daar loop ik ook, dus als ik dorst heb ga ik gewoon in fietstassen glurenquote:hehe, tis wel net buiten de stad bij de amstel in amsterdam zet dan me fiets onder een brug komen alleen maar mensen voor recreatie voornamelijk. Hardlopers/fietser/wandelaars.Kan me n iet voorstellen dat iemand dan in een fietstas gaat zoeken naar een trainingsbroek, is dus ook nog nooit wat gebeurd
quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:43 schreef superbient het volgende:
[..]
geen paniek. Deze overgang is heel groot. Je loopt de hele winter met temperaturen onder 10graden soms zelfs onder 0 en nu ineens 20+. Dat vergt aanpassing net als dat je op hoogte gaat trainen. Loop dus iets rustiger en minder ver dan normaal, probeer een beetje uit met drinken voor/na/tijdens het lopen en dan na 4-5x moet je weer richting je oude niveau kunnen komen. Komt helemaal goed,s ucces
Kan, zeker als je net begonnen bent met lopen. En als je nog niet volgroeid bent. Hoe oud ben je?quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:38 schreef beertenderrr het volgende:
TVP, tevens een vraagje.
Hebben jullie ook soms wel eens last van steken rond de hartstreek? En zo ja, wanneer en/of enig idee hoe dit komt? Zo nu en dan heb ik het wel eens en vind het toch wel een beetje eng
Ja. Maar ik denk altijd maar: zolang het niet uitstraalt ergens anders heen, zal het wel gewoon zuurbranden zijnquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:38 schreef beertenderrr het volgende:
TVP, tevens een vraagje.
Hebben jullie ook soms wel eens last van steken rond de hartstreek? En zo ja, wanneer en/of enig idee hoe dit komt? Zo nu en dan heb ik het wel eens en vind het toch wel een beetje eng
quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:44 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Kan, zeker als je net begonnen bent met lopen. En als je nog niet volgroeid bent. Hoe oud ben je?
Klinkt misschien overdreven, maar zou toch even laten checken.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:38 schreef beertenderrr het volgende:
TVP, tevens een vraagje.
Zelf ook 23, en niet bepaald een perfecte bouw voor hardlopen (quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:04 schreef beertenderrr het volgende:
[..]ben 23, half jaar bezig met lopen en sport al mn hele leven
Heb dan nooit aan hardlopen gedaan vroeger, maar aan tafeltennis. Daar had ik er overigens nooit last van.
Ook mijn rondje, net als de rest van Amsterdam. Leuk stuk met alle lopers, wandelaars, fietsers, roeiers, roeicoachers op fiets (aan de verkeerde kant van de weg die alleen naar de Amstel kijken en niet naar hardlopers). Maar voorlopig loop ik even niet, mijn eerste lichte overbelasting te pakken. Pijn aan buitenzijde van mijn rechterknie ... In de winter liep ik beduidend minder en ik denk dat mijn conditie sneller op mijn oude niveau was dan mijn benen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:46 schreef computergirl het volgende:
oh, hij was vol...ik dacht al waarom mag ik nou niet meer posten...wat heb ik misdaan![]()
[..]
daar loop ik ook, dus als ik dorst heb ga ik gewoon in fietstassen gluren
Ik denk dat er weinig aan de hand is. Ik loop altijd met een vriend en wij hebben daar beide last van. (Zou heel toevallig zijn als hij en ik dezelfde gezondheidsproblemen zouden hebbenquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:38 schreef beertenderrr het volgende:
TVP, tevens een vraagje.
Naar mijn idee moet dat wel kunnen. Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het niet meer kan, dan moet je ook luisteren. Overbelasting ligt wel op de loer, het geeft veel stress op je benen, dus let daar wel op.quote:Op zondag 12 april 2009 13:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van elke dag hardlopen? Ik heb nu even veel enthousiasme en zie het wel zitten een paar weken wat vaker dan 3 keer per week hard te lopen. Mijn conditie is redelijk. Als ik gewoon voorzichtig loop (en max een halfuur per keer), is het dan echt schadelijk om bijv. 5 keer per week te lopen?
hoezo moet?quote:Op zondag 12 april 2009 16:27 schreef VonHinten het volgende:
25 april moet ik 11,2 km lopen. Hoewel ik in het verleden redelijk regelmatig hardliep (2-3x in de week), heb ik het nu al zeker 1,5-2 maand niet meer gedaan. Gister ben ik weer begonnen met lopen, maar het viel me redelijk tegen. Ik train deze week nog 3x en volgende week nog 2x, en dan zal ik eraan moeten geloven: 11,2 km. Hoop dat ik nog een beetje goed voorbereid aan de start kom.
Wat zijn jullie tips? De 5 trainingen die ik nog heb gebruiken voor duurlopen? Of intervaltraining?
Ingeschreven voor de Batavierenrace. Ik doe in teamverband mee, dus kan niet afzeggen voor die wedstrijd (wil ik natuurlijk ook niet).quote:Op zondag 12 april 2009 19:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoezo moet?
als het om de afstand gaat (zonder tijdslimiet) zou ik duurlopen doen, elke training iets langer totdat je 9 a 10 km een keer gelopen hebt. Dan lukt 11 km ook wel
Bikatu Wami (de man die olympisch kampioen had moeten worden in de race waar abebe bikila op bloten voeten won) loopt al sinds zijn 18e elke dag. Hij is nu rond de 91, zeker weten ze het niet want hij heeft geen geboortebewijs omdat hij op het platteland werd geboren.quote:Op zondag 12 april 2009 13:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van elke dag hardlopen? Ik heb nu even veel enthousiasme en zie het wel zitten een paar weken wat vaker dan 3 keer per week hard te lopen. Mijn conditie is redelijk. Als ik gewoon voorzichtig loop (en max een halfuur per keer), is het dan echt schadelijk om bijv. 5 keer per week te lopen?
Oh ok, snap....quote:Op zondag 12 april 2009 20:53 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ingeschreven voor de Batavierenrace. Ik doe in teamverband mee, dus kan niet afzeggen voor die wedstrijd (wil ik natuurlijk ook niet).
ik zou 1e duurloop doen, 2de intensief 3de duurloop en 4-5 rustig uitlopen half uurtjequote:Op zondag 12 april 2009 16:27 schreef VonHinten het volgende:
25 april moet ik 11,2 km lopen. Hoewel ik in het verleden redelijk regelmatig hardliep (2-3x in de week), heb ik het nu al zeker 1,5-2 maand niet meer gedaan. Gister ben ik weer begonnen met lopen, maar het viel me redelijk tegen. Ik train deze week nog 3x en volgende week nog 2x, en dan zal ik eraan moeten geloven: 11,2 km. Hoop dat ik nog een beetje goed voorbereid aan de start kom.
Wat zijn jullie tips? De 5 trainingen die ik nog heb gebruiken voor duurlopen? Of intervaltraining?
Ja, ongeveer de helft van mijn team gaat iig een gedeelte van de afstand gewoon lopen, maar ik wil het liefst alles hardlopen. Das wel het leukste natuurlijkquote:Op zondag 12 april 2009 22:07 schreef ShadyLane het volgende:
Bij 250 van de 300 ploegen is het gangbare praktijk dat mensen geheel ongetraind de langste afstanden lopen, dus alles wat je doet is meengenomen, VonHinten.
Dat is zo niet te beoordelen. Het aantal kcal dat je verbrandt ligt eraan hoe zwaar je bent en hoe lang je gelopen hebt.quote:Op zondag 12 april 2009 23:04 schreef Cacao het volgende:
Ik vind het geweldig, alleen vraag ik me af of het aantal verbrande calories wel klopt. Ik neem dat sowieso wel met een korreltje zout, maar nu zie ik dat ik eergisteren 800+ heb verbrand. Dat is nogal wat, naar mijn idee. Iemand enig idee of Nike daarmee wel in de buurt komt of is het zwaar overdreven?
en conditie, temperatuur, zwaarte van het parcours en wind mee/tegen etc etc. Het zijn allemaal maar indicaties...quote:Op maandag 13 april 2009 07:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat is zo niet te beoordelen. Het aantal kcal dat je verbrandt ligt eraan hoe zwaar je bent en hoe lang je gelopen hebt.
Op de grotere stations is over het algemeen genoeg te eten te koopquote:Op maandag 13 april 2009 09:11 schreef Silenus het volgende:
Dankje, jij ook!
De zon schijnt hier heerlijk en het is nu 11 graden dus dat wordt een prima hardloopweertje. En nu ga ik een broodjeszaak zoeken.
Dat klopt, daar houd Nike+ ook rekening mee.quote:Op maandag 13 april 2009 07:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat is zo niet te beoordelen. Het aantal kcal dat je verbrandt ligt eraan hoe zwaar je bent en hoe lang je gelopen hebt.
Hoe lang loop je dan? Ik verbrand steeds zo ongeveer 450 kcals (bij 35-40 min lopen). En ik zou trouwens www.slowgeek.com aanbevelen als grafiek, die van Nike+ zelf is echt slecht, klopt soms niks vanquote:Op maandag 13 april 2009 10:42 schreef Cacao het volgende:
[..]
Dat klopt, daar houd Nike+ ook rekening mee.
Ik wil weten of het wel dichtbij het werkelijke aantal komt, of dat het compleet overdreven is (ik vind het vaak nogal veel namelijk). Kun je het met een hartslagmeter beter meten, omdat die ook rekening houdt met je conditie? ??
Die is ook leuk zo door het centrum! Op de foto ziet het er wel wat druk uitquote:Op maandag 13 april 2009 14:27 schreef karoltje het volgende:
Klinkt goed! Ik krijg ook zin in zo'n leuk evenement. Denk nu dat ik me ga inschrijven voor de Grachtenloop !
Goede tijd zegquote:Op maandag 13 april 2009 17:15 schreef knnth het volgende:
Vandaag 5k gelopen. Alles ging mis. Had blijkbaar te vroeg gedronken en geplast want bij de start moest ik weer plassen en had ik alweer dorst. Ademhaling sloeg op hol (normaal gaat dat echt probleemloos bij mij) en ik moest dus halverwege plassen.
In ieder geval leermomentje, daar was het ook om te doen in de eerste instantie. Nog wel genoeg lucht om flink te kunnen versnellen, zelfs nog iemand in de eindsprint geklopt op de laatste meters 8) Mijn eindtijd van 19:56 was boven verwachting
Ik loop gemiddeld 170 / 173 slagen per minuut.quote:Op maandag 13 april 2009 19:39 schreef FJD het volgende:
Mooie tijd knnth![]()
Ik ben net weer begonnen na drie weken pijntjes in de knie en ik zal nu braaf het Evy schema volgenVoordeel daarvan is wel dat je qua snelheid redelijk enthousiast kunt zijn waardoor m'n gemiddelde hardloopsnelheid ergens tussen de 13 en 14km/u lag.
Heeft iemand een beetje feeling met hartslagen? Ik ren (en rende) altijd met idioot hoge hartslagen. M'n max was dit keer 202 en ik zie in de grafieken ook dat de hartslag gestaat oploopt om wss. uiteindelijk te stabiliseren ergens tussen de 195 en 200. Ik heb er verder geen last van ofzo (halve van Amsterdam ging op gemiddeld 193 en ik leef nog) maar als ik om me heen hoor dan heeft iedereen altijd een enorm veel lagere hartslag.
die van mij is ook altijd debiel hoog, volgens mij zit ik al op 85% van mijn geschatte max als ik alleen al mijn tande poets (elektrisch!) Daarom gebruik ik dat ding eigenlijk nooit, demotiveert zo.quote:Op maandag 13 april 2009 19:39 schreef FJD het volgende:
Mooie tijd knnth![]()
Ik ben net weer begonnen na drie weken pijntjes in de knie en ik zal nu braaf het Evy schema volgenVoordeel daarvan is wel dat je qua snelheid redelijk enthousiast kunt zijn waardoor m'n gemiddelde hardloopsnelheid ergens tussen de 13 en 14km/u lag.
Heeft iemand een beetje feeling met hartslagen? Ik ren (en rende) altijd met idioot hoge hartslagen. M'n max was dit keer 202 en ik zie in de grafieken ook dat de hartslag gestaat oploopt om wss. uiteindelijk te stabiliseren ergens tussen de 195 en 200. Ik heb er verder geen last van ofzo (halve van Amsterdam ging op gemiddeld 193 en ik leef nog) maar als ik om me heen hoor dan heeft iedereen altijd een enorm veel lagere hartslag.
Da;s idd een lage rustpols, maar dat alleen bepaalt niet je HF bij inspanning - heb je ook je max nodig. En dan kan karvonen je een dienst bewijzen. Ik heb ong zelfde HF waarden als jij.quote:Op maandag 13 april 2009 21:01 schreef koeii het volgende:
HmmmIk loop als ik rustig loop zo rond 152. Beetje inspannend 160-165 en als ik intervalletjes doe zit ik zo rond de 175. Maja, heb ook een best wel lage rusthartslag (40-45 als ik 's ochtends wakker word).
Zal ongetwijfeld naweëen van de sneakers zijn, ongetraindheid van je spieren en wanneer het nieuwe hardloopschoenen zijn dan zal het zeker ook liggen aan het feit dat je ze nog even in moet lopen. Inlopen kost gewoon eventjes voordat ze helemaal lekker zitten en je voeten niet meer gaan protesteren.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:05 schreef heaven7 het volgende:
Tja het is niet echt een pijn, het is meer een ontzettend vermoeid gevoel maar wel met als resultaat dat ik de neiging heb te stoppen omdat het vervelend aanvoelt. Zodra ik dan ook ga wandelen is het meteen weg..
Die last van je voorvoet zou misschien kunnen komen omdat je 'verkeerd' loopt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:54 schreef heaven7 het volgende:
Ik vraag het hier ook maar even
Wel had ik op een gegeven moment (na 10 minuten denk ik) last van mijn enkels en voorvoet.
Waarom ga je dat doen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:51 schreef Koert het volgende:
Voorvoet landing zou ik idd niet als verkeerd willen bestempelenStaat voor mij volgend jaar op de planning, kom maar met die achillespees blessures
En m'n linkerknie kraakt. Maargoed, doet-ie wel vaker.
Dat komt idd door turnen, heeft een vriendin van mij ook. Komt wel goed, gewoon je landing letten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:01 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Waarom ga je dat doen?
Ohja, zou van mij van die voorvoet goed kunnen trouwens want ik heb 10 jaar geturnd waarbij je altijd op je voorvoet moest lopen
Ja en nee, Je kunt de eerste trainingen van Evy best zonder rust lopen. Die paar minuten hardlopen kan je lichaam wel aan. Zodra het meer wordt dan 10 minuten zou ik wel aanraden om 1 dag pauze ertussen te nemenquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Rustdagen zijn voor beginners super belangrijk, je spieren en pezen moeten wennen aan de belasting.
Better safe than sorry....quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja en nee, Je kunt de eerste trainingen van Evy best zonder rust lopen. Die paar minuten hardlopen kan je lichaam wel aan.
Dan loop je niet hard genoegquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:27 schreef computergirl het volgende:
Er zijn toch echt mensen die van les 1 al spierpijn krijgen! (ikke niet hoor)
Ik zie je daar danquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:54 schreef Silenus het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon in Leiden, wordt dan dus ook m'n eerste halve marathon dus ben benieuwd! 17 mei is het.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:54 schreef Silenus het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon in Leiden, wordt dan dus ook m'n eerste halve marathon dus ben benieuwd! 17 mei is het.
Ook mijn volgende halve.quote:
Oh, die site ziet er wel interessant uit. Is nu op dit moment even teveel gedoe om te PMen op Nike+, maar ga er van de week wel naar kijken. Thanks!quote:Op maandag 13 april 2009 10:56 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Hoe lang loop je dan? Ik verbrand steeds zo ongeveer 450 kcals (bij 35-40 min lopen). En ik zou trouwens www.slowgeek.com aanbevelen als grafiek, die van Nike+ zelf is echt slecht, klopt soms niks van
Ik heb sowieso een vrij zwakke onderrug, en had daar dus ook met hardlopen na verloop van tijd last van, hoewel het bij mij vaak pas na enige tijd opkwam ipv al direct van looppas naar hardlooptempo. Uiteindelijk maar even naar de fysio gegaan die alles een aantal keren flink heeft zitten kraken en mij wat oefeningen heeft gegeven om m'n rugspieren soepel te houden en iets sterker te maken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:00 schreef VonHinten het volgende:
Waar ik bang voor was, is gebeurd. Als ik na een tijdje niet hardlopen weer wat (fanatieker) begin, krijg ik altijd last van mijn onderrug. Een soort spierpijn die je eigenlijk alleen voelt als je van looppas overgaat in hardlopen. Iemand een idee wat hier tegen te doen is (behalve rust houden)?
Ik ben maar twee maanden gestopt met hardlopen, kan me niet voorstellen dat mijn rug in zo'n korte tijd helemaal verslapt is. Maar misschien moet ik inderdaad weer rustig opbouwen. Klote is het alleen dat die spierpijn echt 4-5 dagen blijft zeuren, abnormaal, al die tijd kan ik dus niet hardlopenquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:04 schreef FJD het volgende:
Beginnersschema pakken en dat ook echt volgen? Ook je rug moet sterker worden om de klappen langer op te kunnen vangen. Of heb je niet het idee dat het daar aan kan liggen?
core exercises, 3x per week, hier kun je een berg oefeningen vinden. Versteviging van buik/onderrug/zijkantbovenlichaam is echt aan te raden bij veel hardlopen. Het verbetert je loophouding en je kunt makkelijker met een krachtigere pas lopen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:21 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik ben maar twee maanden gestopt met hardlopen, kan me niet voorstellen dat mijn rug in zo'n korte tijd helemaal verslapt is. Maar misschien moet ik inderdaad weer rustig opbouwen. Klote is het alleen dat die spierpijn echt 4-5 dagen blijft zeuren, abnormaal, al die tijd kan ik dus niet hardlopen
Die ga ik onthoudenquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:26 schreef superbient het volgende:
[..]
core exercises, 3x per week, hier kun je een berg oefeningen vinden. Versteviging van buik/onderrug/zijkantbovenlichaam is echt aan te raden bij veel hardlopen. Het verbetert je loophouding en je kunt makkelijker met een krachtigere pas lopen.
Vaak logisch verklaring is een niet geweldige warming-up. Als je bijv tijdens een wedstrijd naar de max toegaat terwijl je eerst rustig in het startvak staat met een lage hartslag is dit natuurlijk een enorme klap voor je lichaam. Er breekt iets van paniek uit in je systeem en dat duurt een paar minuten eer alles onder deze inspanning weer een beetje goed werkt/communiceert intern. Goed vb is een tijdrit bij het wielrennen. Ze staan daar met een flinke hartslag al op het startpodium en hebben al flink warm gereden zodat het niet een plotselinge inspanning/overgang is.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:16 schreef knnth het volgende:
Ohja. Bij wedstrijden en trainingen in een hoger tempo, heb ik na twee minuten altijd het gevoel dat ik het niet ga redden. Ademhaling voelt kut, ik voel me moe ... Blijf ik echter in hetzelfde tempo doorlopen en -ademen, dan voel ik me vijf minuten later weer helemaal goed.
Inmiddels weet ik dat dit gebeurt, maar het is toch 'n kut gevoel iedere keer. En ik trap er steeds weer in
Hebben jullie dat ook?
Je lijf moet nog overstappen op een andere verbranding, dat duurt wel een kwartiertje a twintig minuten.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:46 schreef knnth het volgende:
Thanks superbient, klinkt logisch! Ga ik aan werken
* knnth is _nogal_ gebrand op een goeie tijd volgende maand
iemand die weet of deze beetje goed is?quote:Op donderdag 16 april 2009 00:03 schreef knnth het volgende:
http://www.ibood.com/nl/nl
Komende 24 uur de Garmin Forerunner 50HR voor 50 euro ... weet niet of dat ding wat is, of het goedkoop of duur is, maar doe er je voordeel mee
Het is een leuk ding als stopwatch en hartslagmeter, maar als je snelheid wilt meten heb je een footpod nodig. Die kost los meer dan ¤120 terwijl een hoop websites combinaties hebben van forerunner+footpod voor ¤150,- Als je alleen een stopwatch en hartslagmeter zoekt is het dus een mooie aanbieding, anders niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 00:03 schreef knnth het volgende:
http://www.ibood.com/nl/nl
Komende 24 uur de Garmin Forerunner 50HR voor 50 euro ... weet niet of dat ding wat is, of het goedkoop of duur is, maar doe er je voordeel mee
Bij het aanmeten van mijn hardloopschoenen deed ik dat inderdaad ook, want ik liep op blote voeten, terwijl ik zelfs bij normaal wandelen al met m'n hielen op de grond 'bonk'. Daarom vind ik het eigenlijk best stom dat ze op die manier je een schoen aanmetenquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:07 schreef Koert het volgende:
[..]
Dat komt idd door turnen, heeft een vriendin van mij ook. Komt wel goed, gewoon je landing letten.
Voorvoet landing is een efficientere loopstijl dan op je hak landen - dus ga je harder - maar omdat je het niet gewend bent nogal blessuregevoelig. Ik ga voor de middenvoet landing, iets minder belastend dan de voorvoet landing. Ren maar eens op blote voeten, je landt niet op je hak maar voorvoet.
Meestal is het idd hoe sneller de groep, hoe jonger de lopersquote:Op donderdag 16 april 2009 22:03 schreef FJD het volgende:
Ik vind de footpod wel geinig speelgoed![]()
Anyway, net bij de atletiekvereniging geweest maar weet niet echt of ik daar op korte termijn m'n draai ga vinden. Ik kan nog niet lang genoeg lopen om echt volwaardig te trainen dus ik zit in het laagste groepje maar dat liep een duurloop op rond de 9km/u en als er dan 10minuten achter elkaar gelopen dan werd er weer gerust. Ik loop m'n minutenschema tegen 15km/u int uur en als m'n lichaam het weer aan kan dan loop ik dat gerust een uur lang achter elkaar. Kortom, ik moet maar eens even kijken in wat voor groep ik in zou kunnen gaan stromen en ook wat daar dan de gemiddelde leeftijd is want die was nu best redelijk hoog.
Je wreef verveelt ? Wreef = 'hoogste deel van de voet'quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:09 schreef heaven7 het volgende:
Gister les 3 van Evy gelopen maar mijn wreef begint al meer te vervelen. Zeurende moeiheid die meteen wegebt zodra ik ga wandelen.
komma, welke komma?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:33 schreef knnth het volgende:
http://www.blessure-aanwijzer.nl/voet.htm
Komma weggehaald
Goed weer nu inderdaad, geen stralende zon meer maar nog wel een lekkere temperatuurquote:Op donderdag 16 april 2009 22:18 schreef star_gazer het volgende:
Net een loop van 12.5km gedaan. Heerlijk buiten
Het blijft te heet vind ik, ik loop tegenwoordig 's nachts.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:34 schreef Bonger1911 het volgende:
[..]
Goed weer nu inderdaad, geen stralende zon meer maar nog wel een lekkere temperatuur![]()
Heb je lange kleren en/of geen drinken mee?quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:40 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Het blijft te heet vind ik, ik loop tegenwoordig 's nachts.
Geen drinken mee.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:30 schreef Bonger1911 het volgende:
[..]
Heb je lange kleren en/of geen drinken mee?
Hardloopschema.nlquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:21 schreef knnth het volgende:
GVD hoerensite!! op MyAsics.nl even uit nieuwsgierigheid al een schema aangemaakt voor de 10EM (DTD-loop) vanaf 1 juni. Is m'n huidige schema tot de Royal Ten ook weg. Goed dat m'n schema nog in m'n agenda staat. Hmmpf.
De eerste 3 km gingen in ieder geval goedquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:32 schreef computergirl het volgende:
zo meteen de Geinloop, stalend blauwe lucht maar het waait best wel hard hier
What happened?quote:Op zondag 19 april 2009 06:44 schreef computergirl het volgende:
De eerste 3 km gingen in ieder geval goed
Kwam het tegen. Wie weet hebben jullie er wat aan. Trainen die heupen en kontquote:From Health magazine
Stretching can improve your stride (which may actually increase your pace) and help you avoid injuries. Do these three easy moves after your run.
Downward-Facing Dog
Why do it: To help prevent tightness in the backs of your legs, improve stride length, and nix calf cramping.
How-to: From push-up position, press hips up and heels down so you’re in an inverted V. Focus on reaching hips and heels away from one another. Hold for 20–30 seconds; repeat twice.
Kneeling Lunge
Why do it: To help lengthen hip flexors and open the fronts of your hips, which can improve your running posture and form and reduce the risk of injury.
How-to: Kneel with left knee on ground, right foot forward, and right knee bent at 90 degrees over right ankle. Keep spine long as you tilt your pelvis forward, flattening your lower back and stretching front of your left hip. Hold 20–30 seconds; repeat on other side.
Cross-Legged Seat Stretch
Why do it: To help stave off butt, sciatic, and lower-back pain that can be caused by running too much too soon (overtraining) or sitting for long periods of time.
How-to: Lie on back and cross right knee over left, bending both. Pull knees toward chest to feel the stretch deep in your butt muscle. Hold 20–30 seconds; repeat on other side.
Toen moest ik er nog 7.quote:
Waar woon je dan?quote:Op zondag 19 april 2009 12:16 schreef Daph_ het volgende:
's avonds is het niet echt fijn om hier te lopen
Ik woon ook in Adam, in de Diamantbuurt (de Pijp) , enige tijd geleden vaak in het nieuws was qua overlast van onze allochtonige medemensjes.quote:Op zondag 19 april 2009 19:35 schreef Daph_ het volgende:
[..]
In Amsterdam in een buurt met redelijk wat ongure types en hangjongeren
Je moet het ook eens proberen zonder je Catwoman-kostuum.quote:Op zondag 19 april 2009 19:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik woon ook in Adam, in de Diamantbuurt (de Pijp) , enige tijd geleden vaak in het nieuws was qua overlast van onze allochtonige medemensjes.
Toch loop ik gewoon 's avond buiten. Nooit problemen mee.
quote:Op zondag 19 april 2009 19:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik woon ook in Adam, in de Diamantbuurt (de Pijp) , enige tijd geleden vaak in het nieuws was qua overlast van onze allochtonige medemensjes.
Jammer toch hè, dat je ze niet mag afschieten als de beesten die het zijn.quote:Op zondag 19 april 2009 21:42 schreef ShadyLane het volgende:
Op mijn rondje hing een tijdlang een groepje medelanders rond die vervelende dingen riepen en met de scooter heel irritant net achter je bleven rijden. Toen heb ik m'n rondje tijdelijk veranderd, ik heb geen trek in gedoe als ik relaxed denk te gaan hardlopen.
quote:Op maandag 20 april 2009 20:18 schreef beertenderrr het volgende:
Wel vervelend als je halverwege bent en er opeens achter komt dat je moet![]()
Loopt nogal oncomfortabel
Woon ook in Adamquote:Op zondag 19 april 2009 19:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het Amstelpark is dicht na zonsondergang, maar door het Beatrixpark en Vondelpark loop ik wel gewoon in het donker. En langs de Amstel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Woon ook in Adam![]()
Enige waar ik niet in het donker loop is door parken, onder bruggen/ viaducten en zeer stille plekken.
Verder juist heerlijk
Coolquote:ps. Zit nu op 10 kilometer !
Thx !quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het Amstelpark is dicht na zonsondergang, maar door het Beatrixpark en Vondelpark loop ik wel gewoon in het donker. En langs de Amstel.![]()
Vondelpark is altijd druk trouwens, ook 's nachts denk ik.
Flevopark en in de Bijlmer zou mij ook te ver gaan, maar daar voel ik me overdag al niet altijd prettig.....
[..]
Cool
Nja hier hebben we wel een heerlijk natuurgebied in de buurt dus daar zou ik het liefste lopen, anders moet ik inderdaad ook onder viaducten door enzo. Maargoed, morgen ga ik lopen na werk en dan is het nog licht. Dan waag ik het er gewoon op, rondje door de natuurquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Woon ook in Adam![]()
Enige waar ik niet in het donker loop is door parken, onder bruggen/ viaducten en zeer stille plekken.
Verder juist heerlijk
ps. Zit nu op 10 kilometer !
Misschien even melden aan een vriend/ vriendin dat je weg gaat ?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:15 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Nja hier hebben we wel een heerlijk natuurgebied in de buurt dus daar zou ik het liefste lopen, anders moet ik inderdaad ook onder viaducten door enzo. Maargoed, morgen ga ik lopen na werk en dan is het nog licht. Dan waag ik het er gewoon op, rondje door de natuur![]()
ps: wauw! Goed bezig!
Doe ik altijd al.. Ja, ik ben een bang kneusjequote:Op dinsdag 21 april 2009 15:23 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Misschien even melden aan een vriend/ vriendin dat je weg gaat ?
Of je mobieltje meenemen ?
Nope !quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:26 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Doe ik altijd al.. Ja, ik ben een bang kneusje. Er zijn altijd mensen die weten dat ik aan het hardlopen ben, mijn vriend en schoonouders en anders mijn zusje en mijn ouders
Dat is waar.. Het stomme is dat ik in de woonplaats van mijn vriend pas 3 routes ken ofzo, en die gaan op een bepaald stuk allemaal over dezelfde straat dus mochten daar ooit ongure figuren rondhangen dan weet ik dus niet hoe ik verder kanquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:29 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Nope !
Misschien denken mensen dat, maar die weten niet hoe het kan zijn als vrouw in je uppie !
Ren soms met een vriend en echt, die heeft geen idee wat ik tegen kom als ik alleen ren
quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:41 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben erg blij dat ik gewoon rustig door de Alblasserwaardse polder kan rennen
Google Maps? Daarmee kijk ik altijd waar ik naar toe zou willen en dan probeer ik een route op die afstand te makenquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:49 schreef Daph_ het volgende:
Dat is waar.. Het stomme is dat ik in de woonplaats van mijn vriend pas 3 routes ken ofzo, en die gaan op een bepaald stuk allemaal over dezelfde straat dus mochten daar ooit ongure figuren rondhangen dan weet ik dus niet hoe ik verder kan![]()
Ik doe het via afstandmeten.nl, maar in essentie is dat eigenlijk hetzelfdequote:Op dinsdag 21 april 2009 16:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Google Maps? Daarmee kijk ik altijd waar ik naar toe zou willen en dan probeer ik een route op die afstand te maken
Tsja Nicoquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:56 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Daar liep ik vroeger.. voordat ik verhuisde
Ja, bij mij werkt dat juist niet, ik kan niet lopen als ik berehonger heb en ga dus juist altijd eten voor het avondeten als ik eerst nog wil gaan lopen. Dat heb ik vandaag overigens iets te enthousiast gedaan, boterhammetjes gaat wel maar een bord Brinta kennelijk niet. Ben na 1 km alweer omgedraaidquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:28 schreef karoltje het volgende:
Gewoon na je werk gaan lopen, dan is het nog licht buiten en dat weerhoudt je (mij) van snacken voor het avondeten.
Haha ja dat zal wel schelen inderdaadquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb weinig last van vervelende figuren tijdens het hardlopen, maar ik moet erbij zeggen dat ik ook echt bewust m'n allersufste kleren aantrek als ik in m'n eentje ga lopen. Lelijke dom gestreepte wielrenbroek tot bijna op m'n knieeen, vaal verwassen T-shirt...de kekke pakjes bewaar ik wel voor bij wedstrijden.
Afgezien van het gedoe bij de hangplek heb ik nooit iets vervelends meegemaakt onderweg, kan een kwestie zijn van geluk, maar kan ook zijn omdat ik er dan echt gewoon totaal NIET uitzie.
ja verhouding is 1 staat tot 3 ongeveer, dus als je normaal 45min loopt, zal een vergelijkbare inspanning 2.15uur fietsen zijn. Ik zou niet teveel op (te) hoge hartslagen trainen, maar gewoon de tijd opvoeren. Zo nu en dan intensief is natuurlijk wel goedquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:53 schreef knnth het volgende:
Vandaag 50min gefietst in 65-70% HRmax, ging me veel makkelijker af dan lopen. Lopen is alleen even geen optie (opkomende shinsplint) Om nu nog een beetje duurtraining te doen wil ik dus fietsen. Spierbelasting totaal geen last van. Maar ik heb totaal niet het idee getraind te hebben, zo makkelijk ging het. Kan ik nu beter een iets hoger HR pakken (want fietsen is een makkelijkere inspanning dan lopen) of moet ik het gewoon oprekken naar 75-90min?
Pfff ... ik wil weer lopen
Oh cool!quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:13 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag voor de eerste keer de 20km-grens doorbrokenEen doorloop van 21km gedaan. Zal wel een herstellen zijn de komende dagen
2 uur en 3 minuten. Redelijk rustig tempo, maar het ging vooral om het uitlopenquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:22 schreef Cacao het volgende:
[..]
Oh cool!![]()
Hoe lang heb je daar over gedaan?
Ik heb er echt nergens last van....de enige reden waarom ik na een bepaalde tijd 's avonds niet loop heeft te maken met niet kunnen slapen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:31 schreef Nam_Soldier het volgende:
Dames toch, ik wist niet dat het zo moeilijk voor jullie was om een rondje te gaan hardlopen 's avonds! Toch jammer dat zoiets eenvoudigs niet overal kan.
Toch netjes hoor!quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
2 uur en 3 minuten. Redelijk rustig tempo, maar het ging vooral om het uitlopen
aardig gek. Loop je ook nog wedstrijden of puur lopen voor het lopen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Netjes! En inderdaad is uitlopen als eerst het belangrijkste.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik doe sinds kort wel mee aan prestatielopen; de enige tot nu toe is de Dwars Door Dordt (10km), die ik in 48:zoveel heb volbrachtquote:Op woensdag 22 april 2009 09:36 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
aardig gek. Loop je ook nog wedstrijden of puur lopen voor het lopen?
Ik verwacht na zo'n 20km natuurlijk een halve marathon van je
Is wel de mooiste tijd om te lopen, is echt een apart gevoelquote:Op woensdag 22 april 2009 12:44 schreef VonHinten het volgende:
Zaterdag meedoen met de Batavierenrace. Ik loop tussen 02:00 en 03:00 's nachts![]()
Ik heb toen de ronde van Nedstaal (5km) gelopen vorige jaar. Liep toen een tijd van 38.55 geloof ik. Maar dat was ook echt heel kort nadat ik voor het eerst begon met lopen. Toen moest ik sommige stukken nog wandelen enzo.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik doe sinds kort wel mee aan prestatielopen; de enige tot nu toe is de Dwars Door Dordt (10km), die ik in 48:zoveel heb volbracht
De halve marathon gaat dit seizoen wel lukken (raboloop van Ablasserdam?). Maargoed, eerst maar eens de lenteloop van mei (15km) doen; twee dagen daarna moeten mijn verstandskiezen eruit
Wat is verstandig met eten? Wij eten als nachtploeg rond 18.00u gezamenlijk een maaltijd. Dan tegen 0.00u nog een complete maaltijd eten? Of zou dat teveel zijn..quote:Op woensdag 22 april 2009 12:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Is wel de mooiste tijd om te lopen, is echt een apart gevoel
De nachtploeg is juist het beste, dan kun je de rest van de dag slapen. Ik zit in de ochtendploeg en moet al om 4 uur 's ochtends opstaan.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:44 schreef VonHinten het volgende:
Zaterdag meedoen met de Batavierenrace. Ik loop tussen 02:00 en 03:00 's nachtsMorgenochtend ga ik voor het laatst nog een rondje doen van 10 km. Geen idee of ik dat rennend achter elkaar volhoud, tot nu toe heb ik alleen nog maar rondjes van 6 km gelopen. Ik zal dus vrij rustig beginnen en dan zien we wel waar we stranden. Heb iig zin in de race
volgens mij links je nergens specifieks heen? of verkopen ze op die site maar 1 hartslagmeter?quote:Op woensdag 22 april 2009 13:12 schreef 1517 het volgende:
http://www.hartslagmeter.com/index1.html
Wat vinden jullie van die hartslag meter??
Oh ja foutjequote:Op woensdag 22 april 2009 13:17 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
volgens mij links je nergens specifieks heen? of verkopen ze op die site maar 1 hartslagmeter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
Die ronde van Nedstaal staat voor mij dit jaar ook in de planning (10km). Wist niet dat jij ook een loper bentquote:Op woensdag 22 april 2009 12:54 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Ik heb toen de ronde van Nedstaal (5km) gelopen vorige jaar. Liep toen een tijd van 38.55 geloof ik. Maar dat was ook echt heel kort nadat ik voor het eerst begon met lopen. Toen moest ik sommige stukken nog wandelen enzo.
Het is nu nog niet veel beter, omdat ik het daarna heb laten versloffen, maar daarom ga ik het nu weer oppakken. Nu nog een beetje last van de kuiten van het tennissen maandag, maar vanavond ga ik weer stukkie lopen.
Nou, ik probeer wat kilo's kwijt te raken enzo.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:25 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Die ronde van Nedstaal staat voor mij dit jaar ook in de planning (10km). Wist niet dat jij ook een loper bent
Zolang je maar goeie schoenen hebtquote:Op woensdag 22 april 2009 14:54 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Nou, ik probeer wat kilo's kwijt te raken enzo.
Ik bouw het erg langzaam op, dus het gaat nog niet heel snel en heel ver, maar dat komt vanzelf.
heb ikquote:Op woensdag 22 april 2009 15:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zolang je maar goeie schoenen hebt
Stukken wandelen is niks mis mee toch, het gaat erom dat je hem uitlooptquote:Op woensdag 22 april 2009 12:54 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Ik heb toen de ronde van Nedstaal (5km) gelopen vorige jaar. Liep toen een tijd van 38.55 geloof ik. Maar dat was ook echt heel kort nadat ik voor het eerst begon met lopen. Toen moest ik sommige stukken nog wandelen enzo.
Het is nu nog niet veel beter, omdat ik het daarna heb laten versloffen, maar daarom ga ik het nu weer oppakken. Nu nog een beetje last van de kuiten van het tennissen maandag, maar vanavond ga ik weer stukkie lopen.
Ja en ik was een na laatste, maar dat is waarschijnlijk een competitief mannedingetjequote:Op woensdag 22 april 2009 15:03 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Stukken wandelen is niks mis mee toch, het gaat erom dat je hem uitloopt![]()
Ik loop nu redelijk gemakkelijk 6 km (dwz ik ben niet helemaal dood als ik klaar ben), maar voor de zekerheid neem ik wel steeds een of anderhalve minuut wandelpauze
Ach, je hebt hem uitgelopen. Ik zal 17 mei ook wel laatste worden ofzo, maar als ik hem uitloop ben ik al heel tevreden!quote:Op woensdag 22 april 2009 15:16 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Ja en ik was een na laatste, maar dat is waarschijnlijk een competitief mannedingetje
Vorige week redde ik de 3km niet eens aan een stukIets wat aangaf dat ik het al weer te lang heb laten schieten en dat ik vanavond gewoon weer met Evy moet spelen
Ik zou gewoon energierepen e.d. eten. En dan anderhalf uur voordat je moet lopen niks meer.quote:Op woensdag 22 april 2009 13:03 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Wat is verstandig met eten? Wij eten als nachtploeg rond 18.00u gezamenlijk een maaltijd. Dan tegen 0.00u nog een complete maaltijd eten? Of zou dat teveel zijn..
Ik heb geen flauw ideequote:Op woensdag 22 april 2009 18:09 schreef superbient het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel tijd er eventueel na oprichting nog ingestoken moet worden...
Ook voor de gezelligheid is iedereen welkom natuurlijk. Ik maak geen onderscheid tussen mensen die wel en niet willen/kunnen/mogen betalen. Een volwaardig lidmaatschap van 20,- per jaar zou de kosten wel weer beter dekken dus dat wordt natuurlijk wel gewaardeerdquote:Op woensdag 22 april 2009 18:17 schreef computergirl het volgende:
FJD, af en toe een 5 of 10 km wedstrijdje vind ik wel leuk....maar een licentie is voor mijn categorie zwaar overdreven.
Ik zou er zo niet naar gaan kijken. Als je hardloopt verbrand je extra calorieën tov stilzitten natuurlijk. Ook gaat je algehele fitheid en daarbij ook je ruststofwisseling omhoog. Echter indien je ook weer meer gaat eten omdat het hongergevoel toeneemt is het resultaat lang niet altijd dat je afvalt.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:47 schreef heaven7 het volgende:
Hoeveel verbrand je gemiddeld met een Evyles eigenlijk? Ik ben pas bij les 6 hoor, maar het gaat bijzonder goed. Het zou echter leuk zijn een kilo of 3 te verliezen toch wel
hoelang maar je daar bij de meeste loops over doen?quote:Op woensdag 22 april 2009 18:49 schreef karoltje het volgende:
Leuk idee van de vereniging! Maar eerst nog maar eens 5 km leren uitlopen.
Die is al over 3 dagen hè.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:17 schreef beertenderrr het volgende:
Ik kan wel in dat geval voor de harde kern van dit topique een slaapplaats regelen voor de marathon van Londen, maar dat is nog allemaal toekomst.
helaas voor de mensen die er dan heen gaan, die moeten nog maar even een jaartje wachten voor een goede overnachtingquote:
Alle niveaus zijn welkom natuurlijkquote:Op woensdag 22 april 2009 18:49 schreef karoltje het volgende:
Leuk idee van de vereniging! Maar eerst nog maar eens 5 km leren uitlopen.
Ik moet nog even uitzoeken wat zoiets kost. Je hebt het wss. over kleine aantallen en daarmee wat hogere kosten. Wat het precies gaat kosten ga ik natuurlijk nog wel even uitzoeken voor we beginnenquote:Op woensdag 22 april 2009 22:09 schreef VonHinten het volgende:
@ FJD: tof idee, zet mij maar op je lijstje. Ik ben van plan om deze zomer m'n eerste echte wedstrijd te lopen en vind het wel geinig om dat in een Fok-shirt te doen. (Al zullen die shirts dan wellicht nog niet klaar zijn.)
Daar hangt dan wel een prestatienorm aan vast he; Als jij dan in de top 3 van een paar grote marathons eindigt en het prijzengeld doneert dan komt dat helemaal goedquote:Op woensdag 22 april 2009 23:17 schreef beertenderrr het volgende:
En nee, ik blijf niet elke week overvliegen (mits gesponsord door Danny of de vereniging
)
Als je de vier jaar volhoudt dan schrijf ik me alvast in voor 2012quote:Ik kan wel in dat geval voor de harde kern van dit topique een slaapplaats regelen voor de marathon van Londen, maar dat is nog allemaal toekomst.
Half werk is voor mietjesquote:Op woensdag 22 april 2009 23:52 schreef knnth het volgende:
Count me in met die atletiekvereniging met wedstrijdshirtje enzo. Mits goed geregeld enzo
alleen bij de eerste etappe staan er nog mensen langs de kant, daarna is het al vrij snel uitgestorven. Maar 's nachts is wel de leukste tijd om te lopen.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:19 schreef VonHinten het volgende:
Sorry, deze maestro is al door een ander team gecontracteerd
Ik loop trouwens 's nachts, staat er dan nog een beetje publiek langs de kant om die goddelijke kuiten van mij te aanschouwen?
Sorry, zit in Vancouver. had mezelf ook al opgegeven voor de ZuidAs Run die komende zondag is, maar kan daar ook niet bij zijnquote:Op donderdag 23 april 2009 13:29 schreef Grumpey het volgende:
Balen! Als mensen het leuk vinden om mee te doen dan kan ik zelfs ervoor zorgen dat iedereen in een ploeg zit (bij mij) zodat het nog extra gezellig is ook
Ik doe al mee met m'n eigen ploeg, en daar doe ik twee afstanden omdat wij ook al te weinig mensen hebben.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:29 schreef Grumpey het volgende:
Balen! Als mensen het leuk vinden om mee te doen dan kan ik zelfs ervoor zorgen dat iedereen in een ploeg zit (bij mij) zodat het nog extra gezellig is ook
Last van je teen of de nagel?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:19 schreef star_gazer het volgende:
GRRR... En daar is de volgende blessureVandaag 12km gelopen, maar mijn grote teen doet echt gruwelijk zeer. Het was geen prettige loop... Volgens mij doe ik mijn schoenen te strak ofzo
Dat merkte je pas aan het einde van je loop?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:19 schreef star_gazer het volgende:
GRRR... En daar is de volgende blessureVandaag 12km gelopen, maar mijn grote teen doet echt gruwelijk zeer. Het was geen prettige loop... Volgens mij doe ik mijn schoenen te strak ofzo
Weet iemand dit?quote:Op woensdag 22 april 2009 22:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
hoelang maar je daar bij de meeste loops over doen?
Het zeurde al een tijdje, maar ik had niet et idee dat het met het lopen te maken had. Ik dacht dat ik mijn teen gewoon een keer gestoten had ofzo. Dat er wel een verband met lopen is, ben ik gisteren halverwege achtergekomenquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:52 schreef Koert het volgende:
[..]
Dat merkte je pas aan het einde van je loop?
Dat was tevens het vereiste minimum voor een wandeltocht waar ik eind vorig jaar aan mee deed, alleen dan 60km.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:34 schreef Grumpey het volgende:
Vaak houdt men 7,5 km/h aan voor langzaamste schema (daaronder is het een wandeltocht). Voor 5 kilometer zou dit dus 45 minuten zijn.
45 minuten voor een wandeltocht van 60kmquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat was tevens het vereiste minimum voor een wandeltocht waar ik eind vorig jaar aan mee deed, alleen dan 60km.
een wandeltocht met een minimum van 7.5 km/h noem ik geen wandeltocht meer...quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat was tevens het vereiste minimum voor een wandeltocht waar ik eind vorig jaar aan mee deed, alleen dan 60km.
Als je stevig doorwandelt zit je er zo aan hoorquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef superbient het volgende:
een wandeltocht met een minimum van 7.5 km/h noem ik geen wandeltocht meer...
is meer dan 2m/sec en dat dan 60km lang, mij niet gezien en ik denk met mij vele wandelaars...quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:55 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je stevig doorwandelt zit je er zo aan hoor
Ah, op die manier. Wat ik er over kan vinden:quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het zeurde al een tijdje, maar ik had niet et idee dat het met het lopen te maken had. Ik dacht dat ik mijn teen gewoon een keer gestoten had ofzo. Dat er wel een verband met lopen is, ben ik gisteren halverwege achtergekomenHet is niet mijn nagel, maar het gewricht van de grote teen. Het is aan allebei de voeten (ook dat is nieuw sinds gisteren), maar links is wel 100x erger dan rechts. Voorlopig rust vrees ik
quote:STIJF GROTE TEENGEWRICHT (OF MINDER BEWEEGLIJK GEWRICHT)
Het is belangrijk om hierbij snel maatregelen te nemen. Slijtage in het gewricht kan anders snel optreden of verergeren. Een sterke, versnelde afwikkeling met hoge teensprong aan de onderkant van de schoen laten aanbrengen, is hierbij meestal een perfecte en afdoende oplossing. Dit kan door een orthopedisch schoenmaker, die de juiste lichte materialen in huis heeft, gemaakt worden.
Zal wel weer niet gratis zijnquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Koert het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Wat ik er over kan vinden:
[..]
Het was wel weer geniaal.quote:
http://www.runinfo.nl/vo2max.htm vindt het wel tamelijk briljant.quote:Op zondag 26 april 2009 08:03 schreef computergirl het volgende:
Gisteren een VO2max test gedaan in het nike running centre in het Amsterdamse bos.
Dacht even tamelijk brilliant te zijn met mijn 49.2, maar dat halen ongetrainde personen ook lees ik nu op het internet.
Anyway, het was leuk om te doen op zo'n loopband je kapot rennen met zo'n masker op.
Daarna nog even het 10k rondje, loopt lekker in het bos als het warm is!
Thanks.quote:Op zondag 26 april 2009 17:38 schreef Koert het volgende:
[..]
http://www.runinfo.nl/vo2max.htm vindt het wel tamelijk briljant.
quote:Waar kan je eigenlijk best coldpacks kopen? Drogist ofzo
Meer lange duurlopen doen (= betere basisconditie, spieren/gewrichten worden sterker), en af en toe ook intervaltraining of fartlek doen voor snelheidwerk.quote:Op zondag 26 april 2009 20:04 schreef sigme het volgende:
Iemand tips hoe ik in de komende maand mijn tempo iets omhoog kan krijgen?
Van lange duurlopen krijg je geen tempo, en weinig tot geen grotere spierkracht. Vooral van intervallen krijg je snelheid spierkracht en coördinatie en je verhoogt je anearobe drempel waardoor je langer aeroob kan lopen. Dit alles doe je met lange duurlopen niet. Intensieve duur / fartlek zorgen hier ook enigzins voor.quote:Op zondag 26 april 2009 20:30 schreef knnth het volgende:
[..]
Meer lange duurlopen doen (= betere basisconditie, spieren/gewrichten worden sterker), en af en toe ook intervaltraining of fartlek doen voor snelheidwerk.
Hey tof, Etappe 2 (7+ km) heb ik ook gelopen. Ik had vrijdag de hele dag al lichte steek in mijn zij en já hoor, tijdens het hardlopen schoot het er binnen 500 meter keihard in. Paar kilometer doorgebeten en toen het laatste stuk van de etappe (die lange, vrij steile afdaling) echt gevlogen en nog een heel stel mensen ingehaald. Uiteindelijk gemiddeld 11,3 km/u gemiddeld gelopen, eindtijd iets van 37 mins. Gezien mijn 3 weken training niet verkeerd.quote:Op zondag 26 april 2009 17:30 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het was wel weer geniaal.
2e etappe was echt vet om te doen, ging een heel stuk tegen het parcours van de Zevenheuvelen in (richting Berg en Dal), dus de eerste 5 km waren vooral omhoog, waarna in ongeveer een kilometer al die 'hoogtemeters' weer naar beneden gingen, daar vloog ik echt.
Uiteindelijk 28.02 gelopen (14.98 km/h) en was 22e en toen lagen we op kop van onze startgroep (en achteraf gezien 19e overall of zo)!![]()
Dat geeft de burger moedquote:Op zondag 26 april 2009 20:04 schreef sigme het volgende:
Ik ben enige tijd geleden begonnen met Evy 1, en vanaf moeite-met-3-minuten braaf doorgelopen totdat 5 km er zo uitrolde. Daarna uitbouwen naar 1 uur, en zelfs anderhalf uur ging verrassend makkelijk.
quote:Op maandag 27 april 2009 14:10 schreef Grumpey het volgende:
en mijn 29:32 (15,24 km/h) was maar goed voor een 47e plek.
Nogal! Wij stonden langs de sintelbaan en de eerste drie lopers persten me er toch een eindsprint uit, halleluja. Was erg mooi om te zien.quote:Op maandag 27 april 2009 14:10 schreef Grumpey het volgende:
Dit keer liep ik de slotetappe en ik verbaasde me ook over het enorme hardloopgeweld wat daar aan de start stond. De gemiddelde snelheid lag vele malen hoger dan bij andere etappes gelopen wordt, en mijn 29:32 (15,24 km/h) was maar goed voor een 47e plek. Desondanks heerlijk gelopen en super mooi weer, en het feest was dit jaar beter dan voorgaande jaren (leukere groep nu).
Die tweede etappe is echt nice inderdaad!quote:Op maandag 27 april 2009 14:10 schreef Grumpey het volgende:
Onze bata ging ook goed, organisatorisch dan, qua tijden deden we dit jaar niet in de top 100 mee. die 2e etappe heb ik zelf vorig jaar gelopen en dat was heel gaaf: lekker naar beneden storten op die berg
Dit keer liep ik de slotetappe en ik verbaasde me ook over het enorme hardloopgeweld wat daar aan de start stond. De gemiddelde snelheid lag vele malen hoger dan bij andere etappes gelopen wordt, en mijn 29:32 (15,24 km/h) was maar goed voor een 47e plek. Desondanks heerlijk gelopen en super mooi weer, en het feest was dit jaar beter dan voorgaande jaren (leukere groep nu).
Hopelijk volgend jaar weer, en dan weer nachtploeg (of die lochemse berg lijkt me ook leuk)
You think?quote:Op maandag 27 april 2009 21:00 schreef Lastpost het volgende:
Ben bang dat ik gewoon iets té enthousiast ben gestart met m'n iedere dag een stuk lopen terwijl ik de maanden ervoor amper iets deed aan beweging.
Ja toch wel enigzins.quote:Op maandag 27 april 2009 21:02 schreef FJD het volgende:
[..]
You think?
Wat zijn de afstanden, aantal trainingen, schoenen?
Idemquote:Op maandag 27 april 2009 21:43 schreef superbient het volgende:
Ja elke dag lopen is teveel, begon ooit ook te enthousiast, kostte me 3.5 maanden absolute rust door kapotte knie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |