-----quote:Op woensdag 11 november 2009 17:40 schreef TokenW het volgende:
[..]
Uiteraard, dat staat allemaal in hun systeem, daarbij heb ik ze zelf ook bijgehouden, geen enkele dag onder de 8 uur sinds februari.
Ben bang dat je het verkeerd begrijpt..quote:Op woensdag 11 november 2009 20:36 schreef TokenW het volgende:
Laatste bericht:
[..]
-----
Uiteraard, dat staat allemaal in hun systeem, daarbij heb ik ze zelf ook bijgehouden, geen enkele dag onder de 8 uur sinds februari.
quote:Op woensdag 11 november 2009 20:46 schreef Armageddon het volgende:
*meld*
Medewerker TNT post
ICT Mail
Waldorpstraat in Den Haag.
Klopt dit allemaal? Ik ben geen jurist, maar toch wel een beetje bekend met Arbeidsrecht. Ik ken het principe van stilzwijgende verlenging van een contract, maar van een stilzwijgende contractvergroting heb ik nog nooit gehoord. Wel is het zo dat wanneer je gedurende een periode van 3 maanden structureel meer werkt dan de overeengekomen arbeidsduur je een contractvergroting kunt eisen die ze je niet mogen weigeren. Maar volgens mij zijn ze je dit pas verplicht te geven als je er expliciet om vraagt. Dus als ik jou was zou ik dit maar als de bliksem gaan doen!quote:Het contract dat ik heb staat voor 4:20 uur, alleen omdat ik wekelijks structureel meer werk heb ik voor de wet een stilzwijgende verbintenis van onbepaalde tijd van 8:00 uur, omdat ik wekelijks minimaal 8 uur draai.
Geen idee of we genoeg ZDW-ers hebben. Er zijn een aantal weg en er zijn een aantal bij, alleen het niveau van de ZDW-ers wordt wel steeds minder. Vroeger waren er een hoop goede zaterdagkrachten die een jaren bleven hangen en ook binnen werkten, die tijden zijn helaas ook al voorbij.
Ik weet het niet. Ik heb op zaal steeds meer het idee dat mensen steeds gelatener worden, minder strijdbaar. Vroeger gaven mensen nog wel een een grote mond als iets ze niet zinde, tegenwoordig laten ze alles bedeesd over zich heen komen. Hun frustraties reageren ze af op hun collega's en op sites als www.reddepostbode.nl waar ze elkaar lekker kunnen uitschelden voor rotte vis. De postbodes die vroeger wel hun scheur opentrokken zijn inmiddels of overgeplaatst of naar een andere werkgever vertrokken. Vandaar dat ik al die verhalen over zogenaamde op handen zijnde stakingen niet geloof: niet alleen zijn de postbodes onderling verdeeld, van de vakbond hebben we ook weinig te verwachten.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:52 schreef Ohrpolster. het volgende:
@ Bovenstaande; die regels hebben we hier ook op papier gehad en ik heb me er ook over verbaasd, maar denk je dat ze in de praktijk ook echt nageleefd worden - hier iig niet. Noch door TC's / PB+, noch door het 'gewone volk'.
Zelfs uit afsluitbare flesjes mogen we niet drinken. Bellen wordt idd op gelet, tenzij het voor werk is. Bedrijfspassen die zichtbaar gedragen worden zie je in bijv een sorteercentrum. Zelden op een gewoon kantoor.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag een brief in de bus van het Management-Team over de nieuwe huisregels. Sommige regels vind ik zeer terecht (op tijd beginnen, werkplek opruimen na afloop) maar er zitten er ook een aantal bij die ik wel erg overdreven vind (zacht uitgedrukt).
- We eten niet op zaal, drinken mag alleen uit afsluitbare flesjes.
-Je hebt 1x koffiepauze van 10 minuten
-Niet bellen op zaal, tenzij na uitdrukkelijke toestemming van de TC
-Bedrijfspassen dienen zichtbaar gedragen te worden.
Dat je wel mag drinken (uit afsluitbare flesjes) is ingevoerd omdat je, met name bij warm weer, echt wel voldoende moet kunnen drinken, zeker als je urenlang binnenzit in de hitte. Volgens mij zou het zelfs in strijd met de Arbowet zijn om mensen te verbieden te drinken, al is het maar water.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zelfs uit afsluitbare flesjes mogen we niet drinken. Bellen wordt idd op gelet, tenzij het voor werk is. Bedrijfspassen die zichtbaar gedragen worden zie je in bijv een sorteercentrum. Zelden op een gewoon kantoor.
Tsja, binnenkort zijn lunchpauzes waarschijnlijk ook uit den boze, wordt er per werkplek een mobiel infuus geïnstalleerd.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat je wel mag drinken (uit afsluitbare flesjes) is ingevoerd omdat je, met name bij warm weer, echt wel voldoende moet kunnen drinken, zeker als je urenlang binnenzit in de hitte. Volgens mij zou het zelfs in strijd met de Arbowet zijn om mensen te verbieden te drinken, al is het maar water.
Auquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:58 schreef Sapphira het volgende:
Ohh wat was het druk vandaag! Heel veel geadresseerde en ongeadresseerde "eigen huis" magazines.
Ik was net 15 minuten bezig, struikel ik over een soort van bloembak die gemaakt is van straatstenen.
Grote scheur in mijn broek (niet eens van TNT..) en een grote bloedende schaafwond op mijn linkerknie.
Inderdaad, dit kwam als een donkere wolk bij ons op de werkvloer binnen. Iedereen was boos en verbaasd! Maandag gaan 4 of 5 collega's van ons naar de bond in Zwolle, en dan weten wij ook iets meer. Verhaal halen bij de TC's en uiteraard bij de vestigingsmanager 'waarom worden de overuren niet meer uitbetaald?' hebben ze geen antwoord op.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:10 schreef greatchampion het volgende:
Ik kreeg te horen dat er vanaf deze week je overuren niet meer krijgt uitbetaald. Nou dat is kl*te zeg... Ik loop elke week 3 bestellingen met een uitloop van telkens een half uur omdat ik elke keer terug naar het depot moet fietsen. En uiteraard staan er voor de dagen met meer post evenveel tijd als normaal.
Kan volgens mij dan beter vrijwilligerswerk doen bij de Sint want daar vroegen ze nog mensen![]()
Dat gaan ze mij niet flikken, no way! Ik ben altijd heel meewerkend, spring bij bij andere teams als het nodig is, loop zonder mokken een extra wijk weg, ze kunnen me 's ochtends wakker bellen of ik eerder wil komen als er een zieke is, etc. Vind ik geen probleem. Maar ik verwacht wel dat dat allemaal netjes wordt uitbetaald, ik ben geen vrijwilligerswerk aan het doen! Gelukkig ben ik lid van een bond, dus mocht ik constateren dat men weigert mijn meeruren te betalen, dan bel ik eerst de bond, en vervolgens weiger ik tot nader order nog meeruren te maken. En nee, dat is geen werkweigering. Hooguit is er spraker van een betaalweigering van hun kant.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:10 schreef greatchampion het volgende:
Ik kreeg te horen dat er vanaf deze week je overuren niet meer krijgt uitbetaald. Nou dat is kl*te zeg... Ik loop elke week 3 bestellingen met een uitloop van telkens een half uur omdat ik elke keer terug naar het depot moet fietsen. En uiteraard staan er voor de dagen met meer post evenveel tijd als normaal.
Kan volgens mij dan beter vrijwilligerswerk doen bij de Sint want daar vroegen ze nog mensen![]()
VOG regel je toch 1 maand nadat je bent begonnen? Niet 1 maand voor het weggaanquote:Op zaterdag 14 november 2009 19:54 schreef elManiaco het volgende:
Hoe werkt het trouwens met je VOG declareren? Krijg je hiervoor een formulier thuisgestuurd, moet je deze zelf van het internet halen of moet je die bij je TC gaan zoeken? Ik heb een maand geleden mijn VOG ingeleverd en kreeg te horen dat ik een formulier thuis zou krijgen ofzo, maar heb nog niks ontvangen?
Ik wil het wel zo snel mogelijk regelen, aangezien ik binnekort ga stoppen bij TNT![]()
Dat doen ze wel bij de fulltimers (in de zin van overuren = meer dan 37 uur per week). Deeltijdwerkers krijgen het gewoon in geld. Logisch: ik doe graag wat extra's omdat ik het extra geld goed kan gebruiken, op nog meer verlofuren zit ik echt niet te wachten, ik heb nog uren zat staan!quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik denk dat overuren nu in tijd uitbetaald gaan worden, dat ze dat bedoelen. Anders kan ik 't niet rijmen met de aangekondigde vernieuwingen, o.a. het automatisch bijgeschreven krijgen van extra tijd als er HAH is op een ander dag dan dinsdag.
Mijn zusje is er heel gelukkig meequote:Op zaterdag 14 november 2009 16:06 schreef Bloemhof het volgende:
En wie heeft er ook gratis postzegels en 3 briefkaarten voor sinterklaas?
Dat werd toch op een van je eerste salarisstroken bijgeschreven?quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:54 schreef elManiaco het volgende:
Hoe werkt het trouwens met je VOG declareren? Krijg je hiervoor een formulier thuisgestuurd, moet je deze zelf van het internet halen of moet je die bij je TC gaan zoeken? Ik heb een maand geleden mijn VOG ingeleverd en kreeg te horen dat ik een formulier thuis zou krijgen ofzo, maar heb nog niks ontvangen?
Ik wil het wel zo snel mogelijk regelen, aangezien ik binnekort ga stoppen bij TNT![]()
quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:10 schreef greatchampion het volgende:
Alleen jammer dat die scenario's bij ons zelden kloppen.quote:Op zondag 15 november 2009 10:45 schreef Troeta het volgende:
is dat van die overuren niet uitbetaald krijgen bij Toekomst VBG?? Dan klopt het, want je hebt een dienst waar tijd voor staat...en die tijd krijg je.
Lagzame mensen zijn hierdoor de lul en de snelle mensen hebben mazzel.
Er word verder ook met scenario's druk, rustig enz. gewerkt, daardoor moet het te halen zijn.
Gebeuren er onverwachtse dingen, dan komt er in overleg natuurlijk wel een extra uurtje bij.
Leuk om te weten is dat alle postbezorgerwijken krapper gezet zijn en de postbode wijken er tijd bij hebben gekregen.
Ik begrijp wel degelijk wat hier bedoeld wordt, maar ik heb even de nieuwe tijden mogen inzien en de schrik sloeg mij om het hart! Die looptijden gaan nog wel, maar die voorbereidingstijden! Voor sommige ochtendwijken krijg je nog maar iets van een half uur! En dat is onhaalbaar! Dat betekent absoluut niet dat je sloom bent, want dan zou ineens iedereen sloom geworden zijn, inclusief fulltimers met 30+ dienstjaren. En van die scenario's klopt ongetwijfeld geen reet, ze kunnen nu al slecht voorspellen. Dan staan de blauwe bakken tot het plafond, loopt de VOS 3 kwartier uit, en dan moet er nog genut worden! Op dat soort dagen ga ik al gauw minstens een half uur over m'n tijd, en dat moeten ze gewoon betalen wat mij betreft.quote:Op zondag 15 november 2009 12:21 schreef tntster het volgende:
idd volgens mij snappen veel mensen het hier niet enw ordt er het verkeerde woord gebruikt.."overuren"
Wat echter bedoeld wordt is dat de uitloop niet meer betaald wordt en dat je gewoon vaste tijden krijgt voor een bepaalde dienst.
Geen paniek dus mensen..behalve als je sloom bent
Eensch!quote:Op zondag 15 november 2009 14:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begrijp wel degelijk wat hier bedoeld wordt, maar ik heb even de nieuwe tijden mogen inzien en de schrik sloeg mij om het hart! Die looptijden gaan nog wel, maar die voorbereidingstijden! Voor sommige ochtendwijken krijg je nog maar iets van een half uur! En dat is onhaalbaar! Dat betekent absoluut niet dat je sloom bent, want dan zou ineens iedereen sloom geworden zijn, inclusief fulltimers met 30+ dienstjaren. En van die scenario's klopt ongetwijfeld geen reet, ze kunnen nu al slecht voorspellen. Dan staan de blauwe bakken tot het plafond, loopt de VOS 3 kwartier uit, en dan moet er nog genut worden! Op dat soort dagen ga ik al gauw minstens een half uur over m'n tijd, en dat moeten ze gewoon betalen wat mij betreft.
Als er HAH is dan wordt er een bepaalde tijd opgeteld bij de tijd die voor een wijk staat. Ligt meestal rond de 15 minuten.quote:Op zondag 15 november 2009 17:58 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ik vraag me af of ik mijn HAH wel vergoed krijg en of het ook mogelijk is om overuren te laten betalen.
Ik loop elke week ongeveer een half uur langer ( kwartier uitloop per wijk)
7 minuten voor 100 stuks om precies te zijn, maar daarmee red ik het 9 van de 10 keer nog niet. Ik heb een wijk waar 3 uur voor staat: 2,5 uur lopen, 30 minuten sorteren.quote:Op zondag 15 november 2009 19:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Als er HAH is dan wordt er een bepaalde tijd opgeteld bij de tijd die voor een wijk staat. Ligt meestal rond de 15 minuten.
Die op de radio van "Fiets je fit! Word TNT Post Zaterdagbesteller!" is irritanterquote:Op zondag 15 november 2009 22:41 schreef Zipportal het volgende:
Ik haat die TNT Post reclames op TV. Met die kerel uit Klokhuis/Mes op Tafel, als voice-over en die goedkope b-acteurs. Trynow!!!
Dus ik ging bellen met TNT betreft de afzender, dat konden ze niet zien ivm internationale zending.quote:Zending niet afgeleverd. Geadresseerde niet aanwezig. Zending beschikbaar op afhaallocatie 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
quote:- Zending gesorteerd in sorteercentrum 13-11-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
- Bestelling uitgesteld servicekader 14-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Zending zit in afleverroute 14-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Voorgemeld en gescand op rit 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Chauffeur is onderweg 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Zending niet afgeleverd. Geadresseerde niet aanwezig. Zending beschikbaar op afhaallocatie 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
Dat vind ik sterk dan... ben zelf een van de snelsten op het pkt, maar vorige week toch een uitloop van 5.5 uur, en de week daarvoor 1.5 uur.quote:Op zondag 15 november 2009 10:45 schreef Troeta het volgende:
is dat van die overuren niet uitbetaald krijgen bij Toekomst VBG?? Dan klopt het, want je hebt een dienst waar tijd voor staat...en die tijd krijg je.
Lagzame mensen zijn hierdoor de lul en de snelle mensen hebben mazzel.
Er word verder ook met scenario's druk, rustig enz. gewerkt, daardoor moet het te halen zijn.
Gebeuren er onverwachtse dingen, dan komt er in overleg natuurlijk wel een extra uurtje bij.
Leuk om te weten is dat alle postbezorgerwijken krapper gezet zijn en de postbode wijken er tijd bij hebben gekregen.
waar the hell bestellen jullie dat dat zoveel scheelt? Ik heb hooguit 3 makro dingen te bezorgen... :|quote:Op maandag 16 november 2009 17:17 schreef Deezertje het volgende:
Weet iemand een overzicht van de dagen dat de Makro folder bezorgt wordt?
Om de Zaterdag zo uit me hoofd, alleen 26 december (2e kerstdag) komt er dan geen folder, dus dan weet ik niet hoe ze dan rekenen vanaf 2010.
Dit aangezien ik nog heel erg veel verlofuren heb openstaan en die graag opneem de komende maanden (lees elke Zaterdag dat de Makro er bij zit)
ik doe oa een winkelcentrum en daar scheelt het ook echt veel hoor. Zeker 2 weken terug, toen was het echt een heel dik pak per krantje zeg maar... ik heb meestal 6 of 7 van die bundels...quote:Op maandag 16 november 2009 17:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
waar the hell bestellen jullie dat dat zoveel scheelt? Ik heb hooguit 3 makro dingen te bezorgen... :|
In de buitenwijken (dus gewoon de vrijstaande huizen) en in de villawijken heb je hier altijd heel veel makro's. Verder in wijken met alleen huurhuizen etc. valt het over het algemeen wel mee ja.quote:Op maandag 16 november 2009 17:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
waar the hell bestellen jullie dat dat zoveel scheelt? Ik heb hooguit 3 makro dingen te bezorgen... :|
Met Kerst? Lijkt me vrij sterkquote:Op maandag 16 november 2009 20:37 schreef greatchampion het volgende:
Whehehe, ik heb gewoon 2 bestellingen met voor elk de helft aan bedrijven. Dan tikken de Makro's wel aan.
Moet er op de 2e Kerstdag (zaterdag) ook worden gewerkt?
En ook in autoroutes heb je heel veel Makro's. Ook veel van die boerderijenkrantjes trouwens...quote:Op maandag 16 november 2009 18:33 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
In de buitenwijken (dus gewoon de vrijstaande huizen) en in de villawijken heb je hier altijd heel veel makro's. Verder in wijken met alleen huurhuizen etc. valt het over het algemeen wel mee ja.
Dat is overal zo. Met de kerstdagen worden alleen de rouwbrieven en van die speciale ziekenhuisbrieven bezorgd/opgehaald.quote:Op maandag 16 november 2009 21:16 schreef Bloemhof het volgende:
Met de kerstdagen word er bij ons volgens mij niet gewerkt. En 31 december en 1 januari ook niet.
Sommige adressen moet je op zaterdag apart afbundelen omdat het anders te veel wordtquote:Op maandag 16 november 2009 21:16 schreef Viper86 het volgende:
[..]
En ook in autoroutes heb je heel veel Makro's. Ook veel van die boerderijenkrantjes trouwens...
Voor mijn autoroute bundel ik nooit. Ik mieter alle straten gewoon zo in de grijze autobakken. Alleen als ik een bocht heel snel neem houd ik de post nog weleens tegen zodat ze niet de verkeerde kant omvallen, maar voor de rest heb ik er nooit problemen mee.quote:Op maandag 16 november 2009 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sommige adressen moet je op zaterdag apart afbundelen omdat het anders te veel wordt
Hehe, hier soms ook wel.quote:Op maandag 16 november 2009 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
De elastiekjes liggen idd her en der in de auto's bij ons en natuurlijk om de versnellingspook heen
Mijn teamcoach vertelde me dat ik inderdaad een formulier kreeg thuisgestuurd die ik dan moest terugsturen met de kassabon. Een week nadat hij dit vertelde stond het echter al bijgeschreven op mijn salaris dus ik heb helemaal niks in hoeven vullen/op te sturen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:54 schreef elManiaco het volgende:
Maar ik ben de beste chauffeur.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:21 schreef Troeta het volgende:
misschien willen ze je niet als chauffeur kipzonderkop:P
Als je ook nog eens snel bent, bezorg hier de pakjesquote:Op dinsdag 17 november 2009 01:48 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Maar ik ben de beste chauffeur.![]()
[/sarcasme modus uit]
Graag niet tè snel, straks rijd hier een pakkettenauto met 70 door de woonwijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 07:25 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Als je ook nog eens snel bent, bezorg hier de pakjes
quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:45 schreef Deezertje het volgende:
Denken jullie dat de Makro folder van 26 december (2e kerstdag) voor of na kerst wordt bezorgd?
Dan kan ik weer verder tellen met vrije dagen plannen
Wat denk jezelf.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:45 schreef Deezertje het volgende:
Denken jullie dat de Makro folder van 26 december (2e kerstdag) voor of na kerst wordt bezorgd?
Dan kan ik weer verder tellen met vrije dagen plannen
Idd. De verkeerde weken doorgeven en hem telkens dat krantje laten bezorgenquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:17 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Als ik bij Makro zou werken zou ik het ervoor doen
Van het IntraNet:quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:52 schreef weasel85 het volgende:
Vandaag weer hoop gezeik...
-Collega die zoals altijd rond 6 uur begint, (ja heb ook niet alles gevolgd, dus het is voor mij ook een beetje raar) kreeg mot met de TC, uiteraard steunen wij die collega. TC komt pas een paar weken kijken in het team.
-Het is duidelijk dat de uitloopminuten/uren die je maakt uitbetaald MOETEN worden! Dit volgens de bond.
-Zodra ik weer binnenwerk heb (had ik vandaag ook wel, maar we waren te druk bezig om het over onze TC te hebben en de andere TC die gewoon zijn *** moet houden), overleg ik met mijn collega's dat ik de vestigingsmanager 1-2 weken de tijd geef voor uitleg over de uren die niet uitbetaald worden. Komt hij deze einddatum niet na met uitleg, stap ik naar de rechter. Gewoon simpel... Ik en de anderen pikken het gewoon niet langer meer!
-Samenwerking met TC's (met uitzondering voor 3 anderen) en vestigingsmanager is zeer bedroevend te noemen, vertrouwen naar hun toe is totaal weg sinds dit gebeuren. Met name voor de nieuwe TC. We hadden er geen 1 nodig.
-TC reageerde laconiek op mijn vraag die ik stelde: "Ik wil zwart op wit hebben, waarom jij de uren niet wilt uitbetalen, niet alleen voor mij, maar ook voor de anderen!" hij: "Dat wil de vestigingsmanager niet.".. kom op zeg
Raar...aan de eccobonnen heb je sowieso niks als je geen bedrijfspas hebt. Zou even een belletje plegen.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:58 schreef Dionysiou het volgende:
Apart hoor.
Hoor je een tijd niks van je solicitatie en je gegevens die je instuurde. Krijg je weer een pakket met leeswerk over kleding en kortingsbonnen bij ECCO en een WIA
Is dit dat ik aangenomen ben
Ja inderdaad en nu moet ik volgens het papiertje inloggen op een site om wéér mijn maten door te geven.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Raar...aan de eccobonnen heb je sowieso niks als je geen bedrijfspas hebt. Zou even een belletje plegen.
Ik was blij dat ik een a4-tje kreeg, het daarop moest invullen en het zo weer kon inleveren bij de postbode plus.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:32 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ja inderdaad en nu moet ik volgens het papiertje inloggen op een site om wéér mijn maten door te geven.
Ja ik moest alles opmeten, confectiematen opgeven en dan moet ik het weer doen. Zo dom. Ben het een beetje beu nuquote:Op woensdag 18 november 2009 17:35 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik was blij dat ik een a4-tje kreeg, het daarop moest invullen en het zo weer kon inleveren bij de postbode plus.
Die had ik half oktober al binnen in tweevoudquote:Op woensdag 18 november 2009 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Handig ook, vorige week al een blad gekregen waarop ik m'n vakantie het komend jaar moet aangeven.
quote:Op woensdag 18 november 2009 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die had ik half oktober al binnen in tweevoud
Zonder loonstrook is je registernummer wat moeilijker te vinden jaquote:Op woensdag 18 november 2009 17:36 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ja ik moest alles opmeten, confectiematen opgeven en dan moet ik het weer doen. Zo dom. Ben het een beetje beu nu
En ik heb mijn registernummer niet. Dus kan niet eens inloggen.
Of door Selektvracht.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:24 schreef seventhseagulll het volgende:
Laatste stuk wordt door de TNT gedaan.
BUMP.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:33 schreef Zipportal het volgende:
Wanneer komt het loon weer binnen, vrijdag de 20e?
Meestal rond de 20ste.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:14 schreef YazooW het volgende:
[..]
BUMP.
Heeft iemand misschien een overzicht van de aankomende datums waarop wij worden uitbetaald? Ik had eerst zo'n mooi blaadje gehad van mijn teamleider maar die ben ik dus kwijtgeraakt
oktober 2010 - 21 okt 2010quote:
Ik wil adviseren om de klantenservice nogmaals te bellen en mocht het niets worden een klacht in te dienen. Dan moeten ze het geval wel onderzoeken.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:40 schreef Dramacydril het volgende:
Kan iemand mischien wat goede raad geven voor wat ik bij het volgende moet doen.
Ik maak er maar een soort Track & Trace van:
1. USA Afzender (particulier) verzend mij pakketje met USPS naar mijn adres hier in NEDERLAND.
2. USPS/ TNT maakt van mijn huisnummer een 1 in plaats van een 7 (schijnen op elkaar te ljken).
3. Pakketje word in Nederland verwerkt en aangeboden bij mijn Buurvrouw, 2 deurtjes verder. Deze weigert de zending/Ontvanger niet bekend op het adres. De buurvrouw zegt wel tegen de postbode volgens mij moet je op nummertje 7 zijn, na het horen van mijn achternaam.
4.Postbode te lui om een aantal meter tel open en op het juiste adres aan te bellen!
5.Pakketje gaat retour naar de afzender.
6.Afzender pakket onbekend, geen adres op het pakketje gevonden. Pakket blijft hangen in Amsterdam's sorteercentrum (track&trace)
I7.kkke bellen naar TNT servicenummer, TNT zegt afzender moet het bij USPS rechtzetten m.b.t. het huisnummer.
8/Afzender doet geen moeite, en laat nix van zich horen. Nu ligt het pakketje denk ik bij Onbestelbare stukken in Den Haag, of het sorteercentrum Amsterdam.
Is het dan zo moeilijk voor TNT om een simpel kut huisnummer van 1, naar 7 te wijzigen. Ik kan me legitimeren op alle manieren, het is MIJN pakket.
Kan iemand me raad geven! wat kan ik hier als ontvanger aan kan doen als de afzender niets voor me kan betekenen, het betreft een waardevol pakket.
quote:Op donderdag 19 november 2009 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik wil adviseren om de klantenservice nogmaals te bellen en mocht het niets worden een klacht in te dienen. Dan moeten ze het geval wel onderzoeken.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
*knip*
Je bereid de post voor, en daarna bestel je het?quote:Als zaterdagbesteller werk je een deel binnen en een deel buiten. Je bereidt zelf alle post voor die je daarna gaat bestellen. Het eerste is binnenwerk en dat gebeurt op een postvestiging. Daarna ga je jouw wijk in en lever je de poststukken en ongeadresseerde post op de juiste adressen in je eigen bestelwijk af. Het klinkt eenvoudig en dat is het ook.
Bestellen is bezorgenquote:Op donderdag 19 november 2009 21:30 schreef Mirel het volgende:
http://www.tntpost.nl/ove(...)besteller/index.aspx
Heeft vast iets met VOS te maken.
[..]
Je bereid de post voor, en daarna bestel je het?Betekent bestellen in dit geval iets anders?
idd apart jaquote:Op donderdag 19 november 2009 22:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag werd ik tijdens het bestellen teruggeroepen door iemand. Niet omdat er een verkeerde brief bij zat. Nee, dit keer moest ik de brief voorlezen. De klant is analfabeet. Toch wel merkwaardig als je iemands 'loonbriefje' van de sociale dienst moet voorlezen en uitleggen.
Hahaha wtfquote:Op vrijdag 20 november 2009 07:22 schreef gelebeer het volgende:
Haha, zo stond ik een keer bij een flat. Pakt een man mijn karretje vast en begint er mee weg te lopen. Dus ik ren erachter aan, zegt ie: "zo, ben ik toch nog een keer postbode geweest"
quote:Op vrijdag 20 november 2009 07:22 schreef gelebeer het volgende:
Haha, zo stond ik een keer bij een flat. Pakt een man mijn karretje vast en begint er mee weg te lopen. Dus ik ren erachter aan, zegt ie: "zo, ben ik toch nog een keer postbode geweest"
Inderdaad. Zal wel een eenmale uitkering bij zitten. Ik krijg pas straks mijn strookje binnen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:05 schreef Sapphira het volgende:![]()
Bij mij kwam er gisteren iemand naar buiten en die begon over zijn camera te vertellen. Dat hij foto's maakt van vlekken op de ramen en van weerspiegelingen in auto's.![]()
Loon is gestort!En het is nog een leuk bedragje ook! Ik had eigenlijk niet zoveel verwacht.
![]()
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Leuk trouwens, die fietsvergoeding op de loonstrook. Gebruik m'n fiets nooit bij het bezorgen![]()
Klopt. VOG geld zit erbij.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:13 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Inderdaad. Zal wel een eenmale uitkering bij zitten. Ik krijg pas straks mijn strookje binnen.
Nooit een kadobon gehad hier...quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:21 schreef MissSpooky het volgende:
EINDELIJK, de kadowinkel van de TNT is weer "bijgevuld".(Nope, die cadeaubon had ik nogsteeds niet gebruikt.)
Soon to be mine:
[ afbeelding ]
Ja die ken ik nog wel. Die waren fijn. De nostalgiequote:Op vrijdag 20 november 2009 14:55 schreef Bloemhof het volgende:
Ja, hopelijk hebben we morgen inderdaad een ander formaat C1000, vond de C1000 van 2 weken terug stukken beter.
Ze staan hier al. Hopelijk is het wat beter dan die, met alle respect (gegeven paard enzow) waardeloze rommel van vorig jaar. Een lekke bal, een pomp die na 3x pompen de geest al geeft, etc. Het Playmobile-poppetje was wel leuk, de rest heb ik in de afvalcontainer gemieterd. Geef dan wat nuttigs! Iets van etenswaar ofzo, koffie, chocola, dat soort werk.quote:
word er idd ook behoorlijk krankjorum van, vaak ook gewoon 2 per dag... iedere week wel wat.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:54 schreef YazooW het volgende:
Jeuj, loon is weer binnen
Reiskostenvergoeding = e12,72 , en dat terwijl het maar 5 minuutjes fietsen is voor mij![]()
Weet iemand trouwens of ons koffiegeld () afgeschaft gaat worden als volgende week DPM ingaat? Ik werk namelijk maar 3 uurtjes op een avond dus dat zou betekenen dat ik geen recht meer heb op pauze, dus zou ik ook geen tijd hebben natuurlijk om koffie te halen...
Worden jullie trouwens ook helemaal ondergespamt met brieven van TNT? Als ze nou eens al die brieven die ze versturen naar het personeel zouden opsparen en 1x in de maand zouden versturen kunnen ze volgens mij heeeeeeel veel geld besparen
Alleen die tas had nog wel wat waarde. De rest was troep. Of ze gooien bijvoorbeeld kruidenboter in het pakket, maar er zijn dan geen crackers bij..quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze staan hier al. Hopelijk is het wat beter dan die, met alle respect (gegeven paard enzow) waardeloze rommel van vorig jaar. Een lekke bal, een pomp die na 3x pompen de geest al geeft, etc. Het Playmobile-poppetje was wel leuk, de rest heb ik in de afvalcontainer gemieterd. Geef dan wat nuttigs! Iets van etenswaar ofzo, koffie, chocola, dat soort werk.
De doos verraadt voor dit jaar een Italiaans thema. Dus hopelijk wat (goed houdbare) etenswaren. Weten jullie nog het schimmelpakket (herstel: sinaasappelpakket) van een paar jaar terug?
Die zijn altijd welkom, alleen jammer dat het steevast de meest smakeloze pepernoten (althans, het zijn eigenlijk kruidnoten: pepernoten zijn van die keiharde vierkante brokken, een soort versteende taai-taai) zijn die er bestaan, nml die van bakkerij het Stoepje. Wat meer speculaaskruiden toevoegen aan de receptuur zou een hoop schelen............quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:06 schreef Zipportal het volgende:
[..]
En 5 december natuurlijk weer pepernoten.![]()
Gewoon zak losmaken en door de brievenbus gooien.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb 5 december vrij genomen![]()
Zal mij benieuwen hoe ze die kruidnoten bij mij bezorgen
Ja, zeker weten! Maarja, wat wil je anders? TNT is nou eenmaal een postbedrijf, dus dan maken ze er gebruik van ook.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:54 schreef YazooW het volgende:
Worden jullie trouwens ook helemaal ondergespamt met brieven van TNT? Als ze nou eens al die brieven die ze versturen naar het personeel zouden opsparen en 1x in de maand zouden versturen kunnen ze volgens mij heeeeeeel veel geld besparen
bij ons zijnd e automaten weg omdat er te weinig gebruikv an werd gemaakt ofzo... koffieautomaat stat er nog wel, en nog wat, maar ik maak er ook nooit gebruik van dus geen idee eigenijkquote:Op vrijdag 20 november 2009 22:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ja, zeker weten! Maarja, wat wil je anders? TNT is nou eenmaal een postbedrijf, dus dan maken ze er gebruik van ook.![]()
Volgens mij hebben ze bij ons op de vestiging trouwens wel een goede manier gevonden om geld te besparen. Sinds kort staan er namelijk nieuwe automaten om drinken en etenswaar uit te trekken. Deze geven 9 van de 10 keer de melding dat er geen wisselgeld wordt gegeven.
Zat daar zo'n citruspers in, van Princess? Wel leuk ding... maar meer kan ik me er niet van herinneren..quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Weten jullie nog het schimmelpakket (herstel: sinaasappelpakket) van een paar jaar terug?
pakketjes die wel in een standaard brievenbus passen en waarbij de brievenbussen te groot zijn of echt te grote pakjes (belstukken)?quote:Op zaterdag 21 november 2009 04:57 schreef JMT het volgende:
Och, als ik toch nog ff bezig ben, bus/belpakketjes die -duidelijk- te groot zijn voor brievenbusgleuven... 't Scheelde al enorm dat die 2 bewoners gister toevallig thuis waren toen ik maar ff aanbelde... Pff...
Uiteraard. 2e kerstdag is geen enkel bedrijf open, behalve die grote winkelketens à la Ikea etc...quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:08 schreef gelebeer het volgende:
Hebben we eigenlijk vrij op 2e kerstdag?
Ik heb ook een keer die combinatie gehad, net toen ik was begonnen bij TNT. Wat een drama! Inderdaad een gigantisch geklooi bij al die brievenbussen met een sticker. Heb geen idee of het mag of niet, heb het na die ene keer nooit meer gezien.quote:Op zaterdag 21 november 2009 04:57 schreef JMT het volgende:
Anyways, OverheidsHAH mag sowieso toch nooit gecombineerd worden met 'gewone' hah? Ik meen dat ergens gelezen te hebben, en ga er zeker ook ff naar op zoek, maar misschien is iemand via dit forum sneller...
t klinkt idd erg onhandig... met 2 losse bundels is het dan nog het makelijkst denk ik, maar dan moaet je eigenlijk al met 2 man lopen, anders duurt t wel erg langquote:Op zaterdag 21 november 2009 09:45 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik heb ook een keer die combinatie gehad, net toen ik was begonnen bij TNT. Wat een drama! Inderdaad een gigantisch geklooi bij al die brievenbussen met een sticker. Heb geen idee of het mag of niet, heb het na die ene keer nooit meer gezien.
Lol dat ga ik er 5 december ook in zettenquote:Op zaterdag 21 november 2009 22:13 schreef Bloemhof het volgende:
Vandaag eindelijk weer C1000 zonder de vervelende kutflapjes!!En op mijn bezorgingsrapport stond bij diegene die het brengen: Sint en Piet.
Hier was het ook lekker weer en niet al te veel post. En vandaag m'n ontslagbrief ingeleverd, ik treed per 21 december officieel uit dienst. TC was er overigens niet al te blij mee, kennelijk vallen zelfs de zaterdagbestellers met bosjes tegelijk uit..quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:23 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Lol dat ga ik er 5 december ook in zetten
Vandaag weer eens twee andere wijken gelopen, waaronder een winkelstraat. Was wel eens leuk voor de verandering. Maar dat kwam ook doordat er weinig post was en heerlijk weer
Ja, ik was helemaal in shockquote:
Misschien dat het ligt aan de downtimequote:Op zondag 22 november 2009 19:29 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, ik was helemaal in shockVooral omdat vorige week zaterdag zo gigantisch veel was
Dat heb je hier nou ook altijd. Vraag me niet hoe het komt, maar altijd als het rustig is zijn die rode bakken enorm laat. Daarentegen als het druk is komen ze al om 8.30 met de middagwijken aanzetten.quote:Op zondag 22 november 2009 20:37 schreef greatchampion het volgende:
Inderdaad weinig post in de blauwe bakken, helaas waren de rode bakken daarentegen 3 kwartier te laat. Ik was dus gisteren nog steeds even laat klaar als normaal....
Dat waren gewoon te grote pakketjes die niet door een standaard brievenbus passen. (Dat heten dus bel-stukken als ik t goed begrijp?)quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
pakketjes die wel in een standaard brievenbus passen en waarbij de brievenbussen te groot zijn of echt te grote pakjes (belstukken)?
Daaroverkun je alleen bij de bewoner klagen. Als het om echte belstukken gaat, dan moeten die tegenwoordig met pakketpost mee.quote:Op maandag 23 november 2009 02:42 schreef JMT het volgende:
Eentje ervan zou er misschien nog nét door gepast hebben, maar dat was dan ook geen standaard-gleuf. Diens bewoner was gelukkig wel thuis dus.
Soms heb ik ook weleens van die pakketten die kwa grootte wel door een brievenbus kunnen, maar doordat ze zo onhandzaam zijn ik ze meestal niet op een normale manier erdoorheen gedrukt krijg... Bijvoorbeeld van die rood - witte plastic zakjes met een t - shirt erin ofzo. Ècht, zo irrrrrrritant...quote:Op maandag 23 november 2009 10:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daaroverkun je alleen bij de bewoner klagen. Als het om echte belstukken gaat, dan moeten die tegenwoordig met pakketpost mee.
Van de H&M jaquote:Op maandag 23 november 2009 10:41 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Soms heb ik ook weleens van die pakketten die kwa grootte wel door een brievenbus kunnen, maar doordat ze zo onhandzaam zijn ik ze meestal niet op een normale manier erdoorheen gedrukt krijg... Bijvoorbeeld van die rood - witte plastic zakjes met een t - shirt erin ofzo. Ècht, zo irrrrrrritant...
Omg?quote:Op maandag 23 november 2009 15:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Geen regen gehad toen ik aan het lopen was![]()
Wel de eerste lading kerstkaarten
Dat is echt niet te doen hier, volgens mij heeft ruim de helft van de huizen hier een te kleine brievenbus.quote:Op maandag 23 november 2009 10:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daaroverkun je alleen bij de bewoner klagen. Als het om echte belstukken gaat, dan moeten die tegenwoordig met pakketpost mee.
quote:TNT-werknemers willen geen salaris inleveren
UTRECHT - De werknemers van TNT willen geen salaris inleveren om gedwongen ontslag van medewerkers bij het postbedrijf te vermijden. Dat blijkt uit peilingen die de vakbonden Abvakabo FNV en CNV Publieke Zaak onder hun leden hebben gehouden.
Bij beide bonden sprak een meerderheid zich uit tegen verslechtering van de arbeidsvoorwaarden. Dit meldden de bonden maandag.
Dit voorjaar verwierpen de leden van beide vakbonden al een principeakkoord tussen de vakbonden en TNT over verslechtering van de arbeidsvoorwaarden in ruil voor een werkgelegenheidsgarantie voor drie jaar.
Alternatief
De bonden onderzochten daarna andere mogelijkheden om het ontslag van 11.000 werknemers te vermijden. Een alternatief werd echter niet gevonden, waarna de afgelopen weken wederom aan de werknemers werd gevraagd of zij bereid waren om salaris in te leveren.
TNT wil bij zijn postdivisie ingrijpen omdat er minder post wordt bezorgd en de concurrentie is toegenomen. De bonden gaan nu opnieuw met TNT om de tafel.
http://www.nu.nl/economie(...)laris-inleveren.html
Jup. Vorig jaar waren ze er hier ook al vroeg bij. Ach, onze achtertuin is ook al versierdquote:
Kreeg de eerste al in oktoberquote:Op maandag 23 november 2009 15:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Geen regen gehad toen ik aan het lopen was![]()
Wel de eerste lading kerstkaarten
Ach, dat gelul van die TC's over ontslagen. Akkoord, de post wordt minder, maar vergelijk nu eens het aantal fulltimers met vroeger. Wij hebben er nog maar 8, met de postbode-plus meegeteld. En dat vergeten ze steeds. Vroeger maakte ik 2 wijken klaar, nu soms wel 6! Dus de totale hoeveelheid post die ik moet sorteren is meer dan vroeger, ook al is het aantal poststukken per wijk minder. Maar het hele beleid van TNT is erop gericht om ons in te peperen hoe slecht het wel niet gaat met het bedrijf, om ons maar te bewegen uit ons zelf weg te gaan. Iedere dag dat er weinig post is komt de TC tig keer langs om tegen ons te zeggen hoe rustig het wel niet is, maar op de drukke dagen zie je hem niet. Verder staat dat blaadje MAIL! iedere keer vol over klanten die bij ons zouden weggaan (en niet zelden blijkt dat verhaal dan tamelijk voorbarig te zijn, of zelfs verzonnen) maar over klanten die terugkomen zwijgen ze als het graf:quote:Op maandag 23 november 2009 19:18 schreef silliegirl het volgende:
Je wordt er toch simpel van, al dat gezeik over ontslagen. Bij ons meldde een TC zelfs bij het zien van (wederom) een ontslagbrief, dat het alleen maar verstandig was om op te stappen, omdat er toch geen toekomst meer in TNT zit voor ons.. het ergste is nog wel dat ie nog gelijk heeft ook..
ik vrees meer voor over 2 weken... na sinterklaas (dus kerstkaarten) en volgens mij dan ook makro, of zou die een weekje opschuiven?quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:40 schreef Zipportal het volgende:
Ik ben bang dat het morgen weer een drukke dag gaat worden, qua post volume.Denk dat we die Makro's krijgen en morgen takke weer.
Dankje!quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:50 schreef Sapphira het volgende:
Gefeliciteerd!Veel plezier morgen.
![]()
Ik heb vandaag mijn kledingformulier gekregen.
Onder de lichaamsafmetingen die ik moet invullen staat er ook Confectiematen met daaronder blazer, pantalon/rok, blouse, enz met daarnaast een leeg vakje.
Moet ik hier zelf maten invullen?
ik heb dat op internet gedaan, en idd mijn normale kledingmaten ingevuld in die vakjes bij confectiematenquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:50 schreef Sapphira het volgende:
Gefeliciteerd!Veel plezier morgen.
![]()
Ik heb vandaag mijn kledingformulier gekregen.
Onder de lichaamsafmetingen die ik moet invullen staat er ook Confectiematen met daaronder blazer, pantalon/rok, blouse, enz met daarnaast een leeg vakje.
Moet ik hier zelf maten invullen?
Je kunt de begrippen hier sowieso wel neergooien.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:10 schreef Joppah het volgende:
Hoi,
Ik ben zaterdagmedewerker bij TNT post en moet een vakkennistoets doen.
Daarin staan begrippen die ik nog nooit heb gehoord.![]()
Iemand bereid om mij te helpen?
niet nodig joh, komt goedquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:16 schreef Dionysiou het volgende:
Ik ben best een beetje zenuwachtig voor morgen
volgens mij de eerstvolgende maand nadat je m hebt ingeleverdquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:23 schreef Dionysiou het volgende:
Weet iemand trouwens wanner je het geld terug krijgt wat je hebt moeten betalen voor de VOG?
Haha, nja ik bezorg al vanaf mijn jeugd foldertjes en nu al 2.5 jaar ochtendkranten dus weet wel wát van het bezorgen. Maar sorteren etc. niet haha.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:26 schreef sbientje het volgende:
[..]
niet nodig joh, komt goed
[..]
volgens mij de eerstvolgende maand nadat je m hebt ingeleverdDus meestal bij je 2e of 3e salaris als het goed is. Die van mij is van de week opgestuurd, dus ik denk dat ie er rond de kerst bij is..
Gewoon doorsturenquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:56 schreef Joppah het volgende:
*Moeten brieven van de gemeente doorgestuurd worden naar curator of gewoon bezorgd bij gefailleerde/schuldenaar?
Eerst de blauwe bakken en daarna de post achter de rode kaart. Pas daarna begin je met de rest van de straten.quote:*Bij instraten post begin je dan met SMO en SMG??? of eerst attentiekaarten en herstelpost?
afhaalbericht is dat witte formuliertje dat achter het gele zit.quote:* Gerechterlijke brief met aanduiding NP bestaat uit: brief en akte, maar ook afhaalbericht?
volgens mij ookquote:En hoe zit dat bij R?
Haha ik wist alleen het antwoord op de eerste. Van de rest ken ik de afkortingen niet.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:56 schreef Joppah het volgende:
*Moeten brieven van de gemeente doorgestuurd worden naar curator of gewoon bezorgd bij gefailleerde/schuldenaar?
*Bij instraten post begin je dan met SMO en SMG??? of eerst attentiekaarten en herstelpost?
* Gerechterlijke brief met aanduiding NP bestaat uit: brief en akte, maar ook afhaalbericht?
En hoe zit dat bij R?
dat is bij mij ook nog altijd een hele bak (zo'n lage grote). Twee eigenlijk, want ik heb 2 wijken..quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon doorsturen
[..]
Eerst de blauwe bakken en daarna de post achter de rode kaart. Pas daarna begin je met de rest van de straten.
Vergeet niet de losse post die mogelijk in een andere kast voor je wijk ligt te wachten.
[..]
afhaalbericht is dat witte formuliertje dat achter het gele zit.
[..]
volgens mij ook
Ik kan altijd goed op mezelf schelden als ik vergeten ben de herstelpost te pakkenquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:25 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat is bij mij ook nog altijd een hele bak (zo'n lage grote). Twee eigenlijk, want ik heb 2 wijken..
Edit - die kaarten en herstelpost doe ik altijd als laatste, maar wat onzinnig dat dat uitmaakt![]()
wij hebben zon vrouw rondlopen die komt altijd verhaal halen als je per ongeluk in t verkeerde vakkie hebt gegooid (ik vergeet altijd op de geprinte straat te kijken als het 'echte' adres niet in mijn wijk valt bijv). dus dan denk je er wel weer aan haha.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik kan altijd goed op mezelf schelden als ik vergeten ben de herstelpost te pakken
Hier met Toekomst vbg ook helemaal niet veel herstelpost hoor. Was ervoor juist heel veel.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons is er nooit zoveel herstelpost, omdat het tijdens het sorteren al heen en weer gegooid wordt. Kost niet erg veel tijd. Maar goed, dit is nog voor toekomst vbg.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een hondeweer vandaag, gelukkig heb ik vrij, ben net m'n nest uit
Jij boftquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:08 schreef MissSpooky het volgende:
Bahbahbah, goor weer zeg. Maarrrr best weinig post en alweder geen HAH
En kerstontbijt over 2 weken.
Whahahaquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:56 schreef Dionysiou het volgende:
En zag ik de folders liggen en zei ik: Dat zijn de HAH's? Nou, toen was ik helemaal binnen!(Dankje FOK!ers
)
Wij kijken per straat die we hebben wat we nodig hebben (is zo'n mooie draaiboek van) bijv 6 stuks. Pakken we 6 HAH's en gooien we die achter al het post en daarna bundelen we het samen met elastiek. En als we bezorgen pakken we post en als zeg maar geen sticker hebben pak je de HAH die achterop zit.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Waar liggen jullie folders eigenlijk? Bij ons is dat afgemeten per wijk en zit in de blauwe bak, maar kan me nog herinneren dat we het 2 jaar terug in de vakjes moesten doen. Boven het vakje stond dan hoeveel HAH je er in moest gooien.
Dankjequote:
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:11 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
WhahahaIk spreek het in real life altijd wel voluit uit hoor
![]()
Leuk dat het zo goed ging!
De C1000-folders zitten altijd in de blauwe bakken ja, maar als het grote HAH is ligt er een klein stapeltje in de blauwe bakken met een briefje erbij van hoeveel extra HAH je moet pakken van de karren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Waar liggen jullie folders eigenlijk? Bij ons is dat afgemeten per wijk en zit in de blauwe bak, maar kan me nog herinneren dat we het 2 jaar terug in de vakjes moesten doen. Boven het vakje stond dan hoeveel HAH je er in moest gooien.
Wtf? Op zaterdag Gamma? Da's toch altijd op dinsdag? Ik wil geen Gamma op zaterdag!quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:54 schreef sbientje het volgende:
Volgende week zaterdag hebben we de gamma HAH. weet niet of ik daar blij mee ben, zal wel meer plek innemen dan de jumbo kraslot folder
ja maar volgende week is ie op zaterdagquote:Op zaterdag 28 november 2009 18:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wtf? Op zaterdag Gamma? Da's toch altijd op dinsdag? Ik wil geen Gamma op zaterdag!
je krijgt betaald voor 3,5 uur dan, en als je meer werkt kan je dat opgeven. Weet niet, ben je 3,5 uur aan het rondbrengen? Of doe je in die tijd ook sorteren?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef maknetron het volgende:
zo vandaag eerste dag als zaterdag besteller..
flinke doop gehad..
maar heb een paar vragen..
wat krijg ik nou precies betaald, alleen rondbrengen of ook sorteren?
heb een wijk van 3.5 uur, maar soms staan er bij een extra steunpunt nog 2 tassen, dus dan kan het ook 4 worden..
Zaterdagbesteller bestaat niet. Zaterdagmedewerker bedoel je (sorteren + bezorgen)... En ja, tuurlijk wordt het sorteren ook betaald, zal helemaal mooi wezen als ze dat niet zouden doenquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef maknetron het volgende:
flinke doop gehad..
heb een wijk van 3.5 uur, maar soms staan er bij een extra steunpunt nog 2 tassen, dus dan kan het ook 4 worden..
Je hebt de voorbereidingstijd en voor het wegbrengen van de wijk krijg je standaard een x aantal uurquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef maknetron het volgende:
flinke doop gehad..
Rondbrengen en sorteren. Je moet je wijk binnen de tijd kunnen lopen die ervoor staat, tenzij er HAH is, dan krijg je wat extra tijd (maar niet echt veel).quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef maknetron het volgende:
flinke doop gehad..
quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja maar volgende week is ie op zaterdagHij stond er al bij ons, groot papier erop: 5 december. En een collega zei het ook nog, dus het zal wel kloppen
Ik ben zaterdagbesteller hoorquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zaterdagbesteller bestaat niet. Zaterdagmedewerker bedoel je (sorteren + bezorgen)... En ja, tuurlijk wordt het sorteren ook betaald, zal helemaal mooi wezen als ze dat niet zouden doen
Serieus? Breng je alleen maar post rond?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik ben zaterdagbesteller hoorWil je mij even niet ontkennen
Nee ik ben zaterdagbesteller en breng dus post rond én sorteer de post.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:08 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Serieus? Breng je alleen maar post rond?
Het kan ook zijn dat dat toevallig je rooster is, maar dat je gewoon 'zaterdagmedewerker' bent.
Ok, dan hebben ze dus de naam veranderd, want toen ik er begon, was het nog zaterdagmedewerkerquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:10 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nee ik ben zaterdagbesteller en breng dus post rond én sorteer de post.
http://www.tntpost.nl/ove(...)besteller/index.aspx
Ik heb ook een contract van 4 uur per week. Ik zit er altijd overheen. Die uren staan voor wat je minimaal moet kunnen werken (dus dat ze je niet voor maar 2 uur per week op laten dagen).quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:16 schreef maknetron het volgende:
ok bedankt voor de antwoorden.
ik moet sorteren+bestellen, voor de wijk te bestellen krijg je 3.5uur maar kan dus uitlopen afhankelijk van de hoeveelheid.
op mijn contract staat ''arbeidsovereenkomst zaterdagbesteller voor bepaalde tijd'' en bij arbeidsduur staat gemiddeld 3,00 uur.
beetje wazig allemaal..
Ik ben zaterdagpostbodequote:Op zaterdag 28 november 2009 19:28 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik heb ook een contract van 4 uur per week. Ik zit er altijd overheen. Die uren staan voor wat je minimaal moet kunnen werken (dus dat ze je niet voor maar 2 uur per week op laten dagen).
haha die twee dagen kunnen er dan ook nog wel bijquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:36 schreef Dionysiou het volgende:
Ja en nu is ie nog steeds niet weg. Maandag pas![]()
Waarchijnlijk (hoop ik) hadden die mensen het overlijden al via-via vernomen, anders is het inderdaad erg pijnlijk. Maar als ik het voor het zeggen had gehad had ik er iemand (of mezelf) richting die geadresseerde om die rouwkaart persoonlijk te overhandigen, met verontschuldigingen....quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:43 schreef sbientje het volgende:
[..]
haha die twee dagen kunnen er dan ook nog wel bij
En ja hoor het viel wel mee...was wel een lange dag (5.00 tot 14.30), maar had maar één wijk te lopen en toen ik de weg op ging was het mooi droog (en toen ik klaar was begon 't weer te regenenquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:40 schreef Ohrpolster. het volgende:
Het belooft morgen een mooie dag met veel regen en wind te worden! (altijd als ik dat hier meldt valt het uiteindelijk wel mee)
Ja dat wel. Maar dit soort rariteiten geven TNT wel een slechte naam..quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:43 schreef sbientje het volgende:
[..]
haha die twee dagen kunnen er dan ook nog wel bij
ik had regen toen ik naar vestiging ging (kwart voor 10) maar toen ik naar mijn wijk reed en tijdens het bestellen alleen een paar spatjes gehad. Wel ontieglijk veel wind, kwam het viaduct haast niet opquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:56 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Waarchijnlijk (hoop ik) hadden die mensen het overlijden al via-via vernomen, anders is het inderdaad erg pijnlijk. Maar als ik het voor het zeggen had gehad had ik er iemand (of mezelf) richting die geadresseerde om die rouwkaart persoonlijk te overhandigen, met verontschuldigingen....
[..]
En ja hoor het viel wel mee...was wel een lange dag (5.00 tot 14.30), maar had maar één wijk te lopen en toen ik de weg op ging was het mooi droog (en toen ik klaar was begon 't weer te regenen)
De naam van de functie is volgens mij toch echt "zaterdagbesteller", want zo staat het ook op de voorkant van de CAO.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:08 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Serieus? Breng je alleen maar post rond?
Het kan ook zijn dat dat toevallig je rooster is, maar dat je gewoon 'zaterdagmedewerker' bent.
Ik ookquote:Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb komende zaterdag ook al vrij
Stond ook al duidelijk in de link die ik neerzettequote:Op zondag 29 november 2009 00:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De naam van de functie is volgens mij toch echt "zaterdagbesteller", want zo staat het ook op de voorkant van de CAO.
Je opmerking over alleen maar bezorgen kan ik even niet plaatsen: iemand die alleen maar bezorgt is meestal een postBEZORGER. Je hebt ook zaterdagbestellers die alleen maar bezorgen, maar dat zijn nog steeds zaterdagbestellers, want ze zouden indien nodig wel MOGEN sorteren, dit itt postbezorgers.
Naast zaterdagbesteller worden ook wel de termen zaterdagwerker en zaterdagpostbode gebruikt, maar dat zijn gewoon synoniemen (besteller is gewoon een ander woord voor postbode).
Dat heten kruidnoten.quote:Op zondag 29 november 2009 11:37 schreef MissSpooky het volgende:
Ik nietHopelijk krijgen we een zak pepernoten. (a)
Achquote:Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef gelebeer het volgende:
Dan mis je de rustigste dag van het hele seizoen. De 2 dagen ervoor zijn de brievenbussen dicht
Ik ga weg omdat ik psychologie studeer en een bijbaantje heb gevonden wat daar bij aansluit en ook nog is ongeveer de helft meer gaat verdienenquote:
Foutje. Ze wouden me eerst een 6 maanden contract aanbieden na de proefper. nu 12 maanden.quote:Op zondag 29 november 2009 16:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ga weg omdat ik psychologie studeer en een bijbaantje heb gevonden wat daar bij aansluit en ook nog is ongeveer de helft meer gaat verdienen. Ik heb verder niet de ambitie om de rest van m'n leven post te bezorgen
.
M'n vriend gaat weg omdat hij inmiddels bijna klaar is met studeren, al 3 dagen per week betaald werkt en de overige 2 dagen gewoon naar school moet. De zaterdag dan ook nog bij de post werken wordt een beetje teveel van 't goeie.
Enne; 12 maanden is gewoon een jaar?![]()
Je zit overigens niet echt "vast" hoor, ik had ook een jaarcontract nu, maar je mag gewoon tussentijds opzeggen, mits je maar een maand opzegtermijn aanhoud!
Nee hoor, je kan gewoon ontslag nemen (met een maand opzegtermijn).quote:Op zondag 29 november 2009 16:28 schreef Dionysiou het volgende:
En ik werd net gebeld door mijn teamleider ze willen me een 1 jaar contract geven. Eerst zou ik een 12 maanden contract krijgen
Zit ik dan echt 1 jaar vast bij TNT? Want heb altijd een 0 uren contract gehad.
Ohh, okiquote:Op zondag 29 november 2009 17:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan gewoon ontslag nemen (met een maand opzegtermijn).
Ik zie ook steeds nieuwe mensen maar dat zijn alleen maar jongeren.quote:Op zondag 29 november 2009 17:21 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ohh, oki
Wel frappant zoals meerdere zeggen waar ik gister contact mee had. Ze willen enorm veel mensen ontslaan maar bij ons blijven er maar mensen komen.
quote:Op zondag 29 november 2009 17:23 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik zie ook steeds nieuwe mensen maar dat zijn alleen maar jongeren.
Geen idee. Ik kwam er makkelijk doorheenquote:Op zondag 29 november 2009 17:24 schreef Dionysiou het volgende:
[..]Ok
Iemand vertelde dat ze eerst 3 gasten van 16~18 in opleiding hadden in hun proefperiode als zaterdag besteller maar zijn er gewoon niet door heen gekomen
Zijn ze zo streng?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |