abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74945169
Je wordt er toch simpel van, al dat gezeik over ontslagen. Bij ons meldde een TC zelfs bij het zien van (wederom) een ontslagbrief, dat het alleen maar verstandig was om op te stappen, omdat er toch geen toekomst meer in TNT zit voor ons.. het ergste is nog wel dat ie nog gelijk heeft ook..
pi_74945541
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:03 schreef sbientje het volgende:
kerstkaarten? nu al?
Jup. Vorig jaar waren ze er hier ook al vroeg bij. Ach, onze achtertuin is ook al versierd En het duurt nog maar een maand
pi_74973234
Yay, ik heb een andere, leuke baan gevonden die ik naast mijn freelance-opdrachten kan gaan doen. Dat betekent dat ik TNT Post na een boel jaartjes gedag kan gaan zeggen. Ik begin 30 november officieel bij mijn nieuwe werkgever en ik denk dat ik december ook nog even meepik.

Maar als ik nu in december ontslag neem met inachtneming van de opzegtermijn, wanneer ben ik er dan echt klaar mee? Ik laat mijn verlofdagen gewoon uitbetalen. Dat kan toch gewoon?
pi_74976596
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Geen regen gehad toen ik aan het lopen was

Wel de eerste lading kerstkaarten
Kreeg de eerste al in oktober
I pwn u!
pi_74998451
Vandaag verschrikkelijk veel post. En die Vacansoleilboeken waren irritant. Wehkampdikte
pi_75003932
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:18 schreef silliegirl het volgende:
Je wordt er toch simpel van, al dat gezeik over ontslagen. Bij ons meldde een TC zelfs bij het zien van (wederom) een ontslagbrief, dat het alleen maar verstandig was om op te stappen, omdat er toch geen toekomst meer in TNT zit voor ons.. het ergste is nog wel dat ie nog gelijk heeft ook..
Ach, dat gelul van die TC's over ontslagen. Akkoord, de post wordt minder, maar vergelijk nu eens het aantal fulltimers met vroeger. Wij hebben er nog maar 8, met de postbode-plus meegeteld. En dat vergeten ze steeds. Vroeger maakte ik 2 wijken klaar, nu soms wel 6! Dus de totale hoeveelheid post die ik moet sorteren is meer dan vroeger, ook al is het aantal poststukken per wijk minder. Maar het hele beleid van TNT is erop gericht om ons in te peperen hoe slecht het wel niet gaat met het bedrijf, om ons maar te bewegen uit ons zelf weg te gaan. Iedere dag dat er weinig post is komt de TC tig keer langs om tegen ons te zeggen hoe rustig het wel niet is, maar op de drukke dagen zie je hem niet. Verder staat dat blaadje MAIL! iedere keer vol over klanten die bij ons zouden weggaan (en niet zelden blijkt dat verhaal dan tamelijk voorbarig te zijn, of zelfs verzonnen) maar over klanten die terugkomen zwijgen ze als het graf:
-Gamma en Karwei zouden per september weggaan, naar Sandd. Bij Sandd wisten ze van niets (sowieso vreemd verhaal, want die doen niet eens ongeadresseerd) en we hebben ze ook nog steeds
-FNV zou weggaan. Naderhand bleek dat ze het alleen nog maar overwogen hadden, en niets concreets getekend hadden, en uiteindelijk toch hadden besloten bij TNT te blijven.

Een bedrijf dat in crisistijd nog steeds 100 miljoen winst weet te maken in 1 kwartaal doet het heus zo slecht niet. De reden dat TNT van al die dure bestellers "oude stijl" af wil is dan ook helemaal niet omdat er geen werk meer voor ze is, maar simpelweg om ze te kunnen vervangen voor goedkopere krachten, de postbezorgers. Als het echt slecht zou gaan met TNT, of zou dreigen te gaan, zouden ze dan zo actief bezig zijn met nieuwe bezorgers werven? Als er toch geen reet post is, heb je toch ook minder bezorgers nodig? Zelfs nu, nu bekend is dat we per 1 januari een aantal grote klanten verliezen (Veronica, AKN, een deel van de overheidspost) gaat het aannemen van pbz's nog ongehinderd door.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_75008544
Net even dat hele blaadje (MAIL! geloof ik) doorgelezen en als ik het goed begrijp krijgt iedereen die bij Productie werkt binnenkort een gesprek waarin wordt verteld hoe je toekomst er bij TNT uit zal zien (waarschijnlijk slecht dus ). Ik maak me in ieder geval nergens zorgen over en wacht rustig dat gesprek af. Misschien zijn er nu al heel veel medewerkers die opstappen omdat TNT zo groot aankondigt dat het ontzettend slecht gaat en zijn er uiteindelijk helemaal geen, of veel minder, gedwongen ontslagen nodig.
Tok.
pi_75009811
Wat, gaat de Veronica weg bij TNT?
pi_75010990
Ja die gaat weg per 1 januari, stond pas ook in een of ander blaadje.
Bij ons valt deze week maar weinig te werken helaas, dan mis ik toch wel wat gezelligheid van de werkvloer..hoewel je merkt dat mensen minder lachen..
Hopelijk wordt de kerst toch wat drukker, er is hier nog niet veel van te merken.
pi_75047447
Het belooft morgen een mooie dag met veel regen en wind te worden! (altijd als ik dat hier meldt valt het uiteindelijk wel mee )
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:23:56 #211
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_75051279
Vandaag valt het nog wat mee gelukkig. Alleen vanochtend toen ik naar het werk fietste werd ik even nat. Tijdens de bestelling heb ik tot nu toe alleen maar zon gehad. :-)
Nothing is what it seems
pi_75051798
Ik ben bang dat het morgen weer een drukke dag gaat worden, qua post volume. Denk dat we die Makro's krijgen en morgen takke weer.
pi_75052021
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:40 schreef Zipportal het volgende:
Ik ben bang dat het morgen weer een drukke dag gaat worden, qua post volume. Denk dat we die Makro's krijgen en morgen takke weer.
ik vrees meer voor over 2 weken... na sinterklaas (dus kerstkaarten) en volgens mij dan ook makro, of zou die een weekje opschuiven?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_75054238
Vandaag was het prima te doen, weinig post en geen (nee echt niet ) HAH!
Ik zag de kerstpakketten ook al staan
pi_75056900
Hmm krijg net een brief van TNT pakketservice met daarin de vraag of ik de inhoud en waarde van een pakket wil opgeven dat voor mij bij de douane ligt. Begrijpelijk dat ze dit graag willen weten..
Alleen wat ik zo raar vind; Er zit een brief bij die degene die het heeft verzonden heeft moeten invullen MET DAAROP de inhoud en waarde beschreven..!!!

Ben ik nu dom, of heeft de douane/tnt nou gewoon een enorm nutteloze en omslachtige manier van paketten uit het buitenland bezorgen?
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:48:50 #216
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75060991
JAAAAAAA JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Morgen mijn 1e dag bij TNT Post Alkmaar!
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_75061043
Gefeliciteerd! Veel plezier morgen.

Ik heb vandaag mijn kledingformulier gekregen.
Onder de lichaamsafmetingen die ik moet invullen staat er ook Confectiematen met daaronder blazer, pantalon/rok, blouse, enz met daarnaast een leeg vakje.
Moet ik hier zelf maten invullen?
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:07:15 #218
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75061526
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:50 schreef Sapphira het volgende:

Onder de lichaamsafmetingen die ik moet invullen staat er ook Confectiematen met daaronder blazer, pantalon/rok, blouse, enz met daarnaast een leeg vakje.
Dankje!

Weet niet. Ik kreeg ook zo'n formulier heb de confectie maten niet ingevuld alleen de tabel daarboven zeg maar.
Maar ik kreeg naar dat ik al het schrijfwerk had opgestuurd weer een brief dat ik mijn kleding online moest bestellen. Maar ik kan niet inloggen.
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_75063191
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:50 schreef Sapphira het volgende:

ik heb dat op internet gedaan, en idd mijn normale kledingmaten ingevuld in die vakjes bij confectiematen
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_75063209
Hoi,
Ik ben zaterdagmedewerker bij TNT post en moet een vakkennistoets doen.
Daarin staan begrippen die ik nog nooit heb gehoord.
Iemand bereid om mij te helpen?
pi_75063301
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:10 schreef Joppah het volgende:
Hoi,
Ik ben zaterdagmedewerker bij TNT post en moet een vakkennistoets doen.
Daarin staan begrippen die ik nog nooit heb gehoord.
Iemand bereid om mij te helpen?
Je kunt de begrippen hier sowieso wel neergooien.
Ik heb nog nooit een vakkennistoets hoeven doen Houden zo!
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:16:17 #222
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75063371
Ik ben best een beetje zenuwachtig voor morgen
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:23:55 #223
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75063573
Weet iemand trouwens wanner je het geld terug krijgt wat je hebt moeten betalen voor de VOG?
pi_75063640
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:16 schreef Dionysiou het volgende:
Ik ben best een beetje zenuwachtig voor morgen
niet nodig joh, komt goed
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:23 schreef Dionysiou het volgende:
Weet iemand trouwens wanner je het geld terug krijgt wat je hebt moeten betalen voor de VOG?
volgens mij de eerstvolgende maand nadat je m hebt ingeleverd Dus meestal bij je 2e of 3e salaris als het goed is. Die van mij is van de week opgestuurd, dus ik denk dat ie er rond de kerst bij is..
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:29:27 #225
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75063718
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:26 schreef sbientje het volgende:

[..]

niet nodig joh, komt goed
[..]

volgens mij de eerstvolgende maand nadat je m hebt ingeleverd Dus meestal bij je 2e of 3e salaris als het goed is. Die van mij is van de week opgestuurd, dus ik denk dat ie er rond de kerst bij is..
Haha, nja ik bezorg al vanaf mijn jeugd foldertjes en nu al 2.5 jaar ochtendkranten dus weet wel wát van het bezorgen. Maar sorteren etc. niet haha.
En het bezorg systeem van de postbodes met de tassen etc.
Wel lekker dat ik sinds 20 nov. 17 ben geworden. Val ik weer in een groep hoger met loon .

Ah oke. Ik heb niet echt mazzel. Want ik zit nu precies in de sinterklaas/kerst/nieuwjaar tijd met de training. Dus ik mag straks volop aan de slag als ik klaargestoomd ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')