abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74616160

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door xxiessiexx op 11-11-2009 23:29:24 ]
pi_74616183
Laatste bericht:
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:40 schreef TokenW het volgende:

[..]

Uiteraard, dat staat allemaal in hun systeem, daarbij heb ik ze zelf ook bijgehouden, geen enkele dag onder de 8 uur sinds februari.
-----

Zoals jullie zien, de nieuwe OP Mensen die in het lijstje onderaan willen komen, graag even melden
  woensdag 11 november 2009 @ 20:46:46 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_74616607
*meld*

Medewerker TNT post
ICT Mail

Waldorpstraat in Den Haag.

pi_74616911
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:36 schreef TokenW het volgende:
Laatste bericht:
[..]

-----
Uiteraard, dat staat allemaal in hun systeem, daarbij heb ik ze zelf ook bijgehouden, geen enkele dag onder de 8 uur sinds februari.
Ben bang dat je het verkeerd begrijpt..

Je zou nu schriftelijk kunnen aanvragen om een contract met meer uren, dat zouden ze eigenlijk moeten accepteren ja, maar ze hebben meestal genoeg foefjes om daar onderuit te komen.
Maar zolang jij nog geen nieuw contract hebt gekregen mogen ze je gewoon een kortere dienst geven.

Wat is het verschil in je dienst dan, mag je nu pas om 10 uur komen ofzo?
pi_74616991
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:46 schreef Armageddon het volgende:
*meld*

Medewerker TNT post
ICT Mail

Waldorpstraat in Den Haag.

pi_74617036
Even reageren op de post van Token W
quote:
Het contract dat ik heb staat voor 4:20 uur, alleen omdat ik wekelijks structureel meer werk heb ik voor de wet een stilzwijgende verbintenis van onbepaalde tijd van 8:00 uur, omdat ik wekelijks minimaal 8 uur draai.
Geen idee of we genoeg ZDW-ers hebben. Er zijn een aantal weg en er zijn een aantal bij, alleen het niveau van de ZDW-ers wordt wel steeds minder. Vroeger waren er een hoop goede zaterdagkrachten die een jaren bleven hangen en ook binnen werkten, die tijden zijn helaas ook al voorbij.
Klopt dit allemaal? Ik ben geen jurist, maar toch wel een beetje bekend met Arbeidsrecht. Ik ken het principe van stilzwijgende verlenging van een contract, maar van een stilzwijgende contractvergroting heb ik nog nooit gehoord. Wel is het zo dat wanneer je gedurende een periode van 3 maanden structureel meer werkt dan de overeengekomen arbeidsduur je een contractvergroting kunt eisen die ze je niet mogen weigeren. Maar volgens mij zijn ze je dit pas verplicht te geven als je er expliciet om vraagt. Dus als ik jou was zou ik dit maar als de bliksem gaan doen!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_74621429
Ik werk op de VBG Fahreinheitstraat in Den Haag.
pi_74621879
Veel mensen uit Den Haag hier dan
pi_74624994
Die contract vergroting klinkt aantrekkelijk, echter zullen ze niet blij met je zijn als je dit gaat doen.
Je kan het inderdaad claimen..dat je de uren krijgt die je nu structureel werkt..maar dan denk ik dat je er niet lang meer met plezier werkt.
Aan de andere kant, als je echt niets te verliezen hebt en toch weg gaat als je nog maar zo weinig mag werken..
pi_74626295
Vandaag roostervrij Maar wel maandag gewerkt en zaterdag weer werken.
pi_74636894
Vandaag een brief in de bus van het Management-Team over de nieuwe huisregels. Sommige regels vind ik zeer terecht (op tijd beginnen, werkplek opruimen na afloop) maar er zitten er ook een aantal bij die ik wel erg overdreven vind (zacht uitgedrukt).

- We eten niet op zaal, drinken mag alleen uit afsluitbare flesjes.
-Je hebt 1x koffiepauze van 10 minuten
-Niet bellen op zaal, tenzij na uitdrukkelijke toestemming van de TC
-Bedrijfspassen dienen zichtbaar gedragen te worden.

Als je een dienst hebt van korter dan 5,5 uur heb je geen lunchpauze, moet ik dan mijn hele lunchpakket in 10 minuten naar binnen proppen? En gaan ze nu met een stopwatch controleren of je niet stiekum 12 minuten koffie drinkt? En wat is het nut van die bedrijfspassen? Je hebt dat ding nergens voor nodig, en ze zien aan je kleding toch wel dat je bij TNT werkt. En ik neem aan dat de TC en postbode-plus nu wel weten hoe ik heet! En we zijn niet zo'n mega-kantoor met bewaking, ofzo, iedereen kent iedereen.

Bij overtreding word je de 1e x aangesproken door de TC, de 2e x moet je een verklaring voor je gedrag schrijven en volgt er een schriftelijke waarschuwing, de 3e x moet je je verantwoorden bij de vestigingsmanager en volgt er een 2e schriftelijke waarschuwing, bij de 4e x is het schorsing of ontslag.

Uit betrouwbare bron weet ik dat ze aanvankelijk zelfs nog de regel "niet praten, tenzij zakelijke boodschappen" (werkverdeler, mijn elastiekjes zijn op) wilden invoeren, maar hier uiteindelijk toch maar van hebben afgezien.

Volgens de brief waren deze maatregelen noodzakelijk voor het behoud van werk. Misschien moeten we een kopie van onze huisregels naar de Veronicagids sturen, dan komen ze vast weer terug.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_74637417
@ Bovenstaande; die regels hebben we hier ook op papier gehad en ik heb me er ook over verbaasd, maar denk je dat ze in de praktijk ook echt nageleefd worden - hier iig niet. Noch door TC's / PB+, noch door het 'gewone volk'.
pi_74637577
Ja, ze gaan je koffiepauze timen, en op eten en drinken en bellen word streng toezicht gehouden.
De bedrijfspassenregel ken ik niet.

maar ja, teamcoaches hebben toch geen zin om te werken, dus als de controle van hogerhand minder word kan je gewoon weer vrolijk eten, bellen, koffiedrinken....alleen jammer dat de tijden voor het schikken zo onhaalbaar zijn geworden..
pi_74637772
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:52 schreef Ohrpolster. het volgende:
@ Bovenstaande; die regels hebben we hier ook op papier gehad en ik heb me er ook over verbaasd, maar denk je dat ze in de praktijk ook echt nageleefd worden - hier iig niet. Noch door TC's / PB+, noch door het 'gewone volk'.
Ik weet het niet. Ik heb op zaal steeds meer het idee dat mensen steeds gelatener worden, minder strijdbaar. Vroeger gaven mensen nog wel een een grote mond als iets ze niet zinde, tegenwoordig laten ze alles bedeesd over zich heen komen. Hun frustraties reageren ze af op hun collega's en op sites als www.reddepostbode.nl waar ze elkaar lekker kunnen uitschelden voor rotte vis. De postbodes die vroeger wel hun scheur opentrokken zijn inmiddels of overgeplaatst of naar een andere werkgever vertrokken. Vandaar dat ik al die verhalen over zogenaamde op handen zijnde stakingen niet geloof: niet alleen zijn de postbodes onderling verdeeld, van de vakbond hebben we ook weinig te verwachten.
pi_74638839
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag een brief in de bus van het Management-Team over de nieuwe huisregels. Sommige regels vind ik zeer terecht (op tijd beginnen, werkplek opruimen na afloop) maar er zitten er ook een aantal bij die ik wel erg overdreven vind (zacht uitgedrukt).

- We eten niet op zaal, drinken mag alleen uit afsluitbare flesjes.
-Je hebt 1x koffiepauze van 10 minuten
-Niet bellen op zaal, tenzij na uitdrukkelijke toestemming van de TC
-Bedrijfspassen dienen zichtbaar gedragen te worden.
Zelfs uit afsluitbare flesjes mogen we niet drinken. Bellen wordt idd op gelet, tenzij het voor werk is. Bedrijfspassen die zichtbaar gedragen worden zie je in bijv een sorteercentrum. Zelden op een gewoon kantoor.
pi_74639712
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:30 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Zelfs uit afsluitbare flesjes mogen we niet drinken. Bellen wordt idd op gelet, tenzij het voor werk is. Bedrijfspassen die zichtbaar gedragen worden zie je in bijv een sorteercentrum. Zelden op een gewoon kantoor.
Dat je wel mag drinken (uit afsluitbare flesjes) is ingevoerd omdat je, met name bij warm weer, echt wel voldoende moet kunnen drinken, zeker als je urenlang binnenzit in de hitte. Volgens mij zou het zelfs in strijd met de Arbowet zijn om mensen te verbieden te drinken, al is het maar water.
pi_74665503
tvp
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_74666382
En morgen mag ik weer!

Op de een of andere manier krijgk er steeds minder zin in...
pi_74668522
Vandaag weer eens uitgeleend aan het DVG dat de binnenstad bestelt. Is toch heel wat leuker dan de doodse buitenwijken.
pi_74670897
Morgen HAH?
Out for my own, to live my own way...
pi_74673843
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:59 schreef gelebeer het volgende:
Morgen HAH?
Ik zag vanmiddag C1000 liggen.
pi_74677846
Zaterdag is standaard C1000 als HAH. En morgen kan ik ook weer aan de boeg, hopelijk zit het weer mee.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_74678416
Ohh wat was het druk vandaag! Heel veel geadresseerde en ongeadresseerde "eigen huis" magazines.
Ik was net 15 minuten bezig, struikel ik over een soort van bloembak die gemaakt is van straatstenen.
Grote scheur in mijn broek (niet eens van TNT..) en een grote bloedende schaafwond op mijn linkerknie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sapphira op 13-11-2009 21:04:42 ]
pi_74678704
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat je wel mag drinken (uit afsluitbare flesjes) is ingevoerd omdat je, met name bij warm weer, echt wel voldoende moet kunnen drinken, zeker als je urenlang binnenzit in de hitte. Volgens mij zou het zelfs in strijd met de Arbowet zijn om mensen te verbieden te drinken, al is het maar water.
Tsja, binnenkort zijn lunchpauzes waarschijnlijk ook uit den boze, wordt er per werkplek een mobiel infuus geïnstalleerd.
pi_74679145
Ik werk al anderhalve jaar bij TNT maar heb geen pas om me te legitimeren
pi_74679313
tvp
pi_74679981
Post loopt terug? Nou, vandaag niets van gemerkt. Twee wijken gelopen, 1 waar een uur voor staat, en 1 waar 1.45 uur voor staat. Totale hoeveelheid: 2 oranje tassen, en 10 (tien!) grijze! Ik moest nog een extra keer terug naar het depot fietsen, want het paste niet meer in de onderbus.

Ik vernam trouwens dat de vakbonden van FNV die eerder hadden aangekondigd hun post onder te brengen bij Sandd hier toch van af hebben gezien. Dit omdat ze zich de woede van veel leden op de hals hadden gehaald, om maar te zwijgen van de opzeggingen!

Nu nog even met zijn allen een boze brief sturen naar de TV-Gids waarop je geabonneerd bent (mits dit de Veronica, KRO, NCRV of Avrogids is) waarin je je abonnement opzegt, met opgaaf van reden, en wellicht keren ze dan ook op hun schreden terug. Minder leden betekent immers minder zendtijd!
pi_74683207
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:58 schreef Sapphira het volgende:
Ohh wat was het druk vandaag! Heel veel geadresseerde en ongeadresseerde "eigen huis" magazines.
Ik was net 15 minuten bezig, struikel ik over een soort van bloembak die gemaakt is van straatstenen.
Grote scheur in mijn broek (niet eens van TNT..) en een grote bloedende schaafwond op mijn linkerknie.
Au en zonde.

Morgen ook weer half negen beginnen. Ik ben nou al een paar weken niet gevraagd om doordeweeks te werken terwijl ik normaal platgebeld word. Zouden ze de vaste werkers extra uren willen laten maken ipv dat die zaterdagwerkertjes (zoals ik) uurtjes inpikken?
Ik ga morgen in ieder geval even melden dat ik volgende week drie dagen beschikbaar ben. Ben benieuwd.
pi_74694932
Wat een irritante C1000-blaadjes met die halve flappen voor en achter

Verder wel weer gelachen toen ik bij een huis vlakbij de brievenbus stond en er iemand ineens de deur open deed. Ik hoorde dat de deur open zou gaan maar die vrouw die de deur open deed schrok zich kapot
Ik heb ook wel eens zo'n schrikmomentje, dat als je net de post in de brievenbus doet, het er aan de andere kant gelijk uitgetrokken wordt.
pi_74697134
Inderdaad een kut C1000, en had ook een schikmoment. Ik doe zo de post in de brievenbus, doet de man die daar woont zo opeens de deur open. En wie heeft er ook gratis postzegels en 3 briefkaarten voor sinterklaas?
pi_74697376
Wat een schijtdag vandaag zeg. Veel te veel post, klote HAH van de Jumbo en de hele tijd regen. En toen ik eindelijk thuis was kwam ik erachter dat het formulier van de aangetekende brieven nog in mn zak zat
pi_74698030
Die c1000 was inderdaad enorm irritant.

Ik ga nou waarschijnlijk toch over naar een andere wijk. Vorige week was echt dramatisch (was m'n eerste keer alleen). En vandaag had ik de halve wijk, maar ze denken dat t verstandig is dat ik een kleinere wijk ga doen. Die ook dichterbij is. Die ik nu heb is 4 uur namelijk... Dus waarschijnlijk alleen a.s. week nog en dan weer een andere wijk uit m'n hoofd gaan leren.
pi_74698649
Ik kreeg te horen dat er vanaf deze week je overuren niet meer krijgt uitbetaald. Nou dat is kl*te zeg... Ik loop elke week 3 bestellingen met een uitloop van telkens een half uur omdat ik elke keer terug naar het depot moet fietsen . En uiteraard staan er voor de dagen met meer post evenveel tijd als normaal.

Kan volgens mij dan beter vrijwilligerswerk doen bij de Sint want daar vroegen ze nog mensen
pi_74701475
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:10 schreef greatchampion het volgende:
Ik kreeg te horen dat er vanaf deze week je overuren niet meer krijgt uitbetaald. Nou dat is kl*te zeg... Ik loop elke week 3 bestellingen met een uitloop van telkens een half uur omdat ik elke keer terug naar het depot moet fietsen . En uiteraard staan er voor de dagen met meer post evenveel tijd als normaal.

Kan volgens mij dan beter vrijwilligerswerk doen bij de Sint want daar vroegen ze nog mensen
Inderdaad, dit kwam als een donkere wolk bij ons op de werkvloer binnen. Iedereen was boos en verbaasd! Maandag gaan 4 of 5 collega's van ons naar de bond in Zwolle, en dan weten wij ook iets meer. Verhaal halen bij de TC's en uiteraard bij de vestigingsmanager 'waarom worden de overuren niet meer uitbetaald?' hebben ze geen antwoord op.

Ging zelfs even verhaal halen bij de TC waarom de post voor een wijk dat al ruim 3 uur klaar stond, (er lag nog post in de sorteerkast van alle wijken, stapel van een halve blauwe bak) nog mee moest, klaar is klaar. Ik wilde 't best bestellen onder het mom van 'als jij mijn overuren noteert, wil ik 't best bestellen' ... met als tegenreactie 'welke overuren?' ... uiteindelijk trok ik maar aan het langste eind.

TNT gaat echt wel onze salarissen uitbetalen, ik heb voor deze week al ruim 5,55 uur overgewerkt, en de week daarvoor 1,5 uur. Dit is al 7,30 uur dat uitbetaald moet worden.

En dan begint voor ons a.s. maandag met weer complete nieuwe roosters, 2x keer aangepast voor zover, omdat sommige kasten te zwaar werden belast met 5 ingooiwijken of soms zelfs 6.

Ze willen mijn moeder ook al wegwerken, terwijl ze pas een vernieuwde contract heeft van 15 uur (zo'n 3 weken geleden was dit 3 uur) en nu is ze helemaal niet ingeroosterd voor volgende week . Ook begint ze aan een collega overplaatsing van onze team naar een andere team, en een collega van die team gaat naar de onze. Want ze (niet mijn moeder) kan niet overweg met haar collega's ofzo

Ben benieuwd.... TNT gaat naar de kloten, mark my words...
I pwn u!
pi_74701838
Ik denk dat overuren nu in tijd uitbetaald gaan worden, dat ze dat bedoelen. Anders kan ik 't niet rijmen met de aangekondigde vernieuwingen, o.a. het automatisch bijgeschreven krijgen van extra tijd als er HAH is op een ander dag dan dinsdag.
pi_74703406
Hoe werkt het trouwens met je VOG declareren? Krijg je hiervoor een formulier thuisgestuurd, moet je deze zelf van het internet halen of moet je die bij je TC gaan zoeken? Ik heb een maand geleden mijn VOG ingeleverd en kreeg te horen dat ik een formulier thuis zou krijgen ofzo, maar heb nog niks ontvangen?

Ik wil het wel zo snel mogelijk regelen, aangezien ik binnekort ga stoppen bij TNT
pi_74708538
quote:

Dat gaan ze mij niet flikken, no way! Ik ben altijd heel meewerkend, spring bij bij andere teams als het nodig is, loop zonder mokken een extra wijk weg, ze kunnen me 's ochtends wakker bellen of ik eerder wil komen als er een zieke is, etc. Vind ik geen probleem. Maar ik verwacht wel dat dat allemaal netjes wordt uitbetaald, ik ben geen vrijwilligerswerk aan het doen! Gelukkig ben ik lid van een bond, dus mocht ik constateren dat men weigert mijn meeruren te betalen, dan bel ik eerst de bond, en vervolgens weiger ik tot nader order nog meeruren te maken. En nee, dat is geen werkweigering. Hooguit is er spraker van een betaalweigering van hun kant.
pi_74708546
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:54 schreef elManiaco het volgende:
Hoe werkt het trouwens met je VOG declareren? Krijg je hiervoor een formulier thuisgestuurd, moet je deze zelf van het internet halen of moet je die bij je TC gaan zoeken? Ik heb een maand geleden mijn VOG ingeleverd en kreeg te horen dat ik een formulier thuis zou krijgen ofzo, maar heb nog niks ontvangen?

Ik wil het wel zo snel mogelijk regelen, aangezien ik binnekort ga stoppen bij TNT
VOG regel je toch 1 maand nadat je bent begonnen? Niet 1 maand voor het weggaan

Maar volgens mij moest je het kassa bonnetje inleveren en iets invullen voor declaratie.
pi_74708606
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik denk dat overuren nu in tijd uitbetaald gaan worden, dat ze dat bedoelen. Anders kan ik 't niet rijmen met de aangekondigde vernieuwingen, o.a. het automatisch bijgeschreven krijgen van extra tijd als er HAH is op een ander dag dan dinsdag.
Dat doen ze wel bij de fulltimers (in de zin van overuren = meer dan 37 uur per week). Deeltijdwerkers krijgen het gewoon in geld. Logisch: ik doe graag wat extra's omdat ik het extra geld goed kan gebruiken, op nog meer verlofuren zit ik echt niet te wachten, ik heb nog uren zat staan!
pi_74708625
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:06 schreef Bloemhof het volgende:
En wie heeft er ook gratis postzegels en 3 briefkaarten voor sinterklaas?
Mijn zusje is er heel gelukkig mee
quote:

Dat werd toch op een van je eerste salarisstroken bijgeschreven?
pi_74708983
quote:

Ik heb hier nog niks van gehoord, maar dat komt vast omdat ik niet sorteer.
Maar als het zo is.. Dan zoek ik wel een ander baantje..
pi_74714306
is dat van die overuren niet uitbetaald krijgen bij Toekomst VBG?? Dan klopt het, want je hebt een dienst waar tijd voor staat...en die tijd krijg je.
Lagzame mensen zijn hierdoor de lul en de snelle mensen hebben mazzel.
Er word verder ook met scenario's druk, rustig enz. gewerkt, daardoor moet het te halen zijn.
Gebeuren er onverwachtse dingen, dan komt er in overleg natuurlijk wel een extra uurtje bij.

Leuk om te weten is dat alle postbezorgerwijken krapper gezet zijn en de postbode wijken er tijd bij hebben gekregen.
pi_74714545
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:45 schreef Troeta het volgende:
is dat van die overuren niet uitbetaald krijgen bij Toekomst VBG?? Dan klopt het, want je hebt een dienst waar tijd voor staat...en die tijd krijg je.
Er word verder ook met scenario's druk, rustig enz. gewerkt, daardoor moet het te halen zijn.
Gebeuren er onverwachtse dingen, dan komt er in overleg natuurlijk wel een extra uurtje bij.

Leuk om te weten is dat alle postbezorgerwijken krapper gezet zijn en de postbode wijken er tijd bij hebben gekregen.
Alleen jammer dat die scenario's bij ons zelden kloppen.
pi_74714673
idd volgens mij snappen veel mensen het hier niet enw ordt er het verkeerde woord gebruikt.."overuren"

Wat echter bedoeld wordt is dat de uitloop niet meer betaald wordt en dat je gewoon vaste tijden krijgt voor een bepaalde dienst.
Geen paniek dus mensen..behalve als je sloom bent
pi_74716211
quote:
Op zondag 15 november 2009 12:21 schreef tntster het volgende:
idd volgens mij snappen veel mensen het hier niet enw ordt er het verkeerde woord gebruikt.."overuren"

Wat echter bedoeld wordt is dat de uitloop niet meer betaald wordt en dat je gewoon vaste tijden krijgt voor een bepaalde dienst.
Geen paniek dus mensen..behalve als je sloom bent
Ik begrijp wel degelijk wat hier bedoeld wordt, maar ik heb even de nieuwe tijden mogen inzien en de schrik sloeg mij om het hart! Die looptijden gaan nog wel, maar die voorbereidingstijden! Voor sommige ochtendwijken krijg je nog maar iets van een half uur! En dat is onhaalbaar! Dat betekent absoluut niet dat je sloom bent, want dan zou ineens iedereen sloom geworden zijn, inclusief fulltimers met 30+ dienstjaren. En van die scenario's klopt ongetwijfeld geen reet, ze kunnen nu al slecht voorspellen. Dan staan de blauwe bakken tot het plafond, loopt de VOS 3 kwartier uit, en dan moet er nog genut worden! Op dat soort dagen ga ik al gauw minstens een half uur over m'n tijd, en dat moeten ze gewoon betalen wat mij betreft.
pi_74716384
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik begrijp wel degelijk wat hier bedoeld wordt, maar ik heb even de nieuwe tijden mogen inzien en de schrik sloeg mij om het hart! Die looptijden gaan nog wel, maar die voorbereidingstijden! Voor sommige ochtendwijken krijg je nog maar iets van een half uur! En dat is onhaalbaar! Dat betekent absoluut niet dat je sloom bent, want dan zou ineens iedereen sloom geworden zijn, inclusief fulltimers met 30+ dienstjaren. En van die scenario's klopt ongetwijfeld geen reet, ze kunnen nu al slecht voorspellen. Dan staan de blauwe bakken tot het plafond, loopt de VOS 3 kwartier uit, en dan moet er nog genut worden! Op dat soort dagen ga ik al gauw minstens een half uur over m'n tijd, en dat moeten ze gewoon betalen wat mij betreft.
Eensch!

Wie betaald mij als het vossen langer duurt dan normaal of wanneer de rode bakken veels te laat klaar zijn? Dit komt regelmatig voor.

Hier zijn de tijden van het voorbereiden en bestellen ook flink naar beneden geschroefd.
pi_74716843
Het is helaas toch wel te doen, als er een scenario is wat klopt en de postverdeler goed zijn werk doet.
Alleen voor de echt langzame mensen is het een hel geworden en het blijft zowiezo kut om op deze manier te werken.

Als zaterdagwerker of deeltijdwerker is het het beste om geen vaste diensten meer te doen, maar lekker kantjes gaat lopen die je ruim binnen de tijd kan halen en bijspringen waar nodig, dan krijg je wel gewoon je uurtjes.
pi_74720269
Ik vraag me af of ik mijn HAH wel vergoed krijg en of het ook mogelijk is om overuren te laten betalen.
Ik loop elke week ongeveer een half uur langer ( kwartier uitloop per wijk)
pi_74722380
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:58 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ik vraag me af of ik mijn HAH wel vergoed krijg en of het ook mogelijk is om overuren te laten betalen.
Ik loop elke week ongeveer een half uur langer ( kwartier uitloop per wijk)
Als er HAH is dan wordt er een bepaalde tijd opgeteld bij de tijd die voor een wijk staat. Ligt meestal rond de 15 minuten.
pi_74722642
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Als er HAH is dan wordt er een bepaalde tijd opgeteld bij de tijd die voor een wijk staat. Ligt meestal rond de 15 minuten.
7 minuten voor 100 stuks om precies te zijn, maar daarmee red ik het 9 van de 10 keer nog niet. Ik heb een wijk waar 3 uur voor staat: 2,5 uur lopen, 30 minuten sorteren.

Probleem 1: ik red het al nooit in die 30 minuten als er redelijk wat post is, dus ik loop op dat moment al uit.
Probleem 2: Ik moet van het sorteercentrum naar mijn wijk fietsen, wat ook 20 minuten duurt en dat staat dus niet ingeroosterd.
Kortom: ik loop zo een half uur uit, wat ik in m'n eigen tijd mag doen. Ik heb daar geen zin in, dus ik schrijf gewoon nogsteeds dwars m'n uren op, tot ergernis van m'n TC. Ik heb al een keer aangegeven dat op het moment dat ik m'n geld niet meer krijg, ik gewoon de post laat staan op 't moment dat de tijd die ik betaald krijg op is. Tot nu toe krijg ik dan ook braaf alles betaald, maar irritant ist wel.
pi_74732898
Ik haat die TNT Post reclames op TV. Met die kerel uit Klokhuis/Mes op Tafel, als voice-over en die goedkope b-acteurs. Trynow!!! En dan op het einde: gratiiieees

En gisteren was echt een kut dag. Van 8:45 tot 11:00 bezig geweest met het voorbereiden. Is het 11:00 moet je ook nog op pad. Hoop post, dikke bundels en die rottige C1000 HAH die flap gaat weer in de andere reclame vast zitten. Waardeloos.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zipportal op 16-11-2009 02:02:13 ]
pi_74733614
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:41 schreef Zipportal het volgende:
Ik haat die TNT Post reclames op TV. Met die kerel uit Klokhuis/Mes op Tafel, als voice-over en die goedkope b-acteurs. Trynow!!!
Die op de radio van "Fiets je fit! Word TNT Post Zaterdagbesteller!" is irritanter
pi_74737007
Ja zoveel minuten voor 100 afgiftepunten heb ik ergens gelezen. Ik heb standaard 600 adressen.
pi_74739600
Deze week word hier begonnen met de Geo..
Ik ben heel benieuwd wat het wordt, ik verwacht absolute chaos
Zelf krijg ik ook een nieuwe autodienst, autodiensten zijn nu ook nooit meer kleiner dan 5 uur uitvoering.
Dus ik kan aan de bak..
pi_74739692
Ik heb waarschijnlijk met ingang vanaf volgende maand een baantje wat dicht aansluit bij mijn studie op zaterdag. Ik wil dan ook mijn baantje bij TNT opzeggen. Ik heb nog een jaar contract, dus ik weet dat de opzegtermijn 1 maand is. Maar, hoe moet je officieel opzeggen? Ik neem aan dat een telefoontje naar mijn TC alleen niet voldoende is.. Moet ik gewoon een brief sturen naar het betreffende VBG geadresseerd aan m'n teamcoach?
pi_74740029
je moet een ontslagbrief schrijven en eventueel geef je die gewoon af op een van de laatste dagen die je werkt.
Hierin hoeft niet veel spannends te staan, puur per wanneer jij uit dienst wilt treden.
Succes met je nieuwe baan:-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 11:59:39 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74743845
Gaat weer lekker hier ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 november 2009 @ 15:28:13 #59
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74749532
Hé vraagje.

Kreeg net zo'n TNT papiertje in mijn envelop een pakket met de afzender: Jrfwl - smlj

TNT dus gebeld betreft een zending uit het buitenland. Nu lijkt me sterk dat het de zending is van 12 nov. die 2 broeken dus.

Nu staat er dat ik alleen mag tekenen.. Dus mijn mama mocht het pakket niet eens aannemen
En er staat: Ophalen volgende werkdag na 13.00.

Moet ik echt wachten of kan ik ook straks heen gaan?
quote:
Zending niet afgeleverd. Geadresseerde niet aanwezig. Zending beschikbaar op afhaallocatie 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
Dus ik ging bellen met TNT betreft de afzender, dat konden ze niet zien ivm internationale zending.
Maar het belangrijkste kan ik hem nu ophalen? Ben best benieuwd en het postkantoor waar ik naar toe moet is best ver, en ben een beetje ziek.

En ik kwam ook iets raar tegen:
quote:
- Zending gesorteerd in sorteercentrum 13-11-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
- Bestelling uitgesteld servicekader 14-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Zending zit in afleverroute 14-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Voorgemeld en gescand op rit 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Chauffeur is onderweg 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Zending niet afgeleverd. Geadresseerde niet aanwezig. Zending beschikbaar op afhaallocatie 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 15:33:52 #60
Maffe Fries
pi_74749746
Je moet denk ik tot morgen wachten om het op te kunnen halen.
pi_74750519
Ik zou tot morgen wachten. Vergeet je legitimatie niet.
pi_74752236
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:45 schreef Troeta het volgende:

Dat vind ik sterk dan... ben zelf een van de snelsten op het pkt, maar vorige week toch een uitloop van 5.5 uur, en de week daarvoor 1.5 uur.

Sloom? Nou nee...

Vandaag ging iedereen bij elkaar zitten om een aantal dingen af te spreken, sommige fulltimers geven een paar wijken weg aan de mensen die 't wel kunnen gebruiken, en hiermee steunen wij hun.

Verder: teamcoach weigerde in eerste instantie telefonisch contact op te nemen met mijn moeder, omdat ze wel een 15 uren contract heeft, maar de hele week niet stond ingepland. "ik heb haar telefoonnummer niet" zegt hij dan... (wat overigens bullshit is, telefoon nummer kun je opvragen bij de andere teamcoach en of vinden in het boekje..) Op het moment dat ik aanbood om haar tel. nummer op te schrijven liep hij gewoon weg

Moeder heeft zich ziekgemeld, en toen ik eenmaal thuiskwam van het recl. zetten en bestellen, hoorde ik van haar, dat die teamcoach heeft gezegd: "ik ben het er niet mee eens dat jij je ziekmeldt, en dit vind blijkbaar ook de vestigingsmanager" echt he...

Overigens ga ik morgen met een aantal collega's bij onze TC een ZWART op WIT aantekening vragen waarop staat, waarom hij de uitloopuren weigert uit te betalen.

Doet hij dit niet, volgen er meerdere sancties..

'T loopt behoorlijk goed uit de hand bij ons

morgen ook meer info over de bond.

tot zover..
I pwn u!
pi_74752533
* sbientje meldt
sinds 1,5 maand zaterdagpostbode in breda
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_74752999
Weet iemand een overzicht van de dagen dat de Makro folder bezorgt wordt?
Om de Zaterdag zo uit me hoofd, alleen 26 december (2e kerstdag) komt er dan geen folder, dus dan weet ik niet hoe ze dan rekenen vanaf 2010.

Dit aangezien ik nog heel erg veel verlofuren heb openstaan en die graag opneem de komende maanden (lees elke Zaterdag dat de Makro er bij zit )
pi_74753140
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:17 schreef Deezertje het volgende:
Weet iemand een overzicht van de dagen dat de Makro folder bezorgt wordt?
Om de Zaterdag zo uit me hoofd, alleen 26 december (2e kerstdag) komt er dan geen folder, dus dan weet ik niet hoe ze dan rekenen vanaf 2010.

Dit aangezien ik nog heel erg veel verlofuren heb openstaan en die graag opneem de komende maanden (lees elke Zaterdag dat de Makro er bij zit )
waar the hell bestellen jullie dat dat zoveel scheelt? Ik heb hooguit 3 makro dingen te bezorgen... :|
pi_74753521
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

waar the hell bestellen jullie dat dat zoveel scheelt? Ik heb hooguit 3 makro dingen te bezorgen... :|
ik doe oa een winkelcentrum en daar scheelt het ook echt veel hoor. Zeker 2 weken terug, toen was het echt een heel dik pak per krantje zeg maar... ik heb meestal 6 of 7 van die bundels...
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_74754059
weasel85 gaat het om toekomst VBG of werken jullie nog op de oude manier????

En zet niet teveel dingen van je moeder online, het is te herkenbaar.
pi_74755602
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

In de buitenwijken (dus gewoon de vrijstaande huizen) en in de villawijken heb je hier altijd heel veel makro's. Verder in wijken met alleen huurhuizen etc. valt het over het algemeen wel mee ja.
pi_74760494
Whehehe, ik heb gewoon 2 bestellingen met voor elk de helft aan bedrijven. Dan tikken de Makro's wel aan .

Moet er op de 2e Kerstdag (zaterdag) ook worden gewerkt?
pi_74760934
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:37 schreef greatchampion het volgende:
Whehehe, ik heb gewoon 2 bestellingen met voor elk de helft aan bedrijven. Dan tikken de Makro's wel aan .

Moet er op de 2e Kerstdag (zaterdag) ook worden gewerkt?
Met Kerst? Lijkt me vrij sterk
  maandag 16 november 2009 @ 21:16:29 #71
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74762097
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:33 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

In de buitenwijken (dus gewoon de vrijstaande huizen) en in de villawijken heb je hier altijd heel veel makro's. Verder in wijken met alleen huurhuizen etc. valt het over het algemeen wel mee ja.
En ook in autoroutes heb je heel veel Makro's. Ook veel van die boerderijenkrantjes trouwens...
Nothing is what it seems
pi_74762106
Met de kerstdagen word er bij ons volgens mij niet gewerkt. En 31 december en 1 januari ook niet.
  maandag 16 november 2009 @ 21:23:42 #73
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74762410
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:16 schreef Bloemhof het volgende:
Met de kerstdagen word er bij ons volgens mij niet gewerkt. En 31 december en 1 januari ook niet.
Dat is overal zo. Met de kerstdagen worden alleen de rouwbrieven en van die speciale ziekenhuisbrieven bezorgd/opgehaald.
En met nieuwjaarsdag hadden ze eerst het idee om nieuwjaarskaarten te bezorgen.... Maar dat plan is ook alweer een tijd oud en volgens mij krijgen ze nooit genoeg mensen tot hun beschikking om die te laten bezorgen. Wie wil er nou met nieuwjaar werken. :/
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 21:26:04 #74
Maffe Fries
pi_74762525
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:16 schreef Viper86 het volgende:

[..]

En ook in autoroutes heb je heel veel Makro's. Ook veel van die boerderijenkrantjes trouwens...
Sommige adressen moet je op zaterdag apart afbundelen omdat het anders te veel wordt
  maandag 16 november 2009 @ 21:28:45 #75
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74762644
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Sommige adressen moet je op zaterdag apart afbundelen omdat het anders te veel wordt
Voor mijn autoroute bundel ik nooit. Ik mieter alle straten gewoon zo in de grijze autobakken. Alleen als ik een bocht heel snel neem houd ik de post nog weleens tegen zodat ze niet de verkeerde kant omvallen, maar voor de rest heb ik er nooit problemen mee.

Als je veel kombestelling hebt werkt dit niet echt denk ik, dan is het wel handig dat je alle loopstraten afgebundeld hebt.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2009 @ 21:31:10 #76
Maffe Fries
pi_74762764
De elastiekjes liggen idd her en der in de auto's bij ons en natuurlijk om de versnellingspook heen
  maandag 16 november 2009 @ 21:36:12 #77
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74762981
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
De elastiekjes liggen idd her en der in de auto's bij ons en natuurlijk om de versnellingspook heen
Hehe, hier soms ook wel. Ook wel veel om de sturen van fietsen heen enzo...
Nothing is what it seems
pi_74766778
quote:

Mijn teamcoach vertelde me dat ik inderdaad een formulier kreeg thuisgestuurd die ik dan moest terugsturen met de kassabon. Een week nadat hij dit vertelde stond het echter al bijgeschreven op mijn salaris dus ik heb helemaal niks in hoeven vullen/op te sturen.

Het is bijna december en ik hoop echt dat ik dan wat extra uurtjes mag maken. Nu werk ik al ongeveer 5 maanden bij TNT en er is me 1 keer gevraagd of ik extra wilde werken, wat uiteindelijk toch niet door was gegaan.
In de afgelopen maanden heb ik al iets van 3 keer aangegeven dat ik extra wil werken in december. De laatste reactie van mijn teamcoach was dat hij dit al wist. Maar ik heb dus geen idee of dit daadwerkelijk gaat gebeuren, van een collega hoorde ik dat je jezelf in moest schrijven op een rooster maar ik heb hier verder niks over gehoord.

Het gaat hier dus over de functie "chauffeur collectie" misschien dat iemand van jullie weet hoe dit in z`n werk gaat?
Tok.
pi_74767461
ik heb vorige week een papier ingevuld over wat ik wilde werken in december en januari. Maar ik ben geen chauffeur collectie, dus eigenlijk hoef ik dit niet te posten
pi_74769923
misschien willen ze je niet als chauffeur kipzonderkop:P
pi_74771148
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:21 schreef Troeta het volgende:
misschien willen ze je niet als chauffeur kipzonderkop:P
Maar ik ben de beste chauffeur.

[/sarcasme modus uit]
Tok.
  dinsdag 17 november 2009 @ 07:25:55 #82
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74772119
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 01:48 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Maar ik ben de beste chauffeur.

[/sarcasme modus uit]
Als je ook nog eens snel bent, bezorg hier de pakjes
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:38:55 #83
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74773981
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 07:25 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Als je ook nog eens snel bent, bezorg hier de pakjes
Graag niet tè snel, straks rijd hier een pakkettenauto met 70 door de woonwijk.
Nothing is what it seems
pi_74786031
Denken jullie dat de Makro folder van 26 december (2e kerstdag) voor of na kerst wordt bezorgd?
Dan kan ik weer verder tellen met vrije dagen plannen
pi_74786242
Vandaag weer hoop gezeik ...

-Collega die zoals altijd rond 6 uur begint, (ja heb ook niet alles gevolgd, dus het is voor mij ook een beetje raar) kreeg mot met de TC, uiteraard steunen wij die collega. TC komt pas een paar weken kijken in het team.

-Het is duidelijk dat de uitloopminuten/uren die je maakt uitbetaald MOETEN worden! Dit volgens de bond.

-Zodra ik weer binnenwerk heb (had ik vandaag ook wel, maar we waren te druk bezig om het over onze TC te hebben en de andere TC die gewoon zijn *** moet houden), overleg ik met mijn collega's dat ik de vestigingsmanager 1-2 weken de tijd geef voor uitleg over de uren die niet uitbetaald worden. Komt hij deze einddatum niet na met uitleg, stap ik naar de rechter. Gewoon simpel... Ik en de anderen pikken het gewoon niet langer meer!

-Samenwerking met TC's (met uitzondering voor 3 anderen) en vestigingsmanager is zeer bedroevend te noemen, vertrouwen naar hun toe is totaal weg sinds dit gebeuren. Met name voor de nieuwe TC. We hadden er geen 1 nodig.

-TC reageerde laconiek op mijn vraag die ik stelde: "Ik wil zwart op wit hebben, waarom jij de uren niet wilt uitbetalen, niet alleen voor mij, maar ook voor de anderen!" hij: "Dat wil de vestigingsmanager niet." .. kom op zeg

I pwn u!
pi_74786404
ben bang dat we deze verhalen hier steeds meer te lezen krijgen..en het jammere is dat er een steeds minder prettige sfeer op de werkvloer hangt.
pi_74786914
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:45 schreef Deezertje het volgende:
Denken jullie dat de Makro folder van 26 december (2e kerstdag) voor of na kerst wordt bezorgd?

Als ik bij Makro zou werken zou ik het ervoor doen
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:30:52 #88
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74787288
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:45 schreef Deezertje het volgende:
Wat denk jezelf.

Ik denk trouwens dat ze de Makrofolder van Pasen aankomende zomer gaan bezorgen.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 17:32:59 #89
Maffe Fries
pi_74787341
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:17 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Als ik bij Makro zou werken zou ik het ervoor doen
Idd. De verkeerde weken doorgeven en hem telkens dat krantje laten bezorgen
pi_74788299
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:52 schreef weasel85 het volgende:
Vandaag weer hoop gezeik ...

-Collega die zoals altijd rond 6 uur begint, (ja heb ook niet alles gevolgd, dus het is voor mij ook een beetje raar) kreeg mot met de TC, uiteraard steunen wij die collega. TC komt pas een paar weken kijken in het team.

-Het is duidelijk dat de uitloopminuten/uren die je maakt uitbetaald MOETEN worden! Dit volgens de bond.

-Zodra ik weer binnenwerk heb (had ik vandaag ook wel, maar we waren te druk bezig om het over onze TC te hebben en de andere TC die gewoon zijn *** moet houden), overleg ik met mijn collega's dat ik de vestigingsmanager 1-2 weken de tijd geef voor uitleg over de uren die niet uitbetaald worden. Komt hij deze einddatum niet na met uitleg, stap ik naar de rechter. Gewoon simpel... Ik en de anderen pikken het gewoon niet langer meer!

-Samenwerking met TC's (met uitzondering voor 3 anderen) en vestigingsmanager is zeer bedroevend te noemen, vertrouwen naar hun toe is totaal weg sinds dit gebeuren. Met name voor de nieuwe TC. We hadden er geen 1 nodig.

-TC reageerde laconiek op mijn vraag die ik stelde: "Ik wil zwart op wit hebben, waarom jij de uren niet wilt uitbetalen, niet alleen voor mij, maar ook voor de anderen!" hij: "Dat wil de vestigingsmanager niet." .. kom op zeg

Van het IntraNet:

Datum: 16 november 2009

Afzender: Directeur Productie

Prikbordnieuws

Reactie op brief vakbonden van 28 oktober 2009

Eind oktober heeft de bedrijfsleiding van TNT Post een brief ontvangen van de vakorganisaties.
In deze brief schrijven zij over onvrede en klachten onder medewerkers. De klachten gaan onder
andere over het niet uitbetalen van alle gewerkte uren
en het niet correct omgaan met ziek- en
betermeldingen. Om deze signalen aan te pakken is het belangrijk dat we de aard en omvang
van de klachten kennen. Dan kunnen we de mogelijke oorzaken ook wegnemen. De vakbonden
schetsen in hun brief daarnaast een onjuist beeld van het management van Productie. Ik ben
trots op onze leidinggevenden, die iedere dag in soms zeer lastige omstandigheden prestaties
neerzetten voor onze klanten en dit ook met grote zorg doen voor onze medewerkers. Als er iets
op dit vlak mis zou gaan, dan neem ik dit zeer ter harte en zal ik samen met mijn collega’s
bezien hoe we de leidinggevenden beter kunnen ondersteunen. We realiseren ons dat we
gezamenlijk, medewerkers en management voor een grote uitdaging staan om het postbedrijf
de komende jaren om te bouwen. Van groot belang daarbij is dat we respectvol met elkaar
omgaan, ook in moeilijke tijden. Uitgangspunt is dat elke medewerker die bij ons werkt, wordt
gewaardeerd en gerespecteerd en dat elke medewerker met plezier zijn werk kan doen.
Medewerkers krijgen conform geldende regelingen datgene waar ze recht op hebben, hier kan
en mag geen misverstand over bestaan.

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

Mogelijk worden niet alle klachten die er leven bij medewerkers opgelost via de bestaande
klachtenprocedures. Het bedrijf introduceert daarom een nieuw klachtenkanaal. U kunt
rechtstreeks uw klacht sturen aan de directeur HR&O. U ontvangt binnen maximaal 4 weken
een antwoord en waar mogelijk een oplossing. Concrete signalen pakken we direct en
doortastend op. Als u een klacht indient, kunt u erop rekenen dat u op geen enkele wijze als
gevolg daarvan zal worden benadeeld of negatief behandeld.
Er is een aantal mogelijkheden om uw klacht in te dienen:

1. Klachtenbemiddeling (IDEAL)
2. Formele klachtrecht (concernregeling klachtrechtprocedure)
3. Vertrouwenspersonen / Bedrijfsmaatschappelijk werkers
4. Nieuw: Stuur uw klacht rechtstreeks aan de Directeur HR&O van Productie
Directeur HR&O kan een bindend advies geven over het afhandelen /oplossen van de
klacht.

Ontvangen klachten worden binnen maximaal 4 weken afgehandeld.

Stuur uw klacht per e-mail directeurhr&o@tntpost.nl of per brief aan Directeur HR&O,
Antwoordnummer 10045, 2501 VB ’s-Gravenhage.
Pieter Hollander
Directeur Productie
pi_74795152
Ze willen dat ik me verlofuren laat uitbetalen in plaats van betaald verlof er voor nemen.

Mooi niet dus, ik heb niet voor niks verlof opgebouwd, en tja dat het nu eenmaal zo veel is opgelopen is niet mijn probleem, dan hadden ze maar eerder aan de bel moeten trekken.

Als ik nu geen verlof doorgeef voor de komende maanden, dan weet ik al hoe dat gaat...
pi_74795718
Waarom zou je dan liever om de zaterdag vrij hebben ipv. bij einde dienstverband een fijne som verlofuren uitbetaald krijgen
pi_74795777
Gaat een hoop belasting af... vooral bij meeruren etc.
pi_74816356
Wanneer komt het loon weer binnen, vrijdag de 20e?
  woensdag 18 november 2009 @ 16:58:15 #95
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74821831
Apart hoor.

Hoor je een tijd niks van je solicitatie en je gegevens die je instuurde. Krijg je weer een pakket met leeswerk over kleding en kortingsbonnen bij ECCO en een WIA
Is dit dat ik aangenomen ben
pi_74821930
Vandaag de brief ontvangen over de nieuwe indeling als we met de veranderingen van start gaan. Ik kan weer een keertje verkassen van DVG. Dat is dan de 4e keer sinds ik bij TNT werk. Niet dat ik er een probleem mee heb, af en toe een ander DVG is veel leuker.
pi_74822550
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:58 schreef Dionysiou het volgende:
Apart hoor.

Hoor je een tijd niks van je solicitatie en je gegevens die je instuurde. Krijg je weer een pakket met leeswerk over kleding en kortingsbonnen bij ECCO en een WIA
Is dit dat ik aangenomen ben
Raar...aan de eccobonnen heb je sowieso niks als je geen bedrijfspas hebt. Zou even een belletje plegen.
pi_74822849
Handig ook, vorige week al een blad gekregen waarop ik m'n vakantie het komend jaar moet aangeven.
  woensdag 18 november 2009 @ 17:32:18 #99
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74823054
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:18 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Raar...aan de eccobonnen heb je sowieso niks als je geen bedrijfspas hebt. Zou even een belletje plegen.
Ja inderdaad en nu moet ik volgens het papiertje inloggen op een site om wéér mijn maten door te geven.
pi_74823166
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:32 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Ja inderdaad en nu moet ik volgens het papiertje inloggen op een site om wéér mijn maten door te geven.
Ik was blij dat ik een a4-tje kreeg, het daarop moest invullen en het zo weer kon inleveren bij de postbode plus.
  woensdag 18 november 2009 @ 17:36:14 #101
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74823194
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:35 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik was blij dat ik een a4-tje kreeg, het daarop moest invullen en het zo weer kon inleveren bij de postbode plus.
Ja ik moest alles opmeten, confectiematen opgeven en dan moet ik het weer doen. Zo dom. Ben het een beetje beu nu

En ik heb mijn registernummer niet. Dus kan niet eens inloggen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 november 2009 @ 17:38:20 #102
Maffe Fries
pi_74823261
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Handig ook, vorige week al een blad gekregen waarop ik m'n vakantie het komend jaar moet aangeven.
Die had ik half oktober al binnen in tweevoud
pi_74823600
Nou ja na 12 jaar zaterdagpostbode ga ik er in ieder geval vandoor.Ik heb een andere baan.
Na een half jaar toekomst VBG te hebben gedraaid vind ik dit toch wel de slechtste reorganisatie ooit (na de komst van de HSM machine)
groetjes
haast niet meer de straat op
pi_74825804
die van mij (vakantieformulier) is er ook al even. Heb m van de week ingevuld, zaterdag maar ff inleveren
pi_74827446
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die had ik half oktober al binnen in tweevoud
pi_74827472
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:36 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Ja ik moest alles opmeten, confectiematen opgeven en dan moet ik het weer doen. Zo dom. Ben het een beetje beu nu

En ik heb mijn registernummer niet. Dus kan niet eens inloggen.
Zonder loonstrook is je registernummer wat moeilijker te vinden ja
pi_74831692
collega's,

Ik wacht op een zending via Royal Mail van ebay. Wordt het laatste stuk door TNT gedaan of door een van de concollega's?
pi_74831953
Laatste stuk wordt door de TNT gedaan.
pi_74832893
Heb ook wel eens buspakjes uit de UK (met vertraging) via de concurrent ontvangen, maar kom ze idd ook bij TNT tegen. Zelfde geldt voor pakketpost, soms via TNT, soms via SelektVracht (? - geloof ik) of de postafdeling van de sociale werkplaats hier...
pi_74835968
Niet alles wat uit de UK komt wordt verzonden met de Royal Mail.
pi_74840410
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:24 schreef seventhseagulll het volgende:
Laatste stuk wordt door de TNT gedaan.
Of door Selektvracht.
  donderdag 19 november 2009 @ 09:14:04 #112
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_74841745
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:33 schreef Zipportal het volgende:
Wanneer komt het loon weer binnen, vrijdag de 20e?
BUMP.
Heeft iemand misschien een overzicht van de aankomende datums waarop wij worden uitbetaald? Ik had eerst zo'n mooi blaadje gehad van mijn teamleider maar die ben ik dus kwijtgeraakt
  donderdag 19 november 2009 @ 09:46:49 #113
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74842441
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:14 schreef YazooW het volgende:

[..]

BUMP.
Heeft iemand misschien een overzicht van de aankomende datums waarop wij worden uitbetaald? Ik had eerst zo'n mooi blaadje gehad van mijn teamleider maar die ben ik dus kwijtgeraakt
Meestal rond de 20ste.
Nothing is what it seems
pi_74847223
Kan iemand mischien wat goede raad geven voor wat ik bij het volgende moet doen.

Ik maak er maar een soort Track & Trace van:

1. USA Afzender (particulier) verzend mij pakketje met USPS naar mijn adres hier in NEDERLAND.

2. USPS/ TNT maakt van mijn huisnummer een 1 in plaats van een 7 (schijnen op elkaar te ljken).

3. Pakketje word in Nederland verwerkt en aangeboden bij mijn Buurvrouw, 2 deurtjes verder. Deze weigert de zending/Ontvanger niet bekend op het adres. De buurvrouw zegt wel tegen de postbode volgens mij moet je op nummertje 7 zijn, na het horen van mijn achternaam.

4.Postbode te lui om een aantal meter tel open en op het juiste adres aan te bellen!

5.Pakketje gaat retour naar de afzender.

6.Afzender pakket onbekend, geen adres op het pakketje gevonden. Pakket blijft hangen in Amsterdam's sorteercentrum (track&trace)

I7.kkke bellen naar TNT servicenummer, TNT zegt afzender moet het bij USPS rechtzetten m.b.t. het huisnummer.

8/Afzender doet geen moeite, en laat nix van zich horen. Nu ligt het pakketje denk ik bij Onbestelbare stukken in Den Haag, of het sorteercentrum Amsterdam.

Is het dan zo moeilijk voor TNT om een simpel kut huisnummer van 1, naar 7 te wijzigen. Ik kan me legitimeren op alle manieren, het is MIJN pakket.

Kan iemand me raad geven! wat kan ik hier als ontvanger aan kan doen als de afzender niets voor me kan betekenen, het betreft een waardevol pakket.
Baas boven Baas
pi_74848234
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:46 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Meestal rond de 20ste.
oktober 2010 - 21 okt 2010
november 2010 - 21 nov 2010
december 2010 - 21 dec 2010
januari 2011- jan 2011

zie ook: https://medewerkers.tntpost.nl/hr/salaris/emolumenten-tijdvak/
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 november 2009 @ 13:19:00 #116
Maffe Fries
pi_74848377
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:40 schreef Dramacydril het volgende:
Kan iemand mischien wat goede raad geven voor wat ik bij het volgende moet doen.

Ik maak er maar een soort Track & Trace van:

1. USA Afzender (particulier) verzend mij pakketje met USPS naar mijn adres hier in NEDERLAND.

2. USPS/ TNT maakt van mijn huisnummer een 1 in plaats van een 7 (schijnen op elkaar te ljken).

3. Pakketje word in Nederland verwerkt en aangeboden bij mijn Buurvrouw, 2 deurtjes verder. Deze weigert de zending/Ontvanger niet bekend op het adres. De buurvrouw zegt wel tegen de postbode volgens mij moet je op nummertje 7 zijn, na het horen van mijn achternaam.

4.Postbode te lui om een aantal meter tel open en op het juiste adres aan te bellen!

5.Pakketje gaat retour naar de afzender.

6.Afzender pakket onbekend, geen adres op het pakketje gevonden. Pakket blijft hangen in Amsterdam's sorteercentrum (track&trace)

I7.kkke bellen naar TNT servicenummer, TNT zegt afzender moet het bij USPS rechtzetten m.b.t. het huisnummer.

8/Afzender doet geen moeite, en laat nix van zich horen. Nu ligt het pakketje denk ik bij Onbestelbare stukken in Den Haag, of het sorteercentrum Amsterdam.

Is het dan zo moeilijk voor TNT om een simpel kut huisnummer van 1, naar 7 te wijzigen. Ik kan me legitimeren op alle manieren, het is MIJN pakket.

Kan iemand me raad geven! wat kan ik hier als ontvanger aan kan doen als de afzender niets voor me kan betekenen, het betreft een waardevol pakket.
Ik wil adviseren om de klantenservice nogmaals te bellen en mocht het niets worden een klacht in te dienen. Dan moeten ze het geval wel onderzoeken.
pi_74848396
Vanaf 27/11 a.s. werkt iedereen bij productie, bij TNT Post Productie B.V. . Dat je het maar even weet!
pi_74848416
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik wil adviseren om de klantenservice nogmaals te bellen en mocht het niets worden een klacht in te dienen. Dan moeten ze het geval wel onderzoeken.

Mee eens
pi_74853122
Een klacht zal niet helpen. De pakketbesteller heeft exact volgens de regels besteld. TNT bestelt namelijk uitsluitend en alleen op adres. Niet op naam. De pakketbesteller mag, net zo min als een postbode, nooit het huisnummer aanpassen ook al weet ie dat de persoon ergens anders woont.
pi_74853163
Vandaag lag weer een leuk briefje bij de post. We worden een aparte BV, de BV TNT collectie. Een eerste begin van een sterfhuisconstructie.
pi_74854183
TNT Post Productie B.V. Is wel een stuk korter dan: Koninklijke TNT Post etc
  donderdag 19 november 2009 @ 16:36:35 #122
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74854940
Ik heb dus kleding@tntpost.nl een mail gestuurd over de kleding wat nou de bedoeling is.
Ik moet zelf inloggen bij workwearweb en inloggen met het registernummer die onder het kopje referentie staat die ik kreeg in de brief. Echter, dat pakt ie niet.
Dus maar weer een mail gestuurd.
  donderdag 19 november 2009 @ 16:38:41 #123
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74855005
En weer een vraag.

Ik snap er niks van wat moet ik voor die Antwoordkaart van he WIA aanbod vullen?
Is het wel nodig?

Ik word zo slecht geïnformeerd door mijn leider.
pi_74856012
Ik heb dat van de WIA ook gekregen, maar vond het niet nodig om in te vullen. En van de kleding: Ik had ook een A4'tje gekregen en heb ik gewoon bij de Postbode Plus ingeleverd.
pi_74860288
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
*knip*

bedankt! zal dit doorsturen naar mijn collega's
I pwn u!
  donderdag 19 november 2009 @ 21:30:24 #126
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74865272
http://www.tntpost.nl/ove(...)besteller/index.aspx
Heeft vast iets met VOS te maken.
quote:
Als zaterdagbesteller werk je een deel binnen en een deel buiten. Je bereidt zelf alle post voor die je daarna gaat bestellen. Het eerste is binnenwerk en dat gebeurt op een postvestiging. Daarna ga je jouw wijk in en lever je de poststukken en ongeadresseerde post op de juiste adressen in je eigen bestelwijk af. Het klinkt eenvoudig en dat is het ook.
Je bereid de post voor, en daarna bestel je het? Betekent bestellen in dit geval iets anders?
When all else fails, you always have delusion.
pi_74867240
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:30 schreef Mirel het volgende:
Heeft vast iets met VOS te maken.
[..]

Je bereid de post voor, en daarna bestel je het? Betekent bestellen in dit geval iets anders?
Bestellen is bezorgen
pi_74869175
Vandaag werd ik tijdens het bestellen teruggeroepen door iemand. Niet omdat er een verkeerde brief bij zat. Nee, dit keer moest ik de brief voorlezen. De klant is analfabeet. Toch wel merkwaardig als je iemands 'loonbriefje' van de sociale dienst moet voorlezen en uitleggen.
pi_74869506
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag werd ik tijdens het bestellen teruggeroepen door iemand. Niet omdat er een verkeerde brief bij zat. Nee, dit keer moest ik de brief voorlezen. De klant is analfabeet. Toch wel merkwaardig als je iemands 'loonbriefje' van de sociale dienst moet voorlezen en uitleggen.
idd apart ja

Trouwens, ik had er nooit zo bij stilgestaan.. maar wat zeggen mensen suffe dingen tegen postbodes! Laatst had ik een Jan van Veen-imitator die zei: Zo, ben je alles weer lekker aan het voldouwen??
pi_74875429
Haha, zo stond ik een keer bij een flat. Pakt een man mijn karretje vast en begint er mee weg te lopen. Dus ik ren erachter aan, zegt ie: "zo, ben ik toch nog een keer postbode geweest"
pi_74876036
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 07:22 schreef gelebeer het volgende:
Haha, zo stond ik een keer bij een flat. Pakt een man mijn karretje vast en begint er mee weg te lopen. Dus ik ren erachter aan, zegt ie: "zo, ben ik toch nog een keer postbode geweest"
Hahaha wtf
pi_74877756
Hehe lol xD
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_74877847
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 07:22 schreef gelebeer het volgende:
pi_74879452

Bij mij kwam er gisteren iemand naar buiten en die begon over zijn camera te vertellen. Dat hij foto's maakt van vlekken op de ramen en van weerspiegelingen in auto's.

Loon is gestort! En het is nog een leuk bedragje ook! Ik had eigenlijk niet zoveel verwacht.
pi_74881311
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:05 schreef Sapphira het volgende:

Bij mij kwam er gisteren iemand naar buiten en die begon over zijn camera te vertellen. Dat hij foto's maakt van vlekken op de ramen en van weerspiegelingen in auto's.

Loon is gestort! En het is nog een leuk bedragje ook! Ik had eigenlijk niet zoveel verwacht.
Inderdaad. Zal wel een eenmale uitkering bij zitten. Ik krijg pas straks mijn strookje binnen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 november 2009 @ 12:26:39 #136
Maffe Fries
pi_74881713
ik zou het niet weten. Ik heb ook meer dan gebruikelijk, maar dat komt omdat ik extra uren heb gedraaid
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:48:43 #137
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74882451
Ik heb weleens een oude dorpsgek met een grote zwarte baard gesproken en die hield zowaar een heel betoog over oud - Christelijk Europa en dat het vroeger allemaal beter was en blablabla.

Tegenwoordig wens ik 'm alleen een goed weekend en rijd daarna weer zo snel mogelijk weg.
Nothing is what it seems
pi_74883186
Leuk trouwens, die fietsvergoeding op de loonstrook. Gebruik m'n fiets nooit bij het bezorgen
pi_74884440
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Leuk trouwens, die fietsvergoeding op de loonstrook. Gebruik m'n fiets nooit bij het bezorgen
Ik ook niet. En wat voor C1000 HAH hebben we morgen? Beetje normaal redelijk formaat zonder een extra flap. Die van vorige week waren echt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Zipportal op 20-11-2009 13:58:11 ]
pi_74886449
Ja, hopelijk hebben we morgen inderdaad een ander formaat C1000, vond de C1000 van 2 weken terug stukken beter.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:29:50 #141
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74887411
Zo ik ben 17 geworden.
Val ik lekker qua loon in een schaal hoger bij TNT

Er staat op mijn brief 28 nov. indiensttreding.
pi_74888451
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:13 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Inderdaad. Zal wel een eenmale uitkering bij zitten. Ik krijg pas straks mijn strookje binnen.
Klopt. VOG geld zit erbij. Maar dan nog had ik niet verwacht dat ik dit loon zou krijgen.

Oh trouwens. Weet iemand welke overuren er bij dit loon zitten? Overuren van oktober of november?
pi_74888493
Woohoo, net loon binnen leuke fietsvergoeding ook (jammergenoeg gebruik ik wél m'n fiets, en is dat ook te merken )

En morgen vrij genomen.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_74889055
EINDELIJK, de kadowinkel van de TNT is weer "bijgevuld". (Nope, die cadeaubon had ik nogsteeds niet gebruikt.)

Soon to be mine:

pi_74890858
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:21 schreef MissSpooky het volgende:
EINDELIJK, de kadowinkel van de TNT is weer "bijgevuld". (Nope, die cadeaubon had ik nogsteeds niet gebruikt.)

Soon to be mine:
[ afbeelding ]
Nooit een kadobon gehad hier...

Op intranet staat ook nog een link naar de kadowinkel voor personeel, krijg je 10% korting. Misschien dat je die ook nog kan gebruiken
pi_74891495
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:55 schreef Bloemhof het volgende:
Ja, hopelijk hebben we morgen inderdaad een ander formaat C1000, vond de C1000 van 2 weken terug stukken beter.
Ja die ken ik nog wel. Die waren fijn. De nostalgie
pi_74891780
ik heb mijn loonstrook ook, maar bij mij is het net zoveel als vorige maand
pi_74892219
Hoe log je trouwens in bij pvtnt.nl?
pi_74892843
Binnenkort kerstpakket
Noot noot.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 november 2009 @ 18:49:16 #150
73911 ultra_ivo
pi_74893201
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:35 schreef Jojoortje het volgende:
Binnenkort kerstpakket
Heb liever 50/100 euro en een rolade.
pi_74893290
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:35 schreef Jojoortje het volgende:
Binnenkort kerstpakket
Ze staan hier al. Hopelijk is het wat beter dan die, met alle respect (gegeven paard enzow) waardeloze rommel van vorig jaar. Een lekke bal, een pomp die na 3x pompen de geest al geeft, etc. Het Playmobile-poppetje was wel leuk, de rest heb ik in de afvalcontainer gemieterd. Geef dan wat nuttigs! Iets van etenswaar ofzo, koffie, chocola, dat soort werk.

De doos verraadt voor dit jaar een Italiaans thema. Dus hopelijk wat (goed houdbare) etenswaren. Weten jullie nog het schimmelpakket (herstel: sinaasappelpakket) van een paar jaar terug?
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:54:31 #153
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_74893320
Jeuj, loon is weer binnen
Reiskostenvergoeding = e12,72 , en dat terwijl het maar 5 minuutjes fietsen is voor mij
Weet iemand trouwens of ons koffiegeld ( ) afgeschaft gaat worden als volgende week DPM ingaat? Ik werk namelijk maar 3 uurtjes op een avond dus dat zou betekenen dat ik geen recht meer heb op pauze, dus zou ik ook geen tijd hebben natuurlijk om koffie te halen...

Worden jullie trouwens ook helemaal ondergespamt met brieven van TNT? Als ze nou eens al die brieven die ze versturen naar het personeel zouden opsparen en 1x in de maand zouden versturen kunnen ze volgens mij heeeeeeel veel geld besparen
pi_74893345
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:54 schreef YazooW het volgende:
Jeuj, loon is weer binnen
Reiskostenvergoeding = e12,72 , en dat terwijl het maar 5 minuutjes fietsen is voor mij
Weet iemand trouwens of ons koffiegeld ( ) afgeschaft gaat worden als volgende week DPM ingaat? Ik werk namelijk maar 3 uurtjes op een avond dus dat zou betekenen dat ik geen recht meer heb op pauze, dus zou ik ook geen tijd hebben natuurlijk om koffie te halen...

Worden jullie trouwens ook helemaal ondergespamt met brieven van TNT? Als ze nou eens al die brieven die ze versturen naar het personeel zouden opsparen en 1x in de maand zouden versturen kunnen ze volgens mij heeeeeeel veel geld besparen
word er idd ook behoorlijk krankjorum van, vaak ook gewoon 2 per dag... iedere week wel wat.
pi_74893662
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze staan hier al. Hopelijk is het wat beter dan die, met alle respect (gegeven paard enzow) waardeloze rommel van vorig jaar. Een lekke bal, een pomp die na 3x pompen de geest al geeft, etc. Het Playmobile-poppetje was wel leuk, de rest heb ik in de afvalcontainer gemieterd. Geef dan wat nuttigs! Iets van etenswaar ofzo, koffie, chocola, dat soort werk.

De doos verraadt voor dit jaar een Italiaans thema. Dus hopelijk wat (goed houdbare) etenswaren. Weten jullie nog het schimmelpakket (herstel: sinaasappelpakket) van een paar jaar terug?
Alleen die tas had nog wel wat waarde. De rest was troep. Of ze gooien bijvoorbeeld kruidenboter in het pakket, maar er zijn dan geen crackers bij..

En 5 december natuurlijk weer peppernoten. Heb liever een chocloadeletter van Droste. De beste die er zijn. Vorig jaar hadden ze te weinig peppernoten, waaronder ik en nog een paar geen hadden gekregen. En was het maar de vraag, of nog wat konden krijgen. Maar gelukkig toch nog goed gekomen.

pi_74896509
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:06 schreef Zipportal het volgende:

[..]

En 5 december natuurlijk weer pepernoten.
Die zijn altijd welkom, alleen jammer dat het steevast de meest smakeloze pepernoten (althans, het zijn eigenlijk kruidnoten: pepernoten zijn van die keiharde vierkante brokken, een soort versteende taai-taai) zijn die er bestaan, nml die van bakkerij het Stoepje. Wat meer speculaaskruiden toevoegen aan de receptuur zou een hoop schelen............
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 november 2009 @ 20:32:24 #157
Maffe Fries
pi_74896591
Ik heb 5 december vrij genomen

Zal mij benieuwen hoe ze die kruidnoten bij mij bezorgen
pi_74897302
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb 5 december vrij genomen

Zal mij benieuwen hoe ze die kruidnoten bij mij bezorgen
Gewoon zak losmaken en door de brievenbus gooien.
pi_74898671
Hebben we eigenlijk vrij op 2e kerstdag?
pi_74898767
Wij kregen die zak kruidnoten vorig jaar eind november. Hij was hier thuis vrij snel op trouwens
Ben ook heel benieuwd naar het kerstpakket. Als het inderdaad een Italiaanse inhoud heeft (qua eten dan) vind ik het perfecto
pi_74898790
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:54 schreef YazooW het volgende:
Ja, zeker weten! Maarja, wat wil je anders? TNT is nou eenmaal een postbedrijf, dus dan maken ze er gebruik van ook.

Volgens mij hebben ze bij ons op de vestiging trouwens wel een goede manier gevonden om geld te besparen. Sinds kort staan er namelijk nieuwe automaten om drinken en etenswaar uit te trekken. Deze geven 9 van de 10 keer de melding dat er geen wisselgeld wordt gegeven.
Tok.
pi_74899720
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ja, zeker weten! Maarja, wat wil je anders? TNT is nou eenmaal een postbedrijf, dus dan maken ze er gebruik van ook.

Volgens mij hebben ze bij ons op de vestiging trouwens wel een goede manier gevonden om geld te besparen. Sinds kort staan er namelijk nieuwe automaten om drinken en etenswaar uit te trekken. Deze geven 9 van de 10 keer de melding dat er geen wisselgeld wordt gegeven.
bij ons zijnd e automaten weg omdat er te weinig gebruikv an werd gemaakt ofzo... koffieautomaat stat er nog wel, en nog wat, maar ik maak er ook nooit gebruik van dus geen idee eigenijk
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:59:02 #163
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_74900509
Zitten hier ook collega's van ICT Mail of alleen postbodes?
pi_74902737
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Weten jullie nog het schimmelpakket (herstel: sinaasappelpakket) van een paar jaar terug?
Zat daar zo'n citruspers in, van Princess? Wel leuk ding... maar meer kan ik me er niet van herinneren..
  zaterdag 21 november 2009 @ 00:26:14 #165
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74903131
Net gebeld door mijn Teamleider!

Ik moet volgende week om 08.00 beginnen. Dat word vroeg uit mijn bed voor de kranten om te kunnen douche en eten.
Hoop dat ik niet meteen in mijn eentje moet lopen?
pi_74903527
Nee, de eerste paar keer loopt er iemand met je mee.
pi_74905410
Zo, en nu blaat ik weer eens eventjes wat, ik vraag me af of ik inderdaad ergens gelezen had dat het nooit mag voorkomen dat overheids-HAH tegelijk met particuliere HAH bezorgd mag worden. Althans, tegelijkertijd of op één dag...

Wat is het geval: Afgelopen donderdag hadden mijn collega's van mijn wijk de ovh-hah "test de ovchipkaart" voor enkel de stadsregio Amsterdam, én de TNT Webshopfolder. Ik meen ergens gelezen te hebben dat, áls er op een dag een ovh hah voorkomt, er géén overige hah meegezonden mocht worden.
In "ons" geval was het zo dat er, naar het later bleek, er toch nog losse bundeltjes ovchipcardfolders ergens onderaan/tussen de overige bundeltjes/post zat. En nergens een uitleg of duidelijkmaking dat je daar ook ff naar moest gaan zoeken..

Dus niet alleen ik maar ook enkele collega's kwamen na 3/4e van hun wijk/ronde/loop, dus tekort. En ammehoela om telkens specifiek de ovchipcfolders tussen de webshopfolders tussenuit te plukken bij de ja/neestickers...! We werden 's morgens al via sms gewaarschuwd dat de post een half tot een heel uur later zal aankomen... Dus begon men ook al een tijdje later...

Ik was zelf pas rond 16:35 klaar, en toen ik aankwam bij 't depot zat er nog een collega te wachten op haar man die haar zou gaan helpen want anders was ze echt nooit vóór 18:00 klaar...
Anyways, OverheidsHAH mag sowieso toch nooit gecombineerd worden met 'gewone' hah? Ik meen dat ergens gelezen te hebben, en ga er zeker ook ff naar op zoek, maar misschien is iemand via dit forum sneller...

En dan denk ik, vrijdags, na al die "shit" van donderdag, zal het wel meevallen vandaag. Helaas.. Net als vorige week vrijdag -opnieuw- de flyer van 'decemberbaan' oid in elke bus mogen proppen. Waarom in godsnaam na amper 1 week alweer? Tjah, als er al weinig man op reageren dan zal men wel denken van nee dit is nix voor mij (Wat wil je ook in een wijk met vooral senioren en werkenden?)
En om het feit om t opnieuw onder de aandacht brengen? Ik werd al tot 4 keer toe door (voornamelijk) flatbewoners toegesproken van he nee he niet weer deze onzin...
Tjah, TNT zal het vast goed bedoeld hebben, maarja...

En als kadootje, men voorspelde bij het weer dat het pas vanaf 16:00 ongeveer zou gaan beginnen te druppen. Hier was het rond 13:50 dus al prijs, en dan ook vrijwel gelijk vrij stevige regen, liep ik dan zonder regenjas... :|

Ik denk dan nu ook zo van, als al die bewoners die TNT bezorgers-werf flyers in de bus krijgen, en mij zien lopen in de stromende regen, dat ze massaal denken van "ammehoela liever hij dan ik, mij niet gezien"...

Sorry, maar de motivering raakt er zo wel een beetje uit, en ohjah, planning van wanneer en watvoor HAH ophangen in 't depot? Dat is al een ruim jaar niet meer aan de orde, in februari was er nog een overleg (was ik zelf niet bij maar heb wel t verslag van gehad) en vroeg er al iemand (een directe collega van me) of er weer eens die planningen opgehangen konden worden. Inmiddels zijn we dus 9 maanden verder, en heb ik zelf al een keer of 5 aan onze pb+ er om gevraagd, en nog altijd..... noppes!

Enige waar die pb+ 'goed' in schijnt te zijn is het op redelijke tijd te waarschuwen dat de post wat later zal zijn, moet ik hem wel weer meegeven.... maargoed.... leuk is anders...... ;x

Och, als ik toch nog ff bezig ben, bus/belpakketjes die -duidelijk- te groot zijn voor brievenbusgleuven... 't Scheelde al enorm dat die 2 bewoners gister toevallig thuis waren toen ik maar ff aanbelde... Pff...

Ga denk maar ff mailtje schrijven binnenkort...

[Voor de goede orde, ik ben dus een "simpele" bezorger op de wo/do/vr ergens in een wijk in Amstelveen]

[ Bericht 1% gewijzigd door JMT op 21-11-2009 05:03:37 ]
Pomtiedomtiedom...
  FOK!fotograaf zaterdag 21 november 2009 @ 09:16:52 #168
73911 ultra_ivo
pi_74905964
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 04:57 schreef JMT het volgende:
Och, als ik toch nog ff bezig ben, bus/belpakketjes die -duidelijk- te groot zijn voor brievenbusgleuven... 't Scheelde al enorm dat die 2 bewoners gister toevallig thuis waren toen ik maar ff aanbelde... Pff...
pakketjes die wel in een standaard brievenbus passen en waarbij de brievenbussen te groot zijn of echt te grote pakjes (belstukken)?
pi_74906195
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:08 schreef gelebeer het volgende:
Hebben we eigenlijk vrij op 2e kerstdag?
Uiteraard. 2e kerstdag is geen enkel bedrijf open, behalve die grote winkelketens à la Ikea etc...
pi_74906268
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 04:57 schreef JMT het volgende:

Anyways, OverheidsHAH mag sowieso toch nooit gecombineerd worden met 'gewone' hah? Ik meen dat ergens gelezen te hebben, en ga er zeker ook ff naar op zoek, maar misschien is iemand via dit forum sneller...
Ik heb ook een keer die combinatie gehad, net toen ik was begonnen bij TNT. Wat een drama! Inderdaad een gigantisch geklooi bij al die brievenbussen met een sticker. Heb geen idee of het mag of niet, heb het na die ene keer nooit meer gezien.
pi_74908259
Vandaag eindelijk weer C1000 zonder de vervelende kutflapjes!! En op mijn bezorgingsrapport stond bij diegene die het brengen: Sint en Piet.
pi_74908458
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:45 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb ook een keer die combinatie gehad, net toen ik was begonnen bij TNT. Wat een drama! Inderdaad een gigantisch geklooi bij al die brievenbussen met een sticker. Heb geen idee of het mag of niet, heb het na die ene keer nooit meer gezien.
t klinkt idd erg onhandig... met 2 losse bundels is het dan nog het makelijkst denk ik, maar dan moaet je eigenlijk al met 2 man lopen, anders duurt t wel erg lang
pi_74908618
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:13 schreef Bloemhof het volgende:
Vandaag eindelijk weer C1000 zonder de vervelende kutflapjes!! En op mijn bezorgingsrapport stond bij diegene die het brengen: Sint en Piet.
Lol dat ga ik er 5 december ook in zetten

Vandaag weer eens twee andere wijken gelopen, waaronder een winkelstraat. Was wel eens leuk voor de verandering. Maar dat kwam ook doordat er weinig post was en heerlijk weer
pi_74910160
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:23 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Lol dat ga ik er 5 december ook in zetten

Vandaag weer eens twee andere wijken gelopen, waaronder een winkelstraat. Was wel eens leuk voor de verandering. Maar dat kwam ook doordat er weinig post was en heerlijk weer
Hier was het ook lekker weer en niet al te veel post. En vandaag m'n ontslagbrief ingeleverd, ik treed per 21 december officieel uit dienst. TC was er overigens niet al te blij mee, kennelijk vallen zelfs de zaterdagbestellers met bosjes tegelijk uit..
Ik hoop stiekem dat ik nog wel m'n kerstpakketje mee krijg...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 november 2009 @ 17:25:23 #175
Maffe Fries
pi_74911600
Gister eindelijk eens een dag vrij gehad zonder dat ik of in het buitenland zat of anderszins weg moest. Heerlijk
pi_74913690
Heeeeeel erg weinig post gisteren
Noot noot.
pi_74913794
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:41 schreef Jojoortje het volgende:
idd
pi_74913900
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:41 schreef Jojoortje het volgende:
Gek he
pi_74915242
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:48 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Gek he
Ja, ik was helemaal in shock Vooral omdat vorige week zaterdag zo gigantisch veel was
Noot noot.
pi_74915481
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:29 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja, ik was helemaal in shock Vooral omdat vorige week zaterdag zo gigantisch veel was
Misschien dat het ligt aan de downtime
pi_74916035
Ik was gister al helemaal aan het zoeken naar extra blauwe bakken, en ik heb 3x gecontroleerd of ik wel alles had gehad
pi_74917973
Inderdaad weinig post in de blauwe bakken, helaas waren de rode bakken daarentegen 3 kwartier te laat . Ik was dus gisteren nog steeds even laat klaar als normaal....
pi_74921800
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:37 schreef greatchampion het volgende:
Inderdaad weinig post in de blauwe bakken, helaas waren de rode bakken daarentegen 3 kwartier te laat . Ik was dus gisteren nog steeds even laat klaar als normaal....
Dat heb je hier nou ook altijd. Vraag me niet hoe het komt, maar altijd als het rustig is zijn die rode bakken enorm laat. Daarentegen als het druk is komen ze al om 8.30 met de middagwijken aanzetten.

Wat me ook opvalt is dat als het rustig is, dat er dan overal teamcoaches over de zaal rondlopen, die in koor verkondigen dat het toch wel heel erg rustig is. Maar op drukke momenten zie je ze nergens, laat staan dat ooit zullen toegeven dat het druk is. Nee, dan verdwijnen ze massaal in hun kantoortje om te gaan ouwehoeren en koffiedrinken. Dat heet dan "TC-overleg", en tijdens dit overleg mag je ze absoluut niet storen, behalve bij calamiteiten. Dat staat in de pas aan ons uitgereikte "huisregels".
  zondag 22 november 2009 @ 21:44:42 #184
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74921882
Ik had mijn wijk in een dikke 3 uur klaar terwijl er 4.5 uur op papier voor staat.
Lekker vroeg vrij dus en vroeg weekend.
Nothing is what it seems
pi_74930212
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:16 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

pakketjes die wel in een standaard brievenbus passen en waarbij de brievenbussen te groot zijn of echt te grote pakjes (belstukken)?
Dat waren gewoon te grote pakketjes die niet door een standaard brievenbus passen. (Dat heten dus bel-stukken als ik t goed begrijp?)
Eentje ervan zou er misschien nog nét door gepast hebben, maar dat was dan ook geen standaard-gleuf. Diens bewoner was gelukkig wel thuis dus.
Dat andere pakketje... was echt duidelijk veels te ehhhh 'hoog' of hoe zeg je t , lengte/diepte/breedte/hoogte , hoogte was iig meer dan 7 cm ofzo , dus ook maar ff aangebeld en liep al bijna weer weg tot er toch open gedaan werd, scheelt weer p2261 formuliertje in de stromende regen schrijven waarbij je jezelf de huid volscheldt omdat je zo snel mogelijk naar huis wilt
Pomtiedomtiedom...
  FOK!fotograaf maandag 23 november 2009 @ 10:34:35 #186
73911 ultra_ivo
pi_74933154
quote:
Op maandag 23 november 2009 02:42 schreef JMT het volgende:

Eentje ervan zou er misschien nog nét door gepast hebben, maar dat was dan ook geen standaard-gleuf. Diens bewoner was gelukkig wel thuis dus.
Daaroverkun je alleen bij de bewoner klagen. Als het om echte belstukken gaat, dan moeten die tegenwoordig met pakketpost mee.
  maandag 23 november 2009 @ 10:41:33 #187
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74933303
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:34 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Daaroverkun je alleen bij de bewoner klagen. Als het om echte belstukken gaat, dan moeten die tegenwoordig met pakketpost mee.
Soms heb ik ook weleens van die pakketten die kwa grootte wel door een brievenbus kunnen, maar doordat ze zo onhandzaam zijn ik ze meestal niet op een normale manier erdoorheen gedrukt krijg... Bijvoorbeeld van die rood - witte plastic zakjes met een t - shirt erin ofzo. Ècht, zo irrrrrrritant...
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 november 2009 @ 10:44:45 #188
Maffe Fries
pi_74933367
idd. Ik had een keer voor één huis meer dan 10 van die dingen. Gelukkig was de bewoonster thuis. Het was meer dan een halve posttas vol
pi_74934986
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:41 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Soms heb ik ook weleens van die pakketten die kwa grootte wel door een brievenbus kunnen, maar doordat ze zo onhandzaam zijn ik ze meestal niet op een normale manier erdoorheen gedrukt krijg... Bijvoorbeeld van die rood - witte plastic zakjes met een t - shirt erin ofzo. Ècht, zo irrrrrrritant...
Van de H&M ja Die zijn echt heel irritant, vaak krijg je de eerste helft er wel doorheen maar dan is het kledingstuk naar de andere helft geschoven...

Ik moet straks werken, lekker weertje vandaag ook
pi_74936680
Wat een kutweer vandaag zeg, 5 minuutjes buiten en je bent com-pleet doorweekt.
pi_74938150
Geen regen gehad toen ik aan het lopen was

Wel de eerste lading kerstkaarten
pi_74939682
kerstkaarten? nu al?
  maandag 23 november 2009 @ 16:04:23 #193
202348 Susi
Temple of Love
pi_74939704
Teevaupee, als nieuwbakken tntmedewerkster
pi_74940524
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:16 schreef xxiessiexx het volgende:

Omg?
Noot noot.
pi_74942116
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:34 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat is echt niet te doen hier, volgens mij heeft ruim de helft van de huizen hier een te kleine brievenbus.
  FOK!fotograaf maandag 23 november 2009 @ 17:19:34 #196
73911 ultra_ivo
pi_74942315
Daar heb je dan goed pech mee. Ik heb ook wel eens zo'n wijken. Ik wijs de klanten er vaak op dat hun bus te klein is. Soms krijg ik dan een grote bek of een sneer. Dat is prima, dan is het de volgende keer 1-2x aanbellen en niet bij de buren proberen. Gewoon strict de regels hanteren. Komen ze dan zelf maar halen. Ligt het probleem bij de huisbaas (bij huurwoningen dus), dan ben ik een stuk coulanter en probeer of de buren thuis zijn.
pi_74942505
Doe ik ook hoor, ik heb soms wel tien pakjes die er niet doorheen passen, het is niet te doen om dan ook nog eens de buren te proberen.
  maandag 23 november 2009 @ 18:55:51 #198
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74944356
quote:
TNT-werknemers willen geen salaris inleveren

UTRECHT - De werknemers van TNT willen geen salaris inleveren om gedwongen ontslag van medewerkers bij het postbedrijf te vermijden. Dat blijkt uit peilingen die de vakbonden Abvakabo FNV en CNV Publieke Zaak onder hun leden hebben gehouden.

Bij beide bonden sprak een meerderheid zich uit tegen verslechtering van de arbeidsvoorwaarden. Dit meldden de bonden maandag.

Dit voorjaar verwierpen de leden van beide vakbonden al een principeakkoord tussen de vakbonden en TNT over verslechtering van de arbeidsvoorwaarden in ruil voor een werkgelegenheidsgarantie voor drie jaar.

Alternatief

De bonden onderzochten daarna andere mogelijkheden om het ontslag van 11.000 werknemers te vermijden. Een alternatief werd echter niet gevonden, waarna de afgelopen weken wederom aan de werknemers werd gevraagd of zij bereid waren om salaris in te leveren.

TNT wil bij zijn postdivisie ingrijpen omdat er minder post wordt bezorgd en de concurrentie is toegenomen. De bonden gaan nu opnieuw met TNT om de tafel.

http://www.nu.nl/economie(...)laris-inleveren.html
Nothing is what it seems
  FOK!fotograaf maandag 23 november 2009 @ 18:59:58 #199
73911 ultra_ivo
pi_74944509
Koorstra kan 't nog 10x proberen, het antwoord is bekend.
  maandag 23 november 2009 @ 19:14:23 #200
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_74945020
Ik heb weer geouwehoer met m'n werkgever/teamchef.
Heb al sinds eind vorige maand allerlei klachten die allemaal onder de noemer griep vallen over het algemeen, de eerste week ging het nog prima om te lopen, de 2e week tót zaterdag en vanaf dat moment ben ik 2 weken uit de running geweest met flinke koorts en allerlei andere griep-klachten.
Niet bepaald prettig, maar dat vond ie nog te overzien.

Moest nog wel 'even' langs de arbo-arts, die de TNT als dwingend advies meegaf dat ik de komende 2 weken (lees: afgelopen week en komende week) fysiek werk moest mijden, evenals staan door de duizelingen die ik had bij inspanning.
Maar wat kreeg ik, al het voorbereidende werk (blauwe bakken), de rode bakken op dag 2 erbij en gelijk bundelen en inpakken en dat terwijl ik twee weken eerder nog te horen kreeg dat een postbezorger die zaken niet mag doen.

Hoe dan ook, gewoon netjes gedaan maar vanaf afgelopen vrijdag, waar ik ondanks de arbo-afspraken tóch moest lopen, kreeg ik tijdens het lopen alweer klachten en vanaf die avond tot op heden lig ik weer met griep op bed en heb ik nog een longinfectie opgelopen ook, altijd prettig naast de astma die je al hebt.
Dus ik netjes even langsgekomen vandaag en uitgelegd hoe en wat, word ik nota bene gewoon gedwongen om te komen.
Mijn vraag is dan ook, kan ik dit dwingende bevel gewoon opzij schuiven en mij morgen telefonisch ziekmelden en gelijk een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen of zijn daar andere regels voor?

Mijn dank is gepast.
pi_74945169
Je wordt er toch simpel van, al dat gezeik over ontslagen. Bij ons meldde een TC zelfs bij het zien van (wederom) een ontslagbrief, dat het alleen maar verstandig was om op te stappen, omdat er toch geen toekomst meer in TNT zit voor ons.. het ergste is nog wel dat ie nog gelijk heeft ook..
pi_74945541
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:03 schreef sbientje het volgende:
kerstkaarten? nu al?
Jup. Vorig jaar waren ze er hier ook al vroeg bij. Ach, onze achtertuin is ook al versierd En het duurt nog maar een maand
pi_74973234
Yay, ik heb een andere, leuke baan gevonden die ik naast mijn freelance-opdrachten kan gaan doen. Dat betekent dat ik TNT Post na een boel jaartjes gedag kan gaan zeggen. Ik begin 30 november officieel bij mijn nieuwe werkgever en ik denk dat ik december ook nog even meepik.

Maar als ik nu in december ontslag neem met inachtneming van de opzegtermijn, wanneer ben ik er dan echt klaar mee? Ik laat mijn verlofdagen gewoon uitbetalen. Dat kan toch gewoon?
pi_74976596
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:16 schreef xxiessiexx het volgende:

Kreeg de eerste al in oktober
I pwn u!
pi_74998451
Vandaag verschrikkelijk veel post. En die Vacansoleilboeken waren irritant. Wehkampdikte
pi_75003932
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:18 schreef silliegirl het volgende:
Je wordt er toch simpel van, al dat gezeik over ontslagen. Bij ons meldde een TC zelfs bij het zien van (wederom) een ontslagbrief, dat het alleen maar verstandig was om op te stappen, omdat er toch geen toekomst meer in TNT zit voor ons.. het ergste is nog wel dat ie nog gelijk heeft ook..
Ach, dat gelul van die TC's over ontslagen. Akkoord, de post wordt minder, maar vergelijk nu eens het aantal fulltimers met vroeger. Wij hebben er nog maar 8, met de postbode-plus meegeteld. En dat vergeten ze steeds. Vroeger maakte ik 2 wijken klaar, nu soms wel 6! Dus de totale hoeveelheid post die ik moet sorteren is meer dan vroeger, ook al is het aantal poststukken per wijk minder. Maar het hele beleid van TNT is erop gericht om ons in te peperen hoe slecht het wel niet gaat met het bedrijf, om ons maar te bewegen uit ons zelf weg te gaan. Iedere dag dat er weinig post is komt de TC tig keer langs om tegen ons te zeggen hoe rustig het wel niet is, maar op de drukke dagen zie je hem niet. Verder staat dat blaadje MAIL! iedere keer vol over klanten die bij ons zouden weggaan (en niet zelden blijkt dat verhaal dan tamelijk voorbarig te zijn, of zelfs verzonnen) maar over klanten die terugkomen zwijgen ze als het graf:
-Gamma en Karwei zouden per september weggaan, naar Sandd. Bij Sandd wisten ze van niets (sowieso vreemd verhaal, want die doen niet eens ongeadresseerd) en we hebben ze ook nog steeds
-FNV zou weggaan. Naderhand bleek dat ze het alleen nog maar overwogen hadden, en niets concreets getekend hadden, en uiteindelijk toch hadden besloten bij TNT te blijven.

Een bedrijf dat in crisistijd nog steeds 100 miljoen winst weet te maken in 1 kwartaal doet het heus zo slecht niet. De reden dat TNT van al die dure bestellers "oude stijl" af wil is dan ook helemaal niet omdat er geen werk meer voor ze is, maar simpelweg om ze te kunnen vervangen voor goedkopere krachten, de postbezorgers. Als het echt slecht zou gaan met TNT, of zou dreigen te gaan, zouden ze dan zo actief bezig zijn met nieuwe bezorgers werven? Als er toch geen reet post is, heb je toch ook minder bezorgers nodig? Zelfs nu, nu bekend is dat we per 1 januari een aantal grote klanten verliezen (Veronica, AKN, een deel van de overheidspost) gaat het aannemen van pbz's nog ongehinderd door.
pi_75008544
Net even dat hele blaadje (MAIL! geloof ik) doorgelezen en als ik het goed begrijp krijgt iedereen die bij Productie werkt binnenkort een gesprek waarin wordt verteld hoe je toekomst er bij TNT uit zal zien (waarschijnlijk slecht dus ). Ik maak me in ieder geval nergens zorgen over en wacht rustig dat gesprek af. Misschien zijn er nu al heel veel medewerkers die opstappen omdat TNT zo groot aankondigt dat het ontzettend slecht gaat en zijn er uiteindelijk helemaal geen, of veel minder, gedwongen ontslagen nodig.
Tok.
pi_75009811
Wat, gaat de Veronica weg bij TNT?
pi_75010990
Ja die gaat weg per 1 januari, stond pas ook in een of ander blaadje.
Bij ons valt deze week maar weinig te werken helaas, dan mis ik toch wel wat gezelligheid van de werkvloer..hoewel je merkt dat mensen minder lachen..
Hopelijk wordt de kerst toch wat drukker, er is hier nog niet veel van te merken.
pi_75047447
Het belooft morgen een mooie dag met veel regen en wind te worden! (altijd als ik dat hier meldt valt het uiteindelijk wel mee )
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:23:56 #211
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_75051279
Vandaag valt het nog wat mee gelukkig. Alleen vanochtend toen ik naar het werk fietste werd ik even nat. Tijdens de bestelling heb ik tot nu toe alleen maar zon gehad. :-)
Nothing is what it seems
pi_75051798
Ik ben bang dat het morgen weer een drukke dag gaat worden, qua post volume. Denk dat we die Makro's krijgen en morgen takke weer.
pi_75052021
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:40 schreef Zipportal het volgende:
Ik ben bang dat het morgen weer een drukke dag gaat worden, qua post volume. Denk dat we die Makro's krijgen en morgen takke weer.
ik vrees meer voor over 2 weken... na sinterklaas (dus kerstkaarten) en volgens mij dan ook makro, of zou die een weekje opschuiven?
pi_75054238
Vandaag was het prima te doen, weinig post en geen (nee echt niet ) HAH!
Ik zag de kerstpakketten ook al staan
pi_75056900
Hmm krijg net een brief van TNT pakketservice met daarin de vraag of ik de inhoud en waarde van een pakket wil opgeven dat voor mij bij de douane ligt. Begrijpelijk dat ze dit graag willen weten..
Alleen wat ik zo raar vind; Er zit een brief bij die degene die het heeft verzonden heeft moeten invullen MET DAAROP de inhoud en waarde beschreven..!!!

Ben ik nu dom, of heeft de douane/tnt nou gewoon een enorm nutteloze en omslachtige manier van paketten uit het buitenland bezorgen?
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:48:50 #216
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75060991
JAAAAAAA JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Morgen mijn 1e dag bij TNT Post Alkmaar!
pi_75061043
Gefeliciteerd! Veel plezier morgen.

Ik heb vandaag mijn kledingformulier gekregen.
Onder de lichaamsafmetingen die ik moet invullen staat er ook Confectiematen met daaronder blazer, pantalon/rok, blouse, enz met daarnaast een leeg vakje.
Moet ik hier zelf maten invullen?
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:07:15 #218
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75061526
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:50 schreef Sapphira het volgende:

Onder de lichaamsafmetingen die ik moet invullen staat er ook Confectiematen met daaronder blazer, pantalon/rok, blouse, enz met daarnaast een leeg vakje.
Dankje!

Weet niet. Ik kreeg ook zo'n formulier heb de confectie maten niet ingevuld alleen de tabel daarboven zeg maar.
Maar ik kreeg naar dat ik al het schrijfwerk had opgestuurd weer een brief dat ik mijn kleding online moest bestellen. Maar ik kan niet inloggen.
pi_75063191
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:50 schreef Sapphira het volgende:

ik heb dat op internet gedaan, en idd mijn normale kledingmaten ingevuld in die vakjes bij confectiematen
pi_75063209
Hoi,
Ik ben zaterdagmedewerker bij TNT post en moet een vakkennistoets doen.
Daarin staan begrippen die ik nog nooit heb gehoord.
Iemand bereid om mij te helpen?
pi_75063301
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:10 schreef Joppah het volgende:
Hoi,
Ik ben zaterdagmedewerker bij TNT post en moet een vakkennistoets doen.
Daarin staan begrippen die ik nog nooit heb gehoord.
Iemand bereid om mij te helpen?
Je kunt de begrippen hier sowieso wel neergooien.
Ik heb nog nooit een vakkennistoets hoeven doen Houden zo!
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:16:17 #222
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75063371
Ik ben best een beetje zenuwachtig voor morgen
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:23:55 #223
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75063573
Weet iemand trouwens wanner je het geld terug krijgt wat je hebt moeten betalen voor de VOG?
pi_75063640
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:16 schreef Dionysiou het volgende:
Ik ben best een beetje zenuwachtig voor morgen
niet nodig joh, komt goed
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:23 schreef Dionysiou het volgende:
Weet iemand trouwens wanner je het geld terug krijgt wat je hebt moeten betalen voor de VOG?
volgens mij de eerstvolgende maand nadat je m hebt ingeleverd Dus meestal bij je 2e of 3e salaris als het goed is. Die van mij is van de week opgestuurd, dus ik denk dat ie er rond de kerst bij is..
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:29:27 #225
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75063718
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:26 schreef sbientje het volgende:

[..]

niet nodig joh, komt goed
[..]

volgens mij de eerstvolgende maand nadat je m hebt ingeleverd Dus meestal bij je 2e of 3e salaris als het goed is. Die van mij is van de week opgestuurd, dus ik denk dat ie er rond de kerst bij is..
Haha, nja ik bezorg al vanaf mijn jeugd foldertjes en nu al 2.5 jaar ochtendkranten dus weet wel wát van het bezorgen. Maar sorteren etc. niet haha.
En het bezorg systeem van de postbodes met de tassen etc.
Wel lekker dat ik sinds 20 nov. 17 ben geworden. Val ik weer in een groep hoger met loon .

Ah oke. Ik heb niet echt mazzel. Want ik zit nu precies in de sinterklaas/kerst/nieuwjaar tijd met de training. Dus ik mag straks volop aan de slag als ik klaargestoomd ben.
pi_75064410
*Moeten brieven van de gemeente doorgestuurd worden naar curator of gewoon bezorgd bij gefailleerde/schuldenaar?
*Bij instraten post begin je dan met SMO en SMG??? of eerst attentiekaarten en herstelpost?
* Gerechterlijke brief met aanduiding NP bestaat uit: brief en akte, maar ook afhaalbericht?
En hoe zit dat bij R?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 november 2009 @ 19:45:57 #227
Maffe Fries
pi_75066198
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:56 schreef Joppah het volgende:
*Moeten brieven van de gemeente doorgestuurd worden naar curator of gewoon bezorgd bij gefailleerde/schuldenaar?
Gewoon doorsturen
quote:
*Bij instraten post begin je dan met SMO en SMG??? of eerst attentiekaarten en herstelpost?
Eerst de blauwe bakken en daarna de post achter de rode kaart. Pas daarna begin je met de rest van de straten.

Vergeet niet de losse post die mogelijk in een andere kast voor je wijk ligt te wachten.
quote:
* Gerechterlijke brief met aanduiding NP bestaat uit: brief en akte, maar ook afhaalbericht?
afhaalbericht is dat witte formuliertje dat achter het gele zit.
quote:
En hoe zit dat bij R?
volgens mij ook
pi_75072852
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:56 schreef Joppah het volgende:
En hoe zit dat bij R?
Haha ik wist alleen het antwoord op de eerste. Van de rest ken ik de afkortingen niet.
pi_75072958
Neem je regenpak mee morgen.
pi_75073897
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon doorsturen
[..]

Eerst de blauwe bakken en daarna de post achter de rode kaart. Pas daarna begin je met de rest van de straten.

Vergeet niet de losse post die mogelijk in een andere kast voor je wijk ligt te wachten.
[..]

afhaalbericht is dat witte formuliertje dat achter het gele zit.
[..]

volgens mij ook
dat is bij mij ook nog altijd een hele bak (zo'n lage grote). Twee eigenlijk, want ik heb 2 wijken..
Edit - die kaarten en herstelpost doe ik altijd als laatste, maar wat onzinnig dat dat uitmaakt
pi_75074302
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:25 schreef sbientje het volgende:

[..]

dat is bij mij ook nog altijd een hele bak (zo'n lage grote). Twee eigenlijk, want ik heb 2 wijken..
Edit - die kaarten en herstelpost doe ik altijd als laatste, maar wat onzinnig dat dat uitmaakt
Ik kan altijd goed op mezelf schelden als ik vergeten ben de herstelpost te pakken
pi_75074498
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:36 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik kan altijd goed op mezelf schelden als ik vergeten ben de herstelpost te pakken
wij hebben zon vrouw rondlopen die komt altijd verhaal halen als je per ongeluk in t verkeerde vakkie hebt gegooid (ik vergeet altijd op de geprinte straat te kijken als het 'echte' adres niet in mijn wijk valt bijv). dus dan denk je er wel weer aan haha.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 november 2009 @ 23:43:41 #233
Maffe Fries
pi_75074587
bij ons is er nooit zoveel herstelpost, omdat het tijdens het sorteren al heen en weer gegooid wordt. Kost niet erg veel tijd. Maar goed, dit is nog voor toekomst vbg.
pi_75074659
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons is er nooit zoveel herstelpost, omdat het tijdens het sorteren al heen en weer gegooid wordt. Kost niet erg veel tijd. Maar goed, dit is nog voor toekomst vbg.
Hier met Toekomst vbg ook helemaal niet veel herstelpost hoor. Was ervoor juist heel veel.
pi_75075547
Zo, vandaag zaten de brievenbussen lekker vol. Soms vind ik het best nog een karwei om alle post netjes bij elkaar te laten komen, ik heb regelmatig het idee dat het zo naast de brievenbus op straat terecht kan komen, tot nu toe gelukkig nog niet gebeurd.

Het lijkt wel alsof sommige subcontractors een lesje achteruit rijden mogen gebruiken. Een paar weken geleden reed er eentje met behoorlijke vaart achteruit tegen een TNT busje. Vandaag stond ik netjes geparkeerd om de post uit te laden. Op een gegeven moment komt er dus een subcontractor aanrijden die mij toch echt niet over het hoofd kon zien aangezien 'ie vlak langs me reed. Vervolgens komt hij in volle vaart recht achteruit op mij af gereden. Op het moment dat ik zag dat het mis ging gaf ik een ram op m`n toeter waardoor hij op zijn rem trapte en het gelukkig alleen bij een kusje met de bumpers bleef zonder schade.
Tok.
  zaterdag 28 november 2009 @ 06:22:30 #236
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75078590
Nu even douchen en zometeen m'n 1e werkdag
pi_75078666
Migraine.. Ziek gemeld en nu terug naar m'n bedje
pi_75078868
Beterschap

Dalijk de douche in en dan weer 't fietsje op. Hopelijk is er weinig post. *bidt*
pi_75079035
Wat een hondeweer vandaag, gelukkig heb ik vrij, ben net m'n nest uit
pi_75082738
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een hondeweer vandaag, gelukkig heb ik vrij, ben net m'n nest uit

Vandaag inderdaad goor weer. Moest precies in het tochtgat van het dorp lopen, ik denk dat er tot 6 keer toe een folder uit m'n handen is gewaaid. En keiveel post hier. Gelukkig wel vroeg klaar omdat ik vroeg begonnen ben.
pi_75083296
Bahbahbah, goor weer zeg. Maarrrr best weinig post en alweder geen HAH
En kerstontbijt over 2 weken.
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:56:52 #242
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75084414
Wauw!

Mijn 1e werkdag was zo vet hey!
08.00 begon ik. Moest sorteren en uitzetten en dat ging super goed en snel. Had het snel onder de hand. Kreeg steeds complimenten. En zag ik de folders liggen en zei ik: Dat zijn de HAH's? Nou, toen was ik helemaal binnen! (Dankje FOK!ers )

Bezorgen liep ik 1 straat mee kijken. Daarna steeds een batch gelopen. En toen hele pakketten dat ging ook super! Alweer veel complimenten je gaat als een trein enz. En hij controleerde ook mijn; ''Ik heb je gecontroleerd, maar ik kan je niet op fouten betrappen! Lekker bezig..''

En ze deden ook expres post tussen mijn batch die in een andere woonplaats bezorgd moet worden om te kijken of je iniatief neemt en alert bent. Nou dat was ik. Dus dat was ook goed!

Was van 08.00 tot 13.30 bezig. Normaal is ie tot 15.00 bezig.
pi_75084565
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:08 schreef MissSpooky het volgende:
Bahbahbah, goor weer zeg. Maarrrr best weinig post en alweder geen HAH
En kerstontbijt over 2 weken.
Jij boft Hier is altijd HAH

Vandaag was wel henig... Had meer verwacht aangezien vorige week zoooooooo rustig was.
Noot noot.
pi_75084582
^

Goed bezig Dionysiou!
Noot noot.
pi_75084826
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:56 schreef Dionysiou het volgende:
En zag ik de folders liggen en zei ik: Dat zijn de HAH's? Nou, toen was ik helemaal binnen! (Dankje FOK!ers )
Whahaha Ik spreek het in real life altijd wel voluit uit hoor
Leuk dat het zo goed ging!
pi_75084910
Waar liggen jullie folders eigenlijk? Bij ons is dat afgemeten per wijk en zit in de blauwe bak, maar kan me nog herinneren dat we het 2 jaar terug in de vakjes moesten doen. Boven het vakje stond dan hoeveel HAH je er in moest gooien.

Noot noot.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:19:50 #247
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75085042
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Waar liggen jullie folders eigenlijk? Bij ons is dat afgemeten per wijk en zit in de blauwe bak, maar kan me nog herinneren dat we het 2 jaar terug in de vakjes moesten doen. Boven het vakje stond dan hoeveel HAH je er in moest gooien.

Wij kijken per straat die we hebben wat we nodig hebben (is zo'n mooie draaiboek van) bijv 6 stuks. Pakken we 6 HAH's en gooien we die achter al het post en daarna bundelen we het samen met elastiek. En als we bezorgen pakken we post en als zeg maar geen sticker hebben pak je de HAH die achterop zit.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:21:01 #248
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75085072
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:02 schreef Jojoortje het volgende:
^

Goed bezig Dionysiou!
Dankje
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:11 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Whahaha Ik spreek het in real life altijd wel voluit uit hoor
Leuk dat het zo goed ging!

Haha ja, deed ik daarna ook hoor haha.
Zeker leuk! Wel een chaos in het begin zeg. Overal pakken, kisten, tassen, stoelen en dan ben je er voor de 1e keer haha
pi_75085189
Het was vandaag redelijk wat post. En gelukkig geen regen gehad, de bui trok lekker over
pi_75085394
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:14 schreef Jojoortje het volgende:

De C1000-folders zitten altijd in de blauwe bakken ja, maar als het grote HAH is ligt er een klein stapeltje in de blauwe bakken met een briefje erbij van hoeveel extra HAH je moet pakken van de karren.
pi_75085763
Bij ons zetten anderen de HAH en doen die 's morgens in de blauwe bakken. Ik hoef dus eigenlijk niks te doen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 november 2009 @ 17:10:15 #252
Maffe Fries
pi_75087844
Maandag maar ff met kantoor bellen, want vandaag heeft een waslijst met klachten van mijn kant opgeleverd:
- te laat aanleveren
- niet letten op attentiekaarten
- sommige straten in een eigen volgorde zetten
- bundels op vreemde plaatsen er tussen gooien
- de rem van de postkar was defect, waardoor deze tijdens het lopen aanliep.

Voor de rest was er nog een straat deels opgebroken, dus ik moest even door de drek. Het alternatief was omlopen en dat had me veel meer tijd gekost.
pi_75090418
Woei, ontslagbrief ingediend vandaag. Vanaf 1 januari ben ik zaterdagpostbode af!
pi_75090722
jeez wat een dag. Ik had gewoon 5 zakken post (2 fietstassen en 3 nabrengzakken). Gelukkig heeft iemand me geholpen met zetten want anders was ik nog wel langer bezig geweest.

Bij ons ligt huis aan huis gewoon gebundeld per wijk in de kast, maar tot nu toe heb ik alleen maar jumbo gehad. Ik neem het altijd los mee, want ik heb 10 flats. Dan doe ik eerst de post en daarna HAH, of andersom... Gaat het snelst.

Volgende week zaterdag hebben we de gamma HAH. weet niet of ik daar blij mee ben, zal wel meer plek innemen dan de jumbo kraslot folder
pi_75090881
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:54 schreef sbientje het volgende:
Volgende week zaterdag hebben we de gamma HAH. weet niet of ik daar blij mee ben, zal wel meer plek innemen dan de jumbo kraslot folder
Wtf? Op zaterdag Gamma? Da's toch altijd op dinsdag? Ik wil geen Gamma op zaterdag!
pi_75090986
zo vandaag eerste dag als zaterdag besteller..
flinke doop gehad..

maar heb een paar vragen..
wat krijg ik nou precies betaald, alleen rondbrengen of ook sorteren?
heb een wijk van 3.5 uur, maar soms staan er bij een extra steunpunt nog 2 tassen, dus dan kan het ook 4 worden..
pi_75091048
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:58 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Wtf? Op zaterdag Gamma? Da's toch altijd op dinsdag? Ik wil geen Gamma op zaterdag!
ja maar volgende week is ie op zaterdag Hij stond er al bij ons, groot papier erop: 5 december. En een collega zei het ook nog, dus het zal wel kloppen
pi_75091070
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef maknetron het volgende:
flinke doop gehad..

heb een wijk van 3.5 uur, maar soms staan er bij een extra steunpunt nog 2 tassen, dus dan kan het ook 4 worden..
je krijgt betaald voor 3,5 uur dan, en als je meer werkt kan je dat opgeven. Weet niet, ben je 3,5 uur aan het rondbrengen? Of doe je in die tijd ook sorteren?
pi_75091071
quote:
flinke doop gehad..

Zaterdagbesteller bestaat niet. Zaterdagmedewerker bedoel je (sorteren + bezorgen)... En ja, tuurlijk wordt het sorteren ook betaald, zal helemaal mooi wezen als ze dat niet zouden doen
pi_75091073
quote:
flinke doop gehad..

Je hebt de voorbereidingstijd en voor het wegbrengen van de wijk krijg je standaard een x aantal uur

Sommige teamcoaches bij ons houden zich hier aan vast, maar andere kijken ook naar de hoeveelheid post en of de machines wel op tijd zijn etc.
Noot noot.
pi_75091088
quote:
flinke doop gehad..

Rondbrengen en sorteren. Je moet je wijk binnen de tijd kunnen lopen die ervoor staat, tenzij er HAH is, dan krijg je wat extra tijd (maar niet echt veel).
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef sbientje het volgende:

[..]

ja maar volgende week is ie op zaterdag Hij stond er al bij ons, groot papier erop: 5 december. En een collega zei het ook nog, dus het zal wel kloppen
pi_75091102
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Zaterdagbesteller bestaat niet. Zaterdagmedewerker bedoel je (sorteren + bezorgen)... En ja, tuurlijk wordt het sorteren ook betaald, zal helemaal mooi wezen als ze dat niet zouden doen
Ik ben zaterdagbesteller hoor Wil je mij even niet ontkennen
pi_75091157
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik ben zaterdagbesteller hoor Wil je mij even niet ontkennen
Serieus? Breng je alleen maar post rond?
Het kan ook zijn dat dat toevallig je rooster is, maar dat je gewoon 'zaterdagmedewerker' bent.
pi_75091191
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:08 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat dat toevallig je rooster is, maar dat je gewoon 'zaterdagmedewerker' bent.
Nee ik ben zaterdagbesteller en breng dus post rond én sorteer de post.
pi_75091332
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:10 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nee ik ben zaterdagbesteller en breng dus post rond én sorteer de post.
Ok, dan hebben ze dus de naam veranderd, want toen ik er begon, was het nog zaterdagmedewerker
Anyway, we bedoelen hetzelfde dus
pi_75091344
ok bedankt voor de antwoorden.

ik moet sorteren+bestellen, voor de wijk te bestellen krijg je 3.5uur maar kan dus uitlopen afhankelijk van de hoeveelheid.

op mijn contract staat ''arbeidsovereenkomst zaterdagbesteller voor bepaalde tijd'' en bij arbeidsduur staat gemiddeld 3,00 uur.

beetje wazig allemaal..
pi_75091510
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:16 schreef maknetron het volgende:
ok bedankt voor de antwoorden.

ik moet sorteren+bestellen, voor de wijk te bestellen krijg je 3.5uur maar kan dus uitlopen afhankelijk van de hoeveelheid.

op mijn contract staat ''arbeidsovereenkomst zaterdagbesteller voor bepaalde tijd'' en bij arbeidsduur staat gemiddeld 3,00 uur.

beetje wazig allemaal..
Ik heb ook een contract van 4 uur per week. Ik zit er altijd overheen. Die uren staan voor wat je minimaal moet kunnen werken (dus dat ze je niet voor maar 2 uur per week op laten dagen).
pi_75092441
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:28 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb ook een contract van 4 uur per week. Ik zit er altijd overheen. Die uren staan voor wat je minimaal moet kunnen werken (dus dat ze je niet voor maar 2 uur per week op laten dagen).
Ik ben zaterdagpostbode

Voor mijn wijk(en) staat 5uur 20 min ( ) en dat red ik meestal net. Maar net als vandaag dus niet. nou vind ik dat niet zo erg, want toen ik ingewerkt werd was ik ook steeds veel eerder klaar. Ik vind t trouwens echt prima werk, zowel het sorteren/zetten als bestellen...
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:59:21 #269
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75092454
Ik ben ook sinds vandaag dan zaterdagbesteller en ik heb een 3 uren contract maar ik maak er sowieso elke zaterdag min 5-6 uur van.

Je krijgt sowieso van alle zaterdagen de 3 uren betaald en de overuren krijg je de volgende maand uit betaald.
Ook lekker vandaag, er werd een rouwkaart van 16 november gevonden.
pi_75093659
Auch
pi_75093690
das vrij pijnlijk idd
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:36:32 #272
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75093835
Ja en nu is ie nog steeds niet weg. Maandag pas
pi_75094104
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:36 schreef Dionysiou het volgende:
Ja en nu is ie nog steeds niet weg. Maandag pas
haha die twee dagen kunnen er dan ook nog wel bij
pi_75094531
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:43 schreef sbientje het volgende:

[..]

Waarchijnlijk (hoop ik) hadden die mensen het overlijden al via-via vernomen, anders is het inderdaad erg pijnlijk. Maar als ik het voor het zeggen had gehad had ik er iemand (of mezelf) richting die geadresseerde om die rouwkaart persoonlijk te overhandigen, met verontschuldigingen....
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:40 schreef Ohrpolster. het volgende:
Het belooft morgen een mooie dag met veel regen en wind te worden! (altijd als ik dat hier meldt valt het uiteindelijk wel mee )
En ja hoor het viel wel mee...was wel een lange dag (5.00 tot 14.30), maar had maar één wijk te lopen en toen ik de weg op ging was het mooi droog (en toen ik klaar was begon 't weer te regenen )
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:59:17 #275
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75094634
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:43 schreef sbientje het volgende:

[..]

Ja dat wel. Maar dit soort rariteiten geven TNT wel een slechte naam..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 november 2009 @ 21:03:23 #276
Maffe Fries
pi_75094795
Ik heb wel eens gehad dat een rouwkaart op de verkeerde vestiging lag, maar het naar de onze gefaxt was. Ik ben toen omdat ik er toch langs moest even langs die mensen gefietst en die waardeerden het wel. De volgende dag zat de kaart er overigens wel gewoon bij, dus die was gelukkig niet te laat.
pi_75095598
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:56 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Waarchijnlijk (hoop ik) hadden die mensen het overlijden al via-via vernomen, anders is het inderdaad erg pijnlijk. Maar als ik het voor het zeggen had gehad had ik er iemand (of mezelf) richting die geadresseerde om die rouwkaart persoonlijk te overhandigen, met verontschuldigingen....
[..]

En ja hoor het viel wel mee...was wel een lange dag (5.00 tot 14.30), maar had maar één wijk te lopen en toen ik de weg op ging was het mooi droog (en toen ik klaar was begon 't weer te regenen )
ik had regen toen ik naar vestiging ging (kwart voor 10) maar toen ik naar mijn wijk reed en tijdens het bestellen alleen een paar spatjes gehad. Wel ontieglijk veel wind, kwam het viaduct haast niet op en 3 keer waaide een envelop uit mijn handen. ik erachteraan met mijn armen vol post Zag er vast heel koddig uit
pi_75098390
Hallo allemaal,

Fijn om een plek te vinden met lotgenoten

Wilde even reageren op Maknetron, ben zelf namelijk druk bezig met t controleren van de uren administratie, toen ik begon dacht ik, dat zal wel kloppen, mooi niet dus! Dus krijg inzicht in waar je recht op hebt en controleer het, geef het ook aan als je langer doet over een wijk.

Succes alvast met de KNJ

Noordzuid
pi_75098971
Ben ik blij dat ik 5 december vrij genomen heb, ik heb altijd een hekel aan de Gamma als HAH
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 november 2009 @ 23:29:16 #280
Maffe Fries
pi_75099121
Ik heb komende zaterdag ook al vrij
pi_75100187
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:08 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

De naam van de functie is volgens mij toch echt "zaterdagbesteller", want zo staat het ook op de voorkant van de CAO.

Je opmerking over alleen maar bezorgen kan ik even niet plaatsen: iemand die alleen maar bezorgt is meestal een postBEZORGER. Je hebt ook zaterdagbestellers die alleen maar bezorgen, maar dat zijn nog steeds zaterdagbestellers, want ze zouden indien nodig wel MOGEN sorteren, dit itt postbezorgers.

Naast zaterdagbesteller worden ook wel de termen zaterdagwerker en zaterdagpostbode gebruikt, maar dat zijn gewoon synoniemen (besteller is gewoon een ander woord voor postbode).
pi_75100222
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb komende zaterdag ook al vrij
Ik ook
Noot noot.
pi_75105106
Ik niet Hopelijk krijgen we een zak pepernoten. (a)
pi_75107790
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De naam van de functie is volgens mij toch echt "zaterdagbesteller", want zo staat het ook op de voorkant van de CAO.

Je opmerking over alleen maar bezorgen kan ik even niet plaatsen: iemand die alleen maar bezorgt is meestal een postBEZORGER. Je hebt ook zaterdagbestellers die alleen maar bezorgen, maar dat zijn nog steeds zaterdagbestellers, want ze zouden indien nodig wel MOGEN sorteren, dit itt postbezorgers.

Naast zaterdagbesteller worden ook wel de termen zaterdagwerker en zaterdagpostbode gebruikt, maar dat zijn gewoon synoniemen (besteller is gewoon een ander woord voor postbode).
Stond ook al duidelijk in de link die ik neerzette
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:37 schreef MissSpooky het volgende:
Ik niet Hopelijk krijgen we een zak pepernoten. (a)
Dat heten kruidnoten.
pi_75108140
Ik vind van niet
pi_75108926
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:45 schreef MissSpooky het volgende:
Ik vind van niet
Tss Limburgers hebben gewoon geen verstand van de Nederlandse taal.
pi_75109220
  zondag 29 november 2009 @ 15:12:51 #288
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75110368
Wel veel dames bij de TNT zeg trouwens..

Ik heb 2 januari vrij genomen.
pi_75110568
Dan mis je de rustigste dag van het hele seizoen. De 2 dagen ervoor zijn de brievenbussen dicht
  zondag 29 november 2009 @ 15:28:21 #290
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75110801
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef gelebeer het volgende:
Dan mis je de rustigste dag van het hele seizoen. De 2 dagen ervoor zijn de brievenbussen dicht
Ach
De dag ervoor slaap ik meestal niet dus dan heb ik al 1 dag om bij te komen, en dan nog in mijn ritme komen
pi_75112686
Bevestiging van ontslagbrief gehad! Ik treed 20 december officieel uit dienst. 12 december is m'n laatste werkdag, omdat ik de 19e uberhaupt al niet kon werken. Wel nog even snel m'n kerstpakket zien mee te pikken .

M'n vriend heeft overigens op dezelfde dag als ik z'n ontslagbrief ingeleverd, met exact dezelfde inhoud alleen andere namen, maar hij mag pas de 28e weg.. Snap jij het, snap ik het..
  zondag 29 november 2009 @ 16:27:42 #292
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75112703
Waarom gaan jullie weg
  zondag 29 november 2009 @ 16:28:27 #293
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75112731
En ik werd net gebeld door mijn teamleider ze willen me een 1 jaar contract geven. Eerst zou ik een 12 maanden contract krijgen

Zit ik dan echt 1 jaar vast bij TNT? Want heb altijd een 0 uren contract gehad.
pi_75112836
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:27 schreef Dionysiou het volgende:
Waarom gaan jullie weg
Ik ga weg omdat ik psychologie studeer en een bijbaantje heb gevonden wat daar bij aansluit en ook nog is ongeveer de helft meer gaat verdienen . Ik heb verder niet de ambitie om de rest van m'n leven post te bezorgen .

M'n vriend gaat weg omdat hij inmiddels bijna klaar is met studeren, al 3 dagen per week betaald werkt en de overige 2 dagen gewoon naar school moet. De zaterdag dan ook nog bij de post werken wordt een beetje teveel van 't goeie.

Enne; 12 maanden is gewoon een jaar?
Je zit overigens niet echt "vast" hoor, ik had ook een jaarcontract nu, maar je mag gewoon tussentijds opzeggen, mits je maar een maand opzegtermijn aanhoud!
  zondag 29 november 2009 @ 16:50:38 #295
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75113473
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik ga weg omdat ik psychologie studeer en een bijbaantje heb gevonden wat daar bij aansluit en ook nog is ongeveer de helft meer gaat verdienen . Ik heb verder niet de ambitie om de rest van m'n leven post te bezorgen .

M'n vriend gaat weg omdat hij inmiddels bijna klaar is met studeren, al 3 dagen per week betaald werkt en de overige 2 dagen gewoon naar school moet. De zaterdag dan ook nog bij de post werken wordt een beetje teveel van 't goeie.

Enne; 12 maanden is gewoon een jaar?
Je zit overigens niet echt "vast" hoor, ik had ook een jaarcontract nu, maar je mag gewoon tussentijds opzeggen, mits je maar een maand opzegtermijn aanhoud!
Foutje. Ze wouden me eerst een 6 maanden contract aanbieden na de proefper. nu 12 maanden.
pi_75114429
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:28 schreef Dionysiou het volgende:
En ik werd net gebeld door mijn teamleider ze willen me een 1 jaar contract geven. Eerst zou ik een 12 maanden contract krijgen

Zit ik dan echt 1 jaar vast bij TNT? Want heb altijd een 0 uren contract gehad.
Nee hoor, je kan gewoon ontslag nemen (met een maand opzegtermijn).
  zondag 29 november 2009 @ 17:21:24 #297
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75114491
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:19 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan gewoon ontslag nemen (met een maand opzegtermijn).
Ohh, oki

Wel frappant zoals meerdere zeggen waar ik gister contact mee had. Ze willen enorm veel mensen ontslaan maar bij ons blijven er maar mensen komen.
pi_75114552
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:21 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Ohh, oki

Wel frappant zoals meerdere zeggen waar ik gister contact mee had. Ze willen enorm veel mensen ontslaan maar bij ons blijven er maar mensen komen.
Ik zie ook steeds nieuwe mensen maar dat zijn alleen maar jongeren.
  zondag 29 november 2009 @ 17:24:43 #299
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75114604
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:23 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik zie ook steeds nieuwe mensen maar dat zijn alleen maar jongeren.
Ok

Iemand vertelde dat ze eerst 3 gasten van 16~18 in opleiding hadden in hun proefperiode als zaterdag besteller maar zijn er gewoon niet door heen gekomen
Zijn ze zo streng?
pi_75115169
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:24 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Ok

Iemand vertelde dat ze eerst 3 gasten van 16~18 in opleiding hadden in hun proefperiode als zaterdag besteller maar zijn er gewoon niet door heen gekomen
Zijn ze zo streng?
Geen idee. Ik kwam er makkelijk doorheen Ik weet van een iemand dat diegene het absoluut niet meer zag zitten toen ze halverwege haar (vrij kleine) wijk was Die heb ik daarna dan ook nooit meer gezien, die heeft zelf ontslag genomen.
Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, aangezien je eerste werkdag soepel verliep
pi_75115194
En vol.

Link naar volgende topic:
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 48 KNJ!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')