Kwam het tegen. Wie weet hebben jullie er wat aan. Trainen die heupen en kontquote:From Health magazine
Stretching can improve your stride (which may actually increase your pace) and help you avoid injuries. Do these three easy moves after your run.
Downward-Facing Dog
Why do it: To help prevent tightness in the backs of your legs, improve stride length, and nix calf cramping.
How-to: From push-up position, press hips up and heels down so you’re in an inverted V. Focus on reaching hips and heels away from one another. Hold for 20–30 seconds; repeat twice.
Kneeling Lunge
Why do it: To help lengthen hip flexors and open the fronts of your hips, which can improve your running posture and form and reduce the risk of injury.
How-to: Kneel with left knee on ground, right foot forward, and right knee bent at 90 degrees over right ankle. Keep spine long as you tilt your pelvis forward, flattening your lower back and stretching front of your left hip. Hold 20–30 seconds; repeat on other side.
Cross-Legged Seat Stretch
Why do it: To help stave off butt, sciatic, and lower-back pain that can be caused by running too much too soon (overtraining) or sitting for long periods of time.
How-to: Lie on back and cross right knee over left, bending both. Pull knees toward chest to feel the stretch deep in your butt muscle. Hold 20–30 seconds; repeat on other side.
Toen moest ik er nog 7.quote:
Waar woon je dan?quote:Op zondag 19 april 2009 12:16 schreef Daph_ het volgende:
's avonds is het niet echt fijn om hier te lopen
Ik woon ook in Adam, in de Diamantbuurt (de Pijp) , enige tijd geleden vaak in het nieuws was qua overlast van onze allochtonige medemensjes.quote:Op zondag 19 april 2009 19:35 schreef Daph_ het volgende:
[..]
In Amsterdam in een buurt met redelijk wat ongure types en hangjongeren
Je moet het ook eens proberen zonder je Catwoman-kostuum.quote:Op zondag 19 april 2009 19:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik woon ook in Adam, in de Diamantbuurt (de Pijp) , enige tijd geleden vaak in het nieuws was qua overlast van onze allochtonige medemensjes.
Toch loop ik gewoon 's avond buiten. Nooit problemen mee.
quote:Op zondag 19 april 2009 19:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik woon ook in Adam, in de Diamantbuurt (de Pijp) , enige tijd geleden vaak in het nieuws was qua overlast van onze allochtonige medemensjes.
Jammer toch hè, dat je ze niet mag afschieten als de beesten die het zijn.quote:Op zondag 19 april 2009 21:42 schreef ShadyLane het volgende:
Op mijn rondje hing een tijdlang een groepje medelanders rond die vervelende dingen riepen en met de scooter heel irritant net achter je bleven rijden. Toen heb ik m'n rondje tijdelijk veranderd, ik heb geen trek in gedoe als ik relaxed denk te gaan hardlopen.
quote:Op maandag 20 april 2009 20:18 schreef beertenderrr het volgende:
Wel vervelend als je halverwege bent en er opeens achter komt dat je moet![]()
Loopt nogal oncomfortabel
Woon ook in Adamquote:Op zondag 19 april 2009 19:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het Amstelpark is dicht na zonsondergang, maar door het Beatrixpark en Vondelpark loop ik wel gewoon in het donker. En langs de Amstel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Woon ook in Adam![]()
Enige waar ik niet in het donker loop is door parken, onder bruggen/ viaducten en zeer stille plekken.
Verder juist heerlijk
Coolquote:ps. Zit nu op 10 kilometer !
Thx !quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het Amstelpark is dicht na zonsondergang, maar door het Beatrixpark en Vondelpark loop ik wel gewoon in het donker. En langs de Amstel.![]()
Vondelpark is altijd druk trouwens, ook 's nachts denk ik.
Flevopark en in de Bijlmer zou mij ook te ver gaan, maar daar voel ik me overdag al niet altijd prettig.....
[..]
Cool
Nja hier hebben we wel een heerlijk natuurgebied in de buurt dus daar zou ik het liefste lopen, anders moet ik inderdaad ook onder viaducten door enzo. Maargoed, morgen ga ik lopen na werk en dan is het nog licht. Dan waag ik het er gewoon op, rondje door de natuurquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Woon ook in Adam![]()
Enige waar ik niet in het donker loop is door parken, onder bruggen/ viaducten en zeer stille plekken.
Verder juist heerlijk
ps. Zit nu op 10 kilometer !
Misschien even melden aan een vriend/ vriendin dat je weg gaat ?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:15 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Nja hier hebben we wel een heerlijk natuurgebied in de buurt dus daar zou ik het liefste lopen, anders moet ik inderdaad ook onder viaducten door enzo. Maargoed, morgen ga ik lopen na werk en dan is het nog licht. Dan waag ik het er gewoon op, rondje door de natuur![]()
ps: wauw! Goed bezig!
Doe ik altijd al.. Ja, ik ben een bang kneusjequote:Op dinsdag 21 april 2009 15:23 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Misschien even melden aan een vriend/ vriendin dat je weg gaat ?
Of je mobieltje meenemen ?
Nope !quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:26 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Doe ik altijd al.. Ja, ik ben een bang kneusje. Er zijn altijd mensen die weten dat ik aan het hardlopen ben, mijn vriend en schoonouders en anders mijn zusje en mijn ouders
Dat is waar.. Het stomme is dat ik in de woonplaats van mijn vriend pas 3 routes ken ofzo, en die gaan op een bepaald stuk allemaal over dezelfde straat dus mochten daar ooit ongure figuren rondhangen dan weet ik dus niet hoe ik verder kanquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:29 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Nope !
Misschien denken mensen dat, maar die weten niet hoe het kan zijn als vrouw in je uppie !
Ren soms met een vriend en echt, die heeft geen idee wat ik tegen kom als ik alleen ren
quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:41 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben erg blij dat ik gewoon rustig door de Alblasserwaardse polder kan rennen
Google Maps? Daarmee kijk ik altijd waar ik naar toe zou willen en dan probeer ik een route op die afstand te makenquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:49 schreef Daph_ het volgende:
Dat is waar.. Het stomme is dat ik in de woonplaats van mijn vriend pas 3 routes ken ofzo, en die gaan op een bepaald stuk allemaal over dezelfde straat dus mochten daar ooit ongure figuren rondhangen dan weet ik dus niet hoe ik verder kan![]()
Ik doe het via afstandmeten.nl, maar in essentie is dat eigenlijk hetzelfdequote:Op dinsdag 21 april 2009 16:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Google Maps? Daarmee kijk ik altijd waar ik naar toe zou willen en dan probeer ik een route op die afstand te maken
Tsja Nicoquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:56 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Daar liep ik vroeger.. voordat ik verhuisde
Ja, bij mij werkt dat juist niet, ik kan niet lopen als ik berehonger heb en ga dus juist altijd eten voor het avondeten als ik eerst nog wil gaan lopen. Dat heb ik vandaag overigens iets te enthousiast gedaan, boterhammetjes gaat wel maar een bord Brinta kennelijk niet. Ben na 1 km alweer omgedraaidquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:28 schreef karoltje het volgende:
Gewoon na je werk gaan lopen, dan is het nog licht buiten en dat weerhoudt je (mij) van snacken voor het avondeten.
Haha ja dat zal wel schelen inderdaadquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb weinig last van vervelende figuren tijdens het hardlopen, maar ik moet erbij zeggen dat ik ook echt bewust m'n allersufste kleren aantrek als ik in m'n eentje ga lopen. Lelijke dom gestreepte wielrenbroek tot bijna op m'n knieeen, vaal verwassen T-shirt...de kekke pakjes bewaar ik wel voor bij wedstrijden.
Afgezien van het gedoe bij de hangplek heb ik nooit iets vervelends meegemaakt onderweg, kan een kwestie zijn van geluk, maar kan ook zijn omdat ik er dan echt gewoon totaal NIET uitzie.
ja verhouding is 1 staat tot 3 ongeveer, dus als je normaal 45min loopt, zal een vergelijkbare inspanning 2.15uur fietsen zijn. Ik zou niet teveel op (te) hoge hartslagen trainen, maar gewoon de tijd opvoeren. Zo nu en dan intensief is natuurlijk wel goedquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:53 schreef knnth het volgende:
Vandaag 50min gefietst in 65-70% HRmax, ging me veel makkelijker af dan lopen. Lopen is alleen even geen optie (opkomende shinsplint) Om nu nog een beetje duurtraining te doen wil ik dus fietsen. Spierbelasting totaal geen last van. Maar ik heb totaal niet het idee getraind te hebben, zo makkelijk ging het. Kan ik nu beter een iets hoger HR pakken (want fietsen is een makkelijkere inspanning dan lopen) of moet ik het gewoon oprekken naar 75-90min?
Pfff ... ik wil weer lopen
Oh cool!quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:13 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag voor de eerste keer de 20km-grens doorbrokenEen doorloop van 21km gedaan. Zal wel een herstellen zijn de komende dagen
2 uur en 3 minuten. Redelijk rustig tempo, maar het ging vooral om het uitlopenquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:22 schreef Cacao het volgende:
[..]
Oh cool!![]()
Hoe lang heb je daar over gedaan?
Ik heb er echt nergens last van....de enige reden waarom ik na een bepaalde tijd 's avonds niet loop heeft te maken met niet kunnen slapen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:31 schreef Nam_Soldier het volgende:
Dames toch, ik wist niet dat het zo moeilijk voor jullie was om een rondje te gaan hardlopen 's avonds! Toch jammer dat zoiets eenvoudigs niet overal kan.
Toch netjes hoor!quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
2 uur en 3 minuten. Redelijk rustig tempo, maar het ging vooral om het uitlopen
aardig gek. Loop je ook nog wedstrijden of puur lopen voor het lopen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
2 uur en 3 minuten. Redelijk rustig tempo, maar het ging vooral om het uitlopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |