abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68164702
Ik vond het ook wel meevallen qua warmte. Ik hou er helemaal niet van om te lopen als het warm is, maar vanochtend tussen 10:15 en 11:30 ging het prima. Had geen water bij me, en was ook niet nodig. Nou waait het hier ook wel aardig op de dijk, dat scheelt.

Om vanmiddag om een uur of twee te moeten gaan lopen, daar moet ik niet aan denken. Tegen die tijd zit ik op een terras .
  zondag 19 april 2009 @ 14:53:37 #152
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68169252
quote:
From Health magazine

Stretching can improve your stride (which may actually increase your pace) and help you avoid injuries. Do these three easy moves after your run.

Downward-Facing Dog

Why do it: To help prevent tightness in the backs of your legs, improve stride length, and nix calf cramping.
How-to: From push-up position, press hips up and heels down so you’re in an inverted V. Focus on reaching hips and heels away from one another. Hold for 20–30 seconds; repeat twice.

Kneeling Lunge

Why do it: To help lengthen hip flexors and open the fronts of your hips, which can improve your running posture and form and reduce the risk of injury.
How-to: Kneel with left knee on ground, right foot forward, and right knee bent at 90 degrees over right ankle. Keep spine long as you tilt your pelvis forward, flattening your lower back and stretching front of your left hip. Hold 20–30 seconds; repeat on other side.

Cross-Legged Seat Stretch

Why do it: To help stave off butt, sciatic, and lower-back pain that can be caused by running too much too soon (overtraining) or sitting for long periods of time.
How-to: Lie on back and cross right knee over left, bending both. Pull knees toward chest to feel the stretch deep in your butt muscle. Hold 20–30 seconds; repeat on other side.
Kwam het tegen. Wie weet hebben jullie er wat aan. Trainen die heupen en kont
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_68175140
Heb op de sportschool 50 minuten op de loopband gestaan (6 km hardlopen, 1 km stevig doorwandelen met helling van 9,5% ) dus vind dat ik een mooi compromis heb gesloten

Heb alleen wel mijn eerste blaar te pakken. Hij zit onder mijn voet
  zondag 19 april 2009 @ 18:42:17 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_68177952
Ben bezig om mijn vaste loopje van 30 minuten uit te breiden. Gisteren 4 x 8 minuten op vlot tempo gelopen, en die laatste 8 minuten vielen toch echt flink tegen. wel lekker gelopen uiteindelijk
pi_68178270
quote:
Op zondag 19 april 2009 09:58 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

What happened?
Toen moest ik er nog 7. .....erg warm, te snel van start gegaan, kortom het was een beetje een drama
pi_68178340
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:16 schreef Daph_ het volgende:
's avonds is het niet echt fijn om hier te lopen
Waar woon je dan?
pi_68179731
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

Waar woon je dan?
In Amsterdam in een buurt met redelijk wat ongure types en hangjongeren
pi_68179837
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:35 schreef Daph_ het volgende:

[..]

In Amsterdam in een buurt met redelijk wat ongure types en hangjongeren
Ik woon ook in Adam, in de Diamantbuurt (de Pijp) , enige tijd geleden vaak in het nieuws was qua overlast van onze allochtonige medemensjes.
Toch loop ik gewoon 's avond buiten. Nooit problemen mee.
  zondag 19 april 2009 @ 20:57:31 #159
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68183046
Vandaag hardloopschoenen gekocht bij runnersworld in Rotterdam, wie is er voor me. Ferry Corsten

Morgen eens 3 km lopen ff snel en vrijdag 5km
pi_68183986
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik woon ook in Adam, in de Diamantbuurt (de Pijp) , enige tijd geleden vaak in het nieuws was qua overlast van onze allochtonige medemensjes.
Je moet het ook eens proberen zonder je Catwoman-kostuum.

Ontopic; na gisteren en vandaag te hebben gerust ga ik kijken of ik morgen een halve marathon kan lopen. Eergisteren liep ik voor het eerst 16,5 km en ik kon aan het eind nog een sprint trekken van hier tot Tokio en ik was ook niet bepaald uitgeput, maar was weer bij m'n huis aangekomen en wilde niet te wild gaan doen voor m'n spieren. Ik vind het toch niet slecht van mezelf, dat ik in anderhalve maand (toen ik slechts 3,5 km achter elkaar kon lopen) zo vooruit ben gegaan.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_68184086
quote:

[..]

Ik vind het niet fijn om te lopen dan. Ik voel me er niet prettig bij. Misschien is het een kwestie van gewenning hoor, maar anders houd ik het wel op 's middags of 's ochtends voor werktijd hardlopen
pi_68184597
Op mijn rondje hing een tijdlang een groepje medelanders rond die vervelende dingen riepen en met de scooter heel irritant net achter je bleven rijden. Toen heb ik m'n rondje tijdelijk veranderd, ik heb geen trek in gedoe als ik relaxed denk te gaan hardlopen.
pi_68186060
ik ben ook geen jonge blom meer, misschien scheelt dat
Maar serieus, ik denk echt niet dat verkrachters thuis op de klok kijken en denken, " oh om 20.35 mag ik weer"
Het is zo zonde om je te laten beperken in je doen en laten!
  zondag 19 april 2009 @ 22:49:57 #164
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_68187057
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:42 schreef ShadyLane het volgende:
Op mijn rondje hing een tijdlang een groepje medelanders rond die vervelende dingen riepen en met de scooter heel irritant net achter je bleven rijden. Toen heb ik m'n rondje tijdelijk veranderd, ik heb geen trek in gedoe als ik relaxed denk te gaan hardlopen.
Jammer toch hè, dat je ze niet mag afschieten als de beesten die het zijn.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 20 april 2009 @ 16:36:41 #165
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68207113
Was eerder thuis dan verwacht vandaag, Dus ben net terug van een 5 km loop op me nieuwe schoenen
Heerlijk bos gebied hier toch.

5 km in 33,06 minuten , Niet snel hoor, maar toch goed voor mijn doen En had in tegenstelling van vorige week maandag nergens last van, Alleen was de laatste kilometer toch wel zwaar
  maandag 20 april 2009 @ 20:18:59 #166
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68214524
Net eventjes gelopen, nieuwe ronde ontdekt dicht bij mn huis met veel groen Iets van 8,5km lopen, heb het rustig aan gedaan met 39:12 minuten

Wel vervelend als je halverwege bent en er opeens achter komt dat je moet Loopt nogal oncomfortabel
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 20 april 2009 @ 22:30:51 #167
62913 Blik
The one and Only!
pi_68220732
pff, m'n 35 minuten duurloopje ging niet echt makkelijk vandaag
pi_68229830
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:18 schreef beertenderrr het volgende:

Wel vervelend als je halverwege bent en er opeens achter komt dat je moet Loopt nogal oncomfortabel
heb ik ook vaak! Goede training voor de sluitspier
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:32:59 #169
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68229992
Vanochtend ook weer gelopen, ging ook niet van harte zeg.
Teveel spierpijn in m'n schouder door het sjouwen van de nodige tassen gisteren en gewoon zo'n lamlendig gevoel in m'n lijf.

Maar toch, weer een kleine 10km erbij gelopen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:48:46 #170
77130 star_gazer
pi_68236289
Tip: altijd schijten voor je gaat lopen
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_68237468
quote:

[..]

Woon ook in Adam
Enige waar ik niet in het donker loop is door parken, onder bruggen/ viaducten en zeer stille plekken.
Verder juist heerlijk

ps. Zit nu op 10 kilometer !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_68238272
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:22 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Woon ook in Adam
Enige waar ik niet in het donker loop is door parken, onder bruggen/ viaducten en zeer stille plekken.
Verder juist heerlijk
Het Amstelpark is dicht na zonsondergang, maar door het Beatrixpark en Vondelpark loop ik wel gewoon in het donker. En langs de Amstel.
Vondelpark is altijd druk trouwens, ook 's nachts denk ik.
Flevopark en in de Bijlmer zou mij ook te ver gaan, maar daar voel ik me overdag al niet altijd prettig.....
quote:
Cool
pi_68238477
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:49 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het Amstelpark is dicht na zonsondergang, maar door het Beatrixpark en Vondelpark loop ik wel gewoon in het donker. En langs de Amstel.
Vondelpark is altijd druk trouwens, ook 's nachts denk ik.
Flevopark en in de Bijlmer zou mij ook te ver gaan, maar daar voel ik me overdag al niet altijd prettig.....
[..]

Cool
Thx !

Flevo is geweldig, maar idd zo stil, ook overdag. Erg jammer
Oosterpark, westerpark en dwars door de stad prima te doen.
Vondelpark is nu een ramp, druk, verbouwing, heel Adam gaat lekker liggen en de gezellige toerist fietst je omver

ps. Erg fijn is de bosbaan, kluisjes voor 1 euro, altijd rustig maar niet uitgestorven en lekker landelijk
pi_68239098
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:22 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Woon ook in Adam
Verder juist heerlijk

Nja hier hebben we wel een heerlijk natuurgebied in de buurt dus daar zou ik het liefste lopen, anders moet ik inderdaad ook onder viaducten door enzo. Maargoed, morgen ga ik lopen na werk en dan is het nog licht. Dan waag ik het er gewoon op, rondje door de natuur

ps: wauw! Goed bezig!
pi_68239402
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:15 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Nja hier hebben we wel een heerlijk natuurgebied in de buurt dus daar zou ik het liefste lopen, anders moet ik inderdaad ook onder viaducten door enzo. Maargoed, morgen ga ik lopen na werk en dan is het nog licht. Dan waag ik het er gewoon op, rondje door de natuur

ps: wauw! Goed bezig!
Misschien even melden aan een vriend/ vriendin dat je weg gaat ?
Of je mobieltje meenemen ?
pi_68239484
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:23 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Misschien even melden aan een vriend/ vriendin dat je weg gaat ?
Of je mobieltje meenemen ?
Doe ik altijd al.. Ja, ik ben een bang kneusje . Er zijn altijd mensen die weten dat ik aan het hardlopen ben, mijn vriend en schoonouders en anders mijn zusje en mijn ouders
pi_68239580
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:26 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Doe ik altijd al.. Ja, ik ben een bang kneusje . Er zijn altijd mensen die weten dat ik aan het hardlopen ben, mijn vriend en schoonouders en anders mijn zusje en mijn ouders
Nope !

Misschien denken mensen dat, maar die weten niet hoe het kan zijn als vrouw in je uppie !
Ren soms met een vriend en echt, die heeft geen idee wat ik tegen kom als ik alleen ren
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:41:43 #178
77130 star_gazer
pi_68239977
Ik ben erg blij dat ik gewoon rustig door de Alblasserwaardse polder kan rennen
-
pi_68240265
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:29 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Nope !

Misschien denken mensen dat, maar die weten niet hoe het kan zijn als vrouw in je uppie !
Ren soms met een vriend en echt, die heeft geen idee wat ik tegen kom als ik alleen ren
Dat is waar.. Het stomme is dat ik in de woonplaats van mijn vriend pas 3 routes ken ofzo, en die gaan op een bepaald stuk allemaal over dezelfde straat dus mochten daar ooit ongure figuren rondhangen dan weet ik dus niet hoe ik verder kan

Wel fijn dat je met een vriend kan lopen Scheelt dat heel veel of niet?
pi_68240541
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:41 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben erg blij dat ik gewoon rustig door de Alblasserwaardse polder kan rennen

Daar liep ik vroeger.. voordat ik verhuisde
pi_68241427
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:49 schreef Daph_ het volgende:
Dat is waar.. Het stomme is dat ik in de woonplaats van mijn vriend pas 3 routes ken ofzo, en die gaan op een bepaald stuk allemaal over dezelfde straat dus mochten daar ooit ongure figuren rondhangen dan weet ik dus niet hoe ik verder kan
Google Maps? Daarmee kijk ik altijd waar ik naar toe zou willen en dan probeer ik een route op die afstand te maken
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68241533
Voor de a'dammers, Vondelpark is nu een drama, 2 kanten zijn dicht en er is dus geen rondje meer te lopen
wat een planning daar
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68241572
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:20 schreef FJD het volgende:

[..]

Google Maps? Daarmee kijk ik altijd waar ik naar toe zou willen en dan probeer ik een route op die afstand te maken
Ik doe het via afstandmeten.nl, maar in essentie is dat eigenlijk hetzelfde . Hij woont in een dorp dat niet zo groot is, en als ik verder weg wil moet ik eigenlijk standaard over een weg die een beetje heuvelachtig is en langs het water loopt (veel wind). Misschien dat ik dat later wel doe, maar nu wil ik voornamelijk het volhouden en als er zoveel wind staat ben ik na 5 minuten helemaal gesloopt .
pi_68245308
Ik heb weinig last van vervelende figuren tijdens het hardlopen, maar ik moet erbij zeggen dat ik ook echt bewust m'n allersufste kleren aantrek als ik in m'n eentje ga lopen. Lelijke dom gestreepte wielrenbroek tot bijna op m'n knieeen, vaal verwassen T-shirt...de kekke pakjes bewaar ik wel voor bij wedstrijden.
Afgezien van het gedoe bij de hangplek heb ik nooit iets vervelends meegemaakt onderweg, kan een kwestie zijn van geluk, maar kan ook zijn omdat ik er dan echt gewoon totaal NIET uitzie.
pi_68245691
Dames toch, ik wist niet dat het zo moeilijk voor jullie was om een rondje te gaan hardlopen 's avonds! Toch jammer dat zoiets eenvoudigs niet overal kan.
אין מקום כמו ארץ ישראל
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:34:32 #186
77130 star_gazer
pi_68245790
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:56 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Daar liep ik vroeger.. voordat ik verhuisde
Tsja Nico
-
pi_68245979
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:34 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Tsja Nico
ah.. had ook gewoon in je fobo moeten kijken
pi_68250165
Gewoon na je werk gaan lopen, dan is het nog licht buiten en dat weerhoudt je (mij) van snacken voor het avondeten.

En in het weekend natuurlijk 's ochtends .
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:33:19 #189
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68250358
Net toch nog eventjes gelopen, een drie kwartier in een aardig tempo en geen idee wat de afstand was omdat ik wat omwegen heb genomen binnen en buitenom m'n normale route (10km) en ditmaal minder last gelukkig.
pi_68250659
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:28 schreef karoltje het volgende:
Gewoon na je werk gaan lopen, dan is het nog licht buiten en dat weerhoudt je (mij) van snacken voor het avondeten.
Ja, bij mij werkt dat juist niet, ik kan niet lopen als ik berehonger heb en ga dus juist altijd eten voor het avondeten als ik eerst nog wil gaan lopen. Dat heb ik vandaag overigens iets te enthousiast gedaan, boterhammetjes gaat wel maar een bord Brinta kennelijk niet. Ben na 1 km alweer omgedraaid Volgende keer beter en zonder Brinta.
pi_68251415
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb weinig last van vervelende figuren tijdens het hardlopen, maar ik moet erbij zeggen dat ik ook echt bewust m'n allersufste kleren aantrek als ik in m'n eentje ga lopen. Lelijke dom gestreepte wielrenbroek tot bijna op m'n knieeen, vaal verwassen T-shirt...de kekke pakjes bewaar ik wel voor bij wedstrijden.
Afgezien van het gedoe bij de hangplek heb ik nooit iets vervelends meegemaakt onderweg, kan een kwestie zijn van geluk, maar kan ook zijn omdat ik er dan echt gewoon totaal NIET uitzie.
Haha ja dat zal wel schelen inderdaad Ik loop toch het liefste in een hardlooptight met een (ruim) hardloopshirt erop. Met een jackje erop zie ik er al een stuk minder charmant uit
pi_68253281
Vandaag 50min gefietst in 65-70% HRmax, ging me veel makkelijker af dan lopen. Lopen is alleen even geen optie (opkomende shinsplint ) Om nu nog een beetje duurtraining te doen wil ik dus fietsen. Spierbelasting totaal geen last van. Maar ik heb totaal niet het idee getraind te hebben, zo makkelijk ging het. Kan ik nu beter een iets hoger HR pakken (want fietsen is een makkelijkere inspanning dan lopen) of moet ik het gewoon oprekken naar 75-90min?

Pfff ... ik wil weer lopen
pi_68253544
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:53 schreef knnth het volgende:
Vandaag 50min gefietst in 65-70% HRmax, ging me veel makkelijker af dan lopen. Lopen is alleen even geen optie (opkomende shinsplint ) Om nu nog een beetje duurtraining te doen wil ik dus fietsen. Spierbelasting totaal geen last van. Maar ik heb totaal niet het idee getraind te hebben, zo makkelijk ging het. Kan ik nu beter een iets hoger HR pakken (want fietsen is een makkelijkere inspanning dan lopen) of moet ik het gewoon oprekken naar 75-90min?

Pfff ... ik wil weer lopen
ja verhouding is 1 staat tot 3 ongeveer, dus als je normaal 45min loopt, zal een vergelijkbare inspanning 2.15uur fietsen zijn. Ik zou niet teveel op (te) hoge hartslagen trainen, maar gewoon de tijd opvoeren. Zo nu en dan intensief is natuurlijk wel goed
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68254334
Pffff, zo lang duurt mijn avond niet hoor

Maar bedankt ... nouja, ik zal ervan maken wat ik kan, volgende week maar weer het lopen rustig opbouwen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:13:26 #195
77130 star_gazer
pi_68256611

Vandaag voor de eerste keer de 20km-grens doorbroken Een doorloop van 21km gedaan. Zal wel een herstellen zijn de komende dagen

-
pi_68256934
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:13 schreef star_gazer het volgende:

Vandaag voor de eerste keer de 20km-grens doorbroken Een doorloop van 21km gedaan. Zal wel een herstellen zijn de komende dagen

Oh cool!

Hoe lang heb je daar over gedaan?
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:27:24 #197
77130 star_gazer
pi_68257124
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:22 schreef Cacao het volgende:

[..]

Oh cool!

Hoe lang heb je daar over gedaan?
2 uur en 3 minuten. Redelijk rustig tempo, maar het ging vooral om het uitlopen
-
pi_68259920
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:31 schreef Nam_Soldier het volgende:
Dames toch, ik wist niet dat het zo moeilijk voor jullie was om een rondje te gaan hardlopen 's avonds! Toch jammer dat zoiets eenvoudigs niet overal kan.
Ik heb er echt nergens last van....de enige reden waarom ik na een bepaalde tijd 's avonds niet loop heeft te maken met niet kunnen slapen.
Vrouwen/meisjes moeten zichzelf ook niet zo opfokken vind ik....
Volgens mij lopen meisjes die 's nachts na het uitgaan in hun eentje terug naar huis gaan de grootste risico's, ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat een vrouw in nl verkracht is terwijl ze aan het hardlopen was.

En ja, soms krijg je opmerkingen naar je hoofd, nou en? Ik denk dat 'hollandse' puberjongens daarin niet anders zijn dan allochtone jongens
  woensdag 22 april 2009 @ 08:03:37 #199
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68260363
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:27 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Toch netjes hoor!
Ga de komende weken ook proberen om richting de 20km te gaan, eerst maar eens zorgen dat ik pijnvrij en 'lekker' de 10km kan lopen want dit is nog steeds niet het geval.
Mag ook niet zeuren eigenlijk, begin net met de tweede week nu qua trainen in de zin van hardlopen.
pi_68262017
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:27 schreef star_gazer het volgende:

[..]

aardig gek. Loop je ook nog wedstrijden of puur lopen voor het lopen?
Ik verwacht na zo'n 20km natuurlijk een halve marathon van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')