnenkomst altijd een team geweest dat een dusdanige auto wist te ontwerpen waar altijd punten mee gepakt kon worden. Ze hebben ook altijd een goede motor gehad, i.t.t. tot mindere prive teams die zich moesten behelpen met een klanten V8 van Ford. Had je zo'n Ford klantenmotor dan wist je bij voorbaat al dat het seizoen mislukt was. Financieel had Sauber zijn zaakjes ook altijd op orde. Goed dat sauber terug is. | ||
sasquatsch | vrijdag 4 december 2009 @ 12:08 | |
Er schijnen twee gegadigden te zijn voor de overname van Renault F1. De ene is de Luxemburgse investeringsmaatschappij GenII Capital, die eigenaar zijn van het managementbureau waar Ho Pin Tung bij is aangesloten (vandaar de test met Renault?), de andere is Prodrive van David Richards. De voorkeur van de Franse directie zou uitgaan naar GenII Capital, terwijl die van het F1 team uitgaat naar Prodrive. Wordt vervolgd. | ||
ArcticBlizzard | vrijdag 4 december 2009 @ 12:17 | |
quote: | ||
bodylotion | vrijdag 4 december 2009 @ 12:49 | |
quote:zij reden in 1995 (de onderste foto) al met een hoge cockpitrand toen dat nog niet eens verplicht was. | ||
bodylotion | vrijdag 4 december 2009 @ 12:55 | |
quote:in 94 werd Schumacher anders wel WDC met een Ford motor en op die onderste foto rijdt Sauber ook met Ford ![]() | ||
LeXX | vrijdag 4 december 2009 @ 13:40 | |
quote:En daar komt David Richard weer eens om de hoek kijken ![]() | ||
Big-Ern | vrijdag 4 december 2009 @ 13:43 | |
quote: Dat was de fabrieksmotor en niet die HD V8 klantenmotor. Zat indertijd een gigantisch verschil in. | ||
CAP. | vrijdag 4 december 2009 @ 14:15 | |
Heerlijk, stukje degelijkheid terug in de F1. Had tevens een ooit een schaalmodel van de sauber uit 1993 als klein jongetje ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 4 december 2009 @ 21:41 | |
quote:Na wat Google misbruik over dat Junior team zag ik dat 't een nieuw team is sinds 2009. Geen noemenswaardig resultaat behaald. En ik dacht dat Kimi alleen wou rijden met een wagen die kans maakte om races (rally's in dit geval) te winnen. Komt er dus op neer dat de contacten er nu zijn met Red Bull, dus zou bekans zeggen voor 2011 dat Webber een ander team mag gaan zoeken. | ||
bodylotion | vrijdag 4 december 2009 @ 21:48 | |
quote:als ie ooit nog terugkeert ![]() | ||
4-elements | vrijdag 4 december 2009 @ 22:57 | |
quote:Probeer 'm terug te lokken met wat wodka ![]() Maar ik denk niet dat we Kimi nog terug zullen zien in de F1. | ||
Peterselieman | zaterdag 5 december 2009 @ 00:31 | |
Toekomst Britse GP maandag bekendquote: | ||
vosss | zaterdag 5 december 2009 @ 11:45 | |
quote:Het blijft een mooie kerel, die Brawn. Altijd eerlijk en correct als je het mij vraagt ![]() | ||
Big-Ern | zaterdag 5 december 2009 @ 13:47 | |
quote: Zou dit dan zo'n ramp zijn? | ||
vosss | zaterdag 5 december 2009 @ 14:01 | |
Ik vind het wel jammer. Hij heeft een hoop mooie dingen laten zien als je het mij vraagt. Jammer dat Mercedes zo een knakenbak had in de tijd dat Kimi er reed, anders had ie al minstens 3 titels op zak ![]() | ||
StateOfMind | zaterdag 5 december 2009 @ 14:06 | |
tvp | ||
4-elements | zaterdag 5 december 2009 @ 16:01 | |
quote:Persoonlijk vind ik het niet zo erg dat hij vertrekt, nooit mijn favo coureur geweest. Laat koppie hangen als hij geen wagen heeft om te winnen. | ||
Big-Ern | zaterdag 5 december 2009 @ 16:29 | |
quote: Zo'n bijzonder coureur is hij ook niet. Gewoon een goed coureur. | ||
Atreidez | zaterdag 5 december 2009 @ 20:04 | |
Ik heb volgens mij een topicje gemist, maar begrijp ik het nou goed dat BMW Sauber als team verder gaat, dus met BMW motoren? | ||
ElmarO | zaterdag 5 december 2009 @ 20:09 | |
quote:Nee, de enige reden dat de FIA het nog opgaf als BMW Sauber is, naar mijn idee, dat er nog een verzoek tot naamswijziging moet komen. En die moet dan ook nog worden goedgekeurd. Daarom zie je nu ook nog op de lijst voor volgend seizoen Brawn GP staan. Buiten dat wordt de overname door Peter Sauber pas officieel als het team ook daadwerkelijk een startbewijs zou krijgen. Nu dit is gebeurd zal, voor zover dat al niet is gebeurd, binnenkort wel het verzoek komen om de naam te wijzigen. Met betrekking tot de motoren was er in een eerder stadium al een deal gemaakt met Ferrari. Dus volgend seizoen hebben ze die als krachtbron. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd. ![]() | ||
Schunckelstar | zaterdag 5 december 2009 @ 22:38 | |
tvp | ||
nils7 | zondag 6 december 2009 @ 22:09 | |
quote:dat ![]() | ||
bodylotion | maandag 7 december 2009 @ 12:11 | |
quote: | ||
kepler | maandag 7 december 2009 @ 12:15 | |
17 jaar ![]() ![]() Drukke dag dan trouwens op 11 juli ![]() ![]() | ||
bodylotion | maandag 7 december 2009 @ 12:18 | |
nieuwe blog (klik) van Olav Mol en zijn visie op de rentree van Schumi volgend seizoen. Hij vergeet Heidfeld alleen... | ||
Red_85 | maandag 7 december 2009 @ 12:24 | |
quote:De officiele site meldt nog steeds: 10 2010 FORMULA 1 BRITISH GRAND PRIX (Donington Park) * 9-11 jul http://www.formula1.com/races/calendar_preview.html | ||
Red_85 | maandag 7 december 2009 @ 12:27 | |
quote:20.30 http://www.fifa.com/mm/do(...)dulefinalversion.pdf | ||
bodylotion | maandag 7 december 2009 @ 12:28 | |
quote:toch kun je er wel vanuit gaan dat het op Silverstone is ![]() | ||
Sally | maandag 7 december 2009 @ 13:21 | |
Wrs is de officiële site nog niet geüpdatet. En Donington Park had de deadline laten verstrijken, al hield het nog wel hoop. | ||
kepler | maandag 7 december 2009 @ 13:33 | |
quote:Aha, dank. Geen conflict dus met de F1 ![]() Tenzij het een nachtrace wordt ![]() | ||
Trystar | maandag 7 december 2009 @ 13:59 | |
quote: ![]() | ||
rubbereend | maandag 7 december 2009 @ 14:49 | |
Damon Hill heeft er een best contract uitgesleept ![]() ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 7 december 2009 @ 16:27 | |
En met wat voor kosten?! 2010 will cost them 12,000,000 UK£, 2011 will increase that by about a million, 2012 + 7% of 13 million and so on. They're very quickly going to end up paying more than double what they pay now Nieuwe map wss: ![]() | ||
bodylotion | maandag 7 december 2009 @ 16:53 | |
quote:en de kosten moeten naar beneden ![]() | ||
ElmarO | maandag 7 december 2009 @ 17:07 | |
quote:Het contract dat Ecclestone eerst met Donington had, had ook een duur van 17 jaar. Dus het zal waarschijnlijk wel (bijna) hetzelfde contract zijn. | ||
Sinister-D- | maandag 7 december 2009 @ 21:16 | |
![]() 2 geliefde circuits terug op de kalender, nieuwe teams, veel stoeltjes dansen, veel rookies en de hereniging met een oud team. Het seizoen kan nu al niet meer stuk ![]() ow, en voor de geintresseerden: dit stond er nog in een reactie op Mols blog: quote: | ||
rubbereend | maandag 7 december 2009 @ 21:21 | |
quote:dat is wel erg in een hoekje van eht programma schema weg gestopt ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 8 december 2009 @ 10:34 | |
Dat Stefan GP lijkt nu toch echt werk te gaan maken van de Formule 1-plannen: Stefan GP gaat door met Formule 1-plannen | ||
bodylotion | dinsdag 8 december 2009 @ 10:49 | |
quote:ik kan je de review van de BBC aanraden! die hebben er ook een iets andere draai aangegeven. "Jenson Button's Glorious Season" | ||
Doevelaer | dinsdag 8 december 2009 @ 15:27 | |
quote:Denk niet dat ze er door komen, Sauber zal denk ik de voorkeur krijgen. | ||
bodylotion | dinsdag 8 december 2009 @ 17:16 | |
quote:Sauber is al door | ||
Big-Ern | dinsdag 8 december 2009 @ 17:31 | |
quote: Waarom ze nog een poging doen is mij compleet vreemd. Misschien hopen ze in 2011 in te stromen? | ||
Automatic_Rock | dinsdag 8 december 2009 @ 17:59 | |
quote:Ze gokken op het vertrek van Renault? Of kan dat ook niet? | ||
Peterselieman | dinsdag 8 december 2009 @ 18:03 | |
Ik denk dat ze er op gokken dat er ergens een plaats vrijkomt voor het jaar 2011. Bijvoorbeeld doordat een van de nieuwe renstallen het niet gaat redden. | ||
Sinister-D- | dinsdag 8 december 2009 @ 21:08 | |
quote:Heb ik de 7de november al gezien ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 8 december 2009 @ 21:22 | |
quote:Als Renault vertrekt zie ik het eerder gebeuren dat Dave Richards zich erin gaat mengen zoals vaker genoemd wordt de laatste tijd. Die heeft de hoop ook nog niet opgegeven, maar die blaast niet zo hoog van de toren zoals andere partijen dat doen. En Richards is toch een bekende bij de FIA tegenover een Servier die net als Alex Shnaider in 2006 met MF1 ff geld wil/wou inkasseren via de F1. Dan zou ik als FIA zijnde toch liever een team(eigenaar) met een bekende race-achtergrond hebben. | ||
kepler | dinsdag 8 december 2009 @ 22:57 | |
ok, misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik hoor net op Hart van Nederland dat de vrouw van Olav Mol opgegeven is door de artsen... edit: nieuws blijkt al ouder te zijn, maar ik wist het iig nog niet | ||
bodylotion | dinsdag 8 december 2009 @ 23:27 | |
quote:dat het niet goed ging was al bekend, maar nu is het echt gebeurd? | ||
kepler | woensdag 9 december 2009 @ 00:11 | |
quote:nee, dat niet. Maar ze had nog 2 maanden, en die schijnen nu voorbij te zijn. Maar dat stukje was ook weer echt Hart van NL kwaliteit... Oftwel gewoon voorlezen uit de story ![]() | ||
vosss | woensdag 9 december 2009 @ 01:21 | |
Fokt up voor Olav als het zo is. Gelukkig voor hem heeft hij 2 grote liefdes in zijn leven. De meeste mensen hebben er geen of een kleine grote liefde in hun leven. Sterkte alvast Olav en dat je nog maar vele jaren mag genieten van die andere grote liefde van je ![]() | ||
vosss | woensdag 9 december 2009 @ 01:21 | |
Ow, ik kijk BBC overigens ![]() | ||
Tarado | woensdag 9 december 2009 @ 11:44 | |
Lopez admits interest in Renault | ||
bodylotion | woensdag 9 december 2009 @ 13:29 | |
gaan we volgend jaar ook vaker vonken zien, omdat de wagens zwaarder/lager zijn? of verpest de plank dat allemaal ![]() ![]() | ||
ArcticBlizzard | woensdag 9 december 2009 @ 13:36 | |
quote:In singapore waarschijnlijk wel, overige circuits denk ik niet. | ||
vosss | woensdag 9 december 2009 @ 13:40 | |
Toch was dat echt ubervet he, die vonkenregens ![]() ![]() | ||
rubbereend | woensdag 9 december 2009 @ 14:04 | |
quote:prachtige wagens ![]() | ||
bodylotion | woensdag 9 december 2009 @ 14:31 | |
quote:de smalle voorbanden zijn straks gelukkig ook weer terug. en hopelijk wordt de voorvleugel ook iets smaller. ik weet alleen niet of de voorvleugel net zo breed als de voorbanden of het bodywork mag zijn ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 9 december 2009 @ 16:48 | |
één man is minder blij met de silverstone-overeenkomst ![]() quote:whehehe ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 9 december 2009 @ 16:49 | |
quote: ![]() | ||
vosss | woensdag 9 december 2009 @ 16:52 | |
De tuin compleet verwoest door een feest? Wat voor feest was dat? Dat moet haast wel beregezellig zijn geweest ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 9 december 2009 @ 17:05 | |
quote:mischien gaf eddie jordan zijn band een optreden ![]() zo'n feest lijkt me trouwens wel geweldig om een keer bij te zijn, de hele avond bier drinken met alle teamleden en luisteren naar de verhalen van wat er zich achter de schermen allemaal afspeelt ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Schunckelstar op 09-12-2009 21:58:36 ] | ||
bodylotion | woensdag 9 december 2009 @ 21:53 | |
quote:dat worden volgend jaar teamorders zodat Red Bull niet weer een 1-2 scoort ![]() Villeneuve staat niet op de short-list van Lotus. Trulli wel | ||
nils7 | woensdag 9 december 2009 @ 23:08 | |
quote:Geen Bridge meer ![]() Beetje goedkope layout hahaha aangezien dat parcours er volgens mij al ligt: | ||
vosss | donderdag 10 december 2009 @ 10:57 | |
quote: ![]() | ||
rubbereend | donderdag 10 december 2009 @ 13:46 | |
quote:Ik denk ook dat dat best leuk is om alles tegelijk te doen! | ||
vosss | donderdag 10 december 2009 @ 14:29 | |
Lijkt me ook ja, en ja kan meteen de verschillen zien. Ik weet niet hoe ze het gaan aanpakken, maar ik zou er gewoon een gezamenlijk spektakel van maken en dan eerst beginnen met onthullen van de teams die vorig jaar de minste punten hadden, en dan ipv als laatste nummers 1, 2 en 3 in het kampioenschap vorig jaar de 4 nieuwe teams laten onthullen en als laatste nummers 3,2 en 1 ofzo. En dan gewoon allemaal in dezelfde hal zegmaar. Mij lijkt het vet. Maargoed, geen idee hoe ze het aanpakken. Waarschijnlijk zullen ze wel gewoon tegelijkertijd in dezelfde locatie maar in andere ruimte onthullen. Weer een gemiste kans. Maar zo mist de F1 er wel meer ![]() | ||
rubbereend | donderdag 10 december 2009 @ 14:32 | |
quote:inderdaad, gewoon in één grote zaal. Moet opzich prima te regelen zijn. En als je het dan via live broadcast uitzend via internet dan gaat dat ook nog best wat kijkers trekken. | ||
vosss | donderdag 10 december 2009 @ 14:34 | |
Tuurlijk gaat dat kijkers trekken, maar Bernie heeft geen flauw idee hoeveel geld hij laat liggen online. Echt niet. Als je ziet wat ze in amerika allemaal doen online bij bv indycar of nascar. Dat is echt vet, gewoon zelf je camera onboard kiezen van de coureur die jij wilt zien op dat moment bv. Waarom is dat in de F1 niet? Waarschijnlijk omdat nog nooit iemand tegen Bernie gezegd heeft dat hij bakken met geld links laat liggen en iemand anders mag het niet, want hij heeft alle rechten. Die vent moet gewoon dood, dat zou een verademing voor de sport zijn als je het mij vraagt. ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 10 december 2009 @ 14:35 | |
mja,die locatie waar ze het doen is een groot wetenschapsmuseum. lijkt me wel tof als ze het in het atrium daar houden en dan om de zoveel minuten een nieuwe auto naar binnen rollen. | ||
rubbereend | donderdag 10 december 2009 @ 14:35 | |
quote:De banken hebben toch vooral de rechten ![]() | ||
vosss | donderdag 10 december 2009 @ 14:36 | |
quote:Ik roep het al jaren. Hopelijk gaan ze hier snel wat mee doen ja ![]() | ||
vosss | donderdag 10 december 2009 @ 15:02 | |
quote:Kijk, misschien gaat dat dan toch goed komen met die presentaties ![]() ![]() | ||
Fluffy_Augurk | donderdag 10 december 2009 @ 15:21 | |
Het is maar een forum met een gebruiker die een aantal dingen claimt te weten, maar ik vond dit toch wel enigszins geloofwaardig overkomen: http://forums.autosport.com/index.php?s=&showtopic=118878&view=findpost&p=4033119 Vanaf die post even tot het einde doorlezen.... | ||
vosss | donderdag 10 december 2009 @ 15:27 | |
Ik ben benieuwd. Mijn zegen heeft ie sowieso ![]() | ||
bodylotion | donderdag 10 december 2009 @ 15:49 | |
quote:Bernie zal zelf wel geen internet hebben - die gast is al over de honderd ![]() | ||
Sally | donderdag 10 december 2009 @ 16:16 | |
quote:Net ook al met PSM op irc over gehad: dit werkt helaas niet. Je kunt beter de poster + datum/tijd hier neerzetten want ik krijg alleen post #501 te zien, en elke andere post die je aanklikt heeft #502... Edit: of de tekst doe je bedoelt hier kopieren. Overigens: [15:58:01] <Sal|lt> maar goed, het is en blijft los zand, tot Mercedes GP zelf met nieuws komt [15:58:12] <Sal|lt> dus ik zou zeggen houd die site in de gaten | ||
Fluffy_Augurk | donderdag 10 december 2009 @ 16:18 | |
quote:Ohh, ok. Het gaat om post 583 van user: Italiano Tifoso Tijd: Today, 12:26. http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=118878&st=560 Op die pagina ![]() | ||
bodylotion | donderdag 10 december 2009 @ 16:27 | |
wat precies Schumi's motivatie is weet ik niet, maar het kan nooit het salaris zijn ![]() | ||
Sally | donderdag 10 december 2009 @ 17:08 | |
quote:Ook die link werkt niet ![]() ![]() Edit: bedoel je niet 11:26?
quote: | ||
vosss | donderdag 10 december 2009 @ 17:09 | |
Die link doet het wel gewoon, maargoed, deze post dus:quote: | ||
Sally | donderdag 10 december 2009 @ 17:12 | |
quote:Hier werktie niet ![]() ![]() En die post zet ik net in mijn edit ja ![]() | ||
vosss | donderdag 10 december 2009 @ 17:13 | |
Als die link niet werkt, hoe kom je dan bij die post terecht?? ![]() | ||
Sally | donderdag 10 december 2009 @ 17:16 | |
quote:Door te zoeken op 12:26 en 'today', maar ik vond alleen die van today om 11:26. En die leek me plausibel genoeg om de post te zijn die F_A bedoelt. Bij mij werkt die site denk ik gewoon niet... | ||
vosss | donderdag 10 december 2009 @ 17:21 | |
Je klikt op die link, en je komt op die site terecht. En je vind die post. WAT WERKT ER DAN NIET????? ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 10 december 2009 @ 17:24 | |
quote:Blijkbaar kriebelt het nog steeds. Volgens mij wilde hij niet stoppen in 2006, maar moest hij plaats maken voor Ferrari's nieuwe troetelkind Massa. Toen hij afgelopen jaar kon invallen voor Massa (wat helaas niet doorging) kreeg hij het virus weer te pakken. En sindsdien traint hij meer dan daarvoor om fit genoeg te zijn om in 2010 in te kunnen stappen. Luca de Montezemelo probeerde al drie rijders per team aan de start te krijgen om Michael te laten terugkeren. Alleen wordt dat plan nooit goedgekeurd, dus nu probeert Michael op deze manier terug te komen. Bij een ander team omdat er bij Ferrari geen plaats voor hem is (als rijder). | ||
Sally | donderdag 10 december 2009 @ 17:25 | |
quote:Nee, want ik zag geen enkele post, op de eerste na van 17 november. Ik moest ZELF doorbladeren naar pagina 6 van de thread. Ik ben niet voor 1 gat te vangen hoor. Deze site werkt bij mijn browser oid gewoon niet zoals het bij een ander werkt. Klaar. | ||
nils7 | donderdag 10 december 2009 @ 19:04 | |
Apart dat Schumi weg gaat bij Ferrari... ben benieuwd naar z'n beweegredenen maar wellicht dat "alles moet op z'n Italiaans" wel mee spelen bij der Michael! | ||
vosss | donderdag 10 december 2009 @ 19:08 | |
Tuurlijk speelt dat mee en ik zet er nu alvast een bak bier op dat het volgend jaar weer huilen met de pet op is bij die rooie.![]() | ||
bodylotion | donderdag 10 december 2009 @ 20:33 | |
quote:dat heb ik nooit begrepen. waarom zouden ze van de meest succesvolle coureur/combinatie afwillen voor Massa? Trouwens, was Raikkonen niet de eerste rijder in 2007? | ||
Trystar | donderdag 10 december 2009 @ 20:39 | |
quote:Massa was eerste rijder in 2007. Maar idd, echt niet dat Ferrari Schumacher er uit gooit voor Massa. | ||
bodylotion | donderdag 10 december 2009 @ 21:22 | |
en ondertussen werkt de FIA aan een nieuw puntensysteem werkt dat "safe rijden" alleen maar in de hand imo | ||
kepler | donderdag 10 december 2009 @ 21:27 | |
quote:mwah, voor de nrs 3/4/5 is het interessanter om een plaatsje omhoog te schuiven in dit systeem ![]() | ||
bodylotion | donderdag 10 december 2009 @ 21:33 | |
ik snap het ook niet zo goed. er hebben in het verleden wel vaker zoveel auto's meegedaan en toen kregen alleen de eerste 6 punten. | ||
kepler | donderdag 10 december 2009 @ 21:38 | |
quote:Ik vind het wel prima om meer wagens punten te geven, zeker gezien de betrouwbaarheid van de huidige wagens ![]() Het is alleen even wennen aan de nieuwe puntentelling ![]() | ||
Fluffy_Augurk | donderdag 10 december 2009 @ 21:52 | |
quote:Vreemd, dat hij bij jou niet werkte, maar goed dat je zelf even doorzocht. Het was idd die post, maar ik had de tijd letterlijk gekopieerd. Waarschijnlijk heb ik bij registratie mijn tijdzone ingesteld ofzo ![]() | ||
bodylotion | donderdag 10 december 2009 @ 21:54 | |
Maar waarom veranderen? We hebben de laatste paar jaren de meest spannende seizoenafsluiters gehad ![]() | ||
CAP. | donderdag 10 december 2009 @ 21:58 | |
quote:Toen viel driekwart van het veld ook uit. | ||
sasquatsch | donderdag 10 december 2009 @ 22:04 | |
quote:Die niet echt klopt. Het is wel goed om de eerste 10 punten te geven, maar dan wel met een groter verschil tussen 1 en 2 en 2 en 3. En het verschil mag bij een lagere klassering niet groter worden, zoals nu de 3 punten voor de 8ste plaats en 5 punten voor de 7e plaats. Dan zie ik liever zo'n puntentelling: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1 | ||
kepler | donderdag 10 december 2009 @ 22:09 | |
quote:Ja zo is de telling wel ietsje beter ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 10 december 2009 @ 22:10 | |
quote:Lijkt me een veel beter voorstel dan dat van Ecclestone. Lijkt me ook goed als je er dan ook een punt voor de poleposition en eentje voor de snelste ronde bij doet. | ||
vosss | vrijdag 11 december 2009 @ 00:02 | |
Waarom geen 5 punten verschil tussen 2 en 3? Als iemand 3de rijd en kan mogelijk met een riskante inhaalactie 3 punten verdienen of 5 punten. Dan lijkt 5 me beter om vooral vooraan meer de gevechten gaande te houden. Mij boeit het niet dat nummers 11 tm 17 vlak achter elkaar finishen, daar valt niks te halen. ik vind het voorgestelde puntensysteem eik wel ok als ik eerlijk ben. Zeker voor plek 3 tm 5 ![]() | ||
voyeur | vrijdag 11 december 2009 @ 00:47 | |
quote: | ||
voyeur | vrijdag 11 december 2009 @ 00:49 | |
Renault schijnt zijn meerderheidsaandeel verkocht te hebben. Vermoedelijk aan Lopez. | ||
bodylotion | vrijdag 11 december 2009 @ 01:00 | |
quote:en alleen de beste 15 resultaten mee laat tellen, oid. Net als vroeger. Kun je nog meer risico nemen. | ||
kepler | vrijdag 11 december 2009 @ 01:02 | |
quote:Dan wordt het helemaal ingewikkeld voor de kijker ![]() En ja, dat is belangrijk. Als de gemiddelde, of beginnende, kijker al niet snapt hoe de puntentelling werkt... | ||
sasquatsch | vrijdag 11 december 2009 @ 10:16 | |
quote:Nee, Massa! Raikkonen zou sowieso al komen, en als Schumacher zou blijven, zou Massa niet kunnen racen. | ||
Fluffy_Augurk | vrijdag 11 december 2009 @ 10:41 | |
quote:Idd. Schumacher heeft zelf wel eens gezegd dat mee heeft gespeeld dat als hij niet wegging zijn goede vriend Massa anders niet kon rijden. Maar in het licht van wat die zgn. insider op het autosport forum vertelt lijkt er veel meer te zijn gebeurd en was er sprake van kwaad bloed tussen Luca di M. en Todt/Schumacher..... | ||
ArcticBlizzard | vrijdag 11 december 2009 @ 10:51 | |
Voortaan even F5 voordat ik post.... [ Bericht 79% gewijzigd door ArcticBlizzard op 11-12-2009 12:25:14 ] | ||
ElmarO | vrijdag 11 december 2009 @ 10:57 | |
quote:Klinkt inderdaad net wat beter. Al vind ik het huidige voorstel ook niet echt slecht. Stukken beter in ieder geval dan dat achterlijke medaillesysteem. | ||
ElmarO | vrijdag 11 december 2009 @ 11:09 | |
quote:En de kans op punten is procentueel met dit voorgestelde systeem zelfs nog ietsjes kleiner dan afgelopen seizoen. ![]() 2009: 8/20=40% 2010: 10/26=38,46% | ||
Burnie88 | vrijdag 11 december 2009 @ 12:19 | |
TVP | ||
vosss | vrijdag 11 december 2009 @ 13:48 | |
MercedesGP heeft Schumacher 7 miljoen geboden. Hij krijgt momenteel 5 miljoen bij Ferrari. Er is nog niet op ingegaan. Bron: heel internet ![]() Ik hoop dat ie tekent voor die 1 + 1 optie die gisteren al rondging op internets ![]() | ||
Burnie88 | vrijdag 11 december 2009 @ 13:51 | |
De geruchten beginnen wel steeds hardnekkiger te worden.. Waar rook is, is .... Maak de zin maar af. Ik hoop het zo... ![]() | ||
Sally | vrijdag 11 december 2009 @ 13:56 | |
Mercedes biedt Schumi 7 miljoen Ik denk zelf dat hij niet gaat. En volgens geruchten zal Ferrari hem niet laten gaan. | ||
ArcticBlizzard | vrijdag 11 december 2009 @ 14:02 | |
Daarbij is 7 miljoen nou niet echt een bedrag waar shumacher geen nee tegen kan zeggen. Hij haalt jaarlijks meer binnen met zijn sponsorships | ||
vosss | vrijdag 11 december 2009 @ 14:17 | |
Schumacher heeft genoeg geld om desnoods zelf zn contract bij Ferrari af te kopen en het feit dat Brawn aan het roer staat denk ik dat hem zeer zeker zal doen twijfelen. Op zn minst. En ook dat die auto vorig jaar beide titels gehaald heeft speelt natuurlijk mee. Geld speelt denk ik in zijn besluit compleet maar dan ook echt werkelijk helemaal finaal geen rol. Die vent is zo binnen als maar kan zijn ![]() | ||
Sally | vrijdag 11 december 2009 @ 14:20 | |
Offtopic: vosss geen zin om mee te doen met de F1 Predictions op het forum? Of anderen hier? Er zijn nog plekken voor 2010 ![]() | ||
vosss | vrijdag 11 december 2009 @ 14:23 | |
Sorry, maar nee. Ik wil meedoen met de F1 manager. Hoe staan de zaken daarmee, ik heb er al lang niets meer over gehoord? ![]() | ||
Sally | vrijdag 11 december 2009 @ 14:34 | |
quote:Kan er niets meer over zeggen dan eerst. Als de probs van de Voetbalmanager opgelost zijn, kunnen we beginnen aan de F1-manager. En dat laatste hoeft dan niet zo lang te duren om het op te zetten. | ||
kepler | vrijdag 11 december 2009 @ 15:45 | |
quote:Klopt niet helemaal natuurlijk ![]() ![]() | ||
kepler | vrijdag 11 december 2009 @ 15:45 | |
ow ja, de bron http://f1.gpupdate.net/nl(...)nieuw-puntensysteem/ | ||
Tarado | vrijdag 11 december 2009 @ 16:00 | |
voorlopig nieuwe kalender; 2010 FIA Formula One World Championship 14/3 BHR Bahrain 28/3 AUS Australia 4/4 MYS Malaysia 18/4 CHN China 9/5 ESP Spain 16/5 MCO Monaco 30/5 TUR Turkey 13/6 CAN Canada 27/6 ESP Europe (Valencia) 11/7 GBR Great Britain 25/7 DEU Germany 1/8 HUN Hungary 29/8 BEL Belgium 12/9 ITA Italy 26/9 SGP Singapore 10/10 JPN Japan 24/10 KOR Korea* 7/11 BRA Brazil 14/11 ARE Abu Dhabi *Subject to the homologation of the circuit. Note: The races in Australia and Abu Dhabi will start at 1700 local time, in Malaysia at 1600 local time, in Canada at 1200 local time, in Singapore at 2000 local time, and in Japan at 1500 local time. | ||
CloseToTheEdge | vrijdag 11 december 2009 @ 16:38 | |
quote:Mooi, weer een record van Schumacher dat uit de boeken verdwijnt: Meeste punten behaald in 1 seizoen. | ||
bodylotion | vrijdag 11 december 2009 @ 16:52 | |
quote:Jammer dat Brazil niet de afsluiter is ![]() | ||
vosss | vrijdag 11 december 2009 @ 16:58 | |
Daar waren ze toch nog mee bezig en alleen als Brazilie akkoord ging konden die omgeruild worden toch? Heb ik iets gemist en is Brazilie al akkoord gegaan? ![]() | ||
Tarado | vrijdag 11 december 2009 @ 17:33 | |
quote:Tja allemaal een kwestie van geld, laat dat maar aan Bernie over....... | ||
vosss | vrijdag 11 december 2009 @ 17:36 | |
http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2033 Nouja, gisteren hadden ze het er nog over dat er akkoord gegeven moest worden. Kennelijk is dat dan vandaag al gedaan. Ik had mn poot stijf gehouden als ik Brazilie was, maargoed ![]() | ||
4-elements | vrijdag 11 december 2009 @ 17:36 | |
Als fan van statistieken: het lijstje met 'door coureurs gescoorde punten' wordt flink in de war geschopt met de nieuwe puntentelling. Dit is wel de grootste verandering ooit. Er zijn wel vaker veranderingen geweest, zo kreeg de winnaar tot eind jaren tachtig maar 9 punten en in het begin van het WK kreeg de coureur met de snelste ronde ook een punt, maar nog nooit zo radicaal als nu. Het maakt het WK wel spannender denk ik, maar het scoren van een punt is wel een stuk makkelijker geworden nu. Taferelen dat een team uit zijn dak gaat bij het scoren van een punt, zoals in het verleden bijvoorbeeld Minardi, worden schaarser. | ||
Atreidez | vrijdag 11 december 2009 @ 19:16 | |
Het lijkt me wel een goeie verbetering, zeker met de betrouwbaarheid van tegenwoordig was de kans op punten toch al klein voor de langzamere teams. De grote fout van vorige keer, om het verschil tussen 1 en 2 veels te klein te maken, is iig gerectificeerd ![]() | ||
voyeur | vrijdag 11 december 2009 @ 19:37 | |
quote:Daar is nu juist niets aan gedaan. 10/8 is niet anders dan 25/20 | ||
voyeur | vrijdag 11 december 2009 @ 19:38 | |
quote:Met meer teams op de grid is de kans op punten feitelijk iets gedaald tov 2009. | ||
Empeee | vrijdag 11 december 2009 @ 19:49 | |
Iemand een overzichtje met wijzigingen aan de stand van dit seizoen met de puntentelling van volgend seizoen? | ||
Sally | vrijdag 11 december 2009 @ 22:36 | |
quote:Dan moet je het gaan vergelijken als 'gemiddeld behaalde punten per race', en daarna een verrekenfactor toepassen. Want ook als je twee races meer hebt, heb je al gauw 20 punten meer gehaald in een seizoen, natuurlijk. quote:Ach, elk puntje telt ![]() | ||
bodylotion | vrijdag 11 december 2009 @ 23:04 | |
De geruchten over een terugkeer van Der Michael worden echt steeds sterker. Hij zou een geweldige leermeester zijn voor Britney en een heleboel informatie meenemen over de F2010. Nu Sauber terugblijft in de F1 is de kans dat Heidfeld daar gaat rijden ook vrij groot | ||
voyeur | zaterdag 12 december 2009 @ 00:33 | |
quote:Je hebt groot gelijk. Ik dacht niet na. | ||
vosss | zaterdag 12 december 2009 @ 02:57 | |
quote:idd ja, tha intarwebz staat er vol mee en van alle kanten. Ik persoonlijk zou het echt super vinden en ik ben niet eens fan van die kutmof ![]() ![]() | ||
Tarado | zaterdag 12 december 2009 @ 08:09 | |
quote:Ik denk echt niet dat hij naar Mercedes GP gaat, dat zal hij Ferrari niet aandoen, bij Mercedes GP wachten ze tot Kubica onder zijn contract uitkomt (dat kan zodra Renault F1 of een deel van Renault F1 is verkocht) en nemen Kubica. | ||
TJDoornbos | zaterdag 12 december 2009 @ 08:22 | |
quote: ![]() | ||
Atreidez | zaterdag 12 december 2009 @ 10:22 | |
quote:Hmmm ja, in procenten.. Maar 1 race uitvallen of 6e worden is wel een klap tov een winst. Ik zie toch wel voordelen, maar het verschil tussen 1 en 2 is idd niet aan de orde als de aankomende titelkandidaten alleen 1e en 2e plekken scoren ![]() | ||
TJDoornbos | zaterdag 12 december 2009 @ 10:28 | |
quote:hij komt uit de Mercedes-stal hé vroeger net als HH Frentzen. | ||
ElmarO | zaterdag 12 december 2009 @ 10:31 | |
quote:Een statistiek die door wijzigingen in de puntentelling door de jaren heen toch al niet al veel voorstelde. Tevens zit je ook nog met het aantal races in een seizoen. Iets dat ook niet echt constant is. ![]() quote:Hoe de stand in 2009 zou zijn op basis van dit nieuwe puntensysteem: ![]() Piquet zou gewoon een punt hebben gescoord. ![]() | ||
Mikkie | zaterdag 12 december 2009 @ 10:35 | |
Dat nieuwe puntensysteem lijkt me maar niks. De verhoudingen in de top zijn hetzelfde, alleen wordt het voor de rest van de teams makkelijker om punten te scoren. Al speelt natuurlijk wel mee dat er weer 26 wagens op de grid staan... belooft een leuk seizoen te worden! ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 12 december 2009 @ 10:38 | |
quote:Procentueel gezien valt dat juist wel weer mee. Overigens over dat plaatje wat ik net postte. De punten van Maleisië kloppen in ieder geval niet. Maar het geeft in ieder geval een aardig idee. | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 december 2009 @ 14:31 | |
quote:Precies. Eigenlijk zijn alle statistieken in de F1 moeilijk vergelijkbaar. Schumacher heeft wel veruit de meeste overwinningen, maar in zijn tijd waren er 16-18 races per jaar, terwijl er in de tijd van Fangio maar 6 of 7 waren. Maar toen mocht je weer tijdens de race met een ander van wagen wisselen. Voordeel van het nieuwe puntensysteem is wel dat het na de top 4 toch wel hard naar beneden gaat met het aantal punten dat je krijgt. Voor de top maakt het weinig verschil uit. | ||
ElmarO | zaterdag 12 december 2009 @ 15:59 | |
Als het goed is nu een goed overzicht van de stand van 2009 met de puntentelling van 2010. Mochten er nog fouten inzitten dan hoor ik dit graag. ![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 12 december 2009 @ 17:19 | |
quote: ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 12 december 2009 @ 18:02 | |
KLopt het bericht dat hier eerder genoemd wordt dus toch ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 december 2009 @ 19:28 | |
Ze worden toch wel heel hardnekkig nu die geruchten. Als dat mocht gebeuren zullen er genoeg rooie een gezellige spandoek gaan uithangen tijdens de GP's, en al niet te spreken over wat voor een rel dat kan geven op Monza ![]() Ik zou het niet erg vinden iig. Zo'n rentree maken toont toch wel dat de man flinke noten aan z'n lijf heeft hangen, aangezien ie zijn reputatie wel eens naar de filistijnen kan helpen. | ||
ArcticBlizzard | zaterdag 12 december 2009 @ 19:35 | |
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-jaar-naar-lotus-f1/ Trulli wellicht voor 3! jaar naar Lotus. | ||
bodylotion | zaterdag 12 december 2009 @ 19:39 | |
quote:hoe kan de reputatie van een 41 jarige 7-voudig wereldkampioen F1 nou naar de filistijnen gaan ![]() IMO heeft ie niks te verliezen. Als ie niet mee kan komen zijn daar genoeg redenen voor. ![]() | ||
Automatic_Rock | zaterdag 12 december 2009 @ 20:09 | |
quote:Hij wil ook doorwerken tot z'n 67e ![]() | ||
MrBadGuy | zaterdag 12 december 2009 @ 20:09 | |
Ik zou het toch mooier vinden als Schumacher dan bij Ferrari komt, maar dat zit er niet in aangezien die al twee coureurs hebben. | ||
ElmarO | zaterdag 12 december 2009 @ 20:10 | |
quote:Er zou in het contract staan dat hij na elk seizoen kan aangeven dat hij ermee wil stoppen. Dus er is nog hoop dat deze trein vervroegd uit de dienstregeling wordt genomen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 december 2009 @ 22:32 | |
quote:Ben ik volledig met je eens, maar kijk eens naar de gewone kijker ipv fan. De meeste leken zijn er van overtuigd dat Der Michael zelfs in een Minardi kon winnen, en die groep gaat teleurgesteld zijn mocht het niet goed uitpakken. En als de Mercedes volgend jaar lang niet zo goed is als de Brawn van afgelopen jaar dan zal een andere groep weer gaan schreeuwen van ''zie je wel dat het aan de Ferrari lag dat ie won''. Is niet zo zeer naar de filistijnen helpen dan, meer een deuk oplopen dan ![]() | ||
vosss | zondag 13 december 2009 @ 01:09 | |
quote:7 voudig wereld kampioen. Die vent kan doen wattie wil en dan nog pakt niemand hem die 7 titels af. Bovendien (als het doorgaat) rijdt ie in de kampioensautovan vorig jaar! Ik zie het helemaal zitten. Al wint ie geen race, ik zou het geweldig vinden ![]() | ||
TJDoornbos | zondag 13 december 2009 @ 08:53 | |
laat schumi lekker met Trulli en Fisico ver van de F1 weggaan. Hun tijd is voorbij | ||
Automatic_Rock | zondag 13 december 2009 @ 09:18 | |
quote:En als hij wel wint gaan ze zeggen: "zie je wel, het komt door Brawn dat ie wint" Het enige gevaar wat die heeft is dat hij een seconde achter Rosberg zit, maar teneerste zie ik dat niet gebeuren, en te tweede is zijn leeftijd een goed excuus daarvoor | ||
voyeur | zondag 13 december 2009 @ 09:45 | |
Max Mosley: the inside story on McLaren's 'spygate' and the F1 teams breakaway On July 3, 2007 I got a call from Ron Dennis, the boss of the McLaren Formula One team, to say that at 7.30 that morning, lawyers acting for Ferrari had raided the home of Mike Coughlan, McLaren's chief designer, and recovered CDs which were believed to contain the entire technical details of the current Ferrari Formula One car. "Spygate" had begun. A must read. | ||
#ANONIEM | zondag 13 december 2009 @ 09:46 | |
quote:In 2005 kon 'ie niet eens in een Ferrari winnen (alleen Indianapolis, maar toen deden er maar 6 mee). Dus dat de wagen flink wat uitmaakte, is al bewezen. | ||
Mikkie | zondag 13 december 2009 @ 09:55 | |
Ik ben benieuwd of ie alles ook kan waarmaken...feitelijk kan hij met een echte rentree alleen maar verliezen. Vorig jaar met invallen was dat een ander verhaal. | ||
Big-Ern | zondag 13 december 2009 @ 10:30 | |
quote: Dat ze hem nog willen hebben. Zijn we nog niet van de Trulli-trein verlost! | ||
Schunckelstar | zondag 13 december 2009 @ 10:54 | |
quote:idd... ik hoop hem keihard onderuit te zien gaan, dan word het gezellig op de f1-camping dit jaar tussen de duitsers ![]() | ||
vosss | zondag 13 december 2009 @ 10:58 | |
quote:Die vent heeft niks te verliezen. Ik snap niet dat iedereen daar zo tegenaan kijkt. En natuurlijk wast ie Rosberg de oren, komop zeg, als je denkt dat Nico sneller gaat zijn dan Schumacher dan ben je gewoon niet wijs. Wat kan ie verliezen dan? Zn wereldtitels pakt niemand hem meer af en zijn reputatie ook niet en die records wat hij allemaal heeft gaat de komende 15 jaar hem ook niemand afpakken. | ||
Mikkie | zondag 13 december 2009 @ 11:12 | |
quote:Dat hoop ik dan weer niet, maar vooruit ![]() quote:Mja, het is een man die heeft afgesloten met zeven wereldtitels, en vervolgens heeft besloten te stoppen. Bij zijn rentree zal iedereen hoge verwachtingen hebben, het is immers een man die fenomenaal kan presteren. Op het moment dat hij dat niet meer kan waarmaken, zullen veel mensen toch een wrang gevoel hebben denk ik. Ik vind het zelf bijvoorbeeld prachtig dat ie terug komt en de ballen heeft om het gewoon weer te gaan doen, maar ik ben wel bang dat hij zijn dagen misschien in het middenveld zal moeten slijten. Of dat komt door hem of door de auto maakt me niet uit, maar ik zou het wel enorm jammer vinden. | ||
Schunckelstar | zondag 13 december 2009 @ 11:22 | |
quote:plus dat veel mensen vinden dat ie toch wel op een té hoog voetstuk word geplaatst. hij heeft vaak genoeg aangetoond dat ie onder druk vreemde dingen gaat doen. dat het een van de beste coureurs ooit is, dat lijkt me duidelijk, maar die bijna goddelijke status die hem toegedicht word kan ie met een rentree weldegelijk verliezen ![]() | ||
Mikkie | zondag 13 december 2009 @ 11:26 | |
quote:Of hij maakt zich onsterfelijk door nog drie wereldtitels te pakken ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 13 december 2009 @ 11:28 | |
quote:dat zou ik echt beroerd vinden, maar als hem dat lukt word ie echt bigger than jesus denk ik ![]() | ||
bodylotion | zondag 13 december 2009 @ 13:49 | |
quote:en dat is denk ik ook het verschil tussen een kijker en een fan. die Ferrari was zonder Schumi nooit zo snel geweest. Schumi was vroeger de man die als een van de laatsten de garage uitkwam ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 13 december 2009 @ 16:26 | |
Ik zal het geweldig vinden als Schumi terug komt. En zeker bij een andere team. Ik las net dat Schumi de geruchten niet ontkent dan denk ik bijna wel zeker dat hij naar Mercedes gaat. Het wordt toch een mooi seizoen met 26 auto's. Alleen vindt ik dat de formule1 in HD mag uitgezonden worden ik kan namelijk al RTL7HD ontvangen. | ||
ArcticBlizzard | maandag 14 december 2009 @ 09:27 | |
Trullie en Kovalainen tekenen bij Lotus.quote: | ||
4-elements | maandag 14 december 2009 @ 09:42 | |
Zucht, zijn we nog niet van Trulli af. Net als Kovalainen een grijze muis. Zo krijgt Lotus waarschijnlijk het imago van Toyota: saai. ![]() | ||
ArcticBlizzard | maandag 14 december 2009 @ 10:08 | |
Ik heb Trulli altijd een degelijke coureur gevonden, er moet een reden zijn waarom hij zo lang bij Toyota heeft gereden. Ik hoop dat de samenwerking met gascoyne goed verloopt en ze het middenveld weten te bereiken. Kwalificeren kan die als de beste, het is alleen jammer dat hij de laatste 10 ronden van een wedstrijd een beetje inzakt ![]() Kovalainen daarentegen........... | ||
Beach | maandag 14 december 2009 @ 10:16 | |
Ach, nu is de Trulli Train achterin het veld en gelukkig niet meer vooraan. | ||
CAP. | maandag 14 december 2009 @ 10:44 | |
quote:Scheelt een hoop inderdaad. | ||
sasquatsch | maandag 14 december 2009 @ 11:21 | |
Nieuwe Lotus logo met het oude geel en groen erin:![]() | ||
Burnie88 | maandag 14 december 2009 @ 11:36 | |
Wijs logo | ||
Beach | maandag 14 december 2009 @ 11:50 | |
![]() Als ze nou ook het oude kleurenschema doen ![]() | ||
CAP. | maandag 14 december 2009 @ 12:14 | |
![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 14 december 2009 @ 16:47 | |
Mercedes GP dacht een grote sponsor binnen te hebben gehaald. Niet dus: Mercedes GP slachtoffer fraudeur | ||
Schunckelstar | maandag 14 december 2009 @ 17:00 | |
quote:trulli zelf denkt daar anders over ![]() | ||
bodylotion | maandag 14 december 2009 @ 17:04 | |
het is trouwens wel erg stil rondom USF1 ![]() | ||
Schunckelstar | maandag 14 december 2009 @ 17:07 | |
quote:hebben die eigenlijk al een rijder vastgelegd? nieuws over dit team is idd een beetje aan mij voorbij gegaan volgens mij ![]() | ||
bodylotion | maandag 14 december 2009 @ 17:07 | |
![]() even een overzicht. komt van F1 Fanatic Villeneuve werd aan Lotus gelinkt, maar dat gaat nu dus niet meer door | ||
ArcticBlizzard | maandag 14 december 2009 @ 17:17 | |
quote:Ik hoop dat hij over de nieuwe teams heeft, maar dat zal waarschijnlijk niet. Er moet een reden zijn waarom hij al 14 seizoenen F1 achter zijn naam heeft staan. Erg jammer dat Kimi geen F1 zal rijden dit jaar, ik denk ook niet dat hij nog terugkomt. Hoop vurig dat kobayashi een plaatsje krijgt. Tung wellicht bij renault, dat zou bizar zijn. | ||
bodylotion | maandag 14 december 2009 @ 20:05 | |
quote: | ||
vosss | maandag 14 december 2009 @ 22:26 | |
Toch een mooi gebaar. Het is natuurlijk per direct een bedreiging voor ze als hij in de kamioenschapsauto van vorig jaar stapt. Maargoed, na alles wat hij voor Ferrari gedaan is, is het aan de andere kant ook wel lullig als je dan zo iemand gaat tegenwerken. Ik zie het helemaal zitten, offie nou finaal op zn bek gaat, of dat ie er een paar de oren wast. Schumi bij Mercedes, geniaal ![]() | ||
bodylotion | maandag 14 december 2009 @ 23:20 | |
quote:daar ik wil ik dit nog even aan toevoegen (van het autosport-forum): quote:en daar ben ik het he-le-maal mee eens ![]() | ||
vosss | maandag 14 december 2009 @ 23:24 | |
Als ie zelf zou vinden dat zn reputatie op het spel zou staan dan had ie ook niet in willen vallen voor Massa lijkt me. Dus hij moet het maar gewoon doen. Ik bel hem zo wel even ![]() | ||
bodylotion | dinsdag 15 december 2009 @ 09:35 | |
![]() ![]() | ||
Beach | dinsdag 15 december 2009 @ 09:57 | |
Hehe eens geen rooie auto meer. | ||
LeXX | dinsdag 15 december 2009 @ 10:03 | |
Is het geen Karcher-auto, zoals ernaast staat? ![]() "Onder 'hoge druk' bezwijkt Schumi voor een 2-jarig contract met Mercedes" ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door LeXX op 15-12-2009 11:36:36 ] | ||
bodylotion | dinsdag 15 december 2009 @ 11:28 | |
Di Grassi in een Virgin volgend seizoen (bron: autosport.com) | ||
Sally | dinsdag 15 december 2009 @ 11:58 | |
quote:Ik zet 'm even in het Silly Season topic ![]() | ||
Klonk | dinsdag 15 december 2009 @ 12:01 | |
Schumacher in een Mercedes en het contract is al ondertekend, die gast staat wel vaker op de foto met een Benz ![]() | ||
bodylotion | dinsdag 15 december 2009 @ 12:05 | |
quote:ga je eens inlezen ![]() | ||
Klonk | dinsdag 15 december 2009 @ 12:06 | |
ik zie nog nergens staan dat ie ergens een krabbel heeft gezet | ||
bodylotion | dinsdag 15 december 2009 @ 12:49 | |
quote:ik bedoel, er is meer aan de hand dan dat ie alleen in een Mercedes aankomt in Kerpen ![]() | ||
Atreidez | dinsdag 15 december 2009 @ 13:06 | |
Ik zat net te denken (ja, deed pijn), maar zou Schumacher niet terug willen in F1 omdat zijn uitstapje naar motoren toch niet zo'n succes was ![]() | ||
bodylotion | dinsdag 15 december 2009 @ 14:34 | |
quote:zou kunnen. misschien vindt hij wegracen ook wel te gevaarlijk in vergelijking met F1 (helemaal met zijn leeftijd, vrouw, kinderen etc..) | ||
sasquatsch | dinsdag 15 december 2009 @ 16:46 | |
Wordt het nieuwe puntensysteem weer geschrapt?quote: | ||
bodylotion | dinsdag 15 december 2009 @ 17:44 | |
Michael Schumacher will return, predicts Timo Glock staat ook een interview met Eddie Irvine op. leuk om het van een vriend van Schumi te horen | ||
Mikkie | dinsdag 15 december 2009 @ 17:55 | |
quote:Wel jammer dat het dan een diesel is, en niet de S65 AMG ![]() | ||
Beach | dinsdag 15 december 2009 @ 19:26 | |
quote:Irvine een vriend? | ||
kepler | dinsdag 15 december 2009 @ 21:56 | |
http://www.nu.nl/sport/21(...)annen-f1-bekend.htmlquote:Ik ben benieuwd, ik denk dat ze er gewoon uitstappen... | ||
bodylotion | dinsdag 15 december 2009 @ 23:33 | |
quote:nee ze pokeren met elkaar omdat ie een teringhekel aan hem heeft ![]() | ||
Sally | dinsdag 15 december 2009 @ 23:57 | |
quote:Sorry, maar dit is nog nauwelijks nieuws ![]() Vooruit: woensdag wordt het bekend. Jeuj. | ||
Beach | dinsdag 15 december 2009 @ 23:59 | |
quote:Ja zeg, hoe moet ik dat weten? | ||
Kleffe_Dop | woensdag 16 december 2009 @ 00:50 | |
De Virgin Racing huiskleuren, het logo en de leren jassen maken het nu al een tof team. ![]() ![]() ![]() ![]() Alleen is het toch jammer dat ze de naam van één van hun coureurs fout spellen in de presentatie. ![]() | ||
vosss | woensdag 16 december 2009 @ 01:06 | |
De a zit niet echt naast de i op een toetsenbord. Wat een domme fout. Als het hier al mis gaat houd ik mn hart vast voor dat team ![]() | ||
bodylotion | woensdag 16 december 2009 @ 01:19 | |
quote:door de bron te lezen en het fragment te luisteren. | ||
rubbereend | woensdag 16 december 2009 @ 02:10 | |
Virgin wordt wel rock n Roll met Branson ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 16 december 2009 @ 06:40 | |
die leren jassen ![]() nee, ik vind het er iets té "kijk ons eens tof zijn" uit zien | ||
vosss | woensdag 16 december 2009 @ 07:40 | |
Hoe deed die Alvaro Parente het ook al weer in de A1GP? Ik ben het helemaal kwijt ![]() | ||
Beach | woensdag 16 december 2009 @ 07:41 | |
quote:Voor zover ik weet (ik volgde alleen seizoen 1) deed hij altijd wel redelijk mee ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 16 december 2009 @ 09:36 | |
quote:Ze verkopen (een deel) van het team, houden de motorenafdeling en blijven motoren leveren aan de F1. | ||
Walter_Sobchak | woensdag 16 december 2009 @ 10:19 | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2009 @ 10:51 | |
Wehehe ![]() | ||
bodylotion | woensdag 16 december 2009 @ 11:44 | |
Virgin rijdt met minder dan 44 miljoen, staat op GPUpdate ![]() | ||
ArcticBlizzard | woensdag 16 december 2009 @ 11:50 | |
quote:ze maken geen gebruik van een windtunnel, hierdoor kunnen ze aardig wat geld besparen. | ||
bodylotion | woensdag 16 december 2009 @ 11:51 | |
quote:hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen | ||
ArcticBlizzard | woensdag 16 december 2009 @ 11:55 | |
quote:Computational Fluid Dynamics technology. ![]() | ||
kepler | woensdag 16 december 2009 @ 11:56 | |
quote:CFD misschien? | ||
Kleffe_Dop | woensdag 16 december 2009 @ 12:07 | |
quote:De leren jassen vind ik juist wel "rock&roll", dat kan de F1 wel gebruiken. ![]() Maar omdat iedereen daar in hetzelfde jack zit krijgt het idd een beetje een "kijk ons eens tof zijn" gehalte. ![]() Ze hadden gewoon de drie coureurs in een leren jas neer moeten zetten en het management in een zwart strak gesneden colbert met hetzelfde logo en een nette bloes eronder. | ||
CAP. | woensdag 16 december 2009 @ 12:07 | |
Die leren jassen ![]() | ||
4-elements | woensdag 16 december 2009 @ 12:16 | |
quote:Gewaagd om zonder windtunnel een auto te bouwen. Hopen dat het geen volledige miskleun wordt à la Lola in de jaren negentig... | ||
Beach | woensdag 16 december 2009 @ 12:21 | |
Ik lees net dat Kobayashi heeft getekend bij Sauber. http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2094 http://f1.gpupdate.net/nl(...)stoeltje-bij-sauber/ | ||
bodylotion | woensdag 16 december 2009 @ 12:23 | |
Renault blijft onder haar eigen naam racen ![]() quote:oja doh ![]() kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD? | ||
ArcticBlizzard | woensdag 16 december 2009 @ 12:56 | |
quote:De beperkingen zijn rekenkracht, eventuele fouten in berekeningen, beperkingen aan de programma's zelf. Ook met windtunnels kunnen fouten worden gemaakt (de reden waarom Honda zo slecht ging 2 jaar geleden). Voordeel is dat je niet de hoge runningcosts hebt van een windtunnel en je niet diverse modellen hoeft te bouwen. Overige teams hebben vaak een windtunnel en CFD, in principe zouden ze prima moeten kunnen concurreren met deze teams, alleen is het wat risicovoller omdat je niets hebt kunnen testen in de windtunnel en je alleen maar afgaat op berekeningen. Sauber was 1 van de eerste teams waarbij CFD een grote rol speelde bij het ontwikkelen van de auto, hadden toendertijd een "supercomputer" die ze Einstein noemde. Wellicht tung in de F1, zat zou wel erg grappig zijn omdat er juist zo weinig media aandacht voor hem was mbt een stoeltje in de F1. | ||
Big-Ern | woensdag 16 december 2009 @ 13:03 | |
Tung in de F1 grappig? Als het maar niet pijnlijk gaat worden. Ik ben bang dat hij flink wat snelheid tekort zal komen. | ||
sasquatsch | woensdag 16 december 2009 @ 13:05 | |
quote:Zeker kunnen ze concurreren. Wirth heeft met CFD de Acura ALMS racer ontworpen, die het afgelopen jaar een aantal races heeft gewonnen. De SpaceShipOne is met alleen CFD ontworpen en ook Aston Martin BDR9 is met CFD ontworpen. De meeste teams gebruiken CFD in combinatie met een windtunnel, maar CFD lijkt nu zo volwassen te zijn dat ze de gok zonder windtunnel aandurven. En voor BMW Sauber was dit ook de reden van de investering in de supercomputer in plaats van een tweede windtunnel. | ||
4-elements | woensdag 16 december 2009 @ 13:07 | |
quote:Aan de ene kant leuk dat er misschien weer een (halve) Nederlander in de F1 komt te rijden. Aan de andere kant vrees ik dat hij veldvulling wordt: echt indrukwekkende prestaties heeft hij nog niet neergezet tijdens zijn carrière. Een maatje te klein voor de Formule 1. Daarom zou ik liever een talent in die wagen zetten. | ||
Big-Ern | woensdag 16 december 2009 @ 13:08 | |
quote: Het eerste jaar moet je denk ik helemaal niets van het team verwachten. Ik denk zelfs dat we Minardi-achtige praktijken niet uit moeten sluiten, tijdsgaten van 2 tot 3 seconden met het middenveld enzo. | ||
sasquatsch | woensdag 16 december 2009 @ 13:12 | |
Nieuwe regels voor 2010quote: | ||
Atreidez | woensdag 16 december 2009 @ 13:34 | |
quote: | ||
Big-Ern | woensdag 16 december 2009 @ 13:45 | |
quote: Dan neem je niet 1 maar 2 testrijders in dienst! ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 16 december 2009 @ 13:52 | |
quote:Daarmee pakken ze Williams | ||
Sally | woensdag 16 december 2009 @ 16:09 | |
Nieuwe FIA-regels 2010 gepubliceerd Zal mij benieuwen hoe dit gaat uitpakken: quote: | ||
Schunckelstar | woensdag 16 december 2009 @ 17:05 | |
quote: die leren jassen vind ik nou juist totaal niet "rock&roll" eigenlijk ![]() dat is gewoon een compleet en zorgvuldig uitgedacht idee om een imago te kweken, er is nota bene meer tijd gestoken in de outfits dan in het goed spellen van de naam van de coureur ![]() als ie écht rock&roll was geweest, had ie er weinig om gegeven wat voor imago zijn team zou hebben, als ie zelf maar plezier heeft. ik vind die branson echt een rasvoorbeeld van mensen die de f1 nou juist NIET kan gebruiken, HET voorbeeld van de vercommercialisering (is dat eigenlijk wel een bestaand woord ![]() ik durf er een krat hertog jan op te verwedden dat we na 2 seizoenen al niks meer van hem horen of zien en dat het team een andere naam heeft gekregen. ik verwacht de woorden "jong, dynamisch en lekker eigenwijs" ook nog wel een paar keer uit zijn mond te horen volgend seizoen als ie het over zijn team heeft ![]() erg jammer dat dit soort mensen de plaatsen op de grid wel krijgen, en mensen zoals dave richards, die wel een echt race-hart hebben niet. imo zijn DAT de soort mensen die de f1 goed kan gebruiken... sportmensen die er alles voor over hebben om te winnen, en ook durven zeggen wat ze denken( net als stoddart bijv. dat vind ik ook al zo'n held ![]() m.i gebruikt die branson de f1 alleen om als een playboy een beetje door de pitstraat te wandelen. een soort van 2e flavio eigenlijk ![]() maar goed, gezien de vele positieve reacties sta ik hierin alleen ![]() bovenstaande baseer ik op de beelden van hem van vorig jaar en een beetje onderbuikgevoel ( ![]() die jasjes versterken dat gevoel alleen maar ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 16 december 2009 @ 17:07 | |
oh, het is wel een beetje een smiley-overload post geworden, maar ja ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 16 december 2009 @ 17:09 | |
quote:goed nieuws ![]() | ||
bodylotion | woensdag 16 december 2009 @ 17:09 | |
quote:hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan. | ||
Schunckelstar | woensdag 16 december 2009 @ 17:10 | |
quote:daarom denk ik ook dat we over 2 jaar niks meer van hem horen ![]() het zal hem tegenvallen en dan zoekt ie een ander speeltje | ||
Mikkie | woensdag 16 december 2009 @ 17:30 | |
Eigenlijk best opvallend. Jarenlang gaat het kut met de F1... alleen maar kostenbesparingen etc. En dan in een tijd van crisis komen er drie (!) extra teams! | ||
voyeur | woensdag 16 december 2009 @ 17:32 | |
quote:Onder welke steen heb jij gelegen? | ||
vosss | woensdag 16 december 2009 @ 18:01 | |
quote:Denk jij dat die knakker niet bulklt van het geld? Die kan (als ie wilt) makkelijk een jaar of 5 draaien dunkt me, puur van prive geld. Weet iemand voor hoeveel die kerel in de boeken staat? | ||
Peterselieman | woensdag 16 december 2009 @ 18:04 | |
Een F1-team beginnen is in ieder geval de snelste manier om miljonair te worden ![]() | ||
vosss | woensdag 16 december 2009 @ 18:05 | |
Salaris over 2008 +/- 365 miljoen engelse ponden. En geschat vermogen van 2,5 miljard. Als die vent het leuk vind kan ie er geld inpompen waar je akelig van wordt. Overigens zag ik ook liever een Richards, maargoed ![]() | ||
Big-Ern | woensdag 16 december 2009 @ 18:14 | |
quote: Ach, die Richards wordt ieder jaar genoemd, maar het komt er nooit van. Het mag schijnbaar geen cent kosten en dan heb je terecht niets in de koningsklasse te zoeken. Dave, tot volgend jaar bij de nieuwe geruchten! ![]() | ||
ElmarO | woensdag 16 december 2009 @ 18:33 | |
Even een iets minder serieus bericht. ![]() quote:Bericht op site van Lotus | ||
ArcticBlizzard | woensdag 16 december 2009 @ 18:44 | |
![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 16 december 2009 @ 18:46 | |
quote: ![]() | ||
bodylotion | woensdag 16 december 2009 @ 18:50 | |
quote:alsof hij dat zou doen ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 16 december 2009 @ 20:06 | |
quote:Zelfs dat is geen garantie, zie Toyota. Maar ik zou het een goede zaak vinden als er door innovatie en niet door veel geld eens een team bovenaan komt. | ||
voyeur | woensdag 16 december 2009 @ 20:40 | |
quote:Maar voorlopig is de F1 zo zwaar gereguleerd dat wezenlijke innovatie niet kan. Active suspension, four-wheel drive etc zijn allemaal taboe. Hadden de teams Mosley´s voorstel maar overgenomen dan was het echt spannend geworden. Nu rijden we met techniek van voor de tachtiger jaren. | ||
kepler | woensdag 16 december 2009 @ 20:51 | |
quote:Weet je hoe inmens duur dat dan gaat worden? Niet dat ik de techniek niet zou waarderen, maar dat is in het huidige economische klimaat niet echt te doen. Blijven er maar 2 teams over ![]() | ||
voyeur | woensdag 16 december 2009 @ 22:17 | |
quote:Het voorstel was: technische vrijheid binnen een financiele beperking (30/40 miljoen). | ||
bodylotion | woensdag 16 december 2009 @ 22:31 | |
quote:wat waren de budgetten ongeveer pre 1993, toen al die driver aids verboden werden? | ||
kepler | woensdag 16 december 2009 @ 22:37 | |
quote:ow, dat had ik dan gemist ![]() ![]() | ||
voyeur | woensdag 16 december 2009 @ 22:49 | |
quote:Vergelijkbaar met die 40 miljoen pond (let wel: het voorstel voor de cap was dat dit bedrag niet de salarissen van de rijders hoefde te dekken, de PR en de motoren, dus een team kan nog makkelijk een veelvoud spenderen als ze willen) | ||
kepler | woensdag 16 december 2009 @ 22:52 | |
quote:ja, dan schiet je er nog steeds niks mee op. Dat zijn 3 dure posten ![]() | ||
voyeur | woensdag 16 december 2009 @ 22:56 | |
quote:Maar dat hoef je niet uit te geven. Virgin zit naar verluidt nog onder de 40 miljoen pond voor dit jaar. Salarissen zijn flink naar beneden gegaan (maximaal zo´n 8 miljoen dollar voor een toprijder, andere brengen geld mee), PR is wat de gek uit wil geven en hoeveel je terug verwacht. Ferrari verdient geld door zijn PR, marketing, petjes en shirtjes. Williams doet daar vrijwel niets aan, maar hoeft dan ook geen auto´s te verkopen. Motoren kosten vijf miljoen per jaar als ik het goed heb. Dus met pak ´m beet 60 miljoen per jaar kan een team draaien met redelijk goede rijders etc. Dat is andere koek dan de 400 miljoen van Toyota. Als je daarbij technische vrijheid zou hebben werd het rete spannend. | ||
Sally | donderdag 17 december 2009 @ 00:10 | |
quote:Nou, je staat niet alleen: ik denk er precies zo over. Het is té; te popi, en overdone bovendien. Steek die tijd (en het geld voor deze campagne) maar in testen, je rijders, de auto... En inderdaad had er wel even 1 PR-persoontje even naar die namen moeten kijken. Schande, vind ik het. Echt. | ||
voyeur | donderdag 17 december 2009 @ 00:16 | |
Ach Sally, een leren jasje is niet het einde en erg duur zijn ze ook niet voor een teampresentatie. Dit was ook niet duur en best leuk ![]() | ||
kepler | donderdag 17 december 2009 @ 00:19 | |
quote:Virgin zit erg laag inderdaad, maar eerst eens kijken hoever ze ermee komen. Technische vrijheid klinkt erg mooi, maar daar gaat stiekem ook veel geld inzitten. Ik vraag me dan af hoever je met 40 miljoen zou komen (wat voor een groot gedeelte naar de 'standaard' ontwikkeling gaat). Je moet dan echt wel een heel simpel en goed idee hebben. Verder ben ik dan bang dat iedereen toch stiekem dezelfde richting op gaat. Je zal dan wel actieve vering moeten hebben, en een turbo, etc. Gaat al het geld toch weer op aan die 'standaard'-dingen. Vergeet ook niet dat die dingen zoals traction control, actieve vering, die afzuiging aan de onderkant, etc. meestal ook gewoon gaten in de toenmalige wetgeving waren en later alsnog verboden werden (of juist toegestaan). Dat gebeurt nu toch precies hetzelfde? Denk aan de diffuser van dit jaar, of de flex-wings van vorig jaar. Teveel vrijheid is ook niet goed ![]() | ||
Sally | donderdag 17 december 2009 @ 00:24 | |
quote: ![]() Ik moet zeggen: het is WEL typisch Branson ![]() ![]() | ||
voyeur | donderdag 17 december 2009 @ 00:52 | |
quote:Het is helaas dan ook afgeblazen door de fabrikanten. Geen technische vrijheid in F1 dus het zou veel harder kunnen, maar het mag niet. Zelfs waar het mag (Kers) hebben de teams afgesproken het niet te gebruiken. Vind dat niet de spirit van F1. Ik had best een vierwiel aangedreven auto zien concurreren met een active suspension car etc., maar het moch niet zo zijn. Mass dampers waren ook een prima idee, maar sneuvelden indertijd ook. De laatste vijftien jaar ligt de innovatie in F1 op zijn gat. | ||
bodylotion | donderdag 17 december 2009 @ 11:10 | |
quote:nice ![]() | ||
bodylotion | donderdag 17 december 2009 @ 11:21 | |
dan ziet het er nu ongeveer zo uit: met eventueel een stippellijntje van Kubica naar Merc | ||
Walter_Sobchak | donderdag 17 december 2009 @ 11:24 | |
quote:Kobayashi was de held van 2009! [F1] F1 nieuwtjes topic 61: waar Kobayashi onderdak heeft |