En ik maar altijd denken dat hij Snelle Japie heettequote:Op woensdag 10 juni 2009 10:48 schreef -J-D- het volgende:
- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )
Wou ik precies zeggen!!quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:03 schreef eRrrrJeee het volgende:
dat woerkum en woudrichem 1 plaats zijn
Welquote:Op woensdag 10 juni 2009 11:13 schreef Rijpie het volgende:
de link naar topic #36 staat niet goed
tevens tvp
Er stonden in het vorige topic ook nog een paar...misschien kunnen die in de OP erbij...quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:03 schreef eRrrrJeee het volgende:
dat woerkum en woudrichem 1 plaats zijn
Ha Haquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:01 schreef LastRequest het volgende:
Haha, van het weekend werd er nog iemand bij ons in de auto uitgelachen omdat ze niet wist dat Gorkum en Gorinchem hetzelfde waren... toen vroeg ze voor de grap of Woudrichem dan ook anders moest, zei iedereen heel wijs van niet.. en nu zie ik hier van wel
In de Quest van deze maand heb ik hier toevallig iets over gelezen. Had te maken met treinreizen tussen diverse plaatsen, dat het daarvoor toch wel handig was om één tijd te hanteren.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef The_Mich het volgende:
In één van de vorige delen (ben even deeltje kwijt) stond dat er vroeger tijdverschil was tussen oost en west nederland.
Ben nu al een tijdje op zoek naar dez bron, maar kan het eigenlijk nergens vinden...
Wie helpt???
Hehe, dat wist ik nietquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:44 schreef zagevent het volgende:
Dat als je een [url= code invoert, met als url een youtubefilmpje, je een zelfgemaakte tekst onder het filmpje krijgt. Zo dus:
dit dus![]()
Krijg nou wat! Als ik op de bovenste versie klik wordt youtube.com in dit tablad geopend i.p.v in een nieuw tablad (Vista plus IE8). En als ik op de onderste versie klik dan wordt het wel gewoon (netzoals bij alle links) in een nieuw tablad geopend. Dus zoals het hoort.quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:44 schreef zagevent het volgende:
Dat als je een [url= code invoert, met als url een youtubefilmpje, je een zelfgemaakte tekst onder het filmpje krijgt. Zo dus:
dit dus![]()
Zou je dit stukje eens in willen scannen misschien of evt. naar me willen mailen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:15 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
In de Quest van deze maand heb ik hier toevallig iets over gelezen. Had te maken met treinreizen tussen diverse plaatsen, dat het daarvoor toch wel handig was om één tijd te hanteren.
Volgens mij is er iets van 6 minuten verschil tussen Maastricht en Den Haag, maar ik heb daar geen bron van.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef The_Mich het volgende:
In één van de vorige delen (ben even deeltje kwijt) stond dat er vroeger tijdverschil was tussen oost en west nederland.
Ben nu al een tijdje op zoek naar dez bron, maar kan het eigenlijk nergens vinden...
Wie helpt???
Ik neem aan dat je erachter kwam dat beide niet zo is? Canberra is de hoofdstad van Australië en Zuid-Afrika heeft er drie (uitvoerend/wetgevend/rechtsprekend) maar geen ervan is Johannesburg.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:39 schreef Kathryn.Janeway het volgende:
Dat Sydney de hoofdstad van Australie is en dat Johannesburg de hoofdstad van Zuid-Afrika is.
Hmmm Canberra is volgens mij de hoofdstad van Australie, niet Sydneyquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:39 schreef Kathryn.Janeway het volgende:
Dat Sydney de hoofdstad van Australie is en dat Johannesburg de hoofdstad van Zuid-Afrika is.
Eh, dat ja.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je erachter kwam dat beide niet zo is? Canberra is de hoofdstad van Australië en Zuid-Afrika heeft er drie (uitvoerend/wetgevend/rechtsprekend) maar geen ervan is Johannesburg.
De zomertijd is uitgevonden door de Engelsman William Willett. Wel was de Duitse regering de eerste die hem in de praktijk toepaste.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef Iblis het volgende:
Aangezien het nu zomertijd (ook een Duitse uitvinding)
Een van de (vele) dingen waaraan de New Yorkers de n00bs van buiten de stad herkennen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:47 schreef TC03 het volgende:
Dat je Houston Street in New York niet uitspreekt zoals de stad (Hjoestun) maar 'gewoon' als Hauston.
Neenee. Daar komt de vergissing nu juist vandaan.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:05 schreef Dlocks het volgende:
Huiston dus? Nooit geweten
Geldt dat ook voor de stad Houston?
Bedoel je niet British Petrol?quote:Op maandag 15 juni 2009 00:56 schreef Papabear het volgende:
BP staat natuurlijk voor Brittisch Patrol en niet voor BenzinePomp. Deze zal ongetwijfeld al meerdere malen voorbij zijn gekomen, maar ik blijf hem leuk vinden
quote:Op maandag 15 juni 2009 03:45 schreef breaky het volgende:
Dat Enschede wordt uitgesproken als En-schè-dée en niet als En-sché-dè
nu ik je nick zie, ik dacht altijd dat als je ergens je ww opvraagt, dat iemand dat dan voor je op ging zoeken en je dat dan toe ging mailenquote:
?quote:Op maandag 15 juni 2009 21:53 schreef Tweeks het volgende:
Dat die geverfde 'busbanden' op de grond zijn om luchtfoto's aan elkaar te koppelen.
Kwam ik laatst pas achter toen ik een aflevering van Willem Wever terugzag van vroeger..
Yup, zocht al even naar een foto maar kon niets vinden.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:34 schreef Iblis het volgende:
Witte cirkels met een zwarte rand, die je op wegen ziet.
op die site staat het toch al?!quote:Op maandag 15 juni 2009 22:36 schreef Iblis het volgende:
Hier een foto (oog, officieel ‘paspunt’, wordt het daar genoemd):
[ afbeelding ]
Dat is net zoiets als met "scone". De versnapering bij de thee is een "skon", terwijl de plaatsnaam in Schotland "Skoon" isquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Neenee. Daar komt de vergissing nu juist vandaan.
Houston (de stad) = joesten
Houston (de wijk) = hausten
Mijn woordenboek stelt dat voor de versnapering beide uitspraken voorkomen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als met "scone". De versnapering bij de thee is een "skon", terwijl de plaatsnaam in Schotland "Skoon" is.
Zegt het ook iets over de achtergrond van het verschil? Ik heb Engelsen nooit iets anders horen zeggen dan "skon".quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Mijn woordenboek stelt dat voor de versnapering beide uitspraken voorkomen.
Meen je dat nou? Ik dacht altijd dat Melbourne dat wasquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:44 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Hmmm Canberra is volgens mij de hoofdstad van Australie, niet Sydney
quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:17 schreef nattermann het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik dacht altijd dat Melbourne dat was
Canberra is correct...quote:
Ik dacht vroeger dat die band was bedoelt om dodelijke ongelukken te markeren.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:36 schreef Iblis het volgende:
Hier een foto (oog, officieel ‘paspunt’, wordt het daar genoemd):
[ afbeelding ]
dude, dat meen je nietquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:13 schreef Joepdebaksteenkoe het volgende:
Dat ze in de karwei reclame zo snel praten omdat het 'geen punt bij karwei' is
Ok daar kom ik dan ook net achterquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:13 schreef Joepdebaksteenkoe het volgende:
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:28 schreef Morgause het volgende:
In het jaar 2000 heb ik een pc gekocht en gelijk internet erbij genomen natuurlijk. Na een jaar kwam ik er pas achter dat je kan kopiëren en plakken. Weet je wel hoeveel quotes ik gewoon getikt heb op forums en lappen teksten over heb geschreven. pfff
En ik!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:52 schreef Jojoortje het volgende:
[quote]
[..]
Ok daar kom ik dan ook net achter
In het jaar 2000 heb ik een pc gekocht en gelijk internet erbij genomen natuurlijk. Na een jaar kwam ik er pas achter dat je kan kopiëren en plakken. Weet je wel hoeveel quotes ik gewoon getikt heb op forums en lappen teksten over heb geschreven. pfff
Oh My God!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:28 schreef Morgause het volgende:
Whahaquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:28 schreef Morgause het volgende:
Nu je het zegt.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:33 schreef Honeymooner het volgende:
Ik kwam er gister achter dat Ray-Ban komt van: to ban rays.. En ndat het niet een of andere naam van een kerel is.
We have a winnerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:28 schreef Morgause het volgende:
quote:Op zondag 21 juni 2009 15:34 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ontdekte trouwens pas 2 maanden terug waarom Pinkpop zo heette
HAHAHAH ik ookquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:57 schreef BroesWillems het volgende:
ik dacht ook altijd dat het borstkrol was ipv borstcrawl...
Je weet dat je een bericht kunt aanpassen zodat je niet een heel nieuw bericht hoeft te plaatsen als je een foutje maakt?quote:Op zondag 21 juni 2009 17:51 schreef Anniebab het volgende:
Shit ik zag nu pas jaaaren later , dit was dagen later srry.
Dat had ik ook ja, ik dacht altijd dat Vennegoor en Hesselink heel erg op elkaar moesten lijken, omdat de commentatoren ze niet uit elkaar konden houden.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:39 schreef hetismijrobbert het volgende:
Ik keek vroeger wel eens voetbal en als het commentaar dan iets was in de trant van ' En Vennegoor of Hesselink heeft de bal' dan dacht ik altijd dat de commentatoren niet wisten of Vennegoor nou de bal had of Hesselink tot ik later begreep dat het 1 persoon is..
Maar.....maar... mijn gewone bril is van Ray-Banquote:Op zondag 21 juni 2009 13:33 schreef Honeymooner het volgende:
Ik kwam er gister achter dat Ray-Ban komt van: to ban rays.. En ndat het niet een of andere naam van een kerel is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.
Nooit bij stilgestaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:13 schreef Joepdebaksteenkoe het volgende:
OMG hahaquote:Op maandag 22 juni 2009 11:18 schreef SemperFii het volgende:
Toen ik een jaartje of 5 was, kreeg ik een keertje 'zakgeld' van een vriendin van mn moeder.
Ik heb een half uur naar dat muntje van 5 zitten kijken maar ik zag het verschil met gewoon geld echt niet.
Later heb ik het als 'gewoon geld' proberen uit te geven in de winkel en het lukte gewoon!
quote:Op maandag 22 juni 2009 15:11 schreef SemperFii het volgende:
Ik zag mn broer een keertje lopen met een pakje condooms(was toen 7 ofzo). Toen ik vroeg waar het voor was zei hij: "Om mijn gereedschap in te stoppen". Tot mijn 11e heb ik gedacht dat hij daar hamers en schroevendraaiers in stopte![]()
Vlak daarna kwam je er achter dat je een bril nodig had?quote:Op maandag 22 juni 2009 16:17 schreef Smart-Einstein het volgende:
Altijd, als ik deze auto zat rijden of zag staan op de weg, dacht ik dat er achter op "Bravo" stond
[ afbeelding ]
Ge-ni-aalquote:Op maandag 22 juni 2009 13:36 schreef Dropdown het volgende:
En dat Elvis geen vis is. Riep ik een keer bij een spelletje Pim-Pam-Pet. Een vis met een E, Elvis!!.
Ach, als je één keer denkt dat er bravo staat, zie je er ook constant bravo inquote:Op maandag 22 juni 2009 16:38 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Vlak daarna kwam je er achter dat je een bril nodig had?
Ik vind 'm vrij duidelijk hoor:quote:Op maandag 22 juni 2009 21:25 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hmm, nu je het zegt het lijkt inderdaad ook wel op een H. Albert Heijn moet dat onduidelijke logo maar eens vernieuwen.
Dus niet voor company?quote:Op maandag 15 juni 2009 16:58 schreef iRain het volgende:
Ik dacht altijd dat .com voor computer stond, maar het is dus commercial.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:12 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dat je met Glorix doekjes niet je aars maar de toiletbril schoon moet poetsen.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:12 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dat je met Glorix doekjes niet je aars maar de toiletbril schoon moet poetsen.
Dit vind ik ook wel een schitterende!quote:Op maandag 22 juni 2009 15:11 schreef SemperFii het volgende:
Ik zag mn broer een keertje lopen met een pakje condooms(was toen 7 ofzo). Toen ik vroeg waar het voor was zei hij: "Om mijn gereedschap in te stoppen". Tot mijn 11e heb ik gedacht dat hij daar hamers en schroevendraaiers in stopte![]()
Het duurde een tijd voordat ik doorhad dat de www in de adressen niet staat voor "onderdeel van het internet", maar gewoon de standaard naam is voor het web-gedeelte van een bepaald domein.quote:
Oeh herkenbaar.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:11 schreef SemperFii het volgende:
quote:Op maandag 22 juni 2009 16:17 schreef Smart-Einstein het volgende:
Altijd, als ik deze auto zat rijden of zag staan op de weg, dacht ik dat er achter op "Bravo" stond
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd dat ze Babbeltje heette....quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:16 schreef 9611Niels het volgende:
Dat Midas Wolf niet Middas, maar Miedas heet
Dat Babetje (van Lizzy en Juultje, jwz) niet bábetje maar babétje heet
Dat het niet vaniervla is maar vaniejjevla
Dat heeft toch wel een paar jaartjes geduurd
Daarom had ik zoiets... een alfa romeo bravo? Die is toch van fiat?quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:31 schreef Yozzz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Was je niet in de war met de Fiat Bravo?
rofl, ik dacht serieus vroeger ook dat dat een M wasquote:Op maandag 22 juni 2009 21:22 schreef seventhseagulll het volgende:
Volgens mij is het albert heijn logo een A en een H aan elkaar vast.
Datzelfde had ik bij Boy George altijd. Later, toen ik er eenmaal achter was, dacht ik bij mezelf: 'ja, dat 'Boy' staat er ook niet voor niks bij vermeld natuurlijk... anders denkt iedereen dat-ie een vrouw is...!'quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:33 schreef henkde_j het volgende:
Vroeger weigerde ik te geloven dat Micheal Jackson een man was
Voor sommigen is het een shock als je vertelt dat hij ooit een neger was.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:33 schreef henkde_j het volgende:
Vroeger weigerde ik te geloven dat Micheal Jackson een man was
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:54 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Voor sommigen is het een shock als je vertelt dat hij ooit een neger was.
Professor Barabasquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:23 schreef nattermann het volgende:
Dat het professor barabas is en niet barbaras
Herkenbaarquote:Op zaterdag 27 juni 2009 07:18 schreef mien-moeke het volgende:
MJ's liedje Liberian Girl.
Dacht altijd dat dat ging over het meisje van de bibliotheek.
Hoorde m gisteren op de radio en ineens schoot het door m'n hoofd: Liberian.. Liberia... Liberië...
Bieb= Librarie
![]()
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:39 schreef svefn het volgende:
Als ik wilde weten of iemand een man of vrouw was, klikte ik helemaal door naar fotoboek/profiel. Kwam d'r laatst pas achter dat we daarvoor die leuke mannetjes en vrouwtjes naast de username hebben staan
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:51 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Datzelfde had ik bij Boy George altijd. Later, toen ik er eenmaal achter was, dacht ik bij mezelf: 'ja, dat 'Boy' staat er ook niet voor niks bij vermeld natuurlijk... anders denkt iedereen dat-ie een vrouw is...!'
Wettelijke Aansprakelijkheid voor Jongeren.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:51 schreef 9611Niels het volgende:
Ik kom er net achter dat Wajong natuurlijk gewoon staat voor WA Jong![]()
Ik vond het al zo'n rare naam, het klinkt wel Indonesisch ofzo.
Library zelfsquote:Op zaterdag 27 juni 2009 07:18 schreef mien-moeke het volgende:
Hoorde m gisteren op de radio en ineens schoot het door m'n hoofd: Liberian.. Liberia... Liberië...
Bieb= Librarie
![]()
Als je goed had opgelet op school toen het over de stam+t-regel ging had je het misschien al een stuk eerder gesnapt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:06 schreef star01 het volgende:
Op bepaalde enveloppen staat op de plaats waar je normaalgesproken een postzegel plakt; Port betaald.
Ik dacht vroeger altijd, maar wie is Port dan? en waarom is ie zo lief om mijn postzegel te betalen![]()
Nu weet ik wel beter
Als je je afvraagt wie Port is, dan heb je denk ik die regels nog niet zo op school gekregen.quote:Op zondag 28 juni 2009 09:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Als je goed had opgelet op school toen het over de stam+t-regel ging had je het misschien al een stuk eerder gesnapt.
quote:Op zondag 28 juni 2009 09:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Als je goed had opgelet op school toen het over de stam+t-regel ging had je het misschien al een stuk eerder gesnapt.
Bedankt voor het vertellen, kom ik ook nu pas achterquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:39 schreef svefn het volgende:
Als ik wilde weten of iemand een man of vrouw was, klikte ik helemaal door naar fotoboek/profiel. Kwam d'r laatst pas achter dat we daarvoor die leuke mannetjes en vrouwtjes naast de username hebben staan
Nu ik erover nadenk had ik dat ook wel. Ik dacht ook: huh, piraten?quote:Op zondag 28 juni 2009 15:10 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vroeger toen ik nog naar tekenfilms als Peter Pan keek dacht ik dat piraten niet echt bestonden. Eigenlijk weet ik pas dat ze dus wel echt bestaan sinds er zo vaak in de media melding wordt gemaakt van piraten die weer een schip hebben gekaapt. En die piraten hebben dus ook geen haak, ooglap en houten been zoals ik mij een piraat altijd voorstelde.
WTF.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:43 schreef Dropdown het volgende:
Vroeger dacht ik trouwens dat ratten een soort flamingo's waren, dus toen iemand zei dat er een rat bij een flat vlakbij ons huis liep, rende ik bang weg voor deze flamingo
.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:39 schreef svefn het volgende:
WWW staat voor World Wide Web.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:23 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Het duurde een tijd voordat ik doorhad dat de www in de adressen niet staat voor "onderdeel van het internet", maar gewoon de standaard naam is voor het web-gedeelte van een bepaald domein.
Vroegere(?) warezsites hadden nog wel es de naam www2.domein.com, en ik dacht dat die dan echt op een speciaal soort internet zaten aangesloten.
Lijkt me niet, Rail spreek je heel anders uit dan "rel" in relyquote:Op zondag 28 juni 2009 16:22 schreef powerflux het volgende:
ergens 2 jaar terug:
Railion, van de treinen: rely on. erop vertrouwen.
quote:Op zondag 28 juni 2009 17:07 schreef florisje het volgende:
toen ik een paar jaar geleden langs het shell gebouw reed in amsterdam viel het me opeens op dat dat logo best veel op een schelp leek...
Krom krommersquote:Op zondag 28 juni 2009 22:11 schreef Foxio het volgende:
Ik kom er net achter dat er een verbod was op kromme komkommers.
Ik geloofde vroeger ook nooit in piraten. Dat met die houten benen enzo, een beetje in schepen achter buit aan, ik geloofde er geen flikker van. Toen was ik 12 of 13 ofzo. Mijn zusje nam dat klakkeloos van me over, grote broer als ik was. Nu ben ik 24, mijn zusje 22 en volgens mij gelooft ze nog steeds niet in de piraten van vroegerquote:Op zondag 28 juni 2009 15:10 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vroeger toen ik nog naar tekenfilms als Peter Pan keek dacht ik dat piraten niet echt bestonden. Eigenlijk weet ik pas dat ze dus wel echt bestaan sinds er zo vaak in de media melding wordt gemaakt van piraten die weer een schip hebben gekaapt. En die piraten hebben dus ook geen haak, ooglap en houten been zoals ik mij een piraat altijd voorstelde.
Dat wist ik ook niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:39 schreef svefn het volgende:
Heel veel mensen weten niet de echte hoofstad van Australië.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:17 schreef nattermann het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik dacht altijd dat Melbourne dat was
Gebeurt met Brazilië ook vaak. Een hoop mensen denken dat Rio de Janeiro de hoofdstad is. Dit was het wel, maar een aantal decennia is het al Brasilia.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:58 schreef KrentebolHooft het volgende:
De hoofdstad van Australië is echt raar, ik heb altijd op school met topografie Sydney ingevuld en dat was gewoon goed. In mijn atlas staat dat Canberra de hoofdstad is.
Ik snap gewoon niks van je verhaalquote:Op maandag 29 juni 2009 15:10 schreef Dropdown het volgende:
Nog weer een:
Met 5 december werden wij gebeld door Sinterklaas (vriend vd familie, jwt). Dat er een zak met cadeaus voor de deur stond. Ik kijken: Ja hoor, gratis kado's!
Bleek mijn vader met zijn mobiel naar ons huisnr gebeld had. Mijn broer nam op en speelde alsof hij iemand aan de lijn had.
Dit was toen ik 5 was, en realiseerde mij dit toen ik 9 was, terwijl ik toen al een aantal jaar wist dat hij neit bestond
En Canada… Ottawa is de hoofdstad.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gebeurt met Brazilië ook vaak. Een hoop mensen denken dat Rio de Janeiro de hoofdstad is. Dit was het wel, maar een aantal decennia is het al Brasilia.
Met 'huisnummer' bedoelt hij 'vaste telefoon'. Als je dat weet is het verder niet zo ingewikkeld hoor.quote:
Snap het nog steeds nietquote:Op maandag 29 juni 2009 16:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Met 'huisnummer' bedoelt hij 'vaste telefoon'. Als je dat weet is het verder niet zo ingewikkeld hoor.
hahah best leuk.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:19 schreef Dlocks het volgende:
Mijn broer ging vroeger regelmatig met vrienden naar Annie's verjaardag. Ik begreep niet waarom Annie zo vaak haar verjaardag vierde. Toen ik wat ouder was had ik pas door dat dit de naam van een kroeg was.
En je kan ook nog eens zien aan dat icoontje of iemand op dat moment ingelogt is...dan heeft dat icoontje een kleurtje ipv grijsquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:39 schreef svefn het volgende:
Verrekquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:39 schreef svefn het volgende:
In het Nederlands is dat correct. Wij noemen die rivier ‘teems’ zoals wij wat de Fransen ‘Meuse’ noemen ‘Maas‘ noemen en wij wat ze in Litouwen Nemunas noemen ‘Memel’ noemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 04:28 schreef MaJo het volgende:
ook een mooie: mensen die Thames uitspreken als 'teems'.
quote:
Ja dat is waarquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
In het Nederlands is dat correct. Wij noemen die rivier ‘teems’ zoals wij wat de Fransen ‘Meuse’ noemen ‘Maas‘ noemen en wij wat ze in Litouwen Nemunas noemen ‘Memel’ noemen.
In het Nederlands spellen we het zelfs als Theems.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
In het Nederlands is dat correct. Wij noemen die rivier ‘teems’ zoals wij wat de Fransen ‘Meuse’ noemen ‘Maas‘ noemen en wij wat ze in Litouwen Nemunas noemen ‘Memel’ noemen.
Klopt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
In het Nederlands spellen we het zelfs als Theems.
Dat had ik al door, mijn opmerking was bedoeld als aanvulling, niet als verbetering.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt.Ik had echter de fonetische spelling van MaJo overgenomen, dat was wel bewust, maar ietwat verwarrend.
Ik leer zoveel van dit topic =)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:24 schreef Iblis het volgende:
Ik bedacht het me net weer, ik ben er pas jaren later achtergekomen dat in Sesamstraat ‘Graaf tel’ zo heet omdat hij in het Engels natuurlijk ‘Count count’ heet. Ik heb me lang afgevraagd wat de connectie was tussen een vampier en getallen.
Ik vind dat deze ondertussen ook wel in de OP magquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:24 schreef Iblis het volgende:
Ik bedacht het me net weer, ik ben er pas jaren later achtergekomen dat in Sesamstraat ‘Graaf tel’ zo heet omdat hij in het Engels natuurlijk ‘Count count’ heet. Ik heb me lang afgevraagd wat de connectie was tussen een vampier en getallen.
En ook ik kom daar nu ach'terquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:24 schreef Iblis het volgende:
Dat denk ik ook, ik snap er geen fuck vanquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:24 schreef mmascha het volgende:
Mijn oom had vroeger altijd leuke goocheltrucs. Waaronder 1 met twee lege keukenrollen en een pingpongballetje(wat later 2 pingpongballetjes bleken te zijn). Hij kon het balletje van de ene rol naar de andere laten gaan.
Twee jaar geleden(ik inmiddels 30 en hij 40 jaar) schoot me die truc weer te binnen. Ik vroeg hem hoe die truc nou werkt. Hij dacht dat we dat toen allang doorhadden. Niet dus!
Oplossing is simpel(vind ik nu): je knijpt onder in die rol zodat het balletje blijft zitten.
Vooral zijn verbazing dat ik na al die tijd de truc nog niet door had was grappig.
(je had erbij moeten zijn
Ik ken de truc en ik snap het wel!quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:24 schreef mmascha het volgende:
Mijn oom had vroeger altijd leuke goocheltrucs. Waaronder 1 met twee lege keukenrollen en een pingpongballetje(wat later 2 pingpongballetjes bleken te zijn). Hij kon het balletje van de ene rol naar de andere laten gaan.
Twee jaar geleden(ik inmiddels 30 en hij 40 jaar) schoot me die truc weer te binnen. Ik vroeg hem hoe die truc nou werkt. Hij dacht dat we dat toen allang doorhadden. Niet dus!
Oplossing is simpel(vind ik nu): je knijpt onder in die rol zodat het balletje blijft zitten.
Vooral zijn verbazing dat ik na al die tijd de truc nog niet door had was grappig.
(je had erbij moeten zijn)
Ik ga um niet nog een keer uitleggen hoor!quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:39 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik snap er geen fuck van
wat betekend to ban rays? kan het nergens vinden...quote:Op zondag 21 juni 2009 13:33 schreef Honeymooner het volgende:
In folklore kon je een vampier afleiden door rijstkorrels o.i.d voor hem te gooien, aangezien hij die dingen dan moest tellen. Jim Henson heeft dat voor Count Count gebruikt. Overigens is dat een naam die in het Engels veel beter tot zijn recht komt, vind ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:24 schreef Iblis het volgende:
Count Von Countquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:58 schreef DrDurden het volgende:
[..]
In folklore kon je een vampier afleiden door rijstkorrels o.i.d voor hem te gooien, aangezien hij die dingen dan moest tellen. Jim Henson heeft dat voor Count Count gebruikt. Overigens is dat een naam die in het Engels veel beter tot zijn recht komt, vind ik.
http://www.onzetaal.nl/advies/leidraad.phpquote:Leid-raad?
[?] Bestaat leidraad uit leid en raad (geven)?
[?] Nee. Leidraad bestaat uit leiden en draad; de d van leid(en) is weggevallen; die werd overigens nooit geschreven in deze samenstelling. Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT, deel VIII,I, 1916) vermeldt dit al: "Leidraad (...) Dikwijls ook ten onrechte leiddraad geschreven (...)".
Het WNT schrijft over de herkomst van het woord leidraad: "Eigenlijk: een gespannen draad waarlangs iemand wordt geleid, den weg vindt, om zijn doel te bereiken, maar bijna altijd gebezigd in overdrachtelijken zin voor: eene handleiding, een richtsnoer bij zijne gedachten, en dergelijke. Oorspronkelijk zal bij het gebruik van het woord wel aan den draad van Ariadne zijn gedacht (...)''. Ariadne is een figuur uit de Griekse mythologie. Zij hielp de Atheense held Theseus uit een labyrint door hem een kluwen touw toe te werpen. Door het kluwen af te winden kon hij de uitgang vinden.
Dat de d in lei(d)draad is weggesleten is niet verrassend. We schrijven de d immers ook niet in bijvoorbeeld lei(d)band, rij(d)bewijs, snij(d)punt, hou(d)vast, schei(d)kunde en glij(d)baan.
Zie ook het advies over voorrij(d)kosten.
Van Dale splitst echter wel vaker ‘fonetisch’ en niet etymologisch! (Groene Boekje idem natuurlijk.) B.v. panorama is ook pa-no-ra-ma. Terwijl het etymologisch een pan-orama is. Zo zijn er ook in het Nederlands woorden die nu anders zijn, door volksetymologische vervorming. Die schieten me nu even niet te binnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:23 schreef Biancavia het volgende:
Nu zag ik bij Van Dale staan als: lei·draad de; m -draden
Dus ik denk WTF![]()
Zeg, bestaan er ook onderwerpen waar je geen verstand van hebt?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Van Dale splitst echter wel vaker ‘fonetisch’ en niet etymologisch! (Groene Boekje idem natuurlijk.) B.v. panorama is ook pa-no-ra-ma. Terwijl het etymologisch een pan-orama is. Zo zijn er ook in het Nederlands woorden die nu anders zijn, door volksetymologische vervorming. Die schieten me nu even niet te binnen.
Omg! Ik dacht ook altijd leid-raad!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:23 schreef Biancavia het volgende:
Leidraad.
Eerst dacht ik altijd: het is lei-draad. Later vroeg ik me af wat lei dan zou moeten zijn, dus toen bedacht ik me ineens dat het natuurlijk leid-raad moest zijn! Heel slim van mezelf.
Nu zag ik bij Van Dale staan als: lei·draad de; m -draden
Dus ik denk WTF![]()
Uit verder onderzoek kom ik dus uiteindelijk hier achter:
[..]
http://www.onzetaal.nl/advies/leidraad.php![]()
En door het sigaretten merk Camel heb ik jarenlang volgehouden dat een Kameel maar 1 bult heeft, en een dromedaris 2.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:51 schreef Werewolf het volgende:
Dat in het Nederlands geen onderscheid gemaakt wordt tussen land- en zeeschildpadden en in het Engels wel (tortoises en turtles).
Tegenovergesteld wordt er in het Nederlands onderscheid gemaakt tussen een kameel en een dromedaris, wat in het Engels alletwee camel is.
dakpannen zijn toch roodquote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:25 schreef nattermann het volgende:
Vraagje: waarom zijn dakpannen altijd zwart/bruin, waarom niet wit? Dat weerkaatst toch veel meer zon?
of is dat een hele domme vraag
Wit weerkaatst inderdaad meer zon en nemen minder warmte op, oftwel met donkere dakpannen heb je minder stookkosten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:25 schreef nattermann het volgende:
Vraagje: waarom zijn dakpannen altijd zwart/bruin, waarom niet wit? Dat weerkaatst toch veel meer zon?
Witte dakpannen blijven niet wit.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:25 schreef nattermann het volgende:
En dat komt omdat de Engelsen het woord Camel voor beide beesten gebruiken, alhoewel ze ook wel het woord dromedary kennen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:37 schreef henkde_j het volgende:
[..]
En door het sigaretten merk Camel heb ik jarenlang volgehouden dat een Kameel maar 1 bult heeft, en een dromedaris 2.
[ afbeelding ]
Oke dat is wel heel ergquote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat de maan geen vaste plek aan de sterrenhemel had.![]()
Voor mijn gevoel stond dat ding, in Nederland, altijd op dezelfde plek, hoog boven m'n hoofd.
Ik schrok me dan ook helemaal kapot toen ik een keer door de tuin liep en de maan heel laag zag staan, bovendien helemaal donkergeel.
Meteen m'n pa erbij geroepen, die me vervolgens heel twijfelachtig aan stond te kijken toen ik beweerde dat we CNN op moesten zetten omdat er iets écht niet goed was met de maan.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:57 schreef Batmobiel het volgende:
dat 'imo' niet 'in mijn ogen' betekent, vb: imo lijkt me dat geen goed idee
en maar afvragen waarvoor 'imho' dan wel stond ... in mijn WAT ogen ?!?
lang leve urbandictionary
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat de maan geen vaste plek aan de sterrenhemel had.![]()
Voor mijn gevoel stond dat ding, in Nederland, altijd op dezelfde plek, hoog boven m'n hoofd.
Ik schrok me dan ook helemaal kapot toen ik een keer door de tuin liep en de maan heel laag zag staan, bovendien helemaal donkergeel.
Meteen m'n pa erbij geroepen, die me vervolgens heel twijfelachtig aan stond te kijken toen ik beweerde dat we CNN op moesten zetten omdat er iets écht niet goed was met de maan.
Dat zijn veel vraagtekensquote:
quote:Op zondag 5 juli 2009 11:48 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Dat zijn veel vraagtekens
Hij dacht: IMO = In mijn ogen.
Het is: IMO = In my opinion.
Hij vroeg zich af: IMHO = In mijn ... ogen.
Het is: IMHO = In my humble opinion.
Duidelijk?
Geweldig!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:15 schreef _Arual_ het volgende:
Heb ik hier vast al eens gepost:
'Heal the world, make it a better place,
For you and for me and the entire USA'
Ik vond dat liedje zo kortzichtig!
In het Nederlands zeggen we ‘teems’ en schrijven we ‘Theems’; Engelsen schrijven Thames en zeggen ‘tèmz’. Vergelijk het met de Rijn. Wij zeggen en schrijven Rijn. Engelsen zeggen/schrijven Rhine.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:12 schreef dennis00 het volgende:
oh en thames uitspreken als teems? dat moet toch ook?
Toevallig gaat het nummer dan weer wel over een buitenaards wezen (gezien de clip). Maar wat je zegt... "illegal alien" snapte ik vroeger niet zoquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:48 schreef Pizzahut het volgende:
Misschien al gezegd maar om nu 37 topics door te zoeken...
dat lied: Fell in love with an alien. Ik dacht dat het altijd over een alien alien ging, een buitenaards wezen. Kwam er pas later achter dat een alien ook een vreemdeling of een buitenlander kon zijn
Of english man in new york - sting.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:48 schreef Pizzahut het volgende:
dat lied: Fell in love with an alien. Ik dacht dat het altijd over een alien alien ging, een buitenaards wezen. Kwam er pas later achter dat een alien ook een vreemdeling of een buitenlander kon zijn
Volgens mij gaat die clip van ze toch ook over een echt alien? Ik moet ook altijd aan een alien denken bij dit nummer andersquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:48 schreef Pizzahut het volgende:
Oohh hehe snap het nu pas. Online is idd een kleurtje, offline grijs. En als je de onlinestatus hebt uitgeschakeld staat er een rood kruisje door je poppetje (ik dacht altijd dat dat laatste stond voor dat je je geslacht niet had opgegeven of zo, maar vond het al zo raar dat het soms een mannetje was waar dat kruisje in stond en soms een vrouwtjequote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:18 schreef Timmor het volgende:
[..]
En je kan ook nog eens zien aan dat icoontje of iemand op dat moment ingelogt is...dan heeft dat icoontje een kleurtje ipv grijs
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:51 schreef 9611Niels het volgende:
Ik kom er net achter dat Wajong natuurlijk gewoon staat voor WA Jong![]()
Ik vond het al zo'n rare naam, het klinkt wel Indonesisch ofzo.
Atelier spreekt je toch ook Frans uit, als Ateljee. Ik heb nog nooit iemand Attelier horen zeggen anders. En Dossier spreek je ook Frans uit: Do(o)sjee en niet Dossier.quote:Op zondag 5 juli 2009 00:59 schreef Endymion9 het volgende:
Lees net in #35 iets over de uitspraak van Voucher, dat het Fau(t)sjers is, en niet zoals in coucher.
Heb echt JARENLANG het woord bijlage óók als een frans leenwoord zijnde uitgesproken:
(fon: Bijlaajzje)![]()
Dezelfde problemen gehad met atelier en Dossier. Ik vond dat een Dossier ook best een (fon: Doossier) kon zijn, en dat dat evenredig ook goed is bij atelier (fon: Attelier).
Volgens mij lees je de post verkeerd... althans, mijn idee was dat de poster geleerd had hoe het wel moest (idd op z'n Frans).quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:28 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Atelier spreekt je toch ook Frans uit, als Ateljee. Ik heb nog nooit iemand Attelier horen zeggen anders. En Dossier spreek je ook Frans uit: Do(o)sjee en niet Dossier.
Omdat de woorden nu al wat langer in Nederland bestaan zullen mensen ze misschien best vernederlandst uitspreken ala ' dossier' en ' attelier' maar volgens mij hoort het wel op zn Frans
Dat besef ik me nu pasquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:48 schreef Pizzahut het volgende:
quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:16 schreef stamppot het volgende:
[..]
Of english man in new york - sting.
Im an alien im a legal alien
duurde ff voordat ik dat doorhad.
Duitserquote:Op maandag 15 juni 2009 03:45 schreef breaky het volgende:
Ik vond het vroeger (toen ik een jaar of 4/5 was) altijd zo gek dat ik met mn ouders naar Enschèdé ging, terwijl daar helemaal geen borden voor waren, alle borden wezen naar de mysterieuze stad Enschudu, duurde iets te lang voordat ik er achter kwam dat dat hetzelfde wasquote:Op maandag 15 juni 2009 03:45 schreef breaky het volgende:
Zoiets had ik ook, een jaar of wat geleden. Zat ik bij een vriendin naar een Engelstalige documentaire over vleermuizen te kijken, Zeg ik opeens: 'Hé, wat is eigenlijk het Engelse woord voor vleermuis? Bat?' En dus drie seconden later: "ooooooooooooogh, BATman!"quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:11 schreef DurQ het volgende:
Dat Batman eigenlijk een vleermuis man isen geen slechte man
Waarvoor dankquote:Op zondag 21 juni 2009 13:33 schreef Honeymooner het volgende:
Hoe de fuck weet jij zo veel?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:20 schreef Iblis het volgende:
[..]
En dat komt omdat de Engelsen het woord Camel voor beide beesten gebruiken, alhoewel ze ook wel het woord dromedary kennen.
Prachtig! Leuk voor op een feestje.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:33 schreef Juk het volgende:
Niet dat ik zo'n stumper was als deze gast, die een banaan niet fatsoenlijk kon openmaken. Maar ik deed het wel met het steeltje en niet zoals het dus hier wordt gedaan.
Hoe de apen het doen
Nooit geweten dat die ook op tractoren zitten, die symbooltjes... Weer wat geleerd dus.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:06 schreef Sail het volgende:
- Dat er in tractoren lampjes zitten met een haas erop en één met een schildpad, en ik altijd dacht dat die lampjes betekenden dat je dan niet over hazen of schildpadden kon rijden als ze aanstonden. En ik het altijd raar vond, want er kwamen geen schildpadden voor in NL, maar daarnaast stond het lampje altijd op de hazenstand xD.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:50 schreef Tamba het volgende:
Ik dacht toen ik klein was dat hemelvaartsdag iets met ruimtevaart te maken had...
Ik kom uit de stad, dus vandaar mijn vraag: waar zijn ze wel voor dan? Zijn het versnellingen voor mensen met een ernstige vorm van dyscalculi?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:06 schreef Sail het volgende:
Dat er in tractoren lampjes zitten met een haas erop en één met een schildpad, en ik altijd dacht dat die lampjes betekenden dat je dan niet over hazen of schildpadden kon rijden als ze aanstonden. En ik het altijd raar vond, want er kwamen geen schildpadden voor in NL, maar daarnaast stond het lampje altijd op de hazenstand xD.
Lage en hoge gearing. Soort van voorversnelling voor of snelheid, of koppel...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik kom uit de stad, dus vandaar mijn vraag: waar zijn ze wel voor dan? Zijn het versnellingen voor mensen met een ernstige vorm van dyscalculi?
Liberië?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 07:18 schreef mien-moeke het volgende:
Bieb= Librariey
![]()
Klaproosbloembladen vallen binnen een paar minuten van de bloem af als je hem plukt. Dus ergens klopt jouw gedachte wel.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:19 schreef gers het volgende:
jarenlang dacht ik dat een klaproos uit elkaar zo vallen(klappen) als je hem zou aanraken
Dat doe ik echt al jáááren zo!quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:33 schreef Juk het volgende:
Niet dat ik zo'n stumper was als deze gast, die een banaan niet fatsoenlijk kon openmaken. Maar ik deed het wel met het steeltje en niet zoals het dus hier wordt gedaan.
Hoe de apen het doen
Pay close attentionquote:
samenkopen?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:45 schreef Skiet het volgende:
Ik bedenk me nu pas waarom jawbreakers eigenlijk jawbreakers heten nadat iemand zei dat ze niet door de brievenbus passen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |