Volgens mij is er iets van 6 minuten verschil tussen Maastricht en Den Haag, maar ik heb daar geen bron van.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef The_Mich het volgende:
In één van de vorige delen (ben even deeltje kwijt) stond dat er vroeger tijdverschil was tussen oost en west nederland.
Ben nu al een tijdje op zoek naar dez bron, maar kan het eigenlijk nergens vinden...
Wie helpt???
Ik neem aan dat je erachter kwam dat beide niet zo is? Canberra is de hoofdstad van Australië en Zuid-Afrika heeft er drie (uitvoerend/wetgevend/rechtsprekend) maar geen ervan is Johannesburg.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:39 schreef Kathryn.Janeway het volgende:
Dat Sydney de hoofdstad van Australie is en dat Johannesburg de hoofdstad van Zuid-Afrika is.
Hmmm Canberra is volgens mij de hoofdstad van Australie, niet Sydneyquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:39 schreef Kathryn.Janeway het volgende:
Dat Sydney de hoofdstad van Australie is en dat Johannesburg de hoofdstad van Zuid-Afrika is.
Eh, dat ja.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je erachter kwam dat beide niet zo is? Canberra is de hoofdstad van Australië en Zuid-Afrika heeft er drie (uitvoerend/wetgevend/rechtsprekend) maar geen ervan is Johannesburg.
De zomertijd is uitgevonden door de Engelsman William Willett. Wel was de Duitse regering de eerste die hem in de praktijk toepaste.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef Iblis het volgende:
Aangezien het nu zomertijd (ook een Duitse uitvinding)
Een van de (vele) dingen waaraan de New Yorkers de n00bs van buiten de stad herkennen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:47 schreef TC03 het volgende:
Dat je Houston Street in New York niet uitspreekt zoals de stad (Hjoestun) maar 'gewoon' als Hauston.
Neenee. Daar komt de vergissing nu juist vandaan.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:05 schreef Dlocks het volgende:
Huiston dus? Nooit geweten
Geldt dat ook voor de stad Houston?
Bedoel je niet British Petrol?quote:Op maandag 15 juni 2009 00:56 schreef Papabear het volgende:
BP staat natuurlijk voor Brittisch Patrol en niet voor BenzinePomp. Deze zal ongetwijfeld al meerdere malen voorbij zijn gekomen, maar ik blijf hem leuk vinden
quote:Op maandag 15 juni 2009 03:45 schreef breaky het volgende:
Dat Enschede wordt uitgesproken als En-schè-dée en niet als En-sché-dè
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |