abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74679313
tvp
pi_74679981
Post loopt terug? Nou, vandaag niets van gemerkt. Twee wijken gelopen, 1 waar een uur voor staat, en 1 waar 1.45 uur voor staat. Totale hoeveelheid: 2 oranje tassen, en 10 (tien!) grijze! Ik moest nog een extra keer terug naar het depot fietsen, want het paste niet meer in de onderbus.

Ik vernam trouwens dat de vakbonden van FNV die eerder hadden aangekondigd hun post onder te brengen bij Sandd hier toch van af hebben gezien. Dit omdat ze zich de woede van veel leden op de hals hadden gehaald, om maar te zwijgen van de opzeggingen!

Nu nog even met zijn allen een boze brief sturen naar de TV-Gids waarop je geabonneerd bent (mits dit de Veronica, KRO, NCRV of Avrogids is) waarin je je abonnement opzegt, met opgaaf van reden, en wellicht keren ze dan ook op hun schreden terug. Minder leden betekent immers minder zendtijd!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_74683207
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:58 schreef Sapphira het volgende:
Ohh wat was het druk vandaag! Heel veel geadresseerde en ongeadresseerde "eigen huis" magazines.
Ik was net 15 minuten bezig, struikel ik over een soort van bloembak die gemaakt is van straatstenen.
Grote scheur in mijn broek (niet eens van TNT..) en een grote bloedende schaafwond op mijn linkerknie.
Au en zonde.

Morgen ook weer half negen beginnen. Ik ben nou al een paar weken niet gevraagd om doordeweeks te werken terwijl ik normaal platgebeld word. Zouden ze de vaste werkers extra uren willen laten maken ipv dat die zaterdagwerkertjes (zoals ik) uurtjes inpikken?
Ik ga morgen in ieder geval even melden dat ik volgende week drie dagen beschikbaar ben. Ben benieuwd.
pi_74694932
Wat een irritante C1000-blaadjes met die halve flappen voor en achter

Verder wel weer gelachen toen ik bij een huis vlakbij de brievenbus stond en er iemand ineens de deur open deed. Ik hoorde dat de deur open zou gaan maar die vrouw die de deur open deed schrok zich kapot
Ik heb ook wel eens zo'n schrikmomentje, dat als je net de post in de brievenbus doet, het er aan de andere kant gelijk uitgetrokken wordt.
pi_74697134
Inderdaad een kut C1000, en had ook een schikmoment. Ik doe zo de post in de brievenbus, doet de man die daar woont zo opeens de deur open. En wie heeft er ook gratis postzegels en 3 briefkaarten voor sinterklaas?
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_74697376
Wat een schijtdag vandaag zeg. Veel te veel post, klote HAH van de Jumbo en de hele tijd regen. En toen ik eindelijk thuis was kwam ik erachter dat het formulier van de aangetekende brieven nog in mn zak zat
Out for my own, to live my own way...
pi_74698030
Die c1000 was inderdaad enorm irritant.

Ik ga nou waarschijnlijk toch over naar een andere wijk. Vorige week was echt dramatisch (was m'n eerste keer alleen). En vandaag had ik de halve wijk, maar ze denken dat t verstandig is dat ik een kleinere wijk ga doen. Die ook dichterbij is. Die ik nu heb is 4 uur namelijk... Dus waarschijnlijk alleen a.s. week nog en dan weer een andere wijk uit m'n hoofd gaan leren.
pi_74698649
Ik kreeg te horen dat er vanaf deze week je overuren niet meer krijgt uitbetaald. Nou dat is kl*te zeg... Ik loop elke week 3 bestellingen met een uitloop van telkens een half uur omdat ik elke keer terug naar het depot moet fietsen . En uiteraard staan er voor de dagen met meer post evenveel tijd als normaal.

Kan volgens mij dan beter vrijwilligerswerk doen bij de Sint want daar vroegen ze nog mensen
pi_74701475
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:10 schreef greatchampion het volgende:
Ik kreeg te horen dat er vanaf deze week je overuren niet meer krijgt uitbetaald. Nou dat is kl*te zeg... Ik loop elke week 3 bestellingen met een uitloop van telkens een half uur omdat ik elke keer terug naar het depot moet fietsen . En uiteraard staan er voor de dagen met meer post evenveel tijd als normaal.

Kan volgens mij dan beter vrijwilligerswerk doen bij de Sint want daar vroegen ze nog mensen
Inderdaad, dit kwam als een donkere wolk bij ons op de werkvloer binnen. Iedereen was boos en verbaasd! Maandag gaan 4 of 5 collega's van ons naar de bond in Zwolle, en dan weten wij ook iets meer. Verhaal halen bij de TC's en uiteraard bij de vestigingsmanager 'waarom worden de overuren niet meer uitbetaald?' hebben ze geen antwoord op.

Ging zelfs even verhaal halen bij de TC waarom de post voor een wijk dat al ruim 3 uur klaar stond, (er lag nog post in de sorteerkast van alle wijken, stapel van een halve blauwe bak) nog mee moest, klaar is klaar. Ik wilde 't best bestellen onder het mom van 'als jij mijn overuren noteert, wil ik 't best bestellen' ... met als tegenreactie 'welke overuren?' ... uiteindelijk trok ik maar aan het langste eind.

TNT gaat echt wel onze salarissen uitbetalen, ik heb voor deze week al ruim 5,55 uur overgewerkt, en de week daarvoor 1,5 uur. Dit is al 7,30 uur dat uitbetaald moet worden.

En dan begint voor ons a.s. maandag met weer complete nieuwe roosters, 2x keer aangepast voor zover, omdat sommige kasten te zwaar werden belast met 5 ingooiwijken of soms zelfs 6.

Ze willen mijn moeder ook al wegwerken, terwijl ze pas een vernieuwde contract heeft van 15 uur (zo'n 3 weken geleden was dit 3 uur) en nu is ze helemaal niet ingeroosterd voor volgende week . Ook begint ze aan een collega overplaatsing van onze team naar een andere team, en een collega van die team gaat naar de onze. Want ze (niet mijn moeder) kan niet overweg met haar collega's ofzo

Ben benieuwd.... TNT gaat naar de kloten, mark my words...
I pwn u!
pi_74701838
Ik denk dat overuren nu in tijd uitbetaald gaan worden, dat ze dat bedoelen. Anders kan ik 't niet rijmen met de aangekondigde vernieuwingen, o.a. het automatisch bijgeschreven krijgen van extra tijd als er HAH is op een ander dag dan dinsdag.
pi_74703406
Hoe werkt het trouwens met je VOG declareren? Krijg je hiervoor een formulier thuisgestuurd, moet je deze zelf van het internet halen of moet je die bij je TC gaan zoeken? Ik heb een maand geleden mijn VOG ingeleverd en kreeg te horen dat ik een formulier thuis zou krijgen ofzo, maar heb nog niks ontvangen?

Ik wil het wel zo snel mogelijk regelen, aangezien ik binnekort ga stoppen bij TNT
pi_74708538
quote:

Dat gaan ze mij niet flikken, no way! Ik ben altijd heel meewerkend, spring bij bij andere teams als het nodig is, loop zonder mokken een extra wijk weg, ze kunnen me 's ochtends wakker bellen of ik eerder wil komen als er een zieke is, etc. Vind ik geen probleem. Maar ik verwacht wel dat dat allemaal netjes wordt uitbetaald, ik ben geen vrijwilligerswerk aan het doen! Gelukkig ben ik lid van een bond, dus mocht ik constateren dat men weigert mijn meeruren te betalen, dan bel ik eerst de bond, en vervolgens weiger ik tot nader order nog meeruren te maken. En nee, dat is geen werkweigering. Hooguit is er spraker van een betaalweigering van hun kant.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_74708546
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:54 schreef elManiaco het volgende:
Hoe werkt het trouwens met je VOG declareren? Krijg je hiervoor een formulier thuisgestuurd, moet je deze zelf van het internet halen of moet je die bij je TC gaan zoeken? Ik heb een maand geleden mijn VOG ingeleverd en kreeg te horen dat ik een formulier thuis zou krijgen ofzo, maar heb nog niks ontvangen?

Ik wil het wel zo snel mogelijk regelen, aangezien ik binnekort ga stoppen bij TNT
VOG regel je toch 1 maand nadat je bent begonnen? Niet 1 maand voor het weggaan

Maar volgens mij moest je het kassa bonnetje inleveren en iets invullen voor declaratie.
pi_74708606
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik denk dat overuren nu in tijd uitbetaald gaan worden, dat ze dat bedoelen. Anders kan ik 't niet rijmen met de aangekondigde vernieuwingen, o.a. het automatisch bijgeschreven krijgen van extra tijd als er HAH is op een ander dag dan dinsdag.
Dat doen ze wel bij de fulltimers (in de zin van overuren = meer dan 37 uur per week). Deeltijdwerkers krijgen het gewoon in geld. Logisch: ik doe graag wat extra's omdat ik het extra geld goed kan gebruiken, op nog meer verlofuren zit ik echt niet te wachten, ik heb nog uren zat staan!
pi_74708625
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:06 schreef Bloemhof het volgende:
En wie heeft er ook gratis postzegels en 3 briefkaarten voor sinterklaas?
Mijn zusje is er heel gelukkig mee
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:54 schreef elManiaco het volgende:

Dat werd toch op een van je eerste salarisstroken bijgeschreven?
pi_74708983
quote:

Ik heb hier nog niks van gehoord, maar dat komt vast omdat ik niet sorteer.
Maar als het zo is.. Dan zoek ik wel een ander baantje..
pi_74714306
is dat van die overuren niet uitbetaald krijgen bij Toekomst VBG?? Dan klopt het, want je hebt een dienst waar tijd voor staat...en die tijd krijg je.
Lagzame mensen zijn hierdoor de lul en de snelle mensen hebben mazzel.
Er word verder ook met scenario's druk, rustig enz. gewerkt, daardoor moet het te halen zijn.
Gebeuren er onverwachtse dingen, dan komt er in overleg natuurlijk wel een extra uurtje bij.

Leuk om te weten is dat alle postbezorgerwijken krapper gezet zijn en de postbode wijken er tijd bij hebben gekregen.
pi_74714545
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:45 schreef Troeta het volgende:
is dat van die overuren niet uitbetaald krijgen bij Toekomst VBG?? Dan klopt het, want je hebt een dienst waar tijd voor staat...en die tijd krijg je.
Lagzame mensen zijn hierdoor de lul en de snelle mensen hebben mazzel.
Er word verder ook met scenario's druk, rustig enz. gewerkt, daardoor moet het te halen zijn.
Gebeuren er onverwachtse dingen, dan komt er in overleg natuurlijk wel een extra uurtje bij.

Leuk om te weten is dat alle postbezorgerwijken krapper gezet zijn en de postbode wijken er tijd bij hebben gekregen.
Alleen jammer dat die scenario's bij ons zelden kloppen.
pi_74714673
idd volgens mij snappen veel mensen het hier niet enw ordt er het verkeerde woord gebruikt.."overuren"

Wat echter bedoeld wordt is dat de uitloop niet meer betaald wordt en dat je gewoon vaste tijden krijgt voor een bepaalde dienst.
Geen paniek dus mensen..behalve als je sloom bent
pi_74716211
quote:
Op zondag 15 november 2009 12:21 schreef tntster het volgende:
idd volgens mij snappen veel mensen het hier niet enw ordt er het verkeerde woord gebruikt.."overuren"

Wat echter bedoeld wordt is dat de uitloop niet meer betaald wordt en dat je gewoon vaste tijden krijgt voor een bepaalde dienst.
Geen paniek dus mensen..behalve als je sloom bent
Ik begrijp wel degelijk wat hier bedoeld wordt, maar ik heb even de nieuwe tijden mogen inzien en de schrik sloeg mij om het hart! Die looptijden gaan nog wel, maar die voorbereidingstijden! Voor sommige ochtendwijken krijg je nog maar iets van een half uur! En dat is onhaalbaar! Dat betekent absoluut niet dat je sloom bent, want dan zou ineens iedereen sloom geworden zijn, inclusief fulltimers met 30+ dienstjaren. En van die scenario's klopt ongetwijfeld geen reet, ze kunnen nu al slecht voorspellen. Dan staan de blauwe bakken tot het plafond, loopt de VOS 3 kwartier uit, en dan moet er nog genut worden! Op dat soort dagen ga ik al gauw minstens een half uur over m'n tijd, en dat moeten ze gewoon betalen wat mij betreft.
pi_74716384
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik begrijp wel degelijk wat hier bedoeld wordt, maar ik heb even de nieuwe tijden mogen inzien en de schrik sloeg mij om het hart! Die looptijden gaan nog wel, maar die voorbereidingstijden! Voor sommige ochtendwijken krijg je nog maar iets van een half uur! En dat is onhaalbaar! Dat betekent absoluut niet dat je sloom bent, want dan zou ineens iedereen sloom geworden zijn, inclusief fulltimers met 30+ dienstjaren. En van die scenario's klopt ongetwijfeld geen reet, ze kunnen nu al slecht voorspellen. Dan staan de blauwe bakken tot het plafond, loopt de VOS 3 kwartier uit, en dan moet er nog genut worden! Op dat soort dagen ga ik al gauw minstens een half uur over m'n tijd, en dat moeten ze gewoon betalen wat mij betreft.
Eensch!

Wie betaald mij als het vossen langer duurt dan normaal of wanneer de rode bakken veels te laat klaar zijn? Dit komt regelmatig voor.

Hier zijn de tijden van het voorbereiden en bestellen ook flink naar beneden geschroefd.
pi_74716843
Het is helaas toch wel te doen, als er een scenario is wat klopt en de postverdeler goed zijn werk doet.
Alleen voor de echt langzame mensen is het een hel geworden en het blijft zowiezo kut om op deze manier te werken.

Als zaterdagwerker of deeltijdwerker is het het beste om geen vaste diensten meer te doen, maar lekker kantjes gaat lopen die je ruim binnen de tijd kan halen en bijspringen waar nodig, dan krijg je wel gewoon je uurtjes.
pi_74720269
Ik vraag me af of ik mijn HAH wel vergoed krijg en of het ook mogelijk is om overuren te laten betalen.
Ik loop elke week ongeveer een half uur langer ( kwartier uitloop per wijk)
pi_74722380
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:58 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ik vraag me af of ik mijn HAH wel vergoed krijg en of het ook mogelijk is om overuren te laten betalen.
Ik loop elke week ongeveer een half uur langer ( kwartier uitloop per wijk)
Als er HAH is dan wordt er een bepaalde tijd opgeteld bij de tijd die voor een wijk staat. Ligt meestal rond de 15 minuten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')