Jup. Vorig jaar waren ze er hier ook al vroeg bij. Ach, onze achtertuin is ook al versierdquote:
Kreeg de eerste al in oktoberquote:Op maandag 23 november 2009 15:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Geen regen gehad toen ik aan het lopen was![]()
Wel de eerste lading kerstkaarten
Ach, dat gelul van die TC's over ontslagen. Akkoord, de post wordt minder, maar vergelijk nu eens het aantal fulltimers met vroeger. Wij hebben er nog maar 8, met de postbode-plus meegeteld. En dat vergeten ze steeds. Vroeger maakte ik 2 wijken klaar, nu soms wel 6! Dus de totale hoeveelheid post die ik moet sorteren is meer dan vroeger, ook al is het aantal poststukken per wijk minder. Maar het hele beleid van TNT is erop gericht om ons in te peperen hoe slecht het wel niet gaat met het bedrijf, om ons maar te bewegen uit ons zelf weg te gaan. Iedere dag dat er weinig post is komt de TC tig keer langs om tegen ons te zeggen hoe rustig het wel niet is, maar op de drukke dagen zie je hem niet. Verder staat dat blaadje MAIL! iedere keer vol over klanten die bij ons zouden weggaan (en niet zelden blijkt dat verhaal dan tamelijk voorbarig te zijn, of zelfs verzonnen) maar over klanten die terugkomen zwijgen ze als het graf:quote:Op maandag 23 november 2009 19:18 schreef silliegirl het volgende:
Je wordt er toch simpel van, al dat gezeik over ontslagen. Bij ons meldde een TC zelfs bij het zien van (wederom) een ontslagbrief, dat het alleen maar verstandig was om op te stappen, omdat er toch geen toekomst meer in TNT zit voor ons.. het ergste is nog wel dat ie nog gelijk heeft ook..
ik vrees meer voor over 2 weken... na sinterklaas (dus kerstkaarten) en volgens mij dan ook makro, of zou die een weekje opschuiven?quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:40 schreef Zipportal het volgende:
Ik ben bang dat het morgen weer een drukke dag gaat worden, qua post volume.Denk dat we die Makro's krijgen en morgen takke weer.
Dankje!quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:50 schreef Sapphira het volgende:
Gefeliciteerd!Veel plezier morgen.
![]()
Ik heb vandaag mijn kledingformulier gekregen.
Onder de lichaamsafmetingen die ik moet invullen staat er ook Confectiematen met daaronder blazer, pantalon/rok, blouse, enz met daarnaast een leeg vakje.
Moet ik hier zelf maten invullen?
ik heb dat op internet gedaan, en idd mijn normale kledingmaten ingevuld in die vakjes bij confectiematenquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:50 schreef Sapphira het volgende:
Gefeliciteerd!Veel plezier morgen.
![]()
Ik heb vandaag mijn kledingformulier gekregen.
Onder de lichaamsafmetingen die ik moet invullen staat er ook Confectiematen met daaronder blazer, pantalon/rok, blouse, enz met daarnaast een leeg vakje.
Moet ik hier zelf maten invullen?
Je kunt de begrippen hier sowieso wel neergooien.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:10 schreef Joppah het volgende:
Hoi,
Ik ben zaterdagmedewerker bij TNT post en moet een vakkennistoets doen.
Daarin staan begrippen die ik nog nooit heb gehoord.![]()
Iemand bereid om mij te helpen?
niet nodig joh, komt goedquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:16 schreef Dionysiou het volgende:
Ik ben best een beetje zenuwachtig voor morgen
volgens mij de eerstvolgende maand nadat je m hebt ingeleverdquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:23 schreef Dionysiou het volgende:
Weet iemand trouwens wanner je het geld terug krijgt wat je hebt moeten betalen voor de VOG?
Haha, nja ik bezorg al vanaf mijn jeugd foldertjes en nu al 2.5 jaar ochtendkranten dus weet wel wát van het bezorgen. Maar sorteren etc. niet haha.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:26 schreef sbientje het volgende:
[..]
niet nodig joh, komt goed
[..]
volgens mij de eerstvolgende maand nadat je m hebt ingeleverdDus meestal bij je 2e of 3e salaris als het goed is. Die van mij is van de week opgestuurd, dus ik denk dat ie er rond de kerst bij is..
Gewoon doorsturenquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:56 schreef Joppah het volgende:
*Moeten brieven van de gemeente doorgestuurd worden naar curator of gewoon bezorgd bij gefailleerde/schuldenaar?
Eerst de blauwe bakken en daarna de post achter de rode kaart. Pas daarna begin je met de rest van de straten.quote:*Bij instraten post begin je dan met SMO en SMG??? of eerst attentiekaarten en herstelpost?
afhaalbericht is dat witte formuliertje dat achter het gele zit.quote:* Gerechterlijke brief met aanduiding NP bestaat uit: brief en akte, maar ook afhaalbericht?
volgens mij ookquote:En hoe zit dat bij R?
Haha ik wist alleen het antwoord op de eerste. Van de rest ken ik de afkortingen niet.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:56 schreef Joppah het volgende:
*Moeten brieven van de gemeente doorgestuurd worden naar curator of gewoon bezorgd bij gefailleerde/schuldenaar?
*Bij instraten post begin je dan met SMO en SMG??? of eerst attentiekaarten en herstelpost?
* Gerechterlijke brief met aanduiding NP bestaat uit: brief en akte, maar ook afhaalbericht?
En hoe zit dat bij R?
dat is bij mij ook nog altijd een hele bak (zo'n lage grote). Twee eigenlijk, want ik heb 2 wijken..quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon doorsturen
[..]
Eerst de blauwe bakken en daarna de post achter de rode kaart. Pas daarna begin je met de rest van de straten.
Vergeet niet de losse post die mogelijk in een andere kast voor je wijk ligt te wachten.
[..]
afhaalbericht is dat witte formuliertje dat achter het gele zit.
[..]
volgens mij ook
Ik kan altijd goed op mezelf schelden als ik vergeten ben de herstelpost te pakkenquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:25 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat is bij mij ook nog altijd een hele bak (zo'n lage grote). Twee eigenlijk, want ik heb 2 wijken..
Edit - die kaarten en herstelpost doe ik altijd als laatste, maar wat onzinnig dat dat uitmaakt![]()
wij hebben zon vrouw rondlopen die komt altijd verhaal halen als je per ongeluk in t verkeerde vakkie hebt gegooid (ik vergeet altijd op de geprinte straat te kijken als het 'echte' adres niet in mijn wijk valt bijv). dus dan denk je er wel weer aan haha.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik kan altijd goed op mezelf schelden als ik vergeten ben de herstelpost te pakken
Hier met Toekomst vbg ook helemaal niet veel herstelpost hoor. Was ervoor juist heel veel.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons is er nooit zoveel herstelpost, omdat het tijdens het sorteren al heen en weer gegooid wordt. Kost niet erg veel tijd. Maar goed, dit is nog voor toekomst vbg.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een hondeweer vandaag, gelukkig heb ik vrij, ben net m'n nest uit
Jij boftquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:08 schreef MissSpooky het volgende:
Bahbahbah, goor weer zeg. Maarrrr best weinig post en alweder geen HAH
En kerstontbijt over 2 weken.
Whahahaquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:56 schreef Dionysiou het volgende:
En zag ik de folders liggen en zei ik: Dat zijn de HAH's? Nou, toen was ik helemaal binnen!(Dankje FOK!ers
)
Wij kijken per straat die we hebben wat we nodig hebben (is zo'n mooie draaiboek van) bijv 6 stuks. Pakken we 6 HAH's en gooien we die achter al het post en daarna bundelen we het samen met elastiek. En als we bezorgen pakken we post en als zeg maar geen sticker hebben pak je de HAH die achterop zit.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Waar liggen jullie folders eigenlijk? Bij ons is dat afgemeten per wijk en zit in de blauwe bak, maar kan me nog herinneren dat we het 2 jaar terug in de vakjes moesten doen. Boven het vakje stond dan hoeveel HAH je er in moest gooien.
Dankjequote:
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:11 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
WhahahaIk spreek het in real life altijd wel voluit uit hoor
![]()
Leuk dat het zo goed ging!
De C1000-folders zitten altijd in de blauwe bakken ja, maar als het grote HAH is ligt er een klein stapeltje in de blauwe bakken met een briefje erbij van hoeveel extra HAH je moet pakken van de karren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Waar liggen jullie folders eigenlijk? Bij ons is dat afgemeten per wijk en zit in de blauwe bak, maar kan me nog herinneren dat we het 2 jaar terug in de vakjes moesten doen. Boven het vakje stond dan hoeveel HAH je er in moest gooien.
Wtf? Op zaterdag Gamma? Da's toch altijd op dinsdag? Ik wil geen Gamma op zaterdag!quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:54 schreef sbientje het volgende:
Volgende week zaterdag hebben we de gamma HAH. weet niet of ik daar blij mee ben, zal wel meer plek innemen dan de jumbo kraslot folder
ja maar volgende week is ie op zaterdagquote:Op zaterdag 28 november 2009 18:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wtf? Op zaterdag Gamma? Da's toch altijd op dinsdag? Ik wil geen Gamma op zaterdag!
je krijgt betaald voor 3,5 uur dan, en als je meer werkt kan je dat opgeven. Weet niet, ben je 3,5 uur aan het rondbrengen? Of doe je in die tijd ook sorteren?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef maknetron het volgende:
zo vandaag eerste dag als zaterdag besteller..
flinke doop gehad..
maar heb een paar vragen..
wat krijg ik nou precies betaald, alleen rondbrengen of ook sorteren?
heb een wijk van 3.5 uur, maar soms staan er bij een extra steunpunt nog 2 tassen, dus dan kan het ook 4 worden..
Zaterdagbesteller bestaat niet. Zaterdagmedewerker bedoel je (sorteren + bezorgen)... En ja, tuurlijk wordt het sorteren ook betaald, zal helemaal mooi wezen als ze dat niet zouden doenquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef maknetron het volgende:
flinke doop gehad..
heb een wijk van 3.5 uur, maar soms staan er bij een extra steunpunt nog 2 tassen, dus dan kan het ook 4 worden..
Je hebt de voorbereidingstijd en voor het wegbrengen van de wijk krijg je standaard een x aantal uurquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef maknetron het volgende:
flinke doop gehad..
Rondbrengen en sorteren. Je moet je wijk binnen de tijd kunnen lopen die ervoor staat, tenzij er HAH is, dan krijg je wat extra tijd (maar niet echt veel).quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef maknetron het volgende:
flinke doop gehad..
quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja maar volgende week is ie op zaterdagHij stond er al bij ons, groot papier erop: 5 december. En een collega zei het ook nog, dus het zal wel kloppen
Ik ben zaterdagbesteller hoorquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zaterdagbesteller bestaat niet. Zaterdagmedewerker bedoel je (sorteren + bezorgen)... En ja, tuurlijk wordt het sorteren ook betaald, zal helemaal mooi wezen als ze dat niet zouden doen
Serieus? Breng je alleen maar post rond?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik ben zaterdagbesteller hoorWil je mij even niet ontkennen
Nee ik ben zaterdagbesteller en breng dus post rond én sorteer de post.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:08 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Serieus? Breng je alleen maar post rond?
Het kan ook zijn dat dat toevallig je rooster is, maar dat je gewoon 'zaterdagmedewerker' bent.
Ok, dan hebben ze dus de naam veranderd, want toen ik er begon, was het nog zaterdagmedewerkerquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:10 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nee ik ben zaterdagbesteller en breng dus post rond én sorteer de post.
http://www.tntpost.nl/ove(...)besteller/index.aspx
Ik heb ook een contract van 4 uur per week. Ik zit er altijd overheen. Die uren staan voor wat je minimaal moet kunnen werken (dus dat ze je niet voor maar 2 uur per week op laten dagen).quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:16 schreef maknetron het volgende:
ok bedankt voor de antwoorden.
ik moet sorteren+bestellen, voor de wijk te bestellen krijg je 3.5uur maar kan dus uitlopen afhankelijk van de hoeveelheid.
op mijn contract staat ''arbeidsovereenkomst zaterdagbesteller voor bepaalde tijd'' en bij arbeidsduur staat gemiddeld 3,00 uur.
beetje wazig allemaal..
Ik ben zaterdagpostbodequote:Op zaterdag 28 november 2009 19:28 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik heb ook een contract van 4 uur per week. Ik zit er altijd overheen. Die uren staan voor wat je minimaal moet kunnen werken (dus dat ze je niet voor maar 2 uur per week op laten dagen).
haha die twee dagen kunnen er dan ook nog wel bijquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:36 schreef Dionysiou het volgende:
Ja en nu is ie nog steeds niet weg. Maandag pas![]()
Waarchijnlijk (hoop ik) hadden die mensen het overlijden al via-via vernomen, anders is het inderdaad erg pijnlijk. Maar als ik het voor het zeggen had gehad had ik er iemand (of mezelf) richting die geadresseerde om die rouwkaart persoonlijk te overhandigen, met verontschuldigingen....quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:43 schreef sbientje het volgende:
[..]
haha die twee dagen kunnen er dan ook nog wel bij
En ja hoor het viel wel mee...was wel een lange dag (5.00 tot 14.30), maar had maar één wijk te lopen en toen ik de weg op ging was het mooi droog (en toen ik klaar was begon 't weer te regenenquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:40 schreef Ohrpolster. het volgende:
Het belooft morgen een mooie dag met veel regen en wind te worden! (altijd als ik dat hier meldt valt het uiteindelijk wel mee)
Ja dat wel. Maar dit soort rariteiten geven TNT wel een slechte naam..quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:43 schreef sbientje het volgende:
[..]
haha die twee dagen kunnen er dan ook nog wel bij
ik had regen toen ik naar vestiging ging (kwart voor 10) maar toen ik naar mijn wijk reed en tijdens het bestellen alleen een paar spatjes gehad. Wel ontieglijk veel wind, kwam het viaduct haast niet opquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:56 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Waarchijnlijk (hoop ik) hadden die mensen het overlijden al via-via vernomen, anders is het inderdaad erg pijnlijk. Maar als ik het voor het zeggen had gehad had ik er iemand (of mezelf) richting die geadresseerde om die rouwkaart persoonlijk te overhandigen, met verontschuldigingen....
[..]
En ja hoor het viel wel mee...was wel een lange dag (5.00 tot 14.30), maar had maar één wijk te lopen en toen ik de weg op ging was het mooi droog (en toen ik klaar was begon 't weer te regenen)
De naam van de functie is volgens mij toch echt "zaterdagbesteller", want zo staat het ook op de voorkant van de CAO.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:08 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Serieus? Breng je alleen maar post rond?
Het kan ook zijn dat dat toevallig je rooster is, maar dat je gewoon 'zaterdagmedewerker' bent.
Ik ookquote:Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb komende zaterdag ook al vrij
Stond ook al duidelijk in de link die ik neerzettequote:Op zondag 29 november 2009 00:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De naam van de functie is volgens mij toch echt "zaterdagbesteller", want zo staat het ook op de voorkant van de CAO.
Je opmerking over alleen maar bezorgen kan ik even niet plaatsen: iemand die alleen maar bezorgt is meestal een postBEZORGER. Je hebt ook zaterdagbestellers die alleen maar bezorgen, maar dat zijn nog steeds zaterdagbestellers, want ze zouden indien nodig wel MOGEN sorteren, dit itt postbezorgers.
Naast zaterdagbesteller worden ook wel de termen zaterdagwerker en zaterdagpostbode gebruikt, maar dat zijn gewoon synoniemen (besteller is gewoon een ander woord voor postbode).
Dat heten kruidnoten.quote:Op zondag 29 november 2009 11:37 schreef MissSpooky het volgende:
Ik nietHopelijk krijgen we een zak pepernoten. (a)
Achquote:Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef gelebeer het volgende:
Dan mis je de rustigste dag van het hele seizoen. De 2 dagen ervoor zijn de brievenbussen dicht
Ik ga weg omdat ik psychologie studeer en een bijbaantje heb gevonden wat daar bij aansluit en ook nog is ongeveer de helft meer gaat verdienenquote:
Foutje. Ze wouden me eerst een 6 maanden contract aanbieden na de proefper. nu 12 maanden.quote:Op zondag 29 november 2009 16:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ga weg omdat ik psychologie studeer en een bijbaantje heb gevonden wat daar bij aansluit en ook nog is ongeveer de helft meer gaat verdienen. Ik heb verder niet de ambitie om de rest van m'n leven post te bezorgen
.
M'n vriend gaat weg omdat hij inmiddels bijna klaar is met studeren, al 3 dagen per week betaald werkt en de overige 2 dagen gewoon naar school moet. De zaterdag dan ook nog bij de post werken wordt een beetje teveel van 't goeie.
Enne; 12 maanden is gewoon een jaar?![]()
Je zit overigens niet echt "vast" hoor, ik had ook een jaarcontract nu, maar je mag gewoon tussentijds opzeggen, mits je maar een maand opzegtermijn aanhoud!
Nee hoor, je kan gewoon ontslag nemen (met een maand opzegtermijn).quote:Op zondag 29 november 2009 16:28 schreef Dionysiou het volgende:
En ik werd net gebeld door mijn teamleider ze willen me een 1 jaar contract geven. Eerst zou ik een 12 maanden contract krijgen
Zit ik dan echt 1 jaar vast bij TNT? Want heb altijd een 0 uren contract gehad.
Ohh, okiquote:Op zondag 29 november 2009 17:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan gewoon ontslag nemen (met een maand opzegtermijn).
Ik zie ook steeds nieuwe mensen maar dat zijn alleen maar jongeren.quote:Op zondag 29 november 2009 17:21 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ohh, oki
Wel frappant zoals meerdere zeggen waar ik gister contact mee had. Ze willen enorm veel mensen ontslaan maar bij ons blijven er maar mensen komen.
quote:Op zondag 29 november 2009 17:23 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik zie ook steeds nieuwe mensen maar dat zijn alleen maar jongeren.
Geen idee. Ik kwam er makkelijk doorheenquote:Op zondag 29 november 2009 17:24 schreef Dionysiou het volgende:
[..]Ok
Iemand vertelde dat ze eerst 3 gasten van 16~18 in opleiding hadden in hun proefperiode als zaterdag besteller maar zijn er gewoon niet door heen gekomen
Zijn ze zo streng?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |