***ANIMO CHECK***Iedereen is op zijn manier bezig met hardlopen. De een probeert 5km af te leggen zonder tussenpauzes, de ander probeert de marathon binnen de 3 uur te lopen. Dat is wat de sport ook zo mooi maakt en wat lopers bindt; de geleverde prestatie is voor iedereen even groot. Het FOK! forum is iets wat ons als lopers bindt, velen zullen hier zitten omdat ze hun prestaties en ervaringen willen delen met medelopers maar geen interesse hebben om in een vast stramien van een atletiekvereniging mee te lopen. Ook omdat je misschien veel meer geniet van lopen als je alleen loopt.
Hardlopen is in Nederland een populaire sport en dat is goed te zien op de grote loopevenementen die ons land rijk is. De marathons van Rotterdam, Amsterdam, de City-Pier-City en de Dam-tot-Dam zijn grote evenementen die een heleboel lopers aantrekken. Ondanks verwoede pogingen van de organisatie betekent deelname aan zo'n evenement ook dat je over het algemeen pas een kwartier na het 1e startschot kunt beginnen en je de eerste 20 minuten meer bezig bent met het ontwijken van mensen als met het lekker hardlopen.
De oplossing is eigenlijk heel eenvoudig; een wedstrijdlicentie. Met een wedstrijdlicentie kom je terecht in een wedstrijdvak. Het aantal deelnemers is stukken kleiner en je start voordat de rest start. Een wedstrijdlicentie krijg je echter niet zomaar; je moet lid zijn van een atletiekvereniging.
Ook hiervoor is de oplossing simpel; een FOK! atletiekvereniging (naam is een werktitel

)
Wat gaan we doen?Een FOK! atletiekvereniging oprichten.
Waarom gaan we het doen? Vergroten van het groepsgevoel onder lopende FOK!kers.
Iedereen de mogelijkheid geven om tegen minimale kosten in een wedstrijdvak te starten.
Wat gaat dat me kosten?
Afhankelijk van je wensen. Ben je er voor de gezelligheid dan kost het je niets, wil je een volwaardig lid zijn dan kost het je de afdracht aan KNAU van 20,-. Een wedstrijdlicentie kost dit jaar 25,-. Daarbij komen ook nog de eenmalige kosten van een FOK! tenue aangezien je als wedstrijdatleet in het tenue van je vereniging moet starten. Wat dat gaat kosten zien we tegen die tijd wel, heb je natuurlijk wel een ubergaaf FOK! tenue 
Ik heb de kosten iets aangedikt aangezien er ook KVK kosten, administratieve kosten en algehele kosten uit betaald zullen gaan worden.
Wat is nu de bedoeling?
Dit in gang zetten is een heel proces en kost veel tijd. De easy way out is natuurlijk om me bij een andere vereniging aan te sluiten en zo de wedstrijdlicentie te bemachtigen maar ik vind dit ook wel ontzettend leuk om te gaan doen. Ik voel er echter niets voor om dit voor drie man inclusief mijzelf op te gaan zetten dus vandaar even een animo check. Als je interesse hebt in zoiets roep dan even heel hard ja dan vul ik je naam in op de het lijstje. Je zit absoluut nergens aan vast, het is puur om te kijken of er genoeg mensen achter staan.
Huidige deelnemers
FJD
superbient
Daph_
computergirl (vooral voor de gezelligheid)
Nam_Soldier
[ Bericht 1% gewijzigd door FJD op 22-04-2009 18:23:49 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF![b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)